Onko täällä muita, joilla on tasan 0 ystävää? Eikä seurustele?

elämäpois

Joiden elämässä ovat mukana vain sukulaiset jos edes hekään? Tämä tilanne on meneillään just nyt minulla. Elämässäni ovat mukana vain vanhempani, mutta kukapa ei kaipaisi ystävää taikka poika-/tyttöystävää?

Minulla on tosissaan 0 ystävää. Ei ole edes sellaista ihmistä, johon törmätessä ulkona (ja mitä tekisin ulkona, kun ei ole ketään kenen kanssa mennä sinne? Hmm) moikkaisin. Ei ole ketään vanhaa tuttua, jota näkisi edes silloin tällöin. Ei ole yksinkertaisesti ketään (paitsi vanhempani). Kävi myös niinkin ikävästi, kun hain unelmieni opiskelupaikkaan niin en päässyt sinne. Tuntuu niin säälittävältä, että joudun olemaan täysin yksin. Murjotan tietokoneen äärellä kaiket päivät. Kuntoni huononee, kun olen niin masentunut tästä tilanteesta, etten jaksa liikkua. Elämässäni on mukana 0 ihmistä. Päivässä suustani kuuluu vain pari sanaa, kun ei yksinkertaisesti ole ketään, kelle jutella. Seuraavaksi kirjoitan ''romaanin'' entisistä ystävistäni, miten meidän ystävyytemme päättyi ja olostani nyt. Tässä nyt kerroin kaiken oleellisen. Lukekaa jos jaksatte.

162

7405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäpois

      Menetin juuri vähän aikaa sitten ainoat ystäväni. Ehdittiin olla 3 vuotta ystäviä. Kyseessä oli 3 nuorta naista minä, muodostettiin todella läheinen ystäväporukka. Oltiin toistemme parhaimmat ystävät. Jaettiin kaikki salaisuudet ja pidettiin hauskaa, meillä oli hienoja tulevaisuudensuunnitelmia. Aiottiin lähteä ulkomaillekin yhdessä. Suunniteltiin lähitulevaisuuteen Ibizan matkaa, mistä olin aivan järjettömän innoissani. Oltiinhan me kaikki suuria hiekkarantojen, etelän lämmön, biletyksen ja hienojen drinkkien ystäviä. Luulin löytäneeni ne ystävät, joiden kanssa olisin ystäviä vielä useiden kymmenien vuosien päästä. Juteltiin aina, miten tulevaisuudessa oltaisiin toistemme lasten kummeja. He olivat samanhenkisiä ihmisiä minun kanssa. Meillä oli paljon yhteistä, meillä oli maailman hauskimpia hetkiä yhdessä, heihin pystyi luottamaan ja pystyin olemaan oma itseni heidän seurassaan, he eivät koskaan tuominneet minua. Kuten sanoin jo siitä, että meillä oli paljon yhteistä, heidän kanssaan oli mukavaa olla, kun halusimme samoja asioita eikä tarvinnut siksi kinastella. Oltiin kuin Frendit, mutta meitä oli vain 4 ja olimme kaikki naisia (siitä tv-sarjasta siis kyse jos joku nyt ei tajunnut).

      Luulin, että tällainen käytös kuuluisi ala- ja yläastelaisten meininkiin, mutta näköjään 2kymppisetkin harrastavat tätä samaa. Minä ja entiset ystäväni ollaan siis 20-vuotiaita. Nämä ''ystävät'' käänsivät selkänsä minulle, jättivät minut ulos porukasta. Ensin he olivat ihmeen kylmiä minua kohtaan. Minua ei enää kutsuttu mukaan jos he menivät keskenään jonnekin. Sitten minulle ei enää soitettu eikä lähetetty tekstiviestejä, kuten he aina tekivät. Minäkin olen oma-aloitteinen tietenkin, minä lähetin myös tekstareita ja soittelin aina, kuten he tekivät. Tämän syrjimisen aikana minä lähetin heille tekstareita ja yritin soittaa, mutta mihinkään ei enää vastattu. Sitten myöhemmin, kun juteltiin Facebookissa ryhmässä (meillä oli oma ryhmä siellä) niin minusta yritettiin vain päästä eroon. Minun viestejäni ei huomioitu ja he tavallaan juttelivat kolmisteen, vaikka minä olin läsnä ja yritin päästä juttuun mukaan. Mikään ei ollut enää ennallaan ja minua ei enää toivottu mukaan. Minut tuosta noin vaan savustettiin ulos porukasta. Yksi heistä poisti minut Facebook-kavereista. Poistin sitten itse ne kaksi muuta ja lähdin meidän ryhmästä pois. Ei kuulu soittoja eikä tekstareita eikä mitään muutakaan, joten kaipa tämä ero oli sitten lopullinen.

      En ole tehnyt mitään väärää heille, joten se lienee ikuinen mysteeri, miksi minut haluttiin ulos porukasta. Koko ylä- ja ala-asteen olin koulukiusattu. Minulla oli aina välillä pari ystävää, mutta jokainen ystävyys päättyi. Kärsin sosiaalisten tilanteiden kammosta ja olen todella ujo. Nämä entiset ystäväni tekivät minusta sosiaalisemman, itsetuntoni kasvoi, selätin masennuksen ja olin yksinkertaisesti onnellinen. En löytänyt yhtäkään surun/vihan/valituksen aihetta elämässäni. Olin yhtä hymyä koko ajan ystävieni ansiosta. Koko elämäni mietin, että miltä tuntuu, kun on ihan kaikki hyvin ja sain tuon tunteen ystävieni ansiosta. Ennen halusin todella kovasti poikaystävän (mitä minulla ei ole ollut ikinä), mutta en edes halunnut parisuhteeseen enää, kun oli muutenkin niin täydellisiä ihmisiä ympärillä. En tarvinnut parisuhdetta.

      Nyt olen jälleen masentunut. Olen koko ajan väsynyt enkä hymyile/naura juuri lainkaan. Sisäinen tuska on sanoinkuvaamaton. 3 vuoden ystävyyden aikana en itkenyt lainkaan, mutta nyt olen itkenyt joka päivä jos erehdynkin ajattelemaan entisiä ystäviäni. Sattuu ajatella, että he vihaavat minua, kun minä puolestani rakastin heitä ja rakastan yhä, vaikka he tekivätkin törkeästi. Tuntuu yhtä kamalalta kuin sillon, kun koirani kuoli minun ollessani 10-vuotias. Kaikkia ei liikuta lemmikkieläimen kuolema, mutta pientä, herkkää, eläinrakasta tyttöä liikuttaa. Kyseinen koira oli minulle rakkain perheenjäsen, joten suru sen kuolemasta oli järjetön. Tämä sama tunne on nyt jälleen minulla. Tuntuu siltä, että voisin tehdä itsemurhan, mutta en tee sitä. Ensinnäkin, rohkeus ei riitä. Toiseksi, kai alitajunnassani tiedän, että tulevaisuus on täynnä toivoa ja voin löytää tosiystäviä. Mutta nyt tuntuu ihan älyttömän pahalta.

      Minulla ei ole elämää. En enää ravaa kodin ulkopuolella, kuten tein ystävieni kanssa. Elämässäni ei ole mitään sisältöä. En saanut opiskelupaikkaa, minulla ei ole varaa mihinkään, vanhemmat ovat ainoat ihmiset, jotka osallistuvat elämääni. Olen todella väsynyt tähän. Kuolen suruun, yksinäisyyteen ja järjettömään tylsyyteen. Surullista, mutta totta. Onko muilla yhtä säälittävää elämää?

      • Kylläpä julmasti sulle tekivät. :( Toivottavasti löydät tilalle uusia empatiakykyisempiä ystäviä. Vaikka kyllä mä luulen että siitä porukasta ainakin yksi tai kaksi entistä ystävääsi potee sisimmässään tunnontuskia sinun hylkäämisestäsi. Ei(vät) vaan ryhmäpaineen takia voi sitä myöntää koska pelkäävät että heidät potkastaisiin porukasta ulos samoin kuin sinut.

        Harmi ettet päässyt haluamaasi kouluun. Syksyn mittaan alkaa kuitenkin monia erilaisia harrastusryhmiä jolloin porukoihin tulee mukaan muitakin uusia tyyppejä. Kannattaisi kokeilla jotain mikä vaikuttaisi edes vähän kiinnostavalta. Sitä kautta voisi hiljalleen tutustua uusiin ihmisiin ja ehkä ystävystyäkin. Ihmisten tapaaminen tekee kuitenkin mielelle hyvää vaikka se alkuun tuntuisikin ahistavalta ja pelottavalta.

        Voimia sulle!


      • elämäpois
        oonnekas kirjoitti:

        Kylläpä julmasti sulle tekivät. :( Toivottavasti löydät tilalle uusia empatiakykyisempiä ystäviä. Vaikka kyllä mä luulen että siitä porukasta ainakin yksi tai kaksi entistä ystävääsi potee sisimmässään tunnontuskia sinun hylkäämisestäsi. Ei(vät) vaan ryhmäpaineen takia voi sitä myöntää koska pelkäävät että heidät potkastaisiin porukasta ulos samoin kuin sinut.

        Harmi ettet päässyt haluamaasi kouluun. Syksyn mittaan alkaa kuitenkin monia erilaisia harrastusryhmiä jolloin porukoihin tulee mukaan muitakin uusia tyyppejä. Kannattaisi kokeilla jotain mikä vaikuttaisi edes vähän kiinnostavalta. Sitä kautta voisi hiljalleen tutustua uusiin ihmisiin ja ehkä ystävystyäkin. Ihmisten tapaaminen tekee kuitenkin mielelle hyvää vaikka se alkuun tuntuisikin ahistavalta ja pelottavalta.

        Voimia sulle!

        Kiitos vastauksesta :) Kyseiset ihmiset tuntien uskon kuitenkin, että he kaikki halusivat minut ulos porukasta. Ei sitä voi koskaan tietää tietenkään, mutta näinpä uskon kuitenkin. Tunsinhan heidät 3 vuotta. Se on loppujen lopuksi aika pitkä aika, vaikka lyhyeltä ajalta kuulostaakin. Onhan tämäkin vuosi mennyt (ainakin omasta mielestäni) ihmeen hitaasti. Aika ihmeellistä kyllä, että minut jätettiin ulos porukasta tuosta noin vaan enkä tosiaan ole tehnyt mitään väärää. Mutta tiedä sitä sitten, mikä oli motiivina.

        Niin, se on harmi :/ Kyseinen koulu olisi ollut minulle kaikki kaikessa, mutta sekin meni sitten ystävien mukana. Olen jo miettinyt tuota harrastusjuttua, mutta näin masentuneena ihmisenä tuntuu huonolta idealta. Ja olen aivan älyttömän ujo, joten olisi todella vaikea tutustua kehenkään... En pysty enää luottaa kehenkään. Minulla oli eräs ystävä ala-asteelta yläasteelle asti niin hänkin lopulta käänsi selkänsä ja levitti salaisuuksiani kaikkien korviin. Kiinnyn ihmisiin nopeasti, luotan heihin liian helposti ja luottamus on aina petetty. Enkä edes keksi harrastusta, mihin haluaisin mukaan. Tarviihan harrastuksen aloittamiseen intoa, eikö? :/ Jos olisin vain päässyt tuohon kouluun niin saattaisin olla ihan onnellinen, vaikkakin haikeana ihanien ystävien menetyksestä. Kyseiseen kouluun haen kuitenkin ensi vuonna uudestaan, ellei matkalla tule jotain uutta kiinnostuksen kohdetta. Kun vaan miettii, että kokonainen vuosi ilman yhtään mitään niin taidan seota :/

        Kiitos voimien toivotuksista :) Niitä tässä tarvitaankin, voimia...


      • elämäpois kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :) Kyseiset ihmiset tuntien uskon kuitenkin, että he kaikki halusivat minut ulos porukasta. Ei sitä voi koskaan tietää tietenkään, mutta näinpä uskon kuitenkin. Tunsinhan heidät 3 vuotta. Se on loppujen lopuksi aika pitkä aika, vaikka lyhyeltä ajalta kuulostaakin. Onhan tämäkin vuosi mennyt (ainakin omasta mielestäni) ihmeen hitaasti. Aika ihmeellistä kyllä, että minut jätettiin ulos porukasta tuosta noin vaan enkä tosiaan ole tehnyt mitään väärää. Mutta tiedä sitä sitten, mikä oli motiivina.

        Niin, se on harmi :/ Kyseinen koulu olisi ollut minulle kaikki kaikessa, mutta sekin meni sitten ystävien mukana. Olen jo miettinyt tuota harrastusjuttua, mutta näin masentuneena ihmisenä tuntuu huonolta idealta. Ja olen aivan älyttömän ujo, joten olisi todella vaikea tutustua kehenkään... En pysty enää luottaa kehenkään. Minulla oli eräs ystävä ala-asteelta yläasteelle asti niin hänkin lopulta käänsi selkänsä ja levitti salaisuuksiani kaikkien korviin. Kiinnyn ihmisiin nopeasti, luotan heihin liian helposti ja luottamus on aina petetty. Enkä edes keksi harrastusta, mihin haluaisin mukaan. Tarviihan harrastuksen aloittamiseen intoa, eikö? :/ Jos olisin vain päässyt tuohon kouluun niin saattaisin olla ihan onnellinen, vaikkakin haikeana ihanien ystävien menetyksestä. Kyseiseen kouluun haen kuitenkin ensi vuonna uudestaan, ellei matkalla tule jotain uutta kiinnostuksen kohdetta. Kun vaan miettii, että kokonainen vuosi ilman yhtään mitään niin taidan seota :/

        Kiitos voimien toivotuksista :) Niitä tässä tarvitaankin, voimia...

        Niin. Oishan sitä intoa hyvä olla harrastuksen aloittamiseen. Ehkä motivaatiota voisi saada ottamalla tavoitteekseen sosiaalisten taitojensa kehittämisen. Alkuun ihan pienin askelin ja koitettava olla lannistumatta pienistä vastoinkäymisistä.

        Ja punaisen ristin ystäväpalvelukin voisi olla yksi reitti löytää itselleen uuden ystävän. Tai joku kirjeenvaihtopalsta.


      • kldösldkö

        Hei, tuo on ihan totta ollut minullekin. Ystävät jättävät, kuka minkäkin syyn takia. Ja arvailuksi eräänkin kohdalle jäi. Ei vastannut enää viesteihin. Yksinkertaisesti ja kylmästi varmaan päätti jättää.

        Mutta elämä on tällaista ja kerranhan täältä kaikki poistuvat.


      • aikuinen 36

        Kuulostaapa tosi omituiselta toi sun ex ystävien käytös!! Jos minä olisin sinä, niin minä ainakin selvittäisin mistä mahtaa olla kyse. Voiko olla mahdollista, että takana on joku väärinkäsitys tai että yksi näistä ihmisistä halusi sinut pois joukosta ja käänsi toiset sinua vastaan valheillaan.

        Oman itsesi vuoksi sinä voisit kirjoittaa aidon ja rehellisen kirjeen ex ystävillesi. Eihän sitä ikinä tiedä vaikka ihmeitä tapahtuisi ja välinne palaisivat ennalleen. Jos eivät, niin ainakin sinä saisit mielenrauhan, kun olisit selvittänyt asian ja tietäisit mistä kaikki johtui.


      • Lonely1111111
        elämäpois kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :) Kyseiset ihmiset tuntien uskon kuitenkin, että he kaikki halusivat minut ulos porukasta. Ei sitä voi koskaan tietää tietenkään, mutta näinpä uskon kuitenkin. Tunsinhan heidät 3 vuotta. Se on loppujen lopuksi aika pitkä aika, vaikka lyhyeltä ajalta kuulostaakin. Onhan tämäkin vuosi mennyt (ainakin omasta mielestäni) ihmeen hitaasti. Aika ihmeellistä kyllä, että minut jätettiin ulos porukasta tuosta noin vaan enkä tosiaan ole tehnyt mitään väärää. Mutta tiedä sitä sitten, mikä oli motiivina.

        Niin, se on harmi :/ Kyseinen koulu olisi ollut minulle kaikki kaikessa, mutta sekin meni sitten ystävien mukana. Olen jo miettinyt tuota harrastusjuttua, mutta näin masentuneena ihmisenä tuntuu huonolta idealta. Ja olen aivan älyttömän ujo, joten olisi todella vaikea tutustua kehenkään... En pysty enää luottaa kehenkään. Minulla oli eräs ystävä ala-asteelta yläasteelle asti niin hänkin lopulta käänsi selkänsä ja levitti salaisuuksiani kaikkien korviin. Kiinnyn ihmisiin nopeasti, luotan heihin liian helposti ja luottamus on aina petetty. Enkä edes keksi harrastusta, mihin haluaisin mukaan. Tarviihan harrastuksen aloittamiseen intoa, eikö? :/ Jos olisin vain päässyt tuohon kouluun niin saattaisin olla ihan onnellinen, vaikkakin haikeana ihanien ystävien menetyksestä. Kyseiseen kouluun haen kuitenkin ensi vuonna uudestaan, ellei matkalla tule jotain uutta kiinnostuksen kohdetta. Kun vaan miettii, että kokonainen vuosi ilman yhtään mitään niin taidan seota :/

        Kiitos voimien toivotuksista :) Niitä tässä tarvitaankin, voimia...

        En voi uskoo että jollain on miltei sama kohtalo ku mulla........ Ois kiva tutustua samanhenkisiin ihmisiin, jotka on kokenu samoja tunteita.. En kyl oo koskaan uskonu näihin nettihömpötyksiin, mut nyt yksinäisenä mietin, että miks ei.. Voimia sulle.


      • keski-äkäinen
        elämäpois kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :) Kyseiset ihmiset tuntien uskon kuitenkin, että he kaikki halusivat minut ulos porukasta. Ei sitä voi koskaan tietää tietenkään, mutta näinpä uskon kuitenkin. Tunsinhan heidät 3 vuotta. Se on loppujen lopuksi aika pitkä aika, vaikka lyhyeltä ajalta kuulostaakin. Onhan tämäkin vuosi mennyt (ainakin omasta mielestäni) ihmeen hitaasti. Aika ihmeellistä kyllä, että minut jätettiin ulos porukasta tuosta noin vaan enkä tosiaan ole tehnyt mitään väärää. Mutta tiedä sitä sitten, mikä oli motiivina.

        Niin, se on harmi :/ Kyseinen koulu olisi ollut minulle kaikki kaikessa, mutta sekin meni sitten ystävien mukana. Olen jo miettinyt tuota harrastusjuttua, mutta näin masentuneena ihmisenä tuntuu huonolta idealta. Ja olen aivan älyttömän ujo, joten olisi todella vaikea tutustua kehenkään... En pysty enää luottaa kehenkään. Minulla oli eräs ystävä ala-asteelta yläasteelle asti niin hänkin lopulta käänsi selkänsä ja levitti salaisuuksiani kaikkien korviin. Kiinnyn ihmisiin nopeasti, luotan heihin liian helposti ja luottamus on aina petetty. Enkä edes keksi harrastusta, mihin haluaisin mukaan. Tarviihan harrastuksen aloittamiseen intoa, eikö? :/ Jos olisin vain päässyt tuohon kouluun niin saattaisin olla ihan onnellinen, vaikkakin haikeana ihanien ystävien menetyksestä. Kyseiseen kouluun haen kuitenkin ensi vuonna uudestaan, ellei matkalla tule jotain uutta kiinnostuksen kohdetta. Kun vaan miettii, että kokonainen vuosi ilman yhtään mitään niin taidan seota :/

        Kiitos voimien toivotuksista :) Niitä tässä tarvitaankin, voimia...

        Hae sinne kouluun tai johonkin muuhun kouluun. Ammatti tuo itsevarmuutta ja tuleva työpaikka voi poikia uusia ystäviä. Koulustakin voi ystäviä löytyä. Mä olen jo vanha sun näkökulmasta mutta alle kaksikymppisnä olin kolme vuotta kotona kun en uskaltanut mennä ovesta ulos. Siis kolme hukkaan heitettyä vuotta. Sitten uskalsin kouluun ja siitä koulun ja edelleen vielä kouluun ja sitten töihin ja sitten vielä kouluun ja lapsikin siinä syntyi ja nyt minulla on hyvä ammatti, kiva työpaikka ja ihana lapsi joka opiskelee myöskin korkeakoulussa. Kaikki sain mitä toivoin ja nykyään on jopa ystäviä ja elämä voi siis muuttua paremmaksi vanhempana vielä mutta pohja on luotava nuorena. Älä päästä elämääsi valumaan hukkaan. Älä kerää mammonaa, kerää henkistä pääomaa.


      • Ikuisesti yksin

        Kuule, minullakaan ei ole ollut elämää, ja arvaapa kuinka pitkään? Noh, 20 vuoteen. Kuten eräässä toisessa postissani sanoin, minulla meni silloin poikki lapsuudenystäväni kanssa, ja uusia ystäviä ei ole tullut. Noh, tuon 20 vuotta on elämästäni ollut sitä, että opiskelen, käyn joskus töissä, keskustelen ihmisten kanssa netissä, katson tv:tä, luen kirjoja. Ravintoloissa en ole käynyt koskaan. Seksiä en ole harrastanut, noh, niin moneen vuoteen ettei sitä voi sanoa ääneen, jos haluaa että ihmiset eivät lopeta puhumista... :) Minun näkökulmastani olet todellinen menestyjä. Sinulla on ollut monta ystävää, olet bilettänyt, ja varmaan on poikaystäviäkin ollut. Joten älä turhaan huoli. Ihmisellä voi olla elämä, vaikka hän ei käy ulkona... Ja mitä ystäviisi tulee, he vaikuttavat minusta aika k*sipäisiltä pintaliitäjiltä, jotka hylkäsivät sinut siksi, koska pitivät sinua liian huonona/hyvänä omaan porukkaansa. Oletko kuullut ikinä asiasta nimeltä "girl power"? Noh, se tarkoittaa sitä, että jos tyttö/naisporukasta yksi saavuttaa jotakin, mitä muilla ei ole, potkitaan hänet pellolle... Ehkä tämä oli takana? Tai ehkä he ovat niitä pöllöjä, jotka janoavat julkkiksiksi, eivätkä voi siksi enää olla ent. koulukiusatun ystäviä? Luulen, että minullekin on käynyt kerran näin. Ystäviä minulla ei siis ole ollut n. 20 vuoteen, mutta on kuitenkin ollut tuttavia, joille jutella. Yhtäkkiä nämä "tuttavat" lakkasivat edes moikkaamasta, aivan kuin olisi ilmaa. Luulen, että he jotenkin kokivat päässeensä niin pitkälle omalla "urallaan" etteivät halunneet olla tekemisissä jonkun luuserin kanssa. Älä siis vaivu masennukseen, älä tällaisten itserakkaitten typerysten takia.


      • Ikuisesti yksin
        kldösldkö kirjoitti:

        Hei, tuo on ihan totta ollut minullekin. Ystävät jättävät, kuka minkäkin syyn takia. Ja arvailuksi eräänkin kohdalle jäi. Ei vastannut enää viesteihin. Yksinkertaisesti ja kylmästi varmaan päätti jättää.

        Mutta elämä on tällaista ja kerranhan täältä kaikki poistuvat.

        Näin on. Tällaista on elämä. Ihminen haluaa ystäviä, jotka ovat sosiaalisessa hierarkiassa samalla tasolla kuin hän itse. Koska se asia, mistä ihminen eniten välittää, on hänen oma hyvinvointista, hänen oma asemansa. Eli siis ihminen mielellään haluaa eroon vanhoista ystävistään, jos kohoaa hierarkiassa heidän yläpuolelleen. Tämä on se ihmisluonnon raadollinen puoli, jota useimmat eivät halua edes myöntää.


    • Onhan täällä. Sukulaisia en ole nähnyt yli 15 vuoteen. Vanhemmat hylkäs mut alle 10 vuotiaana ja kavereita ei ole ollut 7 vuoteen. Itse käyn salilla ja loppu päivä meneekin koneen äärellä. Samat rutiinit päivästä toiseen..

      • Jos jotain positiivista etsii mun elämästä niin kuntoni ei ainakaan huonone kun salilla tulee käytyä. Siihen ne ilot sit loppuukin.


      • S_Elina
        i.like.you kirjoitti:

        Jos jotain positiivista etsii mun elämästä niin kuntoni ei ainakaan huonone kun salilla tulee käytyä. Siihen ne ilot sit loppuukin.

        Jotenkin piristyin tätä ketjua lukemalla, yksinäisenä hetkenä. Mun (41 v.) elämän täyttävät kans kuntoilu ja työ. Ei yhtään läheistä ystävää eikä harrastuspiireistä ole vuosien varrella (nyt 13 v.tällä paikkakunnalla, Salon seutu) löytynyt - työajat (iltatyö osa viikonlopusta) myös haittaavat "normi"ihmisten tapahtumissa pyörimistä. Sukulaisia vain iäkäs äiti kauempana.

        Joku mainitsi Eurosinkut, Turussa heillä on toimintaa, mutta sinnekin on täältä 60 km. Täytyis vaan joskus järkätä ittensä sinne. Ystäviä todella kaipaan, miehen löytämiseen mielenkiinto on aika lailla hiipunut..Ulkomaiset kirjekaverit (perinteiset paperikirjeet!)on yksi piristävimmistä asioista elämässäni, mutta kyllä reealielämän ystävän löytäminen olisi oikea lottovoitto!
        Syysenergiaa kaikenikäisille itsekseen tallustajille!


    • 0 ystävää

      Itse olen kohta 26 vuotias mies ja tasan nolla ystävää on ollut nyt 7 vuoden ajan. Minulla on ollut elämäni aikana tasan 2 ystävää, joita en ole siis nähnyt 7 vuoteen. Ystäviä oltiin ala-asteelta asti. Seurustellut en ole kertaakaan elämässäni. Olen aikalailla tottunut tähän yksinoloon mutta olen nyt päättänyt, että pitäisi todella saada elämään jotain muutosta vielä kun muutosta ylipäätänsä ehtii tehdä. En ole varma edes miten muutosta haetaan mutta aion silti nyt jotain yrittää. Mutta tosiaan et ole ainoa ystävätön mutta toivottavasti saat tähän nykyiseen tilanteesesi muutosta pian.

    • 0 ystävää

      Sen verran minulla on kuitenkin mennyt hyvin, että minulla on ollut töitä, joten varallisuutta minulla ainakin on ollut ja on edelleen. Työ on myös pitänyt minut liikkeessä ja se on ollut edes yksi joskin ainoa mutta silti syy käydä kotini ulkopuolella, kaupan lisäksi tietenkin. En ole hyvä neuvomaan mitään mutta jokin työ tai harrastus voisi olla hyvä aloitus sinulle "elämäpois", sinulla todella on vielä mahdollisuus hyvään elämään, minäkään en ole antanut vielä periksi.

    • ystävätön_

      Täällä myös yksi jolla on sama tilanne. Ei tälläinen ole elämää. Kaikki nuoruus tuntuu valuvan hukkaan.Nyt niitä ystäviä juuri tarvittaisiin.

    • Surullinen mies

      Täällä sama juttu. Ei yhtään ystävää. Yksin asun ja olen päivästä toiseen. Sukulaisia = vanhempiani näen joskus harvoin pari kertaa vuodessa.
      Elämä on kyllä mennyt ihan hukkaan.
      (Olen kyllä etsinyt ja yrittänyt, nytkin Treffeillä provfiili mutta kun ei siellä kukaan käy edes katsomassa.)

      • mä voin käydä

        linkki?


      • Surullinen mies
        mä voin käydä kirjoitti:

        linkki?

        Saako tänne laittaa semmosia linkkejä? Luulen että ei saa.


    • Kaikki salille jumppaamaan niin ei kunto huonone ainakaan. Aika menee äkkiä kun käy salilla nostelees painoja. Eikö olekkin hyvä idea?

      • +++++

        Se on erinomainen idea. Toki muutakin liikuntaa on kiva harrastaa kuten vaikka juoksua, pyöräilyä ja uimista.


    • maybelikearock

      Täällä ilmoittautuu yksi ihminen jolla on todellakin nolla ystävää.
      Suurin osa elämästä ei oikeastaan pyöri minkään ympärillä, vanhempia näen
      usein ja mielestäni hyvä näin sillä välitän heistä...on jotenkin mukava olla arjessa mukana. Joskus tosin sitä kyllä toivoo että olisipa sitä jotain muutakin sisältöä elämässä. Ei tuo nolla ystävää ihan paikkaansa pitävä toteama ole, mutta ei se paljoa totuudestakaan kaukana ole.

      Eipä ole mahdollisuuksia tavata kaukana asuvia (ulkomailla) asuvia ystäviä ja
      niitä vähäisiä menneisyyden tuttuja keitä suomessa on ei seurani voisi vähempää kiinnostaa vaikka toisaalta tuttuja/ystäviä ollaan ja taas toisaalta ehkä en minäkään halua tavata heitä... jotenkaan ei vain kemiat lyö yhteen... ovat ehkä liian erillaisia minuun nähden (tämän voi sitten käsittää positiivisena sekä negatiivisena asiana.)

    • riuttala76

      No. En mäkään oikeastaan ketään varsinaisena ystävänä voi pitää. On noita tuttuja, joiden luoksex on tervetullut, jos viinaa vie mukanaan ja ex-avovaimo edelleen kaveri. Vaan enpä mä kännykälläkään soita oikeastaan kuin äidilleni ja jos mulle joku soittaa, niin se on yleensä lehtikauppias. Mua kyl ihan selvästi kaksois-masennuslääkitys venlafaxin ja mirtazapiini on auttanut, sillä huolia ja murheita on niskaan kasautunut niin paljon et mun luulisi olevan täysin lopussa. Oon paljon parempiakin aikoja kokenut ja silti ollut paljon masentuneempi kuin nyt.

    • sooooooooooooooooooo

      et ole yksin . minäkin on olen yksin ja ei yhtäkään ystäviä tällä hetkellä. oli mulla mutta tuli riitaa ja siihen meni ystävyys. on vaikea uskoa ihmisiin kun ne vaan tulevat ja menivät miten sattuu. masennuin siitä ja löhöolin sohvalla ja tietsikan äärellä ja kuten totesit kuntoni myös huononi tuli jokapäiväistä pääkipua ja muuta saurauksia esim. selkäkipua kun en kuntoile mutta haluan muuttaa elämäni paremmaksi enkä jatkaa samaa rataa.

      • trett

        Toksoplasmoosi?


    • KAUPUNKILAIS shamaan
    • m21v.

      Minulla on kaksi ystävää mutta tuntuu siltä, että ei ole yhtään, koska toinen ystävä muutti kauas pois töiden perässä ja parhaalla ystävälläni ei ole aikaa minulle parisuhteen takia ja hän on muutenkin alkanut viettämään enemmän aikaa tyttöystävänsä kavereiden kanssa

      Muutenkin ystäväni on tyttöystävänsä tossun alla ja olen saanut sellaisen vaikutelman, ettei tuo tyttöystävä kauheasti tykkää siitä, että ystäväni hengailee omien kavereidensa kanssa.
      Esim. vuosi sitten soitteli jatkuvasti ystävälleni, että "Oot kuiteskin ryyppäämässä kavereiden kanssa", kun siihen aikaan hengailimme useasti ystävieni kanssa.

      • Anonyymi

        Varmaan tällä tyttöystävällä on ollut alkoholi vanhemmat Niin ilmankos nyt juopot ihmiset ärsyttää minua ärsyttää se ainakin


    • ripe 82

      ittelläni ei näköjään kanssa ole enää kavereita.ennen oli pari toisen kanssa oltiin bestiksiä viis vuotiaasta asti mutta hiljalleen kun meni naimisiin ja sai lapsen yhteyden pito jäi vaikka ennen lapsen syntymää puhuttiin paljonkin ja suunniteltiin mite poika aikanaan kuskaa pappoja baarista toiseen mutta niin mä vain jäin kavereiden ulkopuolelle kun olen se ouuto sinkku joka ei ikinä ole seurustellut tajusin homman viimein keväällä kun täytin 30 pari viikkoa ennen oli puhetta että pari kaveria tulee mun luo mutta eipä tullut ketään eikä tullut puheluitakaan

    • 21

      Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin eristäytyminen. Helposti sitä lähtee siihen, kun muutaman kerran pettyy elämässään. Ei viitsi enää ottaa yhteyttä edes sukulaisiin ja hyvänpäivän tuttuihin. Mitä jos tekisit välillä päinvastoin? Moikkaisit kaikkia vastaantulijoita ja soittaisit kerran päivässä jollekin sukulaiselle. Liittyisit johonkin kerhoon ja tutustuisit täysin uusiin ystäviin, niin ei tartte kirjoittaa niistä vanhoista ja muistella ikäviä. Sillä tavalla voisi tuntua hiukka paremmalta.

      • Anonyymi

        Hyvä neuvo, kiitos 🤗


    • lottamari<3

      Mihin niitä kavereita aikuinen ihminen tarvitsee, eikö se ole teinihommaa tuollainen kamuttaminen..aikuisena on siitä hyvä, että niitä kamuja saa jos haluaa ja ellei halua, niin voi olla itsekseen...minä viihdyn yksin, mutta kun kaipaan, niin kaipaan ja yleensä saan sen mitä kaipaan ja haluan :)

      mitä vain tahdot you got it...

      http://www.youtube.com/watch?v=k4bNOj-pt5k&feature=related

    • jujgiguyfuky

      Yksin on hyvä olla, kukaan ei vittuile eikä puukota selkään. Näin hyvä olla. Hankin koiran!

    • nojustiinsa

      No toi kyllä musta paska puhetta että yksin on hyvä olla. Ei kukaan pärjää tässä maailmassa täysin yksin.

    • kohta 50

      Täällä syrjäytynyt pitkäaikaistyötön ja tasan 0 ystävää. Välillä haluaa lähteä pois näkemästä enää seuraavaa samanlaista päivää.

      • joutsen

        Täällä samantyylinen. Sormet syyhyävät, että voisin johonkin viestiä!


    • Uusia ystäviä

      Nykyaikana on helppo sosialisoitua tietokoneellakin (aika hauska lause, eikö vain?) esim. irkin kautta. Ei tarkoita irc-galleriaa missään nimessä.

      Irciin, eli internet relay chattiin (ollut ennen gallerioita ja facebookeja ..) pääset helpoiten tästä linkistä: http://www.mirc.fi/

      • onnttooni

        Millähän kielellä tuohon vastataan!


      • ...

        Olen irkannut pitkään ja tuntenut itseni vuosi vuodelta yksinäisemmäksi. Ihmiset katoavat seurustelun ja parisuhteen myötä myös irkistä. Ensimmäiset lähtivät 16-vuotiaana, viimeisiä alettiin viemään 24-vuotiaana. Jäljellä on muutama tapaus, jotka vaikuttavat olevan tyytyväisiä elämäänsä yksinään.


    • ...

      Mulle kävi aika samalla tavalla kuin ketjun aloittajalle. Olen vähän päälle parikymppinen nainen, jolla vielä jonkun aikaa sitten oli kavereita. Näiden ihmisten kanssa oli yhteistä historiaa n. 10 vuoden ajalta ja luulin oikeasti, että sillä olisi jotain merkitystä. Tässä kaveriporukassa oli ihminen, jonka kanssa olen joskus ollut todella läheinen, ollaan viihdytty yhdessä mainiosti ja pystytty puhumaan ihan mistä tahansa. Kuitenkin tämä ihminen jostain syystä päätti, ettei enää halua olla ystäväni ja pisti välit poikki kokonaan. Ja kuinka ollakaan, muutkin "kaverini" tekivät saman tempun, eivät kai uskalla pitää yhteyttä, koska joutuisivat sitten epäsuosioon. Jäin sitten ihan yksin. Kummallisinta on se, etten tosiaan ole tehnyt mitään pahaa heille kenellekään. Minulla on opiskelupaikka, mutta sen ulkopuolella ei mitään elämää. Aikuisiällä on vaan jotenkin vaikea saada ystäviä.

    • elämäpois

      Piristi lukea näitä viestejä :) Ei kenenkään yksinäisyys ole tietenkään hyvä asia, se on todella ikävää, mutta piristää tietää, etten ole ainoa, joka tuntee näin. Kun aloitin tämän ''ketjun'' niin tuntui siltä, että jokaisella on vähintään yksi ystävä. Tuntui, että joka puolella oli ystävyksiä keskenään ja minä olin ainoa yksinäinen.

      Viikkohan tämän ''ketjun'' aloittamisesta on eikä sinä koko aikana ole minunkaan elämässä tapahtunut mitään. Päätin kyllä sen, etten sisällä aio kaiket päivät rötköttää. Olen käynyt kävelyllä ulkona raittiissa ilmassa päivittäin. Tuntuu yhä pahalta, että menetin itselleni niin rakkaat ystävät eikä ole jäljellä yhtäkään. Enää en kuitenkaan itke niin kuin aikaisemmin tein aina ajatellessani heidän menetystään. Olen silti haikeana ja tuntuu surulliselta, ettei elämässäni ole enää sisältöä. Miten siis menee tämä vuosi? Käyn kävelyllä päivittäin, tarpeellisia ostoksia pitää tehdä (kuten ruoka), vapaa-aika menee leffoja ja tv-sarjoja töllöttäessä, koneen äärellä myös olen. Sosiaalinen elämä on puhumista vanhemmille. Haikeaa, mutta uskon nyt, että ajan kanssa surusta pääsee yli. Olen kokenut monia suruja elämässäni ja aikahan ne haavat on joka kerta parantanut, ei mikään muu.

      Harrastuksen aloittamiseen ei ole vieläkään intoa, pelottaa ajatus sosiaalisista tilanteista. Kun mietin ihmisten kohtaamista niin alkaa välittömästi tulla paha olo ja pelottaa. Olen liian ''nössö'' juuri nyt, mutta toivottavasti jonain päivänä otan itseäni niskasta kiinni.

      Toivon teillekin kaikkea hyvää elämään, toivottavasti löydätte ihania ihmisiä, joihin voitte luottaa ja joista saatte elinikäisiä ystäviä :) Tähän samaan ketjuun saatan jatkossakin eksyä, täällähän olisi kiva vaihdella kuulumisia ja että onko tapahtunut ''edistystä'' elämässä.

    • yönpimeys

      Kiitos! Kaikkea hyvää myös sinulle! Tämä kirjoittelu ja ajatuksien vaihto on kuin eräänlaista terapiaa :) Itsellä syksyn tuloon ja koulujen alkamiseen liittyy aina eräänlainen ahdistus.On vaikeaa tottua siihen ajatukseen, että pitäisi taas pitkät päivät istua siellä samojen naamojen keskellä kesän vapauden jälkeen. Ja sitten pitäisi vielä jaksaa opiskella.Välillä kyllä tuntuu kaikki asiat katoavan päästä, kun vaan mietin tätä yksinäisyyttä :( Oma mielialani vaihtelee lähes päivittäin, jotenkin aamuisin on aina pahin olo, päivä menee jotenkin siinä välissä ja iltaisin taas piristyn. Nytkin on vaihteeksi ihan hyvä olla. Tänä iltana yksi ihminen sanoi minulle kiitos, se piristi tosi paljon :) Pieniä ovat nämä ilonaiheet. Odotan vaan muuttoa ja elämän "uudelleen" aloittamista. Ehkä tuo itsetuntokin tuosta joskus nousee, toivoa ei vielä ole menetetty :)

      • elämäpois

        Niin tosiaan on terapiaa :) Onneksi internet on olemassa, itse en pystyisi avautumaan psykologille. Koulukiusattuna kävin yläasteella pari kertaa koulupsykologilla eikä se todellakaan auttanut, olin ihan yhtä sulkeutunut siinäkin tilanteessa. Internetissä pystyy kirjoittamaan avoimesti ajatuksistaan ja myös löytää helposti samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä, joiden kanssa on hyvä jutella, se on sitä terapiaa minun mieleen :)

        Aamulla tosiaan on vaikeaa. Siinä kun saa herättyä, syötyä aamupalan, harjattua hampaat yms. aamutoimet tehtyä, alkaa tajuamaan, että taas yksi tyhjä päivä edessä :( Iltaan mennessä aina vähän helpottaa. On oikeastaan tosi viihdyttävää katsoa iltaisin hyviä tv-sarjoja ja leffoja, siinä aina keskittyy ohjelman juoneen ja unohtuu omat murheet. Vaikka yksinäisyys tuntuu erittäin pahalta niin onneksi olen aina viihtynyt kotona laiskotellen. Ennen tosin laiskottelu tuntui paremmalta, kun tiesi että on ihania ystäviä, joiden kanssa riittäisi myöhemmin tekemistä... ''Kotihiiriydestä'' huolimatta kävin ulkona paljon ja pidin hauskaa, se oli ihan mahtavaa aikaa. Nyt ei olekaan enää mitään sellaista :( Onneksi olen aina ollut vähän ''kotihiiri'', ei tunnu niin älyttömän pahalta tämä laiskottelu sitten.

        Yksinäisenä ihmisenä osaa arvostaa ns. pieniä eleitä :) Juurikin tuollainen ''kiitos'' - sana tuo hyvän mielen, tuntee itsensä huomioiduksi ja muutenkin ihmisen kohteliaisuus piristää :) Se on hieno asia jos löytyy ylipäätään ilonaihe, oli se sitten pientä tai suurta :)

        Minäkin odottelen elämän ''uudelleen'' aloittamista. Toivon, että saisin haluamani opiskelupaikan joskus. Toivon myös, että saisin muutettua muualle. Koko elämäni olen aina samoilla kulmilla asunut. Täällä on tuttua ja turvallista, mutta haluaisin aloittaa elämän kokonaan ''uudelleen'' jossain muualla. Mielessä on monta ihanaa paikkaa :) Uusi koti, uudet kujeet.

        Luotan siihen, että elämässä alkaa ylämäki jonain päivänä :) Toivottavasti sinullakin alkaa :) Kiva, kun kirjoitit :) Toivon sinulle kaikkea hyvää! Muista, että olet ihana juuri tuollaisena :) Yritän itse ajatella positiivisesti ja yritä sinäkin :) Toivo ei ole koskaan menetetty! Ei, vaikka mikä olisi. Huomasin juuri, että nimimerkkini on erittäin masentava, elämäpois :D Erittäin kannustava ja positiivinen nimi. Elämää ei todellakaan kannata heittää menemään, koska elämä on lahja, vaikka tässä maailmassa julmaa onkin.


      • Anonyymi

        Kiitosten antaminen on tosi iso juttu, sitä kannattaa harjoittaa jos vain vähänkään siltä tuntuu 🥰🥰


    • Vacant

      Hei kaikki yksinäiset! Nettiseuraa mitenkään väheksymättä ehdotan live-elämyksiä: googlaamalla "eurosinkut" löydätte tekemistä yhdessä muiden kanssa vaikka millä mitalla! Perinteisen biletyksen lisäksi kaikenlaisia liikuntajuttuja, luontoretkiä, peli-iltoja, lukupiirejä, kokkailua, milloin mitäkin - jopa ulkomaanmatkoja tekevät yhdessä. Osa jutuista ilmaisia, toiset omakustannushintaan. Mitään velvoitteita ei ole, vaan täysin vapaasti voi valita oman mielenkiinnon ja innostuksen mukaan, mihin haluaa osallistua. Juttuseuraa löytyy taatusti, ja kenties syntyy jopa uusia kaveruus- tai seurustelusuhteita. Jonkin verran olen mukana itsekin ja todennut, että enimmäkseen tapahtumissa käy rentoja ja tosi mukavia tyyppejä. Ja ikähaitari on laaja. Suosittelen!

      • elämäpois

        Kuulostaahan tuo hauskalta kieltämättä :) Aloin vaan taas miettimään ihmisten tapaamista ja sain oksettavan olon sen takia :/ Tiedä sitten jos ottaisinkin osaa tuohon joskus... Nyt on ehkä vähän huono hetki, kun suru vielä päällä, tarvitsen sitä tiettyä intoa ja väsymyksen olon pois. Kiitos kuitenkin suosituksesta :) Mukavaa, että kaltaisiasi avuliaita ihmisiä löytyy, arvostan sitä paljon :) Aion ehdottomasti lukea tuosta ''eurosinkuista'' enemmän :)


    • lostsoul

      ei nuo eurosinkut paljon muualla ku hesas vaikuta jossa nyt ei kaikki asu ja ei mulkaan oo yhtään kavereita enää, yksin saa olla ja viettää päivänsä...

    • 0 ystävää

      Tuo on varmasti ihan hyvä idea, että kertoo onko tullut mutosta elämään ja miten se tuli sitten viimeisen kirjoituksensa jälkeen. Minulla ei ole vielä mitään oikeastaan sitten viime tekstin kirjoitettuani tapahtunut, mitä olen nyt alkanut käymään ulkona vähän enemmän ja uimahallissa on tullut pari kertaa käytyä. Myös olen kirjoitellut netin kautta parille ihmiselle, joten katsotaan nyt mitä tästä seuraa. Edelleen siis vain jaksamista ja intoa tulevaisuutta varten.

    • elämäpois

      Hyvä, että käyt kuitenkin ulkona. Raitis ilma virkistää aina ja ihminen tarvitsee ulkoilmaa. Minäkin onneksi päätin jättää kotona rötkötyksen ja käyn päivittäin lenkillä :) Tosin lenkkeilyn jälkeen on jälleen sitä rötkötystä... Mutta parempi niin, että saa kuitenkin kerran päivässä liikuntaa. Toivottavasti nuo netissä tapaamasi ihmiset ovat tutustumisen arvoisia :) Netistähän voi löytää kestäviä ystävyysssuhteita :)

      Itse puolestani särjin sydämeni menemällä Facebookiin... Kiusasin itseäni katsomalla entisen ystäväni profiilia. Hänellä oli kansikuvanaan kuva hänestä ja lopuista entisistä ystävistäni yhdessä ruotsinlaivan kannella. Kuvassa oli yksi muukin entisten ystävieni lisäksi, jota en tunne henkilökohtaisesti, mutta tiedän kuitenkin. Mahtaa heillä olla hauskaa, kun ei tarvitse enää minua kestää... Tuli kyllä niin paha mieli :( Tykkään risteilystä kovasti, ruotsinlaivat ovat minun mieleeni kasinoiden, tax-free-kauppojen ja hyvien ruokailupaikkojen puolesta. Pidän muutenkin ruotsinlaivan tunnelmasta. Kun mietin, että entiset ystäväni pitävät siellä hauskaa keskenään niin sydän särkyy toden teolla. Tekisi mieli poistaa Facebook ja luultavasti poistankin pian. Eihän siellä ole minulle enää mitään.

      Pakko vaan ajatella positiivisesti ja koittaa löytää ystäviä, ei siinä muu auta. Edelleen toivotan teille kaikille kaikkea hyvää! :)

    • sdgsdgsg

      Kuulostaa ikävältä. Tuolle sinun pitää tehdä jotain. Tietokoneella murjottaminen ei ole ratkaisu.:)

      Entä jos:

      - Olet kuitenkin vasta 20-vuotias. Monikaan ei pääse heti toivomaansa kouluun, joten haet sitten uudestaan vaan. Kannattaa hakea esim.yliopiston lisäksi myös amk:iin tms.? Tsemppiä kokeisiin lukuun!

      - Jos pakotat itsesi liikkeelle, veikkaan että mieli piristyy, kun kuntoilet. Mene vaikka ryhmäliikuntatunneille lähimmälle kuntosalille tai jonnekin mistä pidät. Välillä pitää vaan pakottaa itsensä liikkeelle ja olla reipas, että elämä kääntyy nousuun (sillä sitä se ei välttämättä yksinään tee).

      - Hae töitä? = Saat rahaa, uusia tuttavuuksia, kokemusta, aktiviteettia...

      - Jossain vaiheessa voisit hankkia vaikka koiran, jos olet sellainen tyyppi joka pitää eläimistä ja ottaa vastuuta?

      Tsemppiä!:)

    • 1sin minäkin

      Yksinäinen täälläkin.. Tos 15-27 iässä oli paljon ystäviä, menoa ja meininkiä. Sitten ihmiset menivät naimisiin,saivat lapsia jne ja pikkuhiljaa minuun yhteydenpito jäi.. Elin eri elmää kuin he. Vimevuosina muutama jäljellä oleva ystävä on jättänyt minut väliin.. Eivät tule kutsumaani juhliin vaikka lupaavat(siellä oli vain lähisukua, kun "ystäväni"eivät tulletkaan),eivät enää vastaa puh soittoihini, eivät viesteihini jne. Olen tulkinnut ettei näitä enää kiinnosta minä. Että eipä enää sitten niitäkään harvaa. Työkseni puhun, mutta ei se ystävyyttä korvaa. Vapaa-ajalla jumppaan, kävelen yksin ulkona, luen lehtiä, olen jnkv koneella. Olen ok näköinen, ei ole alkkis, en ilkeä, ei nössö, mutta eipä ystäviä vaan ole. Hyvänpäiväntutuilla en jaksa enää töiden jälkeen käydä puhumassa tyhjänpäiväisyyksiä, joten olen itse sellaiset tuttavat jättänyt. Ikää on jo yli 40, joten tässä iässä en jaksa jauhaa nollaa ihmisten kanssa. Työssä sitä saa tehdä ihan riittävästi. Juuri tänään kävelin yksin kaupungilla ja kieltämättä tuli vähän kyynel silmään, koska elämä tuntuubusin niin turhalle. Mietin miksi maapalon 6miljadrista ihmisestä minulle ei suoda edes yhtä läheistä ystävää.. Miksi siis elän, käy usin mielessä, vaikken mikään masentunut ole.. Turhauttaahan se elää, kun en merkitse kellekkään yhtään mitään. Minullekin silloin tällöin vain äiti soittaa, muuten puhelin kovin hiljainen. Muita kuin lähisukua kylässä minulla.. En muista edes,, olisiko 7v siten.. Tämä keskustelu antoi vertaistukea, onhan meitä muitakin! Pietään vaikka tätä kautta jotain yhteyttä ja kerrotaan näitä ajatuksia, joita ystävien ympäröimät ihmiset eivät ymmärrä ja pitävät meitä luusereina. Se tästä yksinäisyydestä on seurannut, että vapaa-ajalla itsetuntoni on aika heikko ja osittain olen alkanut pelätäkin ihmisiä.. en usko enää että kukaan on kiinnostunut minusta, joten en vapaa-ajalla enää edes yritä tuppautua kenenkään ystäväksi.. Puhun kyllä, jos joku puhuu minulle, mutten kuvittele enää ollenkaan, että kelpaisin jollekin ystäväksi.. Välillä se kyllä kiristää rintaani ja käy kipeää.. Näinkö se elämä meneekin..

      • ...

        Tuon olen itsekin huomannut, että yksinäisyyden seuraksena luottamus ihmisiin on kärsinyt melkoisesti ja sitä alkaa melkeinpä pelätä muita ihmisiä. Tosi vaikea "tuppautua" kenenkään seuraan.

        Ja fyysisenä oireena tuo rintakehän kiristys ja kipu on myös tuttua, kai se on jotain ahdistusta.


      • Invisible boy
        ... kirjoitti:

        Tuon olen itsekin huomannut, että yksinäisyyden seuraksena luottamus ihmisiin on kärsinyt melkoisesti ja sitä alkaa melkeinpä pelätä muita ihmisiä. Tosi vaikea "tuppautua" kenenkään seuraan.

        Ja fyysisenä oireena tuo rintakehän kiristys ja kipu on myös tuttua, kai se on jotain ahdistusta.

        Ei suinkaan teillä vain ole Angina pectoris?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Angina_pectoris


      • Vitsikästä

    • Miekkonen38

      Yksinäisyyttä potevat kokevat yleensä lisäahdistusta ajatellessaan että kaikilla muilla on ystäviä. Ei se niin ole.. Yksinäisten kasvava määrä on yhteiskuntamme suurimpia huolia mistä mm Sauli Niinistökin taannoisessa puheessaan sanoi.

      Yksinäisyys voi kohdata kenet vain. Minulla meni ex vaimoni kanssa bänät n vuosi sitten. Pyöritän menestyvää firmaa, omaisuutta on ja väitän että ulkoista komeuttakin :) Mutta.. energiani eivät riitä työn ohessa enää siihen valtaisaan haasteeseen että lähteä katselemaan itselle vaimo.

      Rima on suht korkealla ja se tuo vaikeuden ettei jaksa edes panostaa. Kaverini ovat naimisissa, eli heitä kyllä on, mutta eivät he ole silloin rinnalla kun kesäloma, syysloma tms alkaa, eivät lauantai iltana saunomassa.. he ovat perheensä kanssa. Ja minä yksin. Voisi kuullostaa siltä että joko provoilet tai sit miksi et mene hakemaan naista. Siksi koska ihmissuhteen rakentaminen on niin iso urakka. Ei riitä se että löydät mielenkiintoisen. Se voi osoittautua turhaksi vuoden-kahden päästä ja kaikki alusta.

      Nyt siis vain töideni ohessa pidän itseni viriilinä, urheilen, harrastelen, en käytä viinaa (ettei se vie mennessään ym). Mutta olen yksin. Usko ja luottamus siihen että tilanne muuttuu, auttaa jaksamaan.

      • KUOLE!

        Haista vittu kyrpäjooseppi! Sä et tiedä yksinäisyydestä mitään! Sulla on ollut vaimoja, kavereita vieläkin ja ulkonäköänin löytyy. Mulla ei ole vittu ketään eikä ikinä ollut joten painuppa vittuun.


      • Anonyymi
        KUOLE! kirjoitti:

        Haista vittu kyrpäjooseppi! Sä et tiedä yksinäisyydestä mitään! Sulla on ollut vaimoja, kavereita vieläkin ja ulkonäköänin löytyy. Mulla ei ole vittu ketään eikä ikinä ollut joten painuppa vittuun.

        Olen pahoillani että sinulla on noin paha olla Toivottavasti voit nykyään paremmin


    • VoivoiX

      menestyvä on parin illan yksinäinen..Vääräl saitil olet.. Täällä keskustelijat ovat jatkuvasti yksin 24h/7,ympäri vuoden.. Ei ystäviä. Se on totalic eri asia. Se on kuule kipeä asia, eikä mikään viitseliäisyyskysymys

    • sssdasdsdasdasda

      Isoveljeä lukuunottamatta minulla ei ole oikeastaan ikinä ollut yhtäkään ystävää. Ei edes "kavereita" viimeiseen... hmm... 5 vuoteen? Päiväni kuluu koneen ääressä. Tytöistä ei niin minkäänlaista kokemusta, kuten ei myöskään veljelläni.

      t. 20v mies

    • odotan uutta elämää

      muuton jälkeen. Pois täältä, kauaksi näistä tutuista naamoista. Täältä ei paljon hyviä muistoja ole jäänyt, ei tänne olisi koskaan saanut muuttaakkaan, se oli elämäni pahin virhe. Onko joku muukin huomannut asuvansa väärällä paikkakunnalla? Onko elämä "parantunut" muuton jälkeen?

    • samatäälläki

      Jeps. Eipä minullakaan paremmin mene. ei ystäviä, eikä edes vanhempia.

      Ystäviä oli aiemmin, meillä oli mukava porukka kasassa. Lähtivät eri suuntiin opiskelmaan, eikä sittemmin ole kuulunut.

      Ystäviä en ole saanut, vaikea tässä iässä(päälle 20) niitä saadakaan. Olen kyllä yrittänyt, mutten onnistu.

      Käyn lenkillä ja osa-aikaisesti töissä. Siinäpä se elämä. masennun kotona. Nyt ajattelin aloittaa kunnon reenaamisen, että olisi joku tavoite, jotain tekemistä. Opiskellakin pitäisi mutten päässyt.

      Sosiaalisia tilanteita pelkään. Jos kiinnyn johonkin, pelkään että hänkin minut kuitenkinjättää.

      Ei mene hyvin. Joka aamu herään ja mietin että voisiko olla paremmin. että kaikki olisi pahaa unta. mutta ei, elän painajaistani.

      • ...

        Muistuttaa erehdyttävästi mun elämäntilannetta. Kavereita oli, mutta ne vaan päätti kadota johonkin. Yksinäisyys vaivaa joka päivä, mutta silti pelottaa mennä mukaan kaikkiin sosiaalisiin juttuihin.

        Vähän päälle kaksikymppisenä on tosiaan vaikea saada enää uusia ystäviä.


    • Nuuti

      Sama täällä.. Joka aamu mietin, että taas.. Painajainen vaan jatkuu. Mitä vanhemmaks tulee, ni sitä vaikeap tutustuakkaan. Oletteko miettiny, että haisetteko, onko tukkanne vanhantyylinen, oletteko ajassa kärryllä jne. Itse en noiden suhteen erotu katukuvassa, mutta muut näämä kelpaa ystäväksi, minä en. Muutinkin, jos tilanne muuttuisi. Aluksi sainkin tuttavia, en ystäviä, mutta se on mennyttä se. Ehkä en vaan ole kenenkään mielestä niin mukava, että tuttavuus pysyisi. Oletteko te muut jollain tavoin poikkeavia? Minä en jaksa kuunnella "ostin uudet housut, ihanaa, ensi viikolla alkaa ale, auton jakopäänhihna reistailee" tyylisiä juttuja. . Jos tässä syy...?

      • ...

        Tota olen itsekin miettinyt, että onko mussa ulkoisesti jotain poikkeavaa, mutta pääsen aina samaan johtopäätökseen että ei ole: peseydyn, käytän puhtaita vaatteita, ulkonäkö on ihan tavallinen, olen tämänhetkisistä tapahtumista aika hyvin kärryillä ja muutenkin käyttäydyn ihan ihmismäisesti, en mitenkään omituisesti. Hiukset nyt on aika rumat, kun ei ole varaa käydä jossain kiskurikampaajalla. Ja mitä tuohon ulkonäköön tulee, niin ei ne kaikki paljon ystäviä ja kavereita omaavat ihmisetkään nyt niin täydellisiä ja kauniita ole.

        Olen vähän ujo, mutten mikään angstaava syrjäänvetätyjä. Jos mulle jutellaan tai muutenkin huomioidaan, niin tykkään todellakin jutella takaisin, enkä ole töykeä tms. Suuremmassa joukossa on vähän vaikea saada suutaan auki, varsinkin jos jutut on tyyliä "vähänkö BB-MillaMaria oli eilen kännissä ", enkä nyt todellakaan väitä olevani älyllisesti kenenkään yläpuolella, kaikenlainen small talk on vaan välillä niin hankalaa. Varsinkin jos aiheeseen ei yksinkertasesti ole mitään sanottavaa.


      • elämäpois

        En ole miettinyt tuollaisia juttuja. Ennen sitä kun minulla oli nuo entiset ystäväni, mietin että onkohan se ulkonäköni syy, miksi minulla ei ole yhtään ystäviä. Silloin ulkonäköäni kommentoitiin koulussa ilkeästi. Olin aina sellainen ''hiirulainen'' yksin nurkassa, vaatteina yksinkertaisesti huppari ja farkut, ei meikkiä, ei koruja eikä mitään muutakaan kovin naisellista. Siitä sain aina kuulla.

        Nykyään tyylini on muuttunut tuosta. Ei tyylini ole kovinkaan omaperäinen, olen vain entistä naisellisempi, melko muodikas, mutta tämä tyyli tuntuu omalta. Koulussa en uskaltanut pukeutua haluamallani tavalla, koska pelkäsin joutuvani naurunalaiseksi.

        Olen hygieeninen, on siistit, nätit vaatteet, ei ole mitään vanhanaikaista kampausta. :D En uskalla lähestyä ihmisiä itse ja jos kukaan tuntematon lähestyy minua, olen todella kömpelö. En uskalla sanoa mitä ajattelen, pelottaa, oksettaa... Jos sanon jotain, en saa selitettyä asiaa kunnolla, sanon asian liian epäselvästi (saattaa puhe mennä muminaksi) taikka liian hiljaa. Jos olen joskus puolitutun seurassa yrittänyt sanoa jotain hauskaa, ei sille lopulta kukaan naura ja se menee sitten kiusalliseksi. Olen todella sulkeutunut tuntemattomien ihmisten seurassa ja se estää sen, miksi en saa uusia ystäviä. Tosin ei minua kyllä kukaan lähestykään...

        En minäkään jaksa kuunnella tuollaisia pinnallisia juttuja. Muistan joskus kyllästyneeni serkkuni seuraan, kun kaikki mistä hän puhui oli kauneus, vaatteet, hiukset, shoppailu... En minä tuollaisista asioista jaksa jutella, vaikka pidänkin huolta ulkonäöstäni. Voihan satunnaisesti noista aiheista jutella tietenkin, mutta jos se on jatkuva ja ainoa puheenaihe kuten serkullani niin ei, ei, ei...

        Tosi ikävää, että menetit tuttavuudet :( Älä kuitenkaan menetä toivoa, jatka tutustumista uusiin ihmisiin! Sinussa ei ole mitään vikaa! Ihmisiä on joka lähtöön ja varmasti löytyy samanhenkisiä ihmisiä kuin sinä :) Joillekin se on vain hankala löytää... Kuten minulle on hankalaa. Toivon kuitenkin, että löydät tosiystäviä, toivon teille kaikille :) Miten teillä yksinäisillä muuten menee? Minulla on ollut tätä samaa kotona rötkötystä lenkkeilyä... Tylsää, surullista... Yhä ankeana menetyksestä...


    • yksinäinennainen

      Ihanaa, vertaistukea....

      Minut tosiaan hylkäsi vanhemmat, kaverit, vuosi sitten viimeisenä niittinä poikaystävä, jonka kanssa asuimme yhdessä ja koska olin ilman ystäviä, hän oli minulle hyvin tärkeä. Jätti vaan. Haukkui pystyyn tietenkin ennen..

      Ystäväni kaikkosivat varmaan monista syistä. 1.en jaksa juoda alkoholia ja bailata. olen siis tylsä.2. en pidä pinnallisista ihmisistä enkä ns.satunnaisista tuttavuuksista,3, pari myönsi joskus että ovat minulle niin kateellisia etteivät halua kanssani lähteä minnekään kun muka vien huomion.

      minulla on huono itsetunto. sosiaalisissa tilanteissa käyttäydyn pidättyvästi. olen hyvin naisellinen ja pukeudun siististi, ja tykkään puhua vähän järkevämmistä asioista,ehkä siinä syy miksi miehille kelpaan.

      no, viimeinenkin ystävä kaikkosi lopullisesti kun poikaystäväni jätti, koska palasin takaisin sinkuksi ja aiemmin suhteessa ollessani en kuulemma ollut uhka. tykkäsi käydä kahvilla kanssani muttei halunnut minua minnekään juhliin mukaan, kerran myönsi sitten ja asia oli minun puolestani siinä.pinnallista.

      ikävä kyllä miehetkin ovat kiinnostuneita minusta siihen asti, kunnes saavat tietää ettei minulla ole mitään perhettä, (olin lastenkodissa/sijaisperheessä nuorena), eikä ystäviä. että semmosta.

      Tuntuu todella ikävältä, ettei minulla ole ystäviä joille kelpaisin sellaisena kuka olen. haluaisin sellaisia kavereita, joita saisi mukaan lenkille, leffaan, sienimetsään(tekisi mieli kerätä itsekin kantarelleja), kahville, voisi puhua kaikesta ja järkeviäkin eikä aina jotain ihan ihmeellistä meikeistä televisiotarjontaan..

      Pitäis varmaan tehdä joku yksinäisten ihmisten miitti tai jotain, ois helpompaa löytää joku yhdistävä tekijä että miksi niin monet ovat yksin....

      • angstia

        Taidat olla vielä aika nuori. Olen 31 eikä minulla ole ollut yhtään ystävää 15 vuoteen jos lasketaan Ylä-asteikäiset koulukaverit ystäviksi. On minulla toki tuttuja työpaikalla ja vapaa-ajan ympyröissä mutta ei ketään sellaista samanikäistä jonka kanssa esim. lähteä baariin tai laivalle tms. Vanhemmat ja muita sukulaisia minulla on mutta heitä ei lasketa mukaa. Voin rehellisesti sanoa että minulla ei ole koskaan ollut mitään "elämää". Sinulla on sentään ollut suhde joten olet ainakin kokemusta viisaampi. Itse en ole koskaan voitko kuvitella seurustellut tai rakastunut . Tuntuu joskus kuin katsoisi elämää ulkopuolelta ja elämä tuntuu tyhjältä sekä vailla tarkoitusta olevalta. No joo onneksi täällä voi purkaa vitutustaan.


    • manni

      Niinpä järkätään se miitti oon sitä täällä itsekkin ennenki ehdottanut mutta ketään ei tuntunu kiinnostavan. hyvä jos nyt kiinnostais.

    • yksinnainen

      mistä päin porukka on? :D Ite Tampereelta.

    • milloin

      Minä päivänä pidetään miitti ja missä? Jos Helsingissä niin tulen paikalle. Olen 20v mies.

    • 0 ystävää

      Minullakaan ei ole tullut muutoksia juuri elämään. Kaikki jatkuu hyvin paljon samoin kuin viimeksikin kirjoitin. Netin kautta on nyt tullut kirjoiteltua muutama viikko, joten siinä ainakin jotain. Ei oikein mitään muuta kerrottavaa ole. Muutosta pitäisi tosiaan lähteä elämään hakea mutta kun on jatkunut tätä samaa rataa jo vuosia, joten se muutoksen hakeminen on joksenkin aika hankalaa ja toiseksi miten saisi itsensä psyykattua siihen, että sen muutoksen saamiseksi saisi pidettyä itsensä motivoituneena myös jatkossa siihen. Ei nyt kuitenkaan vielä pidä luovuttaa, jatketaan tästä eteenpäin ja katsotaan mitä elämä tuo tullessaan.

    • manni

      Joo mäkin oon Tampereelta, no pidetäänkös miittiä? Tarvitaan vaan ihmisten mielipiteitä? uskaltaako porukka nähä toisensa? vaikka ujoja kaikki ilmeisesti jollain tavalla ollaan.

      • elämäpois

        Täällä taas. En ole pitkään aikaan ollut koneella, mutta silti elämä on ''kuollutta''. Ei näy eikä kuulu ystäviä missään... Ei ole edes uusia tuttavuuksia. Yhdessä vaiheessa ajattelin, että olen päässyt vihdoinkin yli vanhoista ystävistäni. Ajattelin että minulla on varmasti tulevaisuudessa koossa uusia ystäviä niin mitäpä vanhoja murehtimaan. Nyt on vaan taas haikea fiilis, kun muistelin joitain hyviä hetkiä, joita tapahtui näiden vanhojen ystävien kanssa ja nyt, kun noita ystäviä ei enää ole niin surettaa :( Kauankohan tämä ylitsepääseminen kestää...

        Miitti olisi muuten hyvä juttu, mutta silti se epäilyttää. Ensinnäkin, kuten tässä ketjussa on tullut ilmi, olen niin älyttömän ujo. Vaikka onhan se helpottava fakta, etten taistele yksin ujouden ja yksinäisyyden kanssa eikä minua tuskin kukaan tuomitsisi, kaikkiahan meitä yhdistää yksinäisyys, mutta silti... Ujoudellani ei saa juttua aikaiseksi ja saattaisi olla vaan kaikille kiusallista.

        Toiseksi, matkustaminen miittipaikkakuntaan saattaisi tulla minulle liian kalliiksi, kun ei ole muutenkaan varaa hirveästi matkustaa tai ei ainakaan ole varaa tuhlata rahaa moiseen.

        Kolmanneksi, pelottaa vain, pelottaa, pelottaa... Voihan tuota miittiä harkita, mutta ongelmia on ainakin minulla edessä... Voi tätä yksinäisen elämää, täynnä älyttömiä ongelmia. :D Mutta katsellaan :) Miten teillä yksinäisillä on mennyt?


      • ...
        elämäpois kirjoitti:

        Täällä taas. En ole pitkään aikaan ollut koneella, mutta silti elämä on ''kuollutta''. Ei näy eikä kuulu ystäviä missään... Ei ole edes uusia tuttavuuksia. Yhdessä vaiheessa ajattelin, että olen päässyt vihdoinkin yli vanhoista ystävistäni. Ajattelin että minulla on varmasti tulevaisuudessa koossa uusia ystäviä niin mitäpä vanhoja murehtimaan. Nyt on vaan taas haikea fiilis, kun muistelin joitain hyviä hetkiä, joita tapahtui näiden vanhojen ystävien kanssa ja nyt, kun noita ystäviä ei enää ole niin surettaa :( Kauankohan tämä ylitsepääseminen kestää...

        Miitti olisi muuten hyvä juttu, mutta silti se epäilyttää. Ensinnäkin, kuten tässä ketjussa on tullut ilmi, olen niin älyttömän ujo. Vaikka onhan se helpottava fakta, etten taistele yksin ujouden ja yksinäisyyden kanssa eikä minua tuskin kukaan tuomitsisi, kaikkiahan meitä yhdistää yksinäisyys, mutta silti... Ujoudellani ei saa juttua aikaiseksi ja saattaisi olla vaan kaikille kiusallista.

        Toiseksi, matkustaminen miittipaikkakuntaan saattaisi tulla minulle liian kalliiksi, kun ei ole muutenkaan varaa hirveästi matkustaa tai ei ainakaan ole varaa tuhlata rahaa moiseen.

        Kolmanneksi, pelottaa vain, pelottaa, pelottaa... Voihan tuota miittiä harkita, mutta ongelmia on ainakin minulla edessä... Voi tätä yksinäisen elämää, täynnä älyttömiä ongelmia. :D Mutta katsellaan :) Miten teillä yksinäisillä on mennyt?

        Täälläkin aika yksinäistä :/ Toi on jännää, että välillä tosiaan tuntuu, kuin olisi päässyt yli ystävien menetyksestä, mutta sitten kun mieleen palaa onnellisia muistoja niistä ihmisistä, niin tuntuu ihan hirveän pahalta. Tietää, ettei niitä hyviä hetkiä saa enää ikinä takaisin. Ja niitä muistoja saattaa herättää ihan kaikki, paikat, tavarat, telkkariohjelmat...

        Aina puhutaan vaan siitä, miten vaikeaa on erota puolisosta/seurustelukumppanista, mutta kyllä mun mielestä paljon vaikempaa on se, kun ystävät jättää. Ystävyyssuhteiden katkeamisessa menettää niin paljon enemmän, koko elämänpiiri suppenee. Ei olekaan enää ketään, kenelle soittaa tai lähteä kahville/kaupoille/minne tahansa ihan muuten vaan. Ei ole ylipäätänsä ketään, kelle puhua. Tai kyllähän tietysti kenelle tahansa voi puhua jostain säästä ynnä muista turhanpäiväisyyksistä, mutta olisi ihanaa, jos olisi joku kenelle voisi puhua oikeista asioista ja sitä jotakuta jopa kiinnostaisi.

        Opiskelupaikka löytyy, mutta kun olen vähän ujo ja hiljainen, niin luokkatoverit valitsee juttukaveriksi aina jonkun muun, kuin tällaisen tuppisuun.

        Että tällasta tänään.


      • räppänä
        elämäpois kirjoitti:

        Täällä taas. En ole pitkään aikaan ollut koneella, mutta silti elämä on ''kuollutta''. Ei näy eikä kuulu ystäviä missään... Ei ole edes uusia tuttavuuksia. Yhdessä vaiheessa ajattelin, että olen päässyt vihdoinkin yli vanhoista ystävistäni. Ajattelin että minulla on varmasti tulevaisuudessa koossa uusia ystäviä niin mitäpä vanhoja murehtimaan. Nyt on vaan taas haikea fiilis, kun muistelin joitain hyviä hetkiä, joita tapahtui näiden vanhojen ystävien kanssa ja nyt, kun noita ystäviä ei enää ole niin surettaa :( Kauankohan tämä ylitsepääseminen kestää...

        Miitti olisi muuten hyvä juttu, mutta silti se epäilyttää. Ensinnäkin, kuten tässä ketjussa on tullut ilmi, olen niin älyttömän ujo. Vaikka onhan se helpottava fakta, etten taistele yksin ujouden ja yksinäisyyden kanssa eikä minua tuskin kukaan tuomitsisi, kaikkiahan meitä yhdistää yksinäisyys, mutta silti... Ujoudellani ei saa juttua aikaiseksi ja saattaisi olla vaan kaikille kiusallista.

        Toiseksi, matkustaminen miittipaikkakuntaan saattaisi tulla minulle liian kalliiksi, kun ei ole muutenkaan varaa hirveästi matkustaa tai ei ainakaan ole varaa tuhlata rahaa moiseen.

        Kolmanneksi, pelottaa vain, pelottaa, pelottaa... Voihan tuota miittiä harkita, mutta ongelmia on ainakin minulla edessä... Voi tätä yksinäisen elämää, täynnä älyttömiä ongelmia. :D Mutta katsellaan :) Miten teillä yksinäisillä on mennyt?

        kiitti sinulle "elämäpois" kun olet kertonut tuntojas. Omassa yksinäisyydessäni otin ja aloin lukea teidän muiden olosta ja siinä se oma yksinäisyys alkoi hellittää. Tänään tulin illalla tyhjään kämppääni sit kävin tervehtimässä kissa-ystäviäni ulkona.
        Ajatelkaa, yksinäiset, teillä on valtavat mahdollisuudet! On paljon porukkaa,joilla ei ole aikaa paljon mihinkään, eikä sinulle ainakaan. Elämäpois! sinulla on aikaa esim olla ystävä jollekin


      • elämäpois
        räppänä kirjoitti:

        kiitti sinulle "elämäpois" kun olet kertonut tuntojas. Omassa yksinäisyydessäni otin ja aloin lukea teidän muiden olosta ja siinä se oma yksinäisyys alkoi hellittää. Tänään tulin illalla tyhjään kämppääni sit kävin tervehtimässä kissa-ystäviäni ulkona.
        Ajatelkaa, yksinäiset, teillä on valtavat mahdollisuudet! On paljon porukkaa,joilla ei ole aikaa paljon mihinkään, eikä sinulle ainakaan. Elämäpois! sinulla on aikaa esim olla ystävä jollekin

        Ole hyvä vain. :) Minunkin yksinäisyys on hellittänyt alkupisteestä huimasti, kun olen tänne kirjoitellut tuntojani ja lukenut muiden oloista. Aluksi olin niin täynnä surua, vihaa ja jopa itsemurhahaluja, mutta olen paljon pirteämpi ja positiivisempi nykyään. Yhä on kyllä paha olo tästä kaikesta, mutta se on helpottanut. Hienoa, että sinullakin on.

        Tuo on totta, kun minulla on aikaa olla ystävä jollekin, mutta ihan kaikilla ei. Vielä pitäisi löytää ne ystävät, joille olisi sitä aikaa olla ystävä. :) Jaksamisia!


      • elämäpois
        ... kirjoitti:

        Täälläkin aika yksinäistä :/ Toi on jännää, että välillä tosiaan tuntuu, kuin olisi päässyt yli ystävien menetyksestä, mutta sitten kun mieleen palaa onnellisia muistoja niistä ihmisistä, niin tuntuu ihan hirveän pahalta. Tietää, ettei niitä hyviä hetkiä saa enää ikinä takaisin. Ja niitä muistoja saattaa herättää ihan kaikki, paikat, tavarat, telkkariohjelmat...

        Aina puhutaan vaan siitä, miten vaikeaa on erota puolisosta/seurustelukumppanista, mutta kyllä mun mielestä paljon vaikempaa on se, kun ystävät jättää. Ystävyyssuhteiden katkeamisessa menettää niin paljon enemmän, koko elämänpiiri suppenee. Ei olekaan enää ketään, kenelle soittaa tai lähteä kahville/kaupoille/minne tahansa ihan muuten vaan. Ei ole ylipäätänsä ketään, kelle puhua. Tai kyllähän tietysti kenelle tahansa voi puhua jostain säästä ynnä muista turhanpäiväisyyksistä, mutta olisi ihanaa, jos olisi joku kenelle voisi puhua oikeista asioista ja sitä jotakuta jopa kiinnostaisi.

        Opiskelupaikka löytyy, mutta kun olen vähän ujo ja hiljainen, niin luokkatoverit valitsee juttukaveriksi aina jonkun muun, kuin tällaisen tuppisuun.

        Että tällasta tänään.

        Niin on jännää. En itse voi kuunnella lempikappaleitani, koska ne muistuttavat liikaa entisistä ystävistäni ja sitten tulee niin älyttömän huono olo. Onneksi on muita hyviä kappaleita ja joitain uusia biisejä, jotka eivät muistuta vanhasta (ellei laulunsanat viittaa siihen suuntaan), mutta kun haluaisi kuunnella joitain tiettyjä kipaleita, eikä pysty muistojen takia...

        Olen täysin samaa mieltä tuossa, että ystävien jättäminen tuntuu pahemmalta. ''Ystävyyssuhteiden katkeamisessa menettää niin paljon enemmän, koko elämänpiiri suppenee. Ei olekaan enää ketään, kenelle soittaa tai lähteä kahville/kaupoille/minne tahansa ihan muuten vaan. Ei ole ylipäätänsä ketään, kelle puhua. Tai kyllähän tietysti kenelle tahansa voi puhua jostain säästä ynnä muista turhanpäiväisyyksistä, mutta olisi ihanaa, jos olisi joku kenelle voisi puhua oikeista asioista ja sitä jotakuta jopa kiinnostaisi.'' Niin totta! Osasit kuvailla tuon erittäin hyvin.

        Ymmärrän tuon ujousongelman, kun itsekin kärsin siitä, olen aina kärsinyt. Joskus on ujous helittänyt, mutta sitä tapahtui vain vanhojen ystävieni seurassa. Kun olen nyt täysin ilman ystäviä niin olen varmasti maailman ujoin ihminen. Koulussa aikoinaan en pystynyt juttelemaan muille, kun sanaa ei tullut suusta. Ujostutti aivan kamalasti. Paritehtävät oli kuin painajaisia, kun ei uskaltanut puhua parille. En kyennyt juttelemaan kenellekään ylipäätään. Se oli aivan kamalaa.

        Jos joku juttelee sinulle niin juttele reippaasti takaisin. :) Jos taas kukaan ei ota kontaktia suhun niin yritä kerätä rohkeutta. Jos kuulet jonkun juttelevan ja sinulla olisi jotain sanottavaa heidän puheaiheeseen liittyen niin sano se. Olet ystävällisen oloinen ja käyttäydyt kuin heidän paras ystävänsä. :) Ihme, kun minä älyttömän ujo ihminen jakelen neuvoja muille, että miten olla vähemmän ujo. :D Ehkä otan itse joskus neuvostani vaarin. Jaksamisia!


    • 0 ystävää

      Edelleen samoin on mennyt kuin aikaisemmin tosin netissä on tullut saatua pari tuttavuutta joiden kanssa on ollut mukava puhua näitten viikkojen aikana. On ihan hyvin pystynyt kirjoittelemaan ja vieläpä ihan omana itsenään. Ei ole tullut siis mitään mistä olisi tullut erimiellisyyksiä. On sekin ainakin nyt jotain. On hienoa kirjoitella ilman että tarvitsee häpeillä sanomisiaan mutta onneksi ei ole tilanne kaikkien näiden kirjoittamisien jälkeen edes mennyt kyseiseen suuntaan. On tämä vähän antanut positiivisuutta elämään. Netin kautta kirjoitteleminen on vapauttavan oloista kun voi samalla vähän omaa itseänsä tuumia siinä samalla kun kirjoittelee.

      • elämäpois

        Kiva, että olet netistä saanut uusia tuttavuuksia. :) Nettikavereista voi tulla oikeasti hyviä ystäviä tietokoneen ulkopuolella. Jos heihin voi luottaa niin voisit suunnitella tapaamista heidän kanssaan jossain turvallisessa paikassa. Saisit yksinäiseen elämääsi sisältöä. :) Ja hienoa myös, että pystyt kirjoittamaan omana itsenäsi. Koskaan ei pidä häpeillä sitä, mitä olet. Jatka heille kirjoittelua ja ajattele positiivisesti. Tuo kohta on täysin totta, että netin kautta kirjoitteleminen on vapauttavan oloista, kun voi samalla vähän omaa itseänsä tuumia siinä samalla kun kirjoittelee. Jaksamisia!


    • elämätakaisin

      elämäpois miten sulla menee tänään? :o

      terv. toinen yksinäinen 19v tyttö :(

      • elämäpois

        Sait mut hymyilemään, elämätakaisin :) Kun sinua näyttää kiinnostavan kuulumiseni. :)

        Mutta minulle kuuluu ihan sitä samaa, mitä aina on kuulunut. Yksinäistä, tylsää, ei mitään tekemistä... Huoh :/ Öisin kun käyn nukkumaan niin tulee aina mietittyä, että uskomatonta, kun oma elämä on tällaista. Miettii muita nuoria, joilla on ystäviä ja menoa riittää ja minä vaan jumitan kotona. Tuntuu siltä, että elämä menee hukkaan. Sitten vielä kun mietin sitä, että jos on vain tämä yksi ainoa elämä ja se tosissaan menee siihen, kun minä suren yksinäisyyttäni enkä tee oikein mitään. Hyvällä tuurilla saan jonain päivänä haluamani opiskelupaikan ja töitä joskus, mutta mitä sitten? Käyn töissä ja palaan kotiin ja sama yksinäisyysrumba jatkuu. Onneksi nuo tuskalliset tunteet tulevat vain öisin. Päivisin ja iltaisin lenkkeilen, katselen leffoja/TV-sarjoja ja olen tietokoneella. Siinä tulee välillä unohdettua oma yksinäisyys, mutta ei silti ole mitenkään onnellinen olo ikinä. Hymyilen ja nauran tietokoneen ja telkkarin ansiosta, mutta siihen se jääkin.

        Mitäs sinulle kuuluu? :) Entäpä muille? Jaksamisia kaikille! Kyllä meitä kaikkia vielä jonain päivänä lykästää, älkää luopuko toivosta.


    • joselämäoishelppoo

      Täälläkin on kohta 19 vuotta täyttävä yksinäinen tyttö. On toisaalta helpottava huomata, ettei ole ainoa. No, jaksamista kaikille!

      • elämäpois

        Se on tosiaan helpottava tunne. En toivo kellekään yksinäisyyttä, mutta onneksi tämän asian kanssa ei tarvitse taistella ainoana kärsijänä. Jaksamista sullekin. :)


    • 0 ystävää

      Ei tässä ole ilmeisesti ainoa yksinäinen joo mutta muutosta pitäisi tosiaan lähteä hakemaan ja mielellään mahdollisimman nopeasti myös. Onhan tässä alkanut miettimään jos kävisi kesken jääneen koulun loppuun, hankkisi vakituisen työn ja muuttaisi yhteen jonkin kanssa, ehkä jopa näitten kautta saisi ystäviäkin elämään. Siihen vain tarvitsisi sen jonkun, jotta motivaation näille teoille saisi, yksin nämä asiat kun tuntuvat jotenkin vähäisiltä. Täytyy nyt toivoa vain, että yrittäminen tulee kannattamaan vielä tästä kaikesta huolimatta. Toivottavasti myös te muut jaksatte yhä yrittää.

      • elämäpois

        Jaksetaan, jaksetaan :) On tosi epätoivoinen olo usein, mutta aina elää toivo. Pitää uskoa siihen, että hyvät ajat koittavat vielä. Minä itse uskon siihen, että vuosien päästä minulla olisi ystäviä, koska pyrin ajattelemaan positiivisetsi. Vaikka niitä ystäviä ei heti näy niin positiivinen ajattelutapa tuo toivoa elämään. Kun ajattelee positiivisesti niin ei ole enää niin huolestunut, epätoivoinen olo. Kun tuossa aiemmassa viestissä sanoin eräälle, että öisin minulla on tapana ajatella asioita negatiivisesti, olen alkanut kuitenkin pikkuhiljaa ajattelemaan positiivisesti. Minulla on aina ollut negatiivinen ajattelutapa ja se on aina tullut tielle, kun olen yrittänyt ajatella positiivisesti. Ajattelen nykyäänkin todella negatiivisesti, mutta pikkuhiljaa olen alkanut näkemään asiat positiivisessa valossa. Paha olo on yksinäisyydestä, mutta uskon siihen, että löytäisin vielä jonain päivänä tosiystäviä. Positiivista ajattelutapaa siis kehiin! :)

        Kiva kuulla, että sinulla on ''suunnitelma''. Tarkoitatko, että muuttaisit yhteen mahdollisen poika-/tyttöystävän kanssa? Vai olisinko sinulla joku kämppis? Tee kuitenkin, miten itse parhaaksi näet. Jos todella haluat käydä kesken jääneen koulun loppuun, hankkia vakituisen työn ja muuttaa yhteen jonkun kanssa niin tee niin. Hienoa, että jaksat yrittää. Ei pidä ikinä luovuttaa. Kyllä se yritys varmasti kannattaa. :) Aina pitää yrittää. Kaikkea hyvää sulle!


    • Täällä ei puhuta.

      Itä- Suomessa ja pohjosessa ei oo yksinäinen mutta täällä TAmpereella kyllä. Per ke le että täältä on vaikeaa saada ystäviä. Ihmiset niin per k eleen sulkeutuneita.

      • elämäpois

        Suomessa kieltämättä on paljon sulkeutuneita ihmisiä, mutta en tiedä tuosta. Eiköhän se kaikki riipu ihmisestä eikä maasta/kaupungista. Kaikkea hyvää sullekin. :)


    • 0 ystävää

      Olenkin ajatellut tapaamista nettikaverini kanssa. Kyllä hän vaikuttaa mukavalta ja luotettavalta, joten uskoisin että voimme tavata. Se tosiaan voisi tuoda elämään paljon lisää positiivisuutta. Ehkä saisi otetta tähän elämään paremmin ja saisi motivaatiota lähteä toteuttamaan tuota "suunnitelmaa". Voisi siis muuttaa yhteen mahdollisen tyttöystävän kanssa ja mahdollisesti saada myös ystäviäkin siinä samassa. Näitten asioiden toteuttaminen saisi lisää syytä vain käydä kesken jääneen koulun loppuun ja saisi siinä samalla ehkä myös tuon vakinaisen työpaikan. Töitä kun on elämän aikana ollut mutta ei vielä koskaan vakinaista työtä. Koulussa ja työpaikalla on aina tullut oltua yksin mitä nyt joskus on muutaman sanan lausunut nopeasti ohimennen muille mutta siihen se on sitten jäännyt. Tietysti on vähän epäilyttävä olo miten tuohon oikein pystyy koska ei ole oikein koskaan ollut elämänsä aikana kovin sosiaalinen ollenkaan mutta täytyy vain alkaa yrittää ei kai muutakaan voi. Toivottavasti saa näitä asioita toteutettua jotta olisi motivaatiota seuraavaa lähteä yrittämään. Tässä on vain jaksettava lähteä yrittämään. Kaikkea hyvää myös sinulle "elämäpois" ja teille kaikille muille.

      • elämäpois

        Tuo on niin hienoa kuulla! Olen ylpeä susta :) Sähän olet ollut tässä ketjussa mukana aika kauan ja luin ensimmäisestä viestistäsi, miten olet ilman ystäviä...ja nyt sulla menee noin hyvin. Hienoa edistystä :) Toivottavasti tämä tapaaminen tapahtuu ja teistä tulis sitten hyviä ystäviä. Muista olla rohkea jos tapaat hänet :) Kiva, että on muutenkin sinulla ''suunnitelma'' selvä ja on positiivisuutta mukana. Toivottavasti kaikki menee sitten niin kuin olet suunnitellut. Koita olla siellä töissäkin rohkeampi :)

        Itse olen puolestani surullinen, kun elämässä ei edisty yhtään mikään... Ylitsepääseminen vanhoista kavereista on niin hankalaa. Yksikin niistä entisistä kavereista luotti aina minuun, oli aina ''innoissaan'' minusta, tekstaili ja soitteli paljon, kertoi minulle aina kaikki salaisuutensa ja arat aiheet, joita ei muille kertonut. Häntä aina tavallaan suretti (tai no ei surettanut, mutta hän halusi aina minut mukaan tapaamisiin ja voivotteli jos en päässytkään) jos minä en päässyt johonkin tapaamiseen mukaan ja aina kun tavattiin porukassa niin hän tuntui välittävän minusta eniten. Uskomatonta, että sellainen ihminen kääntää selkänsä, joka aluksi on niin läheinen ystävä että.

        Tänään on paha olo :( Välillä tulee sellainen olo että jes, olen päässyt yli kaikista vanhoista kavereistani, uusi elämä edessä, menneet takana ja sitten taas menneisyys iskee. Yksinäisyys tuntuu tuplasti pahemmalta, kun on ennen ollut ystäviä ja he ovat jättäneet eikä jäljellä ole mitään. Siitä tulee niin epävarma olo itsestään. Mutta koska tarkoitukseni on aloittaa positiivinen ajattelutapa, uskon että ajan kanssa vanhat ystävät ovat menneen talven lumia ja jonain päivänä sataa uutta lunta, mikä ei sulakaan. :) Kaikkea hyvää sinulle ja muille yksinäisille.


    • YksinäinenVäkijoukos

      Elämäpois ja muut yksinäiset ; (neuvo)

      Tehkää (tai ainakin joku teistä) tätä varten oma sähköpostiosoite ja julkaiskaa se tällä palstalla.
      Kutsukaa sitä vaikka "ystäväprojekti 2012":ksi tms. :D
      (joku hölmö &positiivinen nimi kuitenkin)

      Ja sitten kaikki jotka haluaa tutustua saa kirjoitella sinne, kun mailaa jatkuvasti jonkun kanssa niin tutustuu helposti vahingossa paremmin siihen ihmiseen ja simsalabim! ei olekaan enää yhtä yksinäinen. Ja sen jälkeen on paljon parempi tavata livenäkin se ihminen. Varsinkin kun molemmat ovat ujoja, kumpikaan ei ainakaan tuomitse.

      Ja jo tieto siitä, että on kavereita, auttaa tutustumaan ihan tavallisestikin muihinkin kavereihin netin ulkopuolella, se vahvistaa itsetuntoa ihan uskomattomasti :)

      Oletteko nähneet leffan 'hurmaava joukkoitsemurha' ?
      Huono esimerkki ja ehkä lähtökohtaisesti hieman synkkä teema, mutta tarvitsette juuri samanlaista henkeä, eli ilman mitään tuomitsemista tai ennakko-oletuksia kaikki halukkaat mukaan ja miittiä pystyyn.
      Ei niistä miittiin tulevista naamoista (varsinkaan kaikista) tarvitse sen enempää pitää.. mutta se voi olla iso askel ja ponnahduslauta takaisin sosiaalisiin ympyröihin ja omien ihmisten etsintään.
      Ja näiden isojen porukoiden sisällä voi samantyyppiset henkilöt sopia omia miittejään jne.
      Se lähtee siitä jos annatte sen lähteä.

      Ps, Jos jonkun perustelu on että netin kautta tapaaminen on tyhmää, säälittävää tms. niin tiedoksi vaan että KAIKKI tapaavat nykyään uusia ihmisiä netin kautta, kaunis siskoni mm. löysi nettitreffeiltä itselleen ihanan sinkkumiehen josta sittemmin tuli hänen ihana aviomiehensä ja lastensa isä.
      Hän ei sitä ennen uskonut nettiin seuran/ystävien haussa ja nettitreffailu oli hänen mielestään luuserien puuhaa. Nopeasti se mieli muuttuu.

      Siellä miitissä ei tarvitse edes puhua, jos ei halua. Mutta jopa seinän tuijottaminen on kivempaa porukassa. Ja pääasia on se että pääsitte ulos ihmisten ilmoille, se on jo saavutus sinänsä.

      • elämäpois

        Kiva kun haluat auttaa :) Tuo on ihan totta, että parempi sitten porukassa tuijottaa seinään kun olla yksin :) Tosin toivon, että löytäisin sellaisia ystäviä, joiden kanssa on helppo jutella ja kiusallisilta tilanteilta vältyttäisiin. Mutta olenhan minäkin aluksi ujo, mutta kunhan tutustuu niin helppo keskustella ja tekemään vaikka mitä :) Eli voihan totta kai muutkin olla aluksi ujoja, mutta heistä voisi tulla erinomaisia ystäviä. Kiitos ideasta, tuo on mietinnässä. Jos joku muu olisi mukana niin voisihan tuo toteutua :) Toisaalta tässä ketjussa kuulumisten jakaminen on oikein mukavaa ja hyvää terapiaa, että näinkin on hyvä. Mutta tämäkin ketju on jo täynnä viestejä niin toisaalta olisi hyvä jatkaa sähköpostin puolella. Kuulostaa oikein mukavalta :)

        Uskon kyllä tuon, että netin kautta on hyvä tutustua ihmisiin ja chattailusta olisi varmasti apua livenä tapaamiseen. Tietokoneella kehittyy tiettyjä juttelunaiheita ja niitä voi hyödyntää keskustelussa livenä :)


    • Annis82

      Tilapäinen apu ystävättömyyden aiheuttamaan toivottomuuteen :

      (nämä on sitten tosi hölmöjä niksejä mutta auttaa tilapäisesti :)

      1) pitkä kuuma suihku
      2) maroon 5:n kuunteleminen (uusi albumi Overexposed)
      3) jutteleminen tuntemattomille chatrouletessa (tosin weirdoja on paljon :p)
      4) matkan suunnitteleminen
      5) couchsurfing-ilmoitusten lukeminen
      6) lenkillä käynti musaa kuunnellen
      7) tutuille (joista on vieraantunut) viestin lähetys facebookissa
      8) kirpparikamojen seulonta, pesu ja pakkaus, ja sitten myymään
      9) kirppareilla ja kierrätystoreilla kiertely
      10) ravintolapäivänä oman pienen kahvilan avaaminen (

      • Anonyymi

        Kiitos ehdotuksista 👍🌞

        Osa lähtee kokeiluun saman tien 🤗🤗


    • Pitääpä laittaa tämä viestiketju kirjanmerkkeihin, koska haluan seurata täällä pyörivien ihmisten tilanteiden kehittymistä :)
      Itsellänikin on todella vaikea tilanne, vaikka minulla onkin tällä hetkellä 2 hyvää ystävää (toinen tosin siskoni, mutta kuitenkin). Koska tiedän, miltä tuntuu olla yksinäinen, haluan auttaa muita. Ottaisin mielelläni osaa sähköposti- tai muuhunkin keskusteluun =)

    • Tyttö27HKI

      Elämä pois-nimimerkillä kirjoittanut, mulle kävi aivan samoin 18-vuotiaana :( Ja muutenkin sun tarina kuulosti ihan samalta kuin oma elämäni. Kärsin masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta....
      Ei mulla tällä hetkellä ole ketään tosi ystävää (ei ole ollut varmaan 10-vuoteen), mutta onhan tossa pari "ryyppykaveria". Eipä niistä kyl paljonkaa iloa ole.... Mielellään ottaisin myös meilikavereita. Ties vaikka joskus tulevaisuudessa näkisikin :)

    • Tanja84

      Elämäpois :

      Henkisen hyvinvointisi kannalta suosittelen selvittämään, mitä edelliselle kaveriporukallesi tapahtui. En usko että he kaikki voivat vain yhtäaikaa kyllästyä seuraasi yht'äkkiä. Epäilen että taustalla on pahanpuhumista muodossa tai toisessa. Laita mailia tai viestiä facebookissa heistä jollekin (oliko joku heistä sinulle läheisempi kuin muut?) ja vaadi saada selitys tilanteelle. Sinä kuitenkin investoit myös paljon aikaasi ja voimavarojasi ystävyyteen näiden 3 tytön kanssa, sinun kuuluu saada tietää miksi ystävyytesi kaikkien kolemn kanssa katkesi kuin kananlento.

      Mutta jatka toki samalla uusien ystävien hankkimista ja elä muutenkin aktiivista elämää, jotta sinulla ei ole aikaa enää murehtia tuota välirikkoa sen jälkeen kun tiedät miksi se tuli. Näin saat sille asialle päätöksen ja voit siirtyä elämässäsi eteenpäin. Se helpottaa.

    • 0 ystävää

      Tuossa on kyllä ideaa, että voisi netin kautta alkaa keskustelemaan. Voisi keskustella muitten kanssa ja samalla yrittää kehittää keskustelutaitojaan. Tietenkin tositilanteessa keskusteleminen onkin sitten jo aivan toinen juttu mutta on sekin nyt sentään jotain. Jos hyvin keskustelu sujuu netin puolella ja välimatka ei ole mahdoton voisi melkein tavata tosielämässäkin. Minähän kokeilen tuota tapaa juuri nyt ja ei kai tässä mitään voi hävitäkkään. Jollain tavalla tätä "edistystä" elämään on vain lähdettävä hakemaan.

    • neiti24hki

      Mun tarina on aivan samanlainen, kuin ap:lla. Mulla oli tommonen porukka ylä-asteella.
      Aina välillä vieläkin mietin mitä tapahtui, koska kaikki oli hyvin. Olin yhden päivän pois koulusta ja kun tulin takaisin niin ei kukaan enää luokaltani puhunut mulle.. Ryhmätyöt tein aina yksin ja liikuntatunneilla joukkueisiin valittiin viimeisenä, ruokalassa yksin tai käytävällä omia eväitä syöden.
      Mulla ei ole koskaan pahemmin ollut kavereita, ei ollut edes ala-asteella. Sen takia meninkin suorittamaan peruskouluni loppuvuodet muualle toivoen parempaa.
      No lukioon päästyäni ajattelin, että ihmiset olisivat kypsempiä, mutta jouduin pettymään. Yksi entiseltä luokaltani tulikin samaan lukioon ja vähitellen uudet tuttavuudet hävisi. Nekin muutama joiden kanssa pyörin lukiossa, niin yhteydet katkesi valmistuttua. Ajauduimme vain eri teille. Otin aina välillä yhteyttä mutta tuloksetta. Lukion jälkeen alkoi työelämä keikkafirmassa.. Opiskelemaan en ole päässyt mikä harmittaa ja kovasti. Olisi mukava tutustua uusiin ihmisiin, joihin vois luottaa ja käydä joskus juhlimassa. Vuosien aikana musta on tullut sillain vahva ja olen vain hyväksynyt asian, vaikka tuntuukin tosi pahalta.. Ne joille olen joskus puhunut asiasta eivät ymmärrä ,että tuollaiset asiat eivät noin vaan unohdu.. Onnekseni sain seurustella 3v. mutta sekin nyt päättyi :( oma virheeni oli että takerruin liikaa.. Entinen ihmetteli miksen koskaan esitellyt kavereitani. Sori, tekstini sekavuus :D

    • neiti24hki

      Ja vielä tätä sekavuutta lisää.. Kateellisia kenties jostakin? Eivät sun arvoisiasi sitten. Ei kannata välittää jos ei heitäkään kiinnosta.. Aluksi tuntuu varmasti todella pahalta, mutta kyllä se sitten helpottaa. Elämä on! Näköjään en ollut ainut jolle oli näin käynyt. Itsekin olen aika ujo, varsinkin tämmöisien tapahtumien jälkeen.. Pakotin itseni asiakaspalvelualalle :D Koirakin on hyvä, ikävä ettei minulla ole enää sitäkään.. Niin ja nettistäkin on ollut kyllä apua.

    • ennenkin-tänne-kirj.

      Minullakin oli yläasteella vielä "kavereita". Kauan kesti, ennen kuin tajusin, minkälaisia he ovat. Silti pyörin heidän kanssaan, kun ei muitakaan ollut. Yläasteen jäätyä taakse nämäkin jäivät, ja hyvä niin.

      Lukiossa minulla oli 3 kaveria, joista kaksi lopetti lukion. Nyt on tämä kolmas enää jäljellä, ja hän on ollut suurena tukena. Ystäväksi hänestä ei kuitenkaan ole.

      Koko yläasteen ja lukion ajan olen kokenut kiusaamista (henkistä), syrjintää. Välillä tuntuu kuin minua ei olisi olemassakaan. (( Esim. Olen käynyt lukion salibandy-vuorossa useasti, mutta jos en itse oikein hae mukaan porukkaan, minua ei sinne kysytä, vaikka muilta ympärilläni kysyttäisiinkin ))

      Ystäviä minulla on... 2. Tosin toisen olen nähnyt 3 kertaa. Jutellaan yleensä mesen välityksellä, että ei siis kasvokkain voi juuri koskaan hoitaa asioita. Toinenkin on vähän... "" vaillinainen "" ystäväksi.

      neiti24hki:n mainitsema päättynyt seurustelusuhde [[ =( ]] takertumisen vuoksi taitaa koitua minunkin ongelmakseni. En siis seurustele, mutta yritän rakentaa suhdetta erään tytön kanssa. Siitä ei kyllä taida tulla mitään... ja kun se loppuu, maailma romahtaa aika täydellisesti.

    • pas.ka elämä

      Ei kukaan uskalla seurustella mun kanssa. Eikä kukaan halua olla kaveri.
      Olen hel.vetin ällöttävä ihminen.

    • Cube.

      Mikä ihme teissä naisissa oikein on vikana, kun aina "puukotatte" ns. ystäviänne selkään? Jos joku sattuu olemaan vähän paremman näköinen ja muodikkaampi kuin te, niin puhutte kateellisena pahaa toisen selän takana.

      Jopa varakkuus ja avoimuus voi olla riskitekijä.

    • realism-I

      Cube : turha yleistää.
      Eivät kaikki naiset, tai kokemukseni mukaan edes suurin osa käyttäydy noin.
      Samoin kuin kaikki miehet eivät ole kiinnostuneita urheilusta ja vietä päiviään punttiksella pullistelemassa lihaksiaan.
      Rajoittunut sukupuolikäsityksesi on peräisin mediasta.

      Periaatteessa monesti muiden 'kateus' on kiinni omasta käytöksestä.. esim jos henkilö, nainen tai mies, on hyvännäköinen ja käyttäytyy koppavasti, on suuri vaara että jää yksin tai hänestä aletan puhua pahaa.
      Syy on koppavuudessa ja muiden halveksunnassa.
      Toisinaan esim. hiljaisuus ja eristäytyminen tulkitaan myöskin koppavuudeksi, vaikka se ei sitä olisi.

      Ystävällisyys ja avoimuus johtavat hyvin harvoin syrjintään, ne ovat ne valtit joilla ihmissuhteita siunaantuu.
      Ihmiset haluavat tuntea olevansa hyväksyttyjä ja vertaistensa seurassa (jotkut ihmiset tosin haluavat aina pokkuroida ja olla itseään paremmannäköisessä, varakkaammassa ja vaikutusvaltaisemmassa seurassa..esim. rikkaiden puolueen kokoomuksen äänestäjät, jotka kuitenkin ovat itse tavallisia työläisiä..:) se heille suotakoon)

      Mutta pääosin kun on ihmisille ystävällinen ja viestii että hyväksyy heidät sellaisenaan, saa ystäviä eikä myöskään herätä ihmisissä aggressioita.

      Väitit että liiallinen avoimuus voi johtaa syrjintään ;
      Jatkuva itsensä korostaminen ja suuna päänä oleminen ihan joka paikassa ja jokaisessa keskustelussa on kyllä liikaa avoimuutta. Se on rasittavaa.
      Kohteliaisuus muita kohtaan on hyvä muistaa.

      Ja jonkun rahakkuus häiritsee vain siinä tapauksessa että henkilö jatkuvasti rehvastelee rahoillaan ja ostoksillaan, yrittäen asettaa näin itsensä taas muita korkeampaan asemaan. Eli ei ole kyse kateudesta toisen miljoonia(?) kohtaan vaan ärtymyksestä toisen huonoa käytöstä kohtaan.

      • Tyttönen

        Tässä on muutama takuuvarma konsti saada ystäviä :
        (jotka itsekin tässä vasta tajusin)

        1) Uusille ihmisille, jotka sinua eivät tunne, olet tuntematon. Sinua arvioidaan muun muassa käytöksesi ( avoimuutesi ja ystävällisyytesi ) perusteella, sen perusteella miten luontevasti hyväksyt muut, kuinka hyvä itseluottamus sinulla on, miltä tuoksut, miltä näytät jne.

        Ulkoinen minäsi ja se, mitä tunnet sisälläsi , se kuka itse TUNNET olevasi ovat kaksi eri asiaa. Ihmiset eivät näe sisällesi välittömästi, he näkevät vain sen mitä sinä maailmalle viestität.
        Jos olet masentunut/väsynyt/onneton , se näkyy ulospäin aivan varmasti ja vaikuttaa siihen, millaisen kuvan muut sinusta saavat.
        Vaikka se ei tarkoita sitä että sellainen sinä olisit 100% ajasta.

        Tiedän että se risoo kun ihmiset antavat typeriä tekopirteitä ohjeita tyyliin
        " don't worry- be happy" , mutta siinä oikeasti piilee totuuden siemen.
        Niin kauan kun et tunne ihmisiä kunnolla, et oikein voi olettaa heidän automaattisesti rientävän avuksesi kun olet onneton.
        Sinun täytyy ensin tutustua heihin positiivisessa mielessä ja sitten toivoa että sitten myöhemmin heidän tukensa ja välittämisensä kantaa sinut vaikeiden aikojen yli.

        Jos olet masentunut / sairastat paniikkihäiriötä tms. , hoida asia kuntoon vaikka mikä olisi. Pakota itsesi hankkimaan siihen apua, ei ole muuta vaihtoehtoa.
        Vaikka et uskoisi lääkkeisiin ja/tai terapiaan, kokeile niitä silti ja katso jos olosi helpottaa, vaikka vain siihen asti että pääset liikkeelle ja pahimman yli.
        Aloita lenkkeily. Liiku rauhassa omaan tahtiisi ja hengitä happea syvään keuhkojen täydeltä. Kuuntele samalla jotain piristävää musiikkia, mielellään jotain uutta jota et liitä mihinkään menneisiiin tapahtumiin mielessäsi.
        Nyt ei ole aika kuunnella menneisyyden lemppari nyyhkybiisejä, sen aika on joskus myöhemmin kun olet henkisesti paremmassa kunnossa.
        Eli etsi runsaasti uutta musiikkia jota et ole aiemmin kuunnellut ja josta tulet hyvälle mielelle.

        Jos olet ylipainoinen, laihduta. ( ja olen siis itse ex-ylipainoinen)
        Helpommin sanottu kuin tehty.
        Mutta mitä voit itse tehdä, on että ala kirjata syömisesi ylös ja harrastamasi liikunnan määrä. Tarkkaile syömisiäsi.
        Muista että ruoan tarkoitus on olla polttoainetta ja lopeta itsesi lohduttaminen ruoalla. Pidä kuitenkin huolta että syöt säännöllisesti ja että vatsasi on täysi kun lopetat syömisen, mutta ettet kuitenkaan ole ihan ähkyssä. Opettele kohtuutta kaikissa elintavoissasi, olosi helpottuu huomattavasti.
        Ja tämä siis kaiken elämän siedettävämmäksi tekemisen, itsensä hemmottelun ja ruoalla lohduttamisen kustannuksella.

        Lopputulos on sen arvoinen .
        (= tasaisen hyvä olo, jaksat tehdä asioita ja voit hyvin, ja jos on pudotettavaa painoa, ne lähtee myös)

        JATKUU..


      • MirellaKK
        Tyttönen kirjoitti:

        Tässä on muutama takuuvarma konsti saada ystäviä :
        (jotka itsekin tässä vasta tajusin)

        1) Uusille ihmisille, jotka sinua eivät tunne, olet tuntematon. Sinua arvioidaan muun muassa käytöksesi ( avoimuutesi ja ystävällisyytesi ) perusteella, sen perusteella miten luontevasti hyväksyt muut, kuinka hyvä itseluottamus sinulla on, miltä tuoksut, miltä näytät jne.

        Ulkoinen minäsi ja se, mitä tunnet sisälläsi , se kuka itse TUNNET olevasi ovat kaksi eri asiaa. Ihmiset eivät näe sisällesi välittömästi, he näkevät vain sen mitä sinä maailmalle viestität.
        Jos olet masentunut/väsynyt/onneton , se näkyy ulospäin aivan varmasti ja vaikuttaa siihen, millaisen kuvan muut sinusta saavat.
        Vaikka se ei tarkoita sitä että sellainen sinä olisit 100% ajasta.

        Tiedän että se risoo kun ihmiset antavat typeriä tekopirteitä ohjeita tyyliin
        " don't worry- be happy" , mutta siinä oikeasti piilee totuuden siemen.
        Niin kauan kun et tunne ihmisiä kunnolla, et oikein voi olettaa heidän automaattisesti rientävän avuksesi kun olet onneton.
        Sinun täytyy ensin tutustua heihin positiivisessa mielessä ja sitten toivoa että sitten myöhemmin heidän tukensa ja välittämisensä kantaa sinut vaikeiden aikojen yli.

        Jos olet masentunut / sairastat paniikkihäiriötä tms. , hoida asia kuntoon vaikka mikä olisi. Pakota itsesi hankkimaan siihen apua, ei ole muuta vaihtoehtoa.
        Vaikka et uskoisi lääkkeisiin ja/tai terapiaan, kokeile niitä silti ja katso jos olosi helpottaa, vaikka vain siihen asti että pääset liikkeelle ja pahimman yli.
        Aloita lenkkeily. Liiku rauhassa omaan tahtiisi ja hengitä happea syvään keuhkojen täydeltä. Kuuntele samalla jotain piristävää musiikkia, mielellään jotain uutta jota et liitä mihinkään menneisiiin tapahtumiin mielessäsi.
        Nyt ei ole aika kuunnella menneisyyden lemppari nyyhkybiisejä, sen aika on joskus myöhemmin kun olet henkisesti paremmassa kunnossa.
        Eli etsi runsaasti uutta musiikkia jota et ole aiemmin kuunnellut ja josta tulet hyvälle mielelle.

        Jos olet ylipainoinen, laihduta. ( ja olen siis itse ex-ylipainoinen)
        Helpommin sanottu kuin tehty.
        Mutta mitä voit itse tehdä, on että ala kirjata syömisesi ylös ja harrastamasi liikunnan määrä. Tarkkaile syömisiäsi.
        Muista että ruoan tarkoitus on olla polttoainetta ja lopeta itsesi lohduttaminen ruoalla. Pidä kuitenkin huolta että syöt säännöllisesti ja että vatsasi on täysi kun lopetat syömisen, mutta ettet kuitenkaan ole ihan ähkyssä. Opettele kohtuutta kaikissa elintavoissasi, olosi helpottuu huomattavasti.
        Ja tämä siis kaiken elämän siedettävämmäksi tekemisen, itsensä hemmottelun ja ruoalla lohduttamisen kustannuksella.

        Lopputulos on sen arvoinen .
        (= tasaisen hyvä olo, jaksat tehdä asioita ja voit hyvin, ja jos on pudotettavaa painoa, ne lähtee myös)

        JATKUU..

        Eli tähän mennessä :

        1) Kiinnitä huolta riittävään ja laadukkaaseen yöuneen (KAIKISTA TÄRKEIN ASIA)
        2) Hoida henkisen terveyden häiriöt kuntoon jos sellaisia on
        3) Syö hyvin ja liiku, etsi tähän oma tapasi, jota sinun on mahdollista noudattaa

        4) Näytä ja tuoksu hyvältä.
        Samantekevää mitä itse ajattelet pinnallisista ulkonäköään märehtivistä ihmisistä, tee silti asioita itsesi eteen ja pidä itsestäsi hyvää huolta.
        Sinä ansaitset sen. Hoida hiuksesi ja ihosi huolella, jos tarvitset ammattilaisen apua, hanki sitä. Tutustu edullisiin tapoihin hoitaa ihoa ja hiuksia, kuten esim. oliiviöljy. Käytä vartalon ihon kuorintaan esim. öljyä ja merisuolaa tms. (mitä kaapistasi sattuu löytymään). Hoida kynnet. Jos sinulla on silmälasit, osta uudet kehykset ja hanki vaihtelun vuoksi myös piilarit. Huolehdi että hampaasi ovat valkoiset ja käy säännöllisesti hammaslääkärissä vaikka kuinka pelottaisi.
        Käy suihkussa joka aamu ja pukeudu ainoastaan puhtaisiin vaatteisiin (ja vaatteet ovat likaiset kun niitä on käytetty kerran) ..
        Käy ostamassa uusia vaatteita (myös esim- alennusmyynneistä, kirppareilta ja kierrätystoreilta) ja jos ostat uusia vaatteita, usko kerrankin myyjää ja heitä oma vakiintunut tyylisi hetkeksi pois.. asian tarkoitus on tuoda UUSIA asioita elämääsi ja piristää ja virkistää sinua, jotta tuntisit olosi hyväksi.
        Asioi liikkeissä joiden tuotteisiin sinulla on varaa.
        Jos aikaisemmin söit roskaruokaa, suklaata, joit alkoholia tms., vähennä sitä huomattavasti ja käytä säästyneet rahat oman ulkonäkösi kohentamiseen.
        Takaan että sillä on vaikutus ihmisiin ympärilläsi.
        Osta itsellesi jonkinlainen tuoksu ja käytä sitä (säästeliäästi).. jos et hanki sitä, tuoksu kuitenkin joka ikinen päivä ainoastaan miedosti deodorantilta, saippualta ja shampoolta ja varmista että hiuksesi ovat puhtaat.

        Katso mallia tyyliisi niiltä ihmisiltä joiden ystävä haluaisit olla.
        Se helpottaa urakkaasi jos tulet ulkonäkösi puolesta hyväksytyksi ja tekee itsetunnollesi hyvää.
        Eli älä siis ajattele että sinun pitäisi kelvata likaisena ja ruokkoamattomana, vaan ala tehdä asioita itsesi eteen.

        5) Anna ihmisille mahdollisuus tutustua sinuun ja ole heille ystävällinen.
        Jaa asioita omasta elämästäsi heidän kanssaan. Puhu muista ystävistäsi joiden kanssa olet tehnyt asioita ja viettänyt aikaa (vaikka he olisivat olleet perheenjäseniäsi...) ..sano vain ylimalkaisesti että olit 'kavereidesi kanssa' .
        Kerro kuulumisiasi ja tulevaisuuden suunnitelmiasi. Kysy ihmisiltä mitä heille kuuluu ja millaisia suunnitelmia heillä on.
        Älä tunne häpeää, jos mokaat, naura ja siirry eteenpäin.
        Jos joku on sinulle ilkeä tai koppavan oloinen, älä lähde siihen mukaan.;
        ole silti hänelle kohtelias ja siirry seuraavaan ihmiseen, johon haluat tutustua.
        Tutustu jatkuvasti uusiin ihmisiin ja juttele heille. Jos saat tuttuja, sinulla on erittäin hyvä mahdollisuus saada myös ystäviä pidemmän ajan kuluessa.
        älä hyljeksi ketään, älä roiku kenessäkään, mutta ole silti ystävällinen ja avoin ja mieti mitä voit tehdä että vaikutat siltä että sinulle voi tulla juttelemaan.

        Tuossa ovat nuo nyrkkisäännöt joita kirjaimellisesti noudattamalla et voi olla saamatta tuttuja, kavereita ja lopulta ystäviä.

        Minun piti itse tajuta jotkut näistä asioista kantapään kautta, olin masentunut, tunsin häpeää tilanteesta ja luulin että syy on minussa.
        Että muut jotenkin näkevät sieluuni eivätkä pidä persoonastani..
        Olin väärässä. He eivät vain uskaltaneet lähestyä omissa oloissaan olevaa uhkaavan ja vihaisen oloista homssukasaa. :)
        Nyt minulla on ystäviä, paljon. Ja heitä tulee jatkuvasti lisää.

        Onnea & menestystä teille kaikille. :)


      • Anonyymi

        Toi on kyllä ihan aivovammaista ajattelua että hiljaisuus olisi jotenkin huono asia mistä ihmiset saa Tällaisia ajatuksia hiljainen ihminen on vain hiljainen Ei siinä ole mitään pahaa.


    • Tiiger

      Toi on totta että ensin pitäisi pureutua mahdollisiin mielenterveyden häiriöihin, koska ne ovat monesti kaikkien muidenkin ongelmien taustalla.
      Jos haluaa parantaa elämänlaatuaan ja saavuttaa itselleen itse asettamansa tavoitteet, on yksinkertaisesti vain päästävä negatiivisesta ajattelusta ja itsensä syyttelemisen kierteestä. Se kaikki lähtee aivokemiasta asti ; jos kärsii jatkuvasta serotoniinivajeesta, on hyvin hankala ajatella pitkäjänteisesti, pitää epäonnistumiset mittakaavassaan ja nähdä uudet mahdollisuudet, joita on vaikka millä mitalla.
      Joten monilla ihmisillä ensimmäinen askel ystävyyssuhteiden luomisessa on mielialalääkkeiden aloitus, terapian aloittaminen tai liikunta (mutta se toimii vain, jos on oikeasti vielä energiaa päästä liikkeelle) , tai kaikki 3 yhdessä.
      Muitakin tapoja on. Pointti on se, että on pakko toimia, muuten olet samassa pisteessä vielä vuoden päästäkin.
      Ja vaikka et muuten kaipaisikaan ystäviä, muista että ystävättömyys on itseään ruokkiva negatiivinen kierre, joka tuo sinulle itsesyytöksiä ja arvottomuuden tunnetta, ja sinä haluat siitä tunteesta eroon. Ja ihmisille puhuminen helpottaa oloasi. Joten tähtää siihen että saisit ystäviä, vaikka koet että et niitä tarvitse.

    • aina yksin :(

      Täällä myös yksi yksinäinen!!
      Olen ollut varmaan koko elämäni yksinäinen. En muista hetkeä, jolloin olisin ajatellut "kiva kun on nyt hyvä ystävä vierellä, jolle voin puhua mistä vain". Poikaystäväni on poikkeus, mutta häneenkin tutustuin vasta pari vuotta sitten kesällä.
      Sitä ennen vietin kaikki loma-ajat kotona, liikuin kyllä vanhempieni mukana mutten nähnyt kovinkaan usein kavereita tai omanikäisiäni. Minulla on vain yksi samanikäinen serkku, hänkin asuu Ruotsissa joten näen häntä todella harvoin. Hänellä on siellä täydellinen elämä, miljoona ystävää ja muutenkin kaikki hyvin. Ei me olla niin läheisiä kuin lapsena, kun nähtiin joka kesä.

      Olen perheen ainoa tyttö, sekä nuorin. Mulla on kolme isoveljeä ja vanhemmat ovat kyllä edelleen yhdessä. Mä välillä varmaan melkein jo syrjäydyin kaikesta. En mä tienny ulkomaailmasta mitään. Asuin 40 kilsan päässä keskustasta, eikä sekään kunta ole mikään iso, muutama isompi kauppa muttei esim vaateliikkeitä juurikaan. Nuoruuteni ja lapsuuteni vietin lievästi sanottuna tynnyrissä.

      Olin kyllä melko hemmoteltu, sain paljon leluja ja vaatteita. Mutten koskaan ystävää. Kuka haluaa 100 kpl barbi-nukkeja kun ei ole ketään kenen kanssa leikkiä niillä. Kai minä halusin niitä kun luulin että elämäni jotenkin paranee lelujen avulla. Olin tuolloin vielä todella ujo ja arka, että silloin harvoin kun näin kavereitani, jännitin tapaamisia ja alkuun meni vähän ujostellessa. Välillä jopa ahdistuin kavereitten näkemisestä, varsinkin sellaisten joita en kunnolla tunne, niinpä usein peruin tapaamiset.

      Yläasteelle mennessäni minusta varmasti huomasi miten syrjäytynyt olin. 300 oppilaan koulussa olin kuin pelästynyt peura ajovaloissa. Tottakai se oli iso muutos kun entisessä tuppukylämme koulussa oli vain joku 20 oppilasta. Seiskalla vilkuilin koko ajan ympärilleni ettei kukaan vain tuijota minua. Se oli varmaan jo sairasta epävarmuutta. Se tuhosi mun itsetuntoa ja oli tosi raskasta. Vasta koulupäivien jälkeen pystyin rentoutumaan ja olemaan oma itseni.
      Roikuin ala-astelaisessa kaverissani, luulin että me oltiin vielä bestikset niinkun ala-asteella. Kaverini oli kuitenki sosiaalisempi kuin minä ja alkoi tutustua muihin. Minä en viihtynyt hänen kavereidensa tai luokkalaistemme kanssa, mutta pyörin niissä porukoissa mukana silti. Olin useimmiten hiljaa mutta kaverini kanssa saatoin höpötellä paljonkin.

      Kasilla tutustuin ala-astelaisiin kahteen kaveriini, joihin olin menettänyt välit ala-asteella. Heidän kaveriinsa, joka oli samalta pieneltä kylältä kuin minäkin, tutustuin myös. Hänen kanssaan aloin olemaan enemmän ja ex-bestikseni sai rauhassa olla muiden kanssa, huomasi hänestä miten mun seura ei kiinnostanut.

      Ysillä jo ekana päivänä huomasin miten koko lukuvuosi tulee olemaan yhtä helvettiä. Olin oikeassa. Ysiluokka on ollut tähän mennessä kauhein vuosi elämässäni. Ex-bestikseni ei edes moikannut mulle enää kun tulin kouluun ekana päivänä ja olisin halunnut kysellä mitä oli tehnyt kesällä. Hän vain käveli koppavana mun ohi uuden parhaan kaverinsa kanssa. Pidättelin jo tuolloin itkua. Se ei ollut kuitenkaan mitään verrattuna tuleviin kuukausiin.

      Ex-bestikseni ei moikannut mulle ja mä olin kuin joku haiseva raato jota se vältteli. Koitin olla oma-aloitteinen ja tutustua muihin koulun samanikäisiin tyttöihin - siinä onnistumatta. Tuntui kuin aina oisin vaan väkisin tunkenut joukkoon, vaikka koitin puhua itsekin ja kysellä muitten kuulumisia. Sanoin muille iloisesti moi, ja kysyin monesti saako heidän kanssaan olla välitunnin ajan. Olisin hyväksynyt kieltävänkin vastauksen, olin melkein jo tottunut yksinäni olemaan.

      Pukeudun tuolloin ihan normaalisti, meikkasin luonnollisesti, käytin hajuvettä ja huolehdin hygieniastani. Silti se alkoi - syrjiminen, joka jatkui viimeiseen koulupäivään asti. Jos menin johonkin tyttöporukkaan, siinä yksi käänsi selkänsä mulle ja alkoi kuiskia toisen korvaan ikäviä juttuja minusta. Nielin kyyneleeni.
      Luokkalaisenikin taisivat vihata minua, hekin välttelivät minua eikä kukaan halunnut olla kanssani. Jäin liikuntatunnilla aina viimeisenä erään lihavan tytön kanssa, joka ei osallistunut peleihin. Minä sen sijaan olin usein aktiivinen ja varsinkin koripallosta pidin kovasti. Lihava tyttö valittiin joukkueeseen mieluummin kuin minut.
      Näin tapahtui luokassakin. Olin aina viimeinen joka valittiin, eikä kukaan halunnut olla samassa ryhmässä kanssani.
      Joskus jos menin vain syömään johonkin pöytään, koitin olla niinkuin ilmaa, silti toiset pöydässä olijat vaihtoivat paikkaa.

    • aina yksin :(

      Opettajat eivät puuttuneet koskaan asiaan, varmaan hekin ajattelivat minun olevan outo ja kummallinen. Tekisi mieli kysyä joskus noilta syrjijöiltäni, mikä minussa oli vikana tuolloin. Olinko liian tungetteleva, enkä olisi saanut edes yrittää tutustua kehenkään?
      Tai sitten ex-bestikseni kertoi muille minkälainen olin, ja kaikki alkoivat sen perusteella vihata minua. En voi koskaan tietää.

      Ysin jälkeen aloitin amiksen, jossa ei ollut enää syrjintää tai mitään. Silti jotenki olin ulkopuolinen. Olin todella pohjalla ja mulla oli varmaan masennustakin, koitin silti jaksaa ja pakotin itteni menemään kouluun vaikka ahdisti. Olin siellä enimmäkseen parin ala-astelaisen kaverini kanssa, joitten kanssa olin tutustunut uudelleen. He olivat kuitenkin aika lapsellisia eikä heille voinut omista ongelmistaan kertoa. Usein ajattelin että mieluummin vaikka jalkani katkaisisin kuin menisin kouluun. Tälläisiä ajatuksia oli varsinkin yläasteella.
      Ekalla amisluokalla tutustuin poikaystävääni, jonka kanssa olen edelleen. Hänen avullaan oon rohkaistunu ja päässy elämässä eteenpäin. Välit menivät loppuelämän ajaksi parin ystäväni kanssa toisen amisvuoden lopulla, he olivat kaksoset.
      Viimeisen amisvuoden sinnittelin loppuun, vaikka kävi mielessä keskeyttäminen monesti. Mua ahdisti niin paljon kun olin koulussa niin yksinäinen. Luokkalaiseni olivat mukavia mutte heille oli se ja sama olinko koulussa vai en.
      Valmistuin kuitenkin hyvin arvosanoin, esim. opinnäytetyöstä sain parhaan mahdollisen numeron.
      Huhtikuussa sain keskustasta oman kämpän. Pääsin pois porukoitten nurkista ja en ahdistu enää ihan niin paljoa kuin siellä korvessa. Luulin että saan ystäviä ja elämäni paranee huomattavasti, mutta ei, olen yhtä yksinäinen kuin ennenkin.

      Yksi hyvä ystävä jolle olen puhunut paljonkin, on sanonut poikaystävälleni ettei minun kanssa keksi oikein puhuttavaa. Tuon taisi sanoa ex-bestiksenikin ysiluokalla, kun joskus kysyin häneltä, miksei seurani kelpaa. Miksi pitäisi olla koko ajan puhumassa? Haluaisin ystävän jonka kanssa voisin olla oma itseni, tarvitsisi miettiä jatkuvasti puheenaiheita ettei toinen vain vaivaannu hiljaisuudesta!

      Aattelin hommata apua tähän, meen puhumaan jollekkin. Mua ahistaa välillä niin pienetkin asiat, ja se ahistus ihan oksettaa. Toivon että saan itteeni niskasta pian kiinni ja saan soitetuksi psykiatrille.
      Sain sentään harjottelupaikan muutama viikko sitten, eipähän tarvitse koko ajan neljän seinän sisällä olla. Silti melkein joka aamu töihin lähtö ahdistaa todella paljon.
      Toivon että vielä joskus mulla on ees yksi hyvä ystävä...

      Usein myös jos olin yläasteella tai olen nykyään jossain tyttöporukassa, tunnen silti itseni yksinäiseksi. Harvoille ihmisille uskallan näyttää oikeaa minääni, en kuitenkaan silti esitä mitään mitä en ole. Monet ajattelevat minun olevan varmasti todella ujo, vaikken kyllä olekkaan, se vain johtuu siitä etten halua ihmisten näkevän millainen olen oikeasti tai en vain uskalla tutustua ihmisiin.

      Elämäni valuu hukkaan tällä tavalla, tiedän sen... en kyllä jaksa enää yrittää kun toisaalta olen jo tottunut olemaan yksin vaikka se itkettääkin ja masentaa...

      • Haluaisitko ottaa minuun yhteyttä, nimim. "aina yksin :( "?
        ...jos kaipaat jotakuta, jonka kanssa voi puhua (keskustella msn tms.), mutta olla myös hiljaa....

        Toivoisin, että minä voisin olla tuo "yksi hyvä ystävä". Jos tutustuttaisiin edes jotenkin, kertoisin hieman tarkemmin omasta luonteestani (vaikka täältä Suomi24:sta siitä voikin saada jonkinlaisen kuvan...) :)


    • aina yksin :(

      ristahaabal, juttuseura kelpaa aina :) Antaisitko msn tai sähköpostiosoitteesi, voisi siellä sitten puhua lisää? :)

    • Sosiaalinen erakko36

      Silloin kun yksinäisyys ei ole itse valittu vaihtoehto, se voi tuntua tosi kurjalta ja ikävältä. Oletko miettinyt, että oletko itse myös vastuussa siitä, että sinulla ei ole ystäviä? Ja mitä voisit tehdä sen asian eteen?

      Tietokone on yksi väylä poistaa yksinäisyyttä. Netissä on vaikka kuinka paljon erilaisia palstoja ja chatteja, johin voi mennä keskustelemaan toisten kanssa. Esimerkiksi suomi24:n treffipalsta on eräs keino tutustua uusiin ihmisiin. Jos laittaisit ilmoistuksen tällaiselle palstalle, voisit tutustua moniin uusiin ihmisiin, voisit chattailla heidän kanssaan tai vaikkapa vaihtaa numeroita.

      Erilaiset harrastukset ovat myös hyvä keino tavata uusia ihmisiä. Harrastusryhmiä on pilvin pimein. Valitse se mikä sinua kiinnostaa.

      Liikunta tekee ihmiselle ihmeitä, keho pysyy kunnossa ja terveenä ja mieli virkeänä. Oman kehon hoitamisesta kannattaa aina pitää kiinni.

      En tiedä minkä ikäinen olet, mutta kuvittelisin, että aika nuori. Yksin oleminen tarjoaa sinulle loistavan mahdollisuuden tutustua itseesi. Ihmisen olisi tärkeintä olla oman itsensä paras ystävä. Miten sinä voisit tulla itsesi parhaaksi ystäväksi? MIten voisit rakastaa ja arvostaa itseäsi enemmän? Ihminen, joka on kotona omassa kehossaan ja elämässään, huokuu tyytyväisyyttä ja rauhaa. Sellaisen ihminen vetää luoksensa toisia ihmisiä, jotka nauttivat tällaisen ihmisen seurasta. Viihtyisitkö sinä miehen kanssa, joka olisi sinun kaltaisesi?

      Ahdistaako sinua yksin oleminen? Jos näin on, niin henkisen kasvun kirjat voisivat avata asioita lapsuuteen. Lapsuutemme kirjoitaa pitkälti sen millaisia me olemme ja millaisiksi itsemme koemme. Kun sukellat syvemmälle omaan itseesi ja katsot mitä sisälläsi on, niin voit löytää kaikenlaista.. siellä saattaa olla pienen tytön ikävää, täyttymätöntä sylin tarvetta ja monenlaisia tukahdutettuja tunteita. esim. paljon itkemätöntä itku ja pahaa oloa. Näitä asioita ihminen voi työstää paljon yksinkin, mutta tarjolla on myös valtavasti erilaisia henkisen kasvun ryhmiä, joissa asioita voi käsitellä yhdessä toisten kanssa. Tämmöisessä ryhmässä kohtaaminen ja kasvaaminen on riemullista.

      Mnä itse olen 36 vuotias nainen. Olen aina ollut sosiaalinen erakko eli tutustun ihmisiin älyttömän helposti ja viihdyn ihan missä vaan, mutta kuitenkin vietän paljon aikaa yksin. Sosiaalisuuteni tarve on pieni. Pärjään loistavasti ollessani yksin, eikä onnellisuuteni vaadi sosiaalisuutta toisten kanssa. Olen käynyt pitkän kasvun sisäiseen rauhaan ja tasapainoon. Vuodet 20-31 ikävuoden välillä asuin yksin. Seurustelusuhteita oli, mutta ne eivät olleet koskaan todella läheisiä. Ne olivat sellaista deittailua.Kun olin 31 vuotias, elämääni tuli se tärkeä ihmissuhde ja asun nykyisen mieheni kanssa yhdessä. Näin jälkeenpäin katsottuna, tuo yksin viettämäni aika oli todella tärkeätä minun kasvulleni. Toki kasvan koko ajan, mutta tuo aika on olltu merkittävintä minun elämässäni.

      Sinulla on nyt tämä aika elämässäsi. Laita nyt energia liikkeelle, mene liikkumaan, pura tunteita, tutustua itseesi, hae seuraa vaikka koneelta, soita vanhoille tutuille (saatat vaikka yllättyä). Elämä on aaltoilua, tunteita tulee ja menee.. elämä virtaa eteenpäin. KOhta elämässäsi on aivan toinen tilanne ja et enää muista sitä olotilaa mitä koet nyt:)

    • ihan vtun jees

      Itelläni jotenkin aina päivää piristää kun pari kertaa viikossa kaupassa käydessä tervehtii myyjää, ja sanoo kiitos kun saa vaihtorahat. Tai jos joutuu soittamaan jonnekin asiakaspalveluun niin sitä huomaa että tämähän on kivaa itse asiassa.

      Näköjään täällä monilla menee suht hyvin kun ovat liittyneet Facebookiin ja siellä on nettikamuja. Itse ajattelen, että ei kehtais oikein ottaa Facebookissa yhteyttä yläasteen aikasiin koulukavereihin (niiden jälkeen en oikein ketään oo tuntenukkaan 8 vuoteen) ja kertois sitten niille että no ei tässä mitään, oon työttömänä ja näin.
      Ja toisaalta olis jotenkin noloo jos Facebookissa hankkis pelkkiä nettikavereita, silleen että olis 4 facebook-kaveria.

      Normaalistihan ihmisillä on kavereita, ystäviä, seurustelusuhteita ja monenlaisia menoja... siis ihan normaalia elämää, ei varmaan oo liikaa vaadittu. Onhan se nyt ihan luonnollista että puhuu ihmisille ja käy kavereiden luona ja muuta. Yleensähän ne parhaat kaverit tunnetaan jo päiväkodista tai ala-asteelta tai yläasteelta.
      Mutta sitten on tämmönen outo ulkopuolinen urpo jotka ei oo mistään kotosin eikä kuulu minnekään ja jota kukaan ei tunne eikä kiinnostakaan vaan päin vastoin.

      Lievästi sanottuna, elämä tuntuu jotenkin tyhjältä ja merkityksettömältä. Joskus sitä miettii, millaista olis viettää ihan normaalia, tavallista elämää.
      Monesti puhutaan "syrjäytyneistä", mutta yleensä niilläkin on kavereita ja ihan kivaa vaikka eivät olisi töissä tai koulussa.

    • Olen yksinäinen. Olen huono ihminen kun kukaan ei tykkää minusta!

      • elämäpois

        Et ole missään nimessä huono ihminen. Heitä on monia hauskoja, mukavia, hyväsydämisiä, vallan ihania ihmisiä, jotka ovat ikävä kyllä yksin. Tosin oletko sitten ollut muille ihmisille ilkeä? Haukkunut, kiusannut ym?

        Tällä hetkellä minun olemassaolostani ei tunnu olevan kukaan kiinnostunut, mutta en silti koe, että olisin huono ihminen. Olen ollut ihmisten seurassa liian ujo eikä kohdalleni ole osunut sellaisia ihmisiä, joihin tutustua, siinäpä se. Kyllä susta varmasti jokunen tykkää. :) Kaikkea hyvää sulle ja muille yksinäisille.


      • elämäpois kirjoitti:

        Et ole missään nimessä huono ihminen. Heitä on monia hauskoja, mukavia, hyväsydämisiä, vallan ihania ihmisiä, jotka ovat ikävä kyllä yksin. Tosin oletko sitten ollut muille ihmisille ilkeä? Haukkunut, kiusannut ym?

        Tällä hetkellä minun olemassaolostani ei tunnu olevan kukaan kiinnostunut, mutta en silti koe, että olisin huono ihminen. Olen ollut ihmisten seurassa liian ujo eikä kohdalleni ole osunut sellaisia ihmisiä, joihin tutustua, siinäpä se. Kyllä susta varmasti jokunen tykkää. :) Kaikkea hyvää sulle ja muille yksinäisille.

        En ole kiusannut ketään ikinä. Minusta vaan ei kukaan tykkää, joten olen huono ihminen. Aivan sama olisinko olemassa edes.


    • ihan vtun jees

      Itelläni jotenkin aina päivää piristää kun pari kertaa viikossa kaupassa käydessä tervehtii myyjää, ja sanoo kiitos kun saa vaihtorahat. Tai jos joutuu soittamaan jonnekin asiakaspalveluun niin sitä huomaa että tämähän on kivaa itse asiassa.

      Näköjään täällä monilla menee suht hyvin kun ovat liittyneet Facebookiin ja siellä on nettikamuja. Itse ajattelen, että ei kehtais oikein ottaa Facebookissa yhteyttä yläasteen aikasiin koulukavereihin (niiden jälkeen en oikein ketään oo tuntenukkaan 8 vuoteen) ja kertois sitten niille että no ei tässä mitään, oon työttömänä ja näin.
      Ja toisaalta olis jotenkin noloo jos Facebookissa hankkis pelkkiä nettikavereita, silleen että olis 4 facebook-kaveria.

      Normaalistihan ihmisillä on kavereita, ystäviä, seurustelusuhteita ja monenlaisia menoja... siis ihan normaalia elämää, ei varmaan oo liikaa vaadittu. Onhan se nyt ihan luonnollista että puhuu ihmisille ja käy kavereiden luona ja muuta. Yleensähän ne parhaat kaverit tunnetaan jo päiväkodista tai ala-asteelta tai yläasteelta.
      Mutta sitten on tämmönen outo ulkopuolinen urpo jotka ei oo mistään kotosin eikä kuulu minnekään ja jota kukaan ei tunne eikä kiinnostakaan vaan päin vastoin.

      Lievästi sanottuna, elämä tuntuu jotenkin tyhjältä ja merkityksettömältä. Joskus sitä miettii, millaista olis viettää ihan normaalia, tavallista elämää.
      Monesti puhutaan "syrjäytyneistä", mutta yleensä niilläkin on kavereita ja ihan kivaa vaikka eivät olisi töissä tai koulussa.

      • MisMieOon

        Tuo "syrjäytyneen" määritelmä on välillä mietityttänyt. Jos opinnoista ja työelämästä tipahtanut/jättäytynyt loiseläjä tai päihdeongelmainen on syrjäytynyt niin, mikä on sitten henkilö joka ei ole päässyt opintoihin tai työelämään mutta ei omaa sitäkään sosiaalista elämää mitä päihdeongelmaisilla on? Täyssyrjäytynyt?
        Olen itse hankkinut koulutusta mutta, vain huomatakseni että tälläkin alalla työllistyäkseen täytyy verkostoitua ja ylläpitää sosiaalisia kontakteja.
        Varmasti helppoa kuin heinänteko sellaiselle joka on sen aina taitanut, lapsenakaan en ollut aloitteellinen tutustuessa tai yhteyksien ylläpidossa joten mistäpä nuo taidot ja kontaktit sitten tähän hätään repäisisin.
        Haetaan vain kokemuskella ja ammattitaidolla varustettuja työtekijöitä, työkokemusta pitäisi olla vähintään 1 vuosi takana.

        Tekisi mieli sanoa työkkärissä että ostakaapas tosta naapurista(TeaK) tälläisille toivottomille tapauksille jokin 'luovan kusetuksen'-kurssi jossa arat ja epävarmat oppisi myymään vaikka jääkaappeja eskimoille. Just nyt tuntuu sille että töitä saavat ne jotka osaavat puhua itsensä töihin. Siinä joukossa on kaikenlaista "säätäjää", joillakin voi kuvitelmat omasta kyvykkyydestään olla todellista tasoa korkeammalla. Rautaisella itseluottamuksella "kaikki onnistuu", uunotetut työnantajat ja asiakkaat jäävät ihmettelemään päin persiitä vedettyjä laatoituksia ja sähkötöitä kun "säätäjä" on jo puhumassa itseään uusiin haasteisiin.

        Olisi ihan kiva päästä edes harjoittelemaan jotta saisi sitä työkokemusta ja sitämyötä itsevarmuuttakin, työmoraalia olisi mutta ketäpä se kiinnostaisi.


    • Kyllä tässä aikamoisena yksinäisenä sutena liikutaan, vaikka on noita tuttuja jokusen kappale. Menee tämä elämä näin yksinkin - varsinkin kun on siihen tottunut vallan hyvin :)

    • mitäpä tähän laittas

      voi vittu teijän kans! ite olisin ilonen ku sais olla rauhassa ja yksin. Vituttaa ku kaverit ja sisarukset koittaa "piristää" mun arkea, kyllähän mää nyt ite tiän mikä mua kiinnostaa. jos tahon seuraa ni sitte lähen liikenteeseen, ei mua kiinnosta sosialisoida varsinkaa selvinpäin kenenkää kans. tykkään tosin lueskella kaikkia blogeja ja vittuuntuneitten ihmisten kirjotuksia :) ei pahalla kuitenkaa, en oo paha ihminen. tykkään ihmisistä mutta tahdon olla rauhassa suurimman osan ajastani.

    • Täysi luuseri

      Itse olen 24v mies joka ei ikinä ole seurustellut ja jolla ei ole ollut 8 vuoteen yhtään ystävää. Yksi tuttu on jota näen, ehkä kerran pari vuodessa, johtuen siitä, että hän ei viihdy seurassani koska en osaa keskustella mistään.
      Ainoat sosiaaliset tilanteet ovat töissä ja nekin ovat pakollisia jotka ahdistaa jatkuvasti.
      Olen ollut ujo koko elämäni, mutta murrosiässä ujous muuttui oikeastaan sosiaalisten tilanteiden peloksi. Pelkään ihmisiä, en tiedä miksi, jännitän joka tilannetta jossa joudun olemaan jonkun ihmisen kanssa tekemisissä poislukien lähimmät sukulaiset. Minulla on vahvat mielipiteet asioista mutta en kahvikuppikeskusteluissa tuo niitä ikinä esille koska en uskalla ja tunnen, että ketään ei kiinnosta.
      Olen myös viimeaikoina huomannut, että jos joku sanoo minulle jotain joudun kysymään uudestaan muutaman kerran ennen kuin tajuan mitä hän tarkoittaa, johtuu ilmeisesti suuresta jännityksestä ihmisten seurassa, lisäksi olen nykyään melko kömpelö jos joudun töissä tekemään jotain jonkun toisen kanssa.

      • elämäpois

        ''Olen ollut ujo koko elämäni, mutta murrosiässä ujous muuttui oikeastaan sosiaalisten tilanteiden peloksi. Pelkään ihmisiä, en tiedä miksi, jännitän joka tilannetta jossa joudun olemaan jonkun ihmisen kanssa tekemisissä poislukien lähimmät sukulaiset. Minulla on vahvat mielipiteet asioista mutta en kahvikuppikeskusteluissa tuo niitä ikinä esille koska en uskalla ja tunnen, että ketään ei kiinnosta.
        Olen myös viimeaikoina huomannut, että jos joku sanoo minulle jotain joudun kysymään uudestaan muutaman kerran ennen kuin tajuan mitä hän tarkoittaa, johtuu ilmeisesti suuresta jännityksestä ihmisten seurassa, lisäksi olen nykyään melko kömpelö jos joudun töissä tekemään jotain jonkun toisen kanssa.''

        Kuulostaa juuri minulta. Minä olin ala-asteen aikana ujo, mutta kykenin silti puhumaan luokkatovereille aina silloin tällöin, riippui vähän. Joskus olin todella reipas ja pälättää pälätin. :D En ollut kömpelö eikä jännitys ollut niin paha kuin nykyään. Tykkäsin esiintymisestä todella paljon. Pääsin myös välitunneilla leikkeihin mukaan. Tosin minut jätettiin porukasta ulos muutaman kerran, kerroin siitä itkuisena vanhemmille, sitten otettiin yhteyttä opettajiin ja noin pääsin mukaan takaisin leikkeihin...

        Yläasteella jouduin koulukiusaamisen uhriksi ja se teki minusta sen, mikä olen nyt. Sosiaalisten tilanteiden kammo, ''ihmispelko'', jännittää, jännittää ja vielä kerran jännittää... Se jännitys on niin kamalaa, että siitä tulee fyysisestikin huono olo. Olen todella kömpelö nykyään. Eräskin tilanne oli minulle kömpelyyden huippu. Koulussa minun piti päästä jonnekin, en enää muista minne, ehkä vessaan tai muualle. Luokan ovi oli lukossa ja se piti avata. Kahvan alapuolelta piti vääntää jonkinmoista nuppia, että sen oven saisi auki. Siinä koko luokka oli hiljaa ja tuijotti, kun minä kamppailin vaivaisen lukon kanssa. Muut kun ajattelee, että lukko vaan auki ja ulos, minä mietin, että nyt nolaan itseni, kaikki nauravat minulle, olen kömpelö enkä saa ovea auki. Melkoinen aikahan siihen vierähti, kun yritin jännittyneenä saada ovea auki... Sellainen juttu. :D Ihan naurettavaa.

        Minäkään en saa mielipiteitäni esille. Minulla olisi mielipide asiasta kuin asiasta, paljon sanottavaa, mutta sitten en vaan uskalla. Pelottaa, jännittää ja lopulta unohdan koko asian, mitä piti sanoa. Joskus on käynyt niin, kun olen jutellut jonkun kanssa niin olen ilmaissut asiani jotenkin kiusallisesti, kun saan vain hiljaisen ja hämmentyneen katseen vastaukseksi. Joskus kun olen yrittänyt sanoa jotain hauskaa niin lopulta koko kertominen menee pieleen ja toinen sitten naurahtaa tekonaurua, mikä loppuu lyhyeen. Siitä alkaa kiusallinen hiljaisuus. Että sellaiset sosiaaliset taidot minullakin.

        Kai se on ihan hyvä juttu, että sinulla on edes tuo yksi tuttu? Ette varmaan kovin läheisiä ole jos häntä kutsut tutuksi? Voithan yrittää kehittää suhdetta ystävyydeksi. :) Jos kyseisen ihmisen näet jossain vaiheessa niin juttele reippaasti, ylitä itsesi. Sosiaalisten tilanteiden kammosta huolimatta minäkin olen ylittänyt itseni. Silloin kun minun ja vanhojen ystävieni suhde oli vielä alussa, oltiin juuri tutustuttu, minua pelotti juttelu, mutta pakotin itseni olemaan sosiaalisempi. Puhuminen teki oksettavan olon ja pelotti ihan hirveästi, mutta tein sen silti. Sanoin mitä ahdistuneeseen mieleeni vain tuli.

        Nykyään olen masentunut, tosin on se masennus jo helpottanut, mutta tuntuu kuin olisin taas siinä alkupisteessä, josta lähti käyntiin sosiaalisten tilanteiden kammoni. Itsensä ylittäminen tuntuu niin hankalalta. Surettaa ajatella, että enää ei ole ystäviä ja olen täysin yksin. Koko maailma odottaisi ulkona ja haluaisin kokea asioita, kun olen vielä nuori. Tahtoisin yksinkertaisesti elää ja tehdä, mitä ikinä haluankaan tehdä, oman tahtoni mukaan. Haluan ystäviä ja rakkautta ympärilleni. Neljän seinän sisällä olen kuitenkin jumissa yksinäisenä, kaverittomana, ainoa viihde on musiikki, televisio ja tietokone. Olen niin kyllästynyt tähän elämäntapaan, että itsemurha on tullut useasti mieleen, mutta sitä en tee, sen lupaan. Haluan elää tämän elämän siihen asti, kunnes jokin minulta hengen vie, oli se sitten vanhuus, sairaus, onnettomuus... Olen utelias ja haluan tietää, että onko tässä matkan varrella minulle luvassa hienoja, onnellisia hetkiä. Kenenkään elämä ei ole tuomittu lopullisesti surkeaksi, vaikka siltä saattaisi tuntua. Siksi en tee itsemurhaa. En tee, vaikka mikä olisi. Älkää tehkö tekään.

        No mutta, kaikkea hyvää sinulle ja muille yksinäisille. :) Älkää menettäkö toivoa.


      • räppänä
        elämäpois kirjoitti:

        ''Olen ollut ujo koko elämäni, mutta murrosiässä ujous muuttui oikeastaan sosiaalisten tilanteiden peloksi. Pelkään ihmisiä, en tiedä miksi, jännitän joka tilannetta jossa joudun olemaan jonkun ihmisen kanssa tekemisissä poislukien lähimmät sukulaiset. Minulla on vahvat mielipiteet asioista mutta en kahvikuppikeskusteluissa tuo niitä ikinä esille koska en uskalla ja tunnen, että ketään ei kiinnosta.
        Olen myös viimeaikoina huomannut, että jos joku sanoo minulle jotain joudun kysymään uudestaan muutaman kerran ennen kuin tajuan mitä hän tarkoittaa, johtuu ilmeisesti suuresta jännityksestä ihmisten seurassa, lisäksi olen nykyään melko kömpelö jos joudun töissä tekemään jotain jonkun toisen kanssa.''

        Kuulostaa juuri minulta. Minä olin ala-asteen aikana ujo, mutta kykenin silti puhumaan luokkatovereille aina silloin tällöin, riippui vähän. Joskus olin todella reipas ja pälättää pälätin. :D En ollut kömpelö eikä jännitys ollut niin paha kuin nykyään. Tykkäsin esiintymisestä todella paljon. Pääsin myös välitunneilla leikkeihin mukaan. Tosin minut jätettiin porukasta ulos muutaman kerran, kerroin siitä itkuisena vanhemmille, sitten otettiin yhteyttä opettajiin ja noin pääsin mukaan takaisin leikkeihin...

        Yläasteella jouduin koulukiusaamisen uhriksi ja se teki minusta sen, mikä olen nyt. Sosiaalisten tilanteiden kammo, ''ihmispelko'', jännittää, jännittää ja vielä kerran jännittää... Se jännitys on niin kamalaa, että siitä tulee fyysisestikin huono olo. Olen todella kömpelö nykyään. Eräskin tilanne oli minulle kömpelyyden huippu. Koulussa minun piti päästä jonnekin, en enää muista minne, ehkä vessaan tai muualle. Luokan ovi oli lukossa ja se piti avata. Kahvan alapuolelta piti vääntää jonkinmoista nuppia, että sen oven saisi auki. Siinä koko luokka oli hiljaa ja tuijotti, kun minä kamppailin vaivaisen lukon kanssa. Muut kun ajattelee, että lukko vaan auki ja ulos, minä mietin, että nyt nolaan itseni, kaikki nauravat minulle, olen kömpelö enkä saa ovea auki. Melkoinen aikahan siihen vierähti, kun yritin jännittyneenä saada ovea auki... Sellainen juttu. :D Ihan naurettavaa.

        Minäkään en saa mielipiteitäni esille. Minulla olisi mielipide asiasta kuin asiasta, paljon sanottavaa, mutta sitten en vaan uskalla. Pelottaa, jännittää ja lopulta unohdan koko asian, mitä piti sanoa. Joskus on käynyt niin, kun olen jutellut jonkun kanssa niin olen ilmaissut asiani jotenkin kiusallisesti, kun saan vain hiljaisen ja hämmentyneen katseen vastaukseksi. Joskus kun olen yrittänyt sanoa jotain hauskaa niin lopulta koko kertominen menee pieleen ja toinen sitten naurahtaa tekonaurua, mikä loppuu lyhyeen. Siitä alkaa kiusallinen hiljaisuus. Että sellaiset sosiaaliset taidot minullakin.

        Kai se on ihan hyvä juttu, että sinulla on edes tuo yksi tuttu? Ette varmaan kovin läheisiä ole jos häntä kutsut tutuksi? Voithan yrittää kehittää suhdetta ystävyydeksi. :) Jos kyseisen ihmisen näet jossain vaiheessa niin juttele reippaasti, ylitä itsesi. Sosiaalisten tilanteiden kammosta huolimatta minäkin olen ylittänyt itseni. Silloin kun minun ja vanhojen ystävieni suhde oli vielä alussa, oltiin juuri tutustuttu, minua pelotti juttelu, mutta pakotin itseni olemaan sosiaalisempi. Puhuminen teki oksettavan olon ja pelotti ihan hirveästi, mutta tein sen silti. Sanoin mitä ahdistuneeseen mieleeni vain tuli.

        Nykyään olen masentunut, tosin on se masennus jo helpottanut, mutta tuntuu kuin olisin taas siinä alkupisteessä, josta lähti käyntiin sosiaalisten tilanteiden kammoni. Itsensä ylittäminen tuntuu niin hankalalta. Surettaa ajatella, että enää ei ole ystäviä ja olen täysin yksin. Koko maailma odottaisi ulkona ja haluaisin kokea asioita, kun olen vielä nuori. Tahtoisin yksinkertaisesti elää ja tehdä, mitä ikinä haluankaan tehdä, oman tahtoni mukaan. Haluan ystäviä ja rakkautta ympärilleni. Neljän seinän sisällä olen kuitenkin jumissa yksinäisenä, kaverittomana, ainoa viihde on musiikki, televisio ja tietokone. Olen niin kyllästynyt tähän elämäntapaan, että itsemurha on tullut useasti mieleen, mutta sitä en tee, sen lupaan. Haluan elää tämän elämän siihen asti, kunnes jokin minulta hengen vie, oli se sitten vanhuus, sairaus, onnettomuus... Olen utelias ja haluan tietää, että onko tässä matkan varrella minulle luvassa hienoja, onnellisia hetkiä. Kenenkään elämä ei ole tuomittu lopullisesti surkeaksi, vaikka siltä saattaisi tuntua. Siksi en tee itsemurhaa. En tee, vaikka mikä olisi. Älkää tehkö tekään.

        No mutta, kaikkea hyvää sinulle ja muille yksinäisille. :) Älkää menettäkö toivoa.

        Hei taas "elämäpois"! Satuin pitkästä aikaa lueskelemaan näitä yksinäisyys-asioita.
        Mielestäni olet älykäs ja hyvä kirjoittamaan. Ja loppujenlopuksi tilanteesi ei ole niin synkkä kuin itse luulet! Kirjoituksistasi paistaa läpi toivo ja optimismi kaikesta huolimatta. Jos ne kolme ystävääsi sinut hylkäsivät, älä murehdi enää. Ne saattoi olla sinulle jostain kateellisia ja voi olla, että myöhemmin joku heistä ottaa sinuun yhteyttä, koska he olivat yksissä tuumin hieman "mälsiä".
        yksi ohje: rukoile Taivaan Isää, Hän on ystäväsi.


    • minullaki 1 ystävä joka asuu tampereella.joka käy harvoin täällä pohjois-savossa.olen monesti miettiny tottuuko yksinäisyyteen,en ole vielä tottunu ainakaan minä.t.timi

    • antsax

      Vanhempi ukkeli kertoo,että olette kovassa koulussa.En soisi yksinäisyyttä kenellekkään sitä tahtomattomalle!!! Itsellä oli yksi hyvä ystävä ala-asteelta asti.Työelämän frendit vaihtui pääsääntöisesti työpaikan mukaan.Joitakin jäi,joitakin tuli.Ihan mukavaa? Olikin.
      Mutta per...,sairastuin masennukseen.Kaikki kaverit jätin pois.Oli ihmeissään kun en vastannut mihinkään.Vaihdoin numeroa.Olin yksin.Ala-asteelta ollut kaveri pysyi vielä,mutta vuoden tauko.. Kerroin,ymmärsi. Meni aikaa,uusia kavereita tuli uusien töidenkin puolesta.
      Taas masennuin,nyt niin,että vanha kaverikaan ei tiennyt missä menen.
      Jäin täysin yksin,omasta syystä.MUKA halusta.Se se oli rankkaa.
      Pari vuotta mennyt,yksin olen.Parisuhteen onnistuin tässä solmiin.Mutta nyt vasta yksin olenkin.Nainen niin mustis,ettei pysty edes veljeä tapaan kahden kesken.Jumankauta,tämä se on vasta kovaa peliä.Nyt mietin miten tästä pääsee oleen yksin.Tässä meni jo kaikki,vanhemmatkin.Uhkailua,uhkailua.Masennusta.
      Nyt HALUAN olla ensin yksin,että voin TUNTEA yksinäisyyden.
      Yksinäisyyttä on myös montaa lajia.Sitä ei halua tai sitä haluaa.Kummin vaan,se EI ole mukavaa,ihminen on laumaeläin.Pääsääntöisesti.
      Ottakaa yhteyttä toisiinne yksinäiset.Ennen kun voi sanoa,Erakot!

    • yksinäinen sielu

      hei.olen 41v nainen ja tosi yksinäinen ,kun luin juttuasi niin tuli todella surullinen olo koska itse elän samanlaista elämää.minulla ei ole ketään,eikä minkäänlaista elämää.istun päivät koneella .en edes pue vaatteita päälle vaan olen yöpaita päällä koko päivän.ainoo asia mikä piristää on raha päivä jolloin pääsen ruoka kauppaan.jihuu.välillä tuntuu että miksi olen edes koko maailmassa.kun ei ulkonäkökää ole itseni mielestä ruma.on minulla poikaystävä mutta asumme erillään ja hän käy töissä eikä ajattele yhtään mitä minä olen päivän aikana tehnyt.jos valitan sanoo hän että itsestäsihän tuo on kiinni.no mietin taas että no mitä mä alan tekemään??siivoo,zumbaa,mee ulos kävelylle.kaikkea vois tehdä mutta en viitsi yksin asioita tehdä.olisi mukava jos olisi joku jolle puhua.otin kerran koiran ja ajattelin että saan sisältöä elämääni,se oli kaikkea muuta kun sitä mitä olisin halunnut,koira ei vastaa kysymyksiini eikä vie minua minnekkään muualle kuin metsään.joten luovuin koirasta.niska ja selkä alkaa kohta olemaan niin jumissa ettei veri kierrä.mistä saan ystävän..mietin sitä joka päivä.miksi olen täällä.toivottavasti läydän sinunlaisesi ystävän jonka kanssa voisin jakaa näitä ajatuksia ym.

      • mun idea

        Voisit mennä kirjoitus kurssille ja opetella kirjoittamaan. Pilkun ja pisteen jälkeen tulee aina välilyönti meinaan. Oli ärsyttävää lukea tota sun sepustusta. Siinäpä sulle tekemistä!


      • mun idea
        mun idea kirjoitti:

        Voisit mennä kirjoitus kurssille ja opetella kirjoittamaan. Pilkun ja pisteen jälkeen tulee aina välilyönti meinaan. Oli ärsyttävää lukea tota sun sepustusta. Siinäpä sulle tekemistä!

        Ison kirjaimen käyttöäkin sun pitää harjoitella joten käy vaikka koko ala-aste uudestaan ja opettele kirjoittamaan.


      • Ota opikses
        mun idea kirjoitti:

        Ison kirjaimen käyttöäkin sun pitää harjoitella joten käy vaikka koko ala-aste uudestaan ja opettele kirjoittamaan.

        Armas "mun idea":mitäs sä siel arvostelet??itselläs on molemmissa ylläolevissa kirjoituksissa kirjoitusVIRHE! Saat tehtäväksi etsiä ne, senkin näsäviisas. Opettele ensin itte ja tule sit vasta muita arvostelemaan.


    • keski-äkäinen

      Mä olen yli 50-kymppinen ja ennen oli tuttavia muttei ystäviä, mutta 44-vuotiaana aloin saada ystäviä. Nyt on sydänystävä jonka kanssa soitellaan päivittäin ja pari muuta. Sukulaisten kanssa en viitsi kovinkaan paljon olla tekemisissä. Nyt voi valita samanhenkisiä ystäviä. Hauskaa, että keski-iässä voi vasta löytää aitoja ystäviä. Ehkä itse on kypsempi jotenkin. Oma ulkonärkö ei ole niin tärkeää eikä kilpailuhenkisyyttä ole. Voin iloita aidosti ystävien menestyksestä.

    • 0 ystävää

      Enpä ole täällä käynnyt kirjoittelemassa vähän jo pitempään aikaan. Minun elämäntilanteeni on jatkunut edelleen samalla tavalla kuin olen aiemmin kirjoittanutkin. Kuitenkin tämän nettiystävän kanssa olen kirjoitellut jo pidemmän aikaa ja puhuttu on mutta ei vielä live tapaamista ollut. Se on kuitenkin onneksi suunniteilla heti kun vain aika antaa periksi. Keskusteltavaa on ihme kyllä aina riittänyt ja vielä ainakin näyttäisi tilanne hyvältä. Tietysti live tapaaminen puuttuu ja miten se sitten tulee menemään, aion kuitenkin tehdä sen ja yritän olla mahdollisimman normaalin oloinen. Ihmisten seurassa yritän ja yleensä pystyn olemaan normaalin kaltainen mutta tietenkään en halua kenenkään tietävän että olen ollut jo vuosia ilman ystäviä. On hyvä sinullekin että yrität olla masentumatta liikaa "elämäpois". On tietysti vaikeaa antaa mitään hyvää neuvoa kuin noita yleisiä kun ei itselläkään tilanne paljoakaan ole erillaisempi kuin sinullakaan. Nyt tietysti toivon että tämä live tapaaminen menisi hyvin ja mahdollisesti siitä saisi motivaatiota lähteä kehittämään elämää. Ainakin se on antanut intoa mahdollisesti alkaa yrittämään. Tässä sitten taas vähän tilannettani. Katsotaan mitä tästä tulee...

    • Ikuisesti yksin

      Et ole ainoa. Minullakin on tasan 0 ystävää. Minun kohdallani tämä johtuu siitä, että olen seksuaalisesti epäonnistunut, hieman "hölmö" ja omituinen. Kukaan ei halua olla sellaisen ihmisen ystävä. Ihmiset pelkäävät negatiivista leimautumista, sekä sitä, että heissä itsessäänkin saattaa olla jotakin vialla, jos kaveeraavat näin "viallisen" tyypin kanssa. Mutta olen jo tottunut, tätä on minulla jatkunut nyt n. 20 vuotta aina siitä lähtien kun minulla meni poikki lapsuuden ystäväni kassa. Mutta ehkä tilanne sitten paranee, jos löydän seurustelukumppanin, saatan jopa kelvata jollekin ystäväksi! En kuitenkaan ole aivan täysin yksin, niinkuin sinä, koska opiskelen ja näen ihmisiä, ja jotkut opiskelijatovereistani jopa puhuvat kanssani! Olin kuitenkin jokin aika sitten työttömänä n. 2 vuotta, ja silloin minulla ei ollut mitään ihmiskontakteja, paitsi viikottainen kauppareissu ja vanhempien puhelinsoitot. Et siis ole ainoa laatuaan, tsemppiä sinne, vaikka usko ihmiseen mainaisi mennäkin.

      Hyvä idea tuo kirja. Olen itsekin ajatellut kirjoittaa kirjan, sen nimeksi voisi tulla vaikka Yksinäisen Päiväkirja tai Hyljeksityn Päiväkirja. Se kertoisi sosiaalisesta hyljeksinnästä ja yksinäisyydestä. Erityisesti tänä päivänä olisivat tällaiset kirjat tarpeen, että ihmiset ymmärtävät, mikä ajaa jotkut yksinäisyyteen. Taustalla ei ole epäsosiaalinen luonne, niinkuin ihmiset tykkäävät ajatella, vaan kanssaihmisten harjoittama sosiaalinen torjunta.

    • tähdet, tähdet

      itse olen hyvin yksinäinen.. joko monet perustaneet perheen ja luoneet uran... itse jäin kaiken ulkopuolelle, kun jäin pääni takia eläkkeelle... ei tälläisiä enään kaivattu...muutama ystävä ehkä on mutta voiko heihin luottaa, koska pettymyksiä aivan liikaa?? jos haluat kirjoitella niin kaikki tervetulleita.....

    • baddie1

      jos perustatte kerhon niin voin ilmoittautua mukaan.

    • yksinäinensusi92

      Moi sulle elämäpois. Mulle on tehty aivan samanlailla kuin sulle..kaverit jätti ja ne sattui olemaan ainoat pari kaveria jonka kanssa liikuin. Toinen oli lapsuudenkaverini, mutta hän valitsi toisen kaverin ja jätti minut. missä päin asut? itse asun lahdessa

    • hgjghjghj

      hgjghjghjghj

    • Rosa

      Tervehdys...hiljaista on munkin elämässäni nyt....monestakin syystä ja syyttä...
      jos tahot niin voitas ryhtyä facebook-kavereiksi...lähetä postia ensin mun
      sähkö[email protected] jos ei oo sulla facebook-
      sivuja niin voit laittaa sähköpostia....esimerkisi...samoin muut tällä palstalla
      olevat yksineläjät...

      • pååpii

        Liittykää Marttoihin oman asuinkunnan yhdistykseen Siellä on virikettä ja toimintaa 0-100vuotiaille ;) Saatte ystäviä ja ihmisiä ympärille, sosiaalisuutta ja voimaa ja itsevarmuutta toiminnan kautta ;)


    • someonecanhave:/
    • henna

      Moi Elämäpois ja muut, luin koko ketjun läpi ja liikutti kovasti kaikkien teidän tilanne. Joko olette löytäneet toisenne ja saaneet yksinäisyyteen helpotusta? Hyviä vinkkejähän täällä jaellaan mutta uskon, että ei aina niin helppoa toteuttaa. Toivon sydämestäni kaikkea hyvää ja ainakin yhtä sydänystävää kaikille.

      • Anonyymi

        Kiitos kannustuksestasi 🥰🌞👍⛄️❄️🤗


    • 0 ystävää

      No jopas, heipä hei vaan taas. Onko siitä jo muka puoli vuotta kun tänne viimeksi kirjoitti? Mitä ilmeisemmin siis on. Minun tilanteeni ei merkittävästi ole muuttunut, mitä nyt koulunpenkille taas palasin mutta siinä kaikki. Edelleen olen yksin ja koulussa minulla on seuraa joskin keskustelu muitten kanssa on kyllä vähäistä, se varmaankin oli arvattavissa. Olen kuitenkin saanut pidettyä yhteyttä tämän aiemmin kertomani nettiystäväni kanssa mutta live tapaamiset ovat jääneet vain pariin kertaan. Siitä huolimatta yhteyttä kyllä pitelemme. Olen toisenkin nettiystävän kanssa tutustunut mutta hän asuu kaukana minusta joten tapaamista on vaikea pitkän välimatkan takia alkaa tekemään mutta kirjoittelemme ainakin toisillemme silloin tällöin. Eipä mitään suurempia muutoksia ole tapahtunut tai ole lähitulevaisuudessa näkyvissä mutta jatketaan ja jos joku haluaa vaikka alkaa ainakin kirjoittelemaan niin ainahan siitä voi ilmoittaa. Eipä muuta kuin hyvää kesää vain kaikille.

    • elämäköohi

      Olen 47-vuotias nainen.Ihmissuhteissa on tullut lujasti turpiin. Kouluajan ja lapsuuden kaverit/ystävät (en tosissaan tiedä onko heitäkään koskaan oikeasti ollutkaan) ovat hävinneet kuka minnekin,eivät ole perääni kyselleet.Olen myös ollut koulukiusattu,eivätkä ne haavat parane koskaan
      Menestyin hyvin koulussa ja opinnoissa, sain elämältä kaksikin ammattitutkintoa sekä vakioviran. Moni olisi näistä saavutuksista onnellisen ylpeä -minä en pysty niistä iloitsemaan.
      Olen työpaikkakiusattukin eikä virka jossa olen ollut n,25 vuotta ole tuonut minulle yhtäkään ystävää. Työkavereissa oli joskus ns.kivoja tyyppejä niin luulin.Mieheni kuoltua yli vuosi sitten he muuttuivat kuin yhteispäätöksellä entisiksi ystäviksi -syytä en tiedä muuta kuin että työyhteisössäni vaikeista asioista keskustelu avoimesti on tabu.Jos puhut,sinusta juorutaan ja kaikki käännetään vastaasi.
      Miesvainajani lapset eivät ole koskaan minua sietäneet - ihan sen takia että olin heidän isälleen olemassa(eli outo omistamisenhalu) ja lapset ovat viisikymppisiä itsekin jo.Yrittänyt olen heitäkin ymmärtää,yrittänyt olen hakeutua muitten ihmisten pariin, harrastuksiin...Aina samalla lopputuloksella- olen ylijäämäihminen jota ei kukaan oikeasti kaipaa eikä perään soita tai kysy.
      Minulla on elossa vielä iäkkäät vanhemmat,jotka ovat melkein ainoat ystäväni.Lähes muu suku on minut hylännyt esim.minua ei kutsuttu serkunpojan lakkiaisiin keväällä vaikka muuta sukua kutsuttiin.
      Kun vanhemmistani aika jättää, kestänkö enää elämää vai onko minunkin vuoro lähteä täältä ennenaikaisesti?Jumala ei antanut minulle mahdollisuutta edes tulla biologiseksi äidiksi kasvainsairauden takia,joten ei ole pahemmin ketään minua kaipaamassa täällä.
      Kuulostaa itsesääliseltä kirjoitukselta mutta tämä on kaikki lujasti todeksi eletty ja sydänverellä kirjoitettu.

    • Anonyymi

      Voi miten ikävää. Musta tuntuu kyllä ihan samalta vaikka olen jo 54 v. Onneksi minulla on perhe, mutta osa lapsista ei pidä omasta äidistään. Mutta usko tulevaisuuteen, sillä on aina mahdollista löytää uusia ystäviä! Tsemppiä sulle ja mulle!❤😊

    • Anonyymi

      Yksin oleminen on lisääntynyt nykyään, kun ryhmäytyminen ei tapahdu esim. koulun tai harrastusten kautta. Kyllä sitä jokaisen tarvii välillä kuulla kannustavia sanoja ja jutella jonkun kanssa. Negatiivinen ja vainoharhainen ajattelu tuppaa lisääntymään jos on päiväkausia yksin. Silloin pelkkä kaupassakin käynti voi piristää. Elämässä pitäisi olla myös naurua ja "leikki" tuo naurua. Musiikin kuuntelukin parantaa oloa usein.

      • Anonyymi

        Kiitos kirjoituksestasi 👍🌞


    • Anonyymi

      Eipä ole ystäviä juurikaan.Aikuisia lapsia tapaan 2-3 kertaa vuodessa.
      Yksinäistä erakkoelämää tämä ollut jo kauan.

    • Anonyymi

      Toivoisin ystävystyväni jonkun 0 ystävää omaavan pitkäaikaisyksinäisen kanssa, jollainen itsekin olen. Äidin kanssa vain yhteydessä, eikä hänenkään kanssa kovin hyvät välit.

    • Anonyymi

      en ole ystävieni kanssa ollut moneen vuoteen, saati yhteydessä. en siis sano että vihaan ystäviäni, en vain tunne olevani samalla aaltopituudella kuin he. en ole koskaan seurustellut mutta toivoisin että munkin kainaloon tulisi nainen.

    • Anonyymi

      Seurustelu?Mitä se on?

    • Anonyymi

      Erosin itsekin. 14-vuoden parisuhteesta, suhteen aikana menetin kaikki omat ystäväni, koska kumppanini ei halunnut hengata heidän kanssaan ja meille muodostui ”yhteisiä” pariskunta ystäviä. Kuitenkin eron jälkeen nämä ”yhteiset” ystävät paljastuivat kumppanini ystäviksi ja jäin sen jälkeen täysin yksin. Olen kokenut paljon vihaa eron jälkeen, kuin myös suhteen loppuvaiheessa, jossa huomasin että kumppanilleni nämä ystävät ja some oli tärkeämpiä kuin minä. Yleensä menimme myös kumppanini ehdoilla, heitin itse omat haaveeni suhteeni aikana romukoppaan ja kuljin vain mukana. Nyt vanhemmalla iällä on vaikea tehdä uusia ystäviä ja myös vihallani on osuutta asiaan, en luota enää ihmisiin ja sulkeudun omiin oloihini. En usko että löydän enää uusia ystäviä tai onnistun nauttimaan elämästäni samalla tavalla kuin suhteen alussa.

    • Anonyymi

      Ikää 35v enkä ole koskaan seurustellut eikä koskaan ollut varsinaisia ystäviä. Kavereita kyllä oli koulussa ja opiskellessa mutta sen jälkeen kun valmistuin korkeakoulusta 2014, kaikki kaveritkin hävisi. Ystäväksi en oikein kutsuisi yhtäkään näistä kavereista, kyseessä oli enemmän samoissa porukoissa hengailevat, ei ketään sellaista joka olisi halunnut minun kanssa kaksistaan tehdä jotain.

      • Anonyymi

        Sama


      • Anonyymi

        Mun elämän aikana moni vaan päättänyt etteivät jaksa mua, esim ovat löytäneet elämänkumppanin ja pysyvästi päättäneet etten kuulu heidän elämäänsä, niiden kumppanitkin vaan murahdellut ja mulkoillut jos yrittänyt tehdä tuttavuutta eli jutella. Olen myös itse 2 kertaa jättänyt kaverin pysyvästi jotka 24/7 soittelivat ja tekstasivat kaiken aikaa ja olettivat että vastaan sillä sekunnilla.

        Mutta tuttua kun joku täällä kirjoitteli kaikki muut löytävät kumppanin elämäänsä,perustavat perheen,on laaja ystäväpiiri,harrastukset yms ja itsellä vuodesta toiseen sama tilanne,olen vaan vuodesta toiseen yksin niin kumppani kuin ystävä rintamalla. Olen vaan olemassa ilman mitään elämää,elän mutta en silti elä,olen kuin elävä kuollut joka oravanpyörässä: nukun,menen töihin,syön,pääsen töistä,katson netflixiä tms ja sama vuodesta toiseen.


    • Harrastuskavereita on nykyisin, mutta ei sellaisia kavereita ole montaa joiden kanssa voisi lähteä ulos sillon kun huvittaa. Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä harvemmassa on ystävät. Niin se vaan tahtoo mennä.

    • Anonyymi

      Ollut monta vuotta noin,ihan melkein kuin mun kirjoittamaan tekstiä,kaikki muut pariutuu,menee naimisiin,saa lapsia,on laaja ystävä porukka yms. Minä vuodesta toiseen yksinäinen niin parisuhde kuin kaveri rintamalla, monet jättäneet mut oon vaan ollut hyödyke muille heti kun sanonut että en halua olla hyväksikäytettävä tms niin mulle suututtaa ja pistetty välit poikki,kai oon myös liian outo.

    • Anonyymi

      Minulla ei ole ollut ystäviä yli 10 vuoteen. Olen kaksikymppinen mies. Enkä ole ikinä seurustellut. Mikä neuvoksi? Itse olen vahvasti sitä mieltä että pitää olla ensin edes yksi ystävä ennen kuin voi aloittaa seurusteluja yhtään kenenkään kanssa. Suurin osa ihmisistä pitää erakkoja ja niitä joilla ei muuten vain ole ystäviä jotenkin epäonnistuneina tai jopa jotenkin vaarallisina henkilöinä.

      • Anonyymi

        Haluan vielä lisätä että ymmärrän että kukaan ei voi pakottaa kenenkään ystäväksi. Mutta onko keinoja joilla voisi löytää niitä ystäviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan vielä lisätä että ymmärrän että kukaan ei voi pakottaa kenenkään ystäväksi. Mutta onko keinoja joilla voisi löytää niitä ystäviä?

        Oot vasta siis 20? Ehdit hankkimaan ystäviä ja parisuhdetta vielä.


    • Anonyymi

      Vaikka aloitus 11 vuotta vanha niin ihan kuin minun kirjoittama tuo teksti, 0 ystävää,vanhempiin kylmät välit,sisarukset elää omaa elämää...ainoa plussa on työpaikka. En jaksa elämäntarinaani availla muutakuin sen verran että olen aina ollut vain ylimääräinen rasite ja likasanko muille ihmisille.

    • Anonyymi

      Rupea puhumaan itseksesi. Se auttaa ainakin vähän 👍🌞🙂

      • Anonyymi

        Itse harrastanut tätä koko ikäni ihme etten ole seonnut jo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe