Saako venlafaksiinia käyttää samaan aikaan Voxran kanssa? Lääkärini mukaan näitä lääkkeitä ei saa käyttää samaan aikaan. Millaisia haittavaikutuksia näiden lääkkeiden yhteiskäytöllä voi olla?
Lääkärini sanoi, että kun vaihdan venlafaksiinin Voxraan, niin vaihto onnistuu niin, että kun olen ottanut viimeisen venlafaksiinin, niin heti seuraavana päivänä voi aloittaa Voxran. Mutta siis samana päivänä ei saisi ottaa molempia, edes siirtymävaiheessa.
Ajattelin, että vaihto käy näiden lääkkeiden välillä ilman vieroitusoireita, kun näissähän on samoja vaikuttavia aineitakin. Lääkärikään ei huomannut mainita ja painottaa, että venlafaksiinia pitäisi (?) vähentää pikkuhiljaa ennen Voxraan siirtymistä, jotta säästyisi vieroitusoireilta.
En siis vähentänyt venlafaksiinia vähitellen, vaan aloin käyttää suoraan Voxraa seuraavana päivänä siitä, kun venlat loppuivat. Ilmeisesti se ei ollut kovin hyvä idea... Olen oksennellut.
En vain ole varma, johtuuko tämä pahoinvointi ja oksentelu venlafaksiinin vieroitusoireista, vai Voxran aloittamisesta, vai molemmista...
Voisinko kokeilla nyt aluksi pientä määrää venlafaksiinia silloin tällöin Voxran lisäksi, jotta tämä pahoinvointi helpottaisi? (Jos pahoinvointi johtuu venlafaksiinin vieroitusoireista). Vai onko vain ajateltava, että pahoinvointi on vain Voxran aloitusoire ja menee (toivottavasti!) pian ohi?
Onko jollakulla hyviä vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseksi? Kaikki käyttökelpoiset vinkit ovat erittäin tervetulleita! :-)
Millaisia vaikutuksia ihmiset ovat huomanneet yleensä, kun venlafaksiini on vaihdettu Voxraan? Onko esim. energisyys lisääntynyt?
Lääkärini sanoi, että kun vaihdan venlafaksiinin Voxraan, niin vaihto onnistuu niin, että kun olen ottanut viimeisen venlafaksiinin, niin heti seuraavana päivänä voi aloittaa Voxran. Mutta siis samana päivänä ei saisi ottaa molempia, edes siirtymävaiheessa.
Ajattelin, että vaihto käy näiden lääkkeiden välillä ilman vieroitusoireita, kun näissähän on samoja vaikuttavia aineitakin. Lääkärikään ei huomannut mainita ja painottaa, että venlafaksiinia pitäisi (?) vähentää pikkuhiljaa ennen Voxraan siirtymistä, jotta säästyisi vieroitusoireilta.
En siis vähentänyt venlafaksiinia vähitellen, vaan aloin käyttää suoraan Voxraa seuraavana päivänä siitä, kun venlat loppuivat. Ilmeisesti se ei ollut kovin hyvä idea... Olen oksennellut.
En vain ole varma, johtuuko tämä pahoinvointi ja oksentelu venlafaksiinin vieroitusoireista, vai Voxran aloittamisesta, vai molemmista...
Voisinko kokeilla nyt aluksi pientä määrää venlafaksiinia silloin tällöin Voxran lisäksi, jotta tämä pahoinvointi helpottaisi? (Jos pahoinvointi johtuu venlafaksiinin vieroitusoireista). Vai onko vain ajateltava, että pahoinvointi on vain Voxran aloitusoire ja menee (toivottavasti!) pian ohi?
Onko jollakulla hyviä vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseksi? Kaikki käyttökelpoiset vinkit ovat erittäin tervetulleita! :-)
Millaisia vaikutuksia ihmiset ovat huomanneet yleensä, kun venlafaksiini on vaihdettu Voxraan? Onko esim. energisyys lisääntynyt?
Vastaukset
Vanhimmat
Ei vielä vastauksia
Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.