Arkkitehti Jeesus luomisessa mukana

Johannes

Raamatusta löytyy ihmeellisiä asioita kun sitä alkaa tutkimaan.

Luin tänään Mooseksen ensimmäisestä kirjasta kohdan jossa Jumala sanoo:

"Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme"

Jumala sanoo jollekulle näin. Mietin asiaa ja katson toista paikkaa jossa Jumala sanoo jollekulle näin: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan."

Sellaiseksi kuin joku meistä.

Silloin Jumala laittaa minut katsomaan sananlaskujen kirjaa. Siellä luvussa 8:n sanotaan näin:

"Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista."

Jeesus rukoili Isää: " Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan."

Sananlaskut sanovat: "Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,"

Jeesus sanoi itsestään: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

Sananlaskut sanovat: "Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset"

Paavali sanoo Jeesuksesta: "Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa."

Sananlaskut sanovat: "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."

"Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme."

Sananlaskujen kirja 8 jae 30 sanoo näin: "silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin; leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset."

Kiinnitetään huomio suomenkielisen käännöksen sanaan 'hoidokki' ja mennään alkukieleen אמון 'amown: Koko jae http://www.blueletterbible.org/Bible.cfm?b=Pro&c=8&v=31&t=KJV#conc/30

ja sana אמון 'amown http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H525&t=KJV

ja huomaamme raamatun ihmeellisyyden:

1) 'amown: artificer, architect, master workman, skilled workman
eli suomeksi: käsityöläinen, arkkitehti, mestari työmies, osaava työmies

Yhtä-äkkiä asiassa on selvyyttä niin paljon lisää ja enemmän. Hoidokki onkin arkkitehti, mestari työmies joka oli alusta-asti mukana kaikessa tekemässä ihmistä ja kaikkea mikä on luotu.

Jeesus ei ole kuka tahansa profeetta tai hyvä ihminen. Hän on Jumalan Sana jonka kautta kaikki on luotu häneen, ja jossa kaikki pysyy koossa niinkuin sananlaskujen kirjakin todistaa. Hän on koko luomakunnan Herra, Jumalan Poika, meidän tekijämme ja me hänen kuvansa. "Hän tuli omiensa tykö", mutta otammeko me hänet vastaan?

Jo raamatun ensimmäisillä sivuilla me törmäämme Jumalan Pelastukseen Jeesukseen. Hänelle Elohiym Yehovah(Herra Jumala) sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme ja kaltaiseksemme."

Jeesus puhuu:
"Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille."

21

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikein hieno aloitus. Kunpa en nyt pilaisi sitä.
      Nimenomaan Hän oli se työtä tekevä elin kaikessa.
      Arkkitehti tai työmestari. Kaikki on luotu Hänen kauttaan ja Häneen.

      Hän aloittaa tuon katkelman ilmaisulla,
      jossa ei puhuta luomisesta (bara),
      vaan omistamisesta/saamisesta. "Minä olin Herran oma".

      San 8:22 sisältää siis ilmaisun, joka pohjautuu verbiin,
      jota esimerkiksi Eeva käytti, kun hän kertoi "saaneensa" pojan,
      tai toisin kääntäen, kun synnytettyään Kainin sanoi, "minulla on poika".

      Raamattu ei siis missään kohden sano, tuo Persoona,
      jota aloituksesi korottaa, olisi luotu.
      Hän ei koskaan missään kohdassa Raamattua ole objektina luomiselle.

      PS
      Kun heinäkuun alussa tulin tälle palstalle,
      niin ensimmäinen avaamani ketju koski samaa aihetta.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10623422

      • Johannes


      • Anonyymi

        Välillä palstalla on jopa rakentavia keskusteluja.


    • Johannes

      Totta. Hyvä ja tärkeä huomio sinulta. Sananlaskujen 8:22 on eri sana kuin esim. Genesis 1:1 kun puhutaan luomisesta.

      1. Mooseksen kirja 1:1 käyttää sanaa 'bara' kun taas Sananlaskujen kirjan 8:22 käyttää sanaa 'qanah'.

      Laitan vielä näihin sanoihin linkit:

      qanah: http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H7069&t=KJV

      bara: http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H1254&t=KJV

      Kiitos linkistäsi omaan kirjoitukseesi. En ollut huomannut sitä aikaisemmin. Pitää lukea se jossakin vaiheessa tarkemminkin.

    • Johannes

      "jossa(Jeesuksessa) kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä. " sanotaan Paavalin kolossalaiskirjeessä.

      Ja palaan jälleen sananlaskujen kirjan ääreen: "Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden."

      Sananlaskujen kirja 8:35: "Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion."

      "Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooseksen laki ja profeettojen kirjat todistavat! Hän on Jeesus, Joosefin poika Nasaretista."

      Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. "

      • Sananlaskujen kirja 8:35:
        "Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion."

        1 Joh 5:12:
        "Jolla Poika on, sillä on elämä;
        jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää."


      • Johannes
        kalamos kirjoitti:

        Sananlaskujen kirja 8:35:
        "Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion."

        1 Joh 5:12:
        "Jolla Poika on, sillä on elämä;
        jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää."

        Vielä osuvamman jakeen löysit avaamaan Jumalan antamaa viisautta joka on kätkettynä Jeesukseen Kristukseen.


      • Johannes kirjoitti:

        Vielä osuvamman jakeen löysit avaamaan Jumalan antamaa viisautta joka on kätkettynä Jeesukseen Kristukseen.

        Tuo Viisaushan on selvästi Persoona tuossa kohden Sananlaskujen kirjaa.
        Persoona, joka on ihastunut meihin ihmislapsiin. Hän sanoo näin:

        "ihastukseni olivat ihmislapset.
        Siis te, lapset, kuulkaa minua ...
        Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa"

        Siis Viisaus kertoo itsestään aivan saman asian
        kuin Johannes kirjeessään Pojasta.

        Vanhassa Testamentissa on muitakin kohtia,
        joissa tämä Persoona, josta UT puhuu Jumalan Poikana,
        yhtäkkiä itse tulee puhujan paikalle, ja kertoo asioita Itsestään.

        Näin myös tuossa San 8 luvussa.
        Ensin Salomo kertoo Viisaudesta.
        Mutta yht'äkkiä Viisaus itse alkaa kertoa Itsestään.


      • lyyli K.
        kalamos kirjoitti:

        Tuo Viisaushan on selvästi Persoona tuossa kohden Sananlaskujen kirjaa.
        Persoona, joka on ihastunut meihin ihmislapsiin. Hän sanoo näin:

        "ihastukseni olivat ihmislapset.
        Siis te, lapset, kuulkaa minua ...
        Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa"

        Siis Viisaus kertoo itsestään aivan saman asian
        kuin Johannes kirjeessään Pojasta.

        Vanhassa Testamentissa on muitakin kohtia,
        joissa tämä Persoona, josta UT puhuu Jumalan Poikana,
        yhtäkkiä itse tulee puhujan paikalle, ja kertoo asioita Itsestään.

        Näin myös tuossa San 8 luvussa.
        Ensin Salomo kertoo Viisaudesta.
        Mutta yht'äkkiä Viisaus itse alkaa kertoa Itsestään.

        > tämä Persoona, josta UT puhuu Jumalan Poikana,<

        Ehei poikana,'

        Raamatun mukaan;
        1. Korinttolaiskirje 15.
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Ymmärrättekö nämä jakeet???


      • Anonyymi
        lyyli K. kirjoitti:

        > tämä Persoona, josta UT puhuu Jumalan Poikana,<

        Ehei poikana,'

        Raamatun mukaan;
        1. Korinttolaiskirje 15.
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Ymmärrättekö nämä jakeet???

        Päivänselvää,kun ymmärtää että Jeesus ei istahtanut itsensä oikealle puolelle 😉
        Ei huutanut itselleen miksi minut hylkäsit,ei puhunut vatsasta kun Johannes kastoi jne.


    • Ymmärrän kyllä nuo jakeet,
      mutta en ymmärrä, mitä tarkoitit kirjoittaessasi:
      "Ehei poikana".
      Juuri tuo avauksessa mainittu arkkitehti esitellään UT:ssa Poikana.

      Hebr 1

      1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa
      oli puhunut isille profeettain kautta,
      2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta,
      jonka hän on pannut kaiken perilliseksi,
      jonka kautta hän myös on maailman luonut
      3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva
      ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on,
      toimitettuaan puhdistuksen synneistä,
      istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
      4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi,
      kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
      5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut:
      "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
      ja taas:
      "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
      6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
      "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."
      7. Ja enkeleistä hän sanoo:
      "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
      8. mutta Pojasta:
      "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,
      ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

      • Ja tuo oli siis vastaus/kysymys lyylille.


      • lyyli.Knm

        Se on probleema:
        Jes.11:1

        Siinä naaras ja koiras ja voima joka on lähtöisin maasta.

        Naaras on voiman päällä ja koiras vieressä juuren päässä.

        Eli Nainen istuu isän sylissä.

        Selitystä lisää

        1. Korinttolaiskirje 15: 24-28

        Jeesus on ovi, sen tiedän ja Jeesuksen kautta pääsee Jumalan luo, mutta , mutta.
        Te yhdistätte.


      • lyyli.Knm kirjoitti:

        Se on probleema:
        Jes.11:1

        Siinä naaras ja koiras ja voima joka on lähtöisin maasta.

        Naaras on voiman päällä ja koiras vieressä juuren päässä.

        Eli Nainen istuu isän sylissä.

        Selitystä lisää

        1. Korinttolaiskirje 15: 24-28

        Jeesus on ovi, sen tiedän ja Jeesuksen kautta pääsee Jumalan luo, mutta , mutta.
        Te yhdistätte.

        Taitaa mennä ohi tämän ketjun aiheen.
        Liittyisiköhän se, mitä sydämelläsi on, tähän
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10627471/#comment-55918580


    • Johannes

      Alussa Jumala teki maan tomusta ihmisen.
      Siis otti hiukan maan tomua,
      ja muovasi siitä ihmisen ruumiin.

      Ja kuten aloituksesi osoittaa,
      niin kun Jumala (Elohin = Valtiaat) sanoi,
      tehkäämme ihminen,
      niin tuo työtä tekevä elin oli nimenomaan se persoona,
      jolle 2000 vuotta sitten annettiin nimi Jeesus.

      Lihansa päivinä Hän kohtasi kerran sokean.
      Hyvin kriittisessä hetkessä:

      "'Isänne Aapraham riemuitsi siitä,
      että näkisi Minun päiväni, ja näki ja iloitsi.'
      Niin juutalaiset sanoivat Hänelle:
      Et ole vielä viisikymmenvuotias ja olet nähnyt Aaprahamin!'
      Jeesus sanoi heille:
      'Totisesti, totisesti sanon teille:
      ennen Aaprahamin syntymistä MINÄ OLEN.'
      Silloin poimivat kiviä heittääkseen Häntä.
      Mutta Jeesus lymysi ja lähti ulos pyhäköstä.
      Ohi kulkiessaan Hän näki syntymäsokean miehen."

      Eli Jeesus on juuri ilmaissut selväti,
      että Hän on Jahve-Jumala.
      Ja niin juutalaiset päättivät kivittää Hänet.
      Siltä istumalta. Mutta Jeesus poistuu paikalta.
      Mutta Hän kohtaa juuri tuossa hetkessä
      paikalta poistuessaan syntymästään saakka sokean miehen.
      Hän pysähtyy. Ei jää miettimään kivittäjiään. Luoja ei voi jättää luotuansa.
      Sokea ei pyydä Häneltä mitään. Opetuslapset pohtivat vain sokeyden syytä.
      Mutta luoja haluaa korjata tilanteen.
      Hän tietää, mistä oli silmän alunperin ihmiselle tehnyt.
      Maan tomusta. Hän sylkee maahan. Tekee tahtaan.
      Hänessä oleva Elämä ja maan tomu kohtaavat.
      Ja kohta sokealla on ihan uudet silmät suoraan luojan kädestä.

      • Johannes

        Jeesus on Todellinen ja Ainoa Ego Eimi, Minä Olen. Meidän todellinen kuvamme, identiteettimme, alkuperämme ja päämäärämme.
        Monta kertaa olen huvikseni miettinyt kun olen tutustunut maailmassa olevaan henkisen kasvun kirjallisuuteen, kun siellä niin paljon puhutaan siitä, että meidän oman egomme on kuoltava, että todellinen minämme voisi tulla meissä esiin. Kuinka oikean suuntaista se tavallaan onkaan. Mutta ilman Jeesuksen tuntemusta me tulemme kuolemaan oman itsekkään egomme kanssa synteihimme. "Ellette usko minua siksi, joka minä olen(εγω ειμι=EGO EIMI), niin te kuolette synteihinne." Vain Jumalan Poika voi meidät tehdä todella vapaiksi, sillä hän on meidän todellinen ja aito Jumalan Kuvamme, MINÄ OLEN SE MIKÄ OLEN. Me olemme hänen kuvakseen luotuja alunalkaen. Me, ilman Jumalaa yritämme vain tulla joksikin etsien identiteettiämme, egoamme, minuuttamme. Haluava ja himoitseva minä(εγω) ei ketään vie vapauteen vaan orjuuteen. Vain Kristus voi sen tehdä. Meidän on ristiinnaulittava himomme ja halumme, joista minuutemme koostuu. Vain Jeesus Kristus, Todellinen Ihminen(Taivaasta tullut ihminen, toinen aadam) voi vapauttaa epätodelliset ihmiset, jotka ovat kadonneet synnin pettäminä himojen hallitsemaan minuuteensa. ("Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta." "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tähän maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu.") Meidän oman egon on todallakin kuoltava jotta Kristus voi syntyä ja elää meissä. "Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."

        Kolossalaisille 1:

        "14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut."


      • Johannes kirjoitti:

        Jeesus on Todellinen ja Ainoa Ego Eimi, Minä Olen. Meidän todellinen kuvamme, identiteettimme, alkuperämme ja päämäärämme.
        Monta kertaa olen huvikseni miettinyt kun olen tutustunut maailmassa olevaan henkisen kasvun kirjallisuuteen, kun siellä niin paljon puhutaan siitä, että meidän oman egomme on kuoltava, että todellinen minämme voisi tulla meissä esiin. Kuinka oikean suuntaista se tavallaan onkaan. Mutta ilman Jeesuksen tuntemusta me tulemme kuolemaan oman itsekkään egomme kanssa synteihimme. "Ellette usko minua siksi, joka minä olen(εγω ειμι=EGO EIMI), niin te kuolette synteihinne." Vain Jumalan Poika voi meidät tehdä todella vapaiksi, sillä hän on meidän todellinen ja aito Jumalan Kuvamme, MINÄ OLEN SE MIKÄ OLEN. Me olemme hänen kuvakseen luotuja alunalkaen. Me, ilman Jumalaa yritämme vain tulla joksikin etsien identiteettiämme, egoamme, minuuttamme. Haluava ja himoitseva minä(εγω) ei ketään vie vapauteen vaan orjuuteen. Vain Kristus voi sen tehdä. Meidän on ristiinnaulittava himomme ja halumme, joista minuutemme koostuu. Vain Jeesus Kristus, Todellinen Ihminen(Taivaasta tullut ihminen, toinen aadam) voi vapauttaa epätodelliset ihmiset, jotka ovat kadonneet synnin pettäminä himojen hallitsemaan minuuteensa. ("Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta." "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tähän maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu.") Meidän oman egon on todallakin kuoltava jotta Kristus voi syntyä ja elää meissä. "Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."

        Kolossalaisille 1:

        "14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut."

        Tuo uudestisyntymisen ihme, on asia,
        joka kerrotaan itse asiassa jo siinä taivaiden
        ja maan tapahtumasarjassa, josta 1 Moos 1 kertoo.

        Hänen kauttaan syntyi maa. Mutta eräänä päivänä maa oli
        kuollut, pimentynyt, syvien vesien alle hautautunut.
        Mutta kun VALKEUS tuli pimeyden keskelle, maa syntyi uudelleen.

        Ihminen Jumalan kuvana hallitsi ympärillään olevaa luomakuntaa,
        mutta menetti maan hallintaoikeuden.
        Käärme oli sylkenyt myrkyn, sanat suoraan Valheen isältä.
        Kuolema astui maailmaan.
        Ja niin maa ja maan tomua oleva savimajamme, tekevät taas kuolemaa.

        Messias syntyi. VALKEUS tuli jälleen pimeyden keskelle.
        Mutta nyt Hän ei enää tehnyt sekasortoisesta maasta paratiisia.
        Mutta Hän tulee Jumalan Valtakunnan Kuninkaana,
        Hallitsijaksi sydämeen,
        jota peittävät syvät vedet ja pimeys.
        Pimeys väistyy ja Elämä syntyy,
        kun sisimpäämme astuu Todellinen VALKEUS.


      • Johannes
        kalamos kirjoitti:

        Tuo uudestisyntymisen ihme, on asia,
        joka kerrotaan itse asiassa jo siinä taivaiden
        ja maan tapahtumasarjassa, josta 1 Moos 1 kertoo.

        Hänen kauttaan syntyi maa. Mutta eräänä päivänä maa oli
        kuollut, pimentynyt, syvien vesien alle hautautunut.
        Mutta kun VALKEUS tuli pimeyden keskelle, maa syntyi uudelleen.

        Ihminen Jumalan kuvana hallitsi ympärillään olevaa luomakuntaa,
        mutta menetti maan hallintaoikeuden.
        Käärme oli sylkenyt myrkyn, sanat suoraan Valheen isältä.
        Kuolema astui maailmaan.
        Ja niin maa ja maan tomua oleva savimajamme, tekevät taas kuolemaa.

        Messias syntyi. VALKEUS tuli jälleen pimeyden keskelle.
        Mutta nyt Hän ei enää tehnyt sekasortoisesta maasta paratiisia.
        Mutta Hän tulee Jumalan Valtakunnan Kuninkaana,
        Hallitsijaksi sydämeen,
        jota peittävät syvät vedet ja pimeys.
        Pimeys väistyy ja Elämä syntyy,
        kun sisimpäämme astuu Todellinen VALKEUS.

        Näin juuri. Nouskoon Rakkaus yhä korkeammalle ja laajemmalle sydämissämme valaisemaan tietämme.


    • Anonyymi

      Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2454
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      280
      2087
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1238
    Aihe