Olen yötöissä, ja työaikani alkaa aina "edellisenä" päivänä klo 22:00 ja päättyy seuraavana päivänä 5:00
Eli maanantain vuoron alotan sunnuntaina, tiistain vuoron maanantaina jne...
Mutta jos esim torstai on arkipyhä, niin silloin työni päättyy keskiviikkona 5:00 ja alkaa taas torstaina 22:00
Eli kuuluisiko minun saada arkipyhäkorvaus tuosta Torstain vuorosta, vaikka olen ollutkin silloin töissä?
Pyhälisät saan kuitenkin siltä muutamalta tunnilta?
Mutta arkipyhähän on kuitenkin käytännössä "pekkanen" joten sen voi tietenkin pitää sitten myöhemmin, mutta kuuluisiko se korvaus maksaa tuolta arkipyhältä?
Palkalliset arkipyhät?
3
810
Vastaukset
- EsaL-74
Yleisesti ottaen, kyllä. Jos teet säännöllistä vuorotyötä ja vuoroon osuu pyhäpäiviä, niistä on maksettava pyhäpäivän palkka. Ei ole merkitystä sillä onko kyseessä ns. arkipyhä tai sunnuntai. (Sen suuruus selviää työehtosopimukselta. Kysy luottamusmieheltä.
Arkipyhä ei ole pekkanen, vaan palkallinen vapaapäivä, jos kyseessä on työ joka katkeaa pyhiksi.- EsaL-74
... Kokonaan eri asia on, lasketaanko pyhäpäivän palkka alkavaksi vuoron alusta vai sitten 00.00. Työehtosopimuksesta nämäkin
- 87k
Oikeastaan on, oliko vuodessa nyt 18 pekkasta, joista osa on varattu arkipyhiin.
Esim viime vuonna kun oli todella vähän arkipyhyiä, sai sitten pitää ne pyhät pois muulloin
Tietenkin jollain alalla on erikseen pekkaset ja arkipyhät
Ja tuo nyt on päivänselvää, jos torstai on esim pyhä, ja työt jatkuu torstaina 22:00 niin saan kahdelta tunnilta pyhälisää
Mutta pääpointti oli siinä, että olisiko tuolta KE-TO yöltä kuulunut saada korvaus tai ei, koska se oli pyhä, mutta kuitenkin oltiin töissä hieman aikaa
Mutta kuten sanottu, ei tuolla niin väliä ole, koska ne voi sitten pitää vaikka talviloman päälle tms
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484