Värjäsin siis hiukseni Garnierin Nutrisse Mousse värillä, sävyllä 7 (tumman vaalea) ja nämä on nyt sitten keskiruskeat. Alunperin hiukset olivat todella vaaleat ja blondi oli pinttynyt hiuksiin.
Tulos on todella kaukana paketin kuvasta (vaikken aivan sellaista odottanutkaan) ja luonnollisesta väristä, joten ei kai muu auta kuin varata kampaajalle aika ja laittaa vaikka raidat hiuksiin...
Kenelläkään muulla tullut epätoivottua tulosta värjätessä, tai muita mokia hiusten kanssa?
Hiusmokat
84
3867
Vastaukset
- mahtavaa
jjoo. pyysin värjää mustaksi, ja värjäski sit ruskeeksi. pyysin lyhentää viis senttiä nii veti polkkatukan ja otsahiukset pois.
- Nykyinen pro
Olen itsekin värjännyt harjottelijana kampaamoissa ihan pieleen ja vaikka kuinka monesti, ei se noin vakavaa ole että pitää oikein nettiin kirjoitella.
Yhden ainoan kerran olen leikkauksen pilannut ja se kyllä meni selkeästi huonon näköiseksi eli täysin pilalle. - Ammattilaisiakin on
Nykyinen pro kirjoitti:
Olen itsekin värjännyt harjottelijana kampaamoissa ihan pieleen ja vaikka kuinka monesti, ei se noin vakavaa ole että pitää oikein nettiin kirjoitella.
Yhden ainoan kerran olen leikkauksen pilannut ja se kyllä meni selkeästi huonon näköiseksi eli täysin pilalle.Huhhuh... Miksi olet parturi-kampaaja tms., jos et ymmärrä ihmisiä. Asiakas tulee ja luottaa sinun ammattitaitoosi. Siihen ei vaikuta se, jos olet harjoittelija tai et. Harjoittelijaa auttaa aina ammattilainen liikkeessäkin.
Hiusten pilalle mennyt värjäys vaikuttaa ihmisen elämään todella paljon. Pääsi on jatkuvasti näkyvillä ja hiusten väri (sekä leikkaus) kertoo ihmisestä. Väärin värjätyt hiukset voivat pahimmillaan vaikuttaa ihmisen itsetuntoon. Etkä sinä (pro? oikeastiko) tai kukaan voi sanoa "ei se noin vakavaa ole että pitää oikein nettiin kirjoitella"...
Eikä voi sanoa asiakkaille: "Kyllä ne hiukset nopeasti tai takaisin kasvavat..." Sitä ei voi kukaan tietää. Asiakkaan suvussa voi olla sairauksia esim. Alopecia totalis, joka vaikuttaa kaikkiin ihokarvoihin (myös hiuksiin). Se ei anna aina ennakkoilmoituksia itsestään. - Arvokas mielipide
Nykyinen pro kirjoitti:
Yhden ainoan kerran olen leikkauksen pilannut ja se kyllä meni selkeästi huonon näköiseksi eli täysin pilalle.Niin nettiinhän ei tosiaankaan sovi kirjoitella, kuin vähintään kuoleman vakavia asioita.
just näin, näytin kuvan kampaajalle, millaisen haluan.. eteenpäin pitenevä, olkapäille asti, mutta leikkasi polkkatukan! en enään ikinä mene sinne kampaalle.. hiukseni olivat sentään 15 olkapäiden yli olevat...
- Onko tuo sitä?
Arvokas mielipide kirjoitti:
Niin nettiinhän ei tosiaankaan sovi kirjoitella, kuin vähintään kuoleman vakavia asioita.
No kirjoita niitä äläkä tuollaista tyhjänpäiväistä p***aa lähettele!
- Nykyinen pro
Ammattilaisiakin on kirjoitti:
Huhhuh... Miksi olet parturi-kampaaja tms., jos et ymmärrä ihmisiä. Asiakas tulee ja luottaa sinun ammattitaitoosi. Siihen ei vaikuta se, jos olet harjoittelija tai et. Harjoittelijaa auttaa aina ammattilainen liikkeessäkin.
Hiusten pilalle mennyt värjäys vaikuttaa ihmisen elämään todella paljon. Pääsi on jatkuvasti näkyvillä ja hiusten väri (sekä leikkaus) kertoo ihmisestä. Väärin värjätyt hiukset voivat pahimmillaan vaikuttaa ihmisen itsetuntoon. Etkä sinä (pro? oikeastiko) tai kukaan voi sanoa "ei se noin vakavaa ole että pitää oikein nettiin kirjoitella"...
Eikä voi sanoa asiakkaille: "Kyllä ne hiukset nopeasti tai takaisin kasvavat..." Sitä ei voi kukaan tietää. Asiakkaan suvussa voi olla sairauksia esim. Alopecia totalis, joka vaikuttaa kaikkiin ihokarvoihin (myös hiuksiin). Se ei anna aina ennakkoilmoituksia itsestään.En ole harjoittelija vaan olin eli nykyinen pro, ei sille mitään voi jos tekee virheitä, vaikka miljoona kertaa pyytää anteeksi ja vaikka itseään ruoskisi asiakkaan edessä hiuspidennyksillä ja raapisi itsensä kammoilla vereslihalle ja kaataisi haavoihinsa vetyperoksidia niin ei se asiakas sen tyytyväisemmäksi tule.
Täytyy antaa myös itselleen anteeksi, oppia virheistä ja jatkaa elämää. - öelargjlaseäp
Nykyinen pro kirjoitti:
En ole harjoittelija vaan olin eli nykyinen pro, ei sille mitään voi jos tekee virheitä, vaikka miljoona kertaa pyytää anteeksi ja vaikka itseään ruoskisi asiakkaan edessä hiuspidennyksillä ja raapisi itsensä kammoilla vereslihalle ja kaataisi haavoihinsa vetyperoksidia niin ei se asiakas sen tyytyväisemmäksi tule.
Täytyy antaa myös itselleen anteeksi, oppia virheistä ja jatkaa elämää.Kyllä se minun oloni tekisi vähemmän kurjaksi, jos pilaisit oman ulkonäkösi kaatamalla vetyperoksidia päähäsi. Jotenkin todella turhauttavaa mennä kampaajalle, kun todella harvoin kuunnellaan asiakkaan toiveita. Esim. annan kampaajalle vapaat kädet, niin se todellakin on vapaat kädet sen sijaan, että jatkuvasti kysellään, että jos tehdään näin ja näin, niin siitä tulisi näin. Jos uskot, että se on minulle sopiva kanmpaus/leikkaus niin TEE SE, KUN KERTA PYYDETÄÄN! Toinen on, että jos minulla onkin suora mielipide, että haluan leikkauksen olevat tälläinen (esim. tasapitkä, leikataan 3senttiä pois), niin sitten EI TAASKAAN KUUNNELLA asiakasta ja leikataankin kerroksittain ja 7senttiä pois.
Ja joo en koskaan valita suoraan kampaajalle, vaan äänestän jaloillani ja kerron kyllä kaikille kampaajaa miettiville, että minne EI kannata mennä (yleensä huonon leikkauksen jälkeen naamani on kyllä niin norsun elimellä, että luulis kampaajan jo siitäkin jotain aavistavan).
Jos sinä olet todellakin harjoittelijana pilannut asiakkaasi hiukset niin a) tottahan olet kertonu etukäteen asiakkaalle olevasi harjoittelija, jolloin on vielä mahdollisuus muuttaa kampaajaa tai b) ollut edes veloittamatta kyseisestä kerrasta ja tarjonnut vielä vaikka hiusten tasauksen tms. kaupan päälle. Sellaisetkin korvausyritykset lievittävät hieman kurjaa oloa, enkä sitten enää välttämättä halua, että kaataisit vetyperoksidia naamallesi.
Onneksi minulla ei ole koskaan käynyt värjäysmokaa kampaajalla, leikkausmokia kyllä sitten senkin edestä. Onneksi hiukseni kasvavat nopeasti takaisin. Luojalle kiitos, että nykyään olen löytänyt minulle täydellisen kampaajan, joka kuuntelee juuri minun toiveitani ja osaa sentään perustella ammattilaisen näkökulmasta, jos on eri mieltä minun toiveitteni suhteen (esim. miksi juuri minulle ei sovi 80-luvun tiukka permanentti). - Otat liian vakavasti
öelargjlaseäp kirjoitti:
Kyllä se minun oloni tekisi vähemmän kurjaksi, jos pilaisit oman ulkonäkösi kaatamalla vetyperoksidia päähäsi. Jotenkin todella turhauttavaa mennä kampaajalle, kun todella harvoin kuunnellaan asiakkaan toiveita. Esim. annan kampaajalle vapaat kädet, niin se todellakin on vapaat kädet sen sijaan, että jatkuvasti kysellään, että jos tehdään näin ja näin, niin siitä tulisi näin. Jos uskot, että se on minulle sopiva kanmpaus/leikkaus niin TEE SE, KUN KERTA PYYDETÄÄN! Toinen on, että jos minulla onkin suora mielipide, että haluan leikkauksen olevat tälläinen (esim. tasapitkä, leikataan 3senttiä pois), niin sitten EI TAASKAAN KUUNNELLA asiakasta ja leikataankin kerroksittain ja 7senttiä pois.
Ja joo en koskaan valita suoraan kampaajalle, vaan äänestän jaloillani ja kerron kyllä kaikille kampaajaa miettiville, että minne EI kannata mennä (yleensä huonon leikkauksen jälkeen naamani on kyllä niin norsun elimellä, että luulis kampaajan jo siitäkin jotain aavistavan).
Jos sinä olet todellakin harjoittelijana pilannut asiakkaasi hiukset niin a) tottahan olet kertonu etukäteen asiakkaalle olevasi harjoittelija, jolloin on vielä mahdollisuus muuttaa kampaajaa tai b) ollut edes veloittamatta kyseisestä kerrasta ja tarjonnut vielä vaikka hiusten tasauksen tms. kaupan päälle. Sellaisetkin korvausyritykset lievittävät hieman kurjaa oloa, enkä sitten enää välttämättä halua, että kaataisit vetyperoksidia naamallesi.
Onneksi minulla ei ole koskaan käynyt värjäysmokaa kampaajalla, leikkausmokia kyllä sitten senkin edestä. Onneksi hiukseni kasvavat nopeasti takaisin. Luojalle kiitos, että nykyään olen löytänyt minulle täydellisen kampaajan, joka kuuntelee juuri minun toiveitani ja osaa sentään perustella ammattilaisen näkökulmasta, jos on eri mieltä minun toiveitteni suhteen (esim. miksi juuri minulle ei sovi 80-luvun tiukka permanentti).Mikset voi sanoa suoraan kampaajalle mitä olet mieltä sen sijaan että vedät naamasi suoraan norsunvituille?
Pelkäätkö että loukkaat häntä ja sinulla tulee huono omatunto tökeröstä käytöksestäsi?
Onhan se oikeutetta tuollaisessa tilanteessa sanoa mitä haluat sanoa.
Ja edelleenkin eihän hiustenleikkuu niin vakava asia ole. - Ammattilaisiakin on
Nykyinen pro kirjoitti:
En ole harjoittelija vaan olin eli nykyinen pro, ei sille mitään voi jos tekee virheitä, vaikka miljoona kertaa pyytää anteeksi ja vaikka itseään ruoskisi asiakkaan edessä hiuspidennyksillä ja raapisi itsensä kammoilla vereslihalle ja kaataisi haavoihinsa vetyperoksidia niin ei se asiakas sen tyytyväisemmäksi tule.
Täytyy antaa myös itselleen anteeksi, oppia virheistä ja jatkaa elämää.Et siis täysin ymmärtänyt kirjoitustani... Ihmettelin asennettasi nykyisenä pro:na (oletko oikeasti nykyään), koska kirjoitit seuraavaa: "ei se noin vakavaa ole että pitää oikein nettiin kirjoitella" Jos on asiakaspalveluasenne kunnossa, kyseistä asiaa ei tarvitse edes ihmetellä.
Kokemusta on parturikampaamokoulusta opiskelijoiden käsittelystä. Osa oppilaista tekee mitä haluaa ja irvistelee opettajan takana (asiakkaan läsnä), saatuaan neuvoja leikkauksessa tai värjäyksessä. Tämä osa tekee kuitenkin miten haluaa, eikä välitä opettajan opeista tai asiakkaan toiveista. Usein heidän sukulaisellaan on parturikampaamo ja he ovat tämän takia kyseiselle alalle opiskelemassa... valitettavasti.
Osa näistä oppilaista ottaa hyvin vastaan opettajan neuvot ja kuuntelee asiakasta kunnolla. He eivät irvistele opettajan selän takana ja ovat ystävällisiä asiakkailleen.
Kumpaan ryhmään sinä kuuluit opiskeluaikanasi?
Olen törmännyt valitettavan useasti kampajaan, joka ei asiakastaan kuuntele. Olen myös oppinut näistä kerroista: en mene uudestaan samaan paikkaan ja otan aina kuvia mukaan haluamastani mallista. Hyvä kampaaja osaa sanoa asiakkaallensa ystävällisesti, riittääkö hiusten paksuus kyseisen mallin tekoon tai voiko hiuksista saada sen väriset.
Nykyään minulla on hyvä (parturi)kampaaja, joka ehdottaa jotakin uutta ja osaa lukea asiakastaan hyvin. - Good luck
Onko tuo sitä? kirjoitti:
No kirjoita niitä äläkä tuollaista tyhjänpäiväistä p***aa lähettele!
Taputaputaputapu. Hienoa, jatka viisaita kirjoituksiasi. Tulee mieleen teini-ikäinen (13-19 v.) lapsi tuosta kommentistasi.
- Tässä lisää
Good luck kirjoitti:
Taputaputaputapu. Hienoa, jatka viisaita kirjoituksiasi. Tulee mieleen teini-ikäinen (13-19 v.) lapsi tuosta kommentistasi.
Ei 16 17 18 19 vuotias ole mikään lapsi ja 18 19 vuotias on täysin kypsä aikuinen joka ainoalla mahdollisella tavalla. Ota selvää asioista!
- Nykyinen pro
Et siis täysin ymmärtänyt kirjoitustani... Ihmettelin asennettasi nykyisenä pro:na (oletko oikeasti nykyään), koska kirjoitit seuraavaa: "ei se noin vakavaa ole että pitää oikein nettiin kirjoitella" Jos on asiakaspalveluasenne kunnossa, kyseistä asiaa ei tarvitse edes ihmetellä.
Kokemusta on parturikampaamokoulusta opiskelijoiden käsittelystä. Osa oppilaista tekee mitä haluaa ja irvistelee opettajan takana (asiakkaan läsnä), saatuaan neuvoja leikkauksessa tai värjäyksessä. Tämä osa tekee kuitenkin miten haluaa, eikä välitä opettajan opeista tai asiakkaan toiveista. Usein heidän sukulaisellaan on parturikampaamo ja he ovat tämän takia kyseiselle alalle opiskelemassa... valitettavasti.
Osa näistä oppilaista ottaa hyvin vastaan opettajan neuvot ja kuuntelee asiakasta kunnolla. He eivät irvistele opettajan selän takana ja ovat ystävällisiä asiakkailleen.
Kumpaan ryhmään sinä kuuluit opiskeluaikanasi?
Olen törmännyt valitettavan useasti kampajaan, joka ei asiakastaan kuuntele. Olen myös oppinut näistä kerroista: en mene uudestaan samaan paikkaan ja otan aina kuvia mukaan haluamastani mallista. Hyvä kampaaja osaa sanoa asiakkaallensa ystävällisesti, riittääkö hiusten paksuus kyseisen mallin tekoon tai voiko hiuksista saada sen väriset.
Nykyään minulla on hyvä (parturi)kampaaja, joka ehdottaa jotakin uutta ja osaa lukea asiakastaan hyvin.Miksi kyseenalaistat ammattitaitoni ja asiakaspalvelukykyni sen perusteella että mielestäni ei ole vakavaa jos hiustenleikkuu ei mene juuri täsmälleen oikein?
Eihän tässä ole sentään kysymyksessä mikään asiakkaan pään kaljuksi ajaminen "vahingossa" vaan tosiaankin ainakin minä tarkoitin hyvin pieniä virheitä, kuten väri (jonka voi värjätä uudestaan) tai pieni leikkaus virhe (virhe on siis erillinen näkemys siitä mitä asiakas itse halusi).
Ja sinulle tiedoksi, ei minun kampaamossani kukaan työntekijä ainakaan minun tietääkseni irvistele asiakkaille enkä minä itsekkään sitä harrasta. - Good luck
Tässä lisää kirjoitti:
Ei 16 17 18 19 vuotias ole mikään lapsi ja 18 19 vuotias on täysin kypsä aikuinen joka ainoalla mahdollisella tavalla. Ota selvää asioista!
13-19 vuotias on TEINI (eng. teen) ja lapsi ajatusmaailmaltaan. Kun kasvat, tiedät sinäkin asioista enemmän. Parempi siis ottaa itse asioista selvää, ennen kirjoittamista!
- Vai että pro
Nykyinen pro kirjoitti:
Yhden ainoan kerran olen leikkauksen pilannut ja se kyllä meni selkeästi huonon näköiseksi eli täysin pilalle.Nykyinen pro? Tarkoitatko että prostituoitu, kuten se lyhenne kokonaisuudessaan merkitsee.
- Ammattilaisiakin on
Nykyinen pro kirjoitti:
Miksi kyseenalaistat ammattitaitoni ja asiakaspalvelukykyni sen perusteella että mielestäni ei ole vakavaa jos hiustenleikkuu ei mene juuri täsmälleen oikein?
Eihän tässä ole sentään kysymyksessä mikään asiakkaan pään kaljuksi ajaminen "vahingossa" vaan tosiaankin ainakin minä tarkoitin hyvin pieniä virheitä, kuten väri (jonka voi värjätä uudestaan) tai pieni leikkaus virhe (virhe on siis erillinen näkemys siitä mitä asiakas itse halusi).
Ja sinulle tiedoksi, ei minun kampaamossani kukaan työntekijä ainakaan minun tietääkseni irvistele asiakkaille enkä minä itsekkään sitä harrasta."Olen itsekin värjännyt harjottelijana kampaamoissa ihan pieleen ja vaikka kuinka monesti, ei se noin vakavaa ole että pitää oikein nettiin kirjoitella."
Mikä virhe on yllä olevassa lauseessa? Entä alla olevassa lauseessa:
"Miksi kyseenalaistat ammattitaitoni ja asiakaspalvelukykyni sen perusteella että mielestäni ei ole vakavaa jos hiustenleikkuu ei mene juuri täsmälleen oikein?"
Huh,huh. Asiakas antaa sinun tulla henkilökohtaiselle alueelleen ja sinä käsittelet asiaa noin... Hiusten leikkaus ja värjäys on iso asia ja herättää tunteita ilosta suruun. Tiedän ihmisten itkeneen, koska "pro" on pilannut heidän hiuksensa. Kai sinä ymmärrät, että ihmiset eivät tule liikkeeseen uudestaan, jos kokevat hiustensa menneen pilalle.
Miten reagoit, jos asiakas kertoo sinun leikanneen viisi senttiä liikaa, kun asiakas halusi sentin pois? Ethän vaan missään nimessä sano, kyllä ne takaisin kasvavat!! Tai asiakas totee sinun värjänneen hiukset aivan pieleen, eikä hänellä ole aikaa jäädä värin korjaukseen tai pysty tulemaan uudestaan. Samaisella asiakkaalla on tärkeä meno kahden päivän kuluttua ja sen takia halusi kauniin värin hiuksiinsa. Et taida pystyä korjaamaan asiaa ihan helpolla. Korjaaminen ei silloin onnistu ilmaisella käsittelyllä (hiukset ovat jo pilalla) tms.
Miten luetun ymmärtäminen sujuu? Kirjoitin tekstissäni parturikampaamokoulusta ja siihen liittyen kysyin, kumpaan ryhmään sinä kuuluit opiskeluaikanasi?
Tunnen kymmenisen parturikampaajaa. Yksikään heistä ei hiuksiini koske, koska se asiakkaista juoruilu selän takana, on aivan kamalaa kuultavaa. Hän, joka hiukseni hoitaa, ei tiedä elämästäni paljoakaan. - Eläköön se pieni ero
Good luck kirjoitti:
13-19 vuotias on TEINI (eng. teen) ja lapsi ajatusmaailmaltaan. Kun kasvat, tiedät sinäkin asioista enemmän. Parempi siis ottaa itse asioista selvää, ennen kirjoittamista!
Aikuiset ja teinit erottaa siitä, että aikuiset tekevät asioita tietoisesti väärin, mutta teinit tietämättään väärin.
- Good luck
Eläköön se pieni ero kirjoitti:
Aikuiset ja teinit erottaa siitä, että aikuiset tekevät asioita tietoisesti väärin, mutta teinit tietämättään väärin.
Heidät erottaa myös iästä. En ole kohdannut yhtäkään 13-19 vuotiasta, josta ei olisi jostain kohtaa puheesta tai käyttäytymisestä huomannut heidän ikänsä.
Yksi aika lapsellinen ele on se, että plussaa omia kirjoksiaan... - Good luck: korjaus
Good luck kirjoitti:
Heidät erottaa myös iästä. En ole kohdannut yhtäkään 13-19 vuotiasta, josta ei olisi jostain kohtaa puheesta tai käyttäytymisestä huomannut heidän ikänsä.
Yksi aika lapsellinen ele on se, että plussaa omia kirjoksiaan...Siis: omia kirjoituksiaan.
- Usko jo, olen pro
"Olen itsekin värjännyt harjottelijana kampaamoissa ihan pieleen ja vaikka kuinka monesti, ei se noin vakavaa ole että pitää oikein nettiin kirjoitella."
Mikä virhe on yllä olevassa lauseessa? Entä alla olevassa lauseessa:
"Miksi kyseenalaistat ammattitaitoni ja asiakaspalvelukykyni sen perusteella että mielestäni ei ole vakavaa jos hiustenleikkuu ei mene juuri täsmälleen oikein?"
Huh,huh. Asiakas antaa sinun tulla henkilökohtaiselle alueelleen ja sinä käsittelet asiaa noin... Hiusten leikkaus ja värjäys on iso asia ja herättää tunteita ilosta suruun. Tiedän ihmisten itkeneen, koska "pro" on pilannut heidän hiuksensa. Kai sinä ymmärrät, että ihmiset eivät tule liikkeeseen uudestaan, jos kokevat hiustensa menneen pilalle.
Miten reagoit, jos asiakas kertoo sinun leikanneen viisi senttiä liikaa, kun asiakas halusi sentin pois? Ethän vaan missään nimessä sano, kyllä ne takaisin kasvavat!! Tai asiakas totee sinun värjänneen hiukset aivan pieleen, eikä hänellä ole aikaa jäädä värin korjaukseen tai pysty tulemaan uudestaan. Samaisella asiakkaalla on tärkeä meno kahden päivän kuluttua ja sen takia halusi kauniin värin hiuksiinsa. Et taida pystyä korjaamaan asiaa ihan helpolla. Korjaaminen ei silloin onnistu ilmaisella käsittelyllä (hiukset ovat jo pilalla) tms.
Miten luetun ymmärtäminen sujuu? Kirjoitin tekstissäni parturikampaamokoulusta ja siihen liittyen kysyin, kumpaan ryhmään sinä kuuluit opiskeluaikanasi?
Tunnen kymmenisen parturikampaajaa. Yksikään heistä ei hiuksiini koske, koska se asiakkaista juoruilu selän takana, on aivan kamalaa kuultavaa. Hän, joka hiukseni hoitaa, ei tiedä elämästäni paljoakaan.Luulin aluksi että sinullakin oli oma kampaamo kun kerroit:
"Nykyään minulla on hyvä (parturi)kampaaja, joka ehdottaa jotakin uutta ja osaa lukea asiakastaan hyvin."
mutta olitkin vain tavis, no ei se mitään.
Tuollaista se muuten on monilla kampaajilla että puhutaan huonoa toisesta kampaamosta, itse olen sanonut omilleni että voitte kyllä kuunnella jos asiakas kertoo toisista kampaamoista ja voitte vaikka kyselläkkin siitä jos asiakas tykkää jutella, mutta noihin asioihin ei sitten saa antaa mitään omia mielipiteitä ja juoruilla toisten asioista.
Nuo kyselysi minun ammattitaidosta eivät ole oleellisia ja muutenkin nuo ovat jopa alkeellisia kysymyksiä ammattilaiselle. - Ammattilaisiakin on
Usko jo, olen pro kirjoitti:
Luulin aluksi että sinullakin oli oma kampaamo kun kerroit:
"Nykyään minulla on hyvä (parturi)kampaaja, joka ehdottaa jotakin uutta ja osaa lukea asiakastaan hyvin."
mutta olitkin vain tavis, no ei se mitään.
Tuollaista se muuten on monilla kampaajilla että puhutaan huonoa toisesta kampaamosta, itse olen sanonut omilleni että voitte kyllä kuunnella jos asiakas kertoo toisista kampaamoista ja voitte vaikka kyselläkkin siitä jos asiakas tykkää jutella, mutta noihin asioihin ei sitten saa antaa mitään omia mielipiteitä ja juoruilla toisten asioista.
Nuo kyselysi minun ammattitaidosta eivät ole oleellisia ja muutenkin nuo ovat jopa alkeellisia kysymyksiä ammattilaiselle."mutta olitkin vain tavis, no ei se mitään." Ethän oikeasti kirjoittanut tuota, ethän?! Tiedän alastasi enemmän kuin uskotkaan.
Sinä et todellakaan osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi!!!! Kirjoitin aikaisemmassa kirjoituksessani a-s-i-a-k-k-a-i-s-t-a-a-n juoruilevista parturikampaajista!!!! Kymmenisen tuntemaani PARTURIKAMPAAJAA ovat juuri sellaisia asiakkaistaan juoruilevia alansa "ammattilaisia".
"muutenkin nuo ovat jopa alkeellisia kysymyksiä ammattilaiselle."
Eräät tuttavistani ovat sitä mieltä, että parturikampaajat luulevat olevansa arvokkaampia kuin asiakkaansa. Kirjoituksellasi todistit tämän...
Taidat sittenkin olla kaukana parturikampaamoalan ammattilaisesta. Minkäköhän alan "pro" olet oikeasti... - GL myself not to you
Good luck kirjoitti:
Yksi aika lapsellinen ele on se, että plussaa omia kirjoksiaan...Kiinnitä huomio että SINÄ et ole. Yksi ei kesää tee mutta sinun tapauksessa se yksikin on liikaa.
Samoin aika tyhmä ele korjata turhalla topic'illa omia sanomisiaan.
Tosin mä en laita plussia itselleni, on tod. tolloa sulta edes ajatella niin. - Good luck
GL myself not to you kirjoitti:
Kiinnitä huomio että SINÄ et ole. Yksi ei kesää tee mutta sinun tapauksessa se yksikin on liikaa.
Samoin aika tyhmä ele korjata turhalla topic'illa omia sanomisiaan.
Tosin mä en laita plussia itselleni, on tod. tolloa sulta edes ajatella niin.Niinpä niin! Todella tyypillistä: me, myself and I... Oletko sinä teini?
"Samoin aika tyhmä ele korjata turhalla topic'illa omia sanomisiaan." Jos minua sillä tarkoitit, en ole sanonut yhtään mitään täällä. Kirjoittanut sen sijaan olen paljon. Korjaan kirjoituksiani siinä tapauksessa, että huomaan virheen muuttavan tekstiä tai sen sisältöä liikaa. Aivan sama, onko topic mielestäsi turha.
Kirjoitinko, että sinä olet plussannut itseäsi? Kirjoitin, että on lapsellista plussata omia kirjoituksiaan. - Turha minua neuvoa
Good luck kirjoitti:
Niinpä niin! Todella tyypillistä: me, myself and I... Oletko sinä teini?
"Samoin aika tyhmä ele korjata turhalla topic'illa omia sanomisiaan." Jos minua sillä tarkoitit, en ole sanonut yhtään mitään täällä. Kirjoittanut sen sijaan olen paljon. Korjaan kirjoituksiani siinä tapauksessa, että huomaan virheen muuttavan tekstiä tai sen sisältöä liikaa. Aivan sama, onko topic mielestäsi turha.
Kirjoitinko, että sinä olet plussannut itseäsi? Kirjoitin, että on lapsellista plussata omia kirjoituksiaan.Minä joka kirjoitin että "18 19 vuotias on täysin kypsä aikuinen joka ainoalla mahdollisella tavalla" en ole itse 18 19 vaan paljon vanhempi joten turha minua on neuvoa mistään kun olen niiden neuvojen yläpuolella jo niin paljon ettette edes ymmärrä kuinka se on mahdollista.
Jos nuo 13 14 15 teinit ärsyttää niin menkää ylä asteelle vinkumaan. Sitäpaitsi ei ikä tee ihmistä, vaikka henkilö olisi satoja vuosia vanha ei hän välttämättä ole sen kummempi kuin 10 vuotias. - Pro on aina pro
Vai että pro kirjoitti:
Nykyinen pro? Tarkoitatko että prostituoitu, kuten se lyhenne kokonaisuudessaan merkitsee.
En vaan pro eli professional eli ammattilainen.
Sinä et taida olla mikään proFESSORI kun tuollaisia kyselet. - Good luck
Turha minua neuvoa kirjoitti:
Minä joka kirjoitin että "18 19 vuotias on täysin kypsä aikuinen joka ainoalla mahdollisella tavalla" en ole itse 18 19 vaan paljon vanhempi joten turha minua on neuvoa mistään kun olen niiden neuvojen yläpuolella jo niin paljon ettette edes ymmärrä kuinka se on mahdollista.
Jos nuo 13 14 15 teinit ärsyttää niin menkää ylä asteelle vinkumaan. Sitäpaitsi ei ikä tee ihmistä, vaikka henkilö olisi satoja vuosia vanha ei hän välttämättä ole sen kummempi kuin 10 vuotias.Mitä muuten kirjoitit, koska kirjoituksistasi ei saa mitään selvää?! En lukenut sitä sen takia. Mikäli haluat kirjoituksiasi luettavan, lisää välimerkit. Jos kirjoitat vaan itsellesi, tee miten haluat.
- et sinä ole pro
"mutta olitkin vain tavis, no ei se mitään." Ethän oikeasti kirjoittanut tuota, ethän?! Tiedän alastasi enemmän kuin uskotkaan.
Sinä et todellakaan osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi!!!! Kirjoitin aikaisemmassa kirjoituksessani a-s-i-a-k-k-a-i-s-t-a-a-n juoruilevista parturikampaajista!!!! Kymmenisen tuntemaani PARTURIKAMPAAJAA ovat juuri sellaisia asiakkaistaan juoruilevia alansa "ammattilaisia".
"muutenkin nuo ovat jopa alkeellisia kysymyksiä ammattilaiselle."
Eräät tuttavistani ovat sitä mieltä, että parturikampaajat luulevat olevansa arvokkaampia kuin asiakkaansa. Kirjoituksellasi todistit tämän...
Taidat sittenkin olla kaukana parturikampaamoalan ammattilaisesta. Minkäköhän alan "pro" olet oikeasti...Sinunlaiset asiakkaat luokitellaan hysteerikoiksi, ei tuossa mitään outoa tai uutta ole, restaa eli relaa vähän!
Kun olisit palvelualalla missä tahansa ammattilaisena niin huomaisit että teitä on moniakin, eikä tuo sinun "hengenhätäsi" ole todellisuudessa mitenkään tärkeää ja tälläinen on IHAN OIKEASTI silti hyvää asiakaspalvelua.
Tuollaiset asiakkaat kun sinä teette kärpäsistä härkäsiä eikä siihen mikään auta, tuollaiset ei muuta kuin kotiin rauhoittumaan niin ymmärrätte että asioille ei aina mitään muuta voi tehdä. - Laita ite
Good luck kirjoitti:
Mitä muuten kirjoitit, koska kirjoituksistasi ei saa mitään selvää?! En lukenut sitä sen takia. Mikäli haluat kirjoituksiasi luettavan, lisää välimerkit. Jos kirjoitat vaan itsellesi, tee miten haluat.
Lisää itse välimerkit aivoihisi niin pystyt lukemaan jopa välimerkitöntä tekstiä.
- Ammattilaisiakin on
et sinä ole pro kirjoitti:
Sinunlaiset asiakkaat luokitellaan hysteerikoiksi, ei tuossa mitään outoa tai uutta ole, restaa eli relaa vähän!
Kun olisit palvelualalla missä tahansa ammattilaisena niin huomaisit että teitä on moniakin, eikä tuo sinun "hengenhätäsi" ole todellisuudessa mitenkään tärkeää ja tälläinen on IHAN OIKEASTI silti hyvää asiakaspalvelua.
Tuollaiset asiakkaat kun sinä teette kärpäsistä härkäsiä eikä siihen mikään auta, tuollaiset ei muuta kuin kotiin rauhoittumaan niin ymmärrätte että asioille ei aina mitään muuta voi tehdä.Olenko väittänyt olevani parturikampaaja? En tietääkseni. Kirjoitin tietäväni alastasi enemmän kuin kuvittelet. Ei, en ole kuullut asioita kavereiltani.
"Kun olisit palvelualalla missä tahansa ammattilaisena niin huomaisit että teitä on moniakin, eikä tuo sinun "hengenhätäsi" ole todellisuudessa mitenkään tärkeää ja tälläinen on IHAN OIKEASTI silti hyvää asiakaspalvelua."
Et voi oikeasti pitää tuota hyvänä asiakaspalveluna. Olen asiakaspalvelualalla (ei kauppa) ja tiedän, mikä on hyvää asiakaspalvelua. Meidän alalla ei haukuta asiakkaita selän takana. Eikä haukuta palstoilla, että he olisivat hysteerikkoja. Asiakaspalvelu ei todellakaan ole se, mitä sinä tarjoat (tai ne tutut parturikampaajat haukkumalla asiakkaitaan ympäri kaupunkia).
Yhdenkään asiakkaamme ahdinkoa (tai sinun mukaasi "hengenhätää") ei käsitellä kuvaamallasi tavalla. Asiakkaamme mielipide ja tuntemukset otetaan aina vakavasti, vaikka se asia ei omasta mielestä olisikaan ns. vakavaa. Asiakkaalle sillä voi olla iso merkitys. Häntä ei sen takia voi leimata "hysteerikoksi" tms.
Oletko ajatellut päivittää asiakaspalvelusi koulutuksella? Taidat tarvita sitä.
Hiukset e-i-v-ä-t todellakaan kasva aina takaisin! Nämä esimerkit eivät muuten ole kertoneet itsestäni tai läheisistäni. Mistä ne tiedän... niin, se on minun ja heidän asiansa.
Mutta elä sinä sitä elämääsi siellä kuvitelmasi pilvilinnassa, jossa kuvittelet sinun asenteesi tarjoavan hyvää asiakaspalvelua...
Olenhan mielestäsi pelkkä tavis, hysteerikko ja mitähän vielä. Huh! - Et vain ole pro
Olenko väittänyt olevani parturikampaaja? En tietääkseni. Kirjoitin tietäväni alastasi enemmän kuin kuvittelet. Ei, en ole kuullut asioita kavereiltani.
"Kun olisit palvelualalla missä tahansa ammattilaisena niin huomaisit että teitä on moniakin, eikä tuo sinun "hengenhätäsi" ole todellisuudessa mitenkään tärkeää ja tälläinen on IHAN OIKEASTI silti hyvää asiakaspalvelua."
Et voi oikeasti pitää tuota hyvänä asiakaspalveluna. Olen asiakaspalvelualalla (ei kauppa) ja tiedän, mikä on hyvää asiakaspalvelua. Meidän alalla ei haukuta asiakkaita selän takana. Eikä haukuta palstoilla, että he olisivat hysteerikkoja. Asiakaspalvelu ei todellakaan ole se, mitä sinä tarjoat (tai ne tutut parturikampaajat haukkumalla asiakkaitaan ympäri kaupunkia).
Yhdenkään asiakkaamme ahdinkoa (tai sinun mukaasi "hengenhätää") ei käsitellä kuvaamallasi tavalla. Asiakkaamme mielipide ja tuntemukset otetaan aina vakavasti, vaikka se asia ei omasta mielestä olisikaan ns. vakavaa. Asiakkaalle sillä voi olla iso merkitys. Häntä ei sen takia voi leimata "hysteerikoksi" tms.
Oletko ajatellut päivittää asiakaspalvelusi koulutuksella? Taidat tarvita sitä.
Hiukset e-i-v-ä-t todellakaan kasva aina takaisin! Nämä esimerkit eivät muuten ole kertoneet itsestäni tai läheisistäni. Mistä ne tiedän... niin, se on minun ja heidän asiansa.
Mutta elä sinä sitä elämääsi siellä kuvitelmasi pilvilinnassa, jossa kuvittelet sinun asenteesi tarjoavan hyvää asiakaspalvelua...
Olenhan mielestäsi pelkkä tavis, hysteerikko ja mitähän vielä. Huh!"Asiakaspalvelu ei todellakaan ole se, mitä sinä tarjoat"
Kyllä tämä on nimenomaan se miten asiakaspalvelu toimii, et ole missään töissä koska et näytä tietävän että vaikeitakin asiakkaita on joille mikään ei ole ratkaisu, sinä luultavasti liittyisit sellaisen asiakkaan puolelle ja tulisitte yhdessä pomollesi valittamaan, ja sitten saisitkin potkut. - Ammattilaisiakin on
Et vain ole pro kirjoitti:
"Asiakaspalvelu ei todellakaan ole se, mitä sinä tarjoat"
Kyllä tämä on nimenomaan se miten asiakaspalvelu toimii, et ole missään töissä koska et näytä tietävän että vaikeitakin asiakkaita on joille mikään ei ole ratkaisu, sinä luultavasti liittyisit sellaisen asiakkaan puolelle ja tulisitte yhdessä pomollesi valittamaan, ja sitten saisitkin potkut.Siis teidän asiakaspalvelunne toimii noin.
Meillä se EI todellakaan ole tuollaista! Eikä tule olemaan. Tiedän kyllä, millaisia asiakkaita on. Tiedän myös sen, että asiakaspalvelussa ollaan paikalla 110%. Henkisesti ja fyysisesti. En kuitenkaan hauku asiakkaita selän takana hysteerikoiksi tms.
Jos ihminen antaa sinun tulla omalle henkilökohtaiselle tilalleen, sitä on kunnioittettava, oli asiakas millainen tahansa. Henkilökohtainen tila on ihmisestä joka suuntaan noin 45 -> senttiä (tai käsivarren mitta).
Parturikampaamoissa on yksi erittäin hyvä puoli: Se, että huonoa asiakaspalvelua tai ammattitaidotonta käsittelyä saatuaan samoista ovista ei tarvitse kävellä uudestaan sisälle. Joten...
Mistä sinä muuten tiedät, olenko firman omistaja tai en?! En ole missään vaiheessa sitä kertonut, enkä kerro!
Kyse on ollut parturikampaajien ammattitaidosta, johon kuuluu asiakaspalvelu, asiakkaan kuunteleminen (ja ymmärtäminen), ammattitaito jne. Ammattitaitoa ei todellakaan välillä ole. Jos asiakas esimerkiksi pyytää leikkaamaan hiuksista sentin, hän haluaa sen sentin leikattavan eikä viittä senttiä. Asiakas tekee sen päätöksen, vaikka hiukset olisivat kuinka huonossa kunnossa tahansa. Jos parturikampaaja ei pysty asiakkaan päätä kääntämään, "pro" ei silloin mene omalla luvallaan leikkaamaan viittä senttiä.
Tähän loppuu minun kirjoitteluni tähän aiheeseen, tuli vastaukseksi mitä tahansa!! - nykyinen pro
Siis teidän asiakaspalvelunne toimii noin.
Meillä se EI todellakaan ole tuollaista! Eikä tule olemaan. Tiedän kyllä, millaisia asiakkaita on. Tiedän myös sen, että asiakaspalvelussa ollaan paikalla 110%. Henkisesti ja fyysisesti. En kuitenkaan hauku asiakkaita selän takana hysteerikoiksi tms.
Jos ihminen antaa sinun tulla omalle henkilökohtaiselle tilalleen, sitä on kunnioittettava, oli asiakas millainen tahansa. Henkilökohtainen tila on ihmisestä joka suuntaan noin 45 -> senttiä (tai käsivarren mitta).
Parturikampaamoissa on yksi erittäin hyvä puoli: Se, että huonoa asiakaspalvelua tai ammattitaidotonta käsittelyä saatuaan samoista ovista ei tarvitse kävellä uudestaan sisälle. Joten...
Mistä sinä muuten tiedät, olenko firman omistaja tai en?! En ole missään vaiheessa sitä kertonut, enkä kerro!
Kyse on ollut parturikampaajien ammattitaidosta, johon kuuluu asiakaspalvelu, asiakkaan kuunteleminen (ja ymmärtäminen), ammattitaito jne. Ammattitaitoa ei todellakaan välillä ole. Jos asiakas esimerkiksi pyytää leikkaamaan hiuksista sentin, hän haluaa sen sentin leikattavan eikä viittä senttiä. Asiakas tekee sen päätöksen, vaikka hiukset olisivat kuinka huonossa kunnossa tahansa. Jos parturikampaaja ei pysty asiakkaan päätä kääntämään, "pro" ei silloin mene omalla luvallaan leikkaamaan viittä senttiä.
Tähän loppuu minun kirjoitteluni tähän aiheeseen, tuli vastaukseksi mitä tahansa!!"Jos ihminen antaa sinun tulla omalle henkilökohtaiselle tilalleen, sitä on kunnioittettava, oli asiakas millainen tahansa. Henkilökohtainen tila on ihmisestä joka suuntaan noin 45 -> senttiä (tai käsivarren mitta)."
Ja aiemmin kirjoitit:
"Huh,huh. Asiakas antaa sinun tulla henkilökohtaiselle alueelleen ja sinä käsittelet asiaa noin... "
En tiedä mitä nämä sinun oma keksimät henkilökohtaiset alueet ovat mutta minusta ne ovat kyllä hieman alempana kuin päässä tai 45 senttiä (tai käsivarren mitta) ihmisestä joka suuntaan.
"Mistä sinä muuten tiedät, olenko firman omistaja tai en?! En ole missään vaiheessa sitä kertonut, enkä kerro!"
Tuollainen juuri sinun (eli hysteerikon) asenne yleensä onkin, eli asioista ylipäätään ei voi kertoa eikä puhua mitään vaan heti vaan pitää saada itsensä mahdollisimman vihaiseksi.
Enkä "hauku" ketään selän takana vaan nimenomaan pyrin kertomaan asiani suoraan asiakkaalle ja sitä samaa olen pyytänyt työntekijöitänikin tekemään.
- kakkaalumella
Joo, kampaajat on joskus iha vammassii :D
Pyysin että ei leikkaa mun n.10cm pitkää/lyhyttä takista pois koska kasvattelisin sitä lisää. no kampaaja päätti sitten leikata ihan lyhyiksi!
Ja sama kampaaja värjäsi kerran kaverilleni raitoja päähän. väri oli sitten ns.turvonnut folion sisällä ja lopputulos oli siis pesukarhu raita.
Oli se aika hupaisaa mutta samalla kampaajalla ei sen jälkeen olla käyty - luonnon värit
HIuksissa on tärkeintä, että ne on toisesta päästä kiinni päänahassa !
Värillä ei ole oikeasti merkitystä. Ne jotka päivittävät hiustensa väriä joka viikko ovat sellaisia ihmisiä, joiden korvien väliä pitäisi päivittää ja runsaasti.- Moosan Manne
Hai, naiselta on päivät lopussa ellei hän kykene enää narraamaan itseään.
- punapää
Kerran kokeilin kotiväriä, jonka piti olla ns. kuparikulta, eli vaalea mutta aavistuksen punertavalla säväyksellä. Siitä tuli kirkuvan porkkananpunainen! Kampaaja selitti että minun oma punainen pigmenttini oli vaikuttanut värjäystulokseen. Korjaus oli muistaakseni noin neljän tunnin homma, ensin piti poistaa se vanha väri ja sitten tilalle uusi. Pitkään, piiiiiiiiii-----iiitkään aikaan en uskaltanut kotivärejä kokeilla sen jälkeen.
- Tikkarit maistuu
Voi toista, seuraavaksi haluaisit varmaan yhden tikkareistani? Voin tulla heittämään parit mällit sun hiuksiin niin ne on taas blondit.
- ohuet.ja.lättänät.
porkkanaksi on tullut pää ensimmäisillä kerroilla kun olen kotona blondiksi tummat hiukseni värjänny.. enää en värjää koska ei edes sovi.
normaalisti olen maantieharmaan väriset hiuksien omistaja.
tykkään kun on tumman ruskeat ja ohuita vaaleita raitoja pitkin päätä mutta silti hillitysti. - The king of ±
Mikähän näitä plussia ja miinuksia oikein vaivaa...
- Niiniin
niimpä, NIIMPÄ
- musta:(
Värjäsin kerran kotona ja lopputulos oli hirvee! Hiuksista piti tulla ruskeet,mutta niistä tuli mustat!Olin kuin mikäkin sompi vaalealla iholla mustat hiukset.Nykyään parturi värjää hiukseni ja sopivat on aina tullut.
- tautinen
Enpäs värjää enkä ota enää koskaan kiharruksia,sain aika inhottavan taudin 2v.sitten pesupaljun jälki näkyy ja tuntuu vieläkin.Kaikki kampaamot eivät desinfioi asiakkaiden jälkeen pesutiloja ja kampaamovälineitä.
Itse en periaatteessa ole suunnitellut värjääväni hiuksiani, mutta käytän voimakasta vetyperoksidiliuosta (9%) joka päivä kasvovetenä. Olen huomannut että etummaiset hiukseni ovat vaalentuneet, kun siinä läträtessä hiukset imevät itseensä osan :) Näyttää vähän hassulta, mutta enpä välitä siitä.
- Charmee
onko tää provo?
Älä herranjestas käytä 9% vetyperoksisia kasvovetenä!!!! Yrtätkö vaalentaa ihoasi?
Pilaat ihosi....
Itse joskus monia vuosia sitten värjäsin hiukseni "blondeiksi", mutta tulos oli virtsankeltainen pusikko. Muutoin olen ollut tyytyväinen väreihini, vaikkakin nykyisin pysyttelen luontaisessa kuontalossa. Uskoisin väriainepakkausten kehittyneen näin muutaman vuoden aikana, mutta voin olla väärässäkin. Keskustelunavauksen perusteella olen.
- do you hate carrots?
Luontainen kuontalo ei ole sitä että vetää kaljuksi :DDD
Se on sitä että hiukset saa kasvaa niinkuin ne kasvaa :D
Ellet sitten puhunut leukakuontalosta. :I - etymologi
do you hate carrots? kirjoitti:
Luontainen kuontalo ei ole sitä että vetää kaljuksi :DDD
Se on sitä että hiukset saa kasvaa niinkuin ne kasvaa :D
Ellet sitten puhunut leukakuontalosta. :IKuontalo tarkoittaa epäsiistiä, hiuksia tai partaa vrt. siisti kuontalosi.
- blondi, kulta, brune
kyllä mun kotivärjäykset on aina onnistuneet hyvin. joskus saattanut käydä niin, ettei väri ole ihan niin tumma kuin tulos olisi pitänyt olla.
Olen blondannut, värjännyt, tehnyt raitoja, loppu tulos aina hyvä ja hintakin pysynyt kohtuudessa. n. 15 euroa kerta viime vuodet, kun aloitin värjäykset hinta oli n. 30 markkaa.
Noilla hinnoilla värjää useastikin verraten kampaamo hintoihin. :) - Mitä piiiiiiip
Siis mitämitämitä? Kun joku kyselee että onko joillai muillaki ollu hiusmokia ja sitte jotkut vastaa, niin heti kaikki dissaa! Voi hyvää päivää!
- Dragonperson
Voi hyvää päivää itelles! Jos ihmiset ei tykkää, niin sitte ne ei tykkää!
Torviko olet?
Joku on tehnyt jonkun robottiohjelman, joka ottaa satoja kertoja minuutissa yhteyden, ja miinustelee kirjoituksia.- The king of ±
m36-intj kirjoitti:
Torviko olet?
Joku on tehnyt jonkun robottiohjelman, joka ottaa satoja kertoja minuutissa yhteyden, ja miinustelee kirjoituksia.Kukahan se joku oikein mahtaa olla...
Hänet pitäisi pysäyttää jotenkin.
- menkääkouluuntakas
Mä en ymmärrä sitä että jos kampaajalle sanoo että leikkaa noin 1cm hiuksista pois niin leikataan reilusti enemmän.. Mulle monesti käyny noin.. Kaippa hahmottamisessa vikaa.. Pitäs tollasten kampaajien ottaa mittanauhat vaikka käyttöön jos se 1cm hahmottaminen on niin vaikiaa. Tai vaikka jos sanoo 5cm niin paskat sieltä 5cm lähe vaan lähemmäs 10cm.. Kunnon kampaajaa en vielä oikein oo tavannutkaan, on tosi huonoja, huonoja ja sitten sellasia ihan ok mut hyviä ei ole omalle kohdalle tullu.
- 365362
Mitan voi näyttää myös sormilla, että tämän verran pois. Siinä ei voi tulla väärinkäsityksiä.
- kotivärialasti
Joo se hahmotus aika sanonkomistä. piti leikata se 10cm, niin hyvä että pipon alta näky mitään! ja pituutta oli ennestään... no onneks ne tod kasvo takas. mutta mittanauhaa ei niissä kouluissa ilmeisesti käytetä.
- hiusfriikki
Kannattaa perehtyy kunnolla värjäykseen ennen kuin vain 'heittää' jonkun väripurkin päähänsä luullen, et juuri se väri tulis olee just sun päässä aina se mitä kaupan purkissa lukee :D
esim. vaikuttaa hiuksen laatu,
pohjaväri,
oma pigmentti.
esim.
veeleesta tummaan: vaatii alle punapigmenttisävytteen (lähtee pois pesussa) sitten vasta asteittain tummaa sävyy päälle. Ei kannata värjää heti tuhkanvaaleesta tummanruskeeseen vaan pikkuhiljaa tummentaa lähtien tummanvaaleesta. Vaaleeseen pohjaan nimittäin jämähtää helposti tummempana, kuin oli aluksi tarkoitus.
Tummasta vaaleeseen: Ensin värinpoisto. Saattaa vaatii parikin värinpoistoo, riippuen pohjavärin tummuudesta. Sittenkin ensin tulee yleensä oranssi. Oranssi lähtee pois kun laittaa värinpoiston jälkeen varsinaisen halutun värin päähän. Sitten jos vieläkin todennäköisesti kellertää, pestään päätä hopeashampoolla, kunnes väri tulee halutunlaiseksi tuhkanvaaleeksi.
Kannattaa kysyy neuvoo kauppojen yhteydessä olevista kampaamoliikkeistä ihan ammattikampaajalta ennen kuin laittaa kotivärii. Niin olen itse tehnyt ja siksi tiedän. Värjäsin hiukset mustaksi edellisenä iltana, seuraavana päivänä vip-telttaan tarjoilijaksi. Päällä valkoinen kauluspaita. Tulikin yllättävän kuuma, hiki alkoi valua ja samalla valui sitten hiusväriä, valkoinen paita oli entinen valkoinen. Hieman kyllä hävetti.
- ei toista kertaa
permis=lammas
- hiusfriikki
Miinustaja voi toki värjää hiuksensa vaikka kakanruskeeksi tai pissankeltaiseksi jos ei miellytä ohjeet :D Tosin ei sekään onnistu jos et tiedä miten se tehdään :D
- Älä raidoita:)
Pese oliiviöljyllä sun hiuksia pari kertaa, anna vaikuttaa, sitten kunnon shampoopesu, väri kuluu hyvinkin nopeasti pois sieltä. Sulla oli vaalennus siellä pohjalla, tummat pigmentit jäävät sinne hiukseen ensin, mutta liukuvat pois "huokoisesta vaalennetusta" hiuksesta.
olen aina värjännyt itse hiukset, paitsi kerran käynyt kampaajalla. no kerran aika taas juuri kasvua värjätä kotona tumman punaiseksi ja ostin värin mitä käyttänyt silloin vakituisesti. kappas, kappas loppu tulos oli tumman liila...ja tarkistin vielä kaupassa, että väri tuubissa oli se numero mitä pakkauksessakin. loppu tulos oli ihan ok ja asia jäi siihen. onneks noita sekaannuksia ei ole tapahtunut uudestaan.
- Taas pitkähius
Minulla oli vyötärölle ulottuvat hiukset, jotka kävin näyttämässä kampaajalle ( joka oli miuutaman kerran leikannut hiukseni ja oli muutenkin tuttu ) kysyäkseni voiko laittaa spiraalipermiksen. Varasin ajan, kampaajan kehuttua hiusteni hyvää kuntoa.
Menin sovittuna aikana, keskustelimme ahkerasti hänen laittaessa hiuksia rullalle. Yhtäkkiä huomasin ja huomautin hänen tekevän minulle tavallista permanenttia, spiraalin sijaan. Hän vastasi ettei sillä ole väliä miten hiukset rullaa, kiharat ovat kuitenkin haluamani. Koska tuo spriaalipermis oli minulle usein tehty ja selitetty, en tyytynyt vastaukseen vaan vaadin kampaajaan tekemään minulle pyytämäni permanentin. Kampaaja purki rullat ja rullasin uudestaan, niinkuin ne tulee rullata. Aikaa kuitenkin kului ja kului... lopulta kuitenkin hiukset rullalla.
Hänen avattuaan rullat vaikutusajan jälkeen ja kuivattua, ihmettelin kun kihara ei pompannut lainkaan... ei kuulemma kuulukaan ja se ratiseva kihara on ihan normaali.
Illalla hiukset ratisivat edelleen, ja seuraavana päivänä kauheus paljastui, minun pitkät hiukseni olivat aivan kuivat, poltetut. Neljän vuoden työ, kasvatus edellisen permanentin jälkeen oli pilattu. Hyväkuntoiset hiukseni olivat katkeilevat ja kuivat.
Soitin kampaajalle ja hän sanoi syyksi sen että käskin purkamaan kiharat, jotka hän oli jo tehnyt, pyysi tulemaan kuitenkin paikanpäälle ( erittäin nyrpeänä ).
En luonnollisestikaan mennyt, en halunnut hänen koskevan enää hiuksiini, olihan hän jo muutaman kerran leikannut aivan oudosti ja nyt oli lopulta pilannut hiukseni.
Kävin toisella kampaajalla kuukauden välein leikkauttamassa hiuksia, hänen ensireaktionsa oli mitä ihmettä olin tehnyt hiuksilleni, sillä hänkin oli nähnyt kuinka sileät ja kiiltävät ne olivat aiemmin olleet.
Minulle tuosta pilalle menneestä permanentista tuli hiusten pilalle menemisen lisäksi, useiden satojen eurojen lisääntyneet leikkauskulut, yli kahden vuoden ajan.
Kuulin ko. kampaajan värjänneen hiuksia miten sattuu ja leikkauksetkin olivat mitä milloinkin.. kova juttelemaan toki oli, eli oli viihdyttävää jos nyt ammattitaito olikin olematon. - Kaik vaan pois
Olen ajanut hiuksia lyhyeksi ja siiliksi enemmän tai vähemmän koko aikuisen ikäni. Ja olen nainen. Uusiutuva luonnonvara. En ottaisi asiasta stressiä. Sirokasvoisella naisella kalju tai lyhyt siili näyttää ihan hyvältä. Ihan turha hiusten takia on ottaa stressiä. Itse olen niin tottunut vapaaseen karvattomuuteen, että ahdistun jo sentin pituisesta hiuspehkosta. Ja väristä viis. Harmaat kuuluvat ikään, odotan ja toivon saavani kokoharmaan siilin. Luonnollisesti.
- Aina.
Hiukset eivät aina ole uusiutuva luonnonvara naisillakaan. Jos asioista ei tiedä, ei kannata niistä kirjoittaa.
- The king of ±
Tätä ±-systeemiä taidetaankin manipuloida oikein kunnolla.
Asialle pitäisi tehdä jotain. - ei enää punapää
Mikä ihmeen väri on tumman vaalea? Joku väri voi olla tumma tai vaalea mutta molemmat..? Moussethan nyt on paskoja kaikki.
- ei väriaineille
Garnierin väreillä en ole onnistunut minäkään. Kaksi kertaa olen niitä kokeillut ja se riitti. Jos innostun reippaisiin värikokeiluihin niin kampaaja saa hoitaa homman. Blondattuihin hiuksiin on vaikea saada itse värjäten sellaista värisävyä kun haluaisi.
- epäonnistunut kotivä
Värjäsin hiukseni itse. Pakkauksen kuvassa väri oli kauniin vaal.ruskea hennon oranssein raidoin.
Aluksi kaikki meni hyvin. Pojaväristä tuli onnistuneen vaal.ruskea, ohuita punaisia raitoja varten pakkauksessa oli ohut sivellin ja eikun hentoja raitoja tekemään.
Mutta jotain meni pieleen ja pahasti. "Hennot" punaiset raidat levisivät ja levisivät. Ajattelin leviämisen kuuluvan asiaan, kun väri oli vaikuttanut ohjeessa olevan ajan verran huuhtelin ylimääräisen värin pois. Ja voi kauhistus, hiukseni olivat kiiltävän, hohtavan oranssit kauttaaltaan, kauniin ruskeasta pohjaväristä ei jälkeäkään.
Seuraavana päivänä kampaaja korjasi vahingon haluamani väriseksi.- maalaisjärkeäköh
Kai ymmärrät että kun laittaa itse raitoja, raidat on pidettävä värin vaikutusajan aikana erillään muusta tukasta jotta ei tapahdu leviämistä! Kampaajatkin erittelevät raidat muusta tukasta.
Raitasuortuvan voi (kotioloissa) eritellä esim foliolla tai leivinpaperilla :)
- tsudu3
leikkaa itte kaljuks, ni ei oo väriongelmia enää.
- ????
Taasko????
- 28
Lopettakaa se vitun hiusten värjääminen. Näyttää ihan paskalta! Oma väri on paras vaikka se olisikin sitten se maankuulu ja "tylsä" maantien ruskea. Kaunis kansa ja paljon kauniita naisia! Olkaa ylpeitä geneettisestä perimästänne ja jättäkää toisten kansakuntien ulkonäkökriteerit pois mielestänne.
- 12+13
Minä oon leikannu ja värjänny hiuksiani jo 11 vuotta. Kerrosleikkauskin onnistuu, kun on kattonu ammattilaisia, kuinka ne tekee. Eipä ole ainakaan kanssaihmiset koskaan heti uskoneet, että ite oon leikannu. Jatkuvasti jouduin pettymään kampaajien tekemisiin, nii tartti opetella tekeen itse. Takahiukset on vaativammat leikata, mutta siinäkin kehittyy. Permanenttia en oo tehny, mut ei ole tarviskaan.
Mokia tai yllätyksiä ei oo itellä tullu, mutta kun tein värinpoiston tummahkoille hiuksille, tuli ne ns. k**en keltaisiksi. Schwarzkopfin Blonde L1 teki hyvän sävyisen vaalennoksen, vaikka oli tumma tukka ennen sitä. - **********_*********
Hmm.. jännää... tämän viestiketjun monet viestit on saaneet joko 69 tai -69 peukutuksia. Sattumaako vai :D
- Hiukset kruunu
Tuo nyt on suht pientä, jos ei sitten ole niin, että keskiruskea ei sovi sulle tippaakaan. Ei kuitenkaan tulleet vihreiksi, niin kuin eräällä kaverillani! Ja monella on tullut hiukset keltaiseksi. Itse annoin kaverin leikata pitkiä hiuksiani lyhyemmäksi ja klipsaisi sitten paljon enemmän kuin ajattelin ja lisäksi oli ihan närhityn näköiset. Kuin olisi ponihännän vain katkaissut. Oli pakko mennä vielä kampaajalle.
Mutta ymmärrän kyllä, että harmittaa jos hiuksista tulee väärän väriset, itselläni kampaaja teki hiuksista liian punaiset. Ja leikkauksetkin ovat menneet pieleen. Ja olen ajatellut, että kääk, en kehtaa mennä julkiselle paikalle. Ihmisellä voi olla esim. huono itse tunto ja karseat hiukset ei sitä paranna...
Mun mielestä ikävää, jos kampaajan asenne on (kuten täällä yhdellä kampaajalla), että ei se nyt niin vakavaa ole. Kampaajaan haluaa luottaa ja kyllä ihmiset menee mielellään hyvälle kampaajalle, eikä sellaiselle mikä tekee mitä sattuu ja asennoituu välinpitämättömästi. "Ups, näistä nyt tuli tämmöiset, mutta ei se nyt niin vakavaa ole!" Ja rahoilleenkin pitäs saada vastinetta. Jos ei se nyt niin vakaa ois niin ois ihan sama mille kampaajalle menis ja mikä olisi lopputulos... En tarkoita, että kampaajan nyt pitäisi itseään kiikkuun vetää sentään, mutta kuitenkin vähän vakavammin suhtautua asiakkaan harmitukseen!
Tietysti vakavampiakin asioita on, mutta silti...
Aina ei kampaajakaan onnistu, mutta itse luotan enemmän kampaajaan ja käyn siellä värjäyttämässä, kuin itse.Itse korkeintaan värjään jollain värillä, joka lähteee muutamassa pesussa. - Pettynyt asiakas.
Minulta kynittiin kerran etuhiukset aivan hirveiksi. Pyysin tavallista vinoja etuhiuksia (lyhyimmät kulmakarvojen tasolle) ja sain koko otsan leveydeltä noin sentin mittaista etuhiusta ja yhdessä kohtaa oli kolo. Olin aivan järkyttävän näköinen!! Käytin huiveja ja pantoja ensimmäisen kuukauden ajan. Niin lyhyttä hiusta kun ei voinut mennä edes siistimään toiselle kampaajallekaan. Oli viimeinen kerta, kun pidin silmiä kiinni hiuksia leikatessa. Aiemmin siis pidin silmiä kiinni, kun exääni tökättiin kerran silmäkulmaan saksilla, enkä halunnut samaa kohtaloa avoimeen silmään... Tästä etuhiuskatastrofista jouduin muuten maksamaan täyden hinnan :/
- OLIIVIPUU
Miksi yleensä pitää jatkuvasti värjätä hiuksia? Näitähän näkee päivittäin kun naiset (nuorista vanhoihin) ovat värjänneet/värjäyttäneet hiuksensa piloille. Takkuisia, hapsottavia, kuolleen näköisiä. Hiuksia saa ja pitääkin joskus värjätä -ihan omaksi ilokseen ja piristyksekseen ja harmaat pois kellä niitä on, mutta kun 2-3 kk:n välein laitetaan uutta ja uutta, niin hiukset menee pilalle, eikä suomalaisen naisen hiuslaatu ole etelämaalaista, vaan ohutta. Antakaan hiustenne levätä välillä, jopa vuoden näistä värjäyksistä, ainoastaan normaali siistimiset. Nuo väriaineet on täysiä myrkkyjä jatkuvassa käytössä.
- kaareva pässi
Joka kerta sanon että kampaaja leikkaisi takatukan tasapitkäksi. Joka kerta takatukka pitenee kaarevasti selässä ja on on selän puolelta pidemi kuin sivuilta. Ei mee perille.
Kerran kampaaja laittoi permiksen ja kotona kammatessa kolmen sentin pätkiä lenteli. Yritin valittaa, mutten jaksanut kun kampaaja sanoi ettei hiuksissani ole mitään vikaa. Oli kuin pässinpää. - NAISILLE VINKIKSI !!
Miehen suusta: Leikatkaa jotain räväkämpää! Rikotusti leikattu, erilainen muotti. Pois siitä perus "olen kiltti tyttö lookista". Väreissä tumman ruskea ja musta lienee ainoita oikeita värejä, jos mietitään naista pitkällä kaavalla ts. vaimokkeeksi. Blondit hetken huumaa. Käykää kunnon kampaajalla, ei Sirkka-Liisan 58v lähikampaamossa.
T: Komea trendimies 29v - JÄRKYTYS
Aikanaan nuorena halusin vaalennuksen muutaman asteisen koska vääri käy mielestäni paremmin kuin tasainen ruskea.Kampaaja piti luennon kuinka hän altistuu vakaville myrkyille ja länttäsi vetysuperoksia raakana jolloin tukka oli vaaleankeltainen.Nainen oli täysin epäpäteva ja mauton jollaiseksi hän halusi myös asiakkaansa.
- Kampaaja pilasi
Kampaajan piti sävyttää hiukseni sävyllä "kullanvaalea", tulos oli punainen. Ihmetteli, että onkohan väri pilaantunut, kumma juttu, ei ole ennen tällaista tapahtunut. Ei anteeksipyyntöä puhumattakaan, että olisin saanut rahat takaisin.
Vuosia myöhemmin kävin toisella kampaajalla, joka kommentoi tapahtunutta. "Tottakai siitä tulee punainen, koska alkuperäinen tukanväri ei ole ihan blondi, vaan ns. tummanvaalea."- Vai rahat takaisin
Miten niin olisit saanut rahat takaisin? Jos olit niin tyhmä, että maksoit etukäteen kampaajan tekemisistä, niin huh heijakkaa.. ;)))
- µ
µ
- hauskanpitäjä
On hauskaa lukea viestejänne :)
Kirjoittakaa seuraavaksi yhtä asiantuntevasti aivokirurgiasta. Kohdistuuhan sekin päähän :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561468
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651439Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611331Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2641015Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58967- 55936
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin83888