Deittailistko plastiikkakirurgia?

Battery

Olen pohtinut plastiikkakirurgiaa ja etenkin sen eettistä ja sosiaalista puolta ja haluan jakaa pohdintojani täällä keskustelun herättämiseksi. Onko esteettistä kirurgiaa tekevä plastiikkakirurgi yhteiskunnassa yhtä arvostetussa asemassa kuin muut kirurgit - tai lääkärit ylipäänsä? Voidaan ajatella, että vuosien lääketieteellisen koulutuksen hyödyntäminen esteettiseen kirurgiaan on hukkaan heitettyä tietotaitoa. Toisaalta usein itsetuntoa kohottavat toimenpiteet eivät hirveästi eroa esimerkiksi mielenterveyspalveluista - näin hyvin kärjistetysti. Onko esteettinen kirurgia ala, jota ei julkisin varoin toteutetun koulutuksen jälkeen saisi harjoittaa? Toisaalta miten tilanne eroaa juristista joka perustaa oman lakifirman, tai ekonomista joka on Nordean palveluksessa?

Entä näkeekö nainen plastiikkakirurgin poikkeuksellisen houkuttelevana ja puoleensa vetävänä yksilönä - yhden yön juttuun tai sitten perheen perustamiseen? Onko plastiikkakirurgi seksikäs jo pelkästään käsitteenä?

Deittailisitko SINÄ plastiikkakirurgia?

11

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiperö

Höh...ammatilla ei ole väliä jos pää on muuten kunnossa eli osaa ottaa kanssaihmisen huomioon ja nauttia yhteisestä ajasta,arjesta ja juhlasta.

• Outo ajatus

Ajatus on jo lähtökohtaisesti väärä jos parisuhdetta ajattelee ammatin tai koulutuksen kautta. Kyllähän minullakin vanhempani aikanaan haaveilivat että minun pitäisi avioitua määrätyn ammatin omaavan henkilön kanssa. Hölmöä. Parisuhteeseen vaikuttaa ensisijaisesti parin ihmissuhteet ja miten ne sopii yhteen, ammatti on se viimeinen jonka voisi ajatella vaikuttavan asiaan. Minäkään en tiennyt tulevan puolisoni ammattia ensitreffeillä enkä edes ajatellut sitä. Kaiken kukkuraksi hän vielä vaihtoi ammattia joten sekään ei vaikuttanut.

Palstiikkakirurgi ei ole yhtään sen huonompi lääkäri kuin joku muukaan kirurgi. Aika moni työskentelee julkisella puolella eikä tee koskaan ajattelemiasi leikkauksia. Ehkäpä kauneusleikkauksia tekevä erittäin nimekäs plastiikkakirurgin hankkii paremmin, mutta Suomen oloissa ne tulot eivät ole niin tähtitieteellisiä kuin muualla maailmassa.

Toisaalta esimerkiksi juristit arvostetaan paljon alemmas kuin plastiikkakirurgit, eikä ekonominkaan tulot ole aina niin kovin hääppöiset.

• piipaa..

En koskaan pohdi tuollaisia vaan parisuhteessa vaikuttaa kahden ihmisen kemiat ja arvomaailmat..

• eva angel

mun mielest plastiikkakirurgit on tosi hot. ite en oo kyl tavannu sellast muut ku sillonku hain tissit eli en ikin esim baaris, mut seki kirurgi oli niin kuumis. se status, jäätävä ammattitaito ja vaativa työ, iso palkka ja se et ne tekee naisista kauniimpia on todella hottii! mun unelma one night stand ois christian troy ohjelmasta muodon vuoksi :D mis niit voi bongaa stadin yössä!?

• ?

Suomessa ei taida olla isopalkkaisia plastiikkakirurgeja kuin joku Nordström ja vastaavat. Haluaisitko deittailla tuollaisia ukkoja?

• fghjklök
        ? kirjoitti:

Suomessa ei taida olla isopalkkaisia plastiikkakirurgeja kuin joku Nordström ja vastaavat. Haluaisitko deittailla tuollaisia ukkoja?

Ai ei? Yks leikkaus tuo kirurgille 2000-3000e, voi tehdä niitä useamman päivässä. Tunnen yhden plastiikkakirurgin joka ei ole edes mikään suuren yleisön tuntema, sillä tulot 600 000 e vuodessa jota mä pidän jo ihan kivana tulona...

• Olenko skeptikko
        fghjklök kirjoitti:

Ai ei? Yks leikkaus tuo kirurgille 2000-3000e, voi tehdä niitä useamman päivässä. Tunnen yhden plastiikkakirurgin joka ei ole edes mikään suuren yleisön tuntema, sillä tulot 600 000 e vuodessa jota mä pidän jo ihan kivana tulona...

Aika kallis ja iso leikkaus jos lääkäri saa siitä 2000-3000 €. Laskusta tuon verran voi mennä klinikalle mutta siitä katetaan muidenkin lääkärien (mm. anestesialäääkäri) ja hoitajien palkat sosiaalikuluineen (myös leikkauksen jälkeen), tilavuokrat, hoitotarvikemaksut, lääkkeet ja jokin katekin pitää saada klinikalle.

Vuosituloa voi hyvinkin kertyä runsaasti kun pidetään useampaa vastaanottoa (vastaanottokäynti satasen pintaan kymmenestä minuutista ja tunnissa useita potilaita) ja leikkauksia tehdään useammassa paikassa. Viikkotunteja kertyy paljon enemmän kuin tavallisella duunarilla. Sitten tilanne paranee kun voi siirtyä pomoksi omalle klinikalle ja muut lääkärit kantaa taloon rahaa. Työmäärä vähenee mutta yleensä tuossa vaiheessa ollaan jo tavallisen duunarin eläkeiässä mutta lääkäri jatkaa niin kauan kun jaksaa. Onko tuollainen avioliitto sitten kovin mukavaa, jokainen voi miettiä sitä että onko se raha tärkeämpää, miehestä ei niin väliä kunhan kantaa rahaa pankkitilille josta vaimo voi tuhlata.

• Lääkärin vaimo

No jaa. Silikonien laitosta saa lääkäri sen pari donaa, aikaa siihen ei tuntia mene jos on kokemusta. Pari-kolme sellaista per päivä muutamana päivänä, sitten vastaanottoa vaikka klo 8-14 muina päivinä. Kotona kolmeksi. Vuosiansiot sadoissattuhansissa. Miksei se aviolitto voisi olla mukavaa? Ei se raha onnelliseksi tee, muttei myöskään onnettomaksi.
      Itse tosin arvostan esteettistä kirurgiaa enemmän sellaista lääkärin työtä, jossa hoidetaan sairauksia. Mutta työtä se on sekin, jos ei ehkä kärkipäässä jalointa.

• Olenko skeptikko

Taitaa olla näitä superkalliiden suomalaisklinikoiden lääkäreitä. Jos lääkäri saa leikkauksesta 2000 €, siihen lisätään toinen mokoma sosiaalikuluja ollaan jo liki neljässä tonnissa. Sitten vielä anestesialääkärin ja hoitajien palkat sosiaalikuluineen, implanttien hinta puolitoista tonnia, vuokrat , lääkkeet ja muut yleiskulut, asiakkaalta pitää veloittaa jo päälle 8000 €. Ei taida lääkärin vaimolla olla oikein hallussa nuo yrityksen kulurakenteet.

• Lääkärin vaimo

Eihän kukaan yksityiskirurgi palkkatyössä ole, vaan ammatinharjoittaja, kuin myös anestesiologit. Eli kyllä se lääkäri ihan itse sen kuittiin merkitys lääkärinpalkkion saa. Esimerkkinä implantit, se on se reilu pari tonnia. Siitä se lääkäri maksaa sitten itse sosiaalikulunsa, ei klinikka. Hoitajat on palkkatyöläisiä, niiden palkat maksaa klinikka.

Lääkärin vaimo tuntee oikein hyvin ammatinharjoittajalääkärin yrityksen kulurakenteen.

Että ihan turha väittää etteikö plastiikkakirurgit tienaisi aika hulppeasti, jos listat täyttyvät. Ja kun rahavirtaa on tarpeeksi, voi sitten tehdä vähemmän töitä-> enemmän aikaa perheelle. Se on sitten ihan oma valinta, jos haluaa tehdä pitkää päivää, taustalla silloin voi olla pieni ahneus joka ei ole kiva hyvän parisuhteen kannalta.

Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, voisi sen eritellä kahteen osaan: ottaisitko puolisoksesi plastiikkakirurgin, ja pohdinta siitä kuinka "jaloa" esteettisen kirurgia on lääketieteen kentällä. Sanoisin, että plastiikkakirurgi on ihan hyvä puolisoehdokas siinä kuin kuka muukin, kysymys ehkä vähän epärelevantti. Rekonstruktiivinen eli sairauksia hoitava plastiikkakirurgia taasen on ihan samalla viivalla lääketieteessä kuin muukin kirurgia, kun taas esteettinen; no, kumpi on arvokkaampaa, tehdä vaikkapa face lifti vai esimerkiksi leikata aivokasvain? Sen saa jokainen miettiä omassa mielessään, arvomaailmakysymys.

• Lääkärin vaimo

Unohdin mainita että toki se plastiikkakirurgi maksaa vuokraa klinikalle palkkiostaan, sen suuruus riippuu heidän välisestään sopimuksestaan. Eli ei se koko palkkio sellaisenaan kirurgin tilille siirry. Se on ihan totta. Ihan mukavasti kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2467
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe