Olen kuulunut Tehyyn yli 20 vuotta ja maksanut jäsenmaksuni.
Kesällä jouduin työttömäksi ja KAIKKI Tehyn kanssa on menny päin peetä. Ei vastata puhelimeen, kirjeitä sataa lähes joka päivä, joissa vaaditaan mitä ihmeellisempiä selvityksiä annettevaksi. Muutaman kerran olen jonkun kanssa päässyt puhekontaktiin - jos jotain kysyt, vastauksia et saa, tai ne on epämääräisiä ja seuraavana päivänä erilaisia. Tehyssä luultavasti ajatellaan, että kun alalla ei ole juurikaan työttömyyttä, ei niitä harvojakaan tarvitse palvella milläänlailla.
Nyt olen saanut uuden työpaikan sosiaalialalta ja kovasti mietin mihin työttömyyskassaan liityn. Se on siis varmaa, että Tehyn jäsenyydestä eroan, mutta kai sitä sen verran turvallisuushakuisena pitää johonkin työttömyyskassaan liittyä.
Osaako joku neuvo miten siihen ns. Loimaan liittoon liitytään tai miten se menee ?
Toki osaan netistäkin asian hakea, mutta kyselen ihan kokemuksia - onko joku huomannut positiivista - negatiivista siinä mihin liittoon terveys-sosiaalipuolella kuulut ?
T E H Y R. I. P.
14
1736
Vastaukset
- joopajooo
Pitäisi aloittaa kampanja että ihmiset ymmärtävät erota ammattiliitoista. Heitä pitää valistaa että ei ne ole sitä mitä ne luulee.
- loppuuhan ne
Ei tarvi erota kyllä sieltä työttömyyden tullen erotetaan. On meinaan vaikea, jos ei mahdoton päästä enää takaisin liiton jäseneksi. Jos pitkäaikaistyötön työllistetään tuen avulla siinä huomioidaan vuoden työsuhteesta vain puoli vuotta. Työtön tuskin saa heti perään muuta työtä joten se ei saa työssäoloehtoa täytetyksi. Näin se ei pääse takaisin liiton rahoille, vaikka olisi vuoden jäsenmaksuja taas maksanutkin. Eli alkaako se edes maksamaan enää niitä kun tietää ettei siitä ole mitään hyötyä? Arvatenkin liitot loppunevat omaan mahdottomuuteensa kun ihmiset on pidempään työttöminä. Ei niissä kukaan minkään aatteen vuoksi ole. Ehkä niiden alojen liitot pysyvät missä töitä on, mutta arvelenpa että muut hiipuu hiljalleen. Ensi kuussa loppuu v. 2009 lopussa pois potkittujen kelarahat jos puoliso on paremmin tienaava. Siinä jää paljon sakkia pois minkään tulojen piiristä. Ja käsittääkseni nehän eivät enää maksaneet liitoille kelarahastaan mitään jäsenmaksuja. Eli onko ne edes enää liittoon kuuluvia. Mene ja tiedä.
- jepulis235642356
Joo ihan "turha"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ammattiyhdistysliike#T.C3.A4rkeit.C3.A4_tapahtumia_Suomessa - alkup.
Ihan TURHAA se ainakin omalla kohdallani on ollut.
En tiedä jos josus vuonna 1 ja 2 ovat johonkin onnistuneet vaikuttamaan, mutta oma napa lähin - ainakin miunulla nyt.
Varsinkin kun konkreettisesti olen saanut tuta miten avuttomia järjestöt tositilanteissa ovat. Nimellinen paikka kuultavana, ei muuta.- pystyt parempaan ?
Säälittävän huono provo.
Jos olisit ollut TEHY:n jäsen, muistaisit ihan varmasti muutaman vuoden takaiset tapahtumat.
- olet maksaja
TEHYn tarkoitus on kerätä henkilökunnalleen ja johdolleen palkkoja ja etuja. Tyhmät jäsenet maksavat heidän ökyilyn.
- fleemt
Provot vaan heikkenee......
- 47474747
Se on tuo yksi onneton tomppeli joka provoilee jatkuvasti, johtuen hänen vähä-älyisyydestään ja kokoomus taustastaan.
- späääm
Noin tyhmän pitäisi pysyä etäällä "Loimaan liitosta"
Ja mitenkä tuollainen on muka saanut uuden työpaikan??? - m+0987tredfgh
Aloitus on voinut olla säälittävä, muttei ollut provo vaan totisinta totta.
Joku epäili, etten ole tehyläinen ollenkaan kun en muista lakon uhkaa yms. Minulla on edelleen tallessa lakkorohkeudesta ja irtisanoutumisuhasta kiitokseksi tehyltä saatu kaulakoru.
Uuden työpaikan olen saanut sitä hakemalla. taustalla hyvä peruskoulutus lisäkoulutuksia pitkä ja monipuolinen työkokemus.
Nyt pitää kokeilla siipiä vähän uudella alalla, ettei kroonistu entisiin tapoihin.
Laitoin eilen hakemuksen YTK :lle ja kun sinne pääsen, irtisanon itseni Tehystä. - Hoiturilainen
Ensinnäkin aina kun hakee jotakin, liitto, Kela tms kannattaa lukea MITÄ pyydetään liitteeksi. Ainakin omalla paikkakunnallani Tehy on toiminut moitteetomasti. Olen mennyt henk.koht toimistolle asiani kanssa ja saanut hyvää palvelua.
- Anonyymi
Itse koen nyt samaa. Mutta jos ei työkkäri rahat irtoa niin lähden mielelläni rytkösen kanssa oikeuteen😊hänellä on 17 000e kk tulot. Mulla ei oo mitään hävittävää vaikka linna kutsuis pääsen helpommalla. Olen kuitenkin täysimääräiset liittomaksut maksanut. Aion periä nekin takaisin jos neiti alkaa tunneista lässyttää. Itsellä ei kuitenkaan yhtää lomia ole ollut. Mut jos linnaan pääsee lomailee ni käy sekin😊
- Anonyymi
Ja kyllä! Tehystä irti jos homma ei toimi. Ja sit alkaakin mainostaminen. Palkasta jää edelleen sama käteen nettona kuin vuonna 95
- Anonyymi
R.I.P. TEHY
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812