PORIN RINTA-JOUPPI

mersumies

TERVE.

Tarjosin Mersuani, joka on kohtuu kilometreillä ja hienokuntoinen auto kyseiseen liikkeeseen vaihdossa huomattavasti kalliimpaan autoon.Automyyjän tarjosi autostani vaihtohyvitystä joka oli noin 60% sen oikeasta arvosta.Löysin kyseisen liikkeen myyntilistoilta vastaavanlaisia mersuja 3kpl joiden pyyntihinnat olivat n.8000€ korkeampia kuin autoni hyvityshinta vaihdossa.Olisin odottanut noin isolta ja hyvämaineiselta autoliikkeeltä hieman enemmän kunnioitusta asiakasta kohtaan.Mielestäni kyseistä kauppatapaa voisi kutsua laillistetuksi ryöstöksi.

8

1798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terve vaan Terve!

"Olisin odottanut noin isolta ja hyvämaineiselta autoliikkeeltä hieman enemmän kunnioitusta asiakasta kohtaan."

Heh.
      Kyllä se vaan niin on, että isot-komeat-suuret-ja-mahtavat hyvittävät vaihdossa huonoiten ja pyytävät myynnissä eniten.

Ja aloittajan kaltaisia "lasipalatsista ostan aina, en koskaan pienestä liikkeestä" -hölmöjä riittää... ainakin näemmä toistaiseksi, kunnes älyävät "paremmin toimeentulevatkin" sen, että pienliikkeestä auton saa edullisimmin.

Välirahahan se ratkaisee ja pienessä liikkeessä pienempien kulujen vuoksi ei niiiiin suuret katetavoitteet, kuin on lasipalatseissa joissa myyjät kättelevät aikansa kuluksi toinen toisiaan.

• Oma Aina Helmi

Kysynnän ja tarjonnan tilanne määrittelee vaihtohyvityksen, mersuja on uitettu suomeen "pilvinpimein", eli hyvitys on sen mukainen, myy autosi itse ja sitten marssit Joupille tai muualle kaupoille ja aloitat tinkaamiskierroksen, loppujenlopuksi olet ilman autoa ;)), kun sitä halvinta/uusinta/parhainta ei sinulle löytynytkään.

• Lasi Palatsi

Lasipalatseissa saa maksaa aina eniten mutta Rinta-Jouppi on Suomen kalleimpia liikkeitä ja antaa huonoimman hyvityksen. Olen etsimässä 20-30 tonnin autoa ja muualla omastani on luvattu 8-11 tonnin hyvitys. Rinta-Joupilla kahdessakin eri paikassa vain 3900 euroa. Samoin vastaavat autot joita etsiskelen on muissa liikkeissä olleet muutaman tonnin edullisempia. Tappioni olisi 6-10 tonnia jos tekisin kaupan Rinta-Joupin kanssa. Parhaat tarjoukset on tehneet keskikokoiset liikkeet joissa itse omistajankin tapaa hallista autoja myymästä.

• perfect customer

Taitaa olla paskapuhetta nuo hyvityshintojen erot, ei kukaan anna 8-11t euron autosta 3900euroa. Mikset ole ostanut sieltä, missä saat 11t euroa omastasi? itse olen aina ostanut auton viikon sisään kuumeen tullessa ja en ole koskaan kokenut saavani huonoa hintaa Joupilta enkä muistakaan liikkeistä. Olisiko asennevammaa sinulla? Ystävällisellä naamalla ja asenteella pääsen aina kauppoihin muissakin asioissa kuin autoissa. Kun on siisti ihminen ja rahaa taskussa niin se kyllä myyjille kelpaa! Ja toiset renkaat takakontissa vaihtohetkellä saavat myyjien posket punottamaan, kun huomaavat että tosissaan ollaan. Ehkä autoni ovat olleet muutenkin helppoja käyttöautoja, valtamerkkejä eikä mitään koreanpommeja tahi ranskalaisia, helppo myyjän silmät kiinnikin sanoa hinta, kun juuri sellaisen ovat myyneet ja uutta tarvitaan tilalle. Myykää tinkarit ihmeessä ne helmenne itse ja ostakaa suoralla rahaa se uusi!

• tein kaupat

Vaihdoin autoni keväällä porin rinta-joupilla. Omasta sain n 11000 hyvityksen vaihdossa n 33000 autoon. Pyysin tarjouksia omastani ympäri E-Suomea ja Porin R-joupin hyvitys oli paras - tosin ostamastani autosta eivät hintaa juuri tinkineet. Vanhan autoni pyynti heillä näytti olevan n 14000.

• Anonyymi

Joo itse omistan 11 000 arvoisen auton
      Ajattelin vaihtaa auton toisenlaiseen tänä vuonna.
      Lähetin vaihtopyynnön ja sain vastauksesi että autoni on 7000 euron arvoinen :D
      Aloin lähetellä linkkejä nettiautosta että tätä minun autoani myydään 11 000 euron edestä.
      Eipä ole kuulunut vastausta kun löit jauhot pussiin.
      En suosittele näitten kokemusten jälkeen kenellekkään.

• Anonyymi

Omistat omasta mielestäsi 11 000€ auton. Autoliikkeet, ihan niinkuin kaikki muutkin kaupat, tekevät liiketoimintaa, mikäli auton PYYNTIHINTA on 11 000€, toteutunut kauppa lienee 10 000€ (hyvällä onnella), eli tuo 7000€ hyvityshinta on aikalailla tappi, myydessään liike voi saada laskennallisen 3000€ voiton, josta vähennetään kulut: piiloittelemiesi vikojen jälkimarkkinointikustannukset, toimitilojen vuokrat, henkilökunnan palkat, työnantajamaksut, arvonlisävero, yhteisövero.... Jäljelle jää 1-400€, tosin monessa tapauksessa asiakkaan (sinun) "unohtamat" piiloviat syövät nuokin muutamat sataset, kun vaihdossa tuomaasi "helmeä" kunnostellaan virhevastuun piiriin.

• Anonyymi

Kovan tarjouksen sait, et sitten käsittänyt heti tehdä kauppaa, no etpä tietenkään, kohta se ei ole lähellekkään sitä mitä tarjosivat.
      Jos uskot unelmoimaasi hintaan, myy hyvä lapsi itse autosi )jos pystyt ja kykenet?(

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79