NYT ON MAHDOLLISUUS VAIKUTTAA!!
Suomessa edelleen pidetään turkiseläimiä pikku häkeissään niiden koko eliniän ja te varmasti tiedätte että se ei ole eläimen arvoista elämää. Kun häkkielämä on eletty, päättyy julma tie hienosto rouvan harteille! Jos tahdot lopettaa tämän eläinrääkkäyksen nyt on siihen mahdollisuus! Vieraile sivulla
http://turkistarhatonsuomi.fi/
Allerkirjoita kansalaisaloite ja ilmoita siitä eteenpäin (esim. jaa facebookissa) ja olemme taas yhden askeleen edempänä kohti turkistarhatonta Suomea! Jos välität, anna nimesi tai jos et kuitenkaan anna nimeäsi syystä tai toisesta niin välitä edes asiaa eteenpäin! Pikku ketut kiittävät!
Ja kyllä, monet turkistarhaajat tulevat menettämään työnsä jos kansalaisaloite menee läpi mutta mitä sitten? Ei tämä ole ensimmäinen vanhentunut ammattikunta jota ei enää tarvita ja joka joutuu siirtymään kehityksen tieltä! Kun tietokoneet tulivat jokaisen työpaikoille, monen työntekijän ammattitaito korvattiin tietokoneilla, sama homma monilla tehtailla jossa ihmiset korvataan roboteilla. Ihmisiä joutuu työttömäksi päivittäin joten minkä takia juuri turkistarhaajat ovat suojelun alla? Siksi koska he tarjoavat rikkaille hienosto rouville ylellisyyttä! Eihän lähdetä mukaan tähän rikkaiden pillin mukanan pomppimiseen?! Muista kettukaveria ja allekirjoita!
Eläinrakkaat koiraihmiset HUOMIO!!
64
257
Vastaukset
- Lady Iivana
Olen hieno lady, ja siksi kieltäydyn moisiin aloitteisiin koskemasta. Turha edes yrittää.
"Ja kyllä, monet turkistarhaajat tulevat menettämään työnsä jos kansalaisaloite menee läpi mutta mitä sitten?"
Muutama kymmentuhat ihmistä menettää työpaikkansa. Tarhat työllistää välillisestikin ihmisiä. Monet yritykset saavat lisätuloja tarhoilta ja nämä tulot saattavat vaikuttaa siihen että välttävät nipinnapin konkurssin. Se joka menettää voi olla isäsi tai äitisi ja se taas vaikuttaa sinun ruokavalioosi, kasvuusi ja kehitykseesi. Mutta mitä sitten?
Mene kouluun lapsikulta ja opi elämää ensin. Kun syöt terveellistä ravintoa niin viisastut. Yksipuolinen kasvisravinto aiheuttaa tyhmiä ajatuksia, kuten tulet ehkä kahdenkymmenen vuoden kuluttua itse huomaamaan aloitusviestiäsi lukiessa.- keskityoleeliseen
miksi haukut ap:ta lapseksi!!!!
tiesitkö lapsilla on koulut alkannut?
mistä näkee ap. syö kasvisravintoa? - ap
En ole kasvis syöjä ja jo monet vuodet olen ihan itse ruokani ostanut! :)
- Näistä
keskityoleeliseen kirjoitti:
miksi haukut ap:ta lapseksi!!!!
tiesitkö lapsilla on koulut alkannut?
mistä näkee ap. syö kasvisravintoa?hän on lapsi(vaikka muuta väittää)
tänään oli eka päivä ainakin tällä seudulla(ja se eka pv ei ole pitkä)
asenteesta(vain ituhippi voi ajatella jotain järjetöntä) - Varmasti
ap kirjoitti:
En ole kasvis syöjä ja jo monet vuodet olen ihan itse ruokani ostanut! :)
juu, paitsi että narraat...
- ap
Varmasti kirjoitti:
juu, paitsi että narraat...
Varmasti juu, en narraa.. Ja voitaisiinko oikeasti keskittyä johonkin muuhun kuin siihen mitä syön ja milloin olen viimeksi käynyt kaupassa!
Ja ihan infoa muuten kaikille niille jotka oikeasti haluavat lakialoitteen allekirjoittaa mutta ovat alle 18-vuotiaita, lakialoitteen voi allekirjoittaa vain täysi-ikäinen Suomen kansalainen, joten valitettavasti nuoremmat eivät voi sitä tehdä. Mutta tekin voitte levittää tätä viestiä esimerkiksi täysi-ikäisille kavereillenne, sisaruksille tai muulle perheelle! :) - Sitä saa mitä tilaa
"Missä ovat tukkijätkät, hevosajurit, piiat ja rengit? Näitä ammatteja on vaikka ja kuinka joten minusta se ei voi olla ainoa syy miksi turkistarhaus pitäisi pitää voimissaan."
Tukkijätkä taitaa ajaa harvesteria
Hevosajuri taitaa ajaa taksia, bussia, tai rekkaa
Piika kaitsee lapsia, tekee kotitaloustöitä, siivoaa
Renki on kuka tahansa joka saa työstänsä palkkaa.
Eli ei ne hommat mihinkään ole hävinneet, ne on vain vaihtaneet muotoa. Turkistarhaus sen sijaan on noihin verrattuna hyvin nuori ammatti, aloitettu vasta 1800 luvun jälkipuoliskolla. Siihen saakka oli majavanmetsästäjiä, ketunmetsästäjiä ynnä muita jotka kulkivat ympäri salomaita ja virittelivät ja kokivat erilaisia ansoja. Eläimet saattoivat kitua niissä päiväkausia ennenkuin DaveCrocketit tulivat katsomaan mitä on tullut. Siihenkö sitten haluat palata? Tänä päivänä turkistarhoilla on elukoilla loistavat kissanpäivät. Jos vertaat luonnoneläimen turkkia tarhattuun niin voit havaita silminnähden eron. Siinä missä luonnonketun turkki on kapinen ja täynnä punkkeja ja pistiästen toukkia, tarhaketun turkki kiiltää. Tarhaketulla on lyhyt mutta turvallinen elämä. Ruokaa ja juomaa aina tarjolla. Sosiaalisia virikkeitä yllinkyllin sillä naapureita on molemmin puolin mutta ei tarvitse edes kahnauksia pelätä kun kalterit pitää ongelmanaapurit ulkopuolella.
Tarhaketun pahin ongelma on ituhippi kettutyttö. - ap
Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
"Missä ovat tukkijätkät, hevosajurit, piiat ja rengit? Näitä ammatteja on vaikka ja kuinka joten minusta se ei voi olla ainoa syy miksi turkistarhaus pitäisi pitää voimissaan."
Tukkijätkä taitaa ajaa harvesteria
Hevosajuri taitaa ajaa taksia, bussia, tai rekkaa
Piika kaitsee lapsia, tekee kotitaloustöitä, siivoaa
Renki on kuka tahansa joka saa työstänsä palkkaa.
Eli ei ne hommat mihinkään ole hävinneet, ne on vain vaihtaneet muotoa. Turkistarhaus sen sijaan on noihin verrattuna hyvin nuori ammatti, aloitettu vasta 1800 luvun jälkipuoliskolla. Siihen saakka oli majavanmetsästäjiä, ketunmetsästäjiä ynnä muita jotka kulkivat ympäri salomaita ja virittelivät ja kokivat erilaisia ansoja. Eläimet saattoivat kitua niissä päiväkausia ennenkuin DaveCrocketit tulivat katsomaan mitä on tullut. Siihenkö sitten haluat palata? Tänä päivänä turkistarhoilla on elukoilla loistavat kissanpäivät. Jos vertaat luonnoneläimen turkkia tarhattuun niin voit havaita silminnähden eron. Siinä missä luonnonketun turkki on kapinen ja täynnä punkkeja ja pistiästen toukkia, tarhaketun turkki kiiltää. Tarhaketulla on lyhyt mutta turvallinen elämä. Ruokaa ja juomaa aina tarjolla. Sosiaalisia virikkeitä yllinkyllin sillä naapureita on molemmin puolin mutta ei tarvitse edes kahnauksia pelätä kun kalterit pitää ongelmanaapurit ulkopuolella.
Tarhaketun pahin ongelma on ituhippi kettutyttö.Ethän ole tosissasi? Eli ketun pitäisi olla ylpeä ja onnellinen että saa viettää elämänsä pikku häkissä ilman muuta virikettä kuin kaverit? Tiesitkö että ketut ja minkit ovat luonnossa erakoita eivätkä tarvitse tai edes hakeudu lajikumppaniensa seuraan joten sekin asia tuossa hommassa on väärin, ne eläimet jotka eläisivät luonnossa yksin erakkoina joutuvat elämään säälittävän lyhyen elämänsä toisen lajikumppanin kanssa samassa häkissä ilman mahdollisuuttakaan omaan rauhaan! Niin tosiaan, et selvästikään tiennyt että ei siellä mitään kaltereita ole välissä kahnauksia estämässä koska jokaisessa häkissä on aina kaksi kettua, ennen sai olla kolmekin mutta onneksi sen verran on säädökset tiukentuneet!
Jokaisen luonnonketun turkki ei ole kapinen ja täynnä punkkeja, vaan hyvin voivan ketun turkki on ihan hyvän näköinen. Ja kuvitteletko oikeasti että ne ketut turhaan sinne metsään on päätyneet? Niillä on oma tarkoituksensa siellä metsässä ihan niinkuin kaikilla muillakin eläimillä ja ne kyllä siellä metsässä pärjäävät kun ne sinne on luotu elämään! Eivät ne tarvitse ihmistä niitä sieltä "pelastamaan" ja tarjoamaan "parempaa" elämää.
Ja voisin kyllä veikata että jos tarhakettu pääsisi häkistään, se viillettäisi pää viidentenä jalkana niin pitkälle kuin pippuri kasvaa! Jos kettu oikeasti viihtyisi häkissään ei se sieltä pois lähtisi vaikka saisikin tilaisuuden! Niinhän se on koirienkin kanssa, ei onnellinen koira karkaa!
Olen sitä mieltä että vanhat turkiksenmetsästys tavat voitaisiin kaivaa kyllä esiin, ala-asteen historian tunnilla! Eikä missään muualla ja onneksi ei olekaan pelkoa että niitä alettaisiin taas harrastamaan. Me yksinkertaisesti emme tarvitse turkiksia!!
Ja miksiköhän nämä turkistarhaajat eivät voi alkaa kasvattamaan muita eläimiä, kuten lampaita, lehmiä, sikoja? Yhtälailla kuin muut ammatit ovat vaihtaneet muotoa voisivat turkistarhaajat alkaa vaikka riistanvartijoiksi! Ihan sama se on, ei tuota ammattia voi millään tavalla puolustella järkevästi. Turha ammatti jonka sietäisi painua historiaan! Ja kaikki jotka tuota puolustavat, yrittävät vain selitellä itselleen ja muille.
Jos suoraan sanottaisi että se on RAHA joka pikku ketut häkissä pitää, niin voisin jopa ymmärtääkin sen, rahanahneita ihmisiä kun on maailma pullollaan, mutta pistää niin raivostuttamaan kun yritetään keksiä jotain naurettavia selityksiä että on muka palvelus ketulle että se saa elää elämänsä häkissä tai että tämä ammatti on jokin kallisarvoinen pala historiaa jota ei saa menettää! Huh huh, kuuntelisitte itseänne, kuinka naurettavalta oikeasti kuulostatte! - ap
ap kirjoitti:
Ethän ole tosissasi? Eli ketun pitäisi olla ylpeä ja onnellinen että saa viettää elämänsä pikku häkissä ilman muuta virikettä kuin kaverit? Tiesitkö että ketut ja minkit ovat luonnossa erakoita eivätkä tarvitse tai edes hakeudu lajikumppaniensa seuraan joten sekin asia tuossa hommassa on väärin, ne eläimet jotka eläisivät luonnossa yksin erakkoina joutuvat elämään säälittävän lyhyen elämänsä toisen lajikumppanin kanssa samassa häkissä ilman mahdollisuuttakaan omaan rauhaan! Niin tosiaan, et selvästikään tiennyt että ei siellä mitään kaltereita ole välissä kahnauksia estämässä koska jokaisessa häkissä on aina kaksi kettua, ennen sai olla kolmekin mutta onneksi sen verran on säädökset tiukentuneet!
Jokaisen luonnonketun turkki ei ole kapinen ja täynnä punkkeja, vaan hyvin voivan ketun turkki on ihan hyvän näköinen. Ja kuvitteletko oikeasti että ne ketut turhaan sinne metsään on päätyneet? Niillä on oma tarkoituksensa siellä metsässä ihan niinkuin kaikilla muillakin eläimillä ja ne kyllä siellä metsässä pärjäävät kun ne sinne on luotu elämään! Eivät ne tarvitse ihmistä niitä sieltä "pelastamaan" ja tarjoamaan "parempaa" elämää.
Ja voisin kyllä veikata että jos tarhakettu pääsisi häkistään, se viillettäisi pää viidentenä jalkana niin pitkälle kuin pippuri kasvaa! Jos kettu oikeasti viihtyisi häkissään ei se sieltä pois lähtisi vaikka saisikin tilaisuuden! Niinhän se on koirienkin kanssa, ei onnellinen koira karkaa!
Olen sitä mieltä että vanhat turkiksenmetsästys tavat voitaisiin kaivaa kyllä esiin, ala-asteen historian tunnilla! Eikä missään muualla ja onneksi ei olekaan pelkoa että niitä alettaisiin taas harrastamaan. Me yksinkertaisesti emme tarvitse turkiksia!!
Ja miksiköhän nämä turkistarhaajat eivät voi alkaa kasvattamaan muita eläimiä, kuten lampaita, lehmiä, sikoja? Yhtälailla kuin muut ammatit ovat vaihtaneet muotoa voisivat turkistarhaajat alkaa vaikka riistanvartijoiksi! Ihan sama se on, ei tuota ammattia voi millään tavalla puolustella järkevästi. Turha ammatti jonka sietäisi painua historiaan! Ja kaikki jotka tuota puolustavat, yrittävät vain selitellä itselleen ja muille.
Jos suoraan sanottaisi että se on RAHA joka pikku ketut häkissä pitää, niin voisin jopa ymmärtääkin sen, rahanahneita ihmisiä kun on maailma pullollaan, mutta pistää niin raivostuttamaan kun yritetään keksiä jotain naurettavia selityksiä että on muka palvelus ketulle että se saa elää elämänsä häkissä tai että tämä ammatti on jokin kallisarvoinen pala historiaa jota ei saa menettää! Huh huh, kuuntelisitte itseänne, kuinka naurettavalta oikeasti kuulostatte!"Tänä päivänä turkistarhoilla on elukoilla loistavat kissanpäivät." Jos kotikissaa pitäisi samoissa oloissa kuin tarhakettua, tulisi eläinsuojeluviranomaiset hakemaan kissan pois ja sinulle antaisivat sinulle sakot ja ehkä toivottovasti vielä eläintenpitokiellon. Että näin..
Jos kerran täällä koira palstalla pyöritte niin varmaan sitten koirat kiinnostaa? Ja omiakin ehkä on? Voisitko pistää oman koirasi puoleksi vuodeksi sellaisiin oloihin missä ketut elävät? Jos et voisi niin miksi ihmeessä oikeutat sen että ketut, koiran läheiset sukulaiset, joutuvat elämään niin? Siinäpä miettimistä..
- Eriä mieltä nyt kyll
Allekirjoitan heti kun ruokaeläimiä ei enää rääkätä tai kun kaikki maailman ihmiset on kasvissyöjiä! En ennen! Samat säännöt kaikille!
Nautin liharuuasta MUTTA myös lämpimistä ja luonnonmukaisista vaatteista!
Aloittajan olisi nyt syytä ottaa selvää mistä ne nahkavaatteet tulevat!- 25
Banaanikärpäset on ruokaeläimiä
- yöks
25 kirjoitti:
Banaanikärpäset on ruokaeläimiä
rääkätäänkö banaanikärpäsiä?
- 25
yöks kirjoitti:
rääkätäänkö banaanikärpäsiä?
niitä kasvatetaan syötettäväksi toisille eläimille. .
banaanikärpäset, jauhomadot, kovakuoriaiset, sirkat ja jyrsijät hiiret, rotat, marsut ja puput. - ap
Jokainen taistelukerrallaan! Nyt on mahdollisuus vaikuttaa tähän asiaan! En ymmärrä tuota ajatusmaailmaasi! Ihan hyvin voit itse pistää samanlaisen aloitteen paremmista oloista tuotantoeläimille ja ei muuta kuin ääniä keräämään!
Oletko sitä mieltä että jos jotakin rääkätään niin kaikkia pitää sitten rääkätä eikä yhtään eläintä saa pelastaa? - ap
ap kirjoitti:
Jokainen taistelukerrallaan! Nyt on mahdollisuus vaikuttaa tähän asiaan! En ymmärrä tuota ajatusmaailmaasi! Ihan hyvin voit itse pistää samanlaisen aloitteen paremmista oloista tuotantoeläimille ja ei muuta kuin ääniä keräämään!
Oletko sitä mieltä että jos jotakin rääkätään niin kaikkia pitää sitten rääkätä eikä yhtään eläintä saa pelastaa?Niin ja tiedän kyllä mistä nahkavaatteet tulevat enkä vastusta sellaista nahkaa joka on saatu eläimestä joka on teurastettu lihansa takia, hyvä vain että kaikki osat otetaan käyttöön jos eläin kerran joutuu henkensä heittämään. En itsekään ole kasvissyöjä.
Mutta se että kasvatetaan eläimiä huonoissa oloissa pelkästään niiden turkin takia on minusta sairasta ja tarpeetonta! Jos joku pystyy katsomaan kuvia turkistarhoilta ilman sääliä ja silti pitämään turkkia niin mikäs siinä mutta kuinka moni turkkeja pitävä oikeasti sulkee silmänsä siltä miten eläimet joutuvat kärsimään heidän asusteensa takia? Uskon että aika moni..
- Hyvä aloitus !
Kirjoitin !
- hyvä aloitus
Allekirjoitin, pois turkistarhat
- näin on!
En allekirjoita!
- 26
a-studio 14.30 Kutsu turkistarhalle
- ap
26 kirjoitti:
linkki unohtu
http://yle.fi/ohjelmat/1593595Onko joku katsonut tämän? Onko tämä ihan siedettävää katsottavaa vai onko kovastikin kuvamateriaalia kärsivistä eläimistä? Kiinnostaisi katsoa mutta tulee niin tuskaisen hirveä olo jos siinä näkyy liikaa kärsimystä..
ap kirjoitti:
Onko joku katsonut tämän? Onko tämä ihan siedettävää katsottavaa vai onko kovastikin kuvamateriaalia kärsivistä eläimistä? Kiinnostaisi katsoa mutta tulee niin tuskaisen hirveä olo jos siinä näkyy liikaa kärsimystä..
Itse katsoin ohjelman voi katsella netissä,ei raakuuksia, näytetään eläimien ahtaat olotilat, kuka laittaisi koiransa yhtä pikkaisiin häkkeihin missä turkiseläimet asustaa joka päivä? ainoastaan ihminen mikä puolustaa ahtaita häkkejä ja eläinten huonoa kohtelua.
Hollantihan aikoo kokonaan lopettaa turkistarhauksen.- Nehän on
power.light kirjoitti:
Itse katsoin ohjelman voi katsella netissä,ei raakuuksia, näytetään eläimien ahtaat olotilat, kuka laittaisi koiransa yhtä pikkaisiin häkkeihin missä turkiseläimet asustaa joka päivä? ainoastaan ihminen mikä puolustaa ahtaita häkkejä ja eläinten huonoa kohtelua.
Hollantihan aikoo kokonaan lopettaa turkistarhauksen.hasanpolttajia kaikki holskut
- Niig.
power.light kirjoitti:
Hollantihan aikoo kokonaan lopettaa turkistarhauksen.Jeesus saapui!!
Voipi Maria mennä vuorotteluvapaalle! - ap
power.light kirjoitti:
Hollantihan aikoo kokonaan lopettaa turkistarhauksen.Okei pistänkin heti pyörimään! Aika monesti ovat kovin raakoja nämä dokkarit, mikä on kyllä ihan ymmärrettävää, mutta kun itsellä menee sitten se asia siinä vähän ohi kun verkkokalvoille syöpyy kuvia kituvista eläimistä. Itse olen oman osani näistä raaoista kuvista jo nähnyt enkä enää tahdo nähdä enempää.. Päätökseni olen turkistarhauksesta tehnyt eikä KUKAAN pysty sitä muuttamaan. Se on väärin. PISTE.
- Tolkku.
ap kirjoitti:
Okei pistänkin heti pyörimään! Aika monesti ovat kovin raakoja nämä dokkarit, mikä on kyllä ihan ymmärrettävää, mutta kun itsellä menee sitten se asia siinä vähän ohi kun verkkokalvoille syöpyy kuvia kituvista eläimistä. Itse olen oman osani näistä raaoista kuvista jo nähnyt enkä enää tahdo nähdä enempää.. Päätökseni olen turkistarhauksesta tehnyt eikä KUKAAN pysty sitä muuttamaan. Se on väärin. PISTE.
Älä pistä säännöt kieltää!!!!
- ap
ap kirjoitti:
Okei pistänkin heti pyörimään! Aika monesti ovat kovin raakoja nämä dokkarit, mikä on kyllä ihan ymmärrettävää, mutta kun itsellä menee sitten se asia siinä vähän ohi kun verkkokalvoille syöpyy kuvia kituvista eläimistä. Itse olen oman osani näistä raaoista kuvista jo nähnyt enkä enää tahdo nähdä enempää.. Päätökseni olen turkistarhauksesta tehnyt eikä KUKAAN pysty sitä muuttamaan. Se on väärin. PISTE.
Katsoin tuon jakson ja kyllähän se pisti ärsyttämään kun se turkistarhaaja väitti että hän tekee vain palveluksen näille eläimille kun niiden ei tarvitse olla tuolla metsässä pelkäämässä vihollisia! Varmaan se jollakin tavalla pitää itsensä saada uskomaan että ei kiduta eläimiä turhan takia vaan että se on niille eläimille oikeasti hyväksi..
On tuo kyllä niin sairasta, miten kukaan oikeasti voi sinisin silmin väittää että ne eläimet ovat onnellisia tuolla!!
Ja kyllä minulla silmät kostui siinä vaiheessa kun ne niitä ketun poikasia nostivat häkistä toiseen kun tiesi että niillä ei elinaikaa ole enää kuin muutama kuukausi ja sitten ne keikkuvatkin jonkun leidin olkapäällä! Miten kukaan oikeasti pystyy hyväksymään tällaisen toiminnan? Minä en ymmärrä!
Ollaan niin huolissaan niiden ihmisten elinkeinosta mutta hei oikeasti! Koko ajanhan ihmisiä joutuu työttömäksi ja jos ne ihmiset pärjäävät niin kyllä varmasti pärjäävät tarhaajatkin!
- ei puhettakan
Olen hieno lady, ja siksi kieltäydyn moisiin aloitteisiin koskemasta.
Vaikka olenkin ns. iäkäs, tahdon näytellä tyylikästä ja nuorekasta, hyvinvoivaa ja onnellista naista. Turkikset on mulle ihan joka päiväinen must juttu talvella sekä juhla-asuissa ympäri vuoden.
En voisi kuvitellakaan elämääni ilman ison esi-mummini perintönä antamaa kissankoipi-turkkiani. Se lämmittää vieläkin niin aaah ihanasti, aivan kuin mummi puhuisi mulle sen kautta.
Samoin kamelinkarvaiset sukkahousuni, todella hyväilevät siroja sääriäni sekä myös tietysti lämmittää.
En voisi elää ilman eläinten turkiksia ja ensi talvena jälleen keksin jotain uutuuksia ostettavaksi. Ehkäpä se on suden nahasta tehty päiväpeite tai känny kotelo yhdelle kännyistäni. Ei voi vielä tietää.- hapenkuluttajille!
jos voisin yrjöäisin sun turkiksen päälle sinä saastainen ihmis-sielu!! häpeä olemassa oloasi!!!
- Lady Iivana
hapenkuluttajille! kirjoitti:
jos voisin yrjöäisin sun turkiksen päälle sinä saastainen ihmis-sielu!! häpeä olemassa oloasi!!!
Miksi, oi ihminen MINUN pitäsi hävetä olemassa oloani, kun sinä oksentelet minun turkilleni? Eiköhän SINUN olisi vähän syytä hävetä?
- ap
Lady Iivana kirjoitti:
Miksi, oi ihminen MINUN pitäsi hävetä olemassa oloani, kun sinä oksentelet minun turkilleni? Eiköhän SINUN olisi vähän syytä hävetä?
Oi kuinka kypsää ja aikuismaista keskustelua..
- Eikö vain?
ap kirjoitti:
Oi kuinka kypsää ja aikuismaista keskustelua..
Ja kukahan aloitti?
- en allekirjoita
En allekirjoita.
Suomessa ne ketut sentään hoidetaan. Toisin on kolmansissa maissa, esim.kiinassa.
Kyllä se turkistarhaus on parempi pitää täällä kuin kiinassa.
Jos olisi ollut adressi joka vaatii kiinalaisille kovemman kurin, niin sen olisin allekirjoittanutkin.........- animalia.
Suomen suurin turkis vienti maa kiina,,,
animalia
Eläinten pito-olosuhteet Kiinassa ovat pitkälti Suomen tiloja vastaavia. Kiinassa on paljon eläinsuojeluongelmia ja valvonta on suuressa maassa vaikeaa, mutta turkisala pyrkii kehittämään olosuhteita läntisiä vastaaviksi. Turkistarhauksen peruskäytännöt on omaksuttu länsimaista ja esimerkiksi suomalaiset ovat jakaneet turkistarhausoppejaan kiinalaisille. Toisaalta räikeitä eläinten hyvinvoinnin laiminlyöntejä ja pahasti vammautuneita hoitamattomia eläimiä on todettu myös Suomen turkistiloilla.
http://www.animalia.fi/animalia-toimii/toimintakohteet/turkiseläimet/usein-kysyttyä#1 - ap
Kiinan asioihin me ei voida vaikuttaa mutta Suomen asioihin voidaan. Ja se että Suomi lopettaisi turkistarhauksen ei varmasti vaikuta Kiinalaisten tarhojen oloihin mitenkään, siellä missä eläimiä kohdellaan kaltoin niitä kohdellaan kaltoin jatkossakin ja siellä missä eläimet saavat HIUKAN parempaa kohtelua varmasti saavat sitä jatkossakin.
Oletteko huomanneet että EU on kieltänyt häkkikanalat? Euroopassa ei saa pitää enää muita kuin vapaita- tai virikekanaloita ja silti ketut elävät elämänsä pienen pienissä häkeissä! Aivan järjetöntä! Turkiseläimet eivät saa toteuttaa MITÄÄN luontaisia tapojaan, niillä ei ole edes lattiaa jalkojensa alla vaan ne tallustavat häkillä pikku pennusta asti! Ja jotku ihmiset täällä väittävät että se on ihan ok? Aivan uskomatonta, varsinkin koirapalstalla! Ketut ovat koirien läheisiä sukulaisia! Täällä vouhotetaan siitä että on eläinrääkkäystä pitää koiraa kerrostalossa ja on eläinrääkkäystä kun koira joutuu elämään ikänsä isossa häkissä ja on eläinrääkkäystä tehtailla pentuja mutta samalla sitten kuitenkin hyväksytään vielä pahemmat olot ketuille ja muille turkiseläimille! Ettekö te huomaa tätä valtavaa kaksinaismoralismia?? Miten te oikeasti edes kehtaatte..
Tekisi kyllä mieleni linkittää tähän muutama kuva tarhaoloista mutta päätin jo aloituksen tehdessäni että ei kenenkään tarvitse niitä nähdä koska ne ovat ihan liian hirveää katsottavaa. Mutta jotkin ihmiset selvästi kyllä tarvisivat herätyksen! - Pukeli.
ap kirjoitti:
Kiinan asioihin me ei voida vaikuttaa mutta Suomen asioihin voidaan. Ja se että Suomi lopettaisi turkistarhauksen ei varmasti vaikuta Kiinalaisten tarhojen oloihin mitenkään, siellä missä eläimiä kohdellaan kaltoin niitä kohdellaan kaltoin jatkossakin ja siellä missä eläimet saavat HIUKAN parempaa kohtelua varmasti saavat sitä jatkossakin.
Oletteko huomanneet että EU on kieltänyt häkkikanalat? Euroopassa ei saa pitää enää muita kuin vapaita- tai virikekanaloita ja silti ketut elävät elämänsä pienen pienissä häkeissä! Aivan järjetöntä! Turkiseläimet eivät saa toteuttaa MITÄÄN luontaisia tapojaan, niillä ei ole edes lattiaa jalkojensa alla vaan ne tallustavat häkillä pikku pennusta asti! Ja jotku ihmiset täällä väittävät että se on ihan ok? Aivan uskomatonta, varsinkin koirapalstalla! Ketut ovat koirien läheisiä sukulaisia! Täällä vouhotetaan siitä että on eläinrääkkäystä pitää koiraa kerrostalossa ja on eläinrääkkäystä kun koira joutuu elämään ikänsä isossa häkissä ja on eläinrääkkäystä tehtailla pentuja mutta samalla sitten kuitenkin hyväksytään vielä pahemmat olot ketuille ja muille turkiseläimille! Ettekö te huomaa tätä valtavaa kaksinaismoralismia?? Miten te oikeasti edes kehtaatte..
Tekisi kyllä mieleni linkittää tähän muutama kuva tarhaoloista mutta päätin jo aloituksen tehdessäni että ei kenenkään tarvitse niitä nähdä koska ne ovat ihan liian hirveää katsottavaa. Mutta jotkin ihmiset selvästi kyllä tarvisivat herätyksen!Toivottavasti uusi uljas sukupolvi pystyy poistamaan Suomesta kokonaan turkistarhauksen.
Me vanhemmat emme siihen pystyneet vaikka kovasti yritimme. - ap
Pukeli. kirjoitti:
Toivottavasti uusi uljas sukupolvi pystyy poistamaan Suomesta kokonaan turkistarhauksen.
Me vanhemmat emme siihen pystyneet vaikka kovasti yritimme.Ennen ei ollut tätä kansalaisaloite mahdollisuutta! Nyt meillä on ja jos saamme vain tarpeeksi nimiä aloitteeseen toivottavasti asioihin tulee muutos! Tämä aloitehan on vasta aloite, eli hallitus joutuu käsittelemään asian jos nimiä saadaan tarpeeksi mutta hallituksella on myös mahdollista hylätä aloite. Se että saamme aloitteen hallitukseen asti ei tarkoita sitä että se automaattisesti hyväksytään, siksi sitä suuremmalla syyllä nimiä pitäisi nyt saada koska tämä on vain toinen puoli taistelua!
Kaikki vaan allekirjoittamaan
ja levittämään sanomaa:
http://turkistarhatonsuomi.fi/kutsu-kaverieta-mukaan - Mitä häh ????
ai hoidetaan, sanotko sitä hoitamiseksi kun villieläin istuu ikänsä häkissä jossa hädintuskin pääsee kääntymään, sekö on mielestäsi hoitamista, voi hallelujaa tuota tyhmyyttä.
Voisihan Suomi olla hyvä esimerkki muille eläinrääkkääjä maille, ja saisimme olla ylpeitä ettei tässä maassa hyväksytä turhamaisuudesta johtuvaa eläinrääkkäystä.
Eläimilläkin pitää olla elämisen arvoista elämää, on niilläkin tunteet ja nekin tarvitsee virikeitä, tuossa a-studion dokkarissa kun annettiin minkille kahvikuppi niin nautti sen repimisestä.
Säälittävän pieniä häkkejä turkiseläimillä ja olosuhteet mitä on, onneksi edes kanoille ollaan saatu inhimillisempi elämä ja häkkikanalat on vuoden alussa kielletty.
Jokainen ihminen omalla osto tavala voi myöskin vaikuttaa, onhan olemassa keinoturkiksia, miksi ostaa aitoa turkia?- Niin.
Syötkö häkkilöissä olleiden lihaa?
- ap
Eikä todellakaan ole enää turkiksesta kiinni talvella selviäminen joten pelkkää muotiahan se on. Jos on nahkaa tai turkista halu käyttää eikä halua tekonahkaa tai turkistakäyttää, on niissäkin hiukan inhimillisempia vaihtoehtoja kuten esim. lampaannahkatakki. Lammas on teurastettu lihansa takia ja siitä on otettu nahka talteen. Tuhat kertaa parempi vaihtoehto!
ap kirjoitti:
Eikä todellakaan ole enää turkiksesta kiinni talvella selviäminen joten pelkkää muotiahan se on. Jos on nahkaa tai turkista halu käyttää eikä halua tekonahkaa tai turkistakäyttää, on niissäkin hiukan inhimillisempia vaihtoehtoja kuten esim. lampaannahkatakki. Lammas on teurastettu lihansa takia ja siitä on otettu nahka talteen. Tuhat kertaa parempi vaihtoehto!
Turkiseläimiä kasvatetaan ihmisten turhamaisuuden takia, kun niitä kasvatetaan voisi edes olla inhimilliset olotilat eläimillä olla.
Dokkarissa turkistarhaaja kertoi heillä ketunraadot syötetään eläville ketuille.
Tuotantoeläimet on syötäväksi ja nahkat käytetään vaateissa ja eläinten tarvikkeissa ymm.- eriä mieltä edelleen
ap kirjoitti:
Just just ap... Syötkö sian lihaa? Sikoja vasta rääkätäänkin ja valtaosa vaate nahasta tulee sioista!!! Heitä rääkätään pahiten!!! Ja syödään eniten ja heistä tehdään nahka vaatteet!!! Jos syöt jauhelihoja on se pahinta rääkkäyksen tukemista tai kinkkun syönti!!! Edelleen: meillä nautitaan turkiksista LUONNOLLISINA vaatteina niin kauan kun yksikin sika lammas kana kärsii!!! Samat säännöt kaikille hurskastelu kaksinaismoralismi kokonaan pois!!! Elikkä heti loppuu turkiksen pito ja osto kun KAIKKI eläimet saavat elää ilman rääkkäystä!!!
- en allekirjoita
power.light kirjoitti:
Turkiseläimiä kasvatetaan ihmisten turhamaisuuden takia, kun niitä kasvatetaan voisi edes olla inhimilliset olotilat eläimillä olla.
Dokkarissa turkistarhaaja kertoi heillä ketunraadot syötetään eläville ketuille.
Tuotantoeläimet on syötäväksi ja nahkat käytetään vaateissa ja eläinten tarvikkeissa ymm.Sehän on ekologista kierrätystä syöttää kuolleet ketut eläville..
Turkikset ovat käyttöä varten. Talvella turkisrukkaset lämmittävät keinokuituja paremmin. Turkistarhaajat ovat elinkeinon harjoittajia ja työllistävät 6000-10000 ihmistä suoraan tai välillisesti.
ap:lle En allekirjoita adressia.
En riistä kenenkään elinkeinoa. - reps.
eriä mieltä edelleen kirjoitti:
Just just ap... Syötkö sian lihaa? Sikoja vasta rääkätäänkin ja valtaosa vaate nahasta tulee sioista!!! Heitä rääkätään pahiten!!! Ja syödään eniten ja heistä tehdään nahka vaatteet!!! Jos syöt jauhelihoja on se pahinta rääkkäyksen tukemista tai kinkkun syönti!!! Edelleen: meillä nautitaan turkiksista LUONNOLLISINA vaatteina niin kauan kun yksikin sika lammas kana kärsii!!! Samat säännöt kaikille hurskastelu kaksinaismoralismi kokonaan pois!!! Elikkä heti loppuu turkiksen pito ja osto kun KAIKKI eläimet saavat elää ilman rääkkäystä!!!
Koko ketju on kopioitu toiselta palstalta, yx.rekattu kävelee siannahkapalttoossa tässä ketjussa
- ap
en allekirjoita kirjoitti:
Sehän on ekologista kierrätystä syöttää kuolleet ketut eläville..
Turkikset ovat käyttöä varten. Talvella turkisrukkaset lämmittävät keinokuituja paremmin. Turkistarhaajat ovat elinkeinon harjoittajia ja työllistävät 6000-10000 ihmistä suoraan tai välillisesti.
ap:lle En allekirjoita adressia.
En riistä kenenkään elinkeinoa.Ei siinä mitään, mielipiteitä on monia.. Voisi kyllä samantien raahata nuo rautatiet tuolta pois että tukkijätkät ja välillisesti tukkijätkien kanssa työskentelevät saisivat työnsä takaisin.. Ja kaupungit, oi, nuo kaupungit kun ne kuihduttivat maaseudun ja monet, monet maanviljelijät menettivät työnsä.. Eikä saa unohtaa marketteja jotka tuhosivat pikku kylien lähikaupat, niistäkin kyllä pitää päästä eroon! Eikä todellakaan unohdeta pyöveleitä jotka niin taidokkaasti hoitivat ihmisten teloitukset eli kuolemantuomio takaisin ja heti.. Ja ne mahtavat herrat jotka pitivät hienoja taistelukoiriaan, kyllä kai hekin nyt ansaitsevat työnsä takaisin! Ja oi, mieleen tuli vielä ihanat keskiaikaiset kiduttajat! Hemmetin ihmisoikeussäädökset senkin ammattikunnan hävitti, ei muuta kuin sekin takaisin!
NIIN ja hei!! Eihän unohdeta sitä että ihminen on maailman herra, ihminen on tärkein elävä olento täällä ja maapallo on ihmisen käyttöä varten ja kaikki eläimet ja luonto ihmisen omaisuutta jota saa hyväksikäyttää niinkuin tykkää! Muulla ei väliä kunhan ihmiset on tyytyväisiä! Mitä sitä eläinten hyvinvoinnista välittämään, eihän ne ole ihmisiä eivätkä siksi minkään arvoisia! HURRAA IHMISKUNTA KUINKA PITKÄLLE OLEMMEKAAN PÄÄSSEET! Peitetään kaikki betonilla ja pistetään jokainen elukka häkkiin ja rakennetaan tehtaita metsien päälle! Näin saadaan koko ihmiskunta työllistettyä eikä kellään ole asiat huonosti! Tottakai me voimme näin tehdä kun mehän olemme ihmisiä ja tämän paikan pomoja!! HAISTA P*SKA LUONTOÄITI!
Niinpä niin.. Surullista.. Kumpa esi-isämme näkisivät meidät nyt.. - pitsajakepappi
reps. kirjoitti:
Koko ketju on kopioitu toiselta palstalta, yx.rekattu kävelee siannahkapalttoossa tässä ketjussa
Ja nyt kun paljastit niin tulee kai kohta se sukulaistätikin palstalle ja alkaa haista vitu ja paska haistattelu ;) Ja sitte poistatetaan muiden viestit ja keksitään eriä mieltä oleville sairaudet ja lopulta poistetaan omat viestit ;))
Jup, me ollaan turkulaisii kaikki jos kristallipalloon katsotaan.... - ap
eriä mieltä edelleen kirjoitti:
Taas keskitytään siihen oleennaiseen eli siihen mitä minä syön..
Tiedätkö sinä oikeasti millaiset olot niillä eläimillä on siellä tarhalla? Vähän kyllä vaikuttaa että et tiedä tai sitten et oikeasti välitä eläinten oloista. Turkiksissa ei ole mitään luonnollista jos ne tulevat tarhatuista eläimistä.
En ala ottamaan kantaa siihen mitkä eläimet kärsivät eniten mutta ainakin siat, kanat ja lampaat kärsivät siksi että ihmiset saisivat syödäkseen, turkiseläimet kärsivät vain siksi että joku porvari tahtoo näyttää nätiltä.
Jos välität eläimistä niin miksi tahdot että minkit ja ketut kärsivät?
Tottakai olisi ideaalia että kaikkien eläinten olot olisivat parhaat mahdolliset mutta miksi et haluaisi auttaa jos sinulla olisi nyt mahdollisuus pelastaa eläimet kärsimykseltä?
Jostakin on lähdettävä eikä asiat ikinä ole toimineet niin että yhtäkkiä sormia napsauttamalla kaikki olisi hyvin. Siksi on käytävä yksi taistelu kerrallaan! Nyt vuoden vaihteessa tuli säädös joka paransi kanojen oloja, ehkä ensi vuonna on sikojen vuoro! Koko ajanhan sikaloidenkin tarkastuksia kiristetään ja se on minusta suunta parempaan.
Jos jotakin olen tämän 25 vuotisen elämäni aikana oppinut on se että kaikkea haluamaansa ei voi saada nyt ja heti vaan joskus haluamaansa joutuu odottamaan. Nyt olisi viimeinkin mahdollisuus yrittää vaikuttaa ja itse ainakin tartuin tilaisuuteen heti.
Kokoajan kaikkien eläimien oloja parannetaan kun ihmiset tiedostavat paremmin epäkohdat eläintentuotannossa. Joka vuosi säädökset kiristyvät ja tarkastuksia tehdään, joten minusta olemme jo hyvällä mallilla kohti parempaa.
Nyt olisi jokaisen eläimiä rakastavan hetki vaikuttaa, on oma asia tarttuuko siihen nyt vai antaako olla. pitsajakepappi kirjoitti:
Ja nyt kun paljastit niin tulee kai kohta se sukulaistätikin palstalle ja alkaa haista vitu ja paska haistattelu ;) Ja sitte poistatetaan muiden viestit ja keksitään eriä mieltä oleville sairaudet ja lopulta poistetaan omat viestit ;))
Jup, me ollaan turkulaisii kaikki jos kristallipalloon katsotaan....Kiinostaa tietää miten voidaan nähdä puskissa olevia miehiä? paltoo on miesten pitkä vuorillinen, muuten pelkistetty päällystakki.
Omalta osaltani voin kertoa en omista pitkiä "siannahkapaltoita"
Lammasta löytyy lentäjäntakki karvakauluksella, sekä lehmän nappatakki, kumpikaan ei ole pitkiä takkeja.- ap
hmmm.. näyttää kyllä keskustelu kääntyneen johonkin sisäpiiri hommaan josta ei kyllä muut tajua hölkäsenpöläystä. Olisko kuitenkin mahdollista käydä tällaiset keskustelut jossain muualla?
ap kirjoitti:
hmmm.. näyttää kyllä keskustelu kääntyneen johonkin sisäpiiri hommaan josta ei kyllä muut tajua hölkäsenpöläystä. Olisko kuitenkin mahdollista käydä tällaiset keskustelut jossain muualla?
täällä nämä jotkut näkee ihmisiä sieläkin missä ei ole ja jotkut kertoo tunnistavansa puskissakin kirjoittavat asuinpaikat ja sukupuolet:D
olen hoidellut sikoja eikä niilläkään kovinkaan häppöiset oltavat ole ainakaan siinä sikalassa missä hoidin eläimiä, ei eläinrääkäystä mutta siat jotuivat karsinassa elämään odotellen teuraaksi pääsyä.- Aloita nyt
ap kirjoitti:
Taas keskitytään siihen oleennaiseen eli siihen mitä minä syön..
Tiedätkö sinä oikeasti millaiset olot niillä eläimillä on siellä tarhalla? Vähän kyllä vaikuttaa että et tiedä tai sitten et oikeasti välitä eläinten oloista. Turkiksissa ei ole mitään luonnollista jos ne tulevat tarhatuista eläimistä.
En ala ottamaan kantaa siihen mitkä eläimet kärsivät eniten mutta ainakin siat, kanat ja lampaat kärsivät siksi että ihmiset saisivat syödäkseen, turkiseläimet kärsivät vain siksi että joku porvari tahtoo näyttää nätiltä.
Jos välität eläimistä niin miksi tahdot että minkit ja ketut kärsivät?
Tottakai olisi ideaalia että kaikkien eläinten olot olisivat parhaat mahdolliset mutta miksi et haluaisi auttaa jos sinulla olisi nyt mahdollisuus pelastaa eläimet kärsimykseltä?
Jostakin on lähdettävä eikä asiat ikinä ole toimineet niin että yhtäkkiä sormia napsauttamalla kaikki olisi hyvin. Siksi on käytävä yksi taistelu kerrallaan! Nyt vuoden vaihteessa tuli säädös joka paransi kanojen oloja, ehkä ensi vuonna on sikojen vuoro! Koko ajanhan sikaloidenkin tarkastuksia kiristetään ja se on minusta suunta parempaan.
Jos jotakin olen tämän 25 vuotisen elämäni aikana oppinut on se että kaikkea haluamaansa ei voi saada nyt ja heti vaan joskus haluamaansa joutuu odottamaan. Nyt olisi viimeinkin mahdollisuus yrittää vaikuttaa ja itse ainakin tartuin tilaisuuteen heti.
Kokoajan kaikkien eläimien oloja parannetaan kun ihmiset tiedostavat paremmin epäkohdat eläintentuotannossa. Joka vuosi säädökset kiristyvät ja tarkastuksia tehdään, joten minusta olemme jo hyvällä mallilla kohti parempaa.
Nyt olisi jokaisen eläimiä rakastavan hetki vaikuttaa, on oma asia tarttuuko siihen nyt vai antaako olla.vaan jostain vähemmän tärkeästä. Vaikka isorokkoviiruksesta.
- aköaa
Aloita nyt kirjoitti:
vaan jostain vähemmän tärkeästä. Vaikka isorokkoviiruksesta.
Jos isorokko on kiinnostuksesi aihe niin ei muuta kuin aloitusta kirjoittelemaan!!
- ap
Hei oikeasti voidaanko YRITTÄÄ edes pitää keskustelu sivistyneenä? Minua ei teidät haukut herjauta mutta kyllä minä mieluummin lukisin kommentteja asiasta kuin herjauksia!
- ??????
Aloita nyt kirjoitti:
vaan jostain vähemmän tärkeästä. Vaikka isorokkoviiruksesta.
Maailman terveysjärjestö julisti isorokon hävitetyksi 8. toukokuuta 1980
oispa hienoa joskus lukea yks keskustelu missä olis pelkästään asiallista mielipiteiden vaihtoa ja väittelyä.. mut ei, tää on ku lasten tarha.
Juu, itse allekirjoitin kyllä. En missään nimessä hyväksy turkistarhausta.
Kaikilla eläimillä tulisi olla yhtäläinen eläinsuojelulaki suojanaan.
Niin tuotantoeläimillä ku lemmikeilläkin. Koiraa et saa kytkeä lyhyeen liekaan kun hetkeksi, mutta lehmä saa napottaa parsi navetassa paikoillaan 24/7.
Niin ja vaikka en syö lihaa enkä osta nahkatuotteita, niin ei se tee minusta mitään idioottia hippiäistä joka menis ja laskis ketut tarhoista luontoon, missä ne eivät tietenkään selviä kun ovat vankeudessa eläneet.En voinut allekirjoittaa,kun tulostaja ei toimi.Mutta pitää katsoa,jos sattuis huomaamaan noit toimipaikat.
Tosin muistaisin,että jokusia aikoja sitten oli netissä jossain addressiosastolla jo,ja silloin kirjoitin,ilman muuta.
Tottakai vastustan eläinrakkaana ihmisenä eläinten huonoa pitoa.Turkistarhaus on pelkästään sitä ja täysin tarpeetonta eläinten huonoa pitoa,joka sallitaan valitettavasti elinkeinona.Sivistysvaltioksi itseään kutsuvalta maalta hyvin mautonta,ja toivottavasti joskus Suomi lunastaisi tässäkin asiassa oikeasti itselleen oikeuden kutsua itseään sivistysvaltioksi,eli lopettaisi laillisen eläinrääkkäyksen.
Turkit on tarpeettomia.Nykypäivänä on ihan hyvät vastineet niille.- ap
Jos et saa tulostettua niin voit silti auttaa asiaa levittämällä viestiä eteenpäin! Jaa ja tykkää facebookissa tai laita sähköpostia kavereille! Tai jos tiedät että lähipiirissäsi olisi asiasta kiinnostuneita niin ota esiin keskustelussa! :)
- ap
ap kirjoitti:
Jos et saa tulostettua niin voit silti auttaa asiaa levittämällä viestiä eteenpäin! Jaa ja tykkää facebookissa tai laita sähköpostia kavereille! Tai jos tiedät että lähipiirissäsi olisi asiasta kiinnostuneita niin ota esiin keskustelussa! :)
Ja tosiaan tuo adressi minkä olet allekirjoittanut on varmasti ollut ihan eri juttu kun näitä nimiä on alettu keräämään vasta tänä kesänä ja kyseessä on virallinen kansalaisaloite joka sitten toimitetaan eduskuntaan jossa se sitten käsitellään uutena lakiehdotuksena.
- aekimedes
Aivan käsittämöntä vaahtoomista taas sulta, lähestulkoon on kuin ekaluokkalaisille kirjottasit eikä se siltikään mee läpi.
Saarnaat niin montaa ihmistä vastaan ja teet täysin kaikkia syyllistäviä kirjotuksia ilman minkäänlaista johdonmukaisuutta, että alkaahan tässä jo tyhmempikin palstalainen miettiin, mikä sulla oikein ahdistaa ja jos ei mikään niikuin odotan sun sanovan, miks ihmeessä teeskentelet olevas noin suverteeni eläinten puolustaja?
Joskus kaikki tuntuu pahalta ja se kuuluu pulinoitten siihen ihmeelliseen henkimaailmaan, mutta eikö koskaan muutamille täällä korkeeta moraalia ylläpitävälle ihmiselle tuu ikinä mieleen, että vaikka täysjärkisinä itseenne pidättekin, jonkun muun mielestä sä ja moni muu on jo aikaa itsenne alas ampuneet.
Että se siitä ja sun sääliä kaipaivista kommenteistas. Muista että lehmät, sonnit ja siat kuuluvat myskin siihen kastiin, jotka teurastetaan niin ikään myös meidän ruuaksi, ja kuka niitä puolustaa?- ap
Niin kuten tuossa jo sanoitkin on aina joku joka pitää sinua hulluna...
Taistelu kerrallaan, puolustetaan niitä ruokaeläimiä sitten kun on saatu turkiseläimet pelastettua. Aika hyvin osaat kyllä arvostella kommentointejani ja mielenterveyttäni mutta silti kuitenkin otat esiin asian josta olen jo useammalle ihmiselle mielipiteeni kertonut..
- Realismia ja toiveit
No kun ei se turkistarhaus sillä lopu.
Siitoseläimiä on Suomestakin viety paljon Kiinaan. Kettujen olot eivät siellä ole yhtään sen kummemmalla tolalla. Ei se kiinalainen kettu kärsi yhtään sen vähempää. Uskon, että Suomessa kettujen oloja voidaan parantaa nopeammin kuin Kiinassa.
Miksi muuten aina kettu? Siksikö, että se on suloisen näköinen?
Esim. sikoja, joilla on suuret korvat ja tarkka kuulo kasvatetaan Suomessa oloissa, joissa ihminen (jonka kuulo ei ole yhtä hyvä) tarvitsee korvasuojat. Miksei sika kiinnosta? Eikö se näytä yhtä suloiselta? Entäs parressa olevat lehmät: vähemmänhän ne pääsevät liikkumaan mitä ketut...Niin ja niistä häkkikanaloista: Suomi on noudattanut lakia, useimmat muut EU-maat eivät...aina vaan on siirtymäaika...Onneksi Suomessa tuli tämä karppausvillitys - muuten olisivat kanalat olleet todella lopettamisuhan alla.
Täällä on ollut keskustelua siitä, että sian kärsimys on oikeutetumpaa, koska se syödään. Minusta se ei ole mikään syy siihen, että tuotantotilat ovat epäinhimilliset. Pienemmät yksiköt tulevat tietysti kalliimmiksi, mutta suurimman osan ruoan hinnasta vie kauppa.
Turkiksia en osta, mutta niin kauan kuin niillä on kysyntää, niin jossain ne tuotetaan. Toivon, että turkiseläinten elinoloja parannetaan. Uskon, että se tapahtuu nopeammin Suomessa kuin esim. Kiinassa. Uskon myös että Suomessa valvonta on parempaa ja arvostelu helpompaa.- ap
Siksi aina kettu koska kettu on turkiseläin ja sika ei. Ajan asiaa jossa yritän saada ihmisiä allekirjoittamaan kansalaisaloitteen TURKIStarhausta vastaan. Aikaa on vain marraskuuhun joten siksi en ala yhtä aikaa sikoja "pelastamaan".
En tiedä miksi ihmiset ovat täällä alkaneet sioista höpöttämään, tiedän kyllä että nekin kärsivät mutta tässä on nyt turkistarhaus kyseessä ja kuten olen jo aikaisemmin sanonut, taistelu kerrallaan!
Ei se turkistarhaus maailmasta lopu mutta toivottavasti tämän kansalaisaloitteen takia Suomesta ainakin ja ehkä, EHKÄ, muutkin maat hyppäävät kelkkaan mukaan ja EHKÄ jos saamme tarpeeksi monta maata mukaan turkistarhaus on joskus historiaa. Joskus jonkun on oltava esimerkkinä eikä niitä muutoksia yhdessä yössä tehdä, jostain kaiken on aina lähdettävä.
Jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla kuin sinä (turha yrittää kun ei mikään kuitenkaan muutu tai turha on tätä taistelua käydä kun on miljoona muutakin), ei täällä ikinä muuttuisi mikään!!
Onneksi on niitäkin ihmisiä jotka ovat valmiita TEKEMÄÄN jotain asioille eikä vain puhumaan niistä!
- Myy-Pikkuinen
Tuo minulla on vielä allekirjoittamatta, mut nyt viikonloppuna täytyy hoitaa homma kotiin. =)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2305099Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194141- 583723
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513470
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413195Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202586- 232376
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo542350UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami241997