Onko poikani homoseksuaali?

Olen huolestunut pojastani. Voi olla että jotkut pitävät minua jonain hirviönä, mutta tämä asia on vaivannut minua jo pitkään ja minun on pakko saada purkaa tuntojani.

Ensimmäisen kerran epäilykset poikani seksuaalisesta suuntautumisesta heräsivät noin vuosi sitten. Olin ostanut pojalleni uuden puhelimen jolloin otin hänen vanhan puhelimensa omaan käyttööni. Kauhukseni huomasin poikani tallentaneen alastomien miesten kuvia puhelimeensa. En ottanut aihetta puheeksi koska en halunnut nolata poikaani, mutta takaraivooni jäi silti tunne että jotain on pielessä.

Epäilykseni heräsivät uudelleen entistä vahvempana 2 kuukautta sitten kun näin hänen kävelevän käsi kädessä toisen nuoren miehen kanssa keskustassa läheisissä tunnelmissa.

Mitä minun kuuluisi tehdä asialle. Henkilökohtaisesti en vain pysty hyväksymään poikani seksuaalista suuntautumista. Olenko huono isä?

13

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+2

      Ehkäpä onkin tai sitten vain ns.hakee omaa seksuaallisuuttaan. Juttele poikasi kanssa asiasta varoen ja hyväksy asiat niinkuin ne ovat. Se on kuitenkin sama poika vaikka seksuaallinen suuntautuminen olisi mitä.

    • asiat lutviutuupi

      Älä huoli.Ei homous ole ainoa vaihtoehto heterolle..Ja vaikka poikasi olisikin homo,niin on ollut sitten jo pitkään ja silloinkin olet varmaan häntä rakastanut?Et ole huono isä älä siitä itseäsi soimaa,mutta pidä mieli avoimena.Eikä sillä ole loppupelissä väliä pitääkö siitä kädestä kiinni tyttö vai poika,koska jos pojallasi on joku elämässä pitämässä siitä kädestä kiinni ja on hänelle tukena ja rakastaa niin se on vain hyvä juttu:) kaikkea hyvää teidän perheelle ja tsemppiä!

    • Naikkoneneneneneee

      Hmmm. Surullista tuo lähinnä on. Sama lapsihan se on kuin aina ennenki. Mitä väliä sillä on kummista se tykkää, naisista vai miehistä? Eihän vanhempien kanssa muutenkaan normaalisti seksistä keskustella. En minä ainakaan... Joten äitilleni ja isälleni olisi ihan sama vaikka nuolisin naisia mennen tullen ja palatessa.

    • Homon isä

      Jos poikasi on homo, hän on homo hyväksyt sinä sen tai et. Et mahda asialle mitään.

      Jos et pysty hyväksymään poikasi homoutta, et hyväksy poikaasi sellaisena kuin hän on. Ja oletko silloin huono isä?

      Kyllä. Olet silloin surkea isä.

      Ainoa asia, jonka voit tehdä, on työstää omaa ongelmaasi ja pohtia läpi, mikä sinussa on niin pahasti vialla, että oman poikasi seksuaalinen suuntautuminen on sinulle ongelma. Kyseessä on hänen elämänsä, ei sinun. Ymmärräthän, ettei pojassasi ole mitään vikaa, vaan vika on sinussa? Sinun asenteissasi, joita sinun olisi syytä alkaa korjata, mikäli rakastat lastasi.

      Jos et voi hyväksyä poikaasi, et oikeasti rakasta lastasi vaan rakastat jotain sellaista mielikuvaa pojastasi, jonka olet luonut päässäsi ja joka ei vastaa todellisuutta.

    • selevästi

      Provo.

    • Vitun homot ladontaa

      Käsket isännään hakata klopin heteroksi. Toimii.

    • nuorityttö

      Hei. Olen itse nuori tyttö ja haluan kertoa sinulle nuoren mielipiteen asiasta.
      Jos poikasi on homo, sinun täytyy yrittää hyväksyä se. Se ei pojallesikaan ole helppoa, kun saat tietää hänen homoudestaan. Siis jos hän edes on homo.
      Jos et pysty hyväksymään poikasi homoutta, se ei tee sinusta huonoa isää, mutta se, että kiellät asian tekee. Ja jos yrität muuttaa poikaasi heteroksi, tekee sinusta myös huonon isän. Koita ymmärtää ja hyväksyä asia.

      Keskustele hänen kanssaan asiasta, vaikka hän saattaakin huutaa sinulle ensin ja kieltää asian. Mutta hän varmasti vain toivoo, että otat asian puheeksi.

      Homoudessa ei ole mitään vikaa.
      Koita jaksaa!

    • Hyväksy

      Tässä tapauksessa kanttii hyväksyy poikas homous ja keskustella asiasta varoen mut jos et aio hyväksyy poikas voi ajautuu epätoivoseen mielen tilaan ja päättyy itsemurhaan. Tuttu tilanne

    • eisyytähuoleen

      Parasta olla tekemättä asialle yhtään mitään. Poikasi on valitsemassa intiimiä ystävyyttä ja hänen tuntiessaan vetovoimaa samaan sukupuoleen, ei ole väärin! Hän on sama poikasi kuten aina. Nyt jos koskaan hän tarvitsee vanhempiensa hyväksyntää. Saattaa olla että tämä on ohimenevää (useimmiten on).
      Salli hänelle tuo vapaus valita, tuomitsematta tai näyttämättä närkästymistäsi; siitä on vain haittaa teille kummalekin.
      Kiintymys samaan sukupuoleen ei suinkaan ole este koulu- tai työmarkkinamenestymiselle. Niin kauan kun hän hoitaa oppi-/työvelvollisuutensa kunnioitettavasti, sinulla ei ole mitään syytä huoleen.

      Jos poikasi tarvitsee henkistä tukea, hän aivan varmasti antaa sinun tietää. Muutenkin kun hän on varma tekemisistään, hän kyllä ilmoittaa siitä sinulle.
      Mikäli poikasi valitsemat kumppanit ovat kunnollisia, sinulla ei ole mitään syytä huoleen. Voisit kenties ehdottaa vaikka yhteistä lounasta/kävelylenkkiä/ulkoilmatapahtumaa/jalkapallomatsin katsomista poikasi ja hänen kavereidensa kanssa, tutustuessasi heihin, poistaa jo 99% pelostasi ja epävarmuudestasi!

    • olenomaitsenionneksi

      Ole hyvä vanhempi ja anna pojan elää omaa elämäänsä ja löytää oma seksuaalisuutensa. Pääasia että lapsi oppii rehelliseksi itsensä kanssa eikä elä miellyttääkseeen vanhempiaan.

    • älä_hikenny

      Jos oma poikani sattuisi olemaan homoseksuaali hän olisi silti poikani, ei millään lailla huonompi tai vähempi arvoinen. Monet tytöt ovat jo 13 - 15 vuotiaina huomanneet tykkäävänsä tytöistä ja jotkut jopa estoitta halailevat ja suutelevat (useasti näkee). Pitää vain hyväksyä tietyt asiat mitä et voi muuttaa.

    • derek3000

      Testaa hänet laittamalla tekopillu pöydälle jokin aamu.

    • enymmärtäisi

      Onnex mulla ei ole poikaa, niin ei tule tätä tilannetta eteen..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2421
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2217
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1257
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe