Kannattiko laskea rimaa?

Toimittaja

Hei!

Olen Anna-lehden toimittaja, ja teen juttua aiheesta "Pitäisikö sinunkin laskea rimaa?" eli siitä, kuinka naisten kriteerit ja todellisuus parinmuodostuksessa kohtaavat.
Etsin haastateltavaksi naisia, jotka olisivat luopuneet aiemmin tärkeinä pitämistään, kumppaniehdokkaille asettamistaan kriteereistä löydettyään muutoin hyvän miehen.
Minua kiinnostavat myös muut näkemykset aiheesta tai mahdolliset epäonnistuneet rakkaustarinat sen jälkeen, kun kriteereistä on luovuttu. Ja sekin kiinnostaa, mistä kriteereistä kannattaa/voi luopua ja mistä taas ei?

Olisitko sinä sopiva haatateltava tähän juttuun? Jutussa voi esiintyä myös nimettömänä, jos se on kynnyskysymys.

Jos uskot olevasi sopiva tähän juttuun, ota yhteyttä!

Maria Tojkander
Toimittaja
Anna
[email protected]

37

1259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikaniska1

      No rimaa en ole koskaan lisänyt. Olen vain nostanut keskiikää

    • kokemusta tggg

      Alensin miehen koulutus- ja ammattirimaa, mutta vastaavasti nostin ukonäkö-seksikkyysvaatimusrimaa -> paras lopputulos kuin koskaan tähän astisessa elämässä! Totesin siis, että fyysinen vetovoima on olennaisempaa parisuhteelle kuin se, että mies on "hyvä paperilla".

    • Varmin tapa epäonnistua parin haussa on naiselle etsiä komeaa miestä tositarkoituksella, sillä komeat miehet eivät tarvitse parisuhdetta kun naisseuraa löytyy muutenkin.

      Miehen pituus on odotuksista kaikkein kamalin, sillä pitkiä miehiä ei millään riitä kaikille naisille. Pitkä nainen ja lyhyt mies voivat aivan hyvin olla onnellinen pari.

      Kaunis ulkonäkö ja fyysinen vetovoima ovat magneetteja, jotka vetävät naiset pelimiesten pyöritettäviksi. Seksiä ja hetken lohtua löytyy, mutta vakituista parisuhdetta ei. Ulkonäkö on myös katoavaa niin miehillä kuin naisillakin. Komistuskin lihoo vakiintuessaan ja tukka lähtee usein vanhetessa. Finniongelma taas poistuu iän myötä, jos arvet hoidetaan.

      Naiset ovat pinnallisia eivätkä edes huomaa miestä, jonka pukeutuminen ei täytä odotuksia. Tämä jos mikä on asia joka on helppo muuttaa.

      30 v täytettyään nainen on uudessa tilanteessa. Hyvät miehet ovat vakiintuneet ja jäljellä on pelimiehiä, juoppoja, peräkamarin poikia ja salarakasta etsiviä.
      Keski-ikäiset miehet ovat lisäksi erojensa kautta oppineet välttämään yhteen muuttamista. Seuraa kyllä haetaan mutta ei tositarkoituksella.

      Toimittaja tietysti etsii poliittisesti korrekteja tarinoita siitä kuinka koulutus- ja ammattirimaa pitäisi alentaa. Viesti on väärä sillä, moni hyvin koulutettu ja ansaitseva nörtti on ilman puolisoa. He eivät kelpaa naisille pinnallisessa ja seksiä korostavassa maailmassa.

      • kaverinkaverinkaveri

        Sanoit: "Varmin tapa epäonnistua parin haussa on naiselle etsiä komeaa miestä tositarkoituksella, sillä komeat miehet eivät tarvitse parisuhdetta kun naisseuraa löytyy muutenkin."

        Ei välttämättä pidä paikkaansa. Tässä elävä esimerkki. Olen monesti kuullut hyviä kommentteja ulkonäöstäni ja luonteestani (älkää ottako tätä itsekehuskeluna), ja silmäpeliä on ollut hyvin monien naisten kanssa, mutta jokin luonteestani ja taustastani johtuva seikka on estänyt minua määrätietoisesti hankkimasta naisseuraa, vaikka olisin halunnutkin. Minulle on aina ollut erittäin vaikeaa tehdä aloite ja tehdä ensivaikutus suullisesti, joten käytännössä en niitä tee. Naiset puolestaan eivät juuri koskaan tee ulkomaailmassa aloitteita, ainakaan jos mies ei ole todella ekstrovertti, joten homma on tyssännyt siihen.

        Kuitenkin, ensitutustumisen jälkeen minäkin olen rentoutunut ja muutaman tapaamisen jälkeen pystynyt olemaan oma itseni, ja homma on alkanut luistamaan henkisesti ja fyysisesti. Näin tapasin myös nykyisen naiseni.

        Eli vinkkini naisille on: Luopukaa siitä periaatteesta, että miehen pitää tulla tekemään aloite ja viedä heti jalat alta. Jos huomaatte teitä kiinnostavan miehen, joka vaikuttaa liian ujolta tekemään aloitetta, niin menkää rennosti juttelemaan (jos pystytte) hänelle. Kaikki komeat miehet eivät ole pelimiehiä.


      • kaverinkaverinkaveri kirjoitti:

        Sanoit: "Varmin tapa epäonnistua parin haussa on naiselle etsiä komeaa miestä tositarkoituksella, sillä komeat miehet eivät tarvitse parisuhdetta kun naisseuraa löytyy muutenkin."

        Ei välttämättä pidä paikkaansa. Tässä elävä esimerkki. Olen monesti kuullut hyviä kommentteja ulkonäöstäni ja luonteestani (älkää ottako tätä itsekehuskeluna), ja silmäpeliä on ollut hyvin monien naisten kanssa, mutta jokin luonteestani ja taustastani johtuva seikka on estänyt minua määrätietoisesti hankkimasta naisseuraa, vaikka olisin halunnutkin. Minulle on aina ollut erittäin vaikeaa tehdä aloite ja tehdä ensivaikutus suullisesti, joten käytännössä en niitä tee. Naiset puolestaan eivät juuri koskaan tee ulkomaailmassa aloitteita, ainakaan jos mies ei ole todella ekstrovertti, joten homma on tyssännyt siihen.

        Kuitenkin, ensitutustumisen jälkeen minäkin olen rentoutunut ja muutaman tapaamisen jälkeen pystynyt olemaan oma itseni, ja homma on alkanut luistamaan henkisesti ja fyysisesti. Näin tapasin myös nykyisen naiseni.

        Eli vinkkini naisille on: Luopukaa siitä periaatteesta, että miehen pitää tulla tekemään aloite ja viedä heti jalat alta. Jos huomaatte teitä kiinnostavan miehen, joka vaikuttaa liian ujolta tekemään aloitetta, niin menkää rennosti juttelemaan (jos pystytte) hänelle. Kaikki komeat miehet eivät ole pelimiehiä.

        "Kaikki komeat miehet eivät ole pelimiehiä."

        Pelimieskaverini oli huomiota herättävän ujo ja naiset tekivät hänelle aloitteita ja iskivät hänet. Peliään hän perusteli usein sillä, ettei kehdannut tuottaa pettymystä aloitteita tehneille naisille.

        Vaatii aika lujaa luonnetta ja itseluottamusta olla uskollinen yhden naisen mies, jos ehdotuksia satelee kaikkialla missä liikkuu. Tietenkin meneminen baareihin ja tanssipaikoille ja vaikka Suomi24-treffiprofillin perustaminen on ihan itsestä kiinni.

        Loogisesti ajateltuna tapauksesi on tietenkin täysin mahdollinen.


      • kokemusta tggg
        kaverinkaverinkaveri kirjoitti:

        Sanoit: "Varmin tapa epäonnistua parin haussa on naiselle etsiä komeaa miestä tositarkoituksella, sillä komeat miehet eivät tarvitse parisuhdetta kun naisseuraa löytyy muutenkin."

        Ei välttämättä pidä paikkaansa. Tässä elävä esimerkki. Olen monesti kuullut hyviä kommentteja ulkonäöstäni ja luonteestani (älkää ottako tätä itsekehuskeluna), ja silmäpeliä on ollut hyvin monien naisten kanssa, mutta jokin luonteestani ja taustastani johtuva seikka on estänyt minua määrätietoisesti hankkimasta naisseuraa, vaikka olisin halunnutkin. Minulle on aina ollut erittäin vaikeaa tehdä aloite ja tehdä ensivaikutus suullisesti, joten käytännössä en niitä tee. Naiset puolestaan eivät juuri koskaan tee ulkomaailmassa aloitteita, ainakaan jos mies ei ole todella ekstrovertti, joten homma on tyssännyt siihen.

        Kuitenkin, ensitutustumisen jälkeen minäkin olen rentoutunut ja muutaman tapaamisen jälkeen pystynyt olemaan oma itseni, ja homma on alkanut luistamaan henkisesti ja fyysisesti. Näin tapasin myös nykyisen naiseni.

        Eli vinkkini naisille on: Luopukaa siitä periaatteesta, että miehen pitää tulla tekemään aloite ja viedä heti jalat alta. Jos huomaatte teitä kiinnostavan miehen, joka vaikuttaa liian ujolta tekemään aloitetta, niin menkää rennosti juttelemaan (jos pystytte) hänelle. Kaikki komeat miehet eivät ole pelimiehiä.

        "Eli vinkkini naisille on: Luopukaa siitä periaatteesta, että miehen pitää tulla tekemään aloite ja viedä heti jalat alta. Jos huomaatte teitä kiinnostavan miehen, joka vaikuttaa liian ujolta tekemään aloitetta, niin menkää rennosti juttelemaan (jos pystytte) hänelle. Kaikki komeat miehet eivät ole pelimiehiä."

        Allekirjoitan tuon täysin naisena, kokemusta on! Kyllä sinkkuelämää jo jonkin verran nähnyt nainen tunnistaa pelimiehen ja kunnon miehen muustakin kuin ulkonäöstä. Toki naivin sinisilmäisen tytön kannattaa olla varuillaan, mutta tarpeeksi baareissa pyörinyt sinkkunainen on kyllä pelimiehen kanssa ihan tasaveroisessa asemassa, ei häntä pyöritetä.

        Olen edelleen sitä mieltä, että ulkonäkö ja seksikkyys ovat tärkein valintakriteeri. Ellei ole kemiaa, sitä ei voi luoda, ja kyseessä on ystävyys- eikä parisuhde.

        Lisäksi kannattaa tosiaan ottaa aloite omiin käsiin, valkata mielenkiintoisimman näköinen mies ja mennä iskemään. Jos ei onnistu, niin sehän ei eroa mitenkään tavallisesta baari-illasta, jossa odotellaan sormet ristissä, että joku puoliksikin kiva typpi tulisi juttelemaan. Jos taas onnistuu, niin lopputuloksena on naisen kannalta parhaiten nappiin mennyt miesvalinta, sellainen jonka ihan akuisten oikeasti on halunnut alunperinkin.


      • 15
        pelimiehen_kaveri kirjoitti:

        "Kaikki komeat miehet eivät ole pelimiehiä."

        Pelimieskaverini oli huomiota herättävän ujo ja naiset tekivät hänelle aloitteita ja iskivät hänet. Peliään hän perusteli usein sillä, ettei kehdannut tuottaa pettymystä aloitteita tehneille naisille.

        Vaatii aika lujaa luonnetta ja itseluottamusta olla uskollinen yhden naisen mies, jos ehdotuksia satelee kaikkialla missä liikkuu. Tietenkin meneminen baareihin ja tanssipaikoille ja vaikka Suomi24-treffiprofillin perustaminen on ihan itsestä kiinni.

        Loogisesti ajateltuna tapauksesi on tietenkin täysin mahdollinen.

        Anteeksi vain, tuossa tapauksessa kaverisi ei ole ollut aito pelimies vaan miespuolinen jakorasia, miesh...ra. Ulkomuodollisesti viehättävä henkilö joka ei osaa sanoa "ei".
        Eli tällainen kiltteys ja selkärangattomuus johtavat turmioon. Annapa kun arvaan lopun, eli että hän pikkuhiljaa alkoholisoituu. Tuskin hänestä enää on aviomiesainesta, kun on tottunut satunnaisten seikkailujen huumaan?
        Minä käsittäisin pelimies-sanalla tyypin, joka huvikseen ja urheilumielessä yrittää iskeä mahdollisimman kauniita naisia, hylätäkseen heidät sitten saavutuksensa jälkeen yksi toisensa jälkeen.


      • 15 kirjoitti:

        Anteeksi vain, tuossa tapauksessa kaverisi ei ole ollut aito pelimies vaan miespuolinen jakorasia, miesh...ra. Ulkomuodollisesti viehättävä henkilö joka ei osaa sanoa "ei".
        Eli tällainen kiltteys ja selkärangattomuus johtavat turmioon. Annapa kun arvaan lopun, eli että hän pikkuhiljaa alkoholisoituu. Tuskin hänestä enää on aviomiesainesta, kun on tottunut satunnaisten seikkailujen huumaan?
        Minä käsittäisin pelimies-sanalla tyypin, joka huvikseen ja urheilumielessä yrittää iskeä mahdollisimman kauniita naisia, hylätäkseen heidät sitten saavutuksensa jälkeen yksi toisensa jälkeen.

        Kyllä hänellä oli myös pelihenkeä Pick-Up-Artist-henkisesti. Kantapaikastamme hän sanoi, että on ollut lähes "kaikkien" naisten kanssa siellä ja keskittyy nyt jäljellä oleviin sinnikkäimpiin tapauksiin. Ulkonäöllistä tasoa hänen ei tarvinnut laskea, vaikka tyrkyt ja halukkaat napattiinkin ensin.

        Arvasit lopun väärin. Hän ei alkoholisoitunut, luultavasti, koska olimme hyvin pidättyviä alkoholin suhteen. Kun hänen puhelinnumerohakemistonsa alkoi olla riittävän suuri, uusia tarvittiin vähemmän ja hoidot saivat pääosan huomiosta etenkin arkisin kun baarit ovat kiinni. Lopulta yhdestä heistä tuli hänen ykkösensä.


      • 15
        pelimiehen_kaveri kirjoitti:

        Kyllä hänellä oli myös pelihenkeä Pick-Up-Artist-henkisesti. Kantapaikastamme hän sanoi, että on ollut lähes "kaikkien" naisten kanssa siellä ja keskittyy nyt jäljellä oleviin sinnikkäimpiin tapauksiin. Ulkonäöllistä tasoa hänen ei tarvinnut laskea, vaikka tyrkyt ja halukkaat napattiinkin ensin.

        Arvasit lopun väärin. Hän ei alkoholisoitunut, luultavasti, koska olimme hyvin pidättyviä alkoholin suhteen. Kun hänen puhelinnumerohakemistonsa alkoi olla riittävän suuri, uusia tarvittiin vähemmän ja hoidot saivat pääosan huomiosta etenkin arkisin kun baarit ovat kiinni. Lopulta yhdestä heistä tuli hänen ykkösensä.

        Tarkoittaen mitä? Vakipano kun mies laiskistunut vai?
        Ovatko naimisissa? Vannoneet keskinäistä uskollisuutta toisilleen papin edessä? Kuitenkin, hänen osaltaankin uskon vanhaan sanontaan "minkä taakseen jättää se eestään löytää."
        Niin siitä että hän on aivan verrattavissa naispuoliseen helppoon naiseen, ja maine saattaa olla loppuikänsä sen mukainen. Arvaan mihin naisten innokkuus liittyy, tytöt keskenään ovat tienneet jotakin sellaista ystävästäsi, mikä ei näy päällepäin vaatteet päällä.


      • 15 kirjoitti:

        Tarkoittaen mitä? Vakipano kun mies laiskistunut vai?
        Ovatko naimisissa? Vannoneet keskinäistä uskollisuutta toisilleen papin edessä? Kuitenkin, hänen osaltaankin uskon vanhaan sanontaan "minkä taakseen jättää se eestään löytää."
        Niin siitä että hän on aivan verrattavissa naispuoliseen helppoon naiseen, ja maine saattaa olla loppuikänsä sen mukainen. Arvaan mihin naisten innokkuus liittyy, tytöt keskenään ovat tienneet jotakin sellaista ystävästäsi, mikä ei näy päällepäin vaatteet päällä.

        Arvauksesi meni väärin. Hänellä ei ole mitään erityistä vaatteiden alla. Tytöillä on tapana ryhtyä kilpailemaan keskenään miehen suosiosta. "On se hienoa, että komistus lopulta valitsi minut vaikka ystävättäreni luulevatkin olevansa kauniimpia kuin minä" ;-)

        Pienet häät ja ihan pappikin. Niin saatiin kaverin vaatehuolto hoidettua.


      • iohkhkjhj

        "Naiset ovat pinnallisia eivätkä edes huomaa miestä, jonka pukeutuminen ei täytä odotuksia. Tämä jos mikä on asia joka on helppo muuttaa. "

        Pukeutumisen voi kyllä tarjota myös tietoa yhteensopivuudestä pinnallisten arvojen ulkopuolella. Jos ei osaa lainkaan pukeutua tyylikkäästi eikä näe ollenkaan vaivaa ulkonäkönsä eteen, on todennäköisempää, että mies on perustavanlaatuisella tavalla erilainen kuin ulkonäöstään huolehtiva nainen. Pukeutumisensa suhteen täysin normista eroava mies taas on todennäköisemmin muutenkin sosiaalisesti kömpelömpi kuin mies, joka tunnustaa pukeutumisen normit ja käyttäytyy niiden mukaisesti.

        Tyylinirsoudesta voi olla monta mieltä, mutta aika usein hippi pariutuu hipin kanssa, tavis taviksen kanssa ja trenditietoinen toisen trenditietoisen kanssa. Joskus toki tyylitajut sulautuvat yhteen ajan kanssa, mutta vain tiettyjen normirajojen sisällä. Voi tietenkin ajatella, että kyseessä on täysin pinnallinen valintakriteeri ja, että siistiin bleiseriin pukeutuva nainen olisi voinut olla aivan yhtä yhteensopiva rähjäiseen verkkapukuun pukeutuvan miehen kanssa, mutta itse kyllä epäilen.


      • lika barn igen
        iohkhkjhj kirjoitti:

        "Naiset ovat pinnallisia eivätkä edes huomaa miestä, jonka pukeutuminen ei täytä odotuksia. Tämä jos mikä on asia joka on helppo muuttaa. "

        Pukeutumisen voi kyllä tarjota myös tietoa yhteensopivuudestä pinnallisten arvojen ulkopuolella. Jos ei osaa lainkaan pukeutua tyylikkäästi eikä näe ollenkaan vaivaa ulkonäkönsä eteen, on todennäköisempää, että mies on perustavanlaatuisella tavalla erilainen kuin ulkonäöstään huolehtiva nainen. Pukeutumisensa suhteen täysin normista eroava mies taas on todennäköisemmin muutenkin sosiaalisesti kömpelömpi kuin mies, joka tunnustaa pukeutumisen normit ja käyttäytyy niiden mukaisesti.

        Tyylinirsoudesta voi olla monta mieltä, mutta aika usein hippi pariutuu hipin kanssa, tavis taviksen kanssa ja trenditietoinen toisen trenditietoisen kanssa. Joskus toki tyylitajut sulautuvat yhteen ajan kanssa, mutta vain tiettyjen normirajojen sisällä. Voi tietenkin ajatella, että kyseessä on täysin pinnallinen valintakriteeri ja, että siistiin bleiseriin pukeutuva nainen olisi voinut olla aivan yhtä yhteensopiva rähjäiseen verkkapukuun pukeutuvan miehen kanssa, mutta itse kyllä epäilen.

        Olet oikeassa tuossa. Ja täytyyhän sen kertoa jotain ihmisestä muutenkin, millä tavalla hän haluaa suhtautua ulkonäköönsä - tai olla sen suhteen täysin välinpitämätön.


    • 29

      Ihan hyvä aihe sinänsä. Olisihan tuosta tarinaa 49-vuotiaalla sinkkuäidillä, juuri noin olen tehnyt että koulutusvaatimus on lentänyt aikaa romukoppaan. Fyysisesti on kannattanut mutta olen edelleen ilman parisuhdetta.
      Mietin haluanko osallistua : )

      • Näin se menee. Fyysisesti voisi mennä vieläkin paremmin kun et ujostele turhaan iänkään suhteen ja ryhdyt puumaksi. Ja jos olet kyltymätön, lasket rimaa parisuhteen suhteenkin ja etsit rehellisesti seksiseuraa.


      • 33
        pelimiehen_kaveri kirjoitti:

        Näin se menee. Fyysisesti voisi mennä vieläkin paremmin kun et ujostele turhaan iänkään suhteen ja ryhdyt puumaksi. Ja jos olet kyltymätön, lasket rimaa parisuhteen suhteenkin ja etsit rehellisesti seksiseuraa.

        Sitä rimaa nimenomaan ei akateeminen leidi ryhdy kiskomaan milliäkään alemmas. Sanoisin että modernissa maailmassa parisuhdeuskolliset yhdenmiehennaiset ovat melko pulassa. Mutta mieluummin yksin kunniallisesti kuin naurettavana maineensa pilaajana.
        Kuule p.k. ei konservatiivisen kasvatuksen saanut kunnon tyttö ryhdy seksileluksi varsinkaan tässä iässä. Muuten kuin vahingossa, vahinkoja sattuu johtuen miesten huomattavasti löyhemmästä moraalintajusta. Parisuhdetta ja rakkautta siis olin etsimässä, ehkä löydän ehkä en.


      • 33 kirjoitti:

        Sitä rimaa nimenomaan ei akateeminen leidi ryhdy kiskomaan milliäkään alemmas. Sanoisin että modernissa maailmassa parisuhdeuskolliset yhdenmiehennaiset ovat melko pulassa. Mutta mieluummin yksin kunniallisesti kuin naurettavana maineensa pilaajana.
        Kuule p.k. ei konservatiivisen kasvatuksen saanut kunnon tyttö ryhdy seksileluksi varsinkaan tässä iässä. Muuten kuin vahingossa, vahinkoja sattuu johtuen miesten huomattavasti löyhemmästä moraalintajusta. Parisuhdetta ja rakkautta siis olin etsimässä, ehkä löydän ehkä en.

        Sitä mieltä minäkin olen. Parisuhteeseen haluavat miehet löytyvät kuitenkin ujommista ja rujomman näköisistä miehistä. Koulutus ja hyvät tulot tulevat siinä kaupan päälle.

        Ujon miehen valloittaminen vaatii aloitteellisuutta, jota naisilla ei tyypillisesti ole. Hän ei edes käy baareissa, joista hänet voisi iskeä. Nettitreffeillä naiset torjuvat hänet, koska ei ole kemiaa.


      • kokemusta on tggg
        33 kirjoitti:

        Sitä rimaa nimenomaan ei akateeminen leidi ryhdy kiskomaan milliäkään alemmas. Sanoisin että modernissa maailmassa parisuhdeuskolliset yhdenmiehennaiset ovat melko pulassa. Mutta mieluummin yksin kunniallisesti kuin naurettavana maineensa pilaajana.
        Kuule p.k. ei konservatiivisen kasvatuksen saanut kunnon tyttö ryhdy seksileluksi varsinkaan tässä iässä. Muuten kuin vahingossa, vahinkoja sattuu johtuen miesten huomattavasti löyhemmästä moraalintajusta. Parisuhdetta ja rakkautta siis olin etsimässä, ehkä löydän ehkä en.

        "Sitä rimaa nimenomaan ei akateeminen leidi ryhdy kiskomaan milliäkään alemmas. Sanoisin että modernissa maailmassa parisuhdeuskolliset yhdenmiehennaiset ovat melko pulassa. Mutta mieluummin yksin kunniallisesti kuin naurettavana maineensa pilaajana.
        Kuule p.k. ei konservatiivisen kasvatuksen saanut kunnon tyttö ryhdy seksileluksi varsinkaan tässä iässä. Muuten kuin vahingossa, vahinkoja sattuu johtuen miesten huomattavasti löyhemmästä moraalintajusta. Parisuhdetta ja rakkautta siis olin etsimässä, ehkä löydän ehkä en. "

        Juu minäkin olen akateeminen, mutta toesin, ettei koulutus tai ammattiasema ole todellisuudessa mikään älykkyyden tae. Tulee näin heti mieleen tyhmin mies, jonka olen tavannut, jolla on akateeminen loppututkinto. Vastaavasti vähemmän sillä saralla kunnianhimoinen tuttu mies (poikkeuksellisen komea ja uskollinenkin...) on sekä fiksu ja viisas.

        Että ihan miehen seksileluksi et halua päätyä. Onpa se tosiaan äärikonservatiivinen ajattelutapa. Miksi sinä olisit lelu, miksei se mies ole yhtä hyvin sinun seksilelusi? Ja siis että korkeammin koulutetut eivät halua seksiä, vain huonommassa sosiaalisessa asemassa olevat??

        Ehkä olet kotoisin pieneltä paikkakunnalta, mutta on vaikea kuvitella, että vähän iäkkäämmässä ikäluokassa pääkaupunkiseudulla kukaan ajattelee, että nainen "pilaisi mainettaan" suhteilla miehiin. Korkeasti koulutetut ja hyvässä asemassa olevat naiset ne vasta armottomia miestennielijöitä täällä ovatkin, eivätkä sitä seikkaa häpeile. Heillä on varaa määritellä itse itsensä, eivätkä ole riippuvaisia kenenkään pikkusieluisen nyhverön vanhanaikaisista kunniallisuusluokitteluista.

        Pelimiehen kaverille - Parisuhteeseen haluavat miehet eivät ole rumia miehiä. Useimmat naimisiin päätyneet vakiintuneet miehet joita tunnen, ovat ns a-luokkaa, muita tasokkaampia. Kai se on realististakin, koska ovat jo kelvanneet naisille, mutta ne rumat nyhveröt ovat useammin yhä sinkkuja, kun ei flaksi käy yhtä helposti.


      • kokemusta on tggg kirjoitti:

        "Sitä rimaa nimenomaan ei akateeminen leidi ryhdy kiskomaan milliäkään alemmas. Sanoisin että modernissa maailmassa parisuhdeuskolliset yhdenmiehennaiset ovat melko pulassa. Mutta mieluummin yksin kunniallisesti kuin naurettavana maineensa pilaajana.
        Kuule p.k. ei konservatiivisen kasvatuksen saanut kunnon tyttö ryhdy seksileluksi varsinkaan tässä iässä. Muuten kuin vahingossa, vahinkoja sattuu johtuen miesten huomattavasti löyhemmästä moraalintajusta. Parisuhdetta ja rakkautta siis olin etsimässä, ehkä löydän ehkä en. "

        Juu minäkin olen akateeminen, mutta toesin, ettei koulutus tai ammattiasema ole todellisuudessa mikään älykkyyden tae. Tulee näin heti mieleen tyhmin mies, jonka olen tavannut, jolla on akateeminen loppututkinto. Vastaavasti vähemmän sillä saralla kunnianhimoinen tuttu mies (poikkeuksellisen komea ja uskollinenkin...) on sekä fiksu ja viisas.

        Että ihan miehen seksileluksi et halua päätyä. Onpa se tosiaan äärikonservatiivinen ajattelutapa. Miksi sinä olisit lelu, miksei se mies ole yhtä hyvin sinun seksilelusi? Ja siis että korkeammin koulutetut eivät halua seksiä, vain huonommassa sosiaalisessa asemassa olevat??

        Ehkä olet kotoisin pieneltä paikkakunnalta, mutta on vaikea kuvitella, että vähän iäkkäämmässä ikäluokassa pääkaupunkiseudulla kukaan ajattelee, että nainen "pilaisi mainettaan" suhteilla miehiin. Korkeasti koulutetut ja hyvässä asemassa olevat naiset ne vasta armottomia miestennielijöitä täällä ovatkin, eivätkä sitä seikkaa häpeile. Heillä on varaa määritellä itse itsensä, eivätkä ole riippuvaisia kenenkään pikkusieluisen nyhverön vanhanaikaisista kunniallisuusluokitteluista.

        Pelimiehen kaverille - Parisuhteeseen haluavat miehet eivät ole rumia miehiä. Useimmat naimisiin päätyneet vakiintuneet miehet joita tunnen, ovat ns a-luokkaa, muita tasokkaampia. Kai se on realististakin, koska ovat jo kelvanneet naisille, mutta ne rumat nyhveröt ovat useammin yhä sinkkuja, kun ei flaksi käy yhtä helposti.

        "Parisuhteeseen haluavat miehet eivät ole rumia miehiä. Kai se on realististakin, koska ovat jo kelvanneet naisille, mutta ne rumat nyhveröt ovat useammin yhä sinkkuja, kun ei flaksi käy yhtä helposti. "

        Niinpä, mutta ne komeat parisuhteeseen haluavat miehet ovat varattuja etkä voi iskeä heitä baareista tai netistä.

        Nuoret siirtyvät suhteesta toiseen. Jos yksi jättää tai ei nappaa enää, uusi löytyy lähes välittömästi. Niin minullekin kävi. Rippikoulun jälkeen en ole ollut pitkiä aikoja sinkkuna. Ainoa jakso oli se, jossa kiertelin pelimieskaverini kanssa baareja ja tanssilavoja.

        Haku päällä olevan keski-ikäisen naisen vaihtoehdot ovat tylyt. On varattuja miehiä, rumia & tyylittömiä, huonosti toimeentulevia, alkoholisteja ja pelimiehiä.

        Ulkonäkö korreloi toimeentulon kanssa. Etenkin akateemiset naiset osaavat pukeutua, meikata ja pitää itsestään huolta. Seksikäs vapaa sekatyömies taas on myytti. Ei sellaisiakaan liiku vapaana kovin pitkään.


      • 27
        kokemusta on tggg kirjoitti:

        "Sitä rimaa nimenomaan ei akateeminen leidi ryhdy kiskomaan milliäkään alemmas. Sanoisin että modernissa maailmassa parisuhdeuskolliset yhdenmiehennaiset ovat melko pulassa. Mutta mieluummin yksin kunniallisesti kuin naurettavana maineensa pilaajana.
        Kuule p.k. ei konservatiivisen kasvatuksen saanut kunnon tyttö ryhdy seksileluksi varsinkaan tässä iässä. Muuten kuin vahingossa, vahinkoja sattuu johtuen miesten huomattavasti löyhemmästä moraalintajusta. Parisuhdetta ja rakkautta siis olin etsimässä, ehkä löydän ehkä en. "

        Juu minäkin olen akateeminen, mutta toesin, ettei koulutus tai ammattiasema ole todellisuudessa mikään älykkyyden tae. Tulee näin heti mieleen tyhmin mies, jonka olen tavannut, jolla on akateeminen loppututkinto. Vastaavasti vähemmän sillä saralla kunnianhimoinen tuttu mies (poikkeuksellisen komea ja uskollinenkin...) on sekä fiksu ja viisas.

        Että ihan miehen seksileluksi et halua päätyä. Onpa se tosiaan äärikonservatiivinen ajattelutapa. Miksi sinä olisit lelu, miksei se mies ole yhtä hyvin sinun seksilelusi? Ja siis että korkeammin koulutetut eivät halua seksiä, vain huonommassa sosiaalisessa asemassa olevat??

        Ehkä olet kotoisin pieneltä paikkakunnalta, mutta on vaikea kuvitella, että vähän iäkkäämmässä ikäluokassa pääkaupunkiseudulla kukaan ajattelee, että nainen "pilaisi mainettaan" suhteilla miehiin. Korkeasti koulutetut ja hyvässä asemassa olevat naiset ne vasta armottomia miestennielijöitä täällä ovatkin, eivätkä sitä seikkaa häpeile. Heillä on varaa määritellä itse itsensä, eivätkä ole riippuvaisia kenenkään pikkusieluisen nyhverön vanhanaikaisista kunniallisuusluokitteluista.

        Pelimiehen kaverille - Parisuhteeseen haluavat miehet eivät ole rumia miehiä. Useimmat naimisiin päätyneet vakiintuneet miehet joita tunnen, ovat ns a-luokkaa, muita tasokkaampia. Kai se on realististakin, koska ovat jo kelvanneet naisille, mutta ne rumat nyhveröt ovat useammin yhä sinkkuja, kun ei flaksi käy yhtä helposti.

        Kouluikäiset, kymnmenen molemmin puolin olevat lapseni toimivat tehokkaasti seikkailunestona. Eli mielestäni olisi NOLOA jos miehiä tulisi, menisi ja vaihdettaisiin kuin sukkahousuja. Omien havaintojeni mukaan korkeasti koulutetut naiset ovat pääsääntöisesti edelleen naimisissa nuoruudessa otetun puolisonsa rinnalla, lapsiaan kasvatellen.Pk-seudulla tosiaan on ehkä eri meininki, ja eri alueille valikoituu vähän eri tyylistä väkeä. Asun pienellä maaseutupaikkakunnalla, kyllä.


    • Toimittaja

      Kiitos, tosi hyviä kommentteja! Lukisin mielelläni vielä lisää :)

      Ja minulle saa tosiaan oikein mieluusti ilmoittautua, jos kokee, että haluaisi/voisi jakaa tarinansa muiden kanssa lehdessä.

      Maria Tojkander, Toimittaja, Anna

    • täysin nolla

      Naiset on aika rakastunut juoppoihin ja renttuihin joten miksi laskea rimaa

      • Love actually

        Osu ja uppos! :D

        Ex-avokkini ei ollut koulutettu (peruskoulun kävi, kauppiksen jätti kesken), mutta työllisti itse itsensä yrittäjänä. Hän oli kiltti, kunnollinen, aina auttamassa - minun piti vain pyytää. Hän ei siis ollut renttu. Olimme pitkään yhdessä, ja hänen persoonansa muuttui viimeisten vuosien aikana - hänestä tuli pollea, ylpeä, katkera niille jotka menestyivät häntä paremmin, eikä arvomaailmamme olleet enää samat. Lisäksi huomasin, että siitäkin huolimatta että rakastan häntä, ei tunteeni enää yksinkertaisesti riittäneet parisuhteeseen vaikka molemmat yritimme siihen panostaa. Noh, end of that story - nyt olen enemmän vai vähemmän sinkku.

        Sanon näin, koska tällä hetkellä olen ihastunut. Ihastumisen kohde on mies toiselta paikkakunnalta, joka huomioi minua vain silloin kun hänelle käy (joka on loppupeleissä kohtuullisen harvoin), näemme vielä harvemmin. Sillon kun näemme, hän huomioi minut 110-prosenttisesti, ja jokin hänessä saa jalat altani, olen täysin myyty! Pidämme onneksi yhteyttä myös puhelimitse ja netin välityksellä.

        Hän on aikaa sitten paljastanut olevansa ihastunut minuun, ja tämä on hämmentänyt minut tyystin, sillä tunnen tämän miehen jo entuudestaan. Nykyään en osaa sanoa hänen tunteistaan, sillä hän ei puhu enää tästä ihastumisestaan, mutta hänen kehonkielensä kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Itse olen kerran ohimennen maininnut olevani ihastunut, mutta en ole palannut siihen enää sen jälkeen. Tällä hetkellä pelkään sanoa hänelle ihastumisestani ja tunteistani, sillä pelkään ettei hän vastaa tunteisiini samoin tai sanoo, että meidän pitäisi lopettaa tapailu ja teerenpeli. Ja koska olen nainen, joka haluaa huomiota, haluaisin, että mies tekee aloitteen.

        Monet saattaisivat sanoa, että unohda tuollainen renttu, tuollainen äijä, joka ei anna aikaa/huomioi. Joku saattaa sanoa, että miehellä on omalla paikkakunnallaan joku toinen dooris. Tähän en usko, sillä luotto tätä miestä kohtaan on kova. Hän ei ole persoonaltaan sellainen, joka pelleilisi toisen tunteilla tai olisi pelimies.

        Kieltämättä olen joskus täysin solmussa tunteideni kanssa ja jollain oudon masokistisella tavalla myös pidän siitä tunteesta. Ihastumisen tunne on kuitenkin jotain aivan käsittämätöntä, tuntuu kuin sydän lähtisi lentoon kyseistä miestä ajatellessa.

        Hän on persoonaltaan ihana ja koukuttava, vaikkei ehkä muutoin täytä miesihanteitani - tai mitkä kuvittelin olevani miesihanteitani :) Olen aina haaveillut hyvin treenatusta miehestä, mutta tämä mies ei ole kuntosalityyppejä... Mutta silti, olen ihastunut jopa hänen pömppävatsaansa :) Näemmä oikein tyypin osuessa kohdalle ja kolahtaessa huolella ei aiemmilla mielikuvilla ole mitään väliä :) Itse olen myyty, ihan täysin myyty


    • naikkonen...

      Mulla ei ole ikinä ollut mitään rimaa, ei ole käynyt ees mielessä. Ainoa kriteeri on että rakastun ja parinmuodostuksen kannalta tunne pitäisi sitten olla molemmin puolinen,

      Anteeks mutta jutun aihe kuulostaa ennemmin rekrytointitilanteelta kuin parinmuodostuksesta vai onko naisilla oikeasti esim ulkonäkö / koulutus /varallisuus - tai muita kriteereitä parinhaussa?

      Ei ihme ettei suhteet kestä....kun kuitenkin sen Ihmisen kanssa tulis elää, olla onnellinen ja tehdä hänet onnelliseks.

      • ailmin

        Olen täysin samaa mieltä. Tarkka lista kriteereistä parinmuodostusta varten ei kuulosta edes todelliselta, vaan joltain 'sinkkuelämää'-tyyliseltä kliseeltä.


      • rima korkealla

        Kokemukset ovat opettaneet, että ylipainoisilla on myös raskasta tunne-elämän painolastia harteillaan ja psyyke ei ole ihan tasapainossa, ovat siis vaikeita persoonia kumppaniksi.

        Heikosti itsestään huoltapitävät "taviksennäköiset" ovat sisäänpäinkääntyneitä, eivätkä huomio muitakaan, kun eivät edes itseään. Tylsiä tyyppejä, jotka eivät katso silmiin kuin joskus vilaukselta.

        Korkeakoulutyypit puhuvat siis kehuvat itseään treffeillä kuin työhaastattelussa, eivätkä ole kiinnostuneita toisesta pätkääkään.

        Komeat, sporttiset, lihaksikkaat sekatyömiehet ovat ihmisläheisiä, ihania käytökseltään ja muutenkin humoristista ja hurmaavaa seuraa, ja kivoja katsella, nam!


      • Anonyymi
        rima korkealla kirjoitti:

        Kokemukset ovat opettaneet, että ylipainoisilla on myös raskasta tunne-elämän painolastia harteillaan ja psyyke ei ole ihan tasapainossa, ovat siis vaikeita persoonia kumppaniksi.

        Heikosti itsestään huoltapitävät "taviksennäköiset" ovat sisäänpäinkääntyneitä, eivätkä huomio muitakaan, kun eivät edes itseään. Tylsiä tyyppejä, jotka eivät katso silmiin kuin joskus vilaukselta.

        Korkeakoulutyypit puhuvat siis kehuvat itseään treffeillä kuin työhaastattelussa, eivätkä ole kiinnostuneita toisesta pätkääkään.

        Komeat, sporttiset, lihaksikkaat sekatyömiehet ovat ihmisläheisiä, ihania käytökseltään ja muutenkin humoristista ja hurmaavaa seuraa, ja kivoja katsella, nam!

        "Sekatyömiehet". Lol.


    • yksinkin

      >Vaimoni sisko on todella hyvännäköinen 29v nainen. Kerran hän on seukannut
      ollessaan 22v. Hän kertoi ,ettei ota huononnäköistä miestä ,mutta siinä on käynyt niin ,että samanikäiset kaverit ovat jo naimisissa ja perheellisiäkin. Olen sanonut vaimolleni ,että siskosi on nostanut RIMAN niin korkealle ,ettei kukaan elävä ihminen siihen pysty. Nykyään hän on lihonut jo 10 kg joka rajoittaa ennestään miehen kohtaamista. Olen sanonut hänelle kesällä ,että älä nosta rimaa niin korkealle ,että jäät nuolemaan näppiä ja vietät VANHANAPIIKANA YKSIN.

      • ........

        No olisipa tosi kamalaa, ihan jäädä vanhaksipiiaksi! :D Te miehet vain ette tajua, että huonolla miehellä ei tee yhtään mitään. Paljon mieluummin olen vanhapiika, kuin huonon miehen kanssa!


    • ....................

      En ymmärrä koko riman laskeminen -termiä. Ennakkoluulottomampaa lähestymistapaa voi käyttää tutustumisessa ja se olisi suotavaakin oppiakseen tuntemaan edes itsensä ja todelliset tarpeensa, vaan eihän niitä tunteita voi pakottamalla saada aikaiseksi.

    • vdfjlövjfdljölökj

      ">Vaimoni sisko on todella hyvännäköinen 29v nainen. Kerran hän on seukannut
      ollessaan 22v. Hän kertoi ,ettei ota huononnäköistä miestä ,mutta siinä on käynyt niin ,että samanikäiset kaverit ovat jo naimisissa ja perheellisiäkin. Olen sanonut vaimolleni ,että siskosi on nostanut RIMAN niin korkealle ,ettei kukaan elävä ihminen siihen pysty. Nykyään hän on lihonut jo 10 kg joka rajoittaa ennestään miehen kohtaamista. Olen sanonut hänelle kesällä ,että älä nosta rimaa niin korkealle ,että jäät nuolemaan näppiä ja vietät VANHANAPIIKANA YKSIN. "

      Ja varmasti hän onkin onnellisempi yksin kuin sellaisen miehen kanssa, johon ei tunne vetoa ja jonka kanssa fyysinen läheisyys olisi yhtä oksetusta. On vain asioita, joista ei kertakaikkiaan voi tinkiä, ja ne ovat jokaiselle meistä erilaisia.

      • 3+11

        Aika katkeran kuuloista tekstiä.

        Ei kai se riman laskeminen REALISTISELLE tasolle tarkoita sitä, että valkattaisiin joku pulsu lähipubin terassilta tai roskisdyykkari roskiksesta?

        Oksettava on aika kaukana jostain suht "tavallisesta".

        Mutta kukin tyylillään...


    • Sivullinen töissä

      Työpaikalla kuulen silloin tällöin akateemisten City-sinkkujen juttuja. Rekkakuski kuulemma käy ammatiksi, mutta siitä ei tingitä, että pitkä ja urheilullinen miehen täytyy olla. Näin siis ne, joilla ei koskaan tärppää. Toisin ajattelevat naiset ovat jo naimisissa.

    • Toimittaja

      Hei, ja kiitos hyvistä näkökulmista ja kiinnostavista ajatuksista!

      Vinkki kiinnostuneille: tätä aihetta käsittelevä lehtijuttu on julkaistu tänään ilmestyneessä Anna-lehdessä.

    • 26

      Ostin lehden ja luin jutun. Ihan OK. Kuva oli valitettavan huonosti yhteensopiva tekstin kanssa, olisin toivonut jotakin suomalaiskansallisempaa miesmaisemaa kansainvälisen kuvatoimiston ulkomaanpellen sijaan..

    • Anonyymi

      Ehdottomasti ei. Päädyin riman laskemisen myötä vain paskoihin suhteisiin. Ensin olin suhteessa väkivaltaisen hullun kanssa, toinen oli alkoholisti ja kolmas oli mamman poika, jota elätin ja olin vain äidin jatke. Nyt olen mielummin forever alone kuin tyydyn enään paskoihin suhteisiin.

    • Anonyymi

      Nyt noi lehtijuttujen taustat aukea. Täältäkö niitä juttuja revitään? Ilmankos uutisoidaan Tuure Bn peniskateudesta jo toista viikkoa. Laatu kamaa

    • Anonyymi

      Jos ei naama tai olemus miellytä ei jatkoon. Ei kannata laskea rimaa. Päätyy vain limboon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe