Jos vien terveyskeskukseen paperisen reseptin uusittavaksi ja pyydän saada uusitun reseptin sähköisenä, niin kauanko yleensä kestää, ennenkuin resepti on uusittu ja se näkyy apteekin tiedoissa?
Paperisen reseptin uusimiseen on pyydetty varaamaan aikaa jopa 3 työpäivää. Onnistuuko reseptin uusiminen ja e-reseptin tekeminen vanhan paperireseptin tilalle nopeammin, kuin paperisen reseptin uusiminen? (Myös silloin, jos uusittava resepti on vielä paperiversiona?) Voisi ainakin kuvitella, että sähköisellä reseptillä voisi ostaa lääkkeen apteekista aiemmin, kuin paperisella, koska e-resepti näkyy apteekissa ilmeisesti heti, kun se on uusittu (vaikka samalla olisikin muutettu paperiresepti sähköiseen muotoon.)
Voiko e-reseptin saada uusittua niin nopeasti, että sillä voisi ostaa apteekista jo esim. parin tunnin kuluttua reseptin viemisestä? Jos siis reseptejä uusivalla lääkärillä ei ole muita kiireitä sillä hetkellä.
E-reseptin uusimisaika?
5
2552
Vastaukset
- ,
Soita ja kysy sieltä tk:sta asiaa.
- nopeampaa?
Juuri siksi asioita kysytään täällä, ettei tarvitsisi häiritä tk:n henkilökuntaa näillä kysymyksillään! Usein ihmisillä on täällä omakohtaisia kokemuksia asioista.
Itse en tiedä sähköisestä reseptistä vielä oikein mitään. Olen lukenut jostain, että reseptin voisi uusia apteekin kauttakin. Miten tämä tapahtuu käytännössä? Jos reseptin uusii apteekin kautta, niin voiko sillä reseptillä ostaa lääkettä jo heti sillä apteekkikäynnillä, vai kauanko reseptin uusiminen apteekin kautta kestää? - lvo
nopeampaa? kirjoitti:
Juuri siksi asioita kysytään täällä, ettei tarvitsisi häiritä tk:n henkilökuntaa näillä kysymyksillään! Usein ihmisillä on täällä omakohtaisia kokemuksia asioista.
Itse en tiedä sähköisestä reseptistä vielä oikein mitään. Olen lukenut jostain, että reseptin voisi uusia apteekin kauttakin. Miten tämä tapahtuu käytännössä? Jos reseptin uusii apteekin kautta, niin voiko sillä reseptillä ostaa lääkettä jo heti sillä apteekkikäynnillä, vai kauanko reseptin uusiminen apteekin kautta kestää?Tietenkään reseptillä ei voi saada lääkettä samalla kertaa kun sen vie apteekkiin. Resepti täytyy ensin uusia, jonka tekee lääkäri. Jos reseptissä ei ole lääkettä jäljellä, ei sitä myöskään voida antaa, voihan olla, että lääkäri ei jostain syystä edes uusi reseptiä... Yleinen käytäntö on, että apteekki lähettää reseptit terveyskeskukseen, jossa lääkärit ne uusivat ja lähettävät ne takaisin apteekkiin.Yleensä tässä kestää 1-2 viikkoa, mutta asia on kunta ja apteekkikohtainen. Koska aloittaja ei kerro kotikuntaansa, ei täällä kukaan voi tarkkaan tietää kuinka kauan reseptin uusiminen kestää, tämä tiedoksi nopeampaa? nimimerkille.
- varma tieto
Reseptin uusiminen kestää viikon
- Melko tyytyväinen
Virallisesti lupaavat, että jos laittaa e-reseptin uusittavaksi apteekin kautta, niin kahdeksassa päivässä pitäisi olla uusittuna. Voi toki olla nopeamminkin. Väittävät, että ainakin reseptin uusinnasta saisi tekstiviestin. Tätä minulle tosin väitettiin, kun lekurin piti minulle resepti VTI:tä varten kirjoittaa - ei ole tekstaria kuulunut, vaikka kuurikin on syöty jo kuukausia sitten.
Mutta tosiaan riippuu pitkälti tk:stasi, koska reseptin saa ja se tilanne selviää parhaiten sieltä omasta terveyskeskuksesta. Usein tuo 3 arkipäivää on totuutta pidempi aika. Jotain pitää kuitenkin luvata, eikä sitä ole syytä vetää liian tiukaksi.
Reseptin pitäisi olla apteekissa saatavissa samantien, kun se on tietokantaan tallennettu. Eli uusiminen riippuu siitä, koska lääkäri sen ehtii katsoa. Käytännössä tämäkään ei aina onnistu. Toistaiseksi olen saanut 50 % todennäköisyydellä lääkkeet apteekista samana päivänä. Kahdesti olen kokeillut ja molemmat ovat olleet tilanteita, joissa olen tiennyt lääkärin kirjoittaneen reseptin samana päivänä (toisella kertaa juuri tuo VTI ja toisella kertaa puhuin lääkärin kanssa puhelimessa asiasta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215795Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744771902Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk221276Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111233Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481005- 64971
- 64916
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59885Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24884