AY-liikeen vaikuttajat ovat pahoja:
http://tinyurl.com/cnmge9h
Alan oikeasti miettiä että voiko näitä kiristäjäpaskiaisia vastaan toimia muulla tavalla kuin väkivaltaa käyttämällä. Mitä heikko-osaisten sosiaaliturvan parannus heille kuuluu.
AY-liikeen vaikuttajat ovat pahoja
83
207
Vastaukset
- oikeusmies.
Tottakai rikollisia ja syrjijiä tulee rankaista. SDP on rikollisjärjestö
'- Haluan auttaa.
Mielestäni demarien omaisuus tulee antaa köyhille ja työttömille
- . . . _ _ _ . . .
Ei vaan AY-liike ei saa estää sitä että köyhien perusturvaa parannetaan. Demarit ovat oleviaan köyhien puolella mutta he kuitenkin estävät käyhien asioiden parantamisen AY-liikkeen kautta.
- neljsä-nainen
Missä kohtaa artikkelissa luki, että demarit vastustavat heikompi osaisten aseman parantamista?
Tällä palstalla on kirjoitettu paljon siitä kuinka ay - liikkeessä on paljon EI VASEMMISTOLAISIA jäseniä, missä tämä suuri joukko luuraa, piileksii kun ei vaikuta tai auta vähäosaisia???
Hallituksessa tietääkseni on myös Kokoomus ja hallitusohjelma on hallituspuolueiden allekirjoittama! Aloittaja on köyhän asialla, mutta luulen, että kaikki mitä Sata - komitea on ehdottanut tulee liian kalliiksi myös hänen mielestään, veroja ei saa nostaa, sosiaalimenot eivät saa kasvaa!
Ay - liikkeellä on kantojen tarkistuksen paikka, mutta jos vain maksavat jäsenet ja heidän etunsa on tärkeä niin kyllä Siperia sielläkin opettaa! Ammattiliitot ja niiden esittämät kannat ovat yhtä kuin JÄSENET!!! Ammattillitoissa jäsenten pitää olla aktiivisia ja toimia, tuoda mielipiteensä ja tavoitteensa esiin vain siten asiat muuttuvat!!! - ... _ _ _ ...
Jos on tasa-arvosta ja perustuslain vastaisuudesta kyse, niin sillä ei ole hintaa.
Ansiosidonnainen jokaiselle joka on maskanut ansiosidonnaisia vakuutusmaksuja.
Jos maksaa liikaa, niin piennetääköön ansiosidonnaisen tasoa. Nyt se on niin korkea juuri sen takia että ei-jäsenille ei makseta ansiosidonnaista. - neljäs-nainen
Tämä on sitä suomalaista "tasa-arvoa" jos on maksanut työttömyysturvaa niin sitä pitää saada, vaikka vähemmän, mutta ei missään nimessä enemmän kenellekkään!!
Työttömyyskassan jäsenyys niin kuin ammattiliitonkin jäsenyys on vapaaehtoista ja kun työttömyyskassaan kuuluu niin saa ansiosidonnaista, muuten saa peruspäivärahan.
Sata - komiteakin totesi, että nykyiset työmarkkinat ovat niin pirstaloituneet, että tämä nykyinen työttömyysturva on työllisyyden esto, ei turva, se on jäykkä toimii viiveellä ja saa työ saa työttömän talouden sekaisin pitkäksi aikaa.
Päivärahaa ei tule, ei minkäänlaista jos otat työtä vastaan etkä tiliäsi nää ennen kuin 1 kuukauden päästä ja elääkkin pitää ja toimeentuloluukulla on 2 - kuukauden jono!
Työttömyysturva voisi olla kaikille sama se helpottaisi byrokraattien laskentaa ja olisi tasa -arvoinen niin miehille kuin naisillekkin. On ihmeellistä, että tälläista asiaa ei saada vastaamaan nykyisiä käytäntöjä, osa - aika- määräaikaisista töistä. työttömyyspäiväraha voitaisiin maksaa täytenä edes niin kauan kun 1 tili on saatu ja tietoa jatkosta
Hyvä, että näistä epäkohdista kirjoitetaan ja pidetään esillä.- -G-
"Työttömyyskassan jäsenyys niin kuin ammattiliitonkin jäsenyys on vapaaehtoista ja kun työttömyyskassaan kuuluu niin saa ansiosidonnaista, muuten saa peruspäivärahan."
Ongelma on siinä että työttömyysvakuutusmaksut ovat pakollisia mutta vakuutuksen voimaan saattava kassajäsenyys ei.
Pitää olla joko tapaus 1 tai tapaus 2.
Tapaus 1: Vakuutusmaksut ovat pakollisia ja kassajäsenyys on pakollista.
Tapaus 2: Vakuutusmaksut ovat vapaaehtoisia ja kassajäsenyys on vapaaehtoista.
EI NÄIN KUTEN NYT ON: Vakuutusmaksut ovat pakollisia ja kassajäsenyys on vapaaehtoista.
Tämä nykyinen tilanne aiheuttaa vakavan oikeusturvaongelman niille jotka eivät ymmärrä että tilanne on niin kuin se on.
Minua itseäni ei haittasi pätkään se että en saa ansiosidonnaista jos en olisi maksanut ansiosidonnaista vakuutusmakua aikoinai. (Olen melko rikas.) Silloin se olisi oikein minulle. Mutta kun olen maksanut, niin se on suuri vääryys - katkeruutta aiheuttava vääryys. Ja sen takia kenenkään on turha tulla lässyttämään että saatahan sinä perusturvaa. Ei tässä ole kyse rahasta minun kohdalla. Monen muun kohdalla on, sillä he ovat oikeasti suurissa vaikeuksissa, kun ovat vain LUULLEET olleensa vakuutettuja tuon pakollisen vakuutusmaksun takia, joka näkyy palkkakuitissa. - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
"Työttömyyskassan jäsenyys niin kuin ammattiliitonkin jäsenyys on vapaaehtoista ja kun työttömyyskassaan kuuluu niin saa ansiosidonnaista, muuten saa peruspäivärahan."
Ongelma on siinä että työttömyysvakuutusmaksut ovat pakollisia mutta vakuutuksen voimaan saattava kassajäsenyys ei.
Pitää olla joko tapaus 1 tai tapaus 2.
Tapaus 1: Vakuutusmaksut ovat pakollisia ja kassajäsenyys on pakollista.
Tapaus 2: Vakuutusmaksut ovat vapaaehtoisia ja kassajäsenyys on vapaaehtoista.
EI NÄIN KUTEN NYT ON: Vakuutusmaksut ovat pakollisia ja kassajäsenyys on vapaaehtoista.
Tämä nykyinen tilanne aiheuttaa vakavan oikeusturvaongelman niille jotka eivät ymmärrä että tilanne on niin kuin se on.
Minua itseäni ei haittasi pätkään se että en saa ansiosidonnaista jos en olisi maksanut ansiosidonnaista vakuutusmakua aikoinai. (Olen melko rikas.) Silloin se olisi oikein minulle. Mutta kun olen maksanut, niin se on suuri vääryys - katkeruutta aiheuttava vääryys. Ja sen takia kenenkään on turha tulla lässyttämään että saatahan sinä perusturvaa. Ei tässä ole kyse rahasta minun kohdalla. Monen muun kohdalla on, sillä he ovat oikeasti suurissa vaikeuksissa, kun ovat vain LUULLEET olleensa vakuutettuja tuon pakollisen vakuutusmaksun takia, joka näkyy palkkakuitissa.Se vakava oikeusturva ongelma koskee aivan kaikkia etuuksia ja oikeuksia ei vain työttömyysturvaa!!
Kelassa tai sosiaalitoimistossa ei tasan oikeuksista ja etuuksiista kerrota jos ei itse niistä ole selvillä ja osaa vaatia niitä, oli sitten rikas tai köyhä!
Turhaan lässytät oikeusturva ongelmista niitä piisaa, vaikka kuinka! - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
Se vakava oikeusturva ongelma koskee aivan kaikkia etuuksia ja oikeuksia ei vain työttömyysturvaa!!
Kelassa tai sosiaalitoimistossa ei tasan oikeuksista ja etuuksiista kerrota jos ei itse niistä ole selvillä ja osaa vaatia niitä, oli sitten rikas tai köyhä!
Turhaan lässytät oikeusturva ongelmista niitä piisaa, vaikka kuinka!Ja jotkut ovat sitä mieltä että mistään tämäntapaisista oikeusturvaongelmista ei saisi "lässyttää", kun samaan aikaan toisaalla riehuu pedofiilit, on sotia ja nälänhätää. Pitäisi puuttua mieluummin niihin.
Minä nyt olen ottanut tämän yhden ongelman ajaakseni, kun kaikkea maailman vääryyttä en pysty estämään. Tämä on pieni ongelma jossa minulla on realistiset mahdollisuudet saada muutos aikaiseksi - mutta se vaatii järkyttävästi työtä. Kokemusta on yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta muissa yhteyksissä. Se on kokopäivätoimista lobbaustyötä. - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
Ja jotkut ovat sitä mieltä että mistään tämäntapaisista oikeusturvaongelmista ei saisi "lässyttää", kun samaan aikaan toisaalla riehuu pedofiilit, on sotia ja nälänhätää. Pitäisi puuttua mieluummin niihin.
Minä nyt olen ottanut tämän yhden ongelman ajaakseni, kun kaikkea maailman vääryyttä en pysty estämään. Tämä on pieni ongelma jossa minulla on realistiset mahdollisuudet saada muutos aikaiseksi - mutta se vaatii järkyttävästi työtä. Kokemusta on yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta muissa yhteyksissä. Se on kokopäivätoimista lobbaustyötä.En kyllä tarkoittanut pedofiileja tai sotia vaan kaikkia niitä etuuksia ja oikeuksia joita jokaisella Suomen kansalaisella on!
Epäkohtiin pitää puuttua ja vaikuttaa niihin sen minkä voi sitä vastaan minulla ei ole yhtään mitään, mutta ammattiliittojen piikkiin työttömyysturvan epäkohtia ei voi panna, KAIKKI työnantajajärjestöt niin kuin poliittiset päättäjätkin ovat siitä vastuussa mitä suurimmassa määrin! - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
En kyllä tarkoittanut pedofiileja tai sotia vaan kaikkia niitä etuuksia ja oikeuksia joita jokaisella Suomen kansalaisella on!
Epäkohtiin pitää puuttua ja vaikuttaa niihin sen minkä voi sitä vastaan minulla ei ole yhtään mitään, mutta ammattiliittojen piikkiin työttömyysturvan epäkohtia ei voi panna, KAIKKI työnantajajärjestöt niin kuin poliittiset päättäjätkin ovat siitä vastuussa mitä suurimmassa määrin!"...mutta ammattiliittojen piikkiin työttömyysturvan epäkohtia ei voi panna, KAIKKI työnantajajärjestöt niin kuin poliittiset päättäjätkin ovat siitä vastuussa mitä suurimmassa määrin! "
Kyllä voi. Tässä lainaus Satu Hassilta saamastani sähköpostista:
"Se, että työttömyyskassojen jäseniä Suomessa kohdellaan paremmin kuin muita, on ammattiyhdistysliikkeen 'ansiota'. Viimeksi kun tähän asiaan yritettiin kajota (1990-luvun alussa), SAK uhkasi yleislakolla." - -G-
-G- kirjoitti:
"...mutta ammattiliittojen piikkiin työttömyysturvan epäkohtia ei voi panna, KAIKKI työnantajajärjestöt niin kuin poliittiset päättäjätkin ovat siitä vastuussa mitä suurimmassa määrin! "
"Se, että työttömyyskassojen jäseniä Suomessa kohdellaan paremmin kuin muita, on ammattiyhdistysliikkeen 'ansiota'. Viimeksi kun tähän asiaan yritettiin kajota (1990-luvun alussa), SAK uhkasi yleislakolla."Lisään vielä eräältä sata-komitean jäseneltä saamani sähköpostia:
"Ay-liike puolustaa henkeen ja vereen nykyistä työttömyysvakuutusjärjestelmää. Liitot pelkäävät jäsenten katoavan, jos kaikki vakuutetut (eli ne joiden palkasta peritään työttömyysvakuutusmaksua) saisivat ansiosidonnaisen korvauksen eikä liittokohtaisten kassojen jäsenyyksiä tarvittaisi. "
ELI AY LIIKE ON YKSIKÄSITTEISESTI SYYLLINEN SIIHEN ETTÄ ESIM. MINÄ EN SAA ANSIOSIDONNAISTA vaikka olen maksanut vakuutusmaksut.
Se nauraa partaansa että ähäkutti, paskainen, siitä saat kun et kuulu meihin, olet vihollisemme. Ja voitte olla varmoja että todellakin olen vihollisenne! TE HALAUTTE SOTAA, TE SAATTE SODAN!
Tämä asia menee hyvin pitkälle...... - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
"...mutta ammattiliittojen piikkiin työttömyysturvan epäkohtia ei voi panna, KAIKKI työnantajajärjestöt niin kuin poliittiset päättäjätkin ovat siitä vastuussa mitä suurimmassa määrin! "
"Se, että työttömyyskassojen jäseniä Suomessa kohdellaan paremmin kuin muita, on ammattiyhdistysliikkeen 'ansiota'. Viimeksi kun tähän asiaan yritettiin kajota (1990-luvun alussa), SAK uhkasi yleislakolla."Satu Hassi voi lähettää sähköpostia ja olla asioista ihan mitä mieltä tahansa, tosiasiat ei siitä muutu!
Arkadian mäellä on tämän maan ylintä lainsäädäntövaltaa käyttävä eduskunta ja valtioneuvosto jotka eivät minun mielestäni voi mennä ammattiyhdistysliikkeen SELÄN taa ja taivastella, että kyllä minä ja me, mutta ammattiyhdistysliike ei anna!!!
Arkadianmäellä pitää tehdä poliittisia päätöksiä ja kantaa niistä vastuu!!! Minusta tuo Hassin toteamus kertoo menneestä ajasta jolloin meillä vielä oli teollisuutta joka työllisti ja hallitus pystyi devalvoimaan, se aika ei koskaan enää palaa ja poliitikot JOUTUVAT tekemään päätöksiä enää ei riitä, että osoittaa sormella johonkin suuntaan ja syyttää muita!
Ei tarvita edes mitään työttömyysturvaa jos ihminen sairastuu vakavasti, elää yksin on tajuttomana muutaman viikon niin kukaan, ei kukaan huolehdi raha.asioista, ei asunnosta, ei mistään olet aivan oman onnesi nojassa!
Kirjoitat oikeasta asiasta, kannatan ajatusta siitä, että työttömyysturva koskee todella jokaista ilman hirvittävää byrokratiaa, koska meillä on KELA - korttia, pankki - luottokorttia ja ajokorttia joiden viivakoodin luku selvittää paljon asioita sekunnissa kun nyt päätöksiä ja käsittelyä joutuu kassan jäsenetkin odottamaan viikkoja! - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
Lisään vielä eräältä sata-komitean jäseneltä saamani sähköpostia:
"Ay-liike puolustaa henkeen ja vereen nykyistä työttömyysvakuutusjärjestelmää. Liitot pelkäävät jäsenten katoavan, jos kaikki vakuutetut (eli ne joiden palkasta peritään työttömyysvakuutusmaksua) saisivat ansiosidonnaisen korvauksen eikä liittokohtaisten kassojen jäsenyyksiä tarvittaisi. "
ELI AY LIIKE ON YKSIKÄSITTEISESTI SYYLLINEN SIIHEN ETTÄ ESIM. MINÄ EN SAA ANSIOSIDONNAISTA vaikka olen maksanut vakuutusmaksut.
Se nauraa partaansa että ähäkutti, paskainen, siitä saat kun et kuulu meihin, olet vihollisemme. Ja voitte olla varmoja että todellakin olen vihollisenne! TE HALAUTTE SOTAA, TE SAATTE SODAN!
Tämä asia menee hyvin pitkälle......Sinä itse olet syyllinen siihen, että et ansiosidonnaista saa!!! Jos et ole kassan jäsen ansiosidonnaista ei tule sinulle eikä kenellekkään muullekkaan joka ei kassan jäsen ole!
Näin on laki ja asetukset! En tiedä mihin pitkälle olet menossa ja tuo on lähinnä vainoharhaista kuvitella kuinka joku/jokut nauraa partaansa!!
Sotaa havittelet sinä ei kukaan muu täysijärkinen, sodassa ei ole voittajia siinä häviävät kaikki! - ööööööö öö
neljäs-nainen kirjoitti:
Sinä itse olet syyllinen siihen, että et ansiosidonnaista saa!!! Jos et ole kassan jäsen ansiosidonnaista ei tule sinulle eikä kenellekkään muullekkaan joka ei kassan jäsen ole!
Näin on laki ja asetukset! En tiedä mihin pitkälle olet menossa ja tuo on lähinnä vainoharhaista kuvitella kuinka joku/jokut nauraa partaansa!!
Sotaa havittelet sinä ei kukaan muu täysijärkinen, sodassa ei ole voittajia siinä häviävät kaikki!"Näin on laki ja asetukset! En tiedä mihin pitkälle olet menossa ja tuo on lähinnä vainoharhaista kuvitella kuinka joku/jokut nauraa partaansa!!"
Lakeja ja astuksiahan tässä on haluttu muuttaa eikä sitä että viranaomiaset toimisivat lainvastaisesti. - neljäs-nainen
ööööööö öö kirjoitti:
"Näin on laki ja asetukset! En tiedä mihin pitkälle olet menossa ja tuo on lähinnä vainoharhaista kuvitella kuinka joku/jokut nauraa partaansa!!"
Lakeja ja astuksiahan tässä on haluttu muuttaa eikä sitä että viranaomiaset toimisivat lainvastaisesti.Lakeja ja astuksia muutetaan äänestämällä, vaikuttamalla ammttiliiton/osaston kautta liittymällä puolueeseen, jonka arvoja kannattaa toimimalla aktiivisesti siellä niin lait ja asetukset/sopimukset muuttuvat. eivät ay - liikettä mollaamalla!
Viranomaiset ovat vastuussa toimintansa laillisuudesta ja siitä voi nostaa kanteen tai tehdä valituksen. - Hmmm.....
neljäs-nainen kirjoitti:
Satu Hassi voi lähettää sähköpostia ja olla asioista ihan mitä mieltä tahansa, tosiasiat ei siitä muutu!
Arkadian mäellä on tämän maan ylintä lainsäädäntövaltaa käyttävä eduskunta ja valtioneuvosto jotka eivät minun mielestäni voi mennä ammattiyhdistysliikkeen SELÄN taa ja taivastella, että kyllä minä ja me, mutta ammattiyhdistysliike ei anna!!!
Arkadianmäellä pitää tehdä poliittisia päätöksiä ja kantaa niistä vastuu!!! Minusta tuo Hassin toteamus kertoo menneestä ajasta jolloin meillä vielä oli teollisuutta joka työllisti ja hallitus pystyi devalvoimaan, se aika ei koskaan enää palaa ja poliitikot JOUTUVAT tekemään päätöksiä enää ei riitä, että osoittaa sormella johonkin suuntaan ja syyttää muita!
Ei tarvita edes mitään työttömyysturvaa jos ihminen sairastuu vakavasti, elää yksin on tajuttomana muutaman viikon niin kukaan, ei kukaan huolehdi raha.asioista, ei asunnosta, ei mistään olet aivan oman onnesi nojassa!
Kirjoitat oikeasta asiasta, kannatan ajatusta siitä, että työttömyysturva koskee todella jokaista ilman hirvittävää byrokratiaa, koska meillä on KELA - korttia, pankki - luottokorttia ja ajokorttia joiden viivakoodin luku selvittää paljon asioita sekunnissa kun nyt päätöksiä ja käsittelyä joutuu kassan jäsenetkin odottamaan viikkoja!"Arkadian mäellä on tämän maan ylintä lainsäädäntövaltaa käyttävä eduskunta ja valtioneuvosto jotka eivät minun mielestäni voi mennä ammattiyhdistysliikkeen SELÄN taa ja taivastella, että kyllä minä ja me, mutta ammattiyhdistysliike ei anna!!!"
Niin luulisi että on. Mutta AY-liie on tosi vahva painostaja. Oliko Satu Hassin tieto väärä?
Ei pidä sotkea tietoja ja mielipiteitä keskenään. - neljäs-nainen
Hmmm..... kirjoitti:
"Arkadian mäellä on tämän maan ylintä lainsäädäntövaltaa käyttävä eduskunta ja valtioneuvosto jotka eivät minun mielestäni voi mennä ammattiyhdistysliikkeen SELÄN taa ja taivastella, että kyllä minä ja me, mutta ammattiyhdistysliike ei anna!!!"
Niin luulisi että on. Mutta AY-liie on tosi vahva painostaja. Oliko Satu Hassin tieto väärä?
Ei pidä sotkea tietoja ja mielipiteitä keskenään.No ohoh! Satu Hassilla on mielipide asiasta, mutta t o s i a s i a n a pysyy ihan Suomen perustuslain mukaan, että Suomen eduskunta ja hallitus käyttävät Suomessa ylintä lainsäädäntövaltaa, sitä ei vahvakaan ay - liike kumoa tai tyhjäksi tee!!!
Satu Hassin ja muiden kansanedustajien on opeteltava päättämään asioista ja otettava vastuu, joka heille kuuluu, koska jos eduskunta ei valtaansa käytä niin silloin sen tyhjiön täyttää joku m u u!!!!! - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
No ohoh! Satu Hassilla on mielipide asiasta, mutta t o s i a s i a n a pysyy ihan Suomen perustuslain mukaan, että Suomen eduskunta ja hallitus käyttävät Suomessa ylintä lainsäädäntövaltaa, sitä ei vahvakaan ay - liike kumoa tai tyhjäksi tee!!!
Satu Hassin ja muiden kansanedustajien on opeteltava päättämään asioista ja otettava vastuu, joka heille kuuluu, koska jos eduskunta ei valtaansa käytä niin silloin sen tyhjiön täyttää joku m u u!!!!!Perustuslaki on teoriaa, käytäntö jotain muuta.
Perustuslain mukaan myöskään työttömiä ei saisi kohdella eriarvoisesti, kuten nyt kohdellaan.
Oikeasti työttömyysturva-asioissa valtaa ei käytä edes eduskunta, vaan sitä käyttää STM, joka vastaa työttömyysturvalain kehittämisestä. Eduskunta on vain kumileimasin joka hyväksyy tai hylkää lait.
Kyllä Satu Hassi ja moni muu varmaan äänestäsi sellaisen lakiesityksen puolesta, joka kohtelisi työttömiä tasa-arvosiesti. Mutta kun sellaista lakiesitystä ei tule. Esim. SATA-komitea vaan riiteli eikä saanut mitään järkevää aikaiseksi. Jarruna kuulema AY-liikkeen edustajat, jotka pitävät kynsin hampain kiinni jäsenistönsä eduista. Ja valtio on taas tarkkana siitä että kustannukset eivät nouse.
Eli homman pitäisi mennä niin että ansiosidonnaiset korvaukset pitäisi maksaa kaikille niille jotka tätä pottia ovat keränneet, mutta koska rahaa ei tule tyhjästä, niin se merkitsee sitä että liittojen ja kassojen jäsenten korvauksia pitäisi pienentää hiukan, jotta korvauksia riittäisi kaikille eikä valtion menot nouse. Nyt kassajäsenten korvaukset ovat liian isot, sillä systeemi perustuu pitkälti tietämättömyyden hyväksikäyttöön, eli siihen että kaikki eivät ole osanneet pitää huolta siitä että heidän maksamansa vakuutusmaksut hyödyttäisivät maksajaa itseään. Juuri tämän hukkaan menneen rahan ansiosta kassajäsenten korvaukset ovat suurempia kuin he ansaitsevat. Käytännössä siis ei-jäsenten maksut hyödyttävä jäseniä!
AY-liike on vähän kuin mies joka huomaa että edellä kävelevän miehen tasku vuotaa ja sieltä tippuu rahaa. Se kerää maahan pudonneet rahat itselleen sen sijaan että se huomauttaisi että tasku vuotaa, otapa nuo omat rahasi talteen. Rosvo mikä rosvo! - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
Perustuslaki on teoriaa, käytäntö jotain muuta.
Perustuslain mukaan myöskään työttömiä ei saisi kohdella eriarvoisesti, kuten nyt kohdellaan.
Oikeasti työttömyysturva-asioissa valtaa ei käytä edes eduskunta, vaan sitä käyttää STM, joka vastaa työttömyysturvalain kehittämisestä. Eduskunta on vain kumileimasin joka hyväksyy tai hylkää lait.
Kyllä Satu Hassi ja moni muu varmaan äänestäsi sellaisen lakiesityksen puolesta, joka kohtelisi työttömiä tasa-arvosiesti. Mutta kun sellaista lakiesitystä ei tule. Esim. SATA-komitea vaan riiteli eikä saanut mitään järkevää aikaiseksi. Jarruna kuulema AY-liikkeen edustajat, jotka pitävät kynsin hampain kiinni jäsenistönsä eduista. Ja valtio on taas tarkkana siitä että kustannukset eivät nouse.
Eli homman pitäisi mennä niin että ansiosidonnaiset korvaukset pitäisi maksaa kaikille niille jotka tätä pottia ovat keränneet, mutta koska rahaa ei tule tyhjästä, niin se merkitsee sitä että liittojen ja kassojen jäsenten korvauksia pitäisi pienentää hiukan, jotta korvauksia riittäisi kaikille eikä valtion menot nouse. Nyt kassajäsenten korvaukset ovat liian isot, sillä systeemi perustuu pitkälti tietämättömyyden hyväksikäyttöön, eli siihen että kaikki eivät ole osanneet pitää huolta siitä että heidän maksamansa vakuutusmaksut hyödyttäisivät maksajaa itseään. Juuri tämän hukkaan menneen rahan ansiosta kassajäsenten korvaukset ovat suurempia kuin he ansaitsevat. Käytännössä siis ei-jäsenten maksut hyödyttävä jäseniä!
AY-liike on vähän kuin mies joka huomaa että edellä kävelevän miehen tasku vuotaa ja sieltä tippuu rahaa. Se kerää maahan pudonneet rahat itselleen sen sijaan että se huomauttaisi että tasku vuotaa, otapa nuo omat rahasi talteen. Rosvo mikä rosvo!No jos eduskunta ja maan hallitus eivät käytä heille annettua ja kuuluvaa valtaa niin se ei ole ay - liikkeen vika!!!
Kyllä kai jokainen kansalainen äänestäisi sellaisia ehdokkaita/puolueita, jotka toimivat kansalta saadun mandaatin mukaan! Satu Hassi on kansanedustaja, joka saa hyvän palkan, kulukorvaukset siitä, että esittää asioita kannattajiensa toiveiden mukaan!!! Nyt niin ei ilmeisesti ole, Satu Hassi ei ole tehnyt lakialoitetta työttömien aseman parantamiseski tai esittänyt välikysymystä hallitukselle, sitä varten se rouva siellä eduskunnassa on!!!
Jos Suomen perustuslaki on teoriaa niin jumakekka mitä ruususen unta eduskunta ja hallitus nukkuvat????? Pitääkö aikuisten oikeasti jonkun ammattiliiton pistää Suomen perustuslaki toimimaan????????????
Pikkuisen tollkua näihin juttuihin! - tolkkua-
neljäs-nainen kirjoitti:
No jos eduskunta ja maan hallitus eivät käytä heille annettua ja kuuluvaa valtaa niin se ei ole ay - liikkeen vika!!!
Kyllä kai jokainen kansalainen äänestäisi sellaisia ehdokkaita/puolueita, jotka toimivat kansalta saadun mandaatin mukaan! Satu Hassi on kansanedustaja, joka saa hyvän palkan, kulukorvaukset siitä, että esittää asioita kannattajiensa toiveiden mukaan!!! Nyt niin ei ilmeisesti ole, Satu Hassi ei ole tehnyt lakialoitetta työttömien aseman parantamiseski tai esittänyt välikysymystä hallitukselle, sitä varten se rouva siellä eduskunnassa on!!!
Jos Suomen perustuslaki on teoriaa niin jumakekka mitä ruususen unta eduskunta ja hallitus nukkuvat????? Pitääkö aikuisten oikeasti jonkun ammattiliiton pistää Suomen perustuslaki toimimaan????????????
Pikkuisen tollkua näihin juttuihin!Ay-liike on pelkkä korruptoitunut poliitikkojen vallan jatke.
- neljäs-nainen
tolkkua- kirjoitti:
Ay-liike on pelkkä korruptoitunut poliitikkojen vallan jatke.
Poliitikot ovat tämän maan ylintä valtaa käyttäviä ihmisiä, jotka on demogkraatisilla vaaleilla valtiopäiville valittu!
Työnantajajärjestöt ovat yhtälailla korruptoitunut poliitikkojen vallan jatke jos tälle linjalle lähdetään!
Tänä päivänä olemme osa EU:ta meillä on yhteinen valuutta muiden EU - maiden kanssa, enää ei voida devalvoida, enää inflaatio ei syö velkoja, enää meillä ei ole savupiipputeollisuutta, jonka viennin varassa Suomen talous pyörii!!!
Nyt on vuosi 2012 ja p o l i i t i k k o j e n on ryhdyttävä käyttämään valtaansa ja tehtävä työmarkkinajärjestöille selväksi kuka määrää ja kuka käskee!!! Ay - liikkeen selän taakse ei EU.ssa oleva suomalinen yhteiskunta tai sen päättäjät voi mennä!! Se aikaon ohi lopullisesti!!! - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
No jos eduskunta ja maan hallitus eivät käytä heille annettua ja kuuluvaa valtaa niin se ei ole ay - liikkeen vika!!!
Pikkuisen tollkua näihin juttuihin!"No jos eduskunta ja maan hallitus eivät käytä heille annettua ja kuuluvaa valtaa niin se ei ole ay - liikkeen vika!!!"
Käytti tai ei, mutta jos äänestettävänä ei ole tähän tapaukseen sopivaa lakialoitetta, niin onko se eduskunnan vika? Se on AY-liikkeen vika että sellaista lakialoitetta tuskin edes tulee eduskunnan äänestettäväksi. Suurena syynä oli viimeiksi se että sata-komitessa oli AY-liike kovin vahvasti edustettuna.
Ja se maan hallitus sitten tanssii minun pillien mukaan ja tekee niitä lakialoitteita joita minä määrään. Niinkö kuvittelet? Minä olen valittanut tästä asiasta työttömyysturvalainsäädännön kehittämisestä vastaavalle taholle, mutta se ei HALUA puuta asiaan. Se vaan sanoo että ota yhteyttä kansanedustajiin. Sen aionkin tehdä, mutta kansanedustajillakaan on tuskin halua ottaa ylimääräisiä töitä itselleen. Heitä ei pätkääkään kiinnosta se että joku 25000 työtöntä menettää ansiosiannaisen. Eihän se ole heiltä itseltään pois. Päin vastoin, jää enemmän rahaan valtion kassaan, kun sitä ei tarvitse jakaa työttömille.
"Kyllä kai jokainen kansalainen äänestäisi sellaisia ehdokkaita/puolueita, jotka toimivat kansalta saadun mandaatin mukaan!"
Ei asia ole noin yksikertainen. Jos äänestän esim vihreitä, niin äänestän yhtä asiaa jota he kannattavat mutta samalla toista asiaa jota vastustan. Jos vaikka persuja, niin tilanne voi olla päin vastoin. Kansalta saatu mandaatti on sanahelinää.
"Satu Hassi on kansanedustaja, joka saa hyvän palkan, kulukorvaukset siitä, että esittää asioita kannattajiensa toiveiden mukaan!!!"
Satu Hassi ei ole kansanedustaja. Hän on europarlamentissa. Ja jos olisi ja äänestäisin häntä, niin samalla äänestäisin joitakin hänen kannattamiaan asioita joita vastustan. (Esim hehkulamppudirektiivi on syvältä ja Hassi on ollut sen "äitinä".)
"Nyt niin ei ilmeisesti ole, Satu Hassi ei ole tehnyt lakialoitetta työttömien aseman parantamiseski tai esittänyt välikysymystä hallitukselle, sitä varten se rouva siellä eduskunnassa on!!!"
Höpö-höpö. Ei hän ole eduskunnassa. Ja sulla on naiviit kuvitelman kansanedustajien vallata. Todella harva kansanedustajan alulle panema lakialoite on johtanut yhtään mihinkään.
"Jos Suomen perustuslaki on teoriaa niin jumakekka mitä ruususen unta eduskunta ja hallitus nukkuvat????? Pitääkö aikuisten oikeasti jonkun ammattiliiton pistää Suomen perustuslaki toimimaan????????????"
Kyllä se perustuslaki on pelkkää teoriaa. Eikä sitä ammattiliitot korjaa. Ei tämä työttömien epätasa-arvoinen kohtelu ole ainoa asia, vaan on pilvin pimein muitakin asioita jossa teoria ja käytäntö eivät kohtaa. Jos jotain asiaa ei haluta korjata, niin juristi osaa selittää sen että asia on ihan oikein ja niin sen pitääkin olla.
"Pikkuisen tollkua näihin juttuihin! "
Aivan niin. Voisit sinäkin herätä siitä ruususen unesta raadolliseen todellisuuteen, jossa vahvemman oikeus ja itsekkyys jyräävät kaiken muun alleen. - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
"No jos eduskunta ja maan hallitus eivät käytä heille annettua ja kuuluvaa valtaa niin se ei ole ay - liikkeen vika!!!"
Käytti tai ei, mutta jos äänestettävänä ei ole tähän tapaukseen sopivaa lakialoitetta, niin onko se eduskunnan vika? Se on AY-liikkeen vika että sellaista lakialoitetta tuskin edes tulee eduskunnan äänestettäväksi. Suurena syynä oli viimeiksi se että sata-komitessa oli AY-liike kovin vahvasti edustettuna.
Ja se maan hallitus sitten tanssii minun pillien mukaan ja tekee niitä lakialoitteita joita minä määrään. Niinkö kuvittelet? Minä olen valittanut tästä asiasta työttömyysturvalainsäädännön kehittämisestä vastaavalle taholle, mutta se ei HALUA puuta asiaan. Se vaan sanoo että ota yhteyttä kansanedustajiin. Sen aionkin tehdä, mutta kansanedustajillakaan on tuskin halua ottaa ylimääräisiä töitä itselleen. Heitä ei pätkääkään kiinnosta se että joku 25000 työtöntä menettää ansiosiannaisen. Eihän se ole heiltä itseltään pois. Päin vastoin, jää enemmän rahaan valtion kassaan, kun sitä ei tarvitse jakaa työttömille.
"Kyllä kai jokainen kansalainen äänestäisi sellaisia ehdokkaita/puolueita, jotka toimivat kansalta saadun mandaatin mukaan!"
Ei asia ole noin yksikertainen. Jos äänestän esim vihreitä, niin äänestän yhtä asiaa jota he kannattavat mutta samalla toista asiaa jota vastustan. Jos vaikka persuja, niin tilanne voi olla päin vastoin. Kansalta saatu mandaatti on sanahelinää.
"Satu Hassi on kansanedustaja, joka saa hyvän palkan, kulukorvaukset siitä, että esittää asioita kannattajiensa toiveiden mukaan!!!"
Satu Hassi ei ole kansanedustaja. Hän on europarlamentissa. Ja jos olisi ja äänestäisin häntä, niin samalla äänestäisin joitakin hänen kannattamiaan asioita joita vastustan. (Esim hehkulamppudirektiivi on syvältä ja Hassi on ollut sen "äitinä".)
"Nyt niin ei ilmeisesti ole, Satu Hassi ei ole tehnyt lakialoitetta työttömien aseman parantamiseski tai esittänyt välikysymystä hallitukselle, sitä varten se rouva siellä eduskunnassa on!!!"
Höpö-höpö. Ei hän ole eduskunnassa. Ja sulla on naiviit kuvitelman kansanedustajien vallata. Todella harva kansanedustajan alulle panema lakialoite on johtanut yhtään mihinkään.
"Jos Suomen perustuslaki on teoriaa niin jumakekka mitä ruususen unta eduskunta ja hallitus nukkuvat????? Pitääkö aikuisten oikeasti jonkun ammattiliiton pistää Suomen perustuslaki toimimaan????????????"
Kyllä se perustuslaki on pelkkää teoriaa. Eikä sitä ammattiliitot korjaa. Ei tämä työttömien epätasa-arvoinen kohtelu ole ainoa asia, vaan on pilvin pimein muitakin asioita jossa teoria ja käytäntö eivät kohtaa. Jos jotain asiaa ei haluta korjata, niin juristi osaa selittää sen että asia on ihan oikein ja niin sen pitääkin olla.
"Pikkuisen tollkua näihin juttuihin! "
Aivan niin. Voisit sinäkin herätä siitä ruususen unesta raadolliseen todellisuuteen, jossa vahvemman oikeus ja itsekkyys jyräävät kaiken muun alleen.Yhä edelleen asia on niin, että kansanedustajat ovat avain asemassa tämän maan asioita hoidettaessa, heidät on valittu sinne edustamaan kansaa ja hoitamaan ulko - ja sisäpolitiikkaa!!!
Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että tämä työttömyysturva - asia ei ole ainoa epäoikeudenmukaisuus tämän maan arjessa, mutta on kohtuutonta syyttää ay - liikettä joka helkatin epäkohdasta, siinä ei ole mitään mieltä!!
Eduskunnan on otettava vastuu ja valta jos se ei kelpaa kansanedustajille niin aina on niitä piirejä joille se käy!!!
Onko se sitä heikomman jyräystä kun irtisanotaan, lomautetaan, osa -aikaistetaan, vuokrataan duunareita kuin koneita???? Miksi sinä sitä nimittäisit??? Kun yhtiö tekee 10 000 000 voittoja ja henkilökuntaa vähennetään, että osakkeen kurssi nousisi????
Minä olen ihan sinun kirjoitustesi perusteella vahvasti sitä mieltä, että jos jotain rotia aiotaan halpatyövoiman käytön, perustuslain suhteen aikaan saada niin se on ay - liike ja lakko joka sen asian muuttaa jos kansanedustajia ei äänestäjien asiat kiinnosta eikä kansanedustajan työ, vaan palkka ja palkkiot! - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
Yhä edelleen asia on niin, että kansanedustajat ovat avain asemassa tämän maan asioita hoidettaessa, heidät on valittu sinne edustamaan kansaa ja hoitamaan ulko - ja sisäpolitiikkaa!!!
Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että tämä työttömyysturva - asia ei ole ainoa epäoikeudenmukaisuus tämän maan arjessa, mutta on kohtuutonta syyttää ay - liikettä joka helkatin epäkohdasta, siinä ei ole mitään mieltä!!
Eduskunnan on otettava vastuu ja valta jos se ei kelpaa kansanedustajille niin aina on niitä piirejä joille se käy!!!
Onko se sitä heikomman jyräystä kun irtisanotaan, lomautetaan, osa -aikaistetaan, vuokrataan duunareita kuin koneita???? Miksi sinä sitä nimittäisit??? Kun yhtiö tekee 10 000 000 voittoja ja henkilökuntaa vähennetään, että osakkeen kurssi nousisi????
Minä olen ihan sinun kirjoitustesi perusteella vahvasti sitä mieltä, että jos jotain rotia aiotaan halpatyövoiman käytön, perustuslain suhteen aikaan saada niin se on ay - liike ja lakko joka sen asian muuttaa jos kansanedustajia ei äänestäjien asiat kiinnosta eikä kansanedustajan työ, vaan palkka ja palkkiot!Olen täysin samaa mieltä monestakin asiasta joita tuot esille. Asiat on nyt vain niin että minulla ei ole voimia keskittyä kuin tähän yhteen ainoaan epäkohtaan, joka sekin tuntuu olevan ylivoimainen taakka yhdelle ihmiselle. Otan mielelläni AY-liikeen avun vastaan jos se suostuu auttamaan minua siinä että kaikille työttömyysvakuutusmaksuja maksaneille annetaan tasapuolisesti työttömyyskorvausta ihan riippumatta siitä onko sen jäsen vai ei. Mutta epäilenpä että ennemmin pingviinit lentää ja kamelit surffaa netissä kuin AY-liike auttaa minua tässä asiassa.
Olen keskustellut aiheesta aiheen kanssa tekemisissä olevien poliitikoiden ja virkamiesten kanssa ja he sanovat että syyllinen on nimenomaan AY-liike joka estää sen että ei-jäsenten asemaa parannetaan työttömyysturva-asioissa.
Poliitikot ovat todellakin ylintä valtaa käyttäviä ihmisiä ja heidät on valittu sinne edustamaan meitä. Mutta miten saan ääneni kuuluviin ja jopa niin vahvasti että siihen reagoidaan, kun kansanedustajat saavat jopa 500 sähköpostia päivässä! Minulla on yksi taktiikka mielessä miten saan asiani läpi, mutta se vaatii vielä hiomista. Esim. yhteydenoton ajoitus on erittäin tärkeää, näin kertoi eräs kansaedustaja, joka piti esitelmää siitä miten kansanedustajiin vaikutetaan. On monta muutakin tekijää, esim. kirjeen on oltava yksilöllinen, muuten se hukkuu massaan massapostina jonka jo avustaja siivilöi pois. - TYÖTÖN, ARVOTON
neljäs-nainen kirjoitti:
Poliitikot ovat tämän maan ylintä valtaa käyttäviä ihmisiä, jotka on demogkraatisilla vaaleilla valtiopäiville valittu!
Työnantajajärjestöt ovat yhtälailla korruptoitunut poliitikkojen vallan jatke jos tälle linjalle lähdetään!
Tänä päivänä olemme osa EU:ta meillä on yhteinen valuutta muiden EU - maiden kanssa, enää ei voida devalvoida, enää inflaatio ei syö velkoja, enää meillä ei ole savupiipputeollisuutta, jonka viennin varassa Suomen talous pyörii!!!
Nyt on vuosi 2012 ja p o l i i t i k k o j e n on ryhdyttävä käyttämään valtaansa ja tehtävä työmarkkinajärjestöille selväksi kuka määrää ja kuka käskee!!! Ay - liikkeen selän taakse ei EU.ssa oleva suomalinen yhteiskunta tai sen päättäjät voi mennä!! Se aikaon ohi lopullisesti!!!>>>> Poliitikot ovat tämän maan ylintä valtaa käyttäviä ihmisiä, jotka on demogkraatisilla vaaleilla valtiopäiville valittu!
Nyt on vuosi 2012 ja p o l i i t i k k o j e n on ryhdyttävä käyttämään valtaansa ja tehtävä työmarkkinajärjestöille selväksi kuka määrää ja kuka käskee!!! Suomen työmarkkinoita ja laajemminkin yhteiskuntaa on kehitetty viime vuosikymmeninä pitkälti keskitetyillä sopimuksilla, erityisesti tulopoliittisilla kokonaisratkaisuilla. Keskitetyissä sopimuksissa työmarkkinoiden keskusjärjestöt ovat sopijaosapuolia. Niissä sovitaan palkkaratkaisun kehys. Tulopoliittiset sopimuksissa sopijaosapuolia ovat työmarkkinoiden keskusjärjestöt ja maan hallitus. Tupoilla ohjataan talouspolitiikkaa. Niissä on sovittu työelämän ja sosiaalipolitiikan uudistuksista, esimerkkeinä talviloma, lomaraha, työttömyysturva, vuorotteluvapaa, koululaisten aamu- ja iltapäivähoito ja muutosturva. EU-jäsenyysaikana tupoilla on tavoiteltu erityisesti työllisyyden edistämistä ja inflaation hillintää. - neljäs-nainen
TYÖTÖN, ARVOTON kirjoitti:
>>>> Poliitikot ovat tämän maan ylintä valtaa käyttäviä ihmisiä, jotka on demogkraatisilla vaaleilla valtiopäiville valittu!
Nyt on vuosi 2012 ja p o l i i t i k k o j e n on ryhdyttävä käyttämään valtaansa ja tehtävä työmarkkinajärjestöille selväksi kuka määrää ja kuka käskee!!! Suomen työmarkkinoita ja laajemminkin yhteiskuntaa on kehitetty viime vuosikymmeninä pitkälti keskitetyillä sopimuksilla, erityisesti tulopoliittisilla kokonaisratkaisuilla. Keskitetyissä sopimuksissa työmarkkinoiden keskusjärjestöt ovat sopijaosapuolia. Niissä sovitaan palkkaratkaisun kehys. Tulopoliittiset sopimuksissa sopijaosapuolia ovat työmarkkinoiden keskusjärjestöt ja maan hallitus. Tupoilla ohjataan talouspolitiikkaa. Niissä on sovittu työelämän ja sosiaalipolitiikan uudistuksista, esimerkkeinä talviloma, lomaraha, työttömyysturva, vuorotteluvapaa, koululaisten aamu- ja iltapäivähoito ja muutosturva. EU-jäsenyysaikana tupoilla on tavoiteltu erityisesti työllisyyden edistämistä ja inflaation hillintää.Diktaattorit eivät todellakaan välitä muista ja ay - liike välittää muistakin! On järjen köyhyyyttä syyttää työttömyysturvan eri arvoisuudesta ay - liikettä!!
Työttömyyskassan jäsenyys on vapaaehtoinen ja nyös työttömyyskassan jäsenet rahoittavat peruspäivärahaa, ihan samalla tavalla kuin kassaan kuulumattomatkin!
Vaadit, että työttömyykassan jäsenyys olisi pakollinen, mikä siinä liittykää kassaan vai onko se vappaehtoisena liian vaikeaa?
Miksi 1 kertaisesta asiasta pitää tehdä monimutkainen, kärpäsestä härkänen, syyttää ja syyllistää!! Paljonko työttömyyspäiväraha nousee ammattiliittoja syyttämällä???? 0€!!
Minä käyn t y ö s s ä toimeentulon takia en työttömyysturvan takia ja työttömyysturvan jäjestän itselleni niin hyväksi kuin sen ikinä saa!
"Me emme voi kiristää muita lakoilla, kuten ay - liike tekee." Miksi ette, pelkäätkö saavasi sen mitä pyydät? Mitä oikeasti haluat, ay - liikkeen häviötä vai mitä? - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
Diktaattorit eivät todellakaan välitä muista ja ay - liike välittää muistakin! On järjen köyhyyyttä syyttää työttömyysturvan eri arvoisuudesta ay - liikettä!!
Työttömyyskassan jäsenyys on vapaaehtoinen ja nyös työttömyyskassan jäsenet rahoittavat peruspäivärahaa, ihan samalla tavalla kuin kassaan kuulumattomatkin!
Vaadit, että työttömyykassan jäsenyys olisi pakollinen, mikä siinä liittykää kassaan vai onko se vappaehtoisena liian vaikeaa?
Miksi 1 kertaisesta asiasta pitää tehdä monimutkainen, kärpäsestä härkänen, syyttää ja syyllistää!! Paljonko työttömyyspäiväraha nousee ammattiliittoja syyttämällä???? 0€!!
Minä käyn t y ö s s ä toimeentulon takia en työttömyysturvan takia ja työttömyysturvan jäjestän itselleni niin hyväksi kuin sen ikinä saa!
"Me emme voi kiristää muita lakoilla, kuten ay - liike tekee." Miksi ette, pelkäätkö saavasi sen mitä pyydät? Mitä oikeasti haluat, ay - liikkeen häviötä vai mitä?Torvi! Ay-liike on yksikäsitteisesti syyllinen siihen että niiden työttömyysvakuutusmaksut mitätöidään jotka eivät ole ymmärtäneet liittyä kassoihin tai liittoihin:
Sata komitean jäsen on sanonut:
Asia voisi olla niin että Kelalla olisi sama oikeus nostaa omille asiakkailleen työttömyysvakuutusrahastosta ansiosidonnaista kuin liitoilla ja kassoilla on. Se olisi kohtuullista, sillä nämä Kelan luukulla käyvät ovat panostaneet tähän työttömyysvakuutusrahastoon ihan yhtä paljon vakuutusmaksuja kuin liittojen ja kassojen jäsenet.
Sinulla on nyt vaan niin vahva tunneside liittoihin, että ummistat silmäsi tätä tosiasialta kun et halua nähdä sitä! - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
Torvi! Ay-liike on yksikäsitteisesti syyllinen siihen että niiden työttömyysvakuutusmaksut mitätöidään jotka eivät ole ymmärtäneet liittyä kassoihin tai liittoihin:
Sata komitean jäsen on sanonut:
Asia voisi olla niin että Kelalla olisi sama oikeus nostaa omille asiakkailleen työttömyysvakuutusrahastosta ansiosidonnaista kuin liitoilla ja kassoilla on. Se olisi kohtuullista, sillä nämä Kelan luukulla käyvät ovat panostaneet tähän työttömyysvakuutusrahastoon ihan yhtä paljon vakuutusmaksuja kuin liittojen ja kassojen jäsenet.
Sinulla on nyt vaan niin vahva tunneside liittoihin, että ummistat silmäsi tätä tosiasialta kun et halua nähdä sitä!Minä en tuohon liitojen pelkoon jäsen kadosta usko! Nykyään työntekijät eivät ole niin 1 kertaisia, että eivät ymmärtäsi työttömyysturvan ja edunvalvonnan eroa!
Eikä ammattiliitoilla ole mitään nosto - oikeutta työttömyysvakuusrahastosta vaan k a s s o i l l a!!
Tunne side ja katin kontit, järjellä nämä asiat hoidetaan eikä tunteella! Sata komitean jäsen/jäsenet saavat sanoa sitä, tätä ja tuota, mutta onko se koko totuus asiasta?
On aika raukkamaista syyttää muita asioista jotka itse pitää hoitaa! Yhä edelleen peräänkuulutan kansanedustajien ja valtioneuvoston jäsenten v a s t u u t a ja v a l t a a tämän maan ylinpänä lainsäädäntövaltaa käyttävinä!!
On mennyttä aikaa se kun päätäjät menevät ay - liikkeen selän taakse syyttäämään omasta päättämättömyydestä muita! Se ei ole uskottavaa polittikan tekoa!!!
Sata komitea ei ole saanut aikaan mitään muuta kuin ay - liikkeen syyttämisen! Tarvitaanko siihen oikein komitea??? Eikös siellä pitänyt parantaa työttömien asemaa??? - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
Minä en tuohon liitojen pelkoon jäsen kadosta usko! Nykyään työntekijät eivät ole niin 1 kertaisia, että eivät ymmärtäsi työttömyysturvan ja edunvalvonnan eroa!
Eikä ammattiliitoilla ole mitään nosto - oikeutta työttömyysvakuusrahastosta vaan k a s s o i l l a!!
Tunne side ja katin kontit, järjellä nämä asiat hoidetaan eikä tunteella! Sata komitean jäsen/jäsenet saavat sanoa sitä, tätä ja tuota, mutta onko se koko totuus asiasta?
On aika raukkamaista syyttää muita asioista jotka itse pitää hoitaa! Yhä edelleen peräänkuulutan kansanedustajien ja valtioneuvoston jäsenten v a s t u u t a ja v a l t a a tämän maan ylinpänä lainsäädäntövaltaa käyttävinä!!
On mennyttä aikaa se kun päätäjät menevät ay - liikkeen selän taakse syyttäämään omasta päättämättömyydestä muita! Se ei ole uskottavaa polittikan tekoa!!!
Sata komitea ei ole saanut aikaan mitään muuta kuin ay - liikkeen syyttämisen! Tarvitaanko siihen oikein komitea??? Eikös siellä pitänyt parantaa työttömien asemaa???"Minä en tuohon liitojen pelkoon jäsen kadosta usko! Nykyään työntekijät eivät ole niin 1 kertaisia, että eivät ymmärtäsi työttömyysturvan ja edunvalvonnan eroa!"
Jäsenkato ei johdu tuosta asiasta, vaan siitä että ihmiset nykyään kuvittelevat että pitää olla liiton jäsen saadakseen työttömyysturvaa. Sitten kun he oivaltavat että ei tarvitsekaan, niin tulee jäsenkato. Muutama tuntemani henkilö on eronnut liitosta ja liittynyt työttömyyskassaan kun tämä asia on selvinnyt heille!
Sinä et tahdo nähdä sitä asiaa mitä kirjoitan sivullani. Sinä väen väkisin vänkäät kaikkea sellaista typerää selitystä joilla yrität pitää kynsin hampain kiinni omista käsityksistäsi. Kelpaisit esimerkiksi psykologian oppikirjaan tästä ilmiöstä. Ihmiset haluavat pitää kiinni omista käsityksittään, eivätkä halua muuttaa niitä, vaikka kaikki tosiasiat puhuisivat muuta. Tämä on loogisesti ajatellen typerää, mutta vanhasta kiinni pitäminen luo turvallisuuden tunnetta.
Faktat jyrää etkä voi niille mitään vaikka mitä vänkäisit. Jäsenkato olisi erittäin todennäköistä, mutta tuonkin faktan kierrät sanomalla jotain ihmisten yksinkertaisuudesta ja sotkemalla edunvalvontaa tähän.
Liitot estävät kassoihin kuulumattomien ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen sen takia että he pelkäävät jäsenkatoa. Jos tämä ei ole se syy, niin mikä se estämisen syy sitten on? Silkka pahuusko? Vai kiellätkö senkin faktan että liitot eivät ole syyllisiä siihen? Luultavasti kiellät, vaikka ei ole mitään järkisyytä uskoa mitään muuta selitystä tälle vastaanpanemiselle, jopa yleislakolla uhkaamiselle. Vai kiellätkö tämänkin historiallisen tapahtuman?
Faktojen kieltämisellä hankit vain hölmön leiman otsaasi. - -G-
Kuten sanottua, niin pidät kynsin hampain kiinni vanhoista käsityksistäsi etkä pysty muuttamaan niitä edes tuhdin tietopaketin jälkeen. Syyllistät uhrin ja pidät systeemiä ongelmattomana. Sille ei ole järkisyitä. On vain kaksi selitystä: Hyödyt tästä tilanteesta itse tai sitten kyseessä on tunneasia sinulle. Mikään faktahan kyseisellä sivuilla ei ole väärin. Jos löydät sieltä virheen, niin kerro. Korjaan virheen heti. - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
Minä en tuohon liitojen pelkoon jäsen kadosta usko! Nykyään työntekijät eivät ole niin 1 kertaisia, että eivät ymmärtäsi työttömyysturvan ja edunvalvonnan eroa!
Sata komitea ei ole saanut aikaan mitään muuta kuin ay - liikkeen syyttämisen! Tarvitaanko siihen oikein komitea??? Eikös siellä pitänyt parantaa työttömien asemaa???"Sata komitea ei ole saanut aikaan mitään muuta kuin ay - liikkeen syyttämisen! Tarvitaanko siihen oikein komitea??? Eikös siellä pitänyt parantaa työttömien asemaa??? "
AY-liike esti. Uhkaili lakoilla. Fakta jonka yrität kääntää nurin niskoin - ilmeisesti tunnesyistä.
Mistä olet saanut päähäsi että sata-kometea on perustettu syyttelemään ay-liikettä. Lauseesi loginen sisältöhän on sitä että olet siinä käsityksessä että sata-komitea on perustettu syyttämään ay-liikettä.
Taidan lopettaa tämän palstan seuraamisen. Jossain vaiheessa kuvittelin että olet näiden "Kaaleppi kullannuppu" -kommetteja heittävien idioottien joukossa ainoa järkevä, mutta huomaan erehtyneeni. Jää yksin typerine mielipiteinesi. Ihminen joka ei pysty muuttamaan käsityksiään faktojen edessä, ei kehity. - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
"Sata komitea ei ole saanut aikaan mitään muuta kuin ay - liikkeen syyttämisen! Tarvitaanko siihen oikein komitea??? Eikös siellä pitänyt parantaa työttömien asemaa??? "
AY-liike esti. Uhkaili lakoilla. Fakta jonka yrität kääntää nurin niskoin - ilmeisesti tunnesyistä.
Mistä olet saanut päähäsi että sata-kometea on perustettu syyttelemään ay-liikettä. Lauseesi loginen sisältöhän on sitä että olet siinä käsityksessä että sata-komitea on perustettu syyttämään ay-liikettä.
Taidan lopettaa tämän palstan seuraamisen. Jossain vaiheessa kuvittelin että olet näiden "Kaaleppi kullannuppu" -kommetteja heittävien idioottien joukossa ainoa järkevä, mutta huomaan erehtyneeni. Jää yksin typerine mielipiteinesi. Ihminen joka ei pysty muuttamaan käsityksiään faktojen edessä, ei kehity.Jos ihmiset kuvittelevat, että pitää olla liitonjäsen saadakseen työttömyysturvaa niin sitten ne kuvittelelvat ja kuvitelmat ovat eri asia kuin todellisuus!!
Muutama tuntemasi henkilö jotka ovat eronneet ammattliitosta kun saavat työttömyysturvan ilman sitä ja halvemmalla ovat 1 keraisia hölmöjä!! Minäkin tunnen muutaman "lukeneen" esimiesasemassa olevan liittyneen pelkkään työttömyyskassaan kun se on edullinen ja kun olen kertonut heille kuuluvani ammattiliittoon työehtosopimuksen ja edunvalvonnan takia niin eräskin totesi: en ajatellut asiaa niin pitkälle!!!
Ehkä teidän ja monen muunkin pitää saada peruspäiväraha nousemaan, saada työehtosopimusten yleissitovuus purkautumaan ja todeksi elää se mistä ammmattilliittoon kuulumisessa oikeasti on kyse!! Mikään tunne- tai uskon asia se ei ole!!
Sata komiteaa ei varmaankaa perustettu syyttämään ay - liikettä se vain ei saanut mitään muuta aikaiseksi, sitä minä tarkoitin!
Miten pelkästään ammattiliitot ovat syyllisiä peruspäivärahan tasoon? Koko ay - liike vai vain osa siitä ja mikä osa???? Ammattiliitot uhkasivat lakolla, koska ja ketä?????
Kävin Finlexiin sivuilla ja siellä on työttömyysturvasta jos jonkinlaista lakia, asetusta ja sääntöä, on peruspäivärahaa, on ansiosidonnaista, on yrittäjäkassaa riippuen siitä millaisessa suhteessa työnteettäjään on, kuuluuko YEL, MYEL eläkkeen piiriin ja niin edelleen.
Minä kyllä näen asian niin, että työttömyyskassaan voi ja saa liittyä ja saa ansiosidonnaisen, onko vapaaehtoisuus tässä asiassa niin paha tai vaikea asia? Mielestäni ei ole. - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
Jos ihmiset kuvittelevat, että pitää olla liitonjäsen saadakseen työttömyysturvaa niin sitten ne kuvittelelvat ja kuvitelmat ovat eri asia kuin todellisuus!!
Muutama tuntemasi henkilö jotka ovat eronneet ammattliitosta kun saavat työttömyysturvan ilman sitä ja halvemmalla ovat 1 keraisia hölmöjä!! Minäkin tunnen muutaman "lukeneen" esimiesasemassa olevan liittyneen pelkkään työttömyyskassaan kun se on edullinen ja kun olen kertonut heille kuuluvani ammattiliittoon työehtosopimuksen ja edunvalvonnan takia niin eräskin totesi: en ajatellut asiaa niin pitkälle!!!
Ehkä teidän ja monen muunkin pitää saada peruspäiväraha nousemaan, saada työehtosopimusten yleissitovuus purkautumaan ja todeksi elää se mistä ammmattilliittoon kuulumisessa oikeasti on kyse!! Mikään tunne- tai uskon asia se ei ole!!
Sata komiteaa ei varmaankaa perustettu syyttämään ay - liikettä se vain ei saanut mitään muuta aikaiseksi, sitä minä tarkoitin!
Miten pelkästään ammattiliitot ovat syyllisiä peruspäivärahan tasoon? Koko ay - liike vai vain osa siitä ja mikä osa???? Ammattiliitot uhkasivat lakolla, koska ja ketä?????
Kävin Finlexiin sivuilla ja siellä on työttömyysturvasta jos jonkinlaista lakia, asetusta ja sääntöä, on peruspäivärahaa, on ansiosidonnaista, on yrittäjäkassaa riippuen siitä millaisessa suhteessa työnteettäjään on, kuuluuko YEL, MYEL eläkkeen piiriin ja niin edelleen.
Minä kyllä näen asian niin, että työttömyyskassaan voi ja saa liittyä ja saa ansiosidonnaisen, onko vapaaehtoisuus tässä asiassa niin paha tai vaikea asia? Mielestäni ei ole."onko vapaaehtoisuus tässä asiassa niin paha tai vaikea asia? Mielestäni ei ole."
Tämä torvi ei edelleenkään halua myöntää tätä ongelmaa:
"Vakuutusmaksut ovat pakollisia"
"Kassajäsenyys on vapaaehtoista!
SE ON HEL-VE-TIN PAHA ONGELMA NIILLE JOTKA EIVÄT TIEDÄ TÄTÄ ASIAA! TÄLLAISIA IHMISIÄ ON PILVIN PIMEIN VAIKKA SINÄ IDIOOTTI ET SITÄ YMMÄRRÄ KUN ET HALUA YMMÄRTÄÄ.
Vieraskirjasta:
"Ihmisluonto on sellainen, että se pyrkii selittämään asiat aina itselle edullisella tavalla. Psyyke pitää mielummin yllä harhaa, kuin myöntää oman erehdyksensä.
Vaatii suurta ja harvinaislaatuista rohkeutta myöntää olleensa väärässä. Sen tapahtuminen vaatii paitsi rohkeutta, myös turvallisuuden tunnetta. Ihmiset rakentavat turvallisuudentunteensa ulkoisten asioiden varaan, siksi he juuttuvat mielummin puolustusasemiin kuin hellittävät otteensa vääristä ja vahingollisista ajatuskuvioista."
Olen sitä mieltä että neljättä naista on ihan yhtä vaikea saada ymmärtämää tätä asiaa kuin jehovan todistajaa kehitysoppia. Uskonto sokaisee.
Neljäs nainen on Ay-fanaatikko!
En muuten lukenut viestistäsi kuin vähän alkua ja lopun. Tuli vaan ilmoitus sähköpostiin että ketjuun on vastattu ja erehdyin klikkaamaan sitä vieläkin, vaikka täällä käynti on yhtä turhaa kuin järkipuhe jehovantodistajalle. - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
"onko vapaaehtoisuus tässä asiassa niin paha tai vaikea asia? Mielestäni ei ole."
Tämä torvi ei edelleenkään halua myöntää tätä ongelmaa:
"Vakuutusmaksut ovat pakollisia"
"Kassajäsenyys on vapaaehtoista!
SE ON HEL-VE-TIN PAHA ONGELMA NIILLE JOTKA EIVÄT TIEDÄ TÄTÄ ASIAA! TÄLLAISIA IHMISIÄ ON PILVIN PIMEIN VAIKKA SINÄ IDIOOTTI ET SITÄ YMMÄRRÄ KUN ET HALUA YMMÄRTÄÄ.
Vieraskirjasta:
"Ihmisluonto on sellainen, että se pyrkii selittämään asiat aina itselle edullisella tavalla. Psyyke pitää mielummin yllä harhaa, kuin myöntää oman erehdyksensä.
Vaatii suurta ja harvinaislaatuista rohkeutta myöntää olleensa väärässä. Sen tapahtuminen vaatii paitsi rohkeutta, myös turvallisuuden tunnetta. Ihmiset rakentavat turvallisuudentunteensa ulkoisten asioiden varaan, siksi he juuttuvat mielummin puolustusasemiin kuin hellittävät otteensa vääristä ja vahingollisista ajatuskuvioista."
Olen sitä mieltä että neljättä naista on ihan yhtä vaikea saada ymmärtämää tätä asiaa kuin jehovan todistajaa kehitysoppia. Uskonto sokaisee.
Neljäs nainen on Ay-fanaatikko!
En muuten lukenut viestistäsi kuin vähän alkua ja lopun. Tuli vaan ilmoitus sähköpostiin että ketjuun on vastattu ja erehdyin klikkaamaan sitä vieläkin, vaikka täällä käynti on yhtä turhaa kuin järkipuhe jehovantodistajalle.Ystävä hyvä, siis ongelma on se, että osa ihmisistä ei tiedä, että kassanjäsennys on vapaaehtoista, mutta maksut eivät!
Minun mielestäni Sata komitea olisi voinut järjestää tiedotuskampanjan Tv:ssä, lehdissä ja kotiin jaettavissa tiedotuslehtisissä niin kuin tupakkalain kiristyksestä, tai tv - lupamaksun muutoksesta!
On kuule pilvin pimein ihmisiä, jotka eivät oikeuksiaan tiedä ja kun eivät tiedä eivät osaa vaatia! Tämä koskee kaikkia vakavasti sairastuneita, jotka syystä tai toisesta ovat tajuttomia pitempään ei ole läheisiä tai sukulaisia jotka voisivat asioita hoitaa. Sama koskee eläkeläisiä, kotitalousvähennykseen oikeutettuja ja kaikkia niitä alaikäsiä joiden toinen vanhempi sairastuu vakvasti ja joutuu laitoshoitoon! Ensin tulee kunta, sitten laitos ja vasta sen jälkeen lapsi/lapset eikä kyseessä ole rikos tai avioero!
Minä kyllä olen lukenut viestisi alusta loppuun, enkä ole saanut kilareita. En tiedä miten vankiloissa olevien vanhempien lasten elatus on järjestetty vai onko mitenkään sen tiedän ihan kokemukesta, että vaikka kysessä on sairaus niin lapsen oikeus loppuu tasan siihen kun laitoksen ovi sulkeutuu vanhemman jälkeen!
Mitään tukea tai kriisiapua nämä lapset eivät saa, ovat vapaata riistaa! - neljäs-nainen
neljäs-nainen kirjoitti:
Ystävä hyvä, siis ongelma on se, että osa ihmisistä ei tiedä, että kassanjäsennys on vapaaehtoista, mutta maksut eivät!
Minun mielestäni Sata komitea olisi voinut järjestää tiedotuskampanjan Tv:ssä, lehdissä ja kotiin jaettavissa tiedotuslehtisissä niin kuin tupakkalain kiristyksestä, tai tv - lupamaksun muutoksesta!
On kuule pilvin pimein ihmisiä, jotka eivät oikeuksiaan tiedä ja kun eivät tiedä eivät osaa vaatia! Tämä koskee kaikkia vakavasti sairastuneita, jotka syystä tai toisesta ovat tajuttomia pitempään ei ole läheisiä tai sukulaisia jotka voisivat asioita hoitaa. Sama koskee eläkeläisiä, kotitalousvähennykseen oikeutettuja ja kaikkia niitä alaikäsiä joiden toinen vanhempi sairastuu vakvasti ja joutuu laitoshoitoon! Ensin tulee kunta, sitten laitos ja vasta sen jälkeen lapsi/lapset eikä kyseessä ole rikos tai avioero!
Minä kyllä olen lukenut viestisi alusta loppuun, enkä ole saanut kilareita. En tiedä miten vankiloissa olevien vanhempien lasten elatus on järjestetty vai onko mitenkään sen tiedän ihan kokemukesta, että vaikka kysessä on sairaus niin lapsen oikeus loppuu tasan siihen kun laitoksen ovi sulkeutuu vanhemman jälkeen!
Mitään tukea tai kriisiapua nämä lapset eivät saa, ovat vapaata riistaa!Uskonnolla ei ole mitän tekemistä ammattiliittojen kanssa niin kuin ei silläkään, että osa ihmisistä ei tiedä kassanjäsenyyden vapaaehtoisuudesta tai maksujen pakollisuudesta.
Osaa ihmisistä ei edes kiinnosta tietää eikä sekään ole ay - liikkeen syy! On paljon tuloksellisempaa tiedottaa ihmisille heidän oikeuksistaan kuin syyttää niiden toteutumattomuudesta ay - liikettä! - Herätys!
neljäs-nainen kirjoitti:
Uskonnolla ei ole mitän tekemistä ammattiliittojen kanssa niin kuin ei silläkään, että osa ihmisistä ei tiedä kassanjäsenyyden vapaaehtoisuudesta tai maksujen pakollisuudesta.
Osaa ihmisistä ei edes kiinnosta tietää eikä sekään ole ay - liikkeen syy! On paljon tuloksellisempaa tiedottaa ihmisille heidän oikeuksistaan kuin syyttää niiden toteutumattomuudesta ay - liikettä!Uskonnolla ei ole mitään tekemistä ammattiliittojen kanssa, mutta minä näen neljännen naisen samanlaisena tosiasioiden kieltäjänä kuin jehovan todistajat. Sille hän ei voi yhtään mitään. Hänen suhtautumisensa ammattiliittoihin on lähes uskonnollisen fanaattista.
- Ei minun lapseni
neljäs-nainen kirjoitti:
Ystävä hyvä, siis ongelma on se, että osa ihmisistä ei tiedä, että kassanjäsennys on vapaaehtoista, mutta maksut eivät!
Mitään tukea tai kriisiapua nämä lapset eivät saa, ovat vapaata riistaa!>>> Ansiosidonnaisen epääminen kassaan kuulumattomalta on yhtä oikeutettua kuin polkupyörän vieminen siltä joka ei ole osannut lukita sitä. Onko syyllinen uhri vai varas? Uhrihan on kummassakin tapauksessa maksanut siitä mikä vietiin.
Tässä on vakava oikeusturvaongelma, sillä työttömyysvakuutusmaksut ovat pakollisia mutta ne "lukitseva" pieni kassamaksu ei ole pakollinen. - neljäs-nainen
Herätys! kirjoitti:
Uskonnolla ei ole mitään tekemistä ammattiliittojen kanssa, mutta minä näen neljännen naisen samanlaisena tosiasioiden kieltäjänä kuin jehovan todistajat. Sille hän ei voi yhtään mitään. Hänen suhtautumisensa ammattiliittoihin on lähes uskonnollisen fanaattista.
Mitä tosiasioita kiellän? Syytätte ay - liikettä siitä, että työttömyyskassojen jäsenyys on vapaaehtoista!
Jokainen joka kuuluu työttömyyskassaan, joko ammattiliiton tai YTK:hon saa ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan, sitä ei estä ammattiliitto eikä kukaan ei edes Jehovan todistaja!
Mikään vakuutus ei korvaa jos auto, pyörä tai talo on lukitsematta ja tyhjennetään, vaikka vakuutusmaksut on maksettu! Tällä asialla ei ole mitään tekemistä ammttiliitojen tai minkään uskonnon kanssa.
Fanaattisuutta on tämä ammattiliittojen syyllistäminen asioista jotka jokainen voi hoitaa itselleen parhaiten sopivalla tavalla. - neljäs-nainen
Ei minun lapseni kirjoitti:
>>> Ansiosidonnaisen epääminen kassaan kuulumattomalta on yhtä oikeutettua kuin polkupyörän vieminen siltä joka ei ole osannut lukita sitä. Onko syyllinen uhri vai varas? Uhrihan on kummassakin tapauksessa maksanut siitä mikä vietiin.
Tässä on vakava oikeusturvaongelma, sillä työttömyysvakuutusmaksut ovat pakollisia mutta ne "lukitseva" pieni kassamaksu ei ole pakollinen.Työttömyysvakuusrahasto on työmarkkinajärjestöjen, siis työnantaja ja työntekijärjestöjen yhdessä hallinnoima rahasto!!
Siis yhdessä hallinnoima rahasto! - Äly hoi, älä jätä
neljäs-nainen kirjoitti:
Työttömyysvakuusrahasto on työmarkkinajärjestöjen, siis työnantaja ja työntekijärjestöjen yhdessä hallinnoima rahasto!!
Siis yhdessä hallinnoima rahasto!Ja siellä on myös niiden rahat joille ei makseta ansiosidonnaista. Siinä se vika onkin - mikäli olet oivaltanut asian. Siinä se asian ydin onkin.
- Observer.
neljäs-nainen kirjoitti:
Mitä tosiasioita kiellän? Syytätte ay - liikettä siitä, että työttömyyskassojen jäsenyys on vapaaehtoista!
Jokainen joka kuuluu työttömyyskassaan, joko ammattiliiton tai YTK:hon saa ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan, sitä ei estä ammattiliitto eikä kukaan ei edes Jehovan todistaja!
Mikään vakuutus ei korvaa jos auto, pyörä tai talo on lukitsematta ja tyhjennetään, vaikka vakuutusmaksut on maksettu! Tällä asialla ei ole mitään tekemistä ammttiliitojen tai minkään uskonnon kanssa.
Fanaattisuutta on tämä ammattiliittojen syyllistäminen asioista jotka jokainen voi hoitaa itselleen parhaiten sopivalla tavalla.Otan osaa!! Eikä vieläkään ole lamppu syttynyt!
"Mikään vakuutus ei korvaa jos auto, pyörä tai talo on lukitsematta ja tyhjennetään, vaikka vakuutusmaksut on maksettu!"
Ei niin. Olet taitava kääntämään metaforan ylösalaisin fanaattisessa puolustuksessasi. Metaforassa oli kyse siitä että saako lukitsemattoman talon käydä tyhjentämässä. Sinun mielestä saa. Eli mielestäsi varas on syytön ja uhri syyllinen.
"Tällä asialla ei ole mitään tekemistä ammttiliitojen tai minkään uskonnon kanssa."
Ei olekaan eikä sitä kukkaan ole väittänytkään. Sinä vaan et ymmärrä lukemaasi niin näet tuollaisia olemattomia väitteitä. Väite oli se että SINÄ olet ihan kuin joku uskonnollinen fanaatikko joka ei halua nähdä tosiasioita. Sinä et näe edes tätä toisen kertaluokan havainnointia, eli havainnointia havainnoista.
Siis: Otan osaa!! Eikä vieläkään ole lamppu syttynyt! - neljäs-nainen
Observer. kirjoitti:
Otan osaa!! Eikä vieläkään ole lamppu syttynyt!
"Mikään vakuutus ei korvaa jos auto, pyörä tai talo on lukitsematta ja tyhjennetään, vaikka vakuutusmaksut on maksettu!"
Ei niin. Olet taitava kääntämään metaforan ylösalaisin fanaattisessa puolustuksessasi. Metaforassa oli kyse siitä että saako lukitsemattoman talon käydä tyhjentämässä. Sinun mielestä saa. Eli mielestäsi varas on syytön ja uhri syyllinen.
"Tällä asialla ei ole mitään tekemistä ammttiliitojen tai minkään uskonnon kanssa."
Ei olekaan eikä sitä kukkaan ole väittänytkään. Sinä vaan et ymmärrä lukemaasi niin näet tuollaisia olemattomia väitteitä. Väite oli se että SINÄ olet ihan kuin joku uskonnollinen fanaatikko joka ei halua nähdä tosiasioita. Sinä et näe edes tätä toisen kertaluokan havainnointia, eli havainnointia havainnoista.
Siis: Otan osaa!! Eikä vieläkään ole lamppu syttynyt!Tässä viestiketjussa on k y s e työttömyysvakuutusmaksusta joka peritään kaikilta työssä käyviltä työntekijöiltä riippumatta siitä kuuluvatko työntekijät työttömyyskassaan!
On siis kyseessä maksu €€€€€€€€€€, ei varkaus, ei luvaton käytöönotto (autovarkaus, pyörävarkaus) tai laiton maksu.
Teidän ongelmanne on: työttömyyskassaan kuulumattomat eivät saa ansiosidonnaista, vaikka maksuja peritäänkin!
OOOOO!!!! Lamppuni palaa olen ymmärtänyt asian, mutta te ette hyväksy, ymmärrä sitä asiaa, että työttömyyskassaan kuuluminen on v a p a a e h t o i s t a!!!
Peräänkuulutatte jokaisen ihmisen oikeutta päätää itse a s i o i s t a a n, mutta tässä asiassa pitäisikin pakottaa kuulumaan, että ei vain sentit ja eurot mene sivu suun! - Selitän sinulle
neljäs-nainen kirjoitti:
Tässä viestiketjussa on k y s e työttömyysvakuutusmaksusta joka peritään kaikilta työssä käyviltä työntekijöiltä riippumatta siitä kuuluvatko työntekijät työttömyyskassaan!
On siis kyseessä maksu €€€€€€€€€€, ei varkaus, ei luvaton käytöönotto (autovarkaus, pyörävarkaus) tai laiton maksu.
Teidän ongelmanne on: työttömyyskassaan kuulumattomat eivät saa ansiosidonnaista, vaikka maksuja peritäänkin!
OOOOO!!!! Lamppuni palaa olen ymmärtänyt asian, mutta te ette hyväksy, ymmärrä sitä asiaa, että työttömyyskassaan kuuluminen on v a p a a e h t o i s t a!!!
Peräänkuulutatte jokaisen ihmisen oikeutta päätää itse a s i o i s t a a n, mutta tässä asiassa pitäisikin pakottaa kuulumaan, että ei vain sentit ja eurot mene sivu suun!"että työttömyyskassaan kuuluminen on v a p a a e h t o i s t a!!!"
Kukaan ei ole koskaan väittänyt mitään muutakaan.
Mutta lamppusi ei ole vieläkään syttynyt kun et ymmärrä sitä että tuo asia ei ole asian ydin! Taidat olla aidosti tyhmä.
Työttömyyskassaan kuulumisen pitäisi olla PAKOLLISTA jos kerran työttömyysvakuutusmaksutkin ovat PAKOLLISIA.
Vika onkin juuri siinä että se on vapaaehtoista. Silloin voi joutua sellaiseen loukkuun että omaksi työttömyysturvaksi kerätyt vakuutusmaksut menevät hukkaan. - jeps!
Selitän sinulle kirjoitti:
"että työttömyyskassaan kuuluminen on v a p a a e h t o i s t a!!!"
Kukaan ei ole koskaan väittänyt mitään muutakaan.
Mutta lamppusi ei ole vieläkään syttynyt kun et ymmärrä sitä että tuo asia ei ole asian ydin! Taidat olla aidosti tyhmä.
Työttömyyskassaan kuulumisen pitäisi olla PAKOLLISTA jos kerran työttömyysvakuutusmaksutkin ovat PAKOLLISIA.
Vika onkin juuri siinä että se on vapaaehtoista. Silloin voi joutua sellaiseen loukkuun että omaksi työttömyysturvaksi kerätyt vakuutusmaksut menevät hukkaan.Joo. Molempien on oltava pakollisia tai molempien vapaaehtoisia. AY-liike hyötyy siitä että vakuutusmaksut ovat pakollisia mutta kassajäsenyys ei.
- Jäärätikka
Äly hoi, älä jätä kirjoitti:
Ja siellä on myös niiden rahat joille ei makseta ansiosidonnaista. Siinä se vika onkin - mikäli olet oivaltanut asian. Siinä se asian ydin onkin.
Totta. Käsittämätöntä miten joku voi olla niin jäärä että ei halua tajuta tätä.
- jatkoa seuraa
Jäärätikka kirjoitti:
Totta. Käsittämätöntä miten joku voi olla niin jäärä että ei halua tajuta tätä.
neljäs-nainen vastasi asiallisesti
äly, hoi älä jätä ja jäärä tikka ottakaa huomioon alla oleva tulkinta
Perustuslakivalionkunnan vakiintuneessa tulkinnassa työttömyysvakuutusmaksu on vakiintunut "veron mukaisena maksuna" eikä näin ollen ole vakuutusturvamaksu.
se on poiminta joltain esimerkki kansalaisen kirjeen vaihdosta ko laitoksen kanssa - -G- täällä taas
jatkoa seuraa kirjoitti:
neljäs-nainen vastasi asiallisesti
äly, hoi älä jätä ja jäärä tikka ottakaa huomioon alla oleva tulkinta
Perustuslakivalionkunnan vakiintuneessa tulkinnassa työttömyysvakuutusmaksu on vakiintunut "veron mukaisena maksuna" eikä näin ollen ole vakuutusturvamaksu.
se on poiminta joltain esimerkki kansalaisen kirjeen vaihdosta ko laitoksen kanssaTuo on pelkkä terminologialla pelaamista. Se että asiaa nimittää veroluotoiseksi maksuksi, ei muuta yhtään mitään. Eli olet sitä mieltä, että jos tätä epäoikeudenmukaisuutta nimitetään veroluotoiseksi maksuksi, niin se muuttuu oikeudenmukaiseksi. Idiootti!
LUE ALKUPERÄINEN SIVU UUDELLEEN JA YMMÄRRÄ LUKEMASI:
http://tinyurl.com/oikeutta
Montako kertaa samaa asiaa pitää toistaa että se menee jakeluun?
Kummallista paksukalloisuutta.
Jotkut ymmärtää puhetta, jotkut tarvitsevat nyrkillä avustamista jotta tieto menee perille.
"Perustuslakivalionkunnan vakiintuneessa tulkinnassa työttömyysvakuutusmaksu on vakiintunut "veron mukaisena maksuna" eikä näin ollen ole vakuutusturvamaksu."
Tälle väitteelle ei löydy tukea. STM vain väittää että näin on, mutta mitään dokumentteja asiasta ei löydy.
Jos se on vakuutusmaksu, niin siitä herää tiettyjä ristiriitaisuuksia. Sitten kysyjälle vastataan että se onkin vero. Siitä seuraa taas toisia ristiriitaisuuksia perustuslain kanssa. Sitten sanotaankin että se onkin vakuutusmaksu. Eli oli sen kumpi tahansa, niin aina menee jotain väärin. Mutta kiero juristi keksii sekavan kiertotien: Sen onkin verovakuutusmaksu joka on vero ja vakuutus ja jotain siltä väliltä jotain sekavaa josta ei saa selvää vaikkapa siis veroluotoinen vakuutusmaksu joka on ihan ikioma hämäämiseen luotu termi jolla ei ole olemassa todellista vastinetta suomen kielessä. - neljäs-nainen
-G- täällä taas kirjoitti:
Tuo on pelkkä terminologialla pelaamista. Se että asiaa nimittää veroluotoiseksi maksuksi, ei muuta yhtään mitään. Eli olet sitä mieltä, että jos tätä epäoikeudenmukaisuutta nimitetään veroluotoiseksi maksuksi, niin se muuttuu oikeudenmukaiseksi. Idiootti!
Jotkut ymmärtää puhetta, jotkut tarvitsevat nyrkillä avustamista jotta tieto menee perille.
"Perustuslakivalionkunnan vakiintuneessa tulkinnassa työttömyysvakuutusmaksu on vakiintunut "veron mukaisena maksuna" eikä näin ollen ole vakuutusturvamaksu."
Tälle väitteelle ei löydy tukea. STM vain väittää että näin on, mutta mitään dokumentteja asiasta ei löydy.
Jos se on vakuutusmaksu, niin siitä herää tiettyjä ristiriitaisuuksia. Sitten kysyjälle vastataan että se onkin vero. Siitä seuraa taas toisia ristiriitaisuuksia perustuslain kanssa. Sitten sanotaankin että se onkin vakuutusmaksu. Eli oli sen kumpi tahansa, niin aina menee jotain väärin. Mutta kiero juristi keksii sekavan kiertotien: Sen onkin verovakuutusmaksu joka on vero ja vakuutus ja jotain siltä väliltä jotain sekavaa josta ei saa selvää vaikkapa siis veroluotoinen vakuutusmaksu joka on ihan ikioma hämäämiseen luotu termi jolla ei ole olemassa todellista vastinetta suomen kielessä.Moikka G!!! Melkoisen "nyrkkitappelun" olet itsesi kanssa käynyt kun olet tämän saanut aikaiseksi!
Jos olisit esittänyt asian tässä muodossa se olisi uponnut minuun aivan eri tavalla kuin ay-vaikuttajat ovat pahoja otsikon alla!!
Ymmärrän pointtisi hyvin ja olet oikealla asialla, kyllä kaikkien pitää ansisidonnainen työttömyyspäiväraha saada koska kaikki sen maksavatkin!
On hyvä, että nämä käsitteet ja kytkökset selaisina kuin ne oikeasti ovat tulevat julki!
OOOOOOOOOOOOO!!! Lamppu palaa!!!!!!!!!! - jatkoa seuraa
-G- täällä taas kirjoitti:
Tuo on pelkkä terminologialla pelaamista. Se että asiaa nimittää veroluotoiseksi maksuksi, ei muuta yhtään mitään. Eli olet sitä mieltä, että jos tätä epäoikeudenmukaisuutta nimitetään veroluotoiseksi maksuksi, niin se muuttuu oikeudenmukaiseksi. Idiootti!
Jos se on vakuutusmaksu, niin siitä herää tiettyjä ristiriitaisuuksia. Sitten kysyjälle vastataan että se onkin vero. Siitä seuraa taas toisia ristiriitaisuuksia perustuslain kanssa. Sitten sanotaankin että se onkin vakuutusmaksu. Eli oli sen kumpi tahansa, niin aina menee jotain väärin. Mutta kiero juristi keksii sekavan kiertotien: Sen onkin verovakuutusmaksu joka on vero ja vakuutus ja jotain siltä väliltä jotain sekavaa josta ei saa selvää vaikkapa siis veroluotoinen vakuutusmaksu joka on ihan ikioma hämäämiseen luotu termi jolla ei ole olemassa todellista vastinetta suomen kielessä.kun avaa linkin niin poliitikko herra x puhuu muka kaikkien suulla!. Minua ei hämää herran laittamat suomen vaakunan leijonat
Miksi et tee eduskunnalle kansalais alotetta, ai niin se pitää tehdä oikealla henkilö nimellä ei keksityllä alias nimellä - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
Moikka G!!! Melkoisen "nyrkkitappelun" olet itsesi kanssa käynyt kun olet tämän saanut aikaiseksi!
Jos olisit esittänyt asian tässä muodossa se olisi uponnut minuun aivan eri tavalla kuin ay-vaikuttajat ovat pahoja otsikon alla!!
Ymmärrän pointtisi hyvin ja olet oikealla asialla, kyllä kaikkien pitää ansisidonnainen työttömyyspäiväraha saada koska kaikki sen maksavatkin!
On hyvä, että nämä käsitteet ja kytkökset selaisina kuin ne oikeasti ovat tulevat julki!
OOOOOOOOOOOOO!!! Lamppu palaa!!!!!!!!!!Hidas sytytys sulla. Kun asian esittää ilman provokaatiota, niin ketään ei kiinnosta. Kokeiltu on esittää asia monessakin muodossa monessa eri yhteydessä.
Hmmmm... oletkohan oikeasti neljäs nainen? - -G-
jatkoa seuraa kirjoitti:
kun avaa linkin niin poliitikko herra x puhuu muka kaikkien suulla!. Minua ei hämää herran laittamat suomen vaakunan leijonat
Miksi et tee eduskunnalle kansalais alotetta, ai niin se pitää tehdä oikealla henkilö nimellä ei keksityllä alias nimellä"Miksi et tee eduskunnalle kansalais alotetta, ai niin se pitää tehdä oikealla henkilö nimellä ei keksityllä alias nimellä"
Sitä se STM:n johtajakin sanoi. Käytäntö on vaan se että tuo kansalaisaloite on lähinnä teoriaa jolla virkamiehet voivat pestä kätensä koko asiasta, kuten ovatkin tehneetkin. Mistä hitosta minä hankin 50000 nimeä puolessa vuodessa, ja vieläpä sellaista nimeä joiden henkilöllisyys on varmennettu. Yhtä hyvin voisivat pyytää miljoonaa nimeä. Nimien hankkimine on tässä tapauksessa erityisen hankalaa, sillä maailma on täynnä asennetta: "Oma vika, miksi olet tuollainen idiootti. Ei koske minua, syytä itseäsi. Se on vapaa valinta." (Vaikka ei olekaan vapaa valinta jos ei ole tiennyt missä mennään tai on luullut että asia on kunnossa palkkakuitin merkintöjen takia. Ja ne jotka sanovat noin, eivät itseasiassa ole edes ymmärtäneet koko ongelmaa.)
En ole poliitikko. Joskus demarit pyysivät riveihinsä kun olin esillä ihan muissa asioissa kuin tässä. Vieraskirjan vaakuna on perua yhden toisen nettisivun pohjista. Pitäisi poistaa. - Kaksi kastia
neljäs-nainen kirjoitti:
Sinä itse olet syyllinen siihen, että et ansiosidonnaista saa!!! Jos et ole kassan jäsen ansiosidonnaista ei tule sinulle eikä kenellekkään muullekkaan joka ei kassan jäsen ole!
Sotaa havittelet sinä ei kukaan muu täysijärkinen, sodassa ei ole voittajia siinä häviävät kaikki!"Sinä itse olet syyllinen siihen, että et ansiosidonnaista saa!!! Jos et ole kassan jäsen ansiosidonnaista ei tule sinulle eikä kenellekkään muullekkaan joka ei kassan jäsen ole!"
Väitteesi syyllisyydestä on yhtä naurettava kuin se että ryöstön uhri on syyllinen. Ihan oma vika miksi meni ulos.
Laki on väärin! Laki sallii sen että et saa korvausta vaikka olet maksanut siitä. SIINÄ ON SE VIKA JOTA ET SUOSTU NÄKEMÄÄN! Sadat muut näkevät tämän, mukaanlukien moni huippupoliitikko.
Jos ei muu auta, niin menen hyvin pitkälle. Siinä todellakin häviävät kaikki. Ja ne jokta nauravat partaansa, niin niidenkin hymy hyytyy.
Silloin se on myös päättäjien oma vika kun eivät kuuntele kansaa ja tekevät epäoikeudenmukaisia lakeja. Epäoikeudenmukaisuus synnyttää katkeruuta. (Ei esim sairaus tai köyhyys, nimenomaan epäoikeudenmukaisuus.)
Koska päättäjät oppivat tämän? Kun kaikki on oikeudenmukaista, niin kukaan ei katkeroidu. - neljäs-nainen
-G- kirjoitti:
Hidas sytytys sulla. Kun asian esittää ilman provokaatiota, niin ketään ei kiinnosta. Kokeiltu on esittää asia monessakin muodossa monessa eri yhteydessä.
Hmmmm... oletkohan oikeasti neljäs nainen?Hmmmmm... kyllä olen neljäs-nainen! Piuhat ovat vähän pitkät, mutta ne toimii kuitenkin ja se on pääasia!!
Totta on, että pikuisen pitää provosoida, että jotain tapahtuu!
Minulla ei oikeasti ole ollut tietoa siitä, että peruspäivärahaa saavatkin maksavat ansiosidonnaista päivärahaa.
Tälläkin kolikolla on 2 puolta, Suomessa niin kuin tiedämme on loukkaamaton järjestäytymisvapaus, koskien ammattiliittoja, työttömyyskassoja, seuroja jne.. senvoi kyllä tässä tapauksessa tulkita niin päin, että JOS et kuulu työttömyyskassaan ja tai ammattiliittoon ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa et saa!!
Suomen peruslaki lähtee siitä, että Suomen työvoima on valtiovallan erityisessä suojeluksessa, että kaikkia Suomen kansalaisia tulee kohdella yhdenvertaisesti sukupuoleen, ihonväriin, uskontoon katsomatta ja tämä nykyinen käytäntö rikkoo niitä kaikkia.
Minä en kannata valehtelua, eriarvoistamista, enkä vääryyttä. Kelalle pitää saada ansiosidonnaisen päivärahan maksuoikeus niin kuin kassoillakin on! - -G-
neljäs-nainen kirjoitti:
Hmmmmm... kyllä olen neljäs-nainen! Piuhat ovat vähän pitkät, mutta ne toimii kuitenkin ja se on pääasia!!
Minulla ei oikeasti ole ollut tietoa siitä, että peruspäivärahaa saavatkin maksavat ansiosidonnaista päivärahaa.
Tälläkin kolikolla on 2 puolta, Suomessa niin kuin tiedämme on loukkaamaton järjestäytymisvapaus, koskien ammattiliittoja, työttömyyskassoja, seuroja jne.. senvoi kyllä tässä tapauksessa tulkita niin päin, että JOS et kuulu työttömyyskassaan ja tai ammattiliittoon ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa et saa!!
Suomen peruslaki lähtee siitä, että Suomen työvoima on valtiovallan erityisessä suojeluksessa, että kaikkia Suomen kansalaisia tulee kohdella yhdenvertaisesti sukupuoleen, ihonväriin, uskontoon katsomatta ja tämä nykyinen käytäntö rikkoo niitä kaikkia.
Minä en kannata valehtelua, eriarvoistamista, enkä vääryyttä. Kelalle pitää saada ansiosidonnaisen päivärahan maksuoikeus niin kuin kassoillakin on!"Minulla ei oikeasti ole ollut tietoa siitä, että peruspäivärahaa saavatkin maksavat ansiosidonnaista päivärahaa."
No sitähän tässä on toitotettu alusta asti. Ja hyvin selkeästi. Ja moneen otteeseen ja eri tavoilla. Mutta kun ennakkoasenne on estänyt ottamasta tätä viestiä vastaan. - -G-
-G- kirjoitti:
"Minulla ei oikeasti ole ollut tietoa siitä, että peruspäivärahaa saavatkin maksavat ansiosidonnaista päivärahaa."
No sitähän tässä on toitotettu alusta asti. Ja hyvin selkeästi. Ja moneen otteeseen ja eri tavoilla. Mutta kun ennakkoasenne on estänyt ottamasta tätä viestiä vastaan.Lisään vielä, että näkyyhän se tuosta sivun http://tinyurl.com/oikeutta kuvastakin. Se on sitä punaista väriä, eli ansiosidonnainen vakuutusmaksu/ansiosidonnainen korvaus. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, jos vaan osaa lukea kuvia.
Vihreä on perusturvaa jonka saavat kaikki. - Valkotakki
neljäs-nainen kirjoitti:
Hmmmmm... kyllä olen neljäs-nainen! Piuhat ovat vähän pitkät, mutta ne toimii kuitenkin ja se on pääasia!!
Minä en kannata valehtelua, eriarvoistamista, enkä vääryyttä. Kelalle pitää saada ansiosidonnaisen päivärahan maksuoikeus niin kuin kassoillakin on!Neljännellä naisella (ja monella mullakin) on ollut ennakkokäsityksen kuori ympärillään. Tämä kuori on torjunut totuuden näkemisen työttömyysturvasta.
Tämän kuori on psykologinen mekanismi joka luo turvallisuuden tunnetta, kun se suojelee kuoren sisällä olevia tuttua ja turvallista käsitystä.
Kaikkein voimakkaimmin tällainen psykologinen mekanismi on nähtävissä Jehovan todistajilla. Heidän uskonnollinen ennakkokäsityksen kuori torjuu kaiken tiedon evoluutiosta ja siten luo turvallisuuden tunnetta suojelemalla omaa uskoa.
- luuton !
Voi kamala sentään !!
Et sinä mitään opi, sinä olet työtön luuseri !! - kalervo kullanuppu
Kalervo kullanupun propagandaa palstan täydeltä!.
- qwerttynen
AY-liikkeen vastustajat ovat itsestään perkeleestä ja kuuluvat työnantajan mulkkua lutkuttavaan liikkeeseen.
- En tarvitse AY:tä
Kaikissa firmoissa työnantaja ja työntekijät eivät ole toistensa vastakkaisilla puolilla. Ollaan vaan yhtä porukkaa ja hyvä fiilis on.
Tiedän että saan sitä vakiopalkkaani vaikka pomoni elää välillä vaimonsa palkalla jos kauppa käy välillä heikosti. - neljäs-nainen
En tarvitse AY:tä kirjoitti:
Kaikissa firmoissa työnantaja ja työntekijät eivät ole toistensa vastakkaisilla puolilla. Ollaan vaan yhtä porukkaa ja hyvä fiilis on.
Tiedän että saan sitä vakiopalkkaani vaikka pomoni elää välillä vaimonsa palkalla jos kauppa käy välillä heikosti.Sinä saat palkkasi ja etusi niin kuin muutkin koska ay - liike ne on neuvotellut niin sinulle kuin muillekkin eikä se tarkoita, että työssä pitää olla toisiaan vastaan, vaan pyrkimys on siihen, että ollaan yhtä porukkaa ja hyvä fiilis.
Ay - liikettä ei voi olla tarvitsematta koska se on ja vaikuttaa työelämään koko ajan. - Bolse
neljäs-nainen kirjoitti:
Sinä saat palkkasi ja etusi niin kuin muutkin koska ay - liike ne on neuvotellut niin sinulle kuin muillekkin eikä se tarkoita, että työssä pitää olla toisiaan vastaan, vaan pyrkimys on siihen, että ollaan yhtä porukkaa ja hyvä fiilis.
Ay - liikettä ei voi olla tarvitsematta koska se on ja vaikuttaa työelämään koko ajan.Pyhä kolminaisuus eli työntekijä, työnantaja ja ay-liike ja homma pelaa kun kaikki on kohdallaan.
- En tarvitse AY:tä
neljäs-nainen kirjoitti:
Sinä saat palkkasi ja etusi niin kuin muutkin koska ay - liike ne on neuvotellut niin sinulle kuin muillekkin eikä se tarkoita, että työssä pitää olla toisiaan vastaan, vaan pyrkimys on siihen, että ollaan yhtä porukkaa ja hyvä fiilis.
Ay - liikettä ei voi olla tarvitsematta koska se on ja vaikuttaa työelämään koko ajan.Ja sekö oikeuttaa rosvoamaan kassoihin kuulumattomien työttömyysvakuutusmaksut. Minun palkallani ei ole mitään tekemistä AY-liittojen kanssa. Se on vaihdellut firman taloustilanteen mukaan 1800-4100 euron välillä. Ihan ilman liittoja.
Työmarkkinatilanteen mukaan joko pomo tai työntekijä pystyy sanelemaan palkat. Ja ne on neuvoteltu aina kahden kesken ihan ilman liittoja. - neljäs-nainen
Ja sekö oikeuttaa rosvoamaan kassoihin kuulumattomien työttömyysvakuutusmaksut. Minun palkallani ei ole mitään tekemistä AY-liittojen kanssa. Se on vaihdellut firman taloustilanteen mukaan 1800-4100 euron välillä. Ihan ilman liittoja.
Työmarkkinatilanteen mukaan joko pomo tai työntekijä pystyy sanelemaan palkat. Ja ne on neuvoteltu aina kahden kesken ihan ilman liittoja.Niitä kassoihin kuulumattomien työttömyysvakuutusmaksuja ei r o s v o a kukaan! Suomessa jokaisella on järjestäytymis vapaus, siis v a p a u s ei pakko!!! Sinun ja jokaisen palkkaa saavan vähimmäispalkat ja ehdot ovat ammattillitot määritelleet ja ne eivät muutu firman tai minkään muun taloustilanteen mukaan.
Työmarkkinatilanteen mukaan palkkojen sanelu on utopiaa! Ammattiliittoja on syytetty ahneudesta kun vähimmäispakoista ja ehdoista sovitaan ja täällä kehutaan kuinka markkinatilanteen mukaan sanellaan palkka ja ihan 2 kesken!! Ja sitten kirkasotsaisesti syytetään ammattilliitoa kun firma laitaa lapun luukulle ja lähtee!! Olette aika veikeää porukaa!!!
Kukaan järkevä yrittäjä/työnantaja ei palkkaa tyyppiä, joka sanelee mitä työnantajan rauhaan kuuluu, vaikka kuuluisi YTK:hon! - 47474747
Ja sekö oikeuttaa rosvoamaan kassoihin kuulumattomien työttömyysvakuutusmaksut. Minun palkallani ei ole mitään tekemistä AY-liittojen kanssa. Se on vaihdellut firman taloustilanteen mukaan 1800-4100 euron välillä. Ihan ilman liittoja.
Työmarkkinatilanteen mukaan joko pomo tai työntekijä pystyy sanelemaan palkat. Ja ne on neuvoteltu aina kahden kesken ihan ilman liittoja.Ja sama katkeruus omasta tyhmyydestä loistaa läpi kaiken kirjoittelusi. Jos et ole tajunnut vakuuttaa itseäsi ansiosidonnaiselle (kuten olet jo tunnustanutkin), älä siitä syyllistä ammattiliittoja. Liitothan ovat tehneet mahdolliseksi ansiosidonnaisen. Ei työnantaja. Koska olet typerä niin kanna siitä itse myös vastuu.
- . . .
neljäs-nainen kirjoitti:
Niitä kassoihin kuulumattomien työttömyysvakuutusmaksuja ei r o s v o a kukaan! Suomessa jokaisella on järjestäytymis vapaus, siis v a p a u s ei pakko!!! Sinun ja jokaisen palkkaa saavan vähimmäispalkat ja ehdot ovat ammattillitot määritelleet ja ne eivät muutu firman tai minkään muun taloustilanteen mukaan.
Työmarkkinatilanteen mukaan palkkojen sanelu on utopiaa! Ammattiliittoja on syytetty ahneudesta kun vähimmäispakoista ja ehdoista sovitaan ja täällä kehutaan kuinka markkinatilanteen mukaan sanellaan palkka ja ihan 2 kesken!! Ja sitten kirkasotsaisesti syytetään ammattilliitoa kun firma laitaa lapun luukulle ja lähtee!! Olette aika veikeää porukaa!!!
Kukaan järkevä yrittäjä/työnantaja ei palkkaa tyyppiä, joka sanelee mitä työnantajan rauhaan kuuluu, vaikka kuuluisi YTK:hon!>>> Ansiosidonnaisen epääminen kassaan kuulumattomalta on yhtä oikeutettua kuin polkupyörän vieminen siltä joka ei ole osannut lukita sitä. Onko syyllinen uhri vai varas? Uhrihan on kummassakin tapauksessa maksanut siitä mikä vietiin.
Tässä on vakava oikeusturvaongelma, sillä työttömyysvakuutusmaksut ovat pakollisia mutta ne "lukitseva" pieni kassamaksu ei ole pakollinen. > Ay-liike puolustaa henkeen ja vereen nykyistä työttömyysvakuutusjärjestelmää. Liitot pelkäävät jäsenten katoavan, jos kaikki vakuutetut (eli ne joiden palkasta peritään työttömyysvakuutusmaksua) saisivat ansiosidonnaisen korvauksen eikä liittokohtaisten kassojen jäsenyyksiä tarvittaisi. - Onnenhelmet
47474747 kirjoitti:
Ja sama katkeruus omasta tyhmyydestä loistaa läpi kaiken kirjoittelusi. Jos et ole tajunnut vakuuttaa itseäsi ansiosidonnaiselle (kuten olet jo tunnustanutkin), älä siitä syyllistä ammattiliittoja. Liitothan ovat tehneet mahdolliseksi ansiosidonnaisen. Ei työnantaja. Koska olet typerä niin kanna siitä itse myös vastuu.
Eikä sitä ole syytä ollakin katkera kun huomaa tuleensa huijatuksi. On erittäin ymmärrettävää että saattaa kuvitella olleensa vakuutettu vaikka ei olekaan. Miksi lyötte lyötyä? Uhriahan voi aina syyttää tyhmäksi, kuten te teette. Se on julmaa.
Järkipuhe Jehovan todistajille ja saada JT:t. uskomaan kehitysoppiin.Varsin
asiallinen kommentti. Ja oli mukaan mahtunut Perk¤l¤kin eli Saatana Panettelija.
Hyviä öitä !- jatkoa seuraa
Vai on ay-liitot pahoja!.
Sinä arka, ujo, ja hiukan epävarma, on hyvä olla olemassa takataskussa SAK-jäsen kortti sitä pelkää jopa valta-ihmiset työpaikoilla!.- jatkoa seuraa
Sak-liito auttaa jäseniään myös mäen alla, kantaen osaltaan kuormaa joita on kasattu pienen, aran ja epävarman pienille harteille arkipäivän työelämässä!.
- Erosin liitosta
HÖPÖ-HÖPÖ-HÖPÖ.
Liitoilta ei oikeasti saa yhtään mitään tukea jos tulee jotain ongelmia.
LIITTOJEN MAKUSILLA EI OLE MYÖSKÄÄN YHTÄÄN MITÄÄN TEKEMISTÄ TYÖTTÖMYYSTURVAN KANSSA!
Työttömyysturvaa ei rahoiteta liiton maksuilla, vaan kaikilta kerättävillä pakollisilla työttömyysvakuutusmaksuilla. Täyden työttömyysturvan saa 99 eurolla vuodessa esim. YTK:n jäsenenä.
Jos palkkasi on 3000 euroa kuussa niin 1,9% siitä tekee 684 euroa vuodessa. Näin ollen maksat 585 euroa ihan turhaan.
SÄÄSTÄ 585 euroa vuodessa eroamalla liitoista ja liittymällä johonkin yleisen työttömyyskassaan.- heh heh heh heh ....
vielä enemmän säästät kun et maksa edes YTK-työttömyyskassan maksuja jopa 99 erolla/vuodessa ja tyydyt peruspäivärahaan kelassa miksi näin?.
Koska YTK-jäsen neuvottelee kuulemma itse AINA paremmat ehdot mm palkkaudessa, lomissa ja ikuisesta työpaikasta, koska silloin ei tarvitse edes maksaa YTK-työttömyys maksua !. - ja paljon
heh heh heh heh .... kirjoitti:
vielä enemmän säästät kun et maksa edes YTK-työttömyyskassan maksuja jopa 99 erolla/vuodessa ja tyydyt peruspäivärahaan kelassa miksi näin?.
Koska YTK-jäsen neuvottelee kuulemma itse AINA paremmat ehdot mm palkkaudessa, lomissa ja ikuisesta työpaikasta, koska silloin ei tarvitse edes maksaa YTK-työttömyys maksua !.99eron säästö vuodessa on rahaa...
- YTK:n x-jäsenenä
ja paljon kirjoitti:
99eron säästö vuodessa on rahaa...
20 vuodessa se tekee jo 1980 eroa/ikuinen työpaikka
- jatkoa seuraa
liittymällä SAK-liittoon saat samalla i,9% maksulla oikeudellisia neuvoja, kuinka toimit näiden Valta-ihmisten kanssa jotka ovat aina oikeudellisia ,rehellisiä ja hyviä kavereita ujolle, aralle ja vähän epävarmalle ihmiselle!.
- silmät auki!
En viitisi maksaa SAK:n Stasi vasikoiden palkkoja!!!
- jatkoa seuraa
silmät auki! kirjoitti:
En viitisi maksaa SAK:n Stasi vasikoiden palkkoja!!!
Ja tyydyt pelkkään peruspäivä rahaan kelalta!. Mutta onhan aina YTK-liitto!. se on kyllä yksityinen työttömyys kassa, johon liitytään paha vai se ei ole liitto, vaika siihen liitytään
saatko ytk-liitostasi esimerkiksi omaa edunvalvontaa työpaikkasi työsuhde asioissasi kun omat voimasi ei kenties riitä olemaan selvillä kaikissa työsuhdeasoiissa olevita sekoista, eli saatko apua asioitesi hoitoon?. käytännössä työpaikassasi keltään?. yksin ihminen on heikko voimakkaan sopimuskumpanin kanssa, kun kaikki riippuu hänen valistuneesta korkeasta moraalistaan
- herätys
Eihän noita etuja saa liitoiltakaan käytännössä. Liittojen edut ovat kaunis uni, ei todellisuutta.
- Kemia vai fysiikka
Ahneus on pahuutta. Tiedätte nämä tyypit jotka ovat syyllisiä tähän. Miettikää sitä mielessänne. Mutta ehkä kaikkea ei kannata....
- ay-pummit
työmarkkinajärjestöt olivat Sata-komitean esityksen vastaisesti sopineet ansiosidonnaisen työttömyysturvan parantamisesta ilman vastaavaa korotusta työmarkkinatukeen.
He sortavat osaa kansasta, vaikka työttömyysturva maksetaan kaikkien veroilla. - AY on sortaja
Mafia jyrää. Perusturvaa ei saa nostaa ilman että ansiosidonnaista voi nostaa, mutta päin vastoin se käy! Asialle pitäisi oikeasti tehdä jotain, mutta poliitikot on heti paskat housuissa kun tämä mafia uhkailee lakolla jos syteemiä muutetaan oikeudenmukaisemmaksi
- luulet vaan
Ne on saaneet sut luulemaan näin:
http://tinyurl.com/luulo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763462
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t272119Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä771971Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191520- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261358Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61326Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671287Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531045