Minulla on aina ollut käsitys, että tanko painaa 20 kg ilman lukkoja (Punttisalilla olen monesti asiasta kysynyt)? Tankoja varmaan monia erilaisia, mutta puhutaan ns. kunnollisista tangoista.
Nyt taas Lontoon kisoja katsellessani mietityttää tangon paino. Tällä kaavalla laskettuna saan aina eri tuloksen kuin sen pitäisi olla. Näyttäisi, että tanko on lukkojen kanssa 20 kg. Onko voimanosto ja painonnosto tangot eri painoisia ja pajlonko ne ovat?
Tangon paino painonnostossa?
7
3369
Vastaukset
- Voi olla vaikka
minkä painoisia.
Voimanosto ja painonnosto ovat urheilulajeja. Kehonrakennus on ulkonäkökilpailu. - 68-v
Naisten tanko 15kg.
Punttitanko 20kg.
Voimanostotanko 20kg tai 25kg, Suosittelen 25kg:a koska olen nähnyt riittävän monta vääräksi vedettyä 20-kiloista.- Tähhhhh??
Meinaatko että 20 kg tanko taipuu iisimmin kuin 25 kg painava?
- 68-v
Tähhhhh?? kirjoitti:
Meinaatko että 20 kg tanko taipuu iisimmin kuin 25 kg painava?
Sisällön tulkinta.
Olen nähnyt riittävän monta vääräksi vedettyä 20-kiloista olisi ehkä tulkittavissa siten, että 25-kiloinen vääntyy huonommin? - Tähhhhh??
68-v kirjoitti:
Sisällön tulkinta.
Olen nähnyt riittävän monta vääräksi vedettyä 20-kiloista olisi ehkä tulkittavissa siten, että 25-kiloinen vääntyy huonommin?Muhin perustuu??
- Lukoilla vai ilman?
Siis omissa nostoissani ei ole mitään väliä nostanko 5 kiloa enemmän tai vähemmän. Eikä varmasti tanko väänny =). Kyse on vaan tangon painosta salilla ja noilla kisa nostajilla.
Tuossa ltalehden jutun alimmassa kuvassa on Kiinan Zhou Lulun 182 kg työntö lontoon kisoissa (huom! lukot pikku rinkuloiden takana piilossa): http://www.iltalehti.fi/urheilu/2011111414756021_ur.shtml
Kysy sitten salilta keneltä vaan millaisia kiekkoja laitetaan tankoon kun halutaan 182 kg. Väittäisin, että nuo lukot jää aina laittamatta. Onko salin tangot siis painavempia voimanostotankoja vai miten?- 68-v
Lukot kisoissa ja "siviilissä".
Käsittääkseni lukkojen käyttö kisoissa on pakollista.
Aikaisemmilla korotussäännöillä kaikki levyt täytyi olla lukkojen alla.
Nykyään ne laittavat pienet rillukat avaana päihin.
"Siviilissä" jotkut käyttävät lukkoja, toiset eivät.
Itse en käytä. Joskus esimerkiksi rinnallevetosarjan aikana saattavat levyt hieman liukua mutta nykyisillä painoillani se ei haittaa.
Eikä haitannut aikaisemminkaan mutta tangon hallinta olikin silloin parempi.
Eiköhän valtaosa kuntosalien pitkistä tangoista ole 20-kiloisia?
Käyttämälläni salilla en ole havainnut yhtään naisten tankoa tai 25-kiloista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872