Innokas tervehtijä!

Oppimaan innokas

Koirani on 1,5 vuotias ja ongelma on siinä että työpäivän jälkeen kotiin tultaessa tai tulipa mistä tahansa jos on ollut vähäänkää aikaa poissa kotoa, emännän näkeminen on enemmänkin kuin yhtä juhlaa! Tullaan into pinkona häntä heiluen ovelle vastaan ja hypitään vasten ihan kunnolla, että takajalat ovat ainakin metrin ilmassa. Tätä touhua kestää pitkään.. Olen kokeillut varmaan vaikka mitä! selän kääntämistä, en ota huomioon ollenkaan koiraa kun vasta sitte kun on rauhoittunut, mutta sitä tilannetta saa odotella toooodella pitkään, että koira olisi rauhoittunut kunnolla. Kun vieraita tulee alkaa kanssa suuri innostuminen mutta ei hypi sentään päälle vaan pyörii jaloissa häntä vispaten että vieraiden on aika vaikea edes riisutua ulkovaatteensa. Olisiko teillä antaa mitään hyvää vinkkiä, millä saisi opetettua koiran innokaan tervehtemisen hillitymmäksi?

4

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paikka+istu, kiitos!

Paikka-käsky auttaa tässä. Osoita koiralle tietty paikka, jossa odottaa, mutta josta näkee ovelle kun olet ottamassa vaatteita pois. Ensimmäisillä kerroilla rynnii tietty heti, mutta palautat takaisin ja selvennät asian riittävän selkeästi että tässä pysytään, kunnes lupa heltiää. Alussa joudut tuntemaan itsesi fasistisiaksi, mutta loppua kohden kiitos tulee ja koira odottaa.

Ja sama juttu sitten vieraiden kanssa, koira odottamaan paikkaan josta näkee muttei ole tiellä.

• Cat1982

Mä oon siihen huomioimattomuuteen ja vähän selänkääntämiseen yhdistänyt rauhoitu-sanan (hyvin rauhallisesti ja pitkittyneesti sanottuna). Alussa siinä kestää aika pitkään (vaikka 20 minuuttia) että oppii rauhoittumaan, mutta joidenkin kymmenien vakaiden toistojen jälkeen sen pitäisi kyllä oppia rauhoittumaan. Tää on myös tehtävä silleen että kaikki osallistuu tuohon, eikä vaan yksi. Ja vieraat ei saa kiinnittää myöskään huomiota koiraan niin kauan kun se höslää. Ja siinä vaiheessa vasta osoitetaan huomiota ja rapsutellaan kun koira silminnähden rauhoittuu. Koiran kuitenkin pitää jossain vaiheessa saada se huomio, mutta sitä ei saa koskaan antaa kun koira toimii väärin.

• ...

Hyviä vihjeitä yllä, mutta sitten muissakin tilanteissa voit harjoitella koiran kanssa maltia, eli asioita saakin olemalla rauhallisempi, eikä aina hyvää saadakseen kannata ouhkata päättömänä. Tarvitset avustajan, joka on tässä täysin yhdetekevä, pitää vain hihnasta kiinni (eli ei koiran mielenkiinnon kohteena). Avustaja pitää koiraa kiinni, istut penkille jonkun matkan päähän ja pidät makupalaa kädessäsi. Avustaja laskee koiran irti ja se ryntää luoksesi hakemaan makupalaa. Et anna mitään käskyjä, osotat, että vouhkaminen loppuu ja koira tajuaa vaikka istua laittalle eteesi ja annat makupalan.

• Itse hoitaisin ensimmäisen ihan simppelisti,että neutraalit lähdöt ja tulot.
      Jos koira hyppii,niin ihan vaan kielto.Siitähän pitää lähteä,että jos kieltoa käytetään,niin sitä myös totellaan.Kun koira on maassa,niin rauhallinen kehu ja se siitä.

Riippuu siten miten haluaa jälkimmäisen.Meillä koirat saa mennä vastaan,koska ne on alusta asti oppineet,että jalat maassa pysytään.Jos tilanne vaatii,esim.tulee enemmän kerralla vieraita,pikkulapsia ym.niin ihan tilan takia koirat sillloin vaan käskystä odottaa,että vieraat pääsee istumaan.Sitten vasta mennään tutustumaan.

Toki koiran voi opettaa ylipäätään johonkin paikkaan odottamaan,ym.
      Ja vieraat voi olla hyvin neutraaleja,jonkin aikaakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      230
      5099
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4141
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3723
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3609
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3470
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3195
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2586
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2376
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      54
      2350
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      24
      1997
    Aihe