Sapatti vai sunnuntai?

Hugo Boss

"Muista pyhittää lepopäivä”
(2Moos.20:8)

Sapatti vai sunnuntai?

201

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2. Moos. 23:12
      Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä muukalainen saisivat virkistyä.

Nykyään tuo kuuluisi, viisi päivää tee työtäsi mutta lepää kaksi päivää, jotta saa hengähtää ja työntekijät ynnä muut kanssaihmiset saavat virkistyä.

• 1234567...

lappix. . Raamatun loppupuolella Johanneksen ensimmäisessä kirjeessä 2:3. Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä, joihin sapattikin kuuluu.
        4. Joka sanoo: Minä tunnen Hänet, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valehtelija, ja totuus ei ole hänessä.

10 käskyä sapatti mukaan lukien on edelleenkin voimassa. Tämä on hyvä tämä vanha 1700-luvun virsikirjan virsi.
        135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

Virsi 136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

Virsi 361.5. Ann' sinun Pyhä lakis mull' olla ojennus. Tääl' virkan' töisä kaikis', niin etten horjahtais.

Kuuluuko lappix Jumalan Israeliin, jonka Jumala lukee kansakseen oksastettuna ?

• 1234567... kirjoitti:

lappix. . Raamatun loppupuolella Johanneksen ensimmäisessä kirjeessä 2:3. Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä, joihin sapattikin kuuluu.
        4. Joka sanoo: Minä tunnen Hänet, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valehtelija, ja totuus ei ole hänessä.

10 käskyä sapatti mukaan lukien on edelleenkin voimassa. Tämä on hyvä tämä vanha 1700-luvun virsikirjan virsi.
        135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

Virsi 136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

Virsi 361.5. Ann' sinun Pyhä lakis mull' olla ojennus. Tääl' virkan' töisä kaikis', niin etten horjahtais.

* "< Raamatun loppupuolella Johanneksen ensimmäisessä kirjeessä 2:3. Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä, joihin sapattikin kuuluu.>" ?

* Sabatti ei kuulu Uudentestamentin rakkauden käskyihin. Ja Kymmentä käskyä ei ole koskaan edes annettu pakanoille, menet yli Kristuksen opin. Olet lainalaisuudessa ja lihasi piiskaa sinua noudattamaan juutalaisille annettua Mooseksen tooraa, eli Vanhan-liiton lakiuskontoa. Sanoudu siitä irti Jeesuksen Kristuksen nimessä, Kristus on lain LOPPU, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo. Myös peräänkuuluttamasi sabatin osalta.

• ei orjuuteen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* "< Raamatun loppupuolella Johanneksen ensimmäisessä kirjeessä 2:3. Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä, joihin sapattikin kuuluu.>" ?

* Sabatti ei kuulu Uudentestamentin rakkauden käskyihin. Ja Kymmentä käskyä ei ole koskaan edes annettu pakanoille, menet yli Kristuksen opin. Olet lainalaisuudessa ja lihasi piiskaa sinua noudattamaan juutalaisille annettua Mooseksen tooraa, eli Vanhan-liiton lakiuskontoa. Sanoudu siitä irti Jeesuksen Kristuksen nimessä, Kristus on lain LOPPU, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo. Myös peräänkuuluttamasi sabatin osalta.

Jeesuksella on samat käskyt, kun isällä. Jeesus sanoo, että Isä on suurempi minua ja Isä ja minä olemme yhtä totuudessa.

Jeesu tuli täyttämään lain, joka oli meitä vastaan, eli synnin.
        Siinä on uskovan vapaus, kun syninkahleet irtoaa, ei tarvitse muuttaa tai kumota yhtäkään käskyä.

Sapatti kuuluu rakkauden käskyihin. On Herra meitä niin paljon rakastanut, että on siunanut ja pyhittänyt sapatin ihmistä varten jo aikojen alussa.
        Onko vielä niitä, jotka eivät halua iloita tästä lahjasta, vaan haluavat elää orjuudessa, jossa ei voi edes pitää Herran sapattia pyhänä?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

Mohikaani_27 Enempää et voi harhaan mennä, sillä juutalaisetkin tunsivat sovituksen salaisuuden.
        Kristus on lain täyttymys sitä varten juutalaiset teurastivat karitsan syntiensä sovittamiseksi, joka edeltäkäsin viittasi Kristuksen sovintokuolemaan heidän puolestaan.

Ainoastaan kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen tulivat loppuunsa ja kumoutuivat ristillä. Samalla lain kymmenenkäskyä täytettiin, ja vahvistettiin olemaan voimassa ikuisesti.
        Jeesus sanoi itsekin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, vaan täyttämään ne viimeistä piirtoaan myöten.

Luovu Mohikaani harhaopeistasi ja luota Jeesuksen sovintotyöhön kohdallasi äläkä usko lusiferia, joka kumosi kaikki Jumalan käskyt jo taivaassa, mutta heitettiin sieltä alas tottelemattomuutensa tähden.

Haluatko sinäkin olla lusiferin työkavari kymmenenkäskyn kumoamisessa, sillä Jeesus ei sitä ollut ?

• suuri sokeus Mohikaa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Mohikaani ei näe koska Mohikaanin silmät ovat paksun peitteen alla.

• 1234567...
        suuri sokeus Mohikaa kirjoitti:

Mohikaani ei näe koska Mohikaanin silmät ovat paksun peitteen alla.

Tämä on totta tänäkin päivänä suurimmalla osalla maailman kansoista. Heillä on peite silmillä, eikä se peite putoa monenkaan silmiltä ennenkuin Sapatin Herra Jeesus tulee toisen kerran SUURELLA VOIMALLA ja KIRKKAUDELLA, silloin he näkevät, mutta silloin onkin jo myöhäistä, sillä armon ovet ovat menneet kiinni ja kunkin kohtalo ratkaistu.

Kun vedenpaisumuskin tuli Noan aikana kansa heräsi liian myöhään, sillä arkin ovet suljettiin. Ensin nauru, sitten itku !

• 1234567... kirjoitti:

Sapattiin kuuluu, ettei pahaa saa tehdä minkään nimisenä viikon päivänä. Hyvää saa tehdä joka päivä, jopa sapattina, sillä "ihmisen poika on sapatin herra."

Jesaja 56
        2 "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa! "

• justus23
        1234567... kirjoitti:

RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI,,TÄSSÄ ON KAIKKI laki täytetty...Jeesus on sapatinkin herra...ei ihmstä luotu sapattia varten vaan sapatti ihmistä varten,,,,jotta ihmiset saisi levätä joskus...jumalan lakien väärinkäyttöä on esm,,orjuus,,siis teetetään lähimäisellä työtä ilman levon mahdollisuutta...nykyisin ainakin useimmilla suomalaislla on mahdollisuus itse valita lepääkö vai ei...päivällä ei liene väliä----kuka voi sanoa ainoan ja oikean päivän seitsemänneksi päiväksi,,..joidenkin milestä sunnutai joidekin lauantai jne,,

• 1234567...
        justus23 kirjoitti:

RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI,,TÄSSÄ ON KAIKKI laki täytetty...Jeesus on sapatinkin herra...ei ihmstä luotu sapattia varten vaan sapatti ihmistä varten,,,,jotta ihmiset saisi levätä joskus...jumalan lakien väärinkäyttöä on esm,,orjuus,,siis teetetään lähimäisellä työtä ilman levon mahdollisuutta...nykyisin ainakin useimmilla suomalaislla on mahdollisuus itse valita lepääkö vai ei...päivällä ei liene väliä----kuka voi sanoa ainoan ja oikean päivän seitsemänneksi päiväksi,,..joidenkin milestä sunnutai joidekin lauantai jne,,

juststus23. . .Mennäänpäs tänne Uudentestamentin puolelle. Luukas 23. 56 Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita, mutta SAPATIN HE VIETTIVÄT HILJAISUUDESSA.

He tiesivät mikä päivä sapatti on. Tänäpäivänä viisaat ja ymmärtäväiset myös tietävät koska Jumalan Paratiisissa siunaama ja pyhittämä seitsemännenpäivän sapatti on, joka annettiin Jeesuksen samojen mukaan ihmistä varten.

Suurella joukolla ihmiskuntaa on peite silmillä, eivätkä näe ja ymmärrä.

• 1234567... kirjoitti:

Se on niitä ihmisten oksastusta, johon sinäkin olet liittänyt itsesi vanhassa liitossa.
        En kuulu sellaiseen oksastukseen, jossa on vielä lainalaisuus.

• pohdittavaksi
        1234567... kirjoitti:

sapatti kuuluu Siionin kansalle, juutalaisille. Mutta lepopäivän vietto kuuluu kaikille.

Jumala ei ole tarkoittanut että palvoisimme työn tekemistä tai toimettomuutta.
        Ei isännältä vaadita orjan asemaa eikä orjalta isännän asemaa. Ei pakanakansasta tulleelta kristityltä vaadita ympärileikkausta eikä juutalaiselta ympärileikkaamattomuutta.

Kymmenessä käskyssä on kuitenkin perusasiat.
        Sanotaan että sapatti on pyhä.
        Sanotaan myös että kirkkomaa on pyhä. Mutta, onko se pyhä jos se on entisten aikojen epäjumalien palvontapaikka? Vai tekeekö sen pyhäksi se että se maa on pyhitetty Jumalalle ja hänen palvomiselleen? Eikö silloin yhtälailla sunnuntaikin voi olla yhtä pyhä päivä kuin lauantai, kun sen on pyhittänyt Jumalalle?

• Anonyymi
        ylifariseus_1 kirjoitti:

Mohikaani_27 Enempää et voi harhaan mennä, sillä juutalaisetkin tunsivat sovituksen salaisuuden.
        Kristus on lain täyttymys sitä varten juutalaiset teurastivat karitsan syntiensä sovittamiseksi, joka edeltäkäsin viittasi Kristuksen sovintokuolemaan heidän puolestaan.

Ainoastaan kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen tulivat loppuunsa ja kumoutuivat ristillä. Samalla lain kymmenenkäskyä täytettiin, ja vahvistettiin olemaan voimassa ikuisesti.
        Jeesus sanoi itsekin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, vaan täyttämään ne viimeistä piirtoaan myöten.

Luovu Mohikaani harhaopeistasi ja luota Jeesuksen sovintotyöhön kohdallasi äläkä usko lusiferia, joka kumosi kaikki Jumalan käskyt jo taivaassa, mutta heitettiin sieltä alas tottelemattomuutensa tähden.

Haluatko sinäkin olla lusiferin työkavari kymmenenkäskyn kumoamisessa, sillä Jeesus ei sitä ollut ?

Hyvä kirjoitus ylifariseukselta.

• Anonyymi

Sapatti vai sunnuntai?"

Vieraskielisissä raamatuissa asia sanotaan suoraan, kuten alkukielessäkin.
        Muista pyhittää sapatinpäivä.

2Ms20:“Remember the Sabbath day, to keep it holy.

• ...............

Eikö sunnuntaista voisi käyttää nimitystä black sabbath koska se on Jumalan vastainen?

• Hugo Boss

Jokainen Raamattunsa hyvin osaava tosiuskova tietää, että Vanhan testamentin lepopäivä oli sapatinpäivä eli lauantai. Sapatti on suomeksi ”lepo”. Sapatti oli esikuva Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, jossa meille kristityille tosiuskoville tuli omantunnon lepo, ja iankaikkinen autuus syntiemme anteeksisaamisessa lahjana, ilman omia tekoja ja ansioita.

Samoin jokainen Raamattunsa hyvin osaava tietää, ettei Jumala sitonut Uuden liiton kirkkoansa juutalaiseen sapatinpäivään, joka oli lauantai. Hän ei tosin määrännyt mitään muutakaan päivää sen tilalle.

Luulisin, että jokainen tosiuskova on samaa mieltä siitä, että Jumalan tahto on, että Hänen perheväkensä kokoontuu yhteen Jumalan sanan kuuloon, ja kristityt valitsivat kristillisessä vapaudessaan sunnuntain, eli Herran päivän, koska silloin Herra Jeesus Kristus nousi ylös kuolleista, viikon ensimmäisenä päivänä.

Meidän Herramme Jeesus Kristus, syntisten Pelastaja, Ystävä ja Vapahtaja, (minunkin henkilökohtainen Pelastajani, Ystäväni ja Vapahtajani) antoi meille tosiuskoville kristityille oikean levon, kun Hän voitti synnin, kuoleman ja perkeleen.

”Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen.”
      Joh. 5:18:

Herra Jeesus Kristus ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan Hän sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

• 1234567...

Hogo Boss. . .Johannes 5:18. Prusteella monet tekevät vääristellysti Jeesuksesta sapatin kumoajan, vaikka sanat ovat juutalaisista lähtöisin. Siis juutalaiset pitivät Jeesusta sapatin kumoajana kun Jeesus paransi sapatinpäivänä sairaita synägoogassa jonne Hän tapansa mukaan sapatinpäivänä meni.
        Puusepänverstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni koska ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin niinkuin sairaanhoito.

Jeesus ei kumonnut seitsemännenpäivän sapattia, vaan sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.

• Te eksytte.

Herran päivä sunnuntai? Mitä sanoo Raamattu: 2Tess.2:2. Jooel.3:14. Meluvia joukkoja, meluvia joukkoja ratkaisulaaksossa! Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa. 2Piet.3:8. Siis mikä on Raamatun mukaan Herran päivä?

• Te eksytte. kirjoitti:

Herran päivä sunnuntai? Mitä sanoo Raamattu: 2Tess.2:2. Jooel.3:14. Meluvia joukkoja, meluvia joukkoja ratkaisulaaksossa! Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa. 2Piet.3:8. Siis mikä on Raamatun mukaan Herran päivä?

Nimimerkille Te eksytte.
        Raamattu vuodelta 1903 Johanneksen ilmestys 1:10. Minä olin Hengessä yhtenä sunnuntaina ja kuulin minun jäljestäni suuren äänen niinkuin pasuunan sanovan: Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen.
        Samoin Raamattu vuodelta 1642 Präntätty Henrik Keisarilta kertoo asian samalla tavalla katoliselta ajalta.

Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän sunnuntain nimen Herran päiväksi, joka on katolinen Raamatun tulkinta.

Ilm.1. Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen mitä pian tapahtuman pitää, ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle.

Johannekselle näytettiin seitsemän seurakunnan tuleva historia Herran päivään kuuluvana, joten kysymyksessä ei ollut jokin erillinen viikonpäivä, vaan tuomiopäivään liittyvä tapahtumasarja, joka päättyy Jeesuksen toiseen tulemiseen asti.

Protestanttinen Raamatun tulkinta kertoo näin Ilm.1:9.Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos. 10. Minä olin Hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen ikäänkuin pasunan äänen.

Ilmestyskirja on Herran päivän kokonaistulkinta, Herran päivästä.

Sunnuntai on antikristuksen kirkon pyhittämä lepopäivä ja pedonmerkki, joka ei perustu alkuperäiseen Paratiisissa annettuun sapatinpäivään.

• lt

"Samoin jokainen Raamattunsa hyvin osaava tietää, ettei Jumala sitonut Uuden liiton kirkkoansa juutalaiseen sapatinpäivään, joka oli lauantai."

Jokainen Raamatun hyvin tunteva tietää, että Jumalalla on seurakunta, ei kirkkoa. Seurakunta sana Raamatussa on alunperin eclesia, mikä tarkoittaa "ulos kutsuttu". Eli ulos kutsuttu maailmanmielisyydestä. Jokainen aikaa seuraava tietää, että kirkko vajoaa yhä enemmän maailmanmielisyyteen, kun sen pitäisi erottua maailmasta. 1992 käännöksessä seurakunta sanan tilalle on vaihdettu sana kirkko, jotta tuleva antikristuksen maailmankirkko(porttokirkko) vaikuttaisi Jumalasta olevalta.

• 1234567...
        lt kirjoitti:

"Samoin jokainen Raamattunsa hyvin osaava tietää, ettei Jumala sitonut Uuden liiton kirkkoansa juutalaiseen sapatinpäivään, joka oli lauantai."

Jokainen Raamatun hyvin tunteva tietää, että Jumalalla on seurakunta, ei kirkkoa. Seurakunta sana Raamatussa on alunperin eclesia, mikä tarkoittaa "ulos kutsuttu". Eli ulos kutsuttu maailmanmielisyydestä. Jokainen aikaa seuraava tietää, että kirkko vajoaa yhä enemmän maailmanmielisyyteen, kun sen pitäisi erottua maailmasta. 1992 käännöksessä seurakunta sanan tilalle on vaihdettu sana kirkko, jotta tuleva antikristuksen maailmankirkko(porttokirkko) vaikuttaisi Jumalasta olevalta.

It. . Sapatti kuuluu myös Uudenliiton kristityille.

Yritys muuttaa Jumalan lakia. Danielin kirjan 7. luvun näyssä tämä "pienen" sarven edustama valta tulisi ojentamaan kätensä Jumalan lakia vastaan.
        Tämän se on tehnyt poistamalla kymmenestä käskystä toisen, joka kieltää kuvien kumartamisen ja jakamalla kymmenennen kahdeksi käskyksi, jotta kokonaismäärä pysyisi kymmenentenä
        Edelleen se pani sormensa aivan Jumalan lain sydämeen ja muutti neljännen käskyn ASETTAMALLA JUMALAN SAPATIN SIJAAN SUNNUNTAIN.
        Se tunnustaa, että näin tehtiin, jotta saataisiin enemmän pakanoita kirkkoon.
        Sunnuntai oli näiden aurinkojumalan juhlapäivä, ja pakanoiden "kristillistäminen" oli kirkolle helpompaa, jos se vietti pakanoiden päivää. Mutta kuka antoi sille oikeuden koskea Jumalan sapattiin, joka annettiin maailmalle luomisen suureksi muistoksi.

Se itse sanoo: Kirkko otti pakanallisen sunnuntain ja teki siitä kristillisen sunnuntain. Ja täten pakanallisesta Balderille (auringon jumalalle) pyhitetystä päivästä tuli kristillinen, Jeesukselle pyhitetty sunnuntai. - Catholic World.

• 1234567...
        1234567... kirjoitti:

Yritys muuttaa Jumalan lakia. Danielin kirjan 7. luvun näyssä tämä "pienen" sarven edustama valta tulisi ojentamaan kätensä Jumalan lakia vastaan.
        Tämän se on tehnyt poistamalla kymmenestä käskystä toisen, joka kieltää kuvien kumartamisen ja jakamalla kymmenennen kahdeksi käskyksi, jotta kokonaismäärä pysyisi kymmenentenä
        Edelleen se pani sormensa aivan Jumalan lain sydämeen ja muutti neljännen käskyn ASETTAMALLA JUMALAN SAPATIN SIJAAN SUNNUNTAIN.
        Sunnuntai oli näiden aurinkojumalan juhlapäivä, ja pakanoiden "kristillistäminen" oli kirkolle helpompaa, jos se vietti pakanoiden päivää. Mutta kuka antoi sille oikeuden koskea Jumalan sapattiin, joka annettiin maailmalle luomisen suureksi muistoksi.

Se itse sanoo: Kirkko otti pakanallisen sunnuntain ja teki siitä kristillisen sunnuntain. Ja täten pakanallisesta Balderille (auringon jumalalle) pyhitetystä päivästä tuli kristillinen, Jeesukselle pyhitetty sunnuntai. - Catholic World.

Jatkuu.... Historioitsija William Frederick sanoo: Pakanat olivat epäjumalan palvelijoita, jotka palvoivat aurinkoa, ja sunnuntai oli heidän pyhin päivänsä. Näin saavuttaakseen kansan tässä uudessa tilanteessa tuntuu vain luonnolliselta sekä välttämättömältä TEHDÄ sunnuntaista kirkon lepopäivä.
        Kirkko luonnollisesti voi saavuttaa heidät paremmin pitämällä heidän päivänsä.

Danielin mainitseman "pienen sarven" tuntomerkit:
        1. Nousisi neljännestä pedosta - pakanallisesta Roomasta.
        2. Noustessaan hävittäisi kolme valtakuntaa.
        3. Olisi erilainen kuin muut - poliittinen sekä uskonnollinen.
        4. Puhuisi suuria sanoja.
        5. Herjaisi.
        6. Vainoaisi
        7. Muuttaisi Jumalan lain ja sapatin.
        8. Hallitsisi maailmaa 1260 vuotta

• Yksi ylitse muiden

Hugo Boss olet väärillä jäljillä.
        Hugo Boss kertoo, että hän on tehnyt uuden liiton Jeesuksen kanssa isien perinnäisääntöjen mukaan. Valinnut Jeesuksen ylösnousemuspäivän pois arkiaskareista ja samalla todistaa, että Jeesus ei ole hänelle täydellinen lepo. Hän tarvitsee yhden päivän, eli viikon ensimmäisen päivän vapaaksi sapatin sijaan. Hugo Bos kertoo, että näin tulisi jokaisen tosiuskovan tehdä.

Raamattu kertoo asian olevan niin, että Herra teki uuden liiton Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa, eikä Hugo Bossin kanssa.

Uuden liinton välimies on Herra, Jeesus Kristus, kuoleman kukistaja, Vapahtaja. Tämä Jeesus on sanonut, että älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeetoja kumoamaan, vaan täyttämään. (Matt. 5:17). Jeesus sanoo, että hän on sapatin Herra. Hän on siunannut ja pyhtittänyt sapatin päivän ihmistä varten, ei siis viikon ensimmäistä päivää. Sunnuntailla on pyhittäjänä ja siunaajana Hugo Boss niminen mieshenkilö. Kumpi on suurempi sapatin Herra, vai Hugo Boss? Minkälaisia muita muutoksia on Hugo Boss tehnyt Herran laikiin?

Jer. 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        Hep. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Room. 5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.

• 1234567...
        1234567... kirjoitti:

Jatkuu.... Historioitsija William Frederick sanoo: Pakanat olivat epäjumalan palvelijoita, jotka palvoivat aurinkoa, ja sunnuntai oli heidän pyhin päivänsä. Näin saavuttaakseen kansan tässä uudessa tilanteessa tuntuu vain luonnolliselta sekä välttämättömältä TEHDÄ sunnuntaista kirkon lepopäivä.
        Kirkko luonnollisesti voi saavuttaa heidät paremmin pitämällä heidän päivänsä.

Danielin mainitseman "pienen sarven" tuntomerkit:
        1. Nousisi neljännestä pedosta - pakanallisesta Roomasta.
        2. Noustessaan hävittäisi kolme valtakuntaa.
        3. Olisi erilainen kuin muut - poliittinen sekä uskonnollinen.
        4. Puhuisi suuria sanoja.
        5. Herjaisi.
        6. Vainoaisi
        7. Muuttaisi Jumalan lain ja sapatin.
        8. Hallitsisi maailmaa 1260 vuotta

Jatkeeksi vanha Luterilainen virsi 1700 luvulta. Virsi 240.säkeistö 6. Nuori,wanha, waimo ja mies, Sen tietämän pitää sangen, Ett' lesabel' ja Babylon myös, On maahan langenn', Kuin oli kunnias', tek' itsens' wiisaaks', Wallits' ylpeytens' wallas', JUMALAN KÄSKYI WASTAAN RÄYSKYI, Rauwenn' on jo itese altans'.

12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', Pääst' meit' pahan Paawin orjuust', KUIN ON SE ANTICHRISTUS WISSIST', Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! sinä olet wissist', kuin yksinäs woit meit' auttaa! Synnist' estä, hädäst' päästä, Piinas ja kuolemas kautta !

• JJI16
        1234567... kirjoitti:

JEESUS ITSE ANTOI UUDEN LAIN,,,,RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI...SE ON LAIN TÄYTTYMYS

• ??...
        JJI16 kirjoitti:

JEESUS ITSE ANTOI UUDEN LAIN,,,,RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI...SE ON LAIN TÄYTTYMYS

Jumala sanoo käskyssään "MUISTA". Kumoatko sen käskyn ?

• ei väliä

Yksi päivä viikossa. Se on ihmistä varten eikä päinvastoin, että taas jaksaa, kun saa levätä. Paavi saa rauhassa palvoa auringonjumalaa(sunday).

• 1234567...

Kuules nimimerkki ei väliä.
        Luterilainen 1800 luvun virsi kertoo Antikristuksesta pedosta 666, joka kohdistuu paaviin.
        Paavilla on seuraajia paljon. Ilmestyskirjassa kerrotaan saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä ja otsaansa.

Esimerkiksi pienet opetaan jo sunnuntaipyhäkoulussa pitämään sunnuntai pyhänäpäivänä ja tämä jatkuu sukupolvesta sukupolveen.

• ei väliä
        1234567... kirjoitti:

Luterilainen 1800 luvun virsi kertoo Antikristuksesta pedosta 666, joka kohdistuu paaviin.
        Paavilla on seuraajia paljon. Ilmestyskirjassa kerrotaan saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä ja otsaansa.

Esimerkiksi pienet opetaan jo sunnuntaipyhäkoulussa pitämään sunnuntai pyhänäpäivänä ja tämä jatkuu sukupolvesta sukupolveen.

Ilmestyskirjassa kerrotaan myös, että tällä merkillä ostetaan ja myydään. Sillä ei ole siis mitään tekemistä sunnuntaipäivän kanssa vaan kyseessä on mikrosiru:

http://www.varo666siru.net/v2/

"Kun ryhmä oli saanut tämän mullistavan chipsin aikaiseksi, tuli lisää tiedonjanoa. Jotta merkki saataisiin kerta-asennuksella pysyvätoimiseksi, tarvitsi se voimalähteen itseensä. Tällöin löydettiin Litium-paristo, joka varaa itseään pelkän lämmönvaihtelun vuoksi. Kun tutkittiin mistä ihmisessä löytyvät ne paikat, joissa lämmönvaihtelut ovat suurimmillaan, haivaittiin, että kaksi paikkaa on ylitse muiden: otsassa tukan rajassa ja oikean käden selkämysalueella."

• ei väliä
        ei väliä kirjoitti:

Ilmestyskirjassa kerrotaan myös, että tällä merkillä ostetaan ja myydään. Sillä ei ole siis mitään tekemistä sunnuntaipäivän kanssa vaan kyseessä on mikrosiru:

"Kun ryhmä oli saanut tämän mullistavan chipsin aikaiseksi, tuli lisää tiedonjanoa. Jotta merkki saataisiin kerta-asennuksella pysyvätoimiseksi, tarvitsi se voimalähteen itseensä. Tällöin löydettiin Litium-paristo, joka varaa itseään pelkän lämmönvaihtelun vuoksi. Kun tutkittiin mistä ihmisessä löytyvät ne paikat, joissa lämmönvaihtelut ovat suurimmillaan, haivaittiin, että kaksi paikkaa on ylitse muiden: otsassa tukan rajassa ja oikean käden selkämysalueella."

Tuosta linkistä tulee siis ottaa oikealta kirjoitus:

DON´T take it-älä ota sitä, tri Colin Sanders

• ??????..
        ei väliä kirjoitti:

Ei väliä , mutta kyllä tuo pelkästään mikrosiru pedonmerkkinä on tuulesta temmattua. Mikrosirut ovat olleet käytössä jo vuosia.
        Tunnistatko itse pedon 666 ?

• JUUKOS
        1234567... kirjoitti:

PEDON LUKU ON IHMISEN LUKU,,,ENKELIN LUKU ON TAAS TOINEN,,,MAAIMAN IHMINEN ,,JOKA EI USKO JEESUKSEN JUMALUUTEEN KUULUU AUTOMAATTISETI PETOON ,,ELI TÄHÄN MALMAAN...JEESUKSEN SEURAAJAT KUULUVAT SIIHEN JOUKKOON JOTKA OVAT JEESUKSEN SANOJEN MUKAAN KUIN ENKELEITÄ,,

• Anonyymi
        ei väliä kirjoitti:

YMMÄRTÄVÄINEN Lutheri tunnisti pedon, antikristuksen paavin, josta 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat: Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
        YMMÄRTÄVÄINEN Saksalainen professori Andreas Helwig (1572-1643) selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI=666

YMMÄRTÄVÄISEN Adventisti ylifariseus_1:sen hyvin ymmärrettävää hänen kirjoituksensa: Sunnuntai pedonmerkki. Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen, kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

1234567---

• Vuodesta toiseen

Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä. Viisi päivää työtä, kaksi päivää kännissä.

• tee loppu juopottelu

Vuodesta toiseen. Juomarit eivät peri taivastenvaltakuntaa, koska taivaasta tulisi räyhääjien paikka.

• 1234567...

Hogo Boss. Luterilainen katekismus v.1948. Artikkeli Sapatti ja sunnuntai.
      Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN MUODOSTUA kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.

Siis vähitellen vähitellen.

5.11.99. Ilta-Sanomat. Vapaa Sana.
      Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoittaa seraavasti: Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista.
      Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

Sunday auringonpäivä.

• 1234567...

Vuonna 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti:Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...
        v. 364 jKr. Laodikean kirkolliskokouksessa katolinen kirkko siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.
        Convert's Catechism 2. painos, s.50.
        Näinollen sunnuntaista tuli pedon merkki. Katoliset sanovat itse sunnuntaita VALTANSA MERKIKSI.

• jujutat taas

Sanon vain tämän kerran: " tiedän kuka olet".

• KTS (Ei kirj.)

Kuten raamatuntutkija Uuras Saarnivaara on todennut, jo alkuseurakunnassa otettiin sunnuntai kristilliseksi lepopäiväksi, koska UUDEKSI teki hän kaikki!

HYVÄ!

• ?????.. ?????

Saarnivaarako uudeksi teki kaikki ? Onko hän sinun jumalasi ?

• pakanakararat

Sapatin käsky, kehotus on mahdollisesti jo Aatamille annettu ?
      eli Mooseksen lisäykset koskevat. periaattessa vain juutalaisia.
      Kuten Apostolisen suuren kokouksen kolme käskyä eli kieltoa pakanoille, on havaittavissa, juuri Aatamille sekä siten Nooalle annetuissa käskyissä.
      muita käskyjä, ei JUmalani ole pakanoilla antanut.
      hyvä näin.

• Me elämme nyt emmekä Mooseksen ajassa. Sapatti on jäänne muinaisen aavikkokansan "työsuojelulaista", jossa herrojen orjilla ja aaseille määrättiin lepopäivä, ettei niitä ajettaisi hengiltä eikä piiskattaisi henkihieveriin ilman lepopäivää.
        Ne jotka puhuvat sapatista ovat uskonnollista ääriainesta.

• 1234567...

nim. pakanakakarat. Suuri osa Uudenliiton pakanoista on niin uppiniskaisia, että heille Jumalan käskyt ja ohjeet kelpaa. Sapattikin on heille vastenmielinen, sillä omat työt ovat tärkeimpiä pitää valmistaa talo, kesämökki on kiire kiire.

Jeesus kyllä meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan ja pisti puuverstaan ovet kiinni.

• 1234567...
        1234567... kirjoitti:

nim. pakanakakarat. Suuri osa Uudenliiton pakanoista on niin uppiniskaisia, että heille Jumalan käskyt ja ohjeet kelpaa. Sapattikin on heille vastenmielinen, sillä omat työt ovat tärkeimpiä pitää valmistaa talo, kesämökki on kiire kiire.

Jeesus kyllä meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan ja pisti puuverstaan ovet kiinni.

Korjaus: Ettei heille Jumalan käskyt ja ohjeet kelpaa.

• KTS (Ei kirj.)
        1234567... kirjoitti:

Kyllä minä painan sähkönappulaa viikon jokaisena päivänä enkä ole lain alla kuten ortodoksijuutalaiset!

HYVÄ!

• Papatti.

• body

Nykyihminen viettää lepopäivänsä työtehtäviensä puitteissa ja ellei ole hommissa, lepopäiviä ovat ne joita niiksi haluaa nimetä.

Silloin voi mennä minne haluaa, kysemättä muilta siihen lupia.

Jos raamatun mukaan toimittaisiin, niin työttömät eivät saisi edes syödä.
      Paavali mainitsi, " joka ei työtä tee , olkoon myös syömättä..."

Primitiivisyys sikseen ja me toimimme niinkuin haluamme, se on siinä.

• 1%5

Kristittyjen lepopäivä on sunnuntai, Jeesuksen ylösnousemuspäivä, viikon ensimmäinen päivä.

Joka tunnustaa Kristuksen ylösnousemusta, pyhittää ensimmäisen päivän, sapatti kuuluu juutalaiseen uskontoon, eikä sunnuntailla ole samaa lepopäivämerkitystä.

Jos joku alkaa nyt naukua sunnuntaista "auringonjumalan päivänä", niin kaikki päivät pakkanakalentereissa oli "pyhitetty" taivaankappaleiden jumaluuksille. Kristityt eivät kuitenkaan vietä sunnuntaita sen pakanallisen merkityksen mukaan, kuten kristinuskon vastustajat mielellään julistavat. Pakanakalenterista, jos alkaa sitä pohtia, ei löydy yhtäkään sopivaa välipäivää raamatun Jumalalle, joten saivartelut ovat turhia.

• 1%5. .Kun noita haastelet, niin miksi Luterilainen kirkko muutti viikon ensimmäisen päivän sunnuntain, viikon seitsemänneksi päiväksi sapatiksi ?
        Miksi Ortodoksit ainakin Venäjällä pitävät kalenterissa sapatin viikon seitsemäntenä päivänä, eli sapattina ja jos se sapatti oli SUURI, niin oliko sitä tarvetta muuttaa ?
        Sapatti annettiin Paratiisissa ihmistä varten 2000 vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassakaan.

Liitonarkissa säilytetään laintauluja, jotka Jumala antoi Moosekselle Siinain vuorella. Näissä Jumalan antamissa kymmenessä käskyssä on vain yksi käsky, ja se on lepopäiväkäsky, jossa sanotaan "MUISTA".
        Viimeisinä päivinä Jumala ilmoittaa kansalleen mistä Liitonarkki löytyy ja siitä selviää montako käskyä Jumala on käskenyt muuttamaan, ja jos käskyjä on muutettu, niin kuka siitä on vastuussa ja kenelle ?

Jumalan kymmenen käskyä ovat ikuiset ja muuttamattomat myöskin uudessa maassa.

• 11%19
        ylifariseus_1 kirjoitti:

1%5. .Kun noita haastelet, niin miksi Luterilainen kirkko muutti viikon ensimmäisen päivän sunnuntain, viikon seitsemänneksi päiväksi sapatiksi ?
        Miksi Ortodoksit ainakin Venäjällä pitävät kalenterissa sapatin viikon seitsemäntenä päivänä, eli sapattina ja jos se sapatti oli SUURI, niin oliko sitä tarvetta muuttaa ?
        Sapatti annettiin Paratiisissa ihmistä varten 2000 vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassakaan.

Liitonarkissa säilytetään laintauluja, jotka Jumala antoi Moosekselle Siinain vuorella. Näissä Jumalan antamissa kymmenessä käskyssä on vain yksi käsky, ja se on lepopäiväkäsky, jossa sanotaan "MUISTA".
        Viimeisinä päivinä Jumala ilmoittaa kansalleen mistä Liitonarkki löytyy ja siitä selviää montako käskyä Jumala on käskenyt muuttamaan, ja jos käskyjä on muutettu, niin kuka siitä on vastuussa ja kenelle ?

Jumalan kymmenen käskyä ovat ikuiset ja muuttamattomat myöskin uudessa maassa.

Miten niin "luterilainen kirkko muutti"? Puoli-ateistinen Suomen valtio on saattanut merkitä viralliseen kalenteriin sunnuntain viikon viimeiseksi päiväksi. Luterilainen kirkko ei sentään määrää kaikesta.

Kristityt eivät ole uskonnollisesti juutalaisia. Jumala on antanut juutalaisille omat käskynsä. Jo Paavali varoitti kristittyjä kääntymästä juutalaisuuteen. Kristinuskon alku on Jeesus Kristus, juhla- ja pyhäpäivät kunnioittavat Jeesukseen elämään liittyviä tapahtumia. Kristittyjen pääsiäinen ei ole Pesach. Kristittyjen pyhäpäivä ei ole sapatti.

Kristityt muistavat viikon Ensimmäisenä Päivänä (Jom Rison) Kristuksen ylösnousemusta. Kristinusko on pääsiäis-uskonto, Me tunnustamme Kristuksen kuolemaa ja ylösnousemusta, emme esim. juhli juutalaisten matkaa Egyptistä Luvattuun maahan (Pesach) tai vietä 7. päivää Jumalan luomistyön muistoksi. Nämä ovat juutalaisen kansan juhlia. Kaikki kunniotus muutoin heille.

• ent.ev.Lut.
        11%19 kirjoitti:

Miten niin "luterilainen kirkko muutti"? Puoli-ateistinen Suomen valtio on saattanut merkitä viralliseen kalenteriin sunnuntain viikon viimeiseksi päiväksi. Luterilainen kirkko ei sentään määrää kaikesta.

Kristityt eivät ole uskonnollisesti juutalaisia. Jumala on antanut juutalaisille omat käskynsä. Jo Paavali varoitti kristittyjä kääntymästä juutalaisuuteen. Kristinuskon alku on Jeesus Kristus, juhla- ja pyhäpäivät kunnioittavat Jeesukseen elämään liittyviä tapahtumia. Kristittyjen pääsiäinen ei ole Pesach. Kristittyjen pyhäpäivä ei ole sapatti.

Kristityt muistavat viikon Ensimmäisenä Päivänä (Jom Rison) Kristuksen ylösnousemusta. Kristinusko on pääsiäis-uskonto, Me tunnustamme Kristuksen kuolemaa ja ylösnousemusta, emme esim. juhli juutalaisten matkaa Egyptistä Luvattuun maahan (Pesach) tai vietä 7. päivää Jumalan luomistyön muistoksi. Nämä ovat juutalaisen kansan juhlia. Kaikki kunniotus muutoin heille.

11%19 . Eikös noin lähestulkoon 90% kansasta sitten kuulu Luterilaiseen kirkkoon. En ole kuullut kirkonmiesten vastustavankaan muutosta. Eiköhän Wikström ollut niihin aikoihin Piispana.

• Laki on laki

Jos et tiedä vastausta kysymättä niin ihmettelen? Totta kai sulle vastaus on lauantai koska sianlihankin syömisen kielto on yhä voimassa, siis sulle.

• cuppe

Tietysti vapaapäivä, milloin sitten sattuu olemaankaan.

• body

Me emme raamatunaikaista elämää, me elämme täällä suomalaisen elämänmallin mukaan, ja siihen kuuluu vapaus, yep.
      Ja jos haluaa seisoa päällään, se on vapaata.

• Te eksytte.

Juu, juu mutta nämä, sapatin papattajat nostavat uudestaan, lain pystyyn: Gal.3:21-22. Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista. Mutta Raamattu on sulkenut kaiken synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskossa Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat. Kevennys, koska tulee Suomeen mustalaishallitus ja laki longalta?

• Niko.

Kristuksen seuraajille jokaisen päivän tulisi olla Jumalalle pyhitetty, sapatti ja lepopäivä.

• 21%2

Tuo on omaa oppiasi. Noin ei UT, eikä esim. Paavali opeta, hän oli juutalainen.

Room.14:1-8
        1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
        8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.

• Niko.
        21%2 kirjoitti:

2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.

Ymmärräthän, että Paavali opettaa tässä vapauden lakia, rakkauden lakia, lakia mikä on kirjoitettu sydämeen eikä kivitauluihin.

• Meinaatko niko, ettei kukaan tekisi mitään vaan yhteiskunta olisi jatkuvasti pysähtyneisyyden tilassa, kun ihmiset pitävät sapattia. Mieletön ajatus!

• 1234567...
        21%2 kirjoitti:

21%2. . Tuomioita tullut ja tulee myös, ennen Jeesuksen toista tulemista sapatinpyhittäjiä kohtaan, kun peto saa vallan ja voiman, sillä silloin pedon kuolinhaava on täysin parantunut kun valta saadaan Ilmestyskirjan mukaan Ilm.17:12-13.

Aikaisempia tuomioita sapatin pyhittäjiä kohtaan: Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää sunnuntaita, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä.
        Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Index Canonum.

Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.

Ilm.12:17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt (joihin sapattikin kuuluu) ja joilla on Jeesuksen todistus.

Jumalan antamat kymmenen käskyä on aina ihmisten käskyjen yläpuolella.
        Ilmestyskirjassa ei lue: Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden , jotka pitävät Paavalin käskyt.
        Vaan Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt (joihin sapattikin kuuluu) ja Jeesuksen uskon

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Meinaatko niko, ettei kukaan tekisi mitään vaan yhteiskunta olisi jatkuvasti pysähtyneisyyden tilassa, kun ihmiset pitävät sapattia. Mieletön ajatus!

Sapattina on oikeus tehdä hyvää.
        Kristuksen seuraajat ovat kutsutut tekemään hyvää jokainen päivä!

• Niko. kirjoitti:

Ja pakanoilla joka tulee uskoon,, ei tulis edes miettiä sellaista kun sapatti koska ei me tullaan Juutalaisia kirjaimellisesti ja ruumilliseti vaan Hengelliseti Pyhän Hengen mukaan joka kuljettaa meitä..

Niinpä niin kovia taakkoja on lainkiihkoilijat laittamassa meidän pakanoitten päälle mitä he eivät ite edes jaxaa kantaa -->

14 Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
        15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
        16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
        17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
        18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'.
        19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
        22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.

• savonarola kirjoitti:

Ja pakanoilla joka tulee uskoon,, ei tulis edes miettiä sellaista kun sapatti koska ei me tullaan Juutalaisia kirjaimellisesti ja ruumilliseti vaan Hengelliseti Pyhän Hengen mukaan joka kuljettaa meitä..

Niinpä niin kovia taakkoja on lainkiihkoilijat laittamassa meidän pakanoitten päälle mitä he eivät ite edes jaxaa kantaa -->

14 Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
        15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
        16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
        17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
        18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'.
        19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
        22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.

Kyllä ylpe äuskovainen joka on lihallinen täytyy saada jotain sapattia ja lakia tehdä että hän tuntis että on vähän parempi ihminen kun monet muut uskovaiset kun käy vanhuxia ja ihmisiä vankiloissa katsomassa . Se on heille tietysti sellaista työtä joka vaan rasittaa heidän mieleensa ja ajatuxensa,, mutta sapattin ruoan laittamisesta he saavat puuha joka mielyttä heidät ja heidän liha niinkuin martta konsanaan ja voivat puhua ja opettaa siitä niinkuin he tietäisivät vähän enemmän kun tavallinen riviuskovainen joka auttaa lähimmäisiä ja laitapuolen kulkijoita jotka ei hienot sapattiihmiet voivat kestää koska haisevat puliukot ja narkomaanit likaisisivat heidän hienot puvut ja mekot. Hyi sentään he ajattelevat sellaisista työstä että joutuisivat pestä heidän likaisia vaatteita..

• Niko. kirjoitti:

Aamen, Niko. Jokaisena päivänä pitää uskovan valvoa omia ajatuksiaan, sanojaan ja fyysisiä jäseniään, etteivät ne lähde tekemään pahaa;

Jesaja 56
        2 "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!"

• 1234567...
        savonarola kirjoitti:

Kyllä ylpe äuskovainen joka on lihallinen täytyy saada jotain sapattia ja lakia tehdä että hän tuntis että on vähän parempi ihminen kun monet muut uskovaiset kun käy vanhuxia ja ihmisiä vankiloissa katsomassa . Se on heille tietysti sellaista työtä joka vaan rasittaa heidän mieleensa ja ajatuxensa,, mutta sapattin ruoan laittamisesta he saavat puuha joka mielyttä heidät ja heidän liha niinkuin martta konsanaan ja voivat puhua ja opettaa siitä niinkuin he tietäisivät vähän enemmän kun tavallinen riviuskovainen joka auttaa lähimmäisiä ja laitapuolen kulkijoita jotka ei hienot sapattiihmiet voivat kestää koska haisevat puliukot ja narkomaanit likaisisivat heidän hienot puvut ja mekot. Hyi sentään he ajattelevat sellaisista työstä että joutuisivat pestä heidän likaisia vaatteita..

savonarola. Onko paremmuudesta kysymys kun pitää Jumalan antamaa kymmentä käskyä kasvattajana Kristukseen, joihin sapattikin kuuluu.

Lainaus v.1948 Luterilaisesta katekismuksesta. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo: Hän sanoo näin:
        Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen niille, JOTKA MINUA VIHAAVAT, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

Mitä se on?
        Jumala uhkaa rangaista kaikkia niitä, jotka rikkovat nämä käskyt. sentähden meidän tulee peljätä Hänen vihaansa, niin ettemme riko näitä käskyjä.
        Mutta Hän lupaa armonsa ja kaikkea hyvää kaikille, jotka pitävät nämä käskyt. Sentähden meidän tulee rakastaa Jumalaa, turvautua Häneen ja mielellämme elää Hänen käskyjensä mukaan.

1.Johannes 2:3. Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä.
        4. joka sanoo: Minä tunnen Hänet, eikä pidä Hänen käskyjänsä, SE ON VALEHTELIJA, ja TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.

Armosta olemme pelastetut uskon kautta, emme tekojen kautta, että kukaan ei kerskaisi.
        Sapatti on voimakkain todistus siitä että emme pelastu tekojen kautta,vaan panemme omat työt syrjään.

Tulee panna kaikki kapinahenkisyys Jumalan käskyjä ja ohjeita vastaan tyystin syrjään.

• valkeat vaatteet
        savonarola kirjoitti:

"Savonarola" kirjoittaa, että ylpeä ihminen tekee sapattia ja lakia. Näin on käynyt Paavi on muutanut sapatin sunnuntaille. Se on sitä sapatin tekoa ja lakia. Tähän on Paavin lakiin on savonarola hyvin tyytyväinen, ei ole kertaakaan mitään vastaan vänkännyt, kun ihminen on muuttanut ajat lait. Se sopii hyvin savonarola ja lihalliselle ihmiselle.

Kyllä Paavi on paremmaksi ihmiseksi siitä muuttunut, jos katselee maailmaa. Kaikki valtion päämiehet ovat käyneet Paavin luona vierailulla. Eivät he joka miehen luona vieraille. Tuskin savonarolan luona, että parempi ihminen se paavi on. Olet kai nähnyt mikä väkijoukko kokoontuu Paavin ympärille, kun Paavi menee johonkin maahan.

Ei Paavi jaksa enää niitä mekkoja pestä. Ei pesuhommat häntä kiinnosta, mutta kultaa pitää olla kiiltelemässä ja kiilottaa. Paavilla riittää ruuanlaittajia, ei tarvii kauhaan kajota. Oletko "savonarola" vähän kade Paaville?

Kun sinäkin teet vaikka maantaista sapatin, niin katsotaan saatko saman joukon kannattia, kun Paavi.

Jeesuksen kannattajat ovat vähissä. Vähissä on he, jotka pitävät Jeesus Herran sapatin pyhänä ja jotka rakastavat häntä, pitävät hänen käskynsä. Heidän vaatteillaan on pesijänä Jeesus Kristus. Hän pesee jokaisen vaatteet, joka kääntyy ja tekee parannuksen.

• Anonyymi
        1234567... kirjoitti:

savonarola. Onko paremmuudesta kysymys kun pitää Jumalan antamaa kymmentä käskyä kasvattajana Kristukseen, joihin sapattikin kuuluu.

Lainaus v.1948 Luterilaisesta katekismuksesta. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo: Hän sanoo näin:
        Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen niille, JOTKA MINUA VIHAAVAT, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

Mitä se on?
        Jumala uhkaa rangaista kaikkia niitä, jotka rikkovat nämä käskyt. sentähden meidän tulee peljätä Hänen vihaansa, niin ettemme riko näitä käskyjä.
        Mutta Hän lupaa armonsa ja kaikkea hyvää kaikille, jotka pitävät nämä käskyt. Sentähden meidän tulee rakastaa Jumalaa, turvautua Häneen ja mielellämme elää Hänen käskyjensä mukaan.

1.Johannes 2:3. Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä.
        4. joka sanoo: Minä tunnen Hänet, eikä pidä Hänen käskyjänsä, SE ON VALEHTELIJA, ja TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.

Armosta olemme pelastetut uskon kautta, emme tekojen kautta, että kukaan ei kerskaisi.
        Sapatti on voimakkain todistus siitä että emme pelastu tekojen kautta,vaan panemme omat työt syrjään.

Tulee panna kaikki kapinahenkisyys Jumalan käskyjä ja ohjeita vastaan tyystin syrjään.

Hyvin sanottu kapinahenkisyys tulee laittaa syrjään.

• Roomalaiskirje 14
      5 "Joku pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma."

• 1234567...

ekivaari. . Jumala pitikin seitsemännen päivän sapatin parempana lepopäiväksi ja niinpä Hän pyhitti/siunasi sapatin pyhä/lepopäiväksi ihmistä varten Jeesuksen sanojen mukaan.

Jumala aloittikin luomisen työt viikon ensimmäisenä päivänä.

• 1234567... kirjoitti:

ekivaari. . Jumala pitikin seitsemännen päivän sapatin parempana lepopäiväksi ja niinpä Hän pyhitti/siunasi sapatin pyhä/lepopäiväksi ihmistä varten Jeesuksen sanojen mukaan.

Jumala aloittikin luomisen työt viikon ensimmäisenä päivänä.

Johannes 5
        17 "Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee - y h ä t i -
        t y ö t ä, - ja - m i n ä - m y ö s - t e e n - t y ö t ä".

Hyvää saa tehdä joka päivä. Pahaa ei saa tehdä minkään nimisenä päivänä!

Efesolaiskirje 2
        10 "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."

• 1234567...
        ekivaari kirjoitti:

Johannes 5
        17 "Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee - y h ä t i -
        t y ö t ä, - ja - m i n ä - m y ö s - t e e n - t y ö t ä".

Hyvää saa tehdä joka päivä. Pahaa ei saa tehdä minkään nimisenä päivänä!

Efesolaiskirje 2
        10 "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."

ekivaari. . Jeesuskin teki arkisia töitä puusepänverstaassa, mutta sapattisin meni tapansa mukaan tekemään hengellistä työtä synägoogaan ja paransi samalla sairaita.
        Puusepänverstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni koska ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.

Kuinkas on tänäpäivänä: Sapattisin on suurimmalla osalla kirkoista ja seurakunnista ovet tiukasti kiinni.
        Sapattisin on ovet auki heillä kun on siivoustalkoot tai markkinoita.
        Muutama esimerkki lehdistö ilmoituksista: Helluntaisseurakunta, Jouluiset kaiken maailman markkinat lähetystyön hyväksi lauantaina klo 10-14. Myöskin siivoustalkoita heillä sapattisin.

Vapaaseurakunta:lauantaina klo 12. Kirkon siivoustalkoot. Lauantaina kirkon pihan siivoustalkoot klo 12.

Näin monilla muillakin sunnuntaina pyhää pitävillä kirkoilla. He lukevat sapatin kuuluvaksi arkipäivien joukkoon suurimmalta osin.

Monilla olisi lyhyt kirkkomatka jos kirkkojen ja seurakuntien ovet olisivat sapattisin auki Jumalanpalveluksille.

• body

Näyttää vahvasti siltä että raamatun toimintamallit ovat menneisyyden usvaa, menneisyyden tuskaa, joten MIKSI pitää vielä kuvitella että ne toimisivat meidän aikana.??

On kuin vetäisi vanhaa kivirekeä, ei toimi, ei pelaa ja on tuskaisen raskasta, joten mikä kumma siinä viehättää.??

On joittenkin aivokoppa niin ruosteessa, että noita ikivanhoja tapoja pitäisi vielä toteuttaa.??

Me elämme tätä aikaa, eikä menneisyydessä, johan sen pitäisi olla selviö.

• No hyvinhän se sujuu, kun ensin tekee ansiotyötä maanantaista perjantaihin, se on viisi ensimmäistä viikon päivää ja kuudennen päivän tekee palkatonta talkootyötä ja sitten seitsemännen päivän lepäilee, jotta jaksaa maanantaina taas alkaa seuraavan viikon!

Isän Jumalan päivän pituudet eivät ole auringon ja maapallon asennoista riippuvaisia, sillä ne ovat vertauskuvallisina tämän maailman alkeisvoimia Jumalan voimaan verrattuna.

Kolossalaiskirje 2
        8 "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen."

• Takaisin Raamattuun

Niin nämä Paavalin kirjeet, olivat senaikaisille seurakunnille. Raamatusta puuttuu, Paavalin kirje, Suomen reurakunnille. Mutta saarnamiehet ja naiset, puhuvat niin että,, Paavalin kirjeet olisivat, suoraan heille. Ei pitäs mennä, lukemaan toisten kirjeitä.

• 2012 on nyt.

Joo, aikansa kutakin...............................

• mathetes

Sapatti vai sunnuntai!?
      Jeesuksella oli jatkuvasti erimielisyyksiä kirjanoppineitten kanssa siitä, että Hän ei viettänyt sapattia, kuten Hänen odotettiin sitä viettävän. Hän jopa paransi sairaita sapattina! Jeesusta syytettiin, juuri siitä, että hän jatkuvasti rikkoi sapatin! Osin syynä oli se, että juutalaiset olivat itse keksineet monenlaisia sapattia koskevia "lisämääräyksiä", joita ei ollut Raamatussa!

Mutta luetaan hieman...
      >>2 Moos 31:14. Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
      15. Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
      16. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
      17. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti.">(Room 3:19 "Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä)!>Room 3:28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.!

Jumala siis hyväksyy Kristityt yhteyteensä, vaikka emme tekisikään lain tekoja, ja niitä noudattaisi! Hän siis hyväksyy Jeesukseen uskovat, uskon perusteella Kristuksen vuodattaman uhriveren tähden!

Luetaan Timoteuskirjeestä!->
      >>(1 Tim 1:6-10. "Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
      7. tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät".
      8. "Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
      9. ("ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle")!, "vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
      10. haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan"!)

• henget koetellut !

mathetes on kapinahenkinen Jumalan antamia kymmentä käskyä ja ohjeita vastaan.

• 1234567...

Onko matheteksella lunastettu matkalippu ?

Raamatut vuosilta 1642-1903 Ilm. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he portista kaupunkiin sisälle menisivät.

Lavea portti ei tarvitse pääsylippua.

• mathetes

Jatkuu.....
        Vanhan liiton määräykset ovat voimassa, mutta koskee vain juutalaisia! Kristityt ovat niistä vapaat uskon kautta Jeesuksessa, eli eivät ole lain alla! Vanhassa liitossa on annettu kymmenen käskyä. Kymmenen käskyn lain yhdeksän käskyä on annettu myös Uudessa liitossa ja siksi ne koskevat myös kristittyjä. Mutta!!! Sapattikäskyä ei ole uudistettu!! Eli Uudessa liitossa ei käsketä ketään "viettämään sapattia"! Paavalikin nuhteli galatalaisia, jotka alkoivat viettää sapattia -(Gal 4:10)! Kristyn ei tarvitse viettää sitä! Se ei kuulu vanhurskautetulle uskoville! Miksi annettiin käsky, joka ei meitä Kristittyjä uskovia koske? Kenelle se sitten kuuluu? Luetaanpa:

>>2 Moos 31:13. "Puhu israelilaisille", ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät............
        (16). Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
        (17). Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."

• mathetes
        mathetes kirjoitti:

Jatkuu.....
        Vanhan liiton määräykset ovat voimassa, mutta koskee vain juutalaisia! Kristityt ovat niistä vapaat uskon kautta Jeesuksessa, eli eivät ole lain alla! Vanhassa liitossa on annettu kymmenen käskyä. Kymmenen käskyn lain yhdeksän käskyä on annettu myös Uudessa liitossa ja siksi ne koskevat myös kristittyjä. Mutta!!! Sapattikäskyä ei ole uudistettu!! Eli Uudessa liitossa ei käsketä ketään "viettämään sapattia"! Paavalikin nuhteli galatalaisia, jotka alkoivat viettää sapattia -(Gal 4:10)! Kristyn ei tarvitse viettää sitä! Se ei kuulu vanhurskautetulle uskoville! Miksi annettiin käsky, joka ei meitä Kristittyjä uskovia koske? Kenelle se sitten kuuluu? Luetaanpa:

>>2 Moos 31:13. "Puhu israelilaisille", ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät............
        (16). Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
        (17). Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."

Jatkuu...

Eli: He alkoivat viettämään sapattia ja muitakin lainmääräyksiä! Tästä Paavali heitä nuhteli! Sapatistit ovat herkästi tuomitsemassa niitä, jotka eivät sapattia vietä! Sen koki Jeesuskin!

>Joh 9:16.."Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia"!<

Näin sanottiin Jeesuksesta, ja Kristityistäkin, koska emme vietä sapattia kuten juutalaiset! Sapattina Jeesus oli kuolleena, mutta viikon ensimmäisenä päivänä Hän nousi ylös. Eli "sunnuntaina",-(sapatin jälkeisenä päivänä)! Opetuslapset alkoivat viettää (viikon ensimmäistä päivää), joka on erillään VT,n lakiliitosta! Ja kosta Jeesus oli sapattina haudassa ja nousten =(viikon ensimmäisenä päivänä) = "sunnuntaina", niin vietetään mekin sunnuntaita juhlapäivänä! Ei siksi että se on "sunnuntai", vaan siksi, että saamme olla vapaat lain siteistä! Se on Jeesuksen ylösnousemuksen "muistopäivä"!

• mathetes
        1234567... kirjoitti:

Onko matheteksella lunastettu matkalippu ?

Raamatut vuosilta 1642-1903 Ilm. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he portista kaupunkiin sisälle menisivät.

Lavea portti ei tarvitse pääsylippua.

Vastaus sinulle nimim, - 1234567!

Kirjoitit:
        >>Onko matheteksella lunastettu matkalippu ?

• 1234567...
        mathetes kirjoitti:

Jatkuu...

Eli: He alkoivat viettämään sapattia ja muitakin lainmääräyksiä! Tästä Paavali heitä nuhteli! Sapatistit ovat herkästi tuomitsemassa niitä, jotka eivät sapattia vietä! Sen koki Jeesuskin!

>Joh 9:16.."Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia"!<

Näin sanottiin Jeesuksesta, ja Kristityistäkin, koska emme vietä sapattia kuten juutalaiset! Sapattina Jeesus oli kuolleena, mutta viikon ensimmäisenä päivänä Hän nousi ylös. Eli "sunnuntaina",-(sapatin jälkeisenä päivänä)! Opetuslapset alkoivat viettää (viikon ensimmäistä päivää), joka on erillään VT,n lakiliitosta! Ja kosta Jeesus oli sapattina haudassa ja nousten =(viikon ensimmäisenä päivänä) = "sunnuntaina", niin vietetään mekin sunnuntaita juhlapäivänä! Ei siksi että se on "sunnuntai", vaan siksi, että saamme olla vapaat lain siteistä! Se on Jeesuksen ylösnousemuksen "muistopäivä"!

mathetekselle. . .Oli miten oli niin sunnuntai on joka tapauksessa pedonmerkki ja ollut pedonmerkkinä v.321 jKr. lähtien jolloin Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa.
        Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.

Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.

Ilm.15:2-3. Voittajat pääsevat lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä.

• 1234567...
        mathetes kirjoitti:

Jatkuu...

matheteksella ja kumppaneilla on paksu peite silmillä, niin, että eivät näe.
        Sokea ei voi toista sokeaa taluttaa.

• mathetes
        1234567... kirjoitti:

mathetekselle. . .Oli miten oli niin sunnuntai on joka tapauksessa pedonmerkki ja ollut pedonmerkkinä v.321 jKr. lähtien jolloin Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa.
        Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.

Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.

Ilm.15:2-3. Voittajat pääsevat lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä.

Vastaus sinulle - 1234567...

Kirjoitit:
        >>mathetekselle. . .Oli miten oli niin sunnuntai on joka tapauksessa pedonmerkki

• raakaa tekstiä,
        mathetes kirjoitti:

Jatkuu.....

mathetes kirjoittaa
        "Sapattikäskyä ei ole uudistettu!! Eli Uudessa liitossa ei käsketä ketään "viettämään sapattia"! ja jotka eivät noudata sapattikäskyä heidät pitäsi tappaa."

Oikeassa olet sapattikäskyä ei ole raamatussa muutettu. Se on se sama käsky, jossa sanotaan "muista".
        Kristikansa on uudistanut sen lepopäiväkäskyn ja muutanut sen "sunnuntaille paavin" toimesta. Uusitestamentti ei ole käskenyt muuttamaan tai kuomamaan mitään käskyä. Sapattia haluavat muistaa, pyhittää, he jotka Herra on verellään lunastanut. Ei sitä tarvii kaikkien pakanoitten viettää, vaan he jotka sitä haluavat ja rakastavat Herraansa.

Mathetes, ei ymmärrä armon sanomaa, vaan sanoo, että jotka eivät pidä sapattia pyhänä heidät pitää tappaa. Sapatinrikkojille on vielä annettu armon aikaa ja uskon, että Pyhän Hengen voimasta vielä joku tulee uskoon pakanoista. Vaikea olisi uskoa, että kaikki olisivat paaduttaneet sydämensä kuulemasta Herran Jeesuksen Kristuksen ääntä.

• valitse oikein !
        mathetes kirjoitti:

Vastaus sinulle nimim, - 1234567!

Kirjoitit:
        >>Onko matheteksella lunastettu matkalippu ?

mathetes. . Jeesus sanoo: Monta tulee minun nimessäni, ja he eksyttävät.
        Usko Sapatin Herraan Jeesukseen !

• mathetes
        raakaa tekstiä, kirjoitti:

mathetes kirjoittaa
        "Sapattikäskyä ei ole uudistettu!! Eli Uudessa liitossa ei käsketä ketään "viettämään sapattia"! ja jotka eivät noudata sapattikäskyä heidät pitäsi tappaa."

Oikeassa olet sapattikäskyä ei ole raamatussa muutettu. Se on se sama käsky, jossa sanotaan "muista".
        Kristikansa on uudistanut sen lepopäiväkäskyn ja muutanut sen "sunnuntaille paavin" toimesta. Uusitestamentti ei ole käskenyt muuttamaan tai kuomamaan mitään käskyä. Sapattia haluavat muistaa, pyhittää, he jotka Herra on verellään lunastanut. Ei sitä tarvii kaikkien pakanoitten viettää, vaan he jotka sitä haluavat ja rakastavat Herraansa.

Mathetes, ei ymmärrä armon sanomaa, vaan sanoo, että jotka eivät pidä sapattia pyhänä heidät pitää tappaa. Sapatinrikkojille on vielä annettu armon aikaa ja uskon, että Pyhän Hengen voimasta vielä joku tulee uskoon pakanoista. Vaikea olisi uskoa, että kaikki olisivat paaduttaneet sydämensä kuulemasta Herran Jeesuksen Kristuksen ääntä.

Kommenttia sinulle nimim, - raakaa tekstiä!

Ei ollut tarkoitukseni enään tuoda tätä asiaa esille, mutta kun huomasin kommenttisi, niin pitääpä hiukan kommentoida sinulle selvennystä asiaan!
        Ihan ensiksi sanon sinulle! Vääristelit kirjoitustani ja sanomaani!

Kirjoitit mathetekselle näin:
        >>Mathetes, ei ymmärrä armon sanomaa, vaan sanoo, että jotka eivät pidä sapattia pyhänä heidät pitää tappaa.>2 Moos 31:13. "Puhu israelilaisille", ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät............

• 1234567...
        mathetes kirjoitti:

Kommenttia sinulle nimim, - raakaa tekstiä!

Ei ollut tarkoitukseni enään tuoda tätä asiaa esille, mutta kun huomasin kommenttisi, niin pitääpä hiukan kommentoida sinulle selvennystä asiaan!
        Ihan ensiksi sanon sinulle! Vääristelit kirjoitustani ja sanomaani!

Kirjoitit mathetekselle näin:
        >>Mathetes, ei ymmärrä armon sanomaa, vaan sanoo, että jotka eivät pidä sapattia pyhänä heidät pitää tappaa.>2 Moos 31:13. "Puhu israelilaisille", ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät............

mathetes. . . Huomioi tämä on kahdenlaisia syntisiä. Toinen puoli syntisistä kumoaa Jumalan antaman kymmenenkäskyn lain. . Toinen puoli syntisistä ei kumoa kymmenenkäskyn lakia, vaan pitävät kymmentäkäskyä kasvattajana Kristukseen.

Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Näillä kymmenenkäskyn kumoajilla on peite silmillään, eivätkä näe.

• perämela

kyllä mathete oikein kirjoittaa.

vanahan liiton puolella on sellainenkin käskym, että pitäkää pieni lapio aina mukana, jotta voitte peittää jätöksenne.

pitääkö sitä noudattaa myös meidän pakanauskovien ?

• 1234567...

Perämela. . Monella koiran ulkoiluttajalla on pieni lapio mukana, jolla he keräävät koiran jätökset, eivätkä jätä niitä näkösälle.

Vanhat konstit ovat parempia kuin pussillinen uusia.

• KTS (Ei kirj.)

Kyllä minä painan sähkönappulaa viikon jokaisena päivänä enkä ole lain alla kuten ortodoksijuutalaiset!

HYVÄ!

• Hugo Boss

:O)

• KTS (Ei kirj.)

:O)

• KTS (Ei kirj.)

Vanhaan hyvvään aikaan kristillisissä piireissä lähinnä hymyiltiin vinoon tälle adventistien tulkinnalle, jossa pedonmerkki on sunnuntai ja tehtiin siitä lähinnä traktaattihupikamaa ja varoittava esimerkki harhaopista.

Nykyään helluntai- ja lähellä olevistä lösseistä nousee omituisia pikkulössejä, jotka apinoivat juutalaisia tapoja ja kaivavat muun karnevaalikaman joukosta tämän sunnuntaitulkinnan alttarille palvonnan kohteeksi, joka syrjäyttää jopa sydämen uskon Kristukseen.

Jo on aikoihin eletty! :O

• hammasten kiristys

KTS . Vanha sanonta: Itku pitkästä ilosta. Nyt on aika nauraa, mutta monelle on käynyt toisinkinpäin.

• KTS (Ei kirj.)
        hammasten kiristys kirjoitti:

KTS . Vanha sanonta: Itku pitkästä ilosta. Nyt on aika nauraa, mutta monelle on käynyt toisinkinpäin.

Aikansa nää adventistis-fundamentaalis- messiaanis-puolihelluntailössit nauraa mutta loppu tulee äkisti ja rutosti.

• Todistus.
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Aikansa nää adventistis-fundamentaalis- messiaanis-puolihelluntailössit nauraa mutta loppu tulee äkisti ja rutosti.

Anglikaaninen:
        Seitsemäs päivä, sanotaan kymmenessä käskyssä, on Herran, sinun Jumalasi sapatti. Minkäänlainen laskutapa tai mikään almanakka ei voi tehdä seitsemästä yhtä eikä muuttaa seitsemättä ensimmäiseksi tai lauantaita sunnuntaiksi - - .Totuus on, että olemme sapatin rikkojia, jokainen meistä. -
        The Rev. Geo. Hodges.

• parempaa Valoa

Hyvä, että KTS osaa painaa sähkönappulaa.
        Aina siitä vaan ei ole hyötyä. Vaikka kuinka pitkään ja hartaasti sitä painelet saattaa pimeys vaan jatkua ja jatkua. Se valo joka siitä nappulasta tulee saattaa olla horjuvaa ja epävakaista.

Parempaa valoa on tarjolla ja se tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan, hän on sapatin Herra, ylösnoussut Vapahtaja ja antanut sapatin ihmistä varten.

• Jochanan Buchanan

Sapatti on ihmistä varten, EI IHMINEN SAPATTIA VARTEN! (Mark.2:27)

Ne jotka vaativat kristittyjä viettämään lepopäiväänsä lauantaina, toimivat vastoin tätä Herramme sanaa. Kristittyjen lepopäiväksi sovittiin sunnuntai. PISTE.

CASE CLOSED.

• 1234567...

Jochanan Buchanan. . .Vanha Luterilainen virsi 1700 luvulta virsi 135.1. Nää käskysanaa KYMMENEN, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo peitetty saa Herran laki olla, jonk' antoi itse JUMALA.

Tri Eck
        Kirkko on muuttanut sapatin viettämisen sunnuntaille omalla vallallaan, ilman kirjoituksia.
        - Tri Eck, Lakimies ja roomalaiskatolisen kirkon esitaistelija väittetelyssään Martti Lutherin kanssa.

Convert's Cetechism.
        Katolinen, käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen apostolisen siunauksen, sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä:
        Kysymys: Mikä päivä on sapatti ? Vastaus: Lauantai on sapatti.
        Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan ? Vastaus: Vietämme sunnuntaita lauantain sijaan siksi, että katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa (364 jKr.) siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. - 2. painos, s.50.

Jesaja 24.5. Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

• Tuo jauhaminen sapatista on tyhjänpäivänen aihe. Mutta täällä on vielä lakihekisiä Moosekseen uskovia, joten annetaan heidän leikkiä sapattejaan.

• stulta cerbolavo

321 – Konstantinus julistaa sunnuntain viralliseksi lepopäiväksi
      321 Constantine decreed Sunday as state "day of rest"

= LAUANTAI !

• Kerrotteko samalla, millaista hengellistä elämää on aaseilla ja härillä? Sapatti koski niitäkin ja eikä ne tunne sen paremmin kalentereita kuin kelloakaan.
      Naurettavaa jauhamista - lapsellista suorastaan.

5. Moos. 5:14
      mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.

• älkäämme paaduttako

Voi voi lappix
        Täällä palstoilla om monenmoisia keskuteluja Raamatun aiheista pitkiäkin. Onko ruvennut lappixen omaa tuntoa kolkuttamaan ? kyllä näistä keskusteluista tulisi lappixellekin selvitä, että sapatti kuuluu lappixellekin.

• Toki täällä jauhetaan samoja asioita vuodesta toiseen, muttei se muuta sitä tosiasiaa, että sapatti ei kuulu enää kenellekään siinä tarkoituksessa, kun Jumala sen antoi israelilaisille.
      Voitte toki jatkaa siitä kiistelemistä, mutta nyt lepoajat määrää työsuojelulaki, eikä vanha liiton säädös.

• perämela

Jaahas, siis eikö muuta laista tarvi täyttää kuin tämä sapatti ?

miten on, täyttääkö 12345 kaiken muunkin lain, eli et laita sähköjä päälle, laitat ne siis kaikki sähkövempeleesi jo ennen sapatin alkua päälle, koska tulta ei ole lupa tehdä ?

sammutat taloudestasi sii skaikki sähkölaitteet pois, en käynnistä mitään moottoria, et autoa, ei mitään.

tätäkö on siis uudenliiton uskovan elämä tänä päivänä suomessakin ?

• Eihän lakia tarvitse täyttää miltään osin, koska sitä ei ole. Se on vain uskonnollisten kulttien ja lahkojen hömpötystä, jolla pönkitetään tekopyhyyttä ja omavanhurskautta.

• KTS (Ei kirj.)

Erittäin hyvä kysymys pyrstöairolla.

Minä ainakin painan sähkönappulaa viikon jokaisena päivänä, koska olen kristitty ja siirtynyt lain alta armon alle.

HYVÄ!

• Vastis777

hhmm, vai Jumala lupaa parempaa valoa.
      mitä entisessä valossa on vikaa.

No kuitenkin on KIRJOITETTU,
      että Jumala lähettää synkeyden ei valoa, ja pimeyden ilman valoa.

SIIS Jumala lähettää !
      no totta on että vielä on hetken valot päällä, mutta ei kauaa, sillä kansa ja ihmiset eivät halua tulla valoon, joten Jumala antaa sitä mitä kansa pyytää,
      vaikka kuninkaan.

Jumala lähetään SUUREN eksytyksen, joten on hyvä TALLETTAA Jumalan Sanaa sielun syvyyksiin.

• Jumalan rakkaus on se todellinen valkeus. Auringon ja kuun valo ovat vain alkeisvoimia ja esikuvia Jumalan rakkauteen verraten:

2. Korinttolaiskirje 4
        6 'Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.'

1. Johanneksen kirje 2
        9 "Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä."
        10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta."

• Vastis777

Empä tiedä mitä tähän tulisi sanoa... hhmmm

No kuitenkin jos uudelleen mietit ja tutkit.
      Mitä valoa alkeisvoimien kuu itsessään tuottaa ?

Onko Jumalan esikuvissa esillä valkeus ja pimeys ?
      vai ainostaan alkeisvoimissa.

Kirjoitetu on:
      Jes. 59:9 Sentähden on oikeus meistä kaukana, eikä vanhurskaus saavuta meitä; me odotamme valoa, mutta katso, on pimeä, aamunkoittoa, mutta vaellamme yön synkeydessä.

Jer. 13:16 Antakaa Herralle, teidän Jumalallenne, kunnia, ennenkuin tulee pimeä ja jalkanne loukkaantuvat vuoriin hämärissä. Silloin te odotatte valoa, mutta hän muuttaa sen pilkkopimeäksi, tekee sen synkeydeksi.

Aam. 5:20 Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole?

• Aloituksen aiheeseen palaamiseksi.

Jos jotkut tietävät milloin raamatunmukainen sapatti on, niin juutalaiset, VT.n Jumalan kansa.

Wikipedia (Juutalaisuus):
      >>>Yksi keskeisimpiä käskyjä koskee lepopäivää (šabbat), joka on viikon seitsemäs päivä. Viikon lasketaan alkavan sunnuntaista, joten seitsemäs päivä on lauantai, samoin kuin oli Suomessakin virallisesti ennen vuonna 1973 käyttöön otettua viikkonumerointijärjestelmää. 200-luvulle tultaessa kristillinen kirkko halusi tehdä selvän eron juutalaisuuteen sekä teologisista että poliittisista syistä, ja kristittyjen lepopäiväksi tuli viikon ensimmäinen päivä, sunnuntai, Kristuksen ylösnousemuksen päivä.
      Raamatun luomiskertomuksen mukaisesti sapatti alkaa perjantai-iltana auringon laskiessa. Sapatin vietto alkaa puoli tuntia ennen auringon laskua perjantai-iltana ja se päättyy lauantai-iltana kolmen tähden ilmestyttyä taivaalle eli noin puoli tuntia auringonlaskun jälkeen. >Sen sijaan tulkintaa ei tarvita sen toteamiseen, ettei nykyinen lepopäivä, sunnuntai, ole alkuperäinen lakiliiton mukainen lepopäivä. Historialliset dokumentit osoittavat selvästi, että sunnuntai on aikanaan katolisen kirkon ja paavin arvovallalla määrätty kristittyjen lepopäiväksi. Mitään selvää raamatullista perustetta tälle muutokselle ei löydy.

• 2. Moos. 31:13
      "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Jatkakaa vaan lapsellista kinastelua, työaikalaki on nykyään lepoaikojen määrääjä, ei Jumala.

• stulta cerbolavo

"työaikalaki on nykyään lepoaikojen määrääjä, ei Jumala. "

Totta puhut!
        Muutoinhan kaikki vuorotyöläiset, yötyöläiset, poliisit, yövahdit, sairaalahenkilökunnat, palomiehet, lennonjohdot, atomivoimalahenkilökunnat, taksikuskit, jne. eivät voisi olla uskossa.
        Jos tulisi suuri herätys kaille ihmisille ja he alkaisivat noudattamaan sanantarkasti Raamatun käskyjä, niin silloinhan lentokoneet tippuisivat holtittomina taivaalta, junat jatkaisivat Helsingissäkin matkaansa Kaivokadulle, atomivoimalat räjähtäisivät, sairaat kuolisivat kotiinsa, tulipaloja ei kukaan sammuttaisi, jne.
        Tulisi ja täyttyisi jo herätyksen saaneiden toiveuni, maailmanloppu, tai ainakin ihmiskunnan loppu!

• 1234567...
        stulta cerbolavo kirjoitti:

"työaikalaki on nykyään lepoaikojen määrääjä, ei Jumala. "

Totta puhut!
        Muutoinhan kaikki vuorotyöläiset, yötyöläiset, poliisit, yövahdit, sairaalahenkilökunnat, palomiehet, lennonjohdot, atomivoimalahenkilökunnat, taksikuskit, jne. eivät voisi olla uskossa.
        Jos tulisi suuri herätys kaille ihmisille ja he alkaisivat noudattamaan sanantarkasti Raamatun käskyjä, niin silloinhan lentokoneet tippuisivat holtittomina taivaalta, junat jatkaisivat Helsingissäkin matkaansa Kaivokadulle, atomivoimalat räjähtäisivät, sairaat kuolisivat kotiinsa, tulipaloja ei kukaan sammuttaisi, jne.
        Tulisi ja täyttyisi jo herätyksen saaneiden toiveuni, maailmanloppu, tai ainakin ihmiskunnan loppu!

stulta Tottakai on välttämättömiä töitä, jotka tulee tehdä sapattisinkin. Tulipalot sammutettava, härkä nostettava kaivosta Laiton yhteiskunta tarvitsee myös poliiseja, yövahteja, heita tarvitaan joka päivä, sairaat hoidettava, eläimet ruokittava, vuorotyöt tehtävä, ambulansseja ajettava. Kyllä näitä pakollisia tehtäviä riittää.

Suurin osa kuitenkin kirkoista ja seurakunnista kumoaa Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatin ja lukevat sen kuuluvaksi arkipäivien joukkoon.
        Heillä on suurimmalta osin sapattisin kirkkojen ovet kiinni, vaikka aina on niitä jotka sapattisin kirkkoon pääsisivät, ei vaan ovet aukene.
        Jos on markkinoita tai kirkon siivoustalkoita silloin he pitävät sapattina kirkon ja seurakuntien ovet auki, sillä he tosiaankin lukevat sapatin arkipäiväksi ja kumotuksi.

• Juu, ja jos elettäisiin aavikkokansalle annetujen käskyjen mukaan, niin rekkakuskeillakin olisi digitaalipiirturin tilalla hytissä Mooseksen kivitaulu.

• perämela

Mitenkäs tänne kirjoittavat sapatin viettäjät ennen sapatin loppumista ?

• 1234567...

perämela Kuinka moni kirjoittaa kirkoissaan muistiinpanoja kynällään. Monilla on paperia ja kynä matkassa.
        Astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla ja julista evankeliumin totuutta. Internetissä leviää laajalle alueelle sanoma totuudesta.

• ????..

Koskas perämelan sapatti loppuu ?

• Moniko teistä on Israelissa asuva israelilainen?

2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

• tutkittu juttu !
        ????.. kirjoitti:

Koskas perämelan sapatti loppuu ?

Ei perämela pidä sapattia pyhänä. Perämela kirjoittaa 17.8. Sapattikäsky annettiin vain Israelille.
        Pakanakristitty uskova siis ei ole velvoitettu pitämään juutalaisten sapattia millään tavoin.

• perämela

Niin mutta kun sapattina ei ole lupaa kirjoittaa netissä !

se on eri asia kuin kynällä ja paperille.

• "Muista pyhittää lepopäivä”

Lauantai on sapatti eli lepopäivä Raamatun mukaan, ei sunnuntai.

• Miksi te kierrätte muut israelilaisille annetut säädökset, kuten:

. Moos. 17:12
      Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

Olette kyllä perin eriskummallisia uskovia?

• keskity aiheeseen

lappix keskustelun aihehan oli : Sapatti vai sunnuntai?

• Niin oli ja siksipä näytin Raamatusta, ettei mikään viikonpäivä ole enää sapatti, koska se oli vanhan liiton säädös vain israelilaisille. Vertauksen vuoksi otin toisen säädöksen ympärileikkauksesta, eikä sitäkään enää ole - paitsi taikauskoa harrastavilla kansoilla ja heimoilla.

Siis sapattia ei ole, ja silloin sitä on lapsellista tunkea enää jollekin tietylle viikonpäivälle. Se on uskonnollisten ihmisten kuvitelma, että ihminen on (teko)pyhempi jos pitää muinaiselle kansalle säädetyn lepopäivän seitsemäntenä päivänä.

• Olet oikeassa ja vieläpä voisit lisä että jotkut haluaa tulla palstalle ja riidellä sapatinasiasta

• 1234567...
        savonarola kirjoitti:

Olet oikeassa ja vieläpä voisit lisä että jotkut haluaa tulla palstalle ja riidellä sapatinasiasta

savonarolahan siellä peite silmillä riitelee Jumalaa vastaan mitä sapattiin tulee, jonka Jumala antoi jo Paratiisissa.

Ota savonarola peite pois silmiltäsi ja hyväksy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksesi äläkä riitele, niin sinun käy hyvin.

Monilla muillakin kirjoittajilla on peite silmillä mitä sapattiin tulee.

• perämela

Sapattiko se on ainut autuaaksi tekevä asia Jumalan saralla ?

15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
      16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
      17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

kertoisitkomitä edellä oleva Raamatun kirjoitus tarkoittaa ?

• 1234567...

perämela. . Autuutta riittää kun.
        Jesaja 58:13. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatinpäivän ilopäiväksi. HERRAN PYHÄPÄIVÄN KUNNIOITETTAVAKSI ja KUNNIOITAT SITÄ, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia.
        14. silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.

• hallistuksilta aseet

riisutaan
        Perämela
        Ihmisten sapatit, kuten sunnuntai loppuu aikanaan. Taivaallinen joukko ei sitä ikuisuudessa vietä.

Kol.2:22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista.

Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

Mark. 7:7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.

• 1234567...
        1234567... kirjoitti:

perämela. . Autuutta riittää kun.
        Jesaja 58:13. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatinpäivän ilopäiväksi. HERRAN PYHÄPÄIVÄN KUNNIOITETTAVAKSI ja KUNNIOITAT SITÄ, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia.
        14. silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.

Jatkoa .Juutalaisilla oli kahdenlaisia sapatteja. Viikkosapatti perustui jumalalliseen esimerkkiin ja annettiin jo luomisessa ihmiselle. Se kirjoitettiin muuttumattomana siveyslakiin. Sitä tuli viettää joka seitsemäs päivä.
        Israelille annettiin myös vuosisapatteja, joita vietettiin määrättynä päivänä kerran vuodessa. Näitä sapatteja liittyi vuosijuhliin, mutta sen ohella oli itsenäisiä vuosisapatteja, kuten suuri sovintopäivä ja soittamisen sapatti.
        Lukuunottamatta viikkosapattia heillä oli siis vuosijuhlia, uudenkuun juhlapäiviä ja vuosisapatteja.
        Kaikki nämä jälkimmäiset juhlat viittasivat Kristukseen. Kun Kristus saapui, niin ne saivat Hänessä täyttymyksensä. Ne olivat tarpeettomia.. Mutta seurakuntaan tunkeutui valheveljiä, jotka tahtoivat pakottaa pakanakristittyjä ympärileikkauttamaan itsensä ja pitämään näitä erikoisessa mielessä juutalaisia juhlia. Paavali varoittaa seurakuntaa heistä.

Tässä ei ole kysymys viikkosapatista, jota niinkuin olemme nähneet Paavali itse pyhitti ja jota kristikunta pitkän aikaa senjälkeen seurasi.

• perämela

No oletkos myös ympärileikkauttanut itsesi ?

Ymmärrä nyt että emme me elä vanhaa liittoa, ja ainakaan minä en ole Israelilainen jolle laki ja sapatit onbannettu.

ja jos rikot lain yhdessä kohdin olet koko lain rikoja !

mitäs sitten teet, joko alat tarvita uudenliiton Jeesusta ja Hänen Uhriaan ?

• perämela

Jaahas, että lakia ei tarvikkaan pitää, mutta sapatti on pakollinen just se lauantaisapatti.

hmmm.

• 1234567...

perämela. . Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole !

• Eikös nyt on niin että Juutalaisilla on peite silmien edessä kun he pitävät sappatiruoka tilaisuudet missä on okkulttismisia rukouxia ja tansseja,, ja ettei ne näe Jeesuxen joka on tullut sapattin tilalle . Mun Raamatussa ei lue niin että sitten kun pakana tulee uskoon hän saa sapattin lahjana vaan kýllä siinä lukee että hän saa Pelastuxen lahjan. : )

• savonarola tekee sapatista pelastuskysymyksen, saattaahan niin ollakin. Sillä joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

Kenenkä omia ovat sitten ne, jotka pitävät sunnuntaita niin pyhänä, että ovat muuttaneet sunnuntain viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 ? Kumpaa korostetaan enemmän, sapattia vai sunnuntaita perhepäivineen, jota Lutherin mainitsema antikristus Paavi suosittelee kaikille yhteiseksi lepopäiväksi ?

Sapatti ei ole pelastuksen, vaan luomisen muistopäivä. "Muista pyhittää lepopäivä", jonka Jeesus sanoi annetun ihmistä varten.

Jeesus ei tule sapatin tilalle uudessakaan maassa, sillä luomisen muistomerkki säilyy ikuisesti, eikä sen merkin paikkaa voi muuttaa ihmiskäsin.

• ylifariseus_1 kirjoitti:

savonarola tekee sapatista pelastuskysymyksen, saattaahan niin ollakin. Sillä joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

Kenenkä omia ovat sitten ne, jotka pitävät sunnuntaita niin pyhänä, että ovat muuttaneet sunnuntain viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 ? Kumpaa korostetaan enemmän, sapattia vai sunnuntaita perhepäivineen, jota Lutherin mainitsema antikristus Paavi suosittelee kaikille yhteiseksi lepopäiväksi ?

Sapatti ei ole pelastuksen, vaan luomisen muistopäivä. "Muista pyhittää lepopäivä", jonka Jeesus sanoi annetun ihmistä varten.

Jeesus ei tule sapatin tilalle uudessakaan maassa, sillä luomisen muistomerkki säilyy ikuisesti, eikä sen merkin paikkaa voi muuttaa ihmiskäsin.

Ja judaistit haluaa pitää sapattia joka on ihan eri merkityistä heille kun joku lepopäivä tai pyhäpäivä. Kyllä ne on tehneet sen sapattipv.pelastuskysymys ilman minua.
        Mutta töitä on tehtävä myös sapattina ja sentakia Jeesus antoi tuon sanoman sinulle..
        Luuk. 14:5
        Ja hän sanoi heille: "Jos joltakin teistä putoaa poika tai härkä kaivoon, eikö hän heti vedä sitä ylös sapatinpäivänäkin?"
        Pelastetaan ihmisiä myös sapattina on väkevä sanoma meille jotka ovat todella vapaita... Elikä vapaita sapatin orjuudesta..

• ??????.
        savonarola kirjoitti:

Ja judaistit haluaa pitää sapattia joka on ihan eri merkityistä heille kun joku lepopäivä tai pyhäpäivä. Kyllä ne on tehneet sen sapattipv.pelastuskysymys ilman minua.
        Mutta töitä on tehtävä myös sapattina ja sentakia Jeesus antoi tuon sanoman sinulle..
        Luuk. 14:5
        Ja hän sanoi heille: "Jos joltakin teistä putoaa poika tai härkä kaivoon, eikö hän heti vedä sitä ylös sapatinpäivänäkin?"
        Pelastetaan ihmisiä myös sapattina on väkevä sanoma meille jotka ovat todella vapaita... Elikä vapaita sapatin orjuudesta..

Menneekö savonarola sapattisin (lauantaisin) omaan seurakuntaansa hengelliseen työhön parantamaan sairaita ja opettamaan ? Jeesus antoi esimerkin ja meni tapansa mukaan synägoogaan sapattisin.

Jokainen vetää härkänsä kaivosta sapattisinkin.

• olet sekaisin

savonarola kertoilee, että tässä Jeesus muuttuu sapatin päiväksi. Joh. 19:31 Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas

Savonarola tarkoittaa siis, että kun Jeesus lepäsi haudassa, niin Jeesus muuttui sapatiksi.
        Savonarola kertoo, että vanhanliiton aikaan ihmiset pelasti sapatti/lepopäivä ja kun uusi liitto astui voimaan muuttui Jeesus haudassa täksi sapatiksi.

Tästä lähtien savonarola rukoilee sapattia avukseen.

Onko helluntalaisissa muita Hugo Bossin ja savonarolan lisäksi, jotka rukoilevat sapattia avukseen ja vievät syntisä sapatille!

• ??????. kirjoitti:

Menneekö savonarola sapattisin (lauantaisin) omaan seurakuntaansa hengelliseen työhön parantamaan sairaita ja opettamaan ? Jeesus antoi esimerkin ja meni tapansa mukaan synägoogaan sapattisin.

Jokainen vetää härkänsä kaivosta sapattisinkin.

Savis menee mihin vaan lauantaina . Kun hän ei ole Juutalainen, vaan pakana joka Jumala teki oikeexi Juutalaisexi !! Room. 2:28
        Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        Room. 2:29
        vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

• olet sekaisin kirjoitti:

savonarola kertoilee, että tässä Jeesus muuttuu sapatin päiväksi. Joh. 19:31 Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas

Savonarola tarkoittaa siis, että kun Jeesus lepäsi haudassa, niin Jeesus muuttui sapatiksi.
        Savonarola kertoo, että vanhanliiton aikaan ihmiset pelasti sapatti/lepopäivä ja kun uusi liitto astui voimaan muuttui Jeesus haudassa täksi sapatiksi.

Tästä lähtien savonarola rukoilee sapattia avukseen.

Onko helluntalaisissa muita Hugo Bossin ja savonarolan lisäksi, jotka rukoilevat sapattia avukseen ja vievät syntisä sapatille!

Ei kun kerron että Jeesuxen kautta me saatin sen >Rauhan ja levon jonka sapatti oli esikuva vanhan liitton aikana ja joka nyt on pois heitetty.. Koska on turhaax tullut ja jopa kauhistus Jumalalle jos joku ottaa sapatti Jeesuxen sijaan..

Älä sie vääristele mun kirjoitus,, kun käärme paratiisissa..

• 1234567...
        savonarola kirjoitti:

Savis menee mihin vaan lauantaina . Kun hän ei ole Juutalainen, vaan pakana joka Jumala teki oikeexi Juutalaisexi !! Room. 2:28
        Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        Room. 2:29
        vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

savonarola. . .Kyllä oikea juutalainen pitää sapatin pyhänäpäivänä ja uskoo sapatin Herraan Jeesukseen.

savonarolalla on vaan peite silmillä, eikä näe, eikä ymmärrä.

• mitä vielä keksit
        savonarola kirjoitti:

Ei kun kerron että Jeesuxen kautta me saatin sen >Rauhan ja levon jonka sapatti oli esikuva vanhan liitton aikana ja joka nyt on pois heitetty.. Koska on turhaax tullut ja jopa kauhistus Jumalalle jos joku ottaa sapatti Jeesuxen sijaan..

Älä sie vääristele mun kirjoitus,, kun käärme paratiisissa..

Lopeta jo savonarola tuommonen turhuus jolla ei ole päätä, ei häntää.

Rauha ja lepoa on ollut vanhan liiton aikana, kun on kansa pysyi Jumalan laissa ja todistuksissa, mutta kun kansa kääntyi vieraitten jumalien puoleen oli rauha menetetty.

Ymmärrä jo mies, että ei sapatti ole Jeesuksen sijassa, koska sapatin Herra on Jeesus. Synti tuo rauhattomuutta. Sen huomaa jo sinun kapinahengestäsi.

Oikein sanot kauhistus se on Herralle, kun otat oman sapattisi Jeesuksen antaman siunaaman ja pyhitämän päivän tilalle. Monet ottavat sunnuntain Jeesuksen sijalle, koska eivät tahdo palvella ja rakastaa Herraa, joka on luonut taivaan ja maan.

Harvoille kelpaa Jeesus Herran sapatti.

• Lepopäivä tai lepopajat ovat ihmistä varten, eikä niin, että ihminen on lepoaikoja varten. Kai te nyt sen eron ymmärrätte. Työehtosopimus ja työaikalait ilmoittavat nykyajan "sapatit".

• 1234567...

lappix Sapatteja ei ole kuin yksi, sillä muut päivät ovat vapaapäiviä, kuten pekkaspäivät jne...

• 1234567, olet lakihenkinen raamattua ymmärtämätön jankuttaja. Pidä sapattejasi, katso kelloa että nyt se alkaa ja näytä myös naapureillesi, että pidät sapattia. Niin tekevät ainostaan uskonnollisesti sokeat omahyväiset fariseukset.

• 1234567...

lappix. . . Israeliin sopii auringonlaskusta alkava sapatti, mutta ei näille leveysasteille kaamosaikoineen.
        Sapatti on kokopäivä näkyi aurikoa tai ei. Samoin perjantai on kokopäivän työpäivä auringosta riippumatta.
        Illasta-iltaan sapatti. Kyllä jokainen nyt luonnostaan alkaa rauhoittumaan töistä ja askareista illalla, jos ei vuorotyössä ole. Itse en kylläkään kulje kokoaikaa kello kourassa.
        Tarvitsemme talonpoikaisjärkeä.

• 1234567... kirjoitti:

lappix. . . Israeliin sopii auringonlaskusta alkava sapatti, mutta ei näille leveysasteille kaamosaikoineen.
        Sapatti on kokopäivä näkyi aurikoa tai ei. Samoin perjantai on kokopäivän työpäivä auringosta riippumatta.
        Illasta-iltaan sapatti. Kyllä jokainen nyt luonnostaan alkaa rauhoittumaan töistä ja askareista illalla, jos ei vuorotyössä ole. Itse en kylläkään kulje kokoaikaa kello kourassa.
        Tarvitsemme talonpoikaisjärkeä.

Unohda koko sapatti, koska sillä määrättiin lähes 6000 vuotta sitten, että myös aaseilla, ja palvelusväelläkin pitää olla lepopäivä. Siis lepopäivän tarkoitus oli se, ettei "herrat" ahneuksissaan teetä töitä ympäri vuorokaudet orjilla kuoliaaksi asti, vaan että heilläkin on oikeus lepopäivään.
        Koska se ei muuten toteutunut, Jumala antoi nimenomaan ja vain israelilaisille sitä varten käskyn.
        Pakanakansoille sitä ei ole koskaan annettu. Nyt ei kyseistä käskyä enää ole, koska työaikalaki määrää lepoajat - eikä Jumalan tarvitse enää puuttua siihen.

Lopettakaa nyt hyvät ihmiset jauhaminen jostakin muinaisesta lepopäivästä, koska lepoajat ovat nykyään lakisääteisiä. Sapatti oli ja meni kymmenen käskyn myötä, samoin vanha liitto.

• MUISTA !
        lappix kirjoitti:

Unohda koko sapatti, koska sillä määrättiin lähes 6000 vuotta sitten, että myös aaseilla, ja palvelusväelläkin pitää olla lepopäivä. Siis lepopäivän tarkoitus oli se, ettei "herrat" ahneuksissaan teetä töitä ympäri vuorokaudet orjilla kuoliaaksi asti, vaan että heilläkin on oikeus lepopäivään.
        Koska se ei muuten toteutunut, Jumala antoi nimenomaan ja vain israelilaisille sitä varten käskyn.
        Pakanakansoille sitä ei ole koskaan annettu. Nyt ei kyseistä käskyä enää ole, koska työaikalaki määrää lepoajat - eikä Jumalan tarvitse enää puuttua siihen.

Lopettakaa nyt hyvät ihmiset jauhaminen jostakin muinaisesta lepopäivästä, koska lepoajat ovat nykyään lakisääteisiä. Sapatti oli ja meni kymmenen käskyn myötä, samoin vanha liitto.

lappix. . Eihän sapattia voi unohtaa, ellei ole dementia päässyt yllättämään ! "MUISTA" "MUISTA".

• KTS (Ei kirj.)
        lappix kirjoitti:

Lappix on oikeassa. Meillä on nyt lakisääteiset kaksi vapaapäivää viikossa, joten taitaa olla ainoa kymmenestä käskystä, jota noudatamme nykyään PAREMMIN kuin mikä tavoitetaso silloin oli.

Sapatti on ihmistä varten. Lepoa varten.

• johan nyt

Lappix kertoo, että Jeesus oli uskonnollisesti sokea omahyväinen fariseus, kun piti sapatin ja sanoi itseään sapatin Herraksi.
      Eikö Jeesus lappixin mielestä ymmärtänyt raamattua?

• Mitä ?? Pitikö Jeesus sapatti kun opetuslapsiensa kanssa noukivat tähkiiä pelloista ja söivät ja kun hän paransi sairaita sapattina ja fariseuxet nostivat hirveä meteli Jeesusta vastaan ettei pitää sapatti. Älä sie Jeesus vetää sun lakihenkisyys judaistioppiin missä teet Jeesuxen ristinsanoma ja työ tyhjäxi...

• 1234567...
        savonarola kirjoitti:

Mitä ?? Pitikö Jeesus sapatti kun opetuslapsiensa kanssa noukivat tähkiiä pelloista ja söivät ja kun hän paransi sairaita sapattina ja fariseuxet nostivat hirveä meteli Jeesusta vastaan ettei pitää sapatti. Älä sie Jeesus vetää sun lakihenkisyys judaistioppiin missä teet Jeesuxen ristinsanoma ja työ tyhjäxi...

savonarola. . .Eihän sapatti siitä mihinkään kumoudu, jos popsii pellon laidasta tähkäpäitä kulkeissaan.
        Itsekin popsin pensaasta marjoja suuhuni sapatinpäivänä, varsinaisen poimimisen jätä kylläkin arkipäiville.
        Samoin olen popsinut viljan jyviä suoraan tähkäpäistä ne ovat hyviä pureskella silloin kun eivät ole vielä kovettuneet.

Jumala on lakihenkinen ja näki hyväksi antaa ihmiskunnalle kymmenenkäskyn lain, sen noudattaminen varjelee monelta pahalta.

Nähtäväksi jää minkälaisen metelin peto joukkoineen nostaa tottelemattomia kohtaan kun saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.

Pedonmerkkihän on sunnuntai. . . . Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
        Valitse oikein ja heitä peite pois silmiltäsi.

• 1234567... kirjoitti:

savonarola. . .Eihän sapatti siitä mihinkään kumoudu, jos popsii pellon laidasta tähkäpäitä kulkeissaan.
        Itsekin popsin pensaasta marjoja suuhuni sapatinpäivänä, varsinaisen poimimisen jätä kylläkin arkipäiville.
        Samoin olen popsinut viljan jyviä suoraan tähkäpäistä ne ovat hyviä pureskella silloin kun eivät ole vielä kovettuneet.

Jumala on lakihenkinen ja näki hyväksi antaa ihmiskunnalle kymmenenkäskyn lain, sen noudattaminen varjelee monelta pahalta.

Nähtäväksi jää minkälaisen metelin peto joukkoineen nostaa tottelemattomia kohtaan kun saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.

Pedonmerkkihän on sunnuntai. . . . Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
        Valitse oikein ja heitä peite pois silmiltäsi.

Niin sä pidät oman säännön sapatti ja luulet että sä olet erikoinen ja visas.

• 1234567...
        savonarola kirjoitti:

Niin sä pidät oman säännön sapatti ja luulet että sä olet erikoinen ja visas.

savonarola. . . Jumalahan nämä säännöt kymmenenkäskyä kirjoitti kahteen kivitauluun omalla sormellaan.
        Jumalalla on kaikki viisaus. Jumala olikin viisas kun siunasi ja pyhitti sapatinpäivän Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten lepopäiväksi.

Heitä pois peite silmiltäsi ja ano viisautta Jumalalta.

• " johan nyt" Jollei ymmärrä lukemaansa, niin silloin ihminen kirjoittaa täyttä p...kaa

• 1234567... kirjoitti:

savonarola. . . Jumalahan nämä säännöt kymmenenkäskyä kirjoitti kahteen kivitauluun omalla sormellaan.
        Jumalalla on kaikki viisaus. Jumala olikin viisas kun siunasi ja pyhitti sapatinpäivän Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten lepopäiväksi.

Heitä pois peite silmiltäsi ja ano viisautta Jumalalta.

Peite sulla on niinkuin Juutalaiset kun et näe että Jeesus riittää ja sanoo että täytetty ON .. Nyt ei tarvi enää uhrata sapattiaterioita Jumalalle koska kaikki on uhrattu mitä uhrata voi ja eihän myöskään papit tullut sen parempi vaikka uhrasivat palon enemmän kun sie...
        19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
        1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
        3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

Nyt on sitten lakattu uhramasta niinkuin siinä sanotaan ja tämä tarkoittaa myöskin sapatti uhri..

• savonarolan peite
        savonarola kirjoitti:

Peite sulla on niinkuin Juutalaiset kun et näe että Jeesus riittää ja sanoo että täytetty ON .. Nyt ei tarvi enää uhrata sapattiaterioita Jumalalle koska kaikki on uhrattu mitä uhrata voi ja eihän myöskään papit tullut sen parempi vaikka uhrasivat palon enemmän kun sie...
        19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
        1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
        3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

Nyt on sitten lakattu uhramasta niinkuin siinä sanotaan ja tämä tarkoittaa myöskin sapatti uhri..

Savonarola ei Herra siedä teidän uusiakuitanne ja sapattejanne. Herra on valinnut sapatin ihmistä varten ja se on viikon seitsemäs päivä/lauantai. Herra ei missään kohtaa mainitse, että Herra inhoisi omaa pyhittämäänsä ja siunaamaansa sapatin päivää, jonka Herra hän on.

(Miltä savonarolasta kuulostaisi, jos Herra olisi sanonut, että minä Herra vihaan omaa sapattiani, jonka Herra olen, olen kyllästänyt siihen talatkaa se jalkoihinne, älkää sitä muistako pyhittää, se on turhaa turhempi, joten tehkää omat sapattinne, niin niistä minä Herra tykkään ja semmoisen ihmiseen minä Herra milestyn, joka ei sapattiani muista?)

Jesaja 1:12 Kun te tulette minun kasvojeni eteen, kuka sitä teiltä vaatii-minun esikartanoitteni tallaamista?
        13 Älkää enää tuoko minulle turhaa ruokauhria; suitsutus on minulle kauhistus. En kärsi uuttakuuta enkä sapattia, en kokouksen kuuluttamista, en vääryyttä ynnä juhlakokousta.
        14 Minun sieluni vihaa teidän uusiakuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt.
        15 Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.
        16 Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.

Mahdotonta on sinun sianirstalla päästä taivasten valtakuntaan ja omia sapattejasi tekemällä. Ne uhrit ovat turhia. Ainoa keino on nöyrtyä Sanan alle ja ottaa pelastus vastaan täydelliseltä uhrilta, joka on verensä vuodattanut jokaisen edestä, joka kääntyy omilta teiltään ja tekee parannuksen synneistään.

• Älä sotke asioita !

• perämela

Vai on pedonmerkki sunnuntai ??

no jo on selitys enpäole moista ennen kuullut, mitenkäs se saa isot ja pienet ottamaan merkin käteensä tai otsaansa, ja jolla ei ole, ei voi ostaa eikä myydä ?

• 1234567...

perämelan täytyy ensin tunnistaa peto 666 niin senjälkeen on helppo tunnistaa pedonmerkki !
        Tarvitaan viisautta ja ymmärrystä !

Ilm.13:18. Tässä viisaus. jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun, sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

• 1234567... kirjoitti:

perämelan täytyy ensin tunnistaa peto 666 niin senjälkeen on helppo tunnistaa pedonmerkki !
        Tarvitaan viisautta ja ymmärrystä !

Ilm.13:18. Tässä viisaus. jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun, sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

1234567. kerroppas sitten viisas kuka on peto ja perustele se Jeesuksen sanalla.
        Hän ei maininnut pedosta yhtään sanaa.

• ?????.

perämela Onko perämelalla peto hakusessa merkkeineen ?

• Se on adventistien omaa keksintöä. Ovathan he jehovien kanssa samaa lahkoa.

• 1234567...

lappix .Eroavaisuuksia adventisteilla ja Jehovilla. Jehovalaiset eivät pidä pyhänä sapatinpäivää. Jehovalaiset viettävät 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä kun taas adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
        Jehovalaisille käy sianliha ruuaksi. Jehovalaisille ei suurimmilta osin tehdä verensiirtoja.
        Adventisteille käy verensiirto kunhan on puhdasta, mutta ei veren syönti. Armeija adventistit käyvät suurimmalta osin siviilipalveluksen. Adventisteissa on myös niitä, jotka suorittavat aseellisen palveluksen.
        Olen sitä mieltä että puolustuksen tulee toimia sodassa, mutta itse ei tule sotaa aloittaa.

Uskonnollista miekkalähetystä ei adventisteilla ole ollut koskaan "Ei väellä, eikä voimalla".

Iankaikkista piinaa tulijärvessä ei opeta kumpainenkaan OIKEIN !
        Tässähän näitä joitakin.

• Molemmilla lahkoila on ollut omat pieleen menneet ennustukset Jeesuksen tulemuksesta.
      Adventistiliikkeen isä William Miller ennusti, että Jeesus tulee 22.10.1844. Kun ei tullut, niin uskottavuuden takia adventistit joutuivat tekemään uuden selityksen, jonka mukaan Jeesus aloitti tutkivan tuomion taivassa 1844. Siis humpuukia.

Jehovilla Jeesuksen paluu piti tapahtua 1.10.1914, mutta sekin meni pieleen, eli molemmat ovat mielikuvituksen tuottamia taruja kauppaavia uskonnollisia lahkoja.

• lappix älähän hättäile, vaan arvaillaan !
        Entäpä jos Jehovalaiset ovatkin osaksi oikeassa 1914 suhteeseen. Jos olisikin niin, että 1914 annettiin tuomiovalta Jumalan pyhille taivaassa, eikä 1000-vuotisessa valtakunnassa maanpäällä, niin kysymyksessä olisikin viimeisen sukupolven aika, niinkuin Nooan päivinä.

Viimeinen sukupolvi olisi 100 vuotta myöhemmin. Tuomiovalta Jumalan pyhille alkaisi 2014, eikä 1914.
        Nooalle annettiin aikaa, ennen vedenpaisumusta 120 vuotta. Mutta Jeesuksen toisen tulemisen aikaa on lyhennytty, sillä ellei näitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi, joten se on lyhyempi kuin 120 vuotta Nooan aikana.

Joka tapauksessa viimeinen sukupolvi ei ehdi kuolemaan, ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Mikäli Jeesuksen toista tulemista on lyhennetty 20 vuotta, saattaisi Jeesus tulla 2014, eikä 1914.

ylifariseus haluaakin olla kaikkien langenneitten seurakuntien puolustamisessa mikäli he edes pyrkivät totuuteen.

Siunausta lappixxelle

• ylifariseus_1 kirjoitti:

lappix älähän hättäile, vaan arvaillaan !
        Entäpä jos Jehovalaiset ovatkin osaksi oikeassa 1914 suhteeseen. Jos olisikin niin, että 1914 annettiin tuomiovalta Jumalan pyhille taivaassa, eikä 1000-vuotisessa valtakunnassa maanpäällä, niin kysymyksessä olisikin viimeisen sukupolven aika, niinkuin Nooan päivinä.

Viimeinen sukupolvi olisi 100 vuotta myöhemmin. Tuomiovalta Jumalan pyhille alkaisi 2014, eikä 1914.
        Nooalle annettiin aikaa, ennen vedenpaisumusta 120 vuotta. Mutta Jeesuksen toisen tulemisen aikaa on lyhennytty, sillä ellei näitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi, joten se on lyhyempi kuin 120 vuotta Nooan aikana.

Joka tapauksessa viimeinen sukupolvi ei ehdi kuolemaan, ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Mikäli Jeesuksen toista tulemista on lyhennetty 20 vuotta, saattaisi Jeesus tulla 2014, eikä 1914.

ylifariseus haluaakin olla kaikkien langenneitten seurakuntien puolustamisessa mikäli he edes pyrkivät totuuteen.

Siunausta lappixxelle

Moro ylifariseus. Minä luotan Jeesuksen sanaan ja Hän sanoi näin:

Matt.24.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

Vääriä Kristuksia ja profeettoja pitää varoa, koska he ovat unohtaneet nämäkin Jeesuksen sanat:

Matt. 24:36
        Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Väärät profeetat niin jehovissa kuin adventisteissakin ovat ylentäneet itsensä ohi Jumalan, koska he ovat ilmoittaneet Jeesuksen paluun - jopa päivämäärälleen.
        No, sellaiset ovat saaneet nokilleen ennustuksineen ja paljastuneet vääriksi profeetoiksi.

• 1234567...
        lappix kirjoitti:

Matt.24.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Vääriä Kristuksia ja profeettoja pitää varoa, koska he ovat unohtaneet nämäkin Jeesuksen sanat:

Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Väärät profeetat niin jehovissa kuin adventisteissakin ovat ylentäneet itsensä ohi Jumalan, koska he ovat ilmoittaneet Jeesuksen paluun - jopa päivämäärälleen.
        No, sellaiset ovat saaneet nokilleen ennustuksineen ja paljastuneet vääriksi profeetoiksi.

Empä ole adventistien kuullut asettavan mitään päivämääriä Jeesuksen toiselle tulemiselle vuosikymmeniin, en koko elämäni aikana.

Profetiat palstalla löytyy tänäkin päivänä jos jonkimmoista vuosi ja päivämäärän asettajaa Jeesuksen tulemukselle tempauksineen tuuliin ja pilviin, ja rahtaamista taivaan ja maan välillä, samoin kuin tälläkin palstalla.
        Kyllä sekavuutta riittää mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan. On seitenvuotisia vaivan aikoja jne..... joita Raamattu ei edes tunne.

• lappix kirjoitti:

Matt.24.

lappix Oletko valittu ? Keitä ovat ne, jotka julistavat ja varoittavat vääristä profeetoista ?
        Eivätkö he ole niitä oikeiksi luultuja julistajia, jotka saapuvat Jeesuksen eteen ja sanovat: Emmekö me sinun nimessäsi tehneet voimallisia tekoja, ajaneet ulos riivaajia ja parantaneet sairaita.
        Jeesus vastaa heille: Minä en ole koskaan tuntenut teitä, menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät.

Eivät mainitsemasi lahkolaiset opeta Jeesuksen tulleen kumoamaan lakia ja profeettoja, vaan täyttämään ne viimeistä piirtoa myöten. Kuinka on sinun laitasi, pidätkö vääriä profeettoja oikeina profeettoina, jotka kumoavat Jumalan kymmenenkäskyn lain ? Vai uskotko niiden opetusta, jotka sanovat: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole ?

Onko lappix oikea vai väärä profeetta, ja kuinka ennustuksesi toteutuvat ?

• 1234567...

lappix. . . .Kaikkien kirkkojen julistajat julistavat viimeisimpien Raamatun painosten mukaan. 2. Piet.3:12. Teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista.
      Olisi ollut jo aika laajemmin tutkia Raamattuja aikaisemmilta vuosilta. Raamatut vuosilta 1642-1903. 2.Piet.Niin, että ODOTATTE JA IKÄVÖITSETTE Jumalan päivän tulemista. Jae 11. Kertoo minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa.
      Ilmestyskirja kertoo, että kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu. Jumala on määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.
      Evankeliumin julistusta voidaan jouduttaa ennen tulevaa Herran päivää, mutta ei päivää, sen päivän tietää Isä yksin.

Kaikilla lahkoilla on ollut vääriä ennustuksia Jeesuksen toiselle tulemiselle. Paavalikin sanoi: Sitä tietä jota he lahkoksi kutsuvat minä vaellan. Niinpä Paavali ja opetuslapset odottivat Jeesuksen tulevan takaisin omana aikanaan.
      Helluntailainen saarnaaja sanoi vuosikymmeniä sitten kokouksen lopussa, emme tiedä näämmekö seuraavan kerran, hän tarkoitti, että Jeesus voi tulla ennen sitä. Näitä vuosikymmeniä on kosolti kulunut.
      Luterilaiset Kartanolaiset odottivat Jeesuksen takaisintuloa 1930-luvulla piiskaten lapsia uskoon.
      Lutherista lähtien eri uskonsuunnilla on omia ennustuksiaan. Profetiat palstalla on kymmenittäin vääriä tulkintoja mitä tulee Jeesuksen toiseen tulemiseen.

Ilmestyskirjan viimeisimmillä sivuilla kerrotaan kuinka peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Ilm.17:12-13.

Ennen Jeesuksen toista tulemista tulee viimeinen vainon aika pedon ja pedon kumartajien taholta.
      Muistutukseksi vielä: Pedonmerkki on sunnuntai. . . .Jumalan merkki on sapatti.
      Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Ei Jeesus käskenyt uskoa kenehään muuhun kuin Häneen. Jos ollaan oikein tarkkoja, niin nämäkin ennustukset ovat väärien profeettojen tekemiä:

1. Joh. 2:18
      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Ilm. 1:3
      Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!

Jeesus nimittäin varoitti juuri noilla sanoilla:

L
      uuk. 21:8
      Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• viikkolepopäivä

viikkolepopäivä, se päiä, jolle vapaa sattuu kulloinkin.

• Vapautuksen hetki

pian käsillä...
      Hugo Boss kyselee mikä päivä uskovalle pyhäksi/lepopäiväksi Sapatti vai sunnuntai?

Hugo Boss häpeää Herra Jeesusta Kristusta ylösnousta Vapahtajaa. Kristikansa suurelta osaa häpeää Mestaria, joka on luonut taivaat ja maat ja vuodatanut verensä syntisten tähden pelastukseksi heille, jotka uskovat ja seuraavat Mestarin jalan jälkiä.

Harvassa ovat Herran omat, joille Herran taivaan ja maan Luojan pyhittämä, siunaama päivä kelpaa.

Kerran on kuitenkin kaikkien polvien kumarruttava hänen eteensä ja tunnustettava, että Jeesus on Herra. Useamman kohdalla raamatun mukaan on jo armon ovet silloin suljettuna, kun tunnustus kuuluu.

Miksi hävetä Mestaria, mikä on tässä maailmassa, joka vetoaa ihmiseen niin paljon, että Herran siunaama ja pyhittämä päivä pitää vaihtaa omaan tekeleseen tai toisten matkimiseen.

Rohkaiskaa Herran omat mielenne ja seuratkaa Häntä, joka on alku ja loppu. Ei tämä maailma ole mitään ikuisuutta ajatellen, jossa ei enää synti hallitse.

• veli¤

Niin onhan tästä aiheesta niin montaa mieltä kuin on miestä!
      Uskon että Jeesus katsoo meidän sisimpään olemmeko aitoja ja vilpittömiä, siinä mitä teemme. kuulummepa sitten mihin suuntaan tahansa!
      Siunausta kaikille!

• rättiväsy

Mulle lepopäivä on just tasan tarkkaan se päivä, jolloin on mahdollista levähtää. Tosi on, että yksi päivä viikossa on järkevää olla ihan hissukseen enempiä suunnittelematta ja juoksematta paikasta toiseen. Ihminen väsyy huomaamattaan, jos ei älyä ladata akkuja...niin ja sitten pukkaa helposti sitä burn outia, unettomuutta, ahdistuneisuutta, toivottomuutta ja masennusta, kun on liian väsy.

• Vapautuksen hetki

Rättiväsy näyttäisi ymmärtävän sen asian miksi Jeesus on antanut sapatin/lepopäivän ihmistä varten, mutta katsoo paremmaksi valita lepopäivän tilanteisiinsa sopivaksi minkä tämä maailma tarjoaa, tai itse järjestää. Ilmeisesti et sillä kuitenkaan korvaa Jeesus Herran sapattia, etkä kutsu lepopäiviäsi pyhiksipäiviksi.

Tärkeä on viedä evankeliumia maailmaan ja kertoa Jeesuksesta suuresta parantajasta, PELASTAJASTA.

Herran sana kertoo, että sapatti on viikon seitsemäspäivä ja se on Herran siunaama ja pyhittämä päivä ihmisille.

• Anonyymi

nostetaan.

• Anonyymi

Arvatkaapas kumpiko !

• Anonyymi

Tänään oli radiossa Adventistien jumalanpalvelus. Ei taida enää miehiä olla Adventtikirkossa?

• Anonyymi

Minkähän takia enemmistö uskovista on naisia ?

• Anonyymi

Miehiä löytyy Adventtikirkosta mutta vähemmistönä, ketkä eivät naispastoreita hyväksy, esim. ymmärtäväinen ylifariseus_1:nen, ja muutamia muitakin.

Adventistien Nykyaika lehdestä luettua 12/2018 Valtaenemmistö jäseniä Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Australiassa kannattaa naispastoriutta, kun taas valtaosa Afrikkalaisia vastustaa sitä. Muu maailma jakautuu tasaisemmin kahtia. Mm. Etelä-Amerikan osaston jäsenistä 52% puoltaa ja 48% vastustaa naisten toimimista pastorina.

Täällä Suomessa löytyy pieni vähemmistö Adventisteja, ketkä eivät hyväksy naispastoreita, koska se on Raamatun vastaista.

Raamatussa mainitaan viisaat ja tyhmät neitsyet, kulkevat rinta rinnan ajan loppuun saakka.

1234567---

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olen saanut sellaisen ymmärryksen Jumalalta että lepopäiväni on lauantai. En kuulu mihinkään maalliseen organisaatioon tai seurakuntaan.

• Anonyymi

Monta asiallista kirjoitusta.

• Anonyymi

Aloittajalle. Tässä maailmassa on valtaapitävillä valtaa.
      Paavi muistaa aina välillä muistuttaa sunnuntaista. Seuraajia riittää.

Kotimaa24. 3.8. 2014. Paavin kymmenen ohjetta onneen. 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä, sunnuntai on perheen aikaa.

Uutinen COP27- ilmastokonferenssista, jossa maailman johtavat tahot pyrkivät löytämään ratkaisuja ilmaston lämpenemisen estämiseen. Paavi Franciscus lähetti terveisensä kokoukseen ja muistutti osallistujia ajatuksestaan sunnuntain asettamisesta koko maailman lepopäiväksi, kuten hän esitti jo vuonna 2015.

Jumala muistuttaa antamastaan sapatista "MUISTA" Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi. Sapatin yllä on pyhyys ja siunaus. Jumalan siunaama päivä ja pyhittämä.

1234567---

• Anonyymi

Jumala ei muistuta missään tuollaisesta sapatin palvonnasta.
        Hänelle ovat kaikki päivät yhtä tärkeitä eikä Hänen ilmestymisensä ole päivästä kiinni.
        "Tänä päivänä, jos kuulet Hänen äänensä, älä paaduta sydäntäsi."

• Anonyymi

Sapatti on Raamatun mukaan sunnuntaina!

• Anonyymi

Sana ilmoittaa: "pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin". Sapattikäsky löytyy ainoastaan Mooseksen laista, joka pyyhitty pois ja josta todistetaan: "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu".
      Mooseksen lakia sapattikäskyineen ei ole koskaan annettu pakanoitten täytettäväksi.
      Sen sijaa Sana opettaa: niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne". Yhden viikonpäivän tilalla on 'tämä päivä'.
      Jeesuksen omien ei pidä eikä tarvitse odottaa lauantaita saadakseen jotain erityistä siunausta eikä uskovien tarvitse elää juutalaisten kalenterin mukaan. Nyt eletään pakanoitten aikaa. Sana ilmoittaa: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
      Jeesus ei tullut julistamaan viikkosapattia: "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
      saarnaamaan Herran otollista vuotta". Herran otollinen vuosi on Herran riemuvuosi.

Ne, jotka julistavat sapattia, eivät ole Pyhän Hengen voitelemia, sillä Pyhä Henki julistaa Herran riemuvuotta.

• Anonyymi

Sunnuntai on keksitty pyhäksi !
        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti 5.11.1999. Ilta-Sanomat lehdessä seuraavasti: Vuoden 1973 ALUSTA virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka YLEINEN lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

Luterilainen katekismus v.1948. Artikkeli Sapatti ja sunnuntai. Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi, SYRJÄYTTÄEN LOPULTA TÄYSIN LAUANTAISEN SAPATIN VIETON.

Mennäänpäs 300-luvulle. v. 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneen lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

1234567---

• Anonyymi

>>>>Ne ketkä julistavat sapattia, eivät ole Pyhän Hengen voitelemia<<<<<

Monilla on paksu peite silmillä, he eivät näe, eivätkä ymmärrä, että Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton. Sapatti kuuluu kaikille pyhäpäiväksi.

Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>Ne ketkä julistavat sapattia, eivät ole Pyhän Hengen voitelemia<<<<<

Monilla on paksu peite silmillä, he eivät näe, eivätkä ymmärrä, että Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton. Sapatti kuuluu kaikille pyhäpäiväksi.

Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

1234567---

No sinulla on kyllä niin paksu peite silmillä, että et tajua, että LAKI ON TÄYTETTY!
        Jeesus huusi "Se on täytetty."
        Jeesus ei vuorisaarnassaan hiiskunut sanaakaan sapatista, mutta adventistit kuvittelevat olensa "paavillisempia kuin paavi itse."ll

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinulla on kyllä niin paksu peite silmillä, että et tajua, että LAKI ON TÄYTETTY!
        Jeesus huusi "Se on täytetty."
        Jeesus ei vuorisaarnassaan hiiskunut sanaakaan sapatista, mutta adventistit kuvittelevat olensa "paavillisempia kuin paavi itse."ll

Hei rauhaa veli ! Mitä mieltä olet tuosta Jippun haastatelusta ja siinähän käsiteltiin myös vähän tuota sapattiasiaa. Olisi mielenkiintoista kuulla sinun mielipiteesi siitä. kiitos.

• Anonyymi

Juuri katselin messiaanisen juutalaisen sapatinviettoa Israelissa. Hän sanoi, että vasta uskoon tultuaan eli messiaanisena hän tajusi sapatinvieton oikein, eikä ole ottanut siitä mitään paineita sen jälkeen. Toisinaan hän viettää sitä, toisinaan ei.

• Anonyymi

Sapatti on yksi viikonpäivistä juutalaisuudessa. Se on heillä perjantai-illasta lauantai-iltaan. Meillä on kuitenkin erilainen kalenteri käytössä Suomessa. Suomessakin kyllä vielä 70-luvulla viikko alkoi sunnuntaista. USAssa taitaa edelleenkin alkaa viikko sunnuntaista.

Mitä taas tulee UTiin, niin sen mukaan Jeesuksen opetuslapset olivat koolla joka päivä, ei ainoastaan sapatteina.

Ap. t. 2:46
      he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää

Myös sunnuntaisin Raamatun opetuslapset kokoontuivat ja mursivat leipää yhdessä:

Ap. t. 20:7
      viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää

Tällä tavoin suurin osa kristikunnasta nykyäänkin tekee. Sunnuntaiset ehtoolliskokoukset ovat siis ihan Raamatun mukaisia.

Koska nykyään riittää kokouksia monille viikonpäiville nykyäänkin, on monilla seurakunnilla kokoontumisia monesti myös lauantaisin.

Sapatti annettiin ihmisen lepoa varten, ei sen takia, että keräisimme jotain bonusta Jumalalta, jos vietämme sitä "oikeaan" aikaan. Jumalan käskyihin kasvetaan armossa ja rakkaudessa uudessa liitossa. Niitä ei "noudateta" lainomaisesti, kuten vanhassa liitossa.

Tiit. 2:11-12
      Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa

• Anonyymi

Täällä meilläpäin on monilla vapailla suunnilla rukoushuoneiden ovet tiukasti kiinni sapattisin. Olisi lyhyt kirkkomatka, jos ovet olisi auki jumalanpalveluksille sapattisin Jeesuksen esimerkin mukaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä meilläpäin on monilla vapailla suunnilla rukoushuoneiden ovet tiukasti kiinni sapattisin. Olisi lyhyt kirkkomatka, jos ovet olisi auki jumalanpalveluksille sapattisin Jeesuksen esimerkin mukaan.

1234567---

Ei Raamattu sano, että pitää Jumalanpalvelus sapattina järjestää. Israelilaislle annettiin erilliskäsky juhlakokouksen pitämisestä.

Varsinainen käsky kuuluu:
        Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

Miten muuten on, teetkö käskyn mukaan myös 6-päiväistä työviikkoa...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Raamattu sano, että pitää Jumalanpalvelus sapattina järjestää. Israelilaislle annettiin erilliskäsky juhlakokouksen pitämisestä.

Varsinainen käsky kuuluu:
        Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

Miten muuten on, teetkö käskyn mukaan myös 6-päiväistä työviikkoa...?

Työssäoloaikana viisipäivää työtä, lauantai sapatti, ja sitten sunnuntaina kaikenlaisia kotitöitä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työssäoloaikana viisipäivää työtä, lauantai sapatti, ja sitten sunnuntaina kaikenlaisia kotitöitä.

1234567---

Yrittäkääpä nyt "pyhittää"se sapattinne ja pysyä poissa uskovien palstalta.

• Anonyymi

Paljon asiaa, niin nostetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2306
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      425
      2170
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1186
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      975
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      804
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      776
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      774
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      699
    Aihe