Mitä synti on?

alex.kasi

Synti on vajavaisuutta - minulle on kaikki tekemiseni mikä tuhoaa elämääni syntiä. Jos esimerkiksi teen jotain vääryyttä muita kohtaan - se tuhoaa - myös minun omaa elämääni.. ja lopulta se tuhoaa elämäni. Sen palkka - eli seuraus - on kuolema ..

Olis ihan mukava - jos joku helluntaiuskossa oleva kertois mitä synti tarkoittaa heille.
Sellaiset vakio vastaukset kuin että "synti on Jumalan tahdon rikkomista" saa jättää pois jos haluaa..

87

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Njet helari

      Syntikäsitys on sinulle selittämätön paikka. Ja sitä vajavaisuutta näkyy olevan pääsi sisäpuolella runsaasti.

      • :)) No voihan nenä .. Oliko tuo kaikki mitä sinun intelligensiasi sai irti asiasta ..

        alex


      • laki ne 10 sanaa
        alex.kasi kirjoitti:

        :)) No voihan nenä .. Oliko tuo kaikki mitä sinun intelligensiasi sai irti asiasta ..

        alex

        Synti on laittomuus, eli Jumalan lain rikkomista! Jumala kirjoitti lakinsa kiveen omalla sormellaan, Mooses puolestaan käsin kirjaan. Jumalan lakia kuljetettiin arkin sisällä,..ja Mooseksen lain kirjaa arkin sivulla.

        Synti on Jumalan lain rikkomista..mutta synnistä pääsee Jeesuksen Hengen avulla eroon, sillä Jeesus sanoi: " Ilman minua te ette voi mitään tehdä"

        Laki kertoo mikä on syntiä, mutta laki ei voi ketään synnittömäksi tehdä..mutta Pyhä Henki voi. Ihminen voi elää synnitöntä elämää Jumalan yhteydessä! terv. benedi


    • Pyhä_

      Synti on syvimmiltään sitä, että vihaamme Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Se on myös itsekästä hitautta ja omanvoitonpyyntiä. Se on ylpeyttä ja itsekorostusta, halua olla Jumala ja kaikkien yläpuolella. Synti on Jumalan lain rikkomista. Kertaa kymmenen käskyä ja niiden selitykset Lutherin vähäkatekismuksesta, niin huomaat kuinka syvälle koko maailma on langennut syntiin. Lue myös:

      2. Moos. 20, Matt. 5 - 7
      http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/augstunn.html#Perisynti
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/evas/ev47.htm

      Jumala, kirkasta meille meidän syntisyytemme pohjiaan myöten ja sinun armosi suuruus Golgatan keskimmäiselle ristillä, Jeesuksen nimessä, Aamen.

      Siunausta tutkimusmatkaasi sisimpääsi ja hänen kanssaan Golgatalle.

      • Njaa .... enpä nyt oikein tajunnut .. minä en ole koskaan vihannut Jumalaa tai Poikaa tai Pyhää Henkeä .. tai oikeastaan mitään muutakaan .. mikä ei luonnollisesti tarkoita että en olisi syntinen ..

        Ehkä tarkoitit, että monelle on elämä synnissä niin rakas - että valitsee sen mielummin kuin Jumalan vanhurskauden etsisen ..

        Matt. 19:24
        Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Olen minä noita Lutherin kirjoituksia lukenut - ja onhan niissä hyvääkin luettavaa mutta mutta se ei ole Raamattua vaan Lutheria ..

        alex


      • Pyhä_
        alex.kasi kirjoitti:

        Njaa .... enpä nyt oikein tajunnut .. minä en ole koskaan vihannut Jumalaa tai Poikaa tai Pyhää Henkeä .. tai oikeastaan mitään muutakaan .. mikä ei luonnollisesti tarkoita että en olisi syntinen ..

        Ehkä tarkoitit, että monelle on elämä synnissä niin rakas - että valitsee sen mielummin kuin Jumalan vanhurskauden etsisen ..

        Matt. 19:24
        Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Olen minä noita Lutherin kirjoituksia lukenut - ja onhan niissä hyvääkin luettavaa mutta mutta se ei ole Raamattua vaan Lutheria ..

        alex

        Synnissä ei ole varsinaisesti kysymys vihantunteista Jumalaa kohtaan, vaan TAHDOSTA, joka vastustaa Jumalaa. Voit olla hyvällä tuulella ja kuitenkin ajatuksin, sanoin, teoin tai laiminlyönnein kapinoida Jumalaa kohtaan. Synti on nimenomaan kapinaa Jumalan lakia kohtaan ja samalla Jumalan olemusta kohtaan, sillä käskyt kertovat millainen Jumala on. Lain avulla opit tuntemaan syntisyytesi.

        Lue tuo linkki MIKSI TARVITSEN VAPAHTAJAA, jonka laitoin.


      • Pyhä_
        alex.kasi kirjoitti:

        Njaa .... enpä nyt oikein tajunnut .. minä en ole koskaan vihannut Jumalaa tai Poikaa tai Pyhää Henkeä .. tai oikeastaan mitään muutakaan .. mikä ei luonnollisesti tarkoita että en olisi syntinen ..

        Ehkä tarkoitit, että monelle on elämä synnissä niin rakas - että valitsee sen mielummin kuin Jumalan vanhurskauden etsisen ..

        Matt. 19:24
        Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Olen minä noita Lutherin kirjoituksia lukenut - ja onhan niissä hyvääkin luettavaa mutta mutta se ei ole Raamattua vaan Lutheria ..

        alex

        Me karttelemme myös Jumalaa, joka johtuu syntisyydestämme. Luther opettaa raamatun mukaisesti.

        Kyllä myös kristityssä asuu synninturmelus, perisynti, joka ilmenee itsekkyytenä ja vihamielisyytenä Jumalaa kohtaan.


      • Pyhä_ kirjoitti:

        Me karttelemme myös Jumalaa, joka johtuu syntisyydestämme. Luther opettaa raamatun mukaisesti.

        Kyllä myös kristityssä asuu synninturmelus, perisynti, joka ilmenee itsekkyytenä ja vihamielisyytenä Jumalaa kohtaan.

        Niinhän se on minullekin - että elämän turmeleminen ja tuhoaminen on syntiä - ja samalla se on tietysti sen Jumalan tahdon vastustamista, sillä Jumala tahtoo että voisimme elää hyvin ja tyytyväisin mielin ja kauan jopa ikuisesti. On luonnollisesti olemassa paljon erilaista syntiä ja synnillisyyttä, perisynnistä lähtien..

        Monet ajattelevat että Jumalan vastustaminen on syntiä - mikä on oikein ajateltu - mutta he eivät tavan mukaan esitä kysymystä että MIKSI..jos he kysyisivät useammin - auttaisi se ymmärtämään asioita ..

        On paljon helpompi eksyttää niitä jotka eivät tiedä että MIKSI. Sentähden tuo MIKSI? - on hyvä sana - jota ihmisten tulisi käyttää pakjon enemmän elämässään.

        Tuohon kysymykseen on luonnollisesti montakin vastausta mutta alimmaisena on että "Synti on pahuutta ja vajavaisuutta - joka estää iankaikkisen saamisen


      • kaikkii leipä elättä
        alex.kasi kirjoitti:

        Njaa .... enpä nyt oikein tajunnut .. minä en ole koskaan vihannut Jumalaa tai Poikaa tai Pyhää Henkeä .. tai oikeastaan mitään muutakaan .. mikä ei luonnollisesti tarkoita että en olisi syntinen ..

        Ehkä tarkoitit, että monelle on elämä synnissä niin rakas - että valitsee sen mielummin kuin Jumalan vanhurskauden etsisen ..

        Matt. 19:24
        Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Olen minä noita Lutherin kirjoituksia lukenut - ja onhan niissä hyvääkin luettavaa mutta mutta se ei ole Raamattua vaan Lutheria ..

        alex

        Aleksi on paatunut, tunnoton synnin tekijä, sanalla sanoen valehtelija.

        Rukoile että Jumala herättäisi sinun omantuntosi.


      • kaikkii leipä elättä kirjoitti:

        Aleksi on paatunut, tunnoton synnin tekijä, sanalla sanoen valehtelija.

        Rukoile että Jumala herättäisi sinun omantuntosi.

        Jaaha (kaikki leipä elättää?) - solvaat minua valheellisesti ja vain siksi että olen tajunnut, että nuo puheet ikuisesta piinasta eivät ole Raamatusta.

        Huhuilet pusikosta - ja pelkäät olematonta ikuista piinaa? -

        Rohkaise mielesi ja TUTKI mistä moinen oppi on saanut alkunsa - siis MISTÄ se on peräisin. Kuinka se oli niiden kansojen oppi jotka olivat pakanakansoja Israelille.
        Vanhatestamentti ei tunne sen enempää iankaikkista elämää synnissä, kuin ikuista piinaakaan.

        Mitä on omatunto sinulle - pelkoa?

        Entä Jumala ? Onko Jumala olemassa?

        Jos on niin minkälainen Jumalasi on?
        Luoja joka loi ihmisen? Kaikkivaltias ? Kaikkiviisas? Oikeudenmukainen? Rakkaudellinen? Ikuinen ? Ikuinen piinaaja?

        Totean vain että, jos nuo ovat sinun uskosi puitteet - sinulla on suuria vaikeuksia elämässäsi.. ja se että solvaat minua puskistasi puhuu sekin samaa kieltä ..

        Mutta aina voi toivoa että sinäkin kerran rohkaiset mielesi ja aukaiset silmäsi näkemään tuon täydellisen ristiriidan noissa uskonkappaleissasi - joissa yksi puhuu toista vastaan.

        Oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja kaikkivoipa Jumala kiduttamassa luomaansa elämää ikisesti - (tai sallii muiden kiduttavan) tulessa ?? Haloo .. kuinka kukaan voi uskoa siihen?? minulle se on käsittämätöntä.. yhtä käsittämätöntä kuin se että ei kukaan - ei yksikään ihminen ole pystynyt selittämään pois noita ristiriitoja..

        Jos nyt tuohon uskot niin kömmi esiin puskistasi ja kerro kuinka tuo uskosi on mahdollsita - jos et uskalla niin johtopäätökseksi jää että uskosi perusta on pelko .. ainoastaan pelko - turha pelko .. mutta mietihän jos vaikka jäät ilman iankaikkistä elämää .. tuon pelkosi seurauksena .. minä en syyttäisi kaikkivaltiasta piinaajaksi.. se olisi vakava syytös ketä vastaan tahansa - ja erikoisesti Jumalaa vastaan - joka on oikeudenmukaisuuden ja rakkauden lähde.


      • 898

        Farisealaisuuden täyspotti, sillä me olemme ihmisiä, Jumalan lapsia , mutta fariseususkikset ovat kaiken pahan alku ja jatke.


    • Inhottava realisti

      Synti on ihmisen kehittelemä käsite. Sitä voidaan käyttää lyömäaseena siinä vaiheessa, kun ihmisen yksityisyyteen puututaan uskonnon nimissä.

      • Synti on realiteetti - jota ei pitäisi käyttää lyömäaseena :)

        Luuk. 6:37
        "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

        Mutta olisi lapsellista kieltää. että me teemme tekoja jotka turmelevat elämäämme.. (ja se juuri on syntiä).. koko maailma on syntisten ihmisten turmelema ja ns. "kehitys" turmelee maailmaa yhä kiihtyvällä vauhdilla.. joka päivä kuolee esimerkiksi 20000 (kaksi-kymmentä-tuhatta) lasta ruuan, veden tai muun puutteen tahden.

        alex

        ps.
        Olisin tuiki tyytyväinen jos sinäkin kerran näkisit asiat hieman toisella tavalla -- sanotaan vaikka "normaalisti" .. ilman noita ennakkoluuloja ,, :)


    • ei vakiovastaus

      Minulle synti tarkoittaa ristiinnaulittua Jeesusta Kristusta.
      Ehkä vaikea ymmärtää, mutta näin sen syvimmiltään koen.

      2. Kor. 5:21
      Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

      Tekosynnit ovat erikseen. Ne kumpuavat synnin perimmäisestä olemuksesta, joksi Isä Jumala teki Kristuksen. Hän oli synnitön, mutta hänessä oli koko maailman synti (pahat tekomme sälytettyinä hänen päällensä), jonka hän Raamatun mukaan otti pois suostumalla Isän tahtoon eli tulemalla synniksi meidän edestämme, että uskon kautta tulisimme hänessä myös vanhurskaiksi.

      Jes. 53:11
      Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

      Joh. 1:29
      Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

      • Oli hyvä raamatullinen näkemys - toit esiin synnin ja synnin seuraukset oikein hyvin ..

        Joh. 10:
        17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
        18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä...

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Oli hyvä raamatullinen näkemys - toit esiin synnin ja synnin seuraukset oikein hyvin ..

        Joh. 10:
        17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
        18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä...

        alex

        Kun synti tuli Aadamille ja Eevalle jotka ottivat sen vastaan käärmeeltä niin he joutuivat kiroxeen ja siinä sitten oli kaikki kirottu Eedenin ulkopuolella .

        Näin kova sana on synti joka tuhoaa kaikki Jumalan ulkopuolella,,, mutta Kristuxessa kaikki taas pelastuva.,,,t elikä Jumalassa missä Aadam ja Eeva oli ennen lankemuxen..

        Synti on kaikki vääryyttä Jumala kohti.. Ja Jumala Sanoo Sanassa kaikki Vääryys on syntiä..


    • Totta puhut savoarola, synti tuhoaa elämän - syntinen kuolee tekojensa (=syntisyytensä) seurauksena - siksi vain Se joka itse on synnitön voi lunastaa syntiset - antaa henkensä (kuolla) heidän syntiensä lunnaaksi.

      Ei kukaan joka itse on syntinen, voisi toisia lunastaa kuolemasta - ei edes itseään.

      Synnin mittapuu on Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus (Jumalan vanhurskaus) - jota Jeesus kehoitti ihmisiä etsimään. Vain siinä on iankaikkinen elämä mahdollista, Jumalan vanhurskaudessa (synnittömyydessä) ... ja tie sinne on Jumalan Poika ...

      Siksi Paavali kehoittaakin kaikkia kirjeessään (1. kirje Timoteukselle 6: )

      Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä. Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka, jonka aikanansa on antava meidän NÄHDÄ se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

      Pana erikoisesti merkille tuo mitä Paavali sanoo Jumalan näkemisestä:
      " SE AUTUAS JA AINOA VALTIAS, KUNINGASTEN KUNINGAS ja HERRAIN HERRA. JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; JOKA ASUU VALKEUDESSA, MIHIN EI KUKAAN TAIDA TULLA, JOTA YKSIKÄÄN IHMINEN EI OLE NÄHNYT, EIKÄ VOI NÄHDÄ - HÄNEN OLKOON KUNNIA JA IANKAIKKINEN VALTA" -

      Siis ainoa jolla on kuolemattomuus on Jumala - ja ne jotka vaeltavat Jumalan tahdossa (synnittömyydessä) - samalla tavalla kuin Poika.

      Ei kukaan syntinen ole nähnyt Isää - vaan Isän Pojan - joka toteutti Isän tahtoa ja siten osoittaen meille minkälainen Isä On ..

      Matt. 6:33
      Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

      alex

      • Armo, oikeaan aikaan

        Herra kysyi Kainilta: " Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy"? 1 Moos 4: 6

        Eli kun ihminen ajattelee synnin tekemistä hänen käy noin. Mutta jos tekee hyvin, sellainen voi kohottaa katseensa..mutta jos ei hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallise sinä sitä" jae 7

        Mutta Herra on laupias ja armahtavainen, joka pysyy armollisena tuhansille ( ei miljoonille) , joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa.....niille jotka Jumalaa vihaavat.


        Eli " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni"...siltikin vaikka sabatti pitää pyhittää

        Eli Jumala on armollinen tuhansille 2 Moos 34: 7..Se, joka syntinsä tunnustaa ja HYLKÄÄ..se saa armon. ...joten Älä tee itsellesi painettuja jumalan kuvia. jae 17

        " Jokaista rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden" 5 Moos 24: 16

        Kaikki ovat syntiä tehneet.. Joten ottakaamme Jeesus ja hänen iankaikkinen evankeliumi vastaan.. sillä Jeesus on sen jälkeen kuollut sinun syntien ja rikosten tähden!..terv. benedi


    • Kun synti ensimmäisen kerran havaittiin, se löytyi kolmannesta taivaasta,
      Jumalan puutarhasta, Eedenistä, laajalti suojaavasta kerubista.

      "Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit.
      Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet;
      karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia,
      onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa
      olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa,
      valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
      Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle;
      sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
      Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi
      siitä päivästä, jona sinut luotiin,
      siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys." Hes 28

      Tuossa luvussa puhutaan ensin Tyyron ruhtinaalle.
      Mutta sitten osoite vaihtuu. Puhutaankin Tyyron kuninkaalle.
      Lainaamani sanat on osoitettu tuolle kuninkaalle,
      joka oli myös Tyyron ruhtinaan hallitisija ja valtias.

      Synti on siis hallitsija, joka pakottaa meidät noudattamaan sen tahtoa.
      Jeesus sanoi, että me olemme synnin orjia, jotka Poika voi vapauttaa.

      "Te olette isästä p..keleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
      Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy,
      koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta,
      niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

      Hallitsijan vaihdon on kuitenkin mahdollinen.
      Meidän ei ole pakko jäädä synnin orjiksi.

      "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä,
      sillä Jumalan siemen pysyy hänessä;
      eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
      Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä p..keleen lapsia."

    • Ihan noin - Raamattu sanoo ja se osoittaa että syntiin voi langeta - noin periaatteessa - kuka vain .. viisas ei luonnollisesti syntiin lankea. Jos nyt ajatellaan että jokainen ihminen tekee syntiä - siis tyhmyyksiä - niin paras tapa vastustaa syntiä on viisastua.

      Henkilökohtaisesti minä en usko että esimerkiksi noissa Benny Hinnin ja sen tapaisissa kokouksissa opitaan mitään - mielumminkin päin vastoin.. ok - joku voi tietysti huomata kuinka hataralla pohjalla se touhu on - ja se on askel eteenpäin (siis viisastumista) - tämä on minun mielipiteeni keseisestä touhustra.. olen varma että on muitakin mielipiteitä ..

      Niin - ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä - kuinka monta on syntynyt Jumalasta - YKSI ... Jeesus Kristus ... me muut olemme taatusti syntiä tehneet... Mutta jos olet jossain nähnyt synnittömän ihmisen niin anna osoite .. No, ymmärränhän minä että tarkoitit armahdettuja syntisiä .. ja niitähän varmaan on paljonkin .. ja olen varma että ainakin yrittävät välttää syntiä - kykynsä mukaan..

      Mistä heidät tuntee?
      Hedelmistään - niinhän se tietysti on .. hyvä puu tekee hyvää hedelmää ..

      alex

      • Vastasit selvästikin yllä olevaan kommenttiini
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10627471/#comment-54993936
        joka täsmennys siltä varalta,
        että tuohon meidän kommenttien väliin tulee muita kommentteja.
        Ilmaisen tuon yllä olevan kommenttini nyt toisin sanoin:

        Synti on kapinaa Jumalaa vastaan.
        Tuon kapinan aloitti kerubi, joka kantoi nimeä Aamuruskon poika.
        Paremmin tuo kerubi tunnetaan nimellä Lucifer.
        Ja tänään hän kantaa nimeä p..kele ja s..tana.
        Hän on on synnin eli kapinan aloittaja.

        Tuo kapinajohtaja sai jo ensimmäisen ihmisparin kapinoimaan
        Jumalaa vastaan. Syömään kielletyn puun hedelmän.
        Se sai myös Kainin tekemään veljesmurhan.
        Vaikka Jumala varoitti Kainia tuosta synnin pyrkimyksestä,
        päästä hallitsemaan Kainia: "Sen halu on sinuun".

        Ihminen, joka elää synnissä, on siis synnin orja.
        Mutta tästä orjuudesta voi vapautua.
        Vapautettukin voi langeta syntiin, mutta ei enää elä siinä.
        Tämä vapautuminen tapahtuu siten,
        että synnin pettämä eli hengellisesti kuollut ihminen
        syntyy uudesti ylhäältä Hengestä.

        Miten se on mahdollista, kysyi Nikodemus.
        Jeesus vastasi viitaten vaskikäärmeeseen.
        Siis tapaukseen, jonka Nikodemus kirjanoppineena tunsi erittäin hyvin.

        Kun me nostamme katseemme Golgatan ristille,
        niin tapahtuu ihme. Tapahtuu se, mitä sanoitkin, meidät armahdetaan.
        Mutta tapahtuu muutakin. Meistä tulee uusi luomus Kristuksessa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10622439


      • kalamos kirjoitti:

        Vastasit selvästikin yllä olevaan kommenttiini
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10627471/#comment-54993936
        joka täsmennys siltä varalta,
        että tuohon meidän kommenttien väliin tulee muita kommentteja.
        Ilmaisen tuon yllä olevan kommenttini nyt toisin sanoin:

        Synti on kapinaa Jumalaa vastaan.
        Tuon kapinan aloitti kerubi, joka kantoi nimeä Aamuruskon poika.
        Paremmin tuo kerubi tunnetaan nimellä Lucifer.
        Ja tänään hän kantaa nimeä p..kele ja s..tana.
        Hän on on synnin eli kapinan aloittaja.

        Tuo kapinajohtaja sai jo ensimmäisen ihmisparin kapinoimaan
        Jumalaa vastaan. Syömään kielletyn puun hedelmän.
        Se sai myös Kainin tekemään veljesmurhan.
        Vaikka Jumala varoitti Kainia tuosta synnin pyrkimyksestä,
        päästä hallitsemaan Kainia: "Sen halu on sinuun".

        Ihminen, joka elää synnissä, on siis synnin orja.
        Mutta tästä orjuudesta voi vapautua.
        Vapautettukin voi langeta syntiin, mutta ei enää elä siinä.
        Tämä vapautuminen tapahtuu siten,
        että synnin pettämä eli hengellisesti kuollut ihminen
        syntyy uudesti ylhäältä Hengestä.

        Miten se on mahdollista, kysyi Nikodemus.
        Jeesus vastasi viitaten vaskikäärmeeseen.
        Siis tapaukseen, jonka Nikodemus kirjanoppineena tunsi erittäin hyvin.

        Kun me nostamme katseemme Golgatan ristille,
        niin tapahtuu ihme. Tapahtuu se, mitä sanoitkin, meidät armahdetaan.
        Mutta tapahtuu muutakin. Meistä tulee uusi luomus Kristuksessa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10622439

        Niin - kyllä tuossa kirjoituksessasi paljon Raamattua on .Raamatun mukaanhan saatana ei ole mikään sarvipää jolla olisi sorkat vaan langennut olento joka oli kerran ilman syntiä mutta joka korotti itseään niin että lankesi syntiin ja sen seurauksena eroon Jumalasta .,. ja että synti teki meistä vajavaisia ja synnin orjia - totta sekin. Kaikki tuo yllä mainitsemasikin osoittaa kuinka synnin tekeminen vie syntisen kuolemaan - siis synnintekemistä voi hyvällä syyllä kutsua elämän tuhoamisdeksi - me tuhoamme elämää kun teemme syntiä - ja se on syy siihen että me kuolemme - synti erottaa meidät synnittö§mästä Jumalasta ja siten elämästä. Siis kuolema on synnin seuraus.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Niin - kyllä tuossa kirjoituksessasi paljon Raamattua on .Raamatun mukaanhan saatana ei ole mikään sarvipää jolla olisi sorkat vaan langennut olento joka oli kerran ilman syntiä mutta joka korotti itseään niin että lankesi syntiin ja sen seurauksena eroon Jumalasta .,. ja että synti teki meistä vajavaisia ja synnin orjia - totta sekin. Kaikki tuo yllä mainitsemasikin osoittaa kuinka synnin tekeminen vie syntisen kuolemaan - siis synnintekemistä voi hyvällä syyllä kutsua elämän tuhoamisdeksi - me tuhoamme elämää kun teemme syntiä - ja se on syy siihen että me kuolemme - synti erottaa meidät synnittö§mästä Jumalasta ja siten elämästä. Siis kuolema on synnin seuraus.

        Kyllä. Ja me olemme jo kuolleet synteihimme ja rikoksiimme.
        Eli Raamattu useasta erilaisesta kuolemasta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10601083/#comment-54800889


      • kalamos kirjoitti:

        Kyllä. Ja me olemme jo kuolleet synteihimme ja rikoksiimme.
        Eli Raamattu useasta erilaisesta kuolemasta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10601083/#comment-54800889

        Minä en löydä Raamatusta että me olemme kuolemattomia sieluja ilman Jumalaa - ja se tarkoittaa minulle että olemme elossa kunnes kuolemme - vaikkakin syntisiäja siksi kuoleman omia.. . Raamattu sanoo minulle että Jumala herättää kuolleista lunastetut - Jeesuksen tulemuksessa.. ei ennen..

        1. Kor. 15:19
        19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
        20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Minä en löydä Raamatusta että me olemme kuolemattomia sieluja ilman Jumalaa - ja se tarkoittaa minulle että olemme elossa kunnes kuolemme - vaikkakin syntisiäja siksi kuoleman omia.. . Raamattu sanoo minulle että Jumala herättää kuolleista lunastetut - Jeesuksen tulemuksessa.. ei ennen..

        1. Kor. 15:19
        19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
        20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        alex

        Kaikki ihmiset kokevat
        ruumiillisen kuoleman ja ruumiin ylösnousemisen.
        Niin väärät kuin vanhurskaatkin.
        Ja vasta sen jälkeen tulee tuomio.

        Mitä sielun kuolemattomuuteen tulee,
        niin siitä on pieni keskustelun pätkä täällä
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10106751/#comment-51771603


      • kalamos kirjoitti:

        Kaikki ihmiset kokevat
        ruumiillisen kuoleman ja ruumiin ylösnousemisen.
        Niin väärät kuin vanhurskaatkin.
        Ja vasta sen jälkeen tulee tuomio.

        Mitä sielun kuolemattomuuteen tulee,
        niin siitä on pieni keskustelun pätkä täällä
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10106751/#comment-51771603

        Kalamos - kyllä sinä nyt olet käsittänyt väärin tämän kuolema asian. Ei Paavali esimerkiksi tarkoita että hänellä olisi kuolematon sielu. Tosiasiassa ei ole edes mahdollista että saisi sellaisen käsityksen Paavalin kiroituksista koska jos joku niin Paavali on sitä mieltä että syntinen tuhoutuu lopullisesti. Ja että minä uskoisin ihmisten "uniin tai näkyihin".
        - Tässä on kyse Raamatun (koko Raamatun) opetuksesta ja siellä ei ole kuolematonta sielua vajavaisuudessa se on varma asia :)

        Usko sielun kuolemattomuuteen tekee Raamatusta sekavan ja ristiriitaisen (ja siksihän ihmiset eivät Raamattuun uskokaan).
        Puhutaan kummallisuuksia joita ei Raamattu opeta - ja ihmiset ajattelevat että kuinka tuo voisi olla totta - ja oikein ajattelevat - sillä kuolemattomuus synnissä ei ole Raamatun opetus - päin vastoin se että "synti tappaa" - että synnin tekeminen on elämän tuhoamista. Syntinen tuhoaa oman elämänsä ja lastensä jos he eivät käänny pois synneistään -- SE on Raamatun opetus.

        Raamatun totuus kaikessa yksinkertaisuudessaan on että #Elämällä Jumalan valtakunnassa ja Jumalan vanhurskaudessa - SE on ainoa tapa saada iankaikkinen elämä.#

        Siis kuinka päästä Jumalan valtakuntaan ?

        Raamattu sanoo: - Kuulemalla mitä Jumala ( Poikansa kautta ) meille opettaa.. ja seuraamalla häntä joka on meidät lunastanut - se on: elämällä Jumalan tahdossa. Raamattu lupaa että syntinen voi siten parantua syntiensä tuottamista vaurioista ja saada elää.

        Synnit on sovitettu kun viaton kuoli - (lakkasi täydellisesti elämästä) - ristillä.

        Olisi ristiriitainen ajatus, että synnin palkka ei olisi kuolema - vaan iankaikkinen piina. Se ei ole Raamatun opetus - vaan pakanuudesta saatu harha ..

        Sitäpaitsi ikuisen piinan oppi ei sovi ollenkaan Jumalan kuolemattomiin ominaisuuksiin. Että täydellinen Jumala loisi elämää ikuisesti kitumaan - HALOO kalamos - se on täysin mahdoton oppi ....silloin ei Jumala olisi täydellinen eikä edes kuolematon - koska ainoastaan täydellisyydessä voi olla kuolemattomuutta - Ikuisen piina oppi on harha jonka juuret ovat kaukana pakanuudessa ja siinä uskossa että ihmisellä JO olisi kuolemattomuus..

        Mieti asiaa:
        Kuka Raamatussa lupaa ihmiselle kuolemattomuuden synnissä? Ihmisen Luoja ? Ei - vaan Luojan vastustaja - hän jota kutsutaan nimellä saaatana. Hän sanoi "Ei, ette te kuole - vaan teistä tulee Jumalan kaltaisia "..

        Hänestä Jeesus sanoi: "Hän on ollut valehtelija alusta asti" ..

        MIKSI Jumala on AINOA jolla on kuolemattomuus ?

        Koska kuolemattomuuteen tarvitaan TÄYDELLISYYTTÄ.
        Mieti sitä - täydellisyyttä on vain se mikä on - siis ei ole montaa erilaista täydellisyyttä vain YKSI. Jumala on YKSI - ei ole toista Jumalaa Hänen rinnallaan.

        Ymmärrätkö mitä tarkoittaa Jumalan vanhurskaus?
        Se tarkoittaa Jumalassa olevaa kaikinpuolista olevaa TÄYDELLISYYTTÄ - ja Jumalan ominaisuudet on se mikä TEKEE Jumalasta kuolemattoman.

        Ja vain hän (Jumala) voi antaa ihmiselle kuolemattomuuden.. tie Jumalan luokse on Kristus - mutta Jumala tekee eläväksi ne jotka elävät Hänen tahdossaan.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kalamos - kyllä sinä nyt olet käsittänyt väärin tämän kuolema asian. Ei Paavali esimerkiksi tarkoita että hänellä olisi kuolematon sielu. Tosiasiassa ei ole edes mahdollista että saisi sellaisen käsityksen Paavalin kiroituksista koska jos joku niin Paavali on sitä mieltä että syntinen tuhoutuu lopullisesti. Ja että minä uskoisin ihmisten "uniin tai näkyihin".
        - Tässä on kyse Raamatun (koko Raamatun) opetuksesta ja siellä ei ole kuolematonta sielua vajavaisuudessa se on varma asia :)

        Usko sielun kuolemattomuuteen tekee Raamatusta sekavan ja ristiriitaisen (ja siksihän ihmiset eivät Raamattuun uskokaan).
        Puhutaan kummallisuuksia joita ei Raamattu opeta - ja ihmiset ajattelevat että kuinka tuo voisi olla totta - ja oikein ajattelevat - sillä kuolemattomuus synnissä ei ole Raamatun opetus - päin vastoin se että "synti tappaa" - että synnin tekeminen on elämän tuhoamista. Syntinen tuhoaa oman elämänsä ja lastensä jos he eivät käänny pois synneistään -- SE on Raamatun opetus.

        Raamatun totuus kaikessa yksinkertaisuudessaan on että #Elämällä Jumalan valtakunnassa ja Jumalan vanhurskaudessa - SE on ainoa tapa saada iankaikkinen elämä.#

        Siis kuinka päästä Jumalan valtakuntaan ?

        Raamattu sanoo: - Kuulemalla mitä Jumala ( Poikansa kautta ) meille opettaa.. ja seuraamalla häntä joka on meidät lunastanut - se on: elämällä Jumalan tahdossa. Raamattu lupaa että syntinen voi siten parantua syntiensä tuottamista vaurioista ja saada elää.

        Synnit on sovitettu kun viaton kuoli - (lakkasi täydellisesti elämästä) - ristillä.

        Olisi ristiriitainen ajatus, että synnin palkka ei olisi kuolema - vaan iankaikkinen piina. Se ei ole Raamatun opetus - vaan pakanuudesta saatu harha ..

        Sitäpaitsi ikuisen piinan oppi ei sovi ollenkaan Jumalan kuolemattomiin ominaisuuksiin. Että täydellinen Jumala loisi elämää ikuisesti kitumaan - HALOO kalamos - se on täysin mahdoton oppi ....silloin ei Jumala olisi täydellinen eikä edes kuolematon - koska ainoastaan täydellisyydessä voi olla kuolemattomuutta - Ikuisen piina oppi on harha jonka juuret ovat kaukana pakanuudessa ja siinä uskossa että ihmisellä JO olisi kuolemattomuus..

        Mieti asiaa:
        Kuka Raamatussa lupaa ihmiselle kuolemattomuuden synnissä? Ihmisen Luoja ? Ei - vaan Luojan vastustaja - hän jota kutsutaan nimellä saaatana. Hän sanoi "Ei, ette te kuole - vaan teistä tulee Jumalan kaltaisia "..

        Hänestä Jeesus sanoi: "Hän on ollut valehtelija alusta asti" ..

        MIKSI Jumala on AINOA jolla on kuolemattomuus ?

        Koska kuolemattomuuteen tarvitaan TÄYDELLISYYTTÄ.
        Mieti sitä - täydellisyyttä on vain se mikä on - siis ei ole montaa erilaista täydellisyyttä vain YKSI. Jumala on YKSI - ei ole toista Jumalaa Hänen rinnallaan.

        Ymmärrätkö mitä tarkoittaa Jumalan vanhurskaus?
        Se tarkoittaa Jumalassa olevaa kaikinpuolista olevaa TÄYDELLISYYTTÄ - ja Jumalan ominaisuudet on se mikä TEKEE Jumalasta kuolemattoman.

        Ja vain hän (Jumala) voi antaa ihmiselle kuolemattomuuden.. tie Jumalan luokse on Kristus - mutta Jumala tekee eläväksi ne jotka elävät Hänen tahdossaan.

        alex

        No mennnään sitten Raamatun alkuriveille.
        Käärme sanoi:
        "Ette suinkaan, kuole ... vaan ... sinä päivänä ...".

        Jumala sanoi:
        "Sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".

        Kumpi puhui totta tuosta päivästä. Käärme vai Jumala.
        Oliko Aadam elävä vai kuollut syötyään hyvän- ja pahantiedon puusta?


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kalamos - kyllä sinä nyt olet käsittänyt väärin tämän kuolema asian. Ei Paavali esimerkiksi tarkoita että hänellä olisi kuolematon sielu. Tosiasiassa ei ole edes mahdollista että saisi sellaisen käsityksen Paavalin kiroituksista koska jos joku niin Paavali on sitä mieltä että syntinen tuhoutuu lopullisesti. Ja että minä uskoisin ihmisten "uniin tai näkyihin".
        - Tässä on kyse Raamatun (koko Raamatun) opetuksesta ja siellä ei ole kuolematonta sielua vajavaisuudessa se on varma asia :)

        Usko sielun kuolemattomuuteen tekee Raamatusta sekavan ja ristiriitaisen (ja siksihän ihmiset eivät Raamattuun uskokaan).
        Puhutaan kummallisuuksia joita ei Raamattu opeta - ja ihmiset ajattelevat että kuinka tuo voisi olla totta - ja oikein ajattelevat - sillä kuolemattomuus synnissä ei ole Raamatun opetus - päin vastoin se että "synti tappaa" - että synnin tekeminen on elämän tuhoamista. Syntinen tuhoaa oman elämänsä ja lastensä jos he eivät käänny pois synneistään -- SE on Raamatun opetus.

        Raamatun totuus kaikessa yksinkertaisuudessaan on että #Elämällä Jumalan valtakunnassa ja Jumalan vanhurskaudessa - SE on ainoa tapa saada iankaikkinen elämä.#

        Siis kuinka päästä Jumalan valtakuntaan ?

        Raamattu sanoo: - Kuulemalla mitä Jumala ( Poikansa kautta ) meille opettaa.. ja seuraamalla häntä joka on meidät lunastanut - se on: elämällä Jumalan tahdossa. Raamattu lupaa että syntinen voi siten parantua syntiensä tuottamista vaurioista ja saada elää.

        Synnit on sovitettu kun viaton kuoli - (lakkasi täydellisesti elämästä) - ristillä.

        Olisi ristiriitainen ajatus, että synnin palkka ei olisi kuolema - vaan iankaikkinen piina. Se ei ole Raamatun opetus - vaan pakanuudesta saatu harha ..

        Sitäpaitsi ikuisen piinan oppi ei sovi ollenkaan Jumalan kuolemattomiin ominaisuuksiin. Että täydellinen Jumala loisi elämää ikuisesti kitumaan - HALOO kalamos - se on täysin mahdoton oppi ....silloin ei Jumala olisi täydellinen eikä edes kuolematon - koska ainoastaan täydellisyydessä voi olla kuolemattomuutta - Ikuisen piina oppi on harha jonka juuret ovat kaukana pakanuudessa ja siinä uskossa että ihmisellä JO olisi kuolemattomuus..

        Mieti asiaa:
        Kuka Raamatussa lupaa ihmiselle kuolemattomuuden synnissä? Ihmisen Luoja ? Ei - vaan Luojan vastustaja - hän jota kutsutaan nimellä saaatana. Hän sanoi "Ei, ette te kuole - vaan teistä tulee Jumalan kaltaisia "..

        Hänestä Jeesus sanoi: "Hän on ollut valehtelija alusta asti" ..

        MIKSI Jumala on AINOA jolla on kuolemattomuus ?

        Koska kuolemattomuuteen tarvitaan TÄYDELLISYYTTÄ.
        Mieti sitä - täydellisyyttä on vain se mikä on - siis ei ole montaa erilaista täydellisyyttä vain YKSI. Jumala on YKSI - ei ole toista Jumalaa Hänen rinnallaan.

        Ymmärrätkö mitä tarkoittaa Jumalan vanhurskaus?
        Se tarkoittaa Jumalassa olevaa kaikinpuolista olevaa TÄYDELLISYYTTÄ - ja Jumalan ominaisuudet on se mikä TEKEE Jumalasta kuolemattoman.

        Ja vain hän (Jumala) voi antaa ihmiselle kuolemattomuuden.. tie Jumalan luokse on Kristus - mutta Jumala tekee eläväksi ne jotka elävät Hänen tahdossaan.

        alex

        Alla hieman mitä Paavali kirjoitti asiasta ja Paavali sanoo Raamatun totuuden: (usko tai älä) ..

        1. Kor. 15:20 >>
        Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä. Jumalan edessä, JOKA KAIKKI ELÄVÄKSI TEKEE ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka, jonka AIKANANSA ON ANTAVA MEIDÄN NÄHDÄ SE AUTUAS (ja tässä Paavali puhuu Jumalasta - Isästä ) ja AINOA VALTIAS, KUNINGASTEN Kuningas ja HERRAIN Herra, (HUOMAA ! ) ...

        JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; JOKA ASUU VALKEUDESSA , MIHIN EI KUKAAN TAIDA TULLA; JOTA EI YKSIKÄÄN IHMINEN EI OLE NÄHNYT , EIKÄ VOI NÄHDÄ - HÄNEN OLKOON KUNNIA JA IANKAIKKINEN VALTA

        Amen.

        On selvää, että ei kukaan synnin turmelema voi Jumalaa kohdata ilman että tuhoutuu - siksi meidän täytyy ensin parantua syntiemme tuottamista vaurioista vasta sen jälkeen voivat ne jotka ovat lunastetut ja parantuneet - nähdä Jumalan kasvot ja jäädä eloon. Parantaja/opettaja on luonnollisesti Kristus ..

        Olen joskus miettinyt että kuinka ne jotka jo luulevat olevansa kuolemattomia kestävät Jumalan edessä. Kun täydellinen totuus n.s. läpivalaisee ihmisen - kuinka silloin käy niiden jotka itsepäisesti synneistään huolimatta väittävät olevansa yhtä kuolemattomia kuin täydellinen Jumala - eihän se ole mahdollista - Raamattu sanoo

        Room. 6:23
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta > JUMALA ARMOLAHJA < on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Siis kenen armolahja? >Jumalan< - Poika on tie Jumalan luo.. Poika on lunastaja - opettaja - jonka Isä on maailmaan lähettänyt - ei Poika ole Isä vaan Isän tahdon tekijä.

        Iankaikkinen elämä vaatii sitä täydellisyyttä mikä on yksin Jumalan - usko on sitä että uskoo että Jeesus on maksanut ihmisten syntivelat ja että hän voi johdattaa sitä haluavat ihmiset elämään Jumalan vanhurskaudessa - siinä täydellisyydessä mikä Jumalan.

        Paavali kirjoittaa tästä :

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, ESIKOISENA kuoloon nukkuneista.

        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta JOKAINEN VUOROLLAAN

        : ESIKOISENA KRISTUS.
        , SITTEN KRISTUKSEN OMAT hänen tulemuksessaan;

        , SITTEN TULEE LOPPU, (lue tarkkaan) kun hän (Kristus) antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        (Pane merkille tuo että" Kristuksen pitää hallitseman SIIHEN ASTI" - ei kauempaa - sillä kun Kristuksen tehtävä on tehty ja syntiä ei enää ole ja kuolemaa ei enää ole - on Jumala kaikki KAIKISSA - siis ilman välimiestä)

        Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan kuolema.
        (VASTA SILLOIN ON KUOLEMATTOMUUS SAAVUTETTU) ..

        Sillä:
        "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle". Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei TIETENKÄÄN ole alistettu SE (=Isä) , joka on alistanut kaiken hänen (Pojan) allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN sen (=Isän) valtaan, joka on alistanut hänen (Pojan) valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki KAQIKISSA. (= niin Pojassa kuin kaikissa muissakin - esimerkiksi lunastetuissa jotka siis ovat päässeet perille) .. Synnin turmellusta ei enää ole.. "Kaikki entinen on mennyt - eikä ne enää mieleen astu " ..

        Huomaa erikoisesti tuo :
        "Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema" - vertaa sitä Raamatun sanoihin: "Synnin palkka on kuolema" - siis - kun kuolema on kukistettu, silloin syntiä ei enää ole.

        alex :)


      • kalamos kirjoitti:

        No mennnään sitten Raamatun alkuriveille.
        Käärme sanoi:
        "Ette suinkaan, kuole ... vaan ... sinä päivänä ...".

        Jumala sanoi:
        "Sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".

        Kumpi puhui totta tuosta päivästä. Käärme vai Jumala.
        Oliko Aadam elävä vai kuollut syötyään hyvän- ja pahantiedon puusta?

        Jumala - sillä ihminen oli synnin tähden kuoleman oma.. siis vailla iankaikkista elämää..
        Käärme taas sanoi (valehteli) että ei ette te kuole vaan teistä tulee Jumalan kaltaisia - tiedätte hyvän ja pahan ..

        Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: (varoittanut) : 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."

        Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

        Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän KOKO ELINAIKASI.

        Siis ei edes saatanalla (sillä vanhalla käärmeellä) ole kuolemattomuutta ..

        Ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - ainoastaan siten tulee Raamatun kertomuksesta ristiriidaton ja ymmärrettävä.. Ei muuten.

        Valitan kalamos - mutta minä en usko tippaakaan näihin kaataja pappeihin jotka opettavat kuolemattomuutta synnissä ja sen mukana tulevaa valhetta ikuisesta piinasta.. he eivät tunne täydellistä Jumalaa tai Raamattua ..

        Ei millään pahalla sanottu ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Jumala - sillä ihminen oli synnin tähden kuoleman oma.. siis vailla iankaikkista elämää..
        Käärme taas sanoi (valehteli) että ei ette te kuole vaan teistä tulee Jumalan kaltaisia - tiedätte hyvän ja pahan ..

        Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: (varoittanut) : 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."

        Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

        Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän KOKO ELINAIKASI.

        Siis ei edes saatanalla (sillä vanhalla käärmeellä) ole kuolemattomuutta ..

        Ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - ainoastaan siten tulee Raamatun kertomuksesta ristiriidaton ja ymmärrettävä.. Ei muuten.

        Valitan kalamos - mutta minä en usko tippaakaan näihin kaataja pappeihin jotka opettavat kuolemattomuutta synnissä ja sen mukana tulevaa valhetta ikuisesta piinasta.. he eivät tunne täydellistä Jumalaa tai Raamattua ..

        Ei millään pahalla sanottu ..

        alex

        Eli olemme yhtä mieltä siitä, että Jumala oli oikeassa,
        ja tuona nimenomaisena päivänä,
        kun Aadam nieli kielletyn hedelmän, hän kuoli.

        Aadam oli siis kuollut sielu.
        Joskaaan ei ollut vielä ruumiillisesti kuollut.


      • kalamos kirjoitti:

        Eli olemme yhtä mieltä siitä, että Jumala oli oikeassa,
        ja tuona nimenomaisena päivänä,
        kun Aadam nieli kielletyn hedelmän, hän kuoli.

        Aadam oli siis kuollut sielu.
        Joskaaan ei ollut vielä ruumiillisesti kuollut.

        Voi sinua kalamos :)
        Sinä hetkellä ihminen rikkoi Jumalan tahdon ja otti oman tiensä oli hän vailla iankaikkista elämää - siis kuoleman oma - sillä hän valitsi OMAN tien ja se tie ei vie iankaikkiseen elämään vaan iankaikkiseen kuolemaan. Raamattu sanoo selvästi että kuolema on elämän loppu - ja siitä toisesta kuolemasta mistä Ilmestyskirja puhuu - siitä ei ole ylösnousua... Näyttää siltä että tämä kulema käsite on asia jossa meillä on eri näkemys..

        Kun luen Raamattua etsin siitä sen keskeisen sanoman ja se ei sisällä kuolematonta elämää synnissä se on varma -
        Ja koska minä luen Raamattua siten että se ei ole ristiriitainen itsensä kanssa - - en voi löytää sieltä sellaista joka selittäisi kuinka olisi ahdollista että vajavainen syntinen omaisi iankaikkisen elämän vaikka sitten tulessa .. sellainen usko tekee Raamatusta todella ristiriitaisen ja Jumalasta varsin kummallisen rakastamiaan ikuisesti piinaavan julmurin ?!

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Alla hieman mitä Paavali kirjoitti asiasta ja Paavali sanoo Raamatun totuuden: (usko tai älä) ..

        1. Kor. 15:20 >>
        Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä. Jumalan edessä, JOKA KAIKKI ELÄVÄKSI TEKEE ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka, jonka AIKANANSA ON ANTAVA MEIDÄN NÄHDÄ SE AUTUAS (ja tässä Paavali puhuu Jumalasta - Isästä ) ja AINOA VALTIAS, KUNINGASTEN Kuningas ja HERRAIN Herra, (HUOMAA ! ) ...

        JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; JOKA ASUU VALKEUDESSA , MIHIN EI KUKAAN TAIDA TULLA; JOTA EI YKSIKÄÄN IHMINEN EI OLE NÄHNYT , EIKÄ VOI NÄHDÄ - HÄNEN OLKOON KUNNIA JA IANKAIKKINEN VALTA

        Amen.

        On selvää, että ei kukaan synnin turmelema voi Jumalaa kohdata ilman että tuhoutuu - siksi meidän täytyy ensin parantua syntiemme tuottamista vaurioista vasta sen jälkeen voivat ne jotka ovat lunastetut ja parantuneet - nähdä Jumalan kasvot ja jäädä eloon. Parantaja/opettaja on luonnollisesti Kristus ..

        Olen joskus miettinyt että kuinka ne jotka jo luulevat olevansa kuolemattomia kestävät Jumalan edessä. Kun täydellinen totuus n.s. läpivalaisee ihmisen - kuinka silloin käy niiden jotka itsepäisesti synneistään huolimatta väittävät olevansa yhtä kuolemattomia kuin täydellinen Jumala - eihän se ole mahdollista - Raamattu sanoo

        Room. 6:23
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta > JUMALA ARMOLAHJA < on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Siis kenen armolahja? >Jumalan< - Poika on tie Jumalan luo.. Poika on lunastaja - opettaja - jonka Isä on maailmaan lähettänyt - ei Poika ole Isä vaan Isän tahdon tekijä.

        Iankaikkinen elämä vaatii sitä täydellisyyttä mikä on yksin Jumalan - usko on sitä että uskoo että Jeesus on maksanut ihmisten syntivelat ja että hän voi johdattaa sitä haluavat ihmiset elämään Jumalan vanhurskaudessa - siinä täydellisyydessä mikä Jumalan.

        Paavali kirjoittaa tästä :

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, ESIKOISENA kuoloon nukkuneista.

        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta JOKAINEN VUOROLLAAN

        : ESIKOISENA KRISTUS.
        , SITTEN KRISTUKSEN OMAT hänen tulemuksessaan;

        , SITTEN TULEE LOPPU, (lue tarkkaan) kun hän (Kristus) antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        (Pane merkille tuo että" Kristuksen pitää hallitseman SIIHEN ASTI" - ei kauempaa - sillä kun Kristuksen tehtävä on tehty ja syntiä ei enää ole ja kuolemaa ei enää ole - on Jumala kaikki KAIKISSA - siis ilman välimiestä)

        Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan kuolema.
        (VASTA SILLOIN ON KUOLEMATTOMUUS SAAVUTETTU) ..

        Sillä:
        "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle". Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei TIETENKÄÄN ole alistettu SE (=Isä) , joka on alistanut kaiken hänen (Pojan) allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN sen (=Isän) valtaan, joka on alistanut hänen (Pojan) valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki KAQIKISSA. (= niin Pojassa kuin kaikissa muissakin - esimerkiksi lunastetuissa jotka siis ovat päässeet perille) .. Synnin turmellusta ei enää ole.. "Kaikki entinen on mennyt - eikä ne enää mieleen astu " ..

        Huomaa erikoisesti tuo :
        "Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema" - vertaa sitä Raamatun sanoihin: "Synnin palkka on kuolema" - siis - kun kuolema on kukistettu, silloin syntiä ei enää ole.

        alex :)

        Eikö Paavalin kirjoitus taaskaan kelvannut joillekin - ihmettelen voisiko kyseessä joku helluntaiuskova ? joka ei tyckää Paavalista? tai kuka :=)

        Kukapa sen tietää ?

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Voi sinua kalamos :)
        Sinä hetkellä ihminen rikkoi Jumalan tahdon ja otti oman tiensä oli hän vailla iankaikkista elämää - siis kuoleman oma - sillä hän valitsi OMAN tien ja se tie ei vie iankaikkiseen elämään vaan iankaikkiseen kuolemaan. Raamattu sanoo selvästi että kuolema on elämän loppu - ja siitä toisesta kuolemasta mistä Ilmestyskirja puhuu - siitä ei ole ylösnousua... Näyttää siltä että tämä kulema käsite on asia jossa meillä on eri näkemys..

        Kun luen Raamattua etsin siitä sen keskeisen sanoman ja se ei sisällä kuolematonta elämää synnissä se on varma -
        Ja koska minä luen Raamattua siten että se ei ole ristiriitainen itsensä kanssa - - en voi löytää sieltä sellaista joka selittäisi kuinka olisi ahdollista että vajavainen syntinen omaisi iankaikkisen elämän vaikka sitten tulessa .. sellainen usko tekee Raamatusta todella ristiriitaisen ja Jumalasta varsin kummallisen rakastamiaan ikuisesti piinaavan julmurin ?!

        alex

        Siis kuoliko Aadam sinä päivänä,
        josta Jumala oli sanonut:
        "sinä päivänä, jona sinä siitä syöt,
        pitää sinun kuolemalla kuoleman".

        Vai eikö kuollutkaan sinä päivänä,
        niinkuin käärme oli väittänyt:
        "Ette suinkaan kuole;
        vaan Jumala tietää,
        että sinä päivänä, jona te siitä syötte ...".

        Siis ... kuoliko Aadam tuona päivänä?


      • alex.kasi kirjoitti:

        Eikö Paavalin kirjoitus taaskaan kelvannut joillekin - ihmettelen voisiko kyseessä joku helluntaiuskova ? joka ei tyckää Paavalista? tai kuka :=)

        Kukapa sen tietää ?

        alex

        Nuo miinukset eivät varmaankaan ole Paavalille,
        vaan sinun selityksillesi.


      • kalamos kirjoitti:

        Siis kuoliko Aadam sinä päivänä,
        josta Jumala oli sanonut:
        "sinä päivänä, jona sinä siitä syöt,
        pitää sinun kuolemalla kuoleman".

        Vai eikö kuollutkaan sinä päivänä,
        niinkuin käärme oli väittänyt:
        "Ette suinkaan kuole;
        vaan Jumala tietää,
        että sinä päivänä, jona te siitä syötte ...".

        Siis ... kuoliko Aadam tuona päivänä?

        kalamos - ihminen menetti iankaikkisen elämänsä tuona päivänä. ok.
        Siinä mielessä ihminen oli kuollut, vailla iankaikkista elämää - ei ihmistä voida jakaa kahteen osaan ja sanoa, että toinen osa kuoli ja toinen jäi eloon. Kaiken aikaa on kysymys elävästä olennosta - YHDESTÄ elämästä joka koostuu ruumiista ja hengestä jonka Jumala puhalsi ihmiseen ja niin ihmisestä tuli elävä olento (elävä sielu) - Raamattu kutsuu ihmistä sieluksi - ja myös eläimiä sieluiksi.

        1. Moos. 2:7
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Ainekset maan tomusta (mistäs muusta) ja elämän henki Jumalalta .. ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Ja kun ihminen kuolee, tapahtuu se päin vastainen - ruumis palaa takaisin maan tuomuus ja henki takaisin sen antajalle - Jumalalle..

        Saarn. 12:7
        Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

        alex


      • kalamos kirjoitti:

        Nuo miinukset eivät varmaankaan ole Paavalille,
        vaan sinun selityksillesi.

        OK :)

        Minä siis kirjoitin että :
        On selvää, että ei kukaan synnin turmelema voi Jumalaa kohdata ilman että tuhoutuu - siksi meidän täytyy ensin parantua syntiemme tuottamista vaurioista vasta sen jälkeen voivat ne jotka ovat lunastetut ja parantuneet - nähdä Jumalan kasvot ja jäädä eloon. Parantaja/opettaja on luonnollisesti Kristus ..

        Olen joskus miettinyt, että kuinka ne jotka jo luulevat olevansa kuolemattomia kestävät Jumalan edessä. Kun täydellinen totuus n.s. läpivalaisee ihmisen - kuinka silloin käy niiden jotka itsepäisesti synneistään huolimatta väittävät olevansa yhtä kuolemattomia kuin täydellinen Jumala - eihän se ole mahdollista ..
        --

        Ja tuoko oli sitten helluntaiuskossa olvien mielestä väärin .. ?!

        alex

        Loputhan oli Paavali kirjoittanut (vaan jos ette sattuneet huomaamaan) ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        kalamos - ihminen menetti iankaikkisen elämänsä tuona päivänä. ok.
        Siinä mielessä ihminen oli kuollut, vailla iankaikkista elämää - ei ihmistä voida jakaa kahteen osaan ja sanoa, että toinen osa kuoli ja toinen jäi eloon. Kaiken aikaa on kysymys elävästä olennosta - YHDESTÄ elämästä joka koostuu ruumiista ja hengestä jonka Jumala puhalsi ihmiseen ja niin ihmisestä tuli elävä olento (elävä sielu) - Raamattu kutsuu ihmistä sieluksi - ja myös eläimiä sieluiksi.

        1. Moos. 2:7
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Ainekset maan tomusta (mistäs muusta) ja elämän henki Jumalalta .. ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Ja kun ihminen kuolee, tapahtuu se päin vastainen - ruumis palaa takaisin maan tuomuus ja henki takaisin sen antajalle - Jumalalle..

        Saarn. 12:7
        Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

        alex

        Iankaikkinen Elämä oli tarjolla Elämän puun hedelmässä.
        Sen hedelmän lihan ja veren syöminen olisi antanut Iankaikkisen Elämän.

        Mutta siitä Aadam ei syönyt.
        Eli Aadamille ei vielä ollut tuota Iankaikkista Elämää itsessään,
        kun hän söi tiedon puusta ja kuoli sinä päivänä.


      • alex.kasi kirjoitti:

        OK :)

        Minä siis kirjoitin että :
        On selvää, että ei kukaan synnin turmelema voi Jumalaa kohdata ilman että tuhoutuu - siksi meidän täytyy ensin parantua syntiemme tuottamista vaurioista vasta sen jälkeen voivat ne jotka ovat lunastetut ja parantuneet - nähdä Jumalan kasvot ja jäädä eloon. Parantaja/opettaja on luonnollisesti Kristus ..

        Olen joskus miettinyt, että kuinka ne jotka jo luulevat olevansa kuolemattomia kestävät Jumalan edessä. Kun täydellinen totuus n.s. läpivalaisee ihmisen - kuinka silloin käy niiden jotka itsepäisesti synneistään huolimatta väittävät olevansa yhtä kuolemattomia kuin täydellinen Jumala - eihän se ole mahdollista ..
        --

        Ja tuoko oli sitten helluntaiuskossa olvien mielestä väärin .. ?!

        alex

        Loputhan oli Paavali kirjoittanut (vaan jos ette sattuneet huomaamaan) ..

        alex

        Kyllä tuossa kommentissa oli paljon muutakin sinun omaa selitystäsi.
        Ja kyllä niissä on useampikin miinuksen arvoinen asia.

        Esimerkiksi kirjoitit:
        Pane merkille tuo että" Kristuksen pitää hallitseman SIIHEN ASTI" - ei kauempaa


      • kalamos kirjoitti:

        Iankaikkinen Elämä oli tarjolla Elämän puun hedelmässä.
        Sen hedelmän lihan ja veren syöminen olisi antanut Iankaikkisen Elämän.

        Mutta siitä Aadam ei syönyt.
        Eli Aadamille ei vielä ollut tuota Iankaikkista Elämää itsessään,
        kun hän söi tiedon puusta ja kuoli sinä päivänä.

        Sekin, että Jumala varoitti Aadamia (niinkuin moni muukia asia Raamatussa) osoitaaa, että iankaikkisen elämän voi menettää - jos luopuu Jumalan tahdosta - siis iankaikkista elämää ei ole muualla kuin Jumaln tahdossa - toisin sanoen ei ole niin että joka sen kerran on saanut ei voisi menettää jos luopuu Jumalasta.

        --
        Näin sanoo Raamatun Jumala:
        Jos minä sanon vanhurskaalle, että HÄN TOTISESTI SAA ELÄÄ, mutta hän sitten luottaa vanhurskauteensa ja tekee vääryyttä, niin hänen vanhurskauttansa ei ensinkään muisteta, vaan hän KUOLEE vääryydessään, jota on tehnyt.
        Ja jos minä sanon jumalattomalle, että hänen TOTISESTI ON KUOLTAVA, mutta hän kääntyy pois synnistänsä ja tekee oikeuden ja vanhurskauden. Ja jos minä sanon jumalattomalle, että hänen totisesti on kuoltava, mutta hän kääntyy pois synnistänsä ja tekee oikeuden ja vanhurskauden - antaa takaisin, tuo jumalaton, pantin, korvaa riistämänsä ja vaeltaa elämän käskyjen mukaan, niin ettei vääryyttä tee - niin totisesti HÄN SAA ELÄÄ; ei hänen ole kuoltava.
        Hes. 33: 13 >>
        ----

        Ei ole niin että kerran saatu iankaikkinen elämä kestää riippumatta siitä kuinka elämme .. Iankaikkinen elämä on mahdollista - mutta vain ja ainoastaan Jumalan tahdossa - ei kukaan joka ei halua sitä voi saada iankaikkista elämää.. Jumalan tahto ihmiselle = oikeudenmukaisuus ja rakkaus ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Sekin, että Jumala varoitti Aadamia (niinkuin moni muukia asia Raamatussa) osoitaaa, että iankaikkisen elämän voi menettää - jos luopuu Jumalan tahdosta - siis iankaikkista elämää ei ole muualla kuin Jumaln tahdossa - toisin sanoen ei ole niin että joka sen kerran on saanut ei voisi menettää jos luopuu Jumalasta.

        --
        Näin sanoo Raamatun Jumala:
        Jos minä sanon vanhurskaalle, että HÄN TOTISESTI SAA ELÄÄ, mutta hän sitten luottaa vanhurskauteensa ja tekee vääryyttä, niin hänen vanhurskauttansa ei ensinkään muisteta, vaan hän KUOLEE vääryydessään, jota on tehnyt.
        Ja jos minä sanon jumalattomalle, että hänen TOTISESTI ON KUOLTAVA, mutta hän kääntyy pois synnistänsä ja tekee oikeuden ja vanhurskauden. Ja jos minä sanon jumalattomalle, että hänen totisesti on kuoltava, mutta hän kääntyy pois synnistänsä ja tekee oikeuden ja vanhurskauden - antaa takaisin, tuo jumalaton, pantin, korvaa riistämänsä ja vaeltaa elämän käskyjen mukaan, niin ettei vääryyttä tee - niin totisesti HÄN SAA ELÄÄ; ei hänen ole kuoltava.
        Hes. 33: 13 >>
        ----

        Ei ole niin että kerran saatu iankaikkinen elämä kestää riippumatta siitä kuinka elämme .. Iankaikkinen elämä on mahdollista - mutta vain ja ainoastaan Jumalan tahdossa - ei kukaan joka ei halua sitä voi saada iankaikkista elämää.. Jumalan tahto ihmiselle = oikeudenmukaisuus ja rakkaus ..

        alex

        Paljon sinä kirjoitat, mutta et vieläkään ole kertonut,
        mitä Aadamille tapahtui, sinä päivänä, jona söi tiedon puusta.
        Et ole allekirjoittanut edes sitä,
        että kun Aadam sinä päivänä, jona söi tiedon puusta, kuoli,
        niin hän oli tuosta päivästä alkaen kuollut sielu.


      • kalamos kirjoitti:

        Paljon sinä kirjoitat, mutta et vieläkään ole kertonut,
        mitä Aadamille tapahtui, sinä päivänä, jona söi tiedon puusta.
        Et ole allekirjoittanut edes sitä,
        että kun Aadam sinä päivänä, jona söi tiedon puusta, kuoli,
        niin hän oli tuosta päivästä alkaen kuollut sielu.

        Ai - että et vieläkään oikein viitsinyt (tai osannut ?) lukea mitä kirjoitin.
        No - supisetaan vähän - voit sitten palata takaisin tuohon aikaisenmpaan kirjoitukseeni ..

        Näin:
        Sinä hetkenä kun ihminen päätti ottaa oman tiensä - eikä seurata sitä tietä minkä Jumala oli hänelle avannut ja joka johtaa iankaikkiseen elämään - hän oli kuoleman oma - toisin sanoen ilman iankaikkista elämää. Se on muuten sama tie jonka Jumala sittemmin lupauksensa mukaan avasi meille jälleen Pojassaan Jeesuksessa .. se on mitä on rapahtunut .. jos uskot Raamattuun ..

        Raamattu sanoo, että Aadam oli "kuoleman oma" .

        Kun olet tajunnut tämän avautuu sinulle Raamatusta paljon muutakin.
        Esimerkiksi mitä iankaikkinen elämä tarkoittaa tai että mitään !"iankaikkista piinaa ei ole olemassa" - ja sen mukana avautuu Raamatun Jumalan todellinen olemuskin aivan toisenlaiseksi kuin sen "ikuisen piinan jumalan" johon tunnut tänään uskovan.

        alex

        Piti laittaa uusiksi .. oli liian monta virhettä


      • alex.kasi kirjoitti:

        Ai - että et vieläkään oikein viitsinyt (tai osannut ?) lukea mitä kirjoitin.
        No - supisetaan vähän - voit sitten palata takaisin tuohon aikaisenmpaan kirjoitukseeni ..

        Näin:
        Sinä hetkenä kun ihminen päätti ottaa oman tiensä - eikä seurata sitä tietä minkä Jumala oli hänelle avannut ja joka johtaa iankaikkiseen elämään - hän oli kuoleman oma - toisin sanoen ilman iankaikkista elämää. Se on muuten sama tie jonka Jumala sittemmin lupauksensa mukaan avasi meille jälleen Pojassaan Jeesuksessa .. se on mitä on rapahtunut .. jos uskot Raamattuun ..

        Raamattu sanoo, että Aadam oli "kuoleman oma" .

        Kun olet tajunnut tämän avautuu sinulle Raamatusta paljon muutakin.
        Esimerkiksi mitä iankaikkinen elämä tarkoittaa tai että mitään !"iankaikkista piinaa ei ole olemassa" - ja sen mukana avautuu Raamatun Jumalan todellinen olemuskin aivan toisenlaiseksi kuin sen "ikuisen piinan jumalan" johon tunnut tänään uskovan.

        alex

        Piti laittaa uusiksi .. oli liian monta virhettä

        Kyllä minä olen lukenut kaikki tekstisi.
        Mutta en vaan löydä vastausta siihen, mitä olen kysynyt.
        Enkä jatka edemmäksi, ennenkuin vastaat,
        mikä kuoli sinä päivänä, kun Aadam söi kielletystä puusta,
        vai eikö ehkä mielestäsi mikään.

        Jumala oli sanonut:
        Sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.

        Tuossa lauseessa on tarkkaan ottaen kaksi kertaa VERBI kuolla.
        Siis mikä KUOLI sinä päivänä, jona Aadma söi kielletyn hedelmän?

        Jos sinä emme ymmärrä tätä synnin peruskysymystä,
        niin emme myöskään voi lähestyä kysymystäsi, mitä synti on.


      • näin se on kalamos
        kalamos kirjoitti:

        Kyllä minä olen lukenut kaikki tekstisi.
        Mutta en vaan löydä vastausta siihen, mitä olen kysynyt.
        Enkä jatka edemmäksi, ennenkuin vastaat,
        mikä kuoli sinä päivänä, kun Aadam söi kielletystä puusta,
        vai eikö ehkä mielestäsi mikään.

        Jumala oli sanonut:
        Sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.

        Tuossa lauseessa on tarkkaan ottaen kaksi kertaa VERBI kuolla.
        Siis mikä KUOLI sinä päivänä, jona Aadma söi kielletyn hedelmän?

        Jos sinä emme ymmärrä tätä synnin peruskysymystä,
        niin emme myöskään voi lähestyä kysymystäsi, mitä synti on.

        Sinäpäivänä ihminen menetti Raamatun mukaan iankaikkisen elämän mahdollisuutensa.

        Mikäpä siinä muutakaan olisi voinut kuolla. Tämä kalamos joka luullakseni uskoo omaan kuolemattomuuteensa ei taida oikein olla "mukana" näissä jutuissa - mikä johtuu kaikella varmuudella siitäettähän uskoo sanoihin "ei ette te kuole".

        Synnin olemus? Syntiä on jokainen teko joka tuhoaa elämää.


      • Mitä synti on?

        Alex... Salomo oli maailman viisain mies, ja silti hän lankesi syntiin....koska otti muukalaisia vaimoja...ja nämä viekoittelivat tekemään epäjumalten palveluspaikkoja..terv. benedi


      • näin se on kalamos kirjoitti:

        Sinäpäivänä ihminen menetti Raamatun mukaan iankaikkisen elämän mahdollisuutensa.

        Mikäpä siinä muutakaan olisi voinut kuolla. Tämä kalamos joka luullakseni uskoo omaan kuolemattomuuteensa ei taida oikein olla "mukana" näissä jutuissa - mikä johtuu kaikella varmuudella siitäettähän uskoo sanoihin "ei ette te kuole".

        Synnin olemus? Syntiä on jokainen teko joka tuhoaa elämää.

        Asia on aivan päinvastoin.
        Kalamos uskoo,
        että Jumala puhui totta,
        ja käärme valehteli
        siitä päivästä,
        jona Aadam söi tiedon puusta.
        Jumalan sanan mukaisesti
        Aadam kuoli sinä päivänä.
        Hän oli siitä päivästä alkaen kuollut sielu.
        Käärme petti ja Aadam kuoli.
        Näin muuten kävi aikanaan Paavalillekin,
        joka sanoo: Synti petti minut ja minä kuolin.

        Ja Raamatun mukaan
        aivan samoin on käynyt minulle
        kuin kävi Aadamille ja aikanaan Paavalille.
        Sinä päivänä,
        kun minä söin synnin hedelmän,
        minä kuolin.
        Ja näin on käynyt kaikille muillekin vuorollaan.
        Kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat sen seurauksena kuolleet.

        Mutta on synteihinsä kuolleita ihmisiä,
        jotka ovat sittemmin uskoen Jeesuksen nimeen
        syntyneet uudesti ylhäältä. Jumalan lapsiksi.
        Minäkin olen syntynyt uudesti ylhäältä Hengestä.
        Minut on siirretty kuolemasta Elämään.
        Synnin ja kuoleman lain alta
        Elämän Hengen lain alle.
        S..tanan vallasta
        Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
        Minä olen yksi niistä,
        jotka elävät ja uskovat Jeesukseen,
        eivätkä ikinä kuole.

        Meidät on luotu Jumalan yhteyteen.
        Synti erottaa meidät Jumalasta.
        Jeesus poisti tuon erottavan väliseinän
        ihmisen ja Jumalan väliltä.
        Jeesus tehtiin synniksi. Ja Hän kuoli.
        Ja niin Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä.
        Siksi minäkin olen Jeesuksessa synnille kuollut.

        Minä siis elän ja uskon Jeesukseen,
        enkä ikinä kuole.
        Mutta minä asun edelleen
        kuolevaisessa ruumiissa.
        Sen lunastus pannaan täytäntöön
        ylösnousemuspäivänä.

        Kaikki, mitä sinulle vastasin,
        on ankkuroitu Raamatun ilmoitukseen.
        Jos et jotain riviä osannut linkittää
        Raamatun ilmoitukseen, kysy,
        niin kerron, mistä kohtaa se löytyy.


      • Totuus ei pala
        kalamos kirjoitti:

        Kyllä tuossa kommentissa oli paljon muutakin sinun omaa selitystäsi.
        Ja kyllä niissä on useampikin miinuksen arvoinen asia.

        Esimerkiksi kirjoitit:
        Pane merkille tuo että" Kristuksen pitää hallitseman SIIHEN ASTI" - ei kauempaa

        ##
        Esimerkiksi kirjoitit:
        Pane merkille tuo että" Kristuksen pitää hallitseman SIIHEN ASTI" - ei kauempaa
        ##

        No, voehan että ..
        Paavalihan se tuon on kirjoittanut, jos et kalamos ole lukenut raamatusta? niin lue nyt.

        1. Kor. 15: 19 - 28

        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        sitten tulee loppu, kun HÄN ANTAA valtakunnan Jumalan ja Isän HALTUUN, KUKISTETTUAAN kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, KUNNES HÄN ON PANNUT KAIKKI VIHOLLISET JALKOJENSA ALLE ".

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle".

        Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, (siis Isä) joka on alistanut kaiken hänen (Pojan) allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen (Jumalan) valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        Nyt kun olet lukenut tämän älä enää koskaan sano että tuo ei ole totta.


      • Totuus ei pala kirjoitti:

        ##
        Esimerkiksi kirjoitit:
        Pane merkille tuo että" Kristuksen pitää hallitseman SIIHEN ASTI" - ei kauempaa
        ##

        No, voehan että ..
        Paavalihan se tuon on kirjoittanut, jos et kalamos ole lukenut raamatusta? niin lue nyt.

        1. Kor. 15: 19 - 28

        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        sitten tulee loppu, kun HÄN ANTAA valtakunnan Jumalan ja Isän HALTUUN, KUKISTETTUAAN kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, KUNNES HÄN ON PANNUT KAIKKI VIHOLLISET JALKOJENSA ALLE ".

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle".

        Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, (siis Isä) joka on alistanut kaiken hänen (Pojan) allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen (Jumalan) valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        Nyt kun olet lukenut tämän älä enää koskaan sano että tuo ei ole totta.

        Ei Raamatussa lue: SIIHEN ASTI - ei kauempaa
        Raamattu sanoo, että Hänen valtansa on iankaikkinen.
        Mutta sitä hallitsemista, josta tuo kohta puhuu,
        ei enää kukaan suorita, kun Poika tuosta hallitsemisesta lakkaa.
        Sillä se objekti, johon tuo hallitseminen kohdistuu,
        on silloin iankaikkisessa karanteenissaan.

        Mutta mitä tarkoittaakaan tuo asia, jonka otit esille,
        että Jumala on oleva kaikki kaikissa. Siitä seuraavassa.

        Poika kunnioittaa nyt ja aina Isää. Isä rakastaa Poikaa,
        ja on antanut kaiken vallan taivaassa ja maan päällä Pojalle.
        Ei Poika tietenkään koskaan ikinä Isäänsä hallitse,
        vaan on nyt ja aina alamainen Isälleen,
        joka aina Rakastaa Poikaansa,
        joka taas haluaa antaa Pojalleen parasta, mitä taivas tarjoaa.

        Koko maailmankaikkeus oli luotu Poikaa varten,
        mutta Hän kiinnittää sydämensä
        aivan erityisellä ihastuksella ihmislapsiin.

        Ja niinkuin jo ennen maailman perustamista oli päätetty,
        että Jeesus on meidän Ihmislasten Elämä,
        että Elämä on Hänessä,
        oli tuo Hänessä oleva Elämä tarjolla
        Elämän puun hedelmän
        lihassa ja sen rypäleen veressä.

        Synti kuitenkin katkaisee tiemme Elämän puun luokse.
        Mutta iankaikkisen rakkautensa tähden
        meitä ihmislapsia kohtaan Jeesus otti pois meidän syntimme
        päällensä ja kantoi ne ristinpuuhun.

        Ja nyt mekin, jotka tuo käärme eli synti
        on pettänyt ja tappanut,
        voimme saada tuon ihanan ikuisen elämän Hänessä,
        kun nostamme katseemme puuhun ripustettuun
        synnittömään (vaski)
        mutta meidän tähtemme synniksi tehtyyn (käärmeeseen).

        Ja kun me syömme tuohon kärsimyksen puuhun ripustetun
        Pelastajamme veren ja lihan,
        on meissä tuo Hänessä oleva Elämä.
        Ja vanha on kuollut ja uusi on sijaan tullut.
        Sillä te olette kuolleet,
        ja teidän elämänne on kätkettynä
        Kristuksen kanssa Jumalassa;
        kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy,
        silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa
        (Kol 3:3).

        Paavalin seuraavat sanat "Kuolettakaa siis ..."
        paljastavat kuitenkin, ette emme ihan kuolleita vielä ole,
        mutta Paavalin johtopäätös tuossa katkelmassa kuitenkin on:
        "kaikki ja kaikissa Kristus."

        Me kaikki yhdessä muodostamme Kristusruumiin.
        Kun Kristuksen ruumis on tullut kokonaiseksi,
        kun viimeinenkin solu on liitetty siihen,
        se temmataan ylös taivaaseen.
        Ja kun sitten lopuksi s..tana, kuolema ja tuonela
        ja kaikki, jotka eivät olleet yhtä Jeesuksen kanssa,
        heitetään tulijärveen,
        niin silloin kaikki on alistettu Jeesukselle,
        joka on tuon ruumiin pää,
        ja silloin me kaikki, jotka kerran otimme Hänet vastaan,
        olemme täydellisesti yhtä Jeesuksen kanssa
        eli kaikki ja kaikissa Kristus,
        niinkuin Jeesus on yhtä Isänsä kanssa
        ja niin silloin on totta se,
        mikä tuossa kommentissasi tulee esille:
        Silloin Jumala on kaikki (100 %) kaikissa.
        Siis me olemme yhtä Pojassa, joka on yhtä Isän kanssa.


      • Totuus ei pala
        kalamos kirjoitti:

        Ei Raamatussa lue: SIIHEN ASTI - ei kauempaa
        Raamattu sanoo, että Hänen valtansa on iankaikkinen.
        Mutta sitä hallitsemista, josta tuo kohta puhuu,
        ei enää kukaan suorita, kun Poika tuosta hallitsemisesta lakkaa.
        Sillä se objekti, johon tuo hallitseminen kohdistuu,
        on silloin iankaikkisessa karanteenissaan.

        Mutta mitä tarkoittaakaan tuo asia, jonka otit esille,
        että Jumala on oleva kaikki kaikissa. Siitä seuraavassa.

        Poika kunnioittaa nyt ja aina Isää. Isä rakastaa Poikaa,
        ja on antanut kaiken vallan taivaassa ja maan päällä Pojalle.
        Ei Poika tietenkään koskaan ikinä Isäänsä hallitse,
        vaan on nyt ja aina alamainen Isälleen,
        joka aina Rakastaa Poikaansa,
        joka taas haluaa antaa Pojalleen parasta, mitä taivas tarjoaa.

        Koko maailmankaikkeus oli luotu Poikaa varten,
        mutta Hän kiinnittää sydämensä
        aivan erityisellä ihastuksella ihmislapsiin.

        Ja niinkuin jo ennen maailman perustamista oli päätetty,
        että Jeesus on meidän Ihmislasten Elämä,
        että Elämä on Hänessä,
        oli tuo Hänessä oleva Elämä tarjolla
        Elämän puun hedelmän
        lihassa ja sen rypäleen veressä.

        Synti kuitenkin katkaisee tiemme Elämän puun luokse.
        Mutta iankaikkisen rakkautensa tähden
        meitä ihmislapsia kohtaan Jeesus otti pois meidän syntimme
        päällensä ja kantoi ne ristinpuuhun.

        Ja nyt mekin, jotka tuo käärme eli synti
        on pettänyt ja tappanut,
        voimme saada tuon ihanan ikuisen elämän Hänessä,
        kun nostamme katseemme puuhun ripustettuun
        synnittömään (vaski)
        mutta meidän tähtemme synniksi tehtyyn (käärmeeseen).

        Ja kun me syömme tuohon kärsimyksen puuhun ripustetun
        Pelastajamme veren ja lihan,
        on meissä tuo Hänessä oleva Elämä.
        Ja vanha on kuollut ja uusi on sijaan tullut.
        Sillä te olette kuolleet,
        ja teidän elämänne on kätkettynä
        Kristuksen kanssa Jumalassa;
        kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy,
        silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa
        (Kol 3:3).

        Paavalin seuraavat sanat "Kuolettakaa siis ..."
        paljastavat kuitenkin, ette emme ihan kuolleita vielä ole,
        mutta Paavalin johtopäätös tuossa katkelmassa kuitenkin on:
        "kaikki ja kaikissa Kristus."

        Me kaikki yhdessä muodostamme Kristusruumiin.
        Kun Kristuksen ruumis on tullut kokonaiseksi,
        kun viimeinenkin solu on liitetty siihen,
        se temmataan ylös taivaaseen.
        Ja kun sitten lopuksi s..tana, kuolema ja tuonela
        ja kaikki, jotka eivät olleet yhtä Jeesuksen kanssa,
        heitetään tulijärveen,
        niin silloin kaikki on alistettu Jeesukselle,
        joka on tuon ruumiin pää,
        ja silloin me kaikki, jotka kerran otimme Hänet vastaan,
        olemme täydellisesti yhtä Jeesuksen kanssa
        eli kaikki ja kaikissa Kristus,
        niinkuin Jeesus on yhtä Isänsä kanssa
        ja niin silloin on totta se,
        mikä tuossa kommentissasi tulee esille:
        Silloin Jumala on kaikki (100 %) kaikissa.
        Siis me olemme yhtä Pojassa, joka on yhtä Isän kanssa.

        No jopas nyt?

        Ai että ei lue?

        Näin Raamatussa lukee. Katso tarkemmin ennenkuin puhut höpöjäsi.

        1. Kor. 15:25 :ssä lukee tasan että "siihen asti " ja kun luet enemmän niin sanotaan että "kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Sokeako olet?

        1. Kor. 15:
        22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI", kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.


      • kalamos
        Totuus ei pala kirjoitti:

        No jopas nyt?

        Ai että ei lue?

        Näin Raamatussa lukee. Katso tarkemmin ennenkuin puhut höpöjäsi.

        1. Kor. 15:25 :ssä lukee tasan että "siihen asti " ja kun luet enemmän niin sanotaan että "kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Sokeako olet?

        1. Kor. 15:
        22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI", kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        Ei Raamatussa lue: SIIHEN ASTI - ei kauempaa.

        Ja kuten totesin, Raamattu sanoo,
        että Hänen valtansa on iankaikkinen.
        Mutta sitä hallitsemista, josta tuo kohta puhuu,
        ei enää kukaan suorita,
        kun Poika tuosta hallitsemisesta lakkaa.
        Sillä se objekti, johon tuo hallitseminen kohdistuu,
        on silloin iankaikkisessa karanteenissaan.

        Taisit lukea kommenttini hiukan huolimattomasti.
        Jospa lukisit uudelleen.

        Avasin siinä juuri tuon lainaamasi tekstikatkelman,
        joka päättyy siihen ilosanomaan,
        että kaikki on alistettu Pojan valtaan.


      • Onpas pimeää :(
        kalamos kirjoitti:

        Ei Raamatussa lue: SIIHEN ASTI - ei kauempaa.

        Ja kuten totesin, Raamattu sanoo,
        että Hänen valtansa on iankaikkinen.
        Mutta sitä hallitsemista, josta tuo kohta puhuu,
        ei enää kukaan suorita,
        kun Poika tuosta hallitsemisesta lakkaa.
        Sillä se objekti, johon tuo hallitseminen kohdistuu,
        on silloin iankaikkisessa karanteenissaan.

        Taisit lukea kommenttini hiukan huolimattomasti.
        Jospa lukisit uudelleen.

        Avasin siinä juuri tuon lainaamasi tekstikatkelman,
        joka päättyy siihen ilosanomaan,
        että kaikki on alistettu Pojan valtaan.

        Kyllä te helluntailaiset olette sen oppinne kanssa tulleet täysin sokeiksi.

        Raamattu sanoo selvääkin selvemmin että Jeesus Kristus hallitsee siihen asti kunnes kuolema on voitettu vihollisista viimeisenä ja sen jälkeen hallitsee Jumala kaikkia myös Poikaa.

        Jeesus on tie Jumalan luo.

        Se on se teidän uskonne syntisenkin kuolemattomuuteen, joka on sokaissut teidät niin perusteellisesti että kuolemastakin tuli elämä ja Jeesuksen uhristä jonklinlainen verinen näytelmä. Jeesus kuoli - mutta te ette usko siihen - kuoli ja haudattiin ja nousi kolmantena päivänä kuolleista kun Jumala hänet herätti. Näin sanoo Raamattu - uskoo siihen sitten tai ei..


      • Onpas pimeää :( kirjoitti:

        Kyllä te helluntailaiset olette sen oppinne kanssa tulleet täysin sokeiksi.

        Raamattu sanoo selvääkin selvemmin että Jeesus Kristus hallitsee siihen asti kunnes kuolema on voitettu vihollisista viimeisenä ja sen jälkeen hallitsee Jumala kaikkia myös Poikaa.

        Jeesus on tie Jumalan luo.

        Se on se teidän uskonne syntisenkin kuolemattomuuteen, joka on sokaissut teidät niin perusteellisesti että kuolemastakin tuli elämä ja Jeesuksen uhristä jonklinlainen verinen näytelmä. Jeesus kuoli - mutta te ette usko siihen - kuoli ja haudattiin ja nousi kolmantena päivänä kuolleista kun Jumala hänet herätti. Näin sanoo Raamattu - uskoo siihen sitten tai ei..

        >> ja sen jälkeen hallitsee Jumala kaikkia myös Poikaa


      • kAPPAS .
        kalamos kirjoitti:

        Asia on aivan päinvastoin.
        Kalamos uskoo,
        että Jumala puhui totta,
        ja käärme valehteli
        siitä päivästä,
        jona Aadam söi tiedon puusta.
        Jumalan sanan mukaisesti
        Aadam kuoli sinä päivänä.
        Hän oli siitä päivästä alkaen kuollut sielu.
        Käärme petti ja Aadam kuoli.
        Näin muuten kävi aikanaan Paavalillekin,
        joka sanoo: Synti petti minut ja minä kuolin.

        Ja Raamatun mukaan
        aivan samoin on käynyt minulle
        kuin kävi Aadamille ja aikanaan Paavalille.
        Sinä päivänä,
        kun minä söin synnin hedelmän,
        minä kuolin.
        Ja näin on käynyt kaikille muillekin vuorollaan.
        Kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat sen seurauksena kuolleet.

        Mutta on synteihinsä kuolleita ihmisiä,
        jotka ovat sittemmin uskoen Jeesuksen nimeen
        syntyneet uudesti ylhäältä. Jumalan lapsiksi.
        Minäkin olen syntynyt uudesti ylhäältä Hengestä.
        Minut on siirretty kuolemasta Elämään.
        Synnin ja kuoleman lain alta
        Elämän Hengen lain alle.
        S..tanan vallasta
        Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
        Minä olen yksi niistä,
        jotka elävät ja uskovat Jeesukseen,
        eivätkä ikinä kuole.

        Meidät on luotu Jumalan yhteyteen.
        Synti erottaa meidät Jumalasta.
        Jeesus poisti tuon erottavan väliseinän
        ihmisen ja Jumalan väliltä.
        Jeesus tehtiin synniksi. Ja Hän kuoli.
        Ja niin Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä.
        Siksi minäkin olen Jeesuksessa synnille kuollut.

        Minä siis elän ja uskon Jeesukseen,
        enkä ikinä kuole.
        Mutta minä asun edelleen
        kuolevaisessa ruumiissa.
        Sen lunastus pannaan täytäntöön
        ylösnousemuspäivänä.

        Kaikki, mitä sinulle vastasin,
        on ankkuroitu Raamatun ilmoitukseen.
        Jos et jotain riviä osannut linkittää
        Raamatun ilmoitukseen, kysy,
        niin kerron, mistä kohtaa se löytyy.

        Jos kalamos tarkoittaa "kuolleella sielulla" todella mitä sanoo - niin siinä tapauksessa olemme kaikki kuolleita sieluja ja siis vailla iankaikkista elämää. Nyt on asia kuitenkin niin että kalamos ei tarkoita sitä mitä sanoo, vaan tarkoittaa että synnissäkin on iankaikkista eämää - VAIKKAKIN SE KIDUTAAN IKUISESTI HELVETIN PIINASSA ...

        Sitä kalamos tarkoittaa.

        Se tarkoittaisi kuitenkin että Jumalakin on erehtyväinen koska hän loi "vahingossa" elämää kitumaan helvetin tulijärvessä. Sillä ei kai kalamos tarkoita että Jumala loi tahallaan elämää ikuiseen piinaan??

        Tässä tulee esiin se suuri ero kahden Raamatuntulkinnan välillä. Toisessa on Jumala kaikkivaltias kaikkitietävä LUOJA - toisessa erehtyväinen ei kaikkivaltias Luoja.

        Tämä on täysin selvä ero näiden kahden raamatuntulkinnan välillä.

        Siis kysymykseen että MIKSI Jumala loi elämää ikuiseen helvetin piinaan on vain yksi todellinen vastaus. Nimittäin se että Jumala ei koskaan ole luonut elämää ikuisesti kitumaan ja vielä vähemmän tulijärvessä.

        Kaikki muut vastaukset ovat ristiriitaisia ja siis vääriä


      • kAPPAS . kirjoitti:

        Jos kalamos tarkoittaa "kuolleella sielulla" todella mitä sanoo - niin siinä tapauksessa olemme kaikki kuolleita sieluja ja siis vailla iankaikkista elämää. Nyt on asia kuitenkin niin että kalamos ei tarkoita sitä mitä sanoo, vaan tarkoittaa että synnissäkin on iankaikkista eämää - VAIKKAKIN SE KIDUTAAN IKUISESTI HELVETIN PIINASSA ...

        Sitä kalamos tarkoittaa.

        Se tarkoittaisi kuitenkin että Jumalakin on erehtyväinen koska hän loi "vahingossa" elämää kitumaan helvetin tulijärvessä. Sillä ei kai kalamos tarkoita että Jumala loi tahallaan elämää ikuiseen piinaan??

        Tässä tulee esiin se suuri ero kahden Raamatuntulkinnan välillä. Toisessa on Jumala kaikkivaltias kaikkitietävä LUOJA - toisessa erehtyväinen ei kaikkivaltias Luoja.

        Tämä on täysin selvä ero näiden kahden raamatuntulkinnan välillä.

        Siis kysymykseen että MIKSI Jumala loi elämää ikuiseen helvetin piinaan on vain yksi todellinen vastaus. Nimittäin se että Jumala ei koskaan ole luonut elämää ikuisesti kitumaan ja vielä vähemmän tulijärvessä.

        Kaikki muut vastaukset ovat ristiriitaisia ja siis vääriä

        Kyllä minäkin olin kuollut sielu.
        Synti petti minut ja minä kuolin.
        Mutta sitten minä synnyin uudesti ylhäältä Hengestä.
        Ja nyt minä elän. En enää tosin minä vaan Kristus minussa.
        Elämä on vain Hänessä. Hän on Elämä.
        Kadotuksessa taas asustaa kuolema.


      • kalamos kirjoitti:

        >> ja sen jälkeen hallitsee Jumala kaikkia myös Poikaa

        Kalamos osoitta kuinka sokeus on itsepäisyyden veli. Kysy Raamatun paikka vaikka se on hänelle jo lahteenkin kertaan annettu..

        Mutta ok annetaan se nyt viimeisen kerran.

        Näin Raamatussa lukee: (ja jos et sitä nytkään näe niin ole sitten näkemättä) ..

        1. Kor. 15: 19 > 28
        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän ANTAA VALTAKUNNAN Jumalan ja Isän HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI", KUNNES hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan kuolema.

        Sillä:
        "kaikki hän (= Isä) on alistanut hänen (= Pojan) jalkojensa alle".

        Mutta kun hän (=Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin EI TIETENKÄÄN ole alistettu se, joka (=Isä) on alistanut kaiken hänen (= Pojan) allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen (=Isän) valtaan, joka on alistanut (siis Isä) hänen (siis Pojan) valtaansa kaiken, että Jumala olisi >kaikki kaikissa


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kalamos osoitta kuinka sokeus on itsepäisyyden veli. Kysy Raamatun paikka vaikka se on hänelle jo lahteenkin kertaan annettu..

        Mutta ok annetaan se nyt viimeisen kerran.

        Näin Raamatussa lukee: (ja jos et sitä nytkään näe niin ole sitten näkemättä) ..

        1. Kor. 15: 19 > 28
        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän ANTAA VALTAKUNNAN Jumalan ja Isän HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI", KUNNES hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan kuolema.

        Sillä:
        "kaikki hän (= Isä) on alistanut hänen (= Pojan) jalkojensa alle".

        Mutta kun hän (=Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin EI TIETENKÄÄN ole alistettu se, joka (=Isä) on alistanut kaiken hänen (= Pojan) allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen (=Isän) valtaan, joka on alistanut (siis Isä) hänen (siis Pojan) valtaansa kaiken, että Jumala olisi >kaikki kaikissa

        Ymmärrätkö tuon hallitsemisen objektin: "viholliset"?
        Sitä hallitsemista,
        josta tuossa puhutaan ei kukaan enää tuon jälkeen suorita,
        sillä vihollisia ei enää ole hallittavana.


      • o o o
        kalamos kirjoitti:

        Kyllä minäkin olin kuollut sielu.
        Synti petti minut ja minä kuolin.
        Mutta sitten minä synnyin uudesti ylhäältä Hengestä.
        Ja nyt minä elän. En enää tosin minä vaan Kristus minussa.
        Elämä on vain Hänessä. Hän on Elämä.
        Kadotuksessa taas asustaa kuolema.

        Hyvää keskustelua, ja Kalamos sitten lopulta näytti viisautensa, ja Alexinkin piti hiljetä, hehheh.


    • Inhottava realisti

      Mitä muuta synti on kuin lyömäase?

      Kun asia määritellään synniksi, ihmisiä voidaan ohjata ja saada toimimaan halutulla tavalla. Tätä toimea on kyllä historian valossa harjoitettu runsaasti.

      Uskovat mieltävät "synnintunnon" jotenkin välttämättömäksi. Ihmisen pitää siis jo lähtökohtaisesti kokea sitä ja määritellä sen seurauksena tarvitsevansa "armoa".

      Kaikkein omituisin on oppi "perisynnistä".

      Kun ihminen tekee toisille hyviä asioita ja toimii asiallisesti kaikin puolin, hänellä ei ole mitään syytä synnintuntoon. Loputonta ahdistustakin voi synnintunnosta seurata. Liekö uskon tarkoitus ahdistaa? Ikävän usein kyllä.

      Ihmisiä on kuollut nälkään ja puutteeseen aina. On lapsellista ja epärehellistä syyttää kehitysmaiden ongelmista kehitystä. Aikaisempina aikakausina kurjuutta oli kaikkialla. Vähitellen kurjuus ehkä vähenee - aika näyttää.

      • :) Realiteetti - siis synti on realiteetti - todellinen asia.

        Omasta puolestani olen varma, että kaikki mikä tuhoaa ihmisten elämää, on syntiä. Esimerkiksi kaikki sellainen tekemisesi - sanoi sen sitten joku sinulle tai ei - niin se rikkoo elämääsi ja tekee siitä ajallisen .
        Lyömäaseesta :
        Se on selvä että esimerkiksi papit jotka uhkailevat ihmisiä ikuisella piinalla käyttävät syntiä lyömäaseena saadakseen heidät pelkäämään ja siksi uskomaan heidän puheitaan... mutta sellainen on tietysti väärin (siis syntiä koska sellainen käytöskin osaltaan rikkoo/tuhoaa elämää ) ..

        Mutta ei se että me teemme syntiä muuta mitään - emme me voi SELITTÄMÄLLÄ POISTAA syntiä ja sen vaikutuksia ..

        alex


    • Synti ja synnit.

      Synti on ehkä pinnallisesti ajatellen vajavaisuutta, mutta syvemmin tarkastellen olotila, joka synnyttää tekoja. Synti on tehdas ja teot ovat sen tuotteita.

      • Pyhä_

        Synti on tehdas, hauskasti ja huvittavasti sanottu, MUTTA TOTTA! Sydämemme on syntitehdas. Se on kuin musta-aukko, josta putkahtaa syntiä loputtomiin. Jeesus sanoi: "JUURI SYDÄMESTÄ lähtevät pahat..."


      • Inhottava realisti
        Pyhä_ kirjoitti:

        Synti on tehdas, hauskasti ja huvittavasti sanottu, MUTTA TOTTA! Sydämemme on syntitehdas. Se on kuin musta-aukko, josta putkahtaa syntiä loputtomiin. Jeesus sanoi: "JUURI SYDÄMESTÄ lähtevät pahat..."

        Sydän on lihas, joka ei ajattele tai tuota mitään "syntiä".

        Synnintunto on oikeastaan groteski käsite.


      • Inhottava realisti kirjoitti:

        Sydän on lihas, joka ei ajattele tai tuota mitään "syntiä".

        Synnintunto on oikeastaan groteski käsite.

        Synnirtuntoa rukoilen sulle Jeesuxen Nimessä että pelastuisit !!!!!!


      • Inhottava realisti
        savonarola kirjoitti:

        Synnirtuntoa rukoilen sulle Jeesuxen Nimessä että pelastuisit !!!!!!

        Rukoile vain ja opettele samalla kirjoittamaan suomen kieltä.

        Kun tarkastelemme ihmiskunnan historiaa, syntejä on riittänyt. Milloin mikin taho on vuorollaan määritellyt eri asioita synniksi ja sama touhu jatkuu yhä edelleenkin.

        Synnillä on ihmisiä päähän mätkitty - noin kuvaannollisesti - ja uudestisyntyneet hihkuvat lähes orgastisessa tilassa kun saarnamiehet heidät lähes huumaustilaa muistuttavaan olotilaan johdattelevat. Sitten aletaan puhua kielillä ja kaatuilla. Hallelujaa.

        Ihmisen tarvitsee pelastua vain silloin, mikäli hän on jotenkin vaarassa. Hengellinen "pelastuminen" on illuusio ja harhakuva, joka toki on mukava työkalu uudestisyntyneillekin. Ensin synnytetään syyllisyyden tunne ja sitten kerrotaan, mitä pitää tehdä "pelastuakseen". Niin helppoa se on.


      • Inhottava realisti kirjoitti:

        Rukoile vain ja opettele samalla kirjoittamaan suomen kieltä.

        Kun tarkastelemme ihmiskunnan historiaa, syntejä on riittänyt. Milloin mikin taho on vuorollaan määritellyt eri asioita synniksi ja sama touhu jatkuu yhä edelleenkin.

        Synnillä on ihmisiä päähän mätkitty - noin kuvaannollisesti - ja uudestisyntyneet hihkuvat lähes orgastisessa tilassa kun saarnamiehet heidät lähes huumaustilaa muistuttavaan olotilaan johdattelevat. Sitten aletaan puhua kielillä ja kaatuilla. Hallelujaa.

        Ihmisen tarvitsee pelastua vain silloin, mikäli hän on jotenkin vaarassa. Hengellinen "pelastuminen" on illuusio ja harhakuva, joka toki on mukava työkalu uudestisyntyneillekin. Ensin synnytetään syyllisyyden tunne ja sitten kerrotaan, mitä pitää tehdä "pelastuakseen". Niin helppoa se on.

        Mikäs se "mikin taho" on? :)

        Olen samaa mieltä siinä kaikenlaiset hiippailijat ovat käyttäneet Raamattua hyväkseen ja käyttävät yhä - mutta eihän se ole Raamatun vika. Ennen vanhaan - siihen aikaan kun ihmiset näkivär menninkäisiä metsissä ja uskoivat kummituksiin - ja valitettavasti polttelivat naisia (ja muutamman miehenkin) rovioilla - noitina on torteerattu ihmisiä pelkästä "rakkaudesta" .. Kristikunnan historia on veren peittämä - mutta ei se ole Raamatun vika ..

        Siis kumpaa sinä oikeastaan kritisoit, sitäkö että Raamattu kertoo sanomansa vai niitä jotka kaikin puolin käyttävät sitä hyväkseen - saadakseen itrselleen erilaisia etuja - rahaa, valtaa ja niin edelleen ..

        http://www.youtube.com/watch?v=76ohvqwsNkk

        The question is: "Would Jesus Wear a Rolex?"
        I don't think so .. :)

        Raamattu on erittäin viisas kirja - sen lukijat ovat joskus vain väärällä asialla ..

        Mitä synti on RAAMATUSSA - keskustelaan siitä - ei niidn käsityksistä jotka käyttävät Raamattua hyväkseen ... tänäkin päivänä ..

        alex


      • Pyhä_
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Sydän on lihas, joka ei ajattele tai tuota mitään "syntiä".

        Synnintunto on oikeastaan groteski käsite.

        Sydän ei raamatussa tarkoita välttämättä pelkkää sydänlihasta.

        Mielestäni on aika huvittavaa kun joku väittää ettei ole syntinen. Ihminen on luonnostaan hengellisesti sokea, eikä käsitä synninturmelusta. Tarvitaan Jumalan ja hänen sanansa valaisua.


      • :) Hyvä ilmaisu - oisko tehtaan nimi "Osakeyhtiö Vajavaisuus" - sen energia on ahneus ja nautinnon halu ja sen valmis tuote on kuolema.

        alex


    • Raamatullinen synti on kahtaanlaista.
      Tärkeämpi on uskon puutteen synti tai ei usko (kuten mm. hellarit sanovat) oikein.
      Toinen on tekosynnit. Tekosynnit kuvastavat ihmisten välisiä suhteita ja joissa on hyviäkin raamatullisia määritelmiä.
      Ihmisten väliset suhteet eli moraali muodostuvat uskonnoista riippumatta eivätkä ne sinällään sisällä syntiä. On parempi puhua hyvistä ja huonoista teoista.


      "Niin - ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä - kuinka monta on syntynyt Jumalasta - YKSI ... Jeesus Kristus .."

      Siteeraus perustuu raamattuun. Se kumoaa synnin. UT:n mukaan ihmiskunta on syntyisin Jumalasta.
      Kukin yhteisö ihmiskunnan keskuudessa käyttäytyy toisistaan riippumatta suunnilleen samalla tavalla. Tietyt teot on määrätty kriminalisoiduksi.

      Jos ihmiskunnan alkuperä mielletään luonnonvalinnan tuotteeksi, sillä ei ole perisyntiä eikä oikeauskoisuuden syntiä. Ihmiset oppivat mitä oppivat ja käyttäytyvät historiallisten käytösnormien perusteella. Rikokset rangaistaan. Luultavasti joskus, aika piankin, uskovien kohdistama vihahirjoittelu vääräuskoisia kohtaan kriminalisoidaan.

      Luonnolliset ihmissuhteet hyväksyvät ihmiset sellaisenaan, olipa homo, lesbo, tummaihoinen, katolinen, ateisti, poliittisesti suuntautunut, naispappi, ruotsalainen, ym.

    • justiinsaniinniin

      Jokainenhan tekee jokaikinen päivä syntiä teoilla, puheissa ja ajatuksissa. Miksi sitä syntisäkkiä pitäisi jatkuvasti kaivella tyyliin "Mitähän sieltä tänään esiin nousee?"

      Onko sinun mielestäni syntiä, kun kaahaat ylinopeutta tiellä, vai muuttuuko se synniksi, kun poliisi sinut pysäyttää ja saat rikesakon vai sittenkö sitä vasta todella syntinen on, kun kaahaamalla yliajat jonkun sairaalakuntoon?

      • Jos tekee vääryyttä ja katuu sitä vasta jos jää kinni ja kun joutuu kärsimään rangaistuksen - että ei olis kannattanut .. se ei ole todellista katumista vaan jonkinlaista ajattelua että olinpa tyhmä kun tein sen ja nyt saan siitä sitten kärsiä. Suunnilleen jos esimerkiksi joku on uskossa siksi, että pelkää helvetin ikuista piinaa - muuten kyllä tekisi yhtä ja toista, mutta kun on se ikuiseen piinaan pelko niin ei uskalla..

        alex


    • Raamatun määritelmä on näin.. 1. Joh. 5:17

      Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.

      Synnin vallasta on mahdollisuutta päästä koska meille on annettu Vapahtaja joka Vapahtaa meitä ristinkuoleman kautta josta Raamattu puhuu Room 6 ..
      Kertokaa teidän käsitys kalamos ja alexi mikä kuolema tämä se sitten on mistä Raamattu puhuu ihminen joutuvan joka Uskoo että he ovat Hänessä Ristiinnauliittuja ja kuolleet Hänessä mutta myöskin syntyneet elämäähän Hänessä !?!?

    • Inhottava realisti

      Olennainen osa koko synti-käsitettä on juuri se, kuka sen määrittelee. ¨

      Jokainen kristittynä itseään pitävä saarnamies, puhuja ja hengellinen vaikuttaja perustelee mielipidettään Raamatulla. Osaa peräti ohjaa se kuuluisa Pyhä Henki. Yksikään ei kuitenkaan ole pystynyt sitä todistamaan.

      Synniksi on määritelty loputon määrä asioita. Koska Raamattu ei oikein nykypäivästä kerro, sitä joudutaan yhä enemmän ja enemmän lukemaan rivien välistä - tekemään tulkintoja moniselitteisistä lauseista. Käytännössä kaikilla kristittyjen ryhmittymillä on omia syntikäsityksiään ja -luetteloitaan. Esim. lestadiolaisuuden kaltaiset joukkiot ovat tosin joutumassa vaikeuksiin syntiluetteloidensa kanssa, koska osa jäsenistöstä on viimeinkin alkanut käyttää omia aivojaankin.

      Kun syntiä aletaan määritellä, joudumme pohtimaan Raamattua. Raamattuhan on joko oman aikansa tuotetta TAI sitten kirjaimellinen, absoluuttinen totuus kaikesta, JOS Raamatussa näkyvät aikakausi ja kulttuuriympäristö, fundamentalistit ovat heikoilla. Heidän määrittelynsä perustuvatkin vain omiin mielipiteisiin ja sitähän ei tietenkään voi myöntää. Siksi on takerruttava Raamatun muuttumattomuuteen ja ikuisiin arvoihin.

      Uudestisyntyneet ja muut fundamentalistit jankuttavat loputtomiin samoista asioista keskustelematta kuitenkaan itse pääasiasta - Raamatusta. Raamatun sisältämät inhimilliset taustatekijät ovat selvät. Vaikkapa näkemyksille seksuaalisuudesta on perustelunsa tuon ajan yhteiskuntarakenteissa, mutta hurskaat uskovat TÄYSIN kieltäytyvät tajuamasta sitä. He eivät vain halua edes ajatella asiaa. Kipeäähän tosiasioiden myöntäminen tekisi.

      Raamatun aikoina normisto TOTTA KAI perusteltiin uskonnolla. Mikä siinä on niin vaikeaa myöntää?

      • Kirjoitat näin --> Koska Raamattu ei oikein nykypäivästä kerro, sitä joudutaan yhä enemmän ja enemmän lukemaan rivien välistä . Olet vääräsä .. Raamattu kertoo että nykyihminenrakentaa ja myy enenmmän ostaa enemmän ja käytä sexiä enemmän kuin koskaan aikaisemmin.. Ja sitä sanotaan että se on väärin ,, elikä synti.. Kylläö Raamattu on niiin tARKKA ETTEI TARTTE YHTÄÄN ARVAILLA..


      • Mieti hetki - jos voit antaa periksi :) .. Mikä on tuhoisaa elämälle? Unohda kaikki muu hetkeksi sitä miettiessäsi..

        Esimerkiksi: Kun ihmistä vaivaa joku sanotaan nyt vaikka kova krapula ..
        Aamulla herää jossain luonnon helmassa :) ja suussa on sellainen lihamöykky jonka hetken sekavan tarkastelun jälkeen tajuaa olevan kieli ja kun raottaa toista silmäänsä niin valtava valo häikäisee .. monen yrityksen jälkeen tajuaa että - jooo aurinkohan se on "joka paistaa niin hyville kuin pahoille" .. ja niin edelleen ..

        Sanoisin että aika hyvä esimerkki synnistä ... eilen hilpeenä kaljaa (ja ehkä vähän muutakin) ja tänään kalpeena hijaa .. Siinä sitten tajunnan pikkuhiljaa joten-kuten selvitessä voisi ajatella että vaikka että "ei koskaan enää"..

        Krapula on jotain joka ikäänkuin ei kuulunut "suunnitelmiin" - se on tekojen (siis liiallisen alkoholin käytön eli "juhlimisen" seurausta) .. ei kukaan ajattele että otampa kovan kännin niin että saan aloittaa päivän kunnon krapulan kanssa..

        Samalla tavalla kuin tuossa sai edellisen illan tekeminen seurauksensa on kaikella tekemisellä seurauksensa (enemmän tai vähemmän) ja sellainen tekeminen jolla on negatiivinen vaikutus elämään on syntiä eli elämän tuhoamista..

        alex


    • l-h

      savix---että nykyihminenrakentaa ja myy enenmmän ostaa enemmän ja käytä sexiä enemmän kuin koskaan aikaisemmin..

      tuon sexxin suhteen tarkistahan tietojasi--vanhempamme 40-50 luvulla olivatten kylla ahkerampia ahertajia,kun nykynuoriso...ehka johtui pitkista illoista ja monien nykyhyodykkeiden??? puutteesta -- tv-tietskarit-texxxti viestit..ym ym..
      eli makuukammarissa vietettiin iloista aikaa enemman kun nykyaan..mutta yleensa oman turvallisen vaimon kanssa,eika ollut muita hullutuksia keksittykaan..

      • Sä taidat elää jossain maaseudun pumpulissa, etkä tiedä mitä suurkaupunkien saastekeskuxist ja mitä niissä tapahtuu ??? Kyllä jopa lehdet myy niin paljon myös sexiä että hui sentään ja sexiorjien maahantuonti on hyvä bisness monille koska Jumalaton kansa eroa enemmän kun koskaan ennen ja sinkut tarvitsee pornoluolat yxinäisyydessä ja täyttämään tarpeet ........ Anteexi että joudun murskamaan näin rankaasti sun ihanne-illuusio joka sä olet rakentanut sun pikkuisen paraatiisi-mailmaalle jossain syrjä seidulla ja omassa turvallisessa luukuussa


    • perämela

      Synnin alku on kapina Jumalaa vastaan ihmsen osalta siis. synti itsessään on eri asia. painepesuri on sii seri asia, kuin sen jättämä jälki.

      Alussa Jumala sanoi, että älä syö siitä puusta, jne.

      ja kun kuitenkin syötiin, oli se kapinaa ja tottelemattomuutta.

      tänä päivänä ihminen syntyy samaan langenneeseen sukuun, ja on siis altis heyti alusta asti samoille kapinoille. siinä on kaiken ihmisne tekemän synnin lähtökohta.

      kirkko luulee että jos lapsen päähän laitetaan muutama vesitippa, ongelma on poissa.

      mutta ei se näin helppoa ole, tarvitaan Jeesus Kristus, jota yksilö huutaa avuksi omaan syntiongelmaansa, ja jolloin hän uudestisynnyttää langenneen ihmisen kuolleen tilan, ja antaa tilalle tulevaisuuden ja toivon. Jumalan Henki istuu ohjaimissa ja antaa voiman pysyä erossa synnistä. mutta ei väkipakolla, vaan vaihtoehtona kuuliaisuuden kautta.

    • minunpaimeneni

      Siunaus ja kirous/synti joka aiheuttaa kirouksen elämässäsi tuhoaa sukusi.
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jer.17.html
      Jumalan lapsi
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Joh.3.html
      15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä. 17 Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.

      jatkuu...

      • minunpaimeneni

        1.kun.37 kuolemalla kuoltava.
        37. Sillä jona päivänä sinä lähdet sieltä ja menet Kidronin laakson poikki, sinä päivänä on sinun, tiedä se, kuolemalla kuoltava; sinun veresi on tuleva oman pääsi päälle."
        38. Siimei sanoi kuninkaalle: "Hyvä on; niinkuin herrani, kuningas, on puhunut, niin on sinun palvelijasi tekevä". Ja Siimei asui Jerusalemissa kauan aikaa.
        39. Mutta kolmen vuoden kuluttua tapahtui, että Siimeiltä karkasi kaksi palvelijaa Aakiin, Maakan pojan, Gatin kuninkaan, luo. Ja Siimeille ilmoitettiin: "Katso, sinun palvelijasi ovat Gatissa".
        40. Niin Siimei nousi ja satuloi aasinsa ja lähti Aakiin luo Gatiin etsimään palvelijoitaan; ja Siimei meni ja toi palvelijansa Gatista.
        41. Ja kun Salomolle ilmoitettiin, että Siimei oli mennyt Jerusalemista Gatiin ja palannut takaisin,
        42. lähetti kuningas kutsumaan Siimein ja sanoi hänelle: "Enkö minä ole vannottanut sinua Herran kautta ja varoittanut sinua sanoen: 'Jona päivänä sinä lähdet ja menet sinne tai tänne, sinä päivänä on sinun, tiedä se, kuolemalla kuoltava'? Ja sinä sanoit minulle: 'Hyvä on; minä olen kuullut'.
        43. Miksi et ole pitänyt Herran valaa etkä sitä käskyä, jonka minä sinulle annoin?"
        44. Ja kuningas sanoi vielä Siimeille: "Sinä tiedät, tunnossasi tiedät, kaiken pahan, minkä olet tehnyt minun isälleni Daavidille; Herra kääntää tekemäsi pahan omaan päähäsi.
        45. Mutta kuningas Salomo on oleva siunattu, ja Daavidin valtaistuin on oleva iäti vahva Herran edessä."
        46. Ja kuningas käski Benajaa, Joojadan poikaa; niin tämä meni ja löi hänet kuoliaaksi, ja hän kuoli. Niin kuninkuus vahvistui Salomon käsissä.

        Kuolemalla kuolava:
        Hesekiel 33:8-

        Kuolleista eläviksi;
        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Room.8.html

        Kristus sydämmessämme kirkkauden toivo:
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Kor.3.html


      • minunpaimeneni
        minunpaimeneni kirjoitti:

        1.kun.37 kuolemalla kuoltava.
        37. Sillä jona päivänä sinä lähdet sieltä ja menet Kidronin laakson poikki, sinä päivänä on sinun, tiedä se, kuolemalla kuoltava; sinun veresi on tuleva oman pääsi päälle."
        38. Siimei sanoi kuninkaalle: "Hyvä on; niinkuin herrani, kuningas, on puhunut, niin on sinun palvelijasi tekevä". Ja Siimei asui Jerusalemissa kauan aikaa.
        39. Mutta kolmen vuoden kuluttua tapahtui, että Siimeiltä karkasi kaksi palvelijaa Aakiin, Maakan pojan, Gatin kuninkaan, luo. Ja Siimeille ilmoitettiin: "Katso, sinun palvelijasi ovat Gatissa".
        40. Niin Siimei nousi ja satuloi aasinsa ja lähti Aakiin luo Gatiin etsimään palvelijoitaan; ja Siimei meni ja toi palvelijansa Gatista.
        41. Ja kun Salomolle ilmoitettiin, että Siimei oli mennyt Jerusalemista Gatiin ja palannut takaisin,
        42. lähetti kuningas kutsumaan Siimein ja sanoi hänelle: "Enkö minä ole vannottanut sinua Herran kautta ja varoittanut sinua sanoen: 'Jona päivänä sinä lähdet ja menet sinne tai tänne, sinä päivänä on sinun, tiedä se, kuolemalla kuoltava'? Ja sinä sanoit minulle: 'Hyvä on; minä olen kuullut'.
        43. Miksi et ole pitänyt Herran valaa etkä sitä käskyä, jonka minä sinulle annoin?"
        44. Ja kuningas sanoi vielä Siimeille: "Sinä tiedät, tunnossasi tiedät, kaiken pahan, minkä olet tehnyt minun isälleni Daavidille; Herra kääntää tekemäsi pahan omaan päähäsi.
        45. Mutta kuningas Salomo on oleva siunattu, ja Daavidin valtaistuin on oleva iäti vahva Herran edessä."
        46. Ja kuningas käski Benajaa, Joojadan poikaa; niin tämä meni ja löi hänet kuoliaaksi, ja hän kuoli. Niin kuninkuus vahvistui Salomon käsissä.

        Kuolemalla kuolava:
        Hesekiel 33:8-

        Kuolleista eläviksi;
        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Room.8.html

        Kristus sydämmessämme kirkkauden toivo:
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Kor.3.html

        Genesis:
        Kuolemalla kuoltava:
        Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
        "hengessä kuoltu,sisäisesti yhteys Jumalaan katkesi,tilalle tuli ero Jumalasta,kuolema.
        4. Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole
        "siis kuole siten että liha kuolee,vaan henki/sielu kuolee.Lihashan on ja toteuttaa synnin haluja,jos lihaan mukaan vaellat synnyttää se synnin...ja synnin palkka on kuolema.Joka ei ole Jumalan tahto.Kun ihminen uudesti syntyy,Jumala synnyttää uudesti "yhteyteensa" ja meillä on pääsy elämään ja iänkaikkisuuteen Kristuksen kuoleman kautta joka kukisti kuoleman.
        5. vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
        "Jumala varjeli Aadamia ja Evaa,"pahalta ja valinnalta,koska liha valitsee sen helpomman ja hyvä vaatii kilveoittelun oli se ******otollinen hetki,varastaa Jumalan luomat kallisarvoiset sielut.
        Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin".
        Niin käärme petti Eevan ja Adamin,sen Eevakin tajusi hänet petettiin ja se ei ollut Jumala vaan käärme.

        Jumalan oli pakko karkoittaa Adam ja Eva pois paratiisissa sillä oli hetki jolloin *******hamuisi Jumalan paikkaa,jos he olisivat syöneet elämänpuusta olisi lihalla ja synnillä ollut valta Jumalan iänkaikkusuudessa ja puhtaudessa,kirkkaudessa ja synti olisi päässyt varjelemaan Jumalan valtakunnan.

        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

        Synti alkoi toteuttaamaan itseään jo heti Kainin ja Abelin synnyttyä,murhahenki,kateus ja kaikkinensa mitä siihen kuului.*******kuolema voitti 1.erän.

        Jeesuksen ristinkuolema teki kaiken tyhjäksi voitti kuoleman.
        Jeesus oli Jumalan luona vanhan testamentin mukaan jo aikojen alussa.

        Sanalaskujen kirja:
        22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta,
        luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
        23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni,
        kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
        24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut,
        ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
        25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen,
        ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
        26 ennen kuin hän teki maat ja mannut,
        ennen kuin oli hiekan jyvääkään.
        27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen
        ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet
        ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat,
        loi rannat patoamaan sen vedet,
        ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään,
        hänen ilonaan päivät pitkät,
        kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
        32 "Nyt, lapset, kuulkaa minua!
        Hyvin käy sen, joka minun tietäni kulkee.
        33 Kuulkaa neuvojani, niin viisastutte,
        älkää lyökö niitä laimin.
        34 Hyvin käy sen, joka minua kuulee,
        päivästä päivään valvoo ovellani,
        valppaana odottaa sen kynnyksellä.
        35 Joka minut löytää, löytää elämän,
        hänet Herra ottaa suosioonsa.
        36 Pahoin käy sen, joka minua uhmaa, joka minua vihaa, rakastaa kuolemaa."


    • l-h

      savis--savonarola

      Sä taidat elää jossain maaseudun pumpulissa, etkä tiedä mitä suurkaupunkien saastekeskuxist ja mitä niissä tapahtuu ??? Kyllä jopa lehdet myy niin paljon myös sexiä että hui sentään ja sexiorjien maahantuonti on hyvä bisness monille koska Jumalaton kansa eroa enemmän kun koskaan ennen ja sinkut tarvitsee pornoluolat yxinäisyydessä ja täyttämään tarpeet ........ Anteexi että joudun murskamaan näin rankaasti sun ihanne-illuusio joka sä olet rakentanut sun pikkuisen paraatiisi-mailmaalle jossain syrjä seidulla ja omassa turvallisessa luukuussa

      et murskannut- ja olen kyllä miljoonakaupungeissakin asunut useammassakin..
      totuus kyllä niistä on tiedossani.

      • No sitä vain sain eri käsitys sun textistä !


    • Sinä alex.kasi haluat ihmisten mielipiteitä siitä, että:

      "Mitä synti on?"

      Minun mielipiteeni synnistä on se, että kaikki vääryys on syntiä.

      Kaikki se mikä sotii omaatuntoamme vastaan. Yhdellä sanalla sanottuna: Rakaudettomuus.

      Jos rakastamme lähimäisiämme, niinkuin itseämme, kuten sana opettaa, niin emme halua tehdä heille mitään väärää.

      • Totta, vääryys on syntiä.

        1. Joh. 1:9
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.


    • Priska

      Syntiä on elää erossa Jumalasta!

    • synti

      Synti on Raamatussa ja antiikin kreikkalaisessa filosofiassa käytetty termi, joka arkikielessä tarkoittaa moraalisesti pahoja ja kielletyiksi luokiteltuja tekoja.

      Uskon yhteydessä synnillä tarkoitetaan nimenomaan Jumalan tahtoa vastaan rikkomista ja toisaalta tämän rikkomisen aiheuttamaa jumalatonta olotilaa.

    • ps12

      Valehtelu, varastaminen, HIMOITSEMINEN, riitely, turha väittely, mässäily, KAPINAMIELISYYS, tottelemattomuus jne.. SIELLÄHÄN nuo on koko uudessa testamentissa jokaisesta evankeliumista lähtien aina ilmestyskirjan loppuun asti.. Noista kaikista meidän pitäisi pyrkiä eroon.. Vanhasta testamentista lähtien on Jumala sanonut että UHRIMENOJA en halua vaan TOTTELEVAISUUTTA. Mooseksen kirjasta lähtien jumala on sanonut että pidä aina käskyni äläkä poikkea siitä oikealle tai vasemmalle.. Paratiisissa antoi jumala yhden ainoan käskyn ja ihminen rikkoi sen. Kun ut sanoo että mitä JUMALA inhoaa (noi riidat jne) niin joka kerta kun teet niin niin teet SYNTIÄ koska se on tottelemattomuutta. TON synti sanan voi helposti korvata sanalla VÄÄRYYS, VÄÄRIN, INHOTTAVAA jne jos se helpottaa ymmärtämistä. Jokaisessa meissä on omatunto ja joka kerta kun sun omatunto soimaa sua jostain niin teet jotain VÄÄRIN. Jos asiaa helpottaa vielä enemmän niin ajattele esim omia lapsiasi. Jos kiellät niitä tekemästä jotakin ja ne tekee niin miltä SINUSTA tuntuu. Jumala kun ei voi olla täällä isona huutamassa meille niin on ilmoittanut oman TAHTONSA raamatussa jotta me jokainen voimme sitä lukea. Siellä lukee kaikki mitä ISÄ inhoaa ja mistä meidän pitäisi päästä eroon.. EIKÖ JOKAINEN lapsi halua miellyttää ISÄÄNSÄ?? Jokaisen meidän uudesti syntyneiden uskovien pitäisi pyrkiä eroon kaikesta siitä mikä on LIHAN aikaansannos ja mitä ISÄ inhoaa, se MIELLYTTÄÄ isää.. Jokainen ihmislapsikin haluaa miellyttää vanhempiaan, miksi siis USKOVAT eivät halua miellyttää ISÄÄNSÄ?? niinkuin raamattu sanoo "YLISTÄVÄT MINUA HUULILLAAN MUTTA SYDÄN ON MINUSTA KAUKANA"... UUDISTUKAA MIELELTÄNNE, niinkuin paavalikin kirjoittaa =)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2556
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1675
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1484
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1323
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1232
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1182
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      86
      1059
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1033
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      103
      916
    Aihe