Appivanhempien kanssa matkustelu??!

ihmetteleviä

Miten ihmeessä te jaksatte matkustella ja yhdessä lomailla appivanhempien kanssa (tai siis toisellehan osapuolelle ne ovat aina omat vanhemmat tai vanhempipuolet)? Käydään ulkomaanmatkoilla, mökkilomilla, risteilyillä sun muilla koko porukalla.

Itselläni on mukavat ja leppoisat appivanhukset mutten suurin surminkaan lähtisi heidän kanssaan mihinkään yli 1 yön kestävälle matkalle.

Tätä olemme mieheni kanssa aina ihmetelleet emmekä lakkaa ihmettelemästä, koska aika monetkin reissaavat koko suku mukana. Tuleehan siinä viikonkin mittaan monenlaista valintatilannetta sun muuta, joten kyllä siinä väkisinkin hampaita kiristellään, mutta kai ne kulissit sitten täytyy pitää. Mutta silti ihmettelen että miten teidän hermot kestävät?

13

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ullis

      Kyllä niitä on sellaisiakin ihmisiä joille se sopii yhdessä olo.
      Kun on ulkomaila niin suvun kanssa niin ei sitä koko aika olla yhdessä vaan kaikki hakeutuvat omien harrastustensa pariin, toiset golfin peluuseen , toiset haluavat museo kierroksille, ja moni haluaa vaan maata rannalla ja ottaa aurinkoa. Joten kyllä se monella onnistuu ja on kivaakin.
      Ymmärrän ihmettelysi jos et itse kykenisi siihen.

    • mhh..

      Ei reissailla.. Ei kestäisi kummankaan hermot, eikä kai mitään kulissien pitoa ole kellään pystyssä. Jotkut tulee toimeen, toiset ei. Itse en enää mene "pitämään hauskaa" sukulaisten kera, oli se joskus alle 30 vuotiaana joskus ihan ok..

    • gunhild

      Me ollaan vaan niin erinlaisia kaikki, se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.
      Ja kulissien pitämistä ei kukaan normaali ihminen jaksa liioin, täytyy saada olla oma itsensä.
      Meillä kyllä ollaan aina joskus isommallakin porukalla yhdessä kun ollaan matkoilla, ja jokainen tykkää että se on mukavaa, mutta jos alkaa laittamaan ehtoja toisilleen miten pitää olla ja tavata niin siitähän nyt ei kukaan pidä.
      Ja minä ainakin pidän yhdessä olemisesta suvun kanssa kivana, silloin on vanhat ja nuoret paikalla ja sitten me keski ikäiset, ja se antaa enemmän kun ottaa.

    • Anoppikokelas..

      Yhdessä oleminen suvun kanssa on kivaa, mutten minäkään matkustelisi enää ihan koko suvun voimin. Jos nyt nuorenparin kanssa jokin pikkureissu, mikäli vävy on halukas.. Sanovat kyllä jos menevät mieluummin kaksin kun meillä niin saa tehdä, useimmiten menevätkin.

      • miniänretale :)

        Välit pysyvät parempina kun ei ole liikaa tekemisissä, se on taivahan tosi. Jos vaikka olisi kuinka mukava miniä, vävy tai anoppi kyseessä, kun olet viikon jossai Kanarialla tai Pihtiputaan hyttysmökillä 24/7 niin onhan siinä totaalinen välienmenetys vaarassa :) Etenkin kun sotketaan vielä alkoholi kuvioon mukaan :)

        Itsellä myös okei anoppi ja ollaan sopivasti tekemisissä. Ei liikaa.


    • ufkuf

      Mikä niistä vanhemmista tai appivanhemmista ja vävyistä ja miniöistä sitten niin kovin ihmeellisiä ihmisiä tekee verrattuna muihin ihmisiin? Kai sitä monet vaikkapa mökkeilee kavereidenkin kanssa, onkohan sekin joku kulissi? :-D Jos tulee hyvin toimeen ja viihtyy niin miksipä ei?

      • totuudentöräys

        Se kummasti vaikuttaa asiaan jos vaikka koko pesue (lapset, vanhemmat ja isovanhemmat) lähtee etelään makaamaan ja appivanhemmathan siinä kätevästi ohimennen maksavat matkat kuluineen ja hoitavat pikkuisia iltaisin että nuoripari pääsee ryyppäämään.

        Kyllä siihen jo parit anopin kiukuttelut kuuntelee :D

        Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.


      • yhteis tuumin

        Mitä väliä jos viihtyy porukassa ovatko ne toisen vanhemmat,molempien vanhemmat tai ei sukulaiset jotka ovat mukana reissussa.
        ennen on asuttu saman katon alla neljä-viisi sukupolvea,eikä siinä auttanut kuin ottaa toiset huomioon.Nykyisin on jotkut miniät niin koppavia,että yrittävät nostaa itsensä vanhemman ihmisen yläpuolelle,komentelemalla jopa miehensä vanhempia ja määräilemässä.Onneksi kaikki ei ole samanlaisia ,meitä on moneksi,niin nuorissa kuin vanhemmissakin ikäluokissa.Kun vain muistaa ettei vanhempia ihmisiä pidä tyhminä,hekin ovat olleet nuoria ja omaavat enemmän elämänkokemusta,sitä ei kannata vähätellä.Olkaamme kohteliaita toisilemme.


      • ufkuf
        totuudentöräys kirjoitti:

        Se kummasti vaikuttaa asiaan jos vaikka koko pesue (lapset, vanhemmat ja isovanhemmat) lähtee etelään makaamaan ja appivanhemmathan siinä kätevästi ohimennen maksavat matkat kuluineen ja hoitavat pikkuisia iltaisin että nuoripari pääsee ryyppäämään.

        Kyllä siihen jo parit anopin kiukuttelut kuuntelee :D

        Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

        Joo no kyllä aika monet ainakin näin lähempänä neljääkymppiä maksavat jo kulunsa ihan itse niin arkena kuin juhlanakin ja hoitelee muutenkin itse elämäänsä ja huollettaviaan. Tuollaisella periaatteella annettua apua tai lahjaa ei tarvitse muutenkaan yhtään kukaan. Jos maksan tarpeeksi niin voin tehdä sinulle aivan mitä tahansa, niinkö? Ei kiitos, mutta jokainen tyylillään.


      • niimpä...
        ufkuf kirjoitti:

        Joo no kyllä aika monet ainakin näin lähempänä neljääkymppiä maksavat jo kulunsa ihan itse niin arkena kuin juhlanakin ja hoitelee muutenkin itse elämäänsä ja huollettaviaan. Tuollaisella periaatteella annettua apua tai lahjaa ei tarvitse muutenkaan yhtään kukaan. Jos maksan tarpeeksi niin voin tehdä sinulle aivan mitä tahansa, niinkö? Ei kiitos, mutta jokainen tyylillään.

        Useimmat meistä on fiksuja jo nuorena, kaikki eivät vanhanakaan. Tiedän itse näitä tapauksia joissa 30-40 vee vanhemmat nyhtävät vanhalta sairaalta äidiltään euroja omiin tarkoitusperiinsä mm. juuri näihin "koko perheen etelänmatkoihin".

        Ei ole vanhaäiti opettanut lapsiaan ajoissa arvostamaan itseään, siitähän tässä on kysymys ja se jatkuu aina isovanhempien kuolemaan asti.

        Onhan näitä: 30-50 v "lapsi" käy säännöllisesti äitinsä eläkepäivänä vähän "katsomassa äitiä" ja ottaa vaivanpalkaksi puolet eläkkeestä. Karmivaa.


    • J..ki

      Aika tiukkapipoista sanoisin. Itse en ainakaan matkustele Appivanhempien tai kavereiden tai muiden vastaavien kanssa vaan ja ainoastaan mukavan ja hyvän matkaseuran kanssa.

      Ainakin itselläni on ollut yksi aivan sika huikee Thaimaan matka, jossa Anoppi oli mukana. Sen kanssa on tosi kiva ottaa soppaa ja juhlia. Sitten taas toisaalta on joskus ollut hyvien kavereiden kanssa aivan pers* matkoja....

      eli ei kannata kategorisoida tuolla tavalla.... enemmän yleens'ä tulee riitoja oman puolisin kanssa.

    • JK

      HERMOT KESTÄÄ

    • Ihanat appivanhemmat

      Minulla on niin ihanat appivanhemmat, joten en näkisi minkään näköistä vaivaa / inhoa matkustella heidän kanssaan minnekään.

      Olemme avopuolisoni kanssa menossa koirieni kera sekä appivanhempien kera viettämään juhannusta samaan paikkaan.

      Ainoana erona on se että me nukumme mökissä ja appivanhemmat asuntovaunussa, koska omistavat asuntovaunun ja ovat varanneet jo paikan ajat sitten ja meille appivanhempani varasivat mökin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe