Hullua sakkia.

Kotinsa kaveri.

Tietääkö joku tyhmempää harrastusta kuin karvaanarina olo, polttaa nyt kallista polttoainetta tienpäällä toisten tientukkona ja sulloutua perheineen keittiönkoiseen tilaan, kakkia nurkkaan ja nukkua pöydänalla, siinä kitinää riittää.
Ja kurkkia ikkunasta muita vastaavia hurahtaneitä, jotka nekään ei ymmärrä kotinsa autuutta, joka on sentään kaikilla parempi.

64

1522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei Savolainen

Kateus on kamalaa Savolaisilla !!

• ei koskaan Fugeen

Tiedän minä ainakin yhden hullumman harrastuksen. On veneily !! Ja toinen on Fuengirolan paskapatterilla juopottelua koko talvi

• Kivaa kivaa
        ei koskaan Fugeen kirjoitti:

Tiedän minä ainakin yhden hullumman harrastuksen. On veneily !! Ja toinen on Fuengirolan paskapatterilla juopottelua koko talvi

Mikäpä tämän mukavampaa kuin kierrellä Suomea asuntoautolla koko kesä vapusta syyskuun puoliväliin ja sitten vaihtaa maisemaa Espanjan aurinkoon. Ja sitten taas vapun aikoihin kotimaahan odottelemaan kesän tuloa.
        Vielä kun ehtisi oleilemaan tässä kiireen keskellä kesämökillä Saimaalla, eipä muuta kaipaikaan.

• me vietetään

kesälomaa matkaillen nukutaan yöt hotellissa ja päiväsaikaan vaihdetaan paikkakuntaa.Seon sitä kokoperheen kesälomaa niin ei tarvitse kuunnella kännisten hoilotusta ja naisväkikin säästyy kotitöiltä lomalla ollessa.

• Neiti 26.

Sinulla siis on akka sitä varten että seisoo keittiössä koko ajan vai? Etkö ite osaa tehdä ruokaa ja tiskata?
        Ja hotellissa ei ole juoppoja vai?

• Vuokrasin auton

parivuotta sitten 2 viikoksi se riitti minulle karavaaranina olo, hullua porukkaa ei ainakaan meidän perheelle sovi.

• Onellinen

Minusta tuntuu että ne tyhmimmät eivät ole harrastajia. Viisas harrastaja ymmärtää, että jokaisella on omat halunsa ja tapansa. Jokainen tehköön niin kuin hyvältä tuntuu.
      Näin tehdään maailma onnelliseksi.

• Olen juuri tehnyt pohjoismaissa noin 7000 km karavaanilenkin mm. Norjan vuonoalueella. Olen tosi tyytyväinen sen visuaaliseen antiin ja siihen, että joka yönä sain nukkua rauhassa ilman juoppojen mesomista. Tämä myös Suomen osalta koska käytän vain SFC alueita jos sellainen on saatavilla. Olen myös tykästynyt luonnonsuojelualueiden ja muiden luontopuistojen parkkipaikkoihin, niilläkin on öisin varsin rauhallista. Yleensä niillä on myös WC palvelut ilman W ominaisuutta.

Polttoainetta kuluu noin 10l/100 km eli 700 l, joka on alle 1500€ tuolla reilun kuukauden matkalla. Olin ehkä 20 yötä cämppäreillä eli se maksoi vajaat 20€/yö eli 400€. Ruokaan meni ehkä vähemmän kuin kotona koska oli niin paljon muuta mielenkiintoista ja koska emme käy ulkona syömässä vaan aterioimme autossa normaalisti, niitä ei voi siis laskea matkan kustannuksiin koska kotonakin pitää nauttia ravintonsa. Noin 2000€ kahdelta kuukauden ja viikon matkan kustannuksia omavalintaisen matkailun kustannuksia. En pidä sitä kovinkaan kalliina enkä hurahtaneena jos ei hurahtamista Norjan mahtaviin maisemiin lasketa. Matka oli siis alle 30€/päivä/henkilö joka sopii eläkeläisenkin budjettiin.

Tilaa meillä on kahdelle mainiosta noin 6,5m matkailuautossa joten siitäkään ei tullut ongelmaa.

• Nuukakääkkä

No on kyllä elämä kohillaan. Ei tuohon joka poika pysty.Me e iMamman kanssa laskeskella eikä muistiin laiteta paljonko eläminen maksaa. Eikä ole tarvetta tiedottaa siitä ympäristöön.

• oman tien kulkija
        Nuukakääkkä kirjoitti:

No on kyllä elämä kohillaan. Ei tuohon joka poika pysty.Me e iMamman kanssa laskeskella eikä muistiin laiteta paljonko eläminen maksaa. Eikä ole tarvetta tiedottaa siitä ympäristöön.

On toki paikallaan välistä oikeista virheellisiä käsityksiä, vaikka ne usein onkin laitettu näkyviin vaan provo-mielessä.
        Pitää jälleen kerran todeta, että että yhdistelmän vetäminen tiellä ei ole itseisarvo, vaan tapa siirtää tukikohta toiseen paikkaan. Leiri perustetaan uuteen paikkaan ja sieltä käsin tutustutaan lähistön paikkoihin ja nähtävyyksiin. Voi harrastaa kalastusta, hiihtoa, laskettelua tai kanoottiretkiä ja sienestystä tai marjastusta.
        Luonnossa ja harrastuksissa mieli lepää ja jaksaa taas arjen työpaineita.

• 6,5m matkailuautossa

RINNAT jussuf pettäminen lapua lestadiolaisuus siivous kylpylät Keho/nuoret jukora veturinkuljettaja Iphone 4s abc kirjat JULIA TUKIAINEN olli80 Särkänniemi ylihärmä Paniikki kap verde alexandria lieto Aikuinen nainen ilmajoki tori seksikuvat Teinitytön Kasvatusopas ulosotto 7xhb LIDL lotto finnair onko nokia lumia 710 kestävä opiskelu numoa sinkkutanssit tornio halpa-halli iisalmi haukipudas markku salo

• ulosotto taas

Kuka on kortittomalle asuntoautoa lainannut? Äijä menetti korttinsa HKL kuskina ollessaan.

• tauno tossavainen li

Espoon seuduilla näitä korttinsa menettäneitä ent. bussipoikia riittänee? Huhuilut väittävät masentuneita b.kuljettajia olevan enemmän kuin turhautuneitä. Yksi syy itsareihin ovat b. kuljettajilla tylsistyttävä työ, sekä deffilsin talvivarastointi. Uhkailut ja muut sellaiset väkivaltaisuudet, kuuluvat heilllä arkeen. Suosittelisin pientä tiedustelua asiassa halon suuntaan? Käykääpähän tiedustelemassa siellä kaatopaikan suunnalla, sieltä löytyy kaikenkarvaisia asukkeja.

• rumatikki

Piaru

• Wanhan

homon sellainen...

• Exkarvanaamari.

Minäkin olin aikanani karavaanari, olen vieläkin SFC:n jäsen. Alkoi ottamaan hiljalleen nuo aloittajan mainitsemat asiat päähän ja lopetin homman kokonaan. Meni parikymmentä vuotta ja ostin taas matkailuautom, toisen ja kolmannenkin peräjälkeen. Sitten ostin talon maalta. Jäi koko karavaanariharrastus. Oli kallis, porukka melko brenkulla käyvää, joka paikassa piti ryypätä koko ajan. En ole itsekkään mikään absolutisti, vaan onko se brenkku joka treffin pääasia, kaikki tuppas pyöriin brenkun tahtiin. Ei kiitos enää ikinä, kolmatta kertaa en enää tähän harrastukseen hyppää! Mikä parasta, rahaa säästyy ihan hemmetisti. Ei auton hankintamaksuja (hyvä auto maksaa maaseututalon verran) auton arvo putoaa silmissä, naftaa palaa 15 sataselle, käyttömaksut, vakuutukset, leirimaksut jne. jne...

Maalla saan asua väljästi (250m2), halvalla ja ihan omissa oloissani ilman sitä muutaman metrin päässä möykkäävää brenkulla käyvää karvanaamaria. ;)

Oi tätä nykyistä onnea..... ja rauhaa.... aaaaaahh

• En vaihtais

Kyllä maalta saa paremmaan lukaalin,kun tuo myydessään kunnon matkailuauton.Varsinkin jos siinä onTrumatikki.

• Fiat 3,0 + robotti

Niin asut varmaan korkealla koska muuten en ymmärä sinua?
        Me karavaanarit olemme käyneet
        -Ruotsissa
        -Norjassa
        -Tanskassa
        -Saksassa
        -Belgiassa
        -Hollannissa
        -Luxemburgissa
        -Ranskassa
        -Espanjassa
        -Portugaalissa
        -Italiassa
        -Lihterstainissa
        -Sweittsissä
        -Itävalassa
        -ym ym

Nämäkö kaikki näet maalta jossa asut?

• köyhimys

Niin se on. Kun on yksinkertaiset tulot, niin ei voi olla moninkertaiset menot. Kunnollinen m-auto maksaa alkaen 70-80 tuhatta ja arvo tippuu vauhdikkaasti. Siihen kaikenlaiset muut kulut, niin on rahamiesten hommaa. Tai pitää elää pelkästään sille samalle asialle, kaikki muu unohtaen. Onko sen arvoista??

• Exkarvanaamari.

Näin se on, köyhyys ei oo ilo, vaikka se joskus naurattaakin. Eläkeläisenä tässä nykyään elellään, ei ne tulot kummosia ole. Vaikka en aiemmin mikään ihan pienituloinenkaan ollut, on tarpeetonta siltikin kylvää rahaa menemään tolkuttomasti ihan harrastukseen, vaikka ainahan ne harrastukset maksaa., sanotaan. Ja jokainenhan saa harrastaa mitä haluaa ja kylvää rahojaan menemään ihan vapaasti. Kuka automyyjille, vakutusyhtiöille ja ihan minne vaan. Kyllä se raha on ihan mukavaa tekee eläkeläisellekkin, vaikka jokavuotiseen 6-8 viikkoiseen etetelänmatkaakin varten.

Siltikin mukavaa elämää teille kaikille komerossa asuvillekkin. Edelleenkin tuen yhdistystänne olemalla SFC:n jäsen.

• Siinä viimeisessä palttoossa ei ole taskuja joten ei niitä jämiä saa mukaansa siksi ne on käytettävä ennen viimeisen päivän koittoa ja eläkeläisellä saattaa jopa olla kiire. Sukukin pysyy väleissä kun ei jää mitään kiisteltävää.

En usko kenenkään ostavan matkailukulkinetta rahallisessa sijoitusmielessä vaan siinä sijoitetaan viihtyvyyteen ja mahdollisuuksiin nähdä maailmaa omaehtoisesti.

Työeläkeläinen pitää rauhallisesta menosta maiseman vaihdossa joten matkailuauto on oiva väline maailman näkemiseen, tosin vain Eurooppa nimisen osan.

• on se vaan

omasta tahdonvoimasta kiinni miten sitä brenkkua juo.ei sitä kukaan väkisin
      suuhun kaada ja seuransa voi vielä itse valita missä viihtyy.
      On se vaan niin turhaa ruikutusta toisten asioista.

• emfgj

Ruikutusta tai ei mutta kyllä ne "tissuttelutoverukset" ovat hyvin näkyvä ja kuuluva osa karavaanari alueilla. Eihän näistä saa puhua, mutta näin se vain on.

• Exkararvanaamari.

Ei se varmaankaan ole mitään turhaa ruikutusta "toisten asioista", jos naapuri riekkuu parin metrin päässä yökaudet häiriten muiden rauhaa. Omasta tahdonvoimasta se tietty on kiinni, joskus vaan karavaanareilta ei sitä tahdonvoimaa löydy. Taas on muuten johonkin sattunut pahasti, kun tästä "ongelmasta" vähänkään puhutaan, ollaan heti vähättelemässä ilmiselvää ongelmaa. Muistan silloin -70 luvun puolivälissä, kun ekan vaununi ostin, oli olemassa talvialueita, joihin tultiin nimenomaan ryyppäämää. Juominen alkoi heti perjantaina, jatkuen aamupuolelle sunnuntaita, illansuussa sitten mietittiin, kuka onkaan se, joka ajaa kotiin. Oli se aika menoa. Sitten oli alueita, joissa toki otettiin muita kunnioittaen, hiljaisuus tarkoitti hiljaisuutta. Joka hiljaisuutta rikkoi toistuvasti, lähtö häätö oli ehdoton. Silloin karavaanareita SFC:ssä oli alle 10.000, nyt lienee monikymmen kertaistunut jäsenmäärä? Viimeksi minulla oli matkailuauto viitisen vuotta sitten, meno oli villiä silloin, miten lienee nyt?

Enpä kyllä noita aikoja enää ikävöi, maalla on niin mukavan rauhallista...

• umpikuuro, ei sade
        emfgj kirjoitti:

Ruikutusta tai ei mutta kyllä ne "tissuttelutoverukset" ovat hyvin näkyvä ja kuuluva osa karavaanari alueilla. Eihän näistä saa puhua, mutta näin se vain on.

Niin se valitettavasti on, huutoa ja räkätystä yö/päiväkaudet. Minä pysyttelen nykyisin poissa sf alueilta.

• vapaamatkailija

On talo maalla ja asuntoauto. Lumikauden asustellaan talossa kun takkatulta on vaikeaa saada turvallisesti autoon.
      Luonnon vihertäessa on autoasumisen aika. Näin ei kyllästy kumpaakaan asumismuotoon. Ja kiinteän asumuksen kanssa on hankala olla liikkeellä ja asua kotona. Hotellissakin on vieraissa nurkissa ilman mitään tuttuoa omaa. Ei musiikkia, kirjoja. Aamiaisellekin pitää pukeutua.
      Miksi pitäisi mennä leirintäalueelle katsomaan niitä naamoja jotka typeriä juttujaan täällä kirjoittavat? Suomi on metsäpaikkoja pullollaan, samoin kuin Ruotsi ja Norja.

Menneenä kesänä olin yhden yön leirintäalueella, senkin saunan takia. Saunakokemusta ei voinut kehua. Kanssayöpyjien uteliaisuutta kylläkin. Mielestäni ei ole ihmeellistä lukea kirjaa tihkusateisena kesäiltana LED-lampun valossa markiisin alla.
      Siinä tuli campingkokemusta taas joksikin aikaa, seuraava kokeilu ehkä suoritetaan kesällä 2015. En ymmärrä niitä jotka ahtautuvat pikkupalstoihin ja vielä maksavat siitä. Laumakäyttäytyminen? Psykologialla olisi tutkittavaa.

• autovaanari

Mä tiärän . Tyhymintä on sekaantua toisten asiooohin.Kun ei ittellä oo varaa ostaa omaa vaunua /asuntoautua

• Pyhtääläinen harrast

Niin se taitaa olla monella kausipaikalla olevalla, mutta mitäpä siitä. Onneksi luoja on täyttänyt tuon takataskun paljolla rahalla, ei tarvitse kotona vinkua kurjuuttaan.

• Exkaravaanari.
        Pyhtääläinen harrast kirjoitti:

Niin se taitaa olla monella kausipaikalla olevalla, mutta mitäpä siitä. Onneksi luoja on täyttänyt tuon takataskun paljolla rahalla, ei tarvitse kotona vinkua kurjuuttaan.

Sepä hyvä, että takatasku pullottaa rahasta. Vaikkei sitä rahaa meikäläisellä nyt taskuissa pullota, pysyvät paremmin tilillä pankissa. Siltikään en kaipaa enää harrastustanne, pitäkää hyvänänne vaan ja nauttikaa olostanne, en ole mukana enää, enkä tule. Toiset reissaa takataskut pullollaan rahaa kopeissaan, itse viihdyn vaimoni kanssa maalla syrjäkylällä ihan omissa oloissamme.

Onnea vaan rahatukkoinesi kanssa! ;) :D

• ei sitten millään mu
        Exkaravaanari. kirjoitti:

Sepä hyvä, että takatasku pullottaa rahasta. Vaikkei sitä rahaa meikäläisellä nyt taskuissa pullota, pysyvät paremmin tilillä pankissa. Siltikään en kaipaa enää harrastustanne, pitäkää hyvänänne vaan ja nauttikaa olostanne, en ole mukana enää, enkä tule. Toiset reissaa takataskut pullollaan rahaa kopeissaan, itse viihdyn vaimoni kanssa maalla syrjäkylällä ihan omissa oloissamme.

Onnea vaan rahatukkoinesi kanssa! ;) :D

Juur niin enhän minä mikään karavaanari ole, vapaata matkailua harrastava vain. Karavaanarina ei viihdy kuin täysin tollot, jäsenkirja paviaanit. Käyppä tuolla conalissa katselemassa kuinka suomikaravaanari tolhoilee. On niin perskeleen isämaallista väkeä, oikein itsenäisyyspäivää viettivät, vaikka eihän siellä ollut kuin herran valittu kansa.

Siksi minulla rahat takataskussa pullistelevat kun olen älynnyt heivata tämän karavaanari sakin. Ei tarvitse naapurille esittää upporikasta ja rutiköyhää ,vekselivetoisella kalustolla. En muutenkaan koskaan ole pitänyt sosiaalisesta elämästä. missä tiedetään toisten asiat paremmin kuin omat. Vaikka kyllä sellaisessa elämässä naapurin käsi usein hamuaa toisen taskuilla.

On toki siinä etunsakin karavaanarina olemisessa, saa hienoja titteleitä eri toimikuntiin. Onhan naapuri usein kade kun saa olla vaikkapa leirintäaluetarkkailijajaostonpuheenjohtaja. Eikös ole, siitä voi vaikka kunniamerkki rapsahtaa rintamuksiin. Vaikka eihän sellaisilla merkeillä muuta virkaa ole kuin kalastella jäseniä.

• Vierastakin?

Kyllä sullakin olis vaan mukavampaa Adriassa ja Trumatikissä mailmalla, kun kotona muijan kans.

• vapaamatkailija

Nyt varmaan ymmärrätte mitä tarkoitin kun kirjoitin aiemmin:
        "Miksi pitäisi mennä leirintäalueelle katsomaan niitä naamoja jotka typeriä juttujaan täällä kirjoittavat?"

Ai mistäkö tiedän että "karavaanarit" tänne kirjoittavat. Moniko kirjoittelee pitsinnypläysfoorumille jos ei alaa harrasta.

Taidankin suorittaa seuraavan leirintäaluekokeilun vuonna 2020.

• Exkarvanaamari.
        vapaamatkailija kirjoitti:

Nyt varmaan ymmärrätte mitä tarkoitin kun kirjoitin aiemmin:
        "Miksi pitäisi mennä leirintäalueelle katsomaan niitä naamoja jotka typeriä juttujaan täällä kirjoittavat?"

Ai mistäkö tiedän että "karavaanarit" tänne kirjoittavat. Moniko kirjoittelee pitsinnypläysfoorumille jos ei alaa harrasta.

Taidankin suorittaa seuraavan leirintäaluekokeilun vuonna 2020.

Eiköhän lopeteta tää toisille v-ttuilu, uskotaan, että me kaikki olemme omalla tavallamme oikeassa, hyvä niin. Ei aina oikein uppoa, että täällä kirjoittelisi täysi-ikäisiä ihmisiä, niin vaikuttaa ihan hieman siltä, kuin pikkupojat hiekkalaatikolla kinastelisi. Toiset on auttamatta köyhiä ja usein nämä rahoillaan retostelijat ovat niitä kaikkein köyhimpiä, rikkaat kun ei rahoillaan retostele. ;)

Toivotan hyvää elämää meille kaikille, rikkaille ja köyhille, karavaanareille ja muille mukaville yksilöille!

• Saa nähdä.
        Exkarvanaamari. kirjoitti:

Eiköhän lopeteta tää toisille v-ttuilu, uskotaan, että me kaikki olemme omalla tavallamme oikeassa, hyvä niin. Ei aina oikein uppoa, että täällä kirjoittelisi täysi-ikäisiä ihmisiä, niin vaikuttaa ihan hieman siltä, kuin pikkupojat hiekkalaatikolla kinastelisi. Toiset on auttamatta köyhiä ja usein nämä rahoillaan retostelijat ovat niitä kaikkein köyhimpiä, rikkaat kun ei rahoillaan retostele. ;)

Toivotan hyvää elämää meille kaikille, rikkaille ja köyhille, karavaanareille ja muille mukaville yksilöille!

En aio v,tuilla mutta kerron miten me vaimon kanssa ollaan koettu karavaanarit.

Aloitimme ja ostimme vanhahkon auton viime keväänä.Suomessa ajeltiin ristiin rastiin 8000km,se huomattiin caravan alueista on täyttä ja hyvin suuri osa jurottaa autoissaan,ajelimme sitten hiljaisimpia alueita,no viimeisin jäi mieleen oli yksi auto ja me saavuimme paikalle väliä autoilla ehkä 50m.

No verhot näytti heiluvan ja paappa ja mummo kyttäs ei edes päivää sanoneet olimme siis yötä ei nähty kertaakaan ulkonakaan vaikka olimme itse ulkona koiramme kanssa.

Myös vähän muutenkin juron oloista tai niin me koettiin,emme siis ryyppää itse ja hakeudu niihin ryyppy kekkereihin,tutulta kun kuuli ihan liikaa noista hän on tosin lopettanut karavaanarina olemisen.

Sitten se jäsennyys ,ei se paljonkaan näytä auttavan hinnoissa ,on kalliit yöpymiset ja epäsiistit suihkutilat lähes kaikkialla.

Ei se ainakaan kerholta tunnu,kovin on itseään täynnä olevia,nyt sen kun näki livenä niin vielä kesällä ihmettelin ettei romaaneja näy missään ja he olivat aikoinaan niitä tosikiertajiä,mutta nyt kun näkee itse niin eivät takuulla rupea moiseen pitemmän päälle.

Toinen on sitten viina joka on joilakin mukana,tai sitten esittäminen laitteilla kalleilla laitteila,itse en suostu hurahtamaan kymmenien tuhansien autoon suomen rajojen sisällä ajettaessa,se on erikseen jos lähdetään ulkomaille.

Ja tuo kokemus on näkemättä.

Matkaparkit olivat outoja kohtia,ei oikein saanut edes sähköä saatikka vessa käynit,yöllä ei mitään mahdollisuuksia.

Paras paikka jonka koimme oli janakkalassa siinä laskettelukeskuksen vierellä tai alla.

Omistaja oli meille todella ystävällinen vanhempi mies,vaikka paikka onkin ränsistynyt niin ei se ei kerro kaikkea ,sieltä saimme sähkön,veden,suihkun,saunan,kaupat lähellä,ja hieno isäntä,arviolta ikää 70-80v.

Sitten ihmettelen tätä palstalla haukutaan ei kehuta toisia jotenkin hyvin outoa,sitten kaikki myytävät nettissä olevista autoista on fiatteja ja silti täällä haukutaan niitä.

Mitään faktaa et saa jos oikeasti tarvitsee tietoa,voi olla ettemme ole kuin tämän kesän enään karavaanareita,on ne laitteet liian kalliita ostaa jos meinaa ajellahienolla tai hyvällä autolla,hyvin monissa on kosteusvaurioita ja silti hintavia.

Onneksi emme sijoittaneen kymmeniä tuhansia vaan älysimme aloittaa tutkimalla mitä tämä on.

Veneilyä olemme harrastaneet,mökkeilyä ja nytkin on oma mökki ja on vuokrattu joskus mökkejä,autoiltu henkilöautolla harrastusmielessä mökiltä mökille.

Mutta on siinä joku joka kuitenkin viehättää,ehkä se on koko kokonaisuus,auto kuluttaa 8l-10l ja on ford karmann.

Saa nähdä kuinka tänä kesänä käy,mutta itse aion auttaa kaikkia aloittavia käytännössä jos joku tarvitsee ja tarvittaessa vuokraan auton edullisesti käytöön,esim:300e viikko.

• Kesäaikaan
        Saa nähdä. kirjoitti:

Aloitimme ja ostimme vanhahkon auton viime keväänä.Suomessa ajeltiin ristiin rastiin 8000km,se huomattiin caravan alueista on täyttä ja hyvin suuri osa jurottaa autoissaan,ajelimme sitten hiljaisimpia alueita,no viimeisin jäi mieleen oli yksi auto ja me saavuimme paikalle väliä autoilla ehkä 50m.

No verhot näytti heiluvan ja paappa ja mummo kyttäs ei edes päivää sanoneet olimme siis yötä ei nähty kertaakaan ulkonakaan vaikka olimme itse ulkona koiramme kanssa.

Myös vähän muutenkin juron oloista tai niin me koettiin,emme siis ryyppää itse ja hakeudu niihin ryyppy kekkereihin,tutulta kun kuuli ihan liikaa noista hän on tosin lopettanut karavaanarina olemisen.

Sitten se jäsennyys ,ei se paljonkaan näytä auttavan hinnoissa ,on kalliit yöpymiset ja epäsiistit suihkutilat lähes kaikkialla.

Ei se ainakaan kerholta tunnu,kovin on itseään täynnä olevia,nyt sen kun näki livenä niin vielä kesällä ihmettelin ettei romaaneja näy missään ja he olivat aikoinaan niitä tosikiertajiä,mutta nyt kun näkee itse niin eivät takuulla rupea moiseen pitemmän päälle.

Toinen on sitten viina joka on joilakin mukana,tai sitten esittäminen laitteilla kalleilla laitteila,itse en suostu hurahtamaan kymmenien tuhansien autoon suomen rajojen sisällä ajettaessa,se on erikseen jos lähdetään ulkomaille.

Matkaparkit olivat outoja kohtia,ei oikein saanut edes sähköä saatikka vessa käynit,yöllä ei mitään mahdollisuuksia.

Paras paikka jonka koimme oli janakkalassa siinä laskettelukeskuksen vierellä tai alla.

Omistaja oli meille todella ystävällinen vanhempi mies,vaikka paikka onkin ränsistynyt niin ei se ei kerro kaikkea ,sieltä saimme sähkön,veden,suihkun,saunan,kaupat lähellä,ja hieno isäntä,arviolta ikää 70-80v.

Sitten ihmettelen tätä palstalla haukutaan ei kehuta toisia jotenkin hyvin outoa,sitten kaikki myytävät nettissä olevista autoista on fiatteja ja silti täällä haukutaan niitä.

Mitään faktaa et saa jos oikeasti tarvitsee tietoa,voi olla ettemme ole kuin tämän kesän enään karavaanareita,on ne laitteet liian kalliita ostaa jos meinaa ajellahienolla tai hyvällä autolla,hyvin monissa on kosteusvaurioita ja silti hintavia.

Onneksi emme sijoittaneen kymmeniä tuhansia vaan älysimme aloittaa tutkimalla mitä tämä on.

Veneilyä olemme harrastaneet,mökkeilyä ja nytkin on oma mökki ja on vuokrattu joskus mökkejä,autoiltu henkilöautolla harrastusmielessä mökiltä mökille.

Mutta on siinä joku joka kuitenkin viehättää,ehkä se on koko kokonaisuus,auto kuluttaa 8l-10l ja on ford karmann.

Saa nähdä kuinka tänä kesänä käy,mutta itse aion auttaa kaikkia aloittavia käytännössä jos joku tarvitsee ja tarvittaessa vuokraan auton edullisesti käytöön,esim:300e viikko.

Onko Karmanissa Rumatikki,jos on pääsee alueella juttuporukoihin.

• justjustjoopajoo
        Saa nähdä. kirjoitti:

"Mitään faktaa et saa jos oikeasti tarvitsee tietoa,"

Kannattaisi kysellä oikeilla karavaanaripalstoilla, eli http://karavaanarit.fi tai http://karavaanari.org

Tällä kun on lähinnä trolleja ja räkänokkia.

• KLOooo777
        Saa nähdä. kirjoitti:

Minulla on ollut asuntoauto vuodesta 2007 ja sitä ennen oli asuntovaunu noin kymmenen vuotta. Asuntovaunulla kierreltiin kesäisin joka viikonloppu ja talvella olimme laskettelukeskuksessa kausipaikalla. Nykyään vietämme asuntoautossa noin 80 vuorokautta vuodesta ja matkaamme läpi vuoden kesät, talvet. Tällä kokemuksella ei vastaani ole tullut vielä paikkoja, joihin voisi sanoa, että tuonne emme mene enää ikinä. Toki vaatimattomia paikkoja on ollut monia, mutta meillä itse auto tarjoaa kaikki palvelut ja vessojen ja yleisten tilojen siisteys ei ole ollut meille mikään itseisarvo. Me arvostamme luonnonläheisyyttä, välillä kaipaa menoa ja meininkiä ja toisella kertaa rauhaa sekä hiljaisuutta. Käymme aina silloin tällöin SFC alueiden järjestämillä treffeillä, kesällä kiertelemme festareita ja nautimme kesästä milloin järven, milloin meren rannalla. Vietämme aikaa myös keskellä Lapin luontoa tai teemme vaelluksia Kainuun korpimailla, marjastamme ja sienestämme. Talvella nautimme pimeydestä ja hiljaisuudesta kynttilänvalossa rauhallisen musiikin soidessa taustalla. Voimme mennä myös laskettelukeskuksen säpinään ja juhlia aamun koittoon hyvässä seurassa. Elikkä kaikkea tätä elämänkirjoa kuuluu caravan-matkailuun, enkä vaihtaisi sitä mihinkään kuin pakolla.

• köyhimys
        KLOooo777 kirjoitti:

Minulla on ollut asuntoauto vuodesta 2007 ja sitä ennen oli asuntovaunu noin kymmenen vuotta. Asuntovaunulla kierreltiin kesäisin joka viikonloppu ja talvella olimme laskettelukeskuksessa kausipaikalla. Nykyään vietämme asuntoautossa noin 80 vuorokautta vuodesta ja matkaamme läpi vuoden kesät, talvet. Tällä kokemuksella ei vastaani ole tullut vielä paikkoja, joihin voisi sanoa, että tuonne emme mene enää ikinä. Toki vaatimattomia paikkoja on ollut monia, mutta meillä itse auto tarjoaa kaikki palvelut ja vessojen ja yleisten tilojen siisteys ei ole ollut meille mikään itseisarvo. Me arvostamme luonnonläheisyyttä, välillä kaipaa menoa ja meininkiä ja toisella kertaa rauhaa sekä hiljaisuutta. Käymme aina silloin tällöin SFC alueiden järjestämillä treffeillä, kesällä kiertelemme festareita ja nautimme kesästä milloin järven, milloin meren rannalla. Vietämme aikaa myös keskellä Lapin luontoa tai teemme vaelluksia Kainuun korpimailla, marjastamme ja sienestämme. Talvella nautimme pimeydestä ja hiljaisuudesta kynttilänvalossa rauhallisen musiikin soidessa taustalla. Voimme mennä myös laskettelukeskuksen säpinään ja juhlia aamun koittoon hyvässä seurassa. Elikkä kaikkea tätä elämänkirjoa kuuluu caravan-matkailuun, enkä vaihtaisi sitä mihinkään kuin pakolla.

No niin. Se oli suoraan sieltä karavaanarin satukirjasta. Olisi voinut perinteisesti alkaa "olipa kerran" ja päättyä "ja he elivät onnellisina elämänsä...."

• KLOooo777
        köyhimys kirjoitti:

No niin. Se oli suoraan sieltä karavaanarin satukirjasta. Olisi voinut perinteisesti alkaa "olipa kerran" ja päättyä "ja he elivät onnellisina elämänsä...."

No, ehkäpä se meidän elämä onkin sitten kuin satukirjasta, mutta kuitenkin se on totta. Unohtui vielä mainita,että olemme tämän karavaanarielämän tiimoilta tavanneet valtavan määrän ihmisiä eri puolilta suomea ja osasta on tullut ihan parhaita ystäviä.

• ei etutelttaa
        justjustjoopajoo kirjoitti:

"Mitään faktaa et saa jos oikeasti tarvitsee tietoa,"

Kannattaisi kysellä oikeilla karavaanaripalstoilla, eli http://karavaanarit.fi tai http://karavaanari.org

Tällä kun on lähinnä trolleja ja räkänokkia.

Ei jää räkänokat orgistakaan uupumaan, jutut kuin rahattomilla lehmäostajilla. Tiedoista ei puhettakaan?

• Taawetti
        KLOooo777 kirjoitti:

No, ehkäpä se meidän elämä onkin sitten kuin satukirjasta, mutta kuitenkin se on totta. Unohtui vielä mainita,että olemme tämän karavaanarielämän tiimoilta tavanneet valtavan määrän ihmisiä eri puolilta suomea ja osasta on tullut ihan parhaita ystäviä.

Meillä on samoja haaveita kun löydämme sopivan auton. Oli hyvä kirjoitus. Kiitos..

• Nuo
        Taawetti kirjoitti:

Meillä on samoja haaveita kun löydämme sopivan auton. Oli hyvä kirjoitus. Kiitos..

"KLOooo777" :t on sisäistäneet sen mitä on oikea karavaanariharrastus!

• Rauhoitu ja
        köyhimys kirjoitti:

Ota lääkkeesi.

• ajele sinne

Jos Romaaneita haluat nähdä , ajele Kuopin Rauhalahteen . Siellä heitä on pyykinpesulla porukkaa. Jos heissä on jotain nähtävääkin

• tasaarvotauno

Kausipaikkailu on kivaa ja halpaa. Mukaan pääsee vaikka parin tuhannen vaunulla.
      Ei tartte raahata sitä mukanaan, kun se on aina valmiina siellä. Yleensä kausipaikkalaiset eivät arvostele toistensa kamppeita, joten tasa-arvon tunne on silmiinpistävää. Tuu mukkaan niin et jodu hukkaan.

• Rehvastelevat

Kyllä sillä saunakeskusteluissa Trumatikkiä halveerataan.Rikkaammat.

• Lopussa ollaan

Ei sitä auton hintaa ja kuluja kannata eläkeläisparina laskeskella kun periaatteessa perikunta kaiken kustantaa ei mitään mukaan saa ja ollaan jo aika lähellä sitä......

• Ei nuukailla

Älä sitten hommaa Rumatikkiä harmiksesi.Laatuvehkeet alle vaan.

• puhdas luonto

Ekologisesti kestävämpi ja siten parempi harrastus on ylläolevan kaltainen reinoilu eli roikkuminen nettipalstoilla kirjoittelemassa turhuuksia.

Se p-aska ei ei saastuta luontoa vaikka rasittaakin ympäristöä muuten.

• On se Tahvo
        puhdas luonto kirjoitti:

Ekologisesti kestävämpi ja siten parempi harrastus on ylläolevan kaltainen reinoilu eli roikkuminen nettipalstoilla kirjoittelemassa turhuuksia.

Se p-aska ei ei saastuta luontoa vaikka rasittaakin ympäristöä muuten.

Tahvo se vaan kirjoittelee Niuvasta , Odottaen taas Reinoa tapaamispäivänä. Reino lupasi viedä hänelle rumatikin Niuvaan. Saa siellä sitten purkaa ja koota rumatikkia. On kuulemma hyvää terapiaa Tahvolle !

• ei nuukailla

Sama koskee Fiattia. Älä hommaa sellaista riesaa itsellesi. Hommaa laatuvehkeet vaan

• AP VAJAKILLE

"Tietääkö joku tyhmempää harrastusta kuin karvaanarina olo"

No esimerkiks toi sun vajakin pas.kanjauhantaprovoilu on jo paljon enemmän perceestä kuin caravan milloinkaan...

• Varmasti v.ituttaa

Onko herra mennyt miinaan , ja ostanut Fiatin velaksi . nyt ei pääse romustaan eroon, runkkari.

• Heitä
        Varmasti v.ituttaa kirjoitti:

Onko herra mennyt miinaan , ja ostanut Fiatin velaksi . nyt ei pääse romustaan eroon, runkkari.

sinä homo vaan volttia!

• Fiat on hyvä !!
        Heitä kirjoitti:

sinä homo vaan volttia!

Ottako lujille ??

• Raivo R
        Fiat on hyvä !! kirjoitti:

Ottako lujille ??

Ottako fiaatin vikat lujile vai ei ottako? Ottako rauhallinen vaikka fiiat eijjole huva. Sina ei tehda itselle mitaan suitsait fiaatin takia.

• Varmasti v.ituttaa
        Varmasti v.ituttaa kirjoitti:

Sori toi aiempi. Mulla jäi vaan lääkkeet taas ottamatta. Oikeesti FIAT on paras merkki ja mä oon vaan kateellinen, kun mulla ei oo sellaseen varaa. Sori vielä.

• Kylymään

Mulla on laatuvehje Elnaggi/Rumatikki.Talvikäyttöön.

• Pääsenkö mukaan?

Olen huolestunut kirjoituksista kun itsellä ei ole rumatikkia. Pääsenkö alueilla ollenkaan juottoporukoihin?

• Näin meillä

Rumatikin saa halvalla,jää rahaa Vironviinaan.Molemmat lämmittää mukavasti.Hupia pikkurahalla.

• Rantusako paras?

Mulla on Tetlevi Altella. Viatin alustalla ja vinkamin koneella.

Alte siitä hyvä että saa korjata ja Viatti vielä parempi. En tykkää reissata, mutta on mukava puuhata omalla pajalla kaikki viikonloput.

• Avaus ketoo

kaiken. Meni mille palstalle tahansa niin riitely ja vittuilu näyttää olevan netissä roikkujien tapa hoitaa omaa mielenterveyttään d8D Ostakaa mitä huvittaa, minä ajan matkailuautolla suurimman osan vuotta ja siitä vapaudesta en luovu :-)

T. Köyhä ja hullu d8D

• Halvallakin

Onko sulla Rumatikki?Kesä tulee.

• Halvallakin saa :-)

Eipä oo rumatikkia, mutta Alde on ja lämmönvaihdin. Lähtöö käyntiin tunturistakin kaasulämmityksella vaikka olis millainen pakkanen ö Ilmastointi on sekä ohjaamossa että "asunnossa". Lämpiää sekä sähköllä, että kaasulla. Varalta on oma voimalaitoskin, vaikka akkuja on riittävästi. Mutta kesää, tai kevättä oottelen, mukavampi on käyä joessa tai järvessä pesulla jne...

Leirintäalueita en juuri harrasta ko oon nii köyhä ettei oo varaa ostaa viinaa d8D

T. Puskajussi ;-)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3085
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2163
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1739
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1607
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1341
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1311
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1236
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1190
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1147
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1041
    Aihe