Kysy mikä askarruttaa, vastaan viidelle ensimäiselle :)
Parturi-Kampaaja vastaa
54
15116
Vastaukset
- idonnö
Saako parturi värjättyä hiukseni blondeiksi, eikä sellaisiksi keltaisen värisiksi ?
- Pa-Ka-Pro
idonnö: riippuu täysin siitä kuinka paljon ja mitä värejä sinulla on pohjalla. mahdotonta sanoa näkemättä hiuksiasi. jos on mustaa monta kerrosta, tuskin, jos on punaista, tuskin. jos on värjäämättömät luonnontilassa olevat hiukset, pitäisi onnistua. kehoitan että käyt kampaajalla näyttäytymässä ja kysymässä :)
- Mrs. Baker
Ai nöu: Minä kyllä saan; jos on musta tukka ( värjätty ) niin se vaatii ainakin 4 värinpoistoa, ehkä jopa viidennenkin ja siihen päälle esim violetti suoraväri taittamaan keltasuutta.
Jos sen tekee matalahkolla hapetteella ja pitkällä vaikutusajalla, niin joka värinpoistokerralla väriä lähtee ihan kohtalaisesti ja koko prosessin jälkeen tukka on kohtalaisessa kunnossa, kun huolellisesti kattoo miten vaalennusaine vaikuttaa hiusten eri kohdissa poiston yhteydessä.
Sama punasiin hiuksiin.
Ja sitten on tod näk aika karheet ja sellaset vähän nitisevät hiukset, mut niitä sitten vaan hoidetaan tehohoidoilla-
Näin se on ennenkin tehty ja kyllä kampaajan pitäs tällanen osta tehdä.
Jos lähtökohtana on keskiruskeet hiukset, värjätyt tai omat, niin homma on iisi, pari vaalennusta ja taittava suoraväri.
- pitkät_hiukset_vielä
Suostutko ajamaan kaljun tai siilin naiselle?
- wtf.wtf
No miksi ei suostuisi??? Olipa tyhmä kysymys.
- Pa-Ka-Pro
Mikäli hän niin haluaa niin miksi en? On itsellänikin ollut :D
- pitkät_hiukset_vielä
Ihan nahkaa myöten höylällä ja vaahdolla? Harva tekee sitä. Monesti "kalju" on koneella millin sänki.
- Dipdye
Miten shokkiväri pysyy pidempään? Vai onko esim pinkkiä ihan kestovärinä?
- olki22
mitkä olis parhaimmat hiusmallit suorakulmaisille kasvoille? parhaiten mulle sopii hiukset kiinni ylhäällä nutturalla, pitäisikö leikata lyhyiksi?
- daapadiidaa
miten saada hopeashampoosta tullut violetti väri pois, kun tuntuu ettei se millään lähde pois? ja millä pois viimeiset tummat keltaisuudet vaalennetusta tukasta pois? toivottavasti vastaat :)
- Pa-Ka-Pro
dipdye: shokkiväri pysyy pidempään huokoisissa hiuksissa, käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että alle tehdään kevyt vaalennus. mikäli haluat esim. pinkin osion tai raitoja, kannattaa antaa se ammattilaisen tehtäväksi. varsinkin jos sinulla on vaaleat hiukset. kotona itse tehtäessä se leviää helposti ja hiuksista tulee ruman väriset. jos sinulla on tummat hiukset, anna ammattilaisen tehdä raidat tai osio, kotona voit sitten helposti ylläpitää sitä.
pinkkiä on elumen värisarjassa, tämä on kampaamoväri jota ei voi ostaa kotiin. se on ns. sähkövarauksella kiinnittyvä kestoväri :)
olki22: suorakulmaisille kasvoille sopivat pyöreät mallit jotka oikein tehtyvä pyöristävät kasvoja ja tasoittavat kulmikkuutta. ei välttämättä tarvitse leikata lyhyiksi, ammattitaitoinen kampaaja pystyy luomaan muotoja väreillä, otsahiuksilla, kerrostuksilla ja neuvomalla sinulle helpot kampausmallit kotiin.
daapadiidaa: hopeapigmentti, mikäli on tullut hopeashampoosta lähtee muutamassa pesussa, tärkeää on että niin kauan kuin hiuksissasi hopeaa pigmenttiä on, et käytä hopeashampoota vaan jotakin muuta tavallista shampoota jossa pigmenttiä ei ole. mikäli olet kotona vaalentanut, kehoitan käymään kampaajalla joka kirkastaa hiuksesi ja neuvoo sinulle oikeat kotihoitotuotteet ja ohjeet.
vaalennukset ovat aina haastavia ja valitettavasti näkemättä on mahdotonta antaa juuri sinulle yksilöllisiä ohjeita. goldwellin vaahtosävy 10BS, on turvallinen taitto keltaisuuden poistoon miläli pelkäät tuhkansävyä. sitä voit huoletta pitää pidempään hiuksissasi ilman, että hiukset alkavat taittamaan harmaaseen.
toivottavasti näistä oli teille hyötyä :) parturi-kampaaja menee nyt nukkumaan jotta jaksan taas huomenna töissä palvella teitä kaikkia ihania asiakkaita!!!
hyvää yötä!- mielipiteitäonmonta!
Ote laittaisin ennemmin 10v, kuin 10bs vaahdon, v-sarjalla saat varmasti tuhkan sävyn, 10bs sävyssä on kuitenkin enemmän beigeä, sitten vasta silveriä...
- 10Vvs10BS
mielipiteitäonmonta! kirjoitti:
Ote laittaisin ennemmin 10v, kuin 10bs vaahdon, v-sarjalla saat varmasti tuhkan sävyn, 10bs sävyssä on kuitenkin enemmän beigeä, sitten vasta silveriä...
Mikäli ei kaipaa tuhkan sävyä niin silloin 10BS on parempi!!! Riittää kuitenkin tosi hyvin tekemään väristä täysin puhtaan monissa tapauksissa.
- huutomerkkihullulle!
10Vvs10BS kirjoitti:
Mikäli ei kaipaa tuhkan sävyä niin silloin 10BS on parempi!!! Riittää kuitenkin tosi hyvin tekemään väristä täysin puhtaan monissa tapauksissa.
Jos hiuksissa on tosi paljon keltaisuutta, mä laittaisin ennemmin 10v vaahdon, 10bs ei sitä taittaisi tarpeeks... Eiköhän nämä oo enemmän mielipide juttuja!!!???!!! Ja laitetaan kunnolla huutomerkkejä, niin tulee asia selväks :) Niin monissa tapauksissa vain yksi ihminen voi olla oikeassa?
- Pa-Ka-Pro
huutomerkkihullulle! kirjoitti:
Jos hiuksissa on tosi paljon keltaisuutta, mä laittaisin ennemmin 10v vaahdon, 10bs ei sitä taittaisi tarpeeks... Eiköhän nämä oo enemmän mielipide juttuja!!!???!!! Ja laitetaan kunnolla huutomerkkejä, niin tulee asia selväks :) Niin monissa tapauksissa vain yksi ihminen voi olla oikeassa?
tässä ketjussa vastaan minulle esitettyihin kysymyksiin. hyvä parturi-kampaaja kuuntelee asiakastaan ja koska esiinnyn täällä "vain virtuaalisesti" niin pyrin antamaan niin hyvän vastauksen kun ikinä voin.
diibadiidaa kysyi, millä hän saa hopeashampoosta tulleen violetin pois hiuksista, tästä päättelin että hiukset ovat jo hyvinkin vaaleat, kerta jo shampoo tuo hiuksiin violetin vivahteen. mikäli tämmöiseen hiukseen laittaa 10v niin se on taatusti violetti 10v = VIOLETTI.
TÄSSÄ tapauksessa suosittelen 10BS, beige silver KOSKA se taittaa lämmön hyvin pois, siinä mielessä turvallisesti että ei tuo tuota violettia: EI TOIVOTTUA pigmenttiä. 10v tulee todella helposti tuo violetti, sen vaikutusta pitää käytännössä seurata koko ajan jotta saadaan juuri toivottu lopputulos. 10BS on "lempeämpi", itse olen joskus laittanut tuon vaahdon illalla päähäni ja nukkunut se päässä :) lopputulos oli loistava. täysin puhdas vaalea. tämä on turvallisempi vaihtoehto sellaiselle, joka ei välttämättä osaa katsoa koska sopiva vaitusaika on kulunut.
itse pidän violettivivahteesta :) mutta kaikki eivät pidä. siksi onkin erilaisia vaihtoehtoja myös niille, jotka haluavat pitää viileää vaaleaa ilman violettia.
en ole sanonut, että vain minä olen oikeassa, on monia tapoja toimia ja monin eri tavoin saavutetaan toivottu lopputulos, se tässä ammatissa onkin niin ihanaa että koko ajan oppii uutta.
sinun mielipiteesi on sinun, minun minun, mutta se mitä minulta kysyttiin oli se, miten tuon violetin saa pois. siksi neuvoin käyttämään tuotetta joka taittaa hyvin, tuomatta silti sävyä jota ei haluta. goldwellin tuotteet ovat minulle erittäin tuttuja, olen työskennellyt näillä väreillä yli 10 vuotta, joten uskallan väittää tietäväni mistä puhun ;)
huomaatko, ei yhtään huutomerkkiä :)
- Pa-Ka-Pro
Kyllä, itsellä ollut juurikin tuo höylällä nahkaa myöten ajettu. Asiakkaalle ajan pikkukoneella, en tee parranajoja tai muita "veitsitöitä" liikkeessä.
- kyselijä_
Millaiset hiukset sinulla itselläsi on juuri nyt?
- hiuksiensamyyjä:D
Voinko luottaa siihen että saan vain sivusiilin, en kokopään? ja toiseks voinko laittaa ponnarille hiukset jotka leikataan? Ajattelin myydä ne pidennyksiksi. Ostaako kampaamot niitä?
- Pa-Ka-Pro
ei osta kampaamot hiuksia :D mitä ihmettä me, niillä tehtäisi??? sivusiiliä tehdessä ainakin itse rajaan alueen selkeästi ja asiakkaan kanssa sitten yhdessä sovitaan se tarkka osio joka ajetaan. saat laittaa ajettavat ponnarille mutta kampaamoon jäädessään ne menevät roskiin, kotiisi saat ottaa muistoksi jos haluat.
niin ja ed. kysymys. minulla on tällä hetkellä pitkät ja vaaleat afrokiharat. - Lottis111
Voiko hunajalla haalentaa/kirkastaa jo valmiiks aika vaaleita hiuksia ja missä ois hyvä ohje suomeks?
- Lottis111
Ja haalentaako hunaja kestoväriä vai omaa väriä???
- plaapliioaplaa
Pahin mokasi kampaajan uralla? Paljon saat palkkoo kk? (ei tarvii tarkaa jos et halua, mut suurin piirtein(:) Kiitos hyvästä mahdollisuudesta kysyä!
- moimätäällä
millä kotiväreillä saisi parhaan blondin tuloksen vaaleanruskeille hiuksille jotai ei ole koskaan värjätty?
- Pa-Ka-Pro
valitettavasti en osaa sanoa varsinaisen purkkihunajan vaikutuksista hiuksiin. ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemuksta kun itse värjään ammattilaistuotteilla.
pahin "mokani" taitaa olla se, kun opiskeluaikana asiakaspalvelutunnilla leikkasin otsatukkaa, piti ohentaa niin olikin väärät sakset kädessä eli lovi tuli otsikseen :D nykyään sille voi jo nauraa mutta silloin tuli itku. ei ole muuten toista kertaa samaa mokaa sattunut. kyllä tässä ammatissa tekevälle sattuu, kaikki on onneksi korjattavissa. rohkeista kampaajista ja partureista tulee lopulta taitavimpia.
olen vuokratuolilla ja varsinainen palkka vaihtelee, n.2-3000e on keskiarvo. vaatii paljon työtä ja ahkeruutta nuo ansiot. palkallisena sain n. 1300-1800e
en valitettavasti tiedä kotiväreistä kun en niitä käytä. vaalennukset ovat aina haastavia ja värit ovat erittäin vahvoja, suosittelen että annat ammattitaitoisen kampaajan vaalentaa hiuksesi :)- äläpuhujosettiedä
Sun mielestä palkallisen palkka on max 1800€??? Sä olit varmaan aika huono työntekijä!! No huhhuh! Mulla on palkka 2000€, joka kolmas kuukaus saadaan lisäpalkkana, jos on ollu hyviä päiviä, yleensä noin 200-600€, mahtaa sua harmittaa, kun ite paahdat hulluja päiviä liikkeessä ja tällänen köyhä palkallinen, joutuu tekee vaan sen 37,5 h viikossa duunia ja silti parempi liksa, mitä sä kuvittelet! Hahhhaahhaa!
- Pa-Ka-Pro
äläpuhujosettiedä kirjoitti:
Sun mielestä palkallisen palkka on max 1800€??? Sä olit varmaan aika huono työntekijä!! No huhhuh! Mulla on palkka 2000€, joka kolmas kuukaus saadaan lisäpalkkana, jos on ollu hyviä päiviä, yleensä noin 200-600€, mahtaa sua harmittaa, kun ite paahdat hulluja päiviä liikkeessä ja tällänen köyhä palkallinen, joutuu tekee vaan sen 37,5 h viikossa duunia ja silti parempi liksa, mitä sä kuvittelet! Hahhhaahhaa!
puhuin käteen jäävästä osasta, se on monille nuorille jotka palkkaa kysyvät helpompi ymmärtää. palkka-asiat on kampaajilla aika moninaisia ja tämän varmaan tiedätkin. laitoin n. eli NOIN, summani olivat arvioita. ja eihän 1800e ja 2000e ero nyt NIIN suuri ole että sitä kannattaisi ihan noin suureen ääneen mainostaa??? :D lisäksi en tahdo antaa nuorille palkan suhteen liian ruusuista kuvaa, opiskelevan kampaajan ja vasta valmistuneen tes palkka on surkea. vasta muutamia vuosia alalla olleet alkavat tienaamaan edes jotenkin kohtuullisia ansioita, jotka kyllä valitettavasti jäävät alle kaikkien keskivertojen joka ikisessä palkkavertailussa. työn rankkuudestahan ei kerro ainoastaan viikottainen työmäärä. hyvä kampaaja on ennenkaikkea asiakaspalvelija, tarvittaessa psykologi, lääkäri, taikuri jne :) työn henkinen rankkuus on suurempaa kuin fyysinen, itse ainakin koen työpäivän jälkeen, että olen todellakin antanut itsestäni kaiken asiakkaille. ehkä sinä et ole ammatin tätä puolta vielä kokenut? tai sitten et vain välitä?
itse en vaihtanut tuolille sen vuoksi että tienaisin paremmin, vaan sen takia että saisin itse päättää työajoistani. vuokratuolilla teen tällä hetkellä osa-aikaista, on mukavaa kun saan itse suunnitella työpäiväni ja aikaa jää myös perheelle.
minulla on kolme lasta ja tarvitsen työaikoihin joustoa jota valitettavasti työnantajallani ei ollut antaa. se olenko hyvä vai huono kampaaja on itse aika vaikeaa määrittää, asiakashan sen päättää ja heillä on ihan oikeus valita kenen tuoliin istuvat ;)
kunnioitan kyllä omaa ammattitaitoani ja olen tehnyt todella paljon töitä saavuttaakseni tämän missä olen nyt. ei sinullekaan varmaan ilmaiseksi nuo ansiot ole tulleet? hienoa että olet löytänyt hyvän paikan, jossa ammattitaitoasi arvostetaan ja siitä maksetaan vielä kunnollista palkkaakin, sellaista joka riittää sinulle!!!
kiitos kysymästä mutta ei harmita yhtään!!! :D päinvastoin, olen oikein tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseeni :) - moneymoney
Pa-Ka-Pro kirjoitti:
puhuin käteen jäävästä osasta, se on monille nuorille jotka palkkaa kysyvät helpompi ymmärtää. palkka-asiat on kampaajilla aika moninaisia ja tämän varmaan tiedätkin. laitoin n. eli NOIN, summani olivat arvioita. ja eihän 1800e ja 2000e ero nyt NIIN suuri ole että sitä kannattaisi ihan noin suureen ääneen mainostaa??? :D lisäksi en tahdo antaa nuorille palkan suhteen liian ruusuista kuvaa, opiskelevan kampaajan ja vasta valmistuneen tes palkka on surkea. vasta muutamia vuosia alalla olleet alkavat tienaamaan edes jotenkin kohtuullisia ansioita, jotka kyllä valitettavasti jäävät alle kaikkien keskivertojen joka ikisessä palkkavertailussa. työn rankkuudestahan ei kerro ainoastaan viikottainen työmäärä. hyvä kampaaja on ennenkaikkea asiakaspalvelija, tarvittaessa psykologi, lääkäri, taikuri jne :) työn henkinen rankkuus on suurempaa kuin fyysinen, itse ainakin koen työpäivän jälkeen, että olen todellakin antanut itsestäni kaiken asiakkaille. ehkä sinä et ole ammatin tätä puolta vielä kokenut? tai sitten et vain välitä?
itse en vaihtanut tuolille sen vuoksi että tienaisin paremmin, vaan sen takia että saisin itse päättää työajoistani. vuokratuolilla teen tällä hetkellä osa-aikaista, on mukavaa kun saan itse suunnitella työpäiväni ja aikaa jää myös perheelle.
minulla on kolme lasta ja tarvitsen työaikoihin joustoa jota valitettavasti työnantajallani ei ollut antaa. se olenko hyvä vai huono kampaaja on itse aika vaikeaa määrittää, asiakashan sen päättää ja heillä on ihan oikeus valita kenen tuoliin istuvat ;)
kunnioitan kyllä omaa ammattitaitoani ja olen tehnyt todella paljon töitä saavuttaakseni tämän missä olen nyt. ei sinullekaan varmaan ilmaiseksi nuo ansiot ole tulleet? hienoa että olet löytänyt hyvän paikan, jossa ammattitaitoasi arvostetaan ja siitä maksetaan vielä kunnollista palkkaakin, sellaista joka riittää sinulle!!!
kiitos kysymästä mutta ei harmita yhtään!!! :D päinvastoin, olen oikein tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseeni :)Miten saat noin hyvin palkkaa, jos oot osa-aikasena? Kuinka paljon palkallinen saa, jos on ollu alalla 5vuotta? Kannattaako olla palkallinen vai tuoliviokralla vai millä systeemillä sun mielestä kannattaa rahallisesti olla? Kohta valmistuva innokas paka :D
- Pa-Ka-Pro
moneymoney kirjoitti:
Miten saat noin hyvin palkkaa, jos oot osa-aikasena? Kuinka paljon palkallinen saa, jos on ollu alalla 5vuotta? Kannattaako olla palkallinen vai tuoliviokralla vai millä systeemillä sun mielestä kannattaa rahallisesti olla? Kohta valmistuva innokas paka :D
kun päivät on täynnä ja tekee töitä ahkerasti, on asiakkaita, asiakas tuo sinulle rahan. olin palkallisena VUOSIA ja siinä tuli asiakaskuntaa. kun tekee työnsä hyvin, huolellisesti, kouluttautuu ja kuuntelee asiakkaita, he tulevat uudestaan.
tällä hetkellä teen n. 3-4 päivää töitä, toisinaan 3, silloin tällöin 6. riippuu paljon miehen työmatkoista ym. miten saadaan lastenhoito järjestettyä. pa-ka tes palkat saat ihan googlaamalla työehtosopimukset, palkkahan nousee alallaolo vuosien mukaan, mutta meidän alalla 5v ja esim.15v alalla olleet tienaavat TES:n mukaan saman verran, palkkakehityksemme loppuu muistaakseni tuohon n. 1800e:n, siis palkallisena. kannattaa tarkistaa summa työehtosopimuksesta. palkkahan on kyllä usein sopimuskysymys. joko pohja provikka, pelkkä pohja TES tai pelkkä provikka, tai sitten sopimusyrittäyys jossa teet toiminimellä itsenäisenä yrittäjänä toisen liikkeessä. näistä vaihtoehdoista sinulle kuitenkin kerrotaan varmasti koulussa lisää :D
parturi-kampaajana pärjäät, kun olet ihmisystävällinen, rakastat haasteita ja oppimista, lisäksi pitää olla vastuullinen ja muistaa että asiakas on se joka tuo sinulle leivän ja makkaran sen päälle. asiakasta ei saa koskaan aliarvioida.
minusta valmistuvan kannattaa ehdottomasti hankkia hyvä palkkatyö. siinä saat vielä "harjoitella" turvallisesti, saat säännöllistä palkkaa ja keräät itsellesi asiakaskuntaa.
tervetuloa ihanan ammatin pariin!!! - Pa-Ka-Pro
Pa-Ka-Pro kirjoitti:
kun päivät on täynnä ja tekee töitä ahkerasti, on asiakkaita, asiakas tuo sinulle rahan. olin palkallisena VUOSIA ja siinä tuli asiakaskuntaa. kun tekee työnsä hyvin, huolellisesti, kouluttautuu ja kuuntelee asiakkaita, he tulevat uudestaan.
tällä hetkellä teen n. 3-4 päivää töitä, toisinaan 3, silloin tällöin 6. riippuu paljon miehen työmatkoista ym. miten saadaan lastenhoito järjestettyä. pa-ka tes palkat saat ihan googlaamalla työehtosopimukset, palkkahan nousee alallaolo vuosien mukaan, mutta meidän alalla 5v ja esim.15v alalla olleet tienaavat TES:n mukaan saman verran, palkkakehityksemme loppuu muistaakseni tuohon n. 1800e:n, siis palkallisena. kannattaa tarkistaa summa työehtosopimuksesta. palkkahan on kyllä usein sopimuskysymys. joko pohja provikka, pelkkä pohja TES tai pelkkä provikka, tai sitten sopimusyrittäyys jossa teet toiminimellä itsenäisenä yrittäjänä toisen liikkeessä. näistä vaihtoehdoista sinulle kuitenkin kerrotaan varmasti koulussa lisää :D
parturi-kampaajana pärjäät, kun olet ihmisystävällinen, rakastat haasteita ja oppimista, lisäksi pitää olla vastuullinen ja muistaa että asiakas on se joka tuo sinulle leivän ja makkaran sen päälle. asiakasta ei saa koskaan aliarvioida.
minusta valmistuvan kannattaa ehdottomasti hankkia hyvä palkkatyö. siinä saat vielä "harjoitella" turvallisesti, saat säännöllistä palkkaa ja keräät itsellesi asiakaskuntaa.
tervetuloa ihanan ammatin pariin!!!lisään vielä että teen siis 3-6 päivää töitä viikossa. vaihtelevasti. yleensä 3-4 pv/vko mutta joskus 6pv.
- nyt apuja..
ostin vahingossa hopeashampoon sijaan hopeahoitoainetta..
1. toimiiko pelkästään hopeahoitoaine, vai ostinko turhaan?
2. pakkauksessa lukee 'anna vaikuttaa 1-2 min' kannaattaako pitää kauemman, kuin suositellaan - paremman lopputuloksen toivossa?
3. kuinka usein voin käyttää tuotetta, joka päivä, VAI pari kertaa viikossa?
KIITOS jo etukäteen :)
PS. tarkoituksena alkaa käyttämään tuotetta jo tänä iltana!- Pa-Ka-Pro
Hoitoaine on yleensä tehokkaampaa kuin shampoo. Käytä tarvittaessa, jos hiuksesi tulevat harmaiksi/sinertäviksi pidä taukoa. Harmaus/sinisyys poistuu itsestään parissa päivässä. Mikä hoitoaine sinulla on?
- 129
Värjäsin tänään hiukseni sävyllä tuhkainen mahonginruskea. enkä pitänyt tuliksesta koska oli liian punainen. jos värjään päälle toisella värillä jollain ruskealla. Niin tuleeko siitä todella tumman ruskea? vai pysyykö väri edelleen punaisena?
- 129
Tuloksesta*
- Broplema
Minulla on luonnostaan "aaltoilevat" hiukset ja suoristaessani hiuksiani ne ovat suorat n. 2h (vaikka laitan vähän lakkaa) ja sitten ne ovat taas aaltoilevat.
Minulla on http://www.tretti.fi/kauneudenhoito/hiustenhoito/suoristinraudat/princess-ionic-ceramic - Ongelmia.
Minulla on hiukan alaspäin levenevät kasvot. Mikään kampaus ei tunnu eoikein toimivan ja olen kokeillut kaikkea keskijakauksesta sivujakaukseen (jossa toisella puolella hiuksia liian vähän) ja jopa sivusiiliin. Millainen hiustyyli minulle sopisi?
- edamssi
Broplema: Sinun kyseisessä suoristusraudassa ei ole mitään vikaa, vaan on hyvä suoristamaan hiuksia, mutta oletko mahdollisesti kokeillut vaikka muotoiluvaahtoa/muotoilugeeliä, kun suoristat?
- Pa-Ka-Pro
edamssi: olisiko parempi että ne jotka eivät ole ammattilaisia, jättäisivät nyt edes tämän ketjun rauhaan?
1. rautasi on huono. se tod. näk. kuumeenee yli 200c, joka polttaa hiukset. sopiva lämpötila suoristamiseen on n.160c. itse käytän vain ja ainoastaan GHD rautaa. se tarkistaa 5x sekunnissa hiuksen kunnon ja pitää lämpötilan optimaalisena koko suoristuksen ajan. rauta liukuu tasaisesti ja kauniisti joka mahdollistaa täydellisen lopputuloksen.
2. ennen suoristusta föönaa hiuksesi kuivaksi, käytä föönin alle aina jotakin lämmöltä suojaavaa tuotetta, kuten esim. muotovaahtoa, tai muotoiluvoidetta. geeli ei ole tähän tarkoitukseen sopiva. tarkista että tuotteessa on lämpösuoja. mikäli sinulla on kovin kuivat tai luonnonkiharat hiukset, suosittelen voidemaista tuotetta, voidemainen muotoilutuote pitää hiustesi pinnan sileänä, karvattomana ja pehmeänä. vaahtomaiset vain karhentavat lisä lisää.
3 kuiviin hiuksiin suihkuta osioittain lämpösuojaa joka suojaa raudan KUUMUUDELTA. käy hiukset huolellisesti läpi pienin osioin. viimeistele tiheällä kammalla, suihkuta lakkaa ja viimeiseksi kiiltosuihketta. huomaa että lakassasi tulee olla myös kosteussuoja, joka suojaa ilmankosteudelta, eli hiuksesi eivät heti kosteudessa ala aaltoilemaan.
129: tietämättä hiustesi edellisiä käsittelyjä, laittamaasi väriä, haluamaasi lopputulosta, näkemättä tai kokeilematta hiuksiasi on mahdotonta sanoa mikä on mahdollinen uuden värjäyksen lopputulos. ammattitaitoinen kampaaja osaa varmasti saavuttaa kampaamossa haluamasi sävyn.
ongelmia: jotta juuri sinulle saataisi toteutettua täydellinen leikkaus, vaatii se sinun kasvotusten tapaamisen, kanssasi keskustelun ja hiustesi laadun, kasvusuuntien jne tunnustelemisen. pääsääntöisesti alaspäin leveneville kasvoille sopivat mallit, joissa levenevää leukalinjaa peitetään mutta tämä ei ole "yleispätevä" enkä niin ollen voi sinulle suositella oikeastaan mitään mallia näkemättä sinua henkilökohtaisesti. suosittelen, että kun seuraavan kerran näet jollakin oikein kivan leikkauksen, kysyt häneltä että missä ja kuka hänen hiuksensa on leikannut ja varaat ajan. varaa aika mallinmuutokseen, tämä on vähän kalliimpi kuin normaali leikkausaika mutta siinä on varattu kiiretön aika myös konsultaatiolle ja sille, että yhdessä kampaajan kanssa mietitte mikä olisi juuri sinulle se paras malli :)- Ammattilainen
GHD:n lämpötila on tasan 196 C astetta! Cloud Nine on parempi koska siinä on säätö mahdollisuus!
- Pa-Ka-Pro
Ammattilainen: tiedät varmaankin kuinka GHD tomii ja sen, miksi se on "turvallinen" ja suositeltu myös heikkokuntoisille hiuksille sekä pidennyksille vaikka lämpötila onkin tuon 196 C. en jaksa tässä alkaa nyt sepostamaan sen teknisiä tietoja.
itse en pitänyt cloud ninen raudasta, mutta en silti sano että se olisi huono. minusta ghd on varma valinta ja siksi suosittelen sitä. cloud nine on kuitenkin myöskin hyvä ja ehkä moni muukin ammattilaiskäyttöön tarkoitettu rauta, mutta minä suosittelen ghd:tä. sillä saa osaamattomissakin käsissä helposti ja varmasti loistavan lopputuloksen :)- Miesseimmiesseim123
Saako miehetkin kysyä täältä? No kysympähän kuitenkin.
Mun hiustyyli on selllane pystyssä oleva lyhyt vähä jännän koukeroinen. Hiusten laittoani kuitenkin häiritsee pyörteet hiuksissani. Joten onko olemassa jotain vahaa, joka saisi vastustettua näitä pyörteitä vai pitääkö vaan jaksaa elää niitten kanssa.
Toinen kysymys: Mitä vahaa suosittelisit miehen käyttävän suhteellisen halvalla budjetilla?
Kolmas kysymys: kun käytän lakkaa hiuksista tulee inhoittavan kovat paikoittain. Onko siis olemassa jotain "pehmeempää" lakkaa? - Pa-Ka-Pro
Miesseimmiesseim123 kirjoitti:
Saako miehetkin kysyä täältä? No kysympähän kuitenkin.
Mun hiustyyli on selllane pystyssä oleva lyhyt vähä jännän koukeroinen. Hiusten laittoani kuitenkin häiritsee pyörteet hiuksissani. Joten onko olemassa jotain vahaa, joka saisi vastustettua näitä pyörteitä vai pitääkö vaan jaksaa elää niitten kanssa.
Toinen kysymys: Mitä vahaa suosittelisit miehen käyttävän suhteellisen halvalla budjetilla?
Kolmas kysymys: kun käytän lakkaa hiuksista tulee inhoittavan kovat paikoittain. Onko siis olemassa jotain "pehmeempää" lakkaa?Vaikeaa antaa ihan "täsmä" tuotetta kun en tosiaan ole nähnyt tai tunnustellut hiuksiasi, seuraavan kerran kun menet parturiin niin pyydä parturia suosittelemaan juuri sinulle sopivia tuotteita, kohtuu budjetilla. Vahat ovat yl. 10-20e, lakat saman verran.
Pyöreteiden kesytykseen on tasan kaksi keinoa, joko pyörteen kohdat leikataan niin lyhyiksi etteivät ne yllä pystyyn tai sitten pyörre jätetään sen verran pitkäksi että se laskeutuu alas. Oikealla tuotteella laitto on toki helpompaa, mutta jos parturi on leikannut pyörteen kohdan väärin niin se on kuin teletappi :D
Tässähän tullaan siihen, että kumpi keinoista on parempi? Pitkä vai lyhyt? Itse suosin pidempää mallia, koska siinä pyörre ei nouse, kun taas jos on lyhyt niin kasvaessaanhan se alkaa sieltä sojottamaan, mutta niin kuin jo sanoin niin ensi kerralla parturikäynnillä kannattaa avata suu ja kertoa mikä askarruttaa. Sitä varten me teitä palvelemme :)
- haluankuluttaaoikein
hiuspidennuksistä, käykö paremmin idennkset pyöreä kasvoiselle musta pohja ja oranssi pidennykset vai vaalea pohja ja oranssi pidennys. oranssia tulisi siis vähemmän. ja molempia oikeana teippipidennyksenä. olen luonnostaan vaaleahiuksinen ja tyveen tulee sellaista maantieväriä joka tulee tyvivärjätä jos haluaa pitää täysvaaleana. olen 25 vuotias. hiukset paksut ja terveet.
- Pa-Ka-Pro
niin kuin jo aikaisemmin olen sanonut niin en ota näihin väri ja malli asioihin kantaa kun en ole teitä nähnyt, varsinkin pidennys on sen verran tarkka juttu että kyllä siinä täytyy asiakas nähdä jotta voi oikein konsultoida.
itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että tumma pohja ja oranssit raidat, vaalea oransseilla raidoilla... ei ole kaunis lopputulos. MUTTA tämä on vain MINUN mielipiteeni.
- Onnistuuko?
Pystyykö hiuksia värjäämään millään keinolla siten, että väri ei osu päänahkaan?
- Pa-Ka-Pro
periaattessa kyllä, raidoittamalla. tällöin kuitenkin huuhdellessa väriä osuu hiuspohjaan ja jos olet oikein herkkä niin saatat saada tästäkin allergisen reaktion.
- Äitiyslomalainen
En tiedä, että vastailetko vielä kysymyksiin, mutta minulla olisi yksi vähän hassu kysymys. :)
(Pohjustus)
Olen värjännyt hiuksia 13-vuotiaasta asti. Oma värini on luonnon (kylmän) ruskea.
Ensin vaalennettiin pari vuotta raidoilla, sitten todella tummanruskealla, sen jälkeen vaalennettiin yksi osio/palkki hiuksista, sitten vaalennettiin täysin vaaleaksi.
Sen jälkeen vedettiin aivan kirkkaan punaiseksi (tämä oli muuten pahin virhe, mitä olen ikinä hiuksilleni tehnyt!), ja siihen kyllästyttyäni yritimme vaalentaa hiuksen, mutta punaisuus paistoi aina latvoista läpi.
Niinpä värjäsin tummanvaalealla ja aloin kasvattamaan omaa väriäni takaisin.
Nyt olen kolme vuotta näitä kasvattanut, ja olen ehkä ensimmäistä kertaa täysin tyytyväinen hiuksiini, jotka ovat luonnostaan kiiltävät, pehmoiset ja raidoittuvat ihanasti auringossa.
(ja nyt vasta itse kysymykseen:)
Olen menossa ensi vuonna opiskelemaan parturi-kampaajaksi, ja mietin, että haittaako, jos en itse tahdo värjätä OMIA hiuksiani?
Tykkään todella paljon laittaa kavereiden, perheeni ja omia hiuksiani, mutta värjätä en näitä haluaisi. En ole varmaankaan koskaan nähnyt pa-ka-opiskelijaa, jonka hiukset olisivat täysin "luonnontilassa".
http://www.haircolorsideas.com/wp-content/uploads/2011/01/light-brown-hair-color.jpg Hiukseni ovat tällä hetkellä kutakuinkin tämän näköiset, mutta hieman lyhyemmät, ehkä rintalastan korkeudella.- liian tumma
Apua kaipailen! Eli siis, minulla oli vaaleat hiukset ja kampaaja käynnin jälkeen punaruskeat mikä on liian tumma! Kevytvärillä siis värjäsi.. saako sitä mitenkään haalistettua tai mitä teen? Kiitos
- Hiusten kasvu! :)
HEi!:)
Miten hiusten kasvua voi nopeuttaa?
Ja antaa Hiuskille vitamiineja? Että hiukset voivat hyvin!?
Kiitos Etukäteen! :)) - vihreät munakarvat
Olen yrittänyt valkaista munakarvani mutta jostain syystä ne ei vaalene? Mitä pitäisi tehdä? Olen pirskotellut karvoille vetyperoksidia, kloriittia, bensaa, tinneriä, mustaa ruutia, väkevää pissaa... mutta ne vaan itsepintaisesti pysyy vihreänoranssinpunaisenkeltaisensinisenä. Alan olla ihan down ku ei onnaa:(
- jonnatarvainen
Heei !
eli koitin värjätä punasesta ruskeeseen ja nyt mulla on niinku violetin ja punasen väriset hiukset... mitenköhän saan tän violetin värin pois hiuksistani ???? - Violettia?
Hei! Minulla on tällaiset suunnilleen tämän väriset hiukset -> http://1.bp.blogspot.com/-CtLmnsjNa24/UHlgIZP4p7I/AAAAAAAAG0Y/63fBC7dTctc/s1600/fss (11).jpg ja haluaisin näistä violetit mutta en ihan mielelläni alkaisi värjäämään joten mitä sanot, voisiko sininen tai violetti hoitosävyte tehdä näistä violetit edes jossain vaiheessa? kiitos jo etukäteen jos vastaat!
- Pesukarhu
Mihin miehen kanattaa mennä leikkauttamaan hiukset? Onko tittelillä jotakin väliä? Parturi vs kampaaja. Entä jos miehellä on pitkät hiukset, vaikuttaako tämä jollain tapaa paikan valintaan? Missä suhteessa verrattuna naisiin asiakkaanasi on miehiä?
- Pesukarhu
PS. Entä missä kannattaa leikkuuttaa partaa?
- ffgg66
Www.millyhair.com tarjoavat 100%: n ihmisen hiusperunaa, 360 pitsiä peruukkia, pitsireunan peruukit, täysi lace-peruukit, neitsyt brasilialaiset hiukset, hiusnauhat, 4x4 pitsin sulkemisen 13x4 pitsin etupuolella, paketit suljettuna, Hiustenpidennys edulliseen hintaan. Paras Virgin Human Hair osoitteessa www.millyhair.com
Hääpukuja, leningit, cocktail-mekot, iltapuvut, lyhyet mekot
http://www.pretty-dream.com/
http://www.letswedding.co.uk/
http://www.simple-dress.co.uk/
http://www.tideme.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2137536- 582963
- 1932367
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101803Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1761752Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201416- 751271
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271165Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501039