Apuva etelän reissulle! Mitä päälle?

Kanaria kutsuu

Matkustanut olen, mutta kokoni takia erityisesti aina vältellyt rantalomia, vesipuistoja jne.

Nyt sitten olisi talvella kuitenkin lähtö etelän lämpöön. Hotellissa vielä oma vesipuisto ja rantakin lähellä, sinne pitää siis mennä...Muuten jättäisin välistä,mutta lasten takia tämä tehdään. Nuorin niin pieni, että vahtimassa pitää olla vieressä. Pakko kai jotenkin kehdata mennä veteen itsekin. Vihaan erityisesti jalkojani, suonikohjut, muhkuraiset reidet, joihin ei aurinko ota (=aina valkoiset)...Huoh.

Aikaa on toki kiloja karistaa, mutta vanhasta kokemuksesta tiedän, että katseenkestäviä ei mun jaloista tule, ilman kirurgin veistä ja siihen nyt ei ole varaa.

Miten sitä pukeutuisi? Rannalle, uima-altaalle? En ole omistanut uimapukua noin 20 vuoteen...Onko vaihtoehtoja, mieluusti enempi vartaloa peittoon...Kehtaako rannalla kahlailla vaikka pitkähkössä mekossa? Vai onko kaikki vaan pikku bikineissä? Entäs vesipuistoissa...? Voisinko olla pitkissä uimashortseissa (niinkuin miehillä on)?

KIITOS asiallisista vastauksista :)

10

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järvillä ollut

      Miksi et ostaisi uimapukua mikä mahtuu päälle? Uimapukuja on muitakin kuin "riukumalleja" ;)
      Jos haluaa, niin voihan sitä laittaa siellä rannalla jonkun pikkumekon sen uikkarin päälle, kun ei ole vedessä - mutta voihan sitä itsekin innostua käymään uimareissulla, kun on uikkarit päällä ;)

    • kans isokokoinen

      Itse omistan kolme tai neljä kokouikkaria, joita käytän uidessa, kylpylöissä, joskus rannallakin, ja yhdet uikkarit, joissa toppimainen lyhyempi yläosa ja sortsimainen(ei pitkälahkeinen) alaosa. Käytän usein pareota uimapuvun päällä kun liikun allasalueella tai rannalla esim baariin tai wc:hen.

    • Kanaria kutsuu

      Heh, ei mun reisille ja jaloille uimapukuja kuitenkaan, kiitos silti ehdotuksesta. Ei vaan voi. Ei mulla tollaset silosääret ole :(
      Toki kokoja löytyy, ei kyse ole siitä, että uimapuvut olisi liian pieniä, en vain voi missään nimessä käyttää moisia, siis tollasia, missä reidet näkyy.

      • Kanaria kutsuu

        Ehkä tätä vaan ei muut tajua, kun eivät joudu elämään muhkuraisten ja löllyvien reisien kanssa. Ne on se pahin kohta, mitä olen jo normi painoisena itsessäni vihannut! Teini iässä alkoi se sellun muodostuminen eikä siihen auttanut liikunta eikä hieronnat ja rasvat sun muut.


      • itsetunto ylös!
        Kanaria kutsuu kirjoitti:

        Ehkä tätä vaan ei muut tajua, kun eivät joudu elämään muhkuraisten ja löllyvien reisien kanssa. Ne on se pahin kohta, mitä olen jo normi painoisena itsessäni vihannut! Teini iässä alkoi se sellun muodostuminen eikä siihen auttanut liikunta eikä hieronnat ja rasvat sun muut.

        Käytännön neuvo: Osta ns. mekkouimapuku ja pidä sen päällä vyötäröltä alaspain nilkkoihin asti ulottuvaa pareota tmv sifonkikangasta. Voit ostaa kangaskaupasta mieleistä sifonkia ja testata kotona etukäteen erilaisia solmimistapoja.

        Teoreettinen neuvo: Olen varma, että etelän uimarannoilla on niin paljon väkeä = muitakin muhkurareisiä ym. lihavia, että ketään ei kiinnosta tuijottaa tai edes havainnoida juuri sinun sellureisiäsi. Jos vain vosiit ottaa tuon etelänloman itsetunnon kehittämisreissuna? Siellä hukut massaan ja huomaat, että ongelma on ihan omasi, eikä sitä muut noteeraa. Kun heti eka päivänä uskallat altaalle nauttimaan ilman peittäviä vaatteita, totut siihen kyllä!

        Terveisin täti kokoa 54 ja reidet pelkkää muhkuralöllöä, kuten muukin kroppa. Vielä koossa 50 käytin julkisesti suomalaisilla uimarannoilla bikineitä! Jos joku tuijottikin, en sitä huomannut! Kettuako se muille kuuluu? Tänä kesänä ostin ellokselta mekkouimapuvun kokoa 54. Se peittää reisien yläosan ja on todella kaunis!


      • Kanarialle myös
        itsetunto ylös! kirjoitti:

        Käytännön neuvo: Osta ns. mekkouimapuku ja pidä sen päällä vyötäröltä alaspain nilkkoihin asti ulottuvaa pareota tmv sifonkikangasta. Voit ostaa kangaskaupasta mieleistä sifonkia ja testata kotona etukäteen erilaisia solmimistapoja.

        Teoreettinen neuvo: Olen varma, että etelän uimarannoilla on niin paljon väkeä = muitakin muhkurareisiä ym. lihavia, että ketään ei kiinnosta tuijottaa tai edes havainnoida juuri sinun sellureisiäsi. Jos vain vosiit ottaa tuon etelänloman itsetunnon kehittämisreissuna? Siellä hukut massaan ja huomaat, että ongelma on ihan omasi, eikä sitä muut noteeraa. Kun heti eka päivänä uskallat altaalle nauttimaan ilman peittäviä vaatteita, totut siihen kyllä!

        Terveisin täti kokoa 54 ja reidet pelkkää muhkuralöllöä, kuten muukin kroppa. Vielä koossa 50 käytin julkisesti suomalaisilla uimarannoilla bikineitä! Jos joku tuijottikin, en sitä huomannut! Kettuako se muille kuuluu? Tänä kesänä ostin ellokselta mekkouimapuvun kokoa 54. Se peittää reisien yläosan ja on todella kaunis!

        Totta kirjoitat. Tietysti , jos itse tuntee olonsa epämukavaksi, ei nauti lomasta. Itsellä on koko iän ollut selluiittiä jaloissa, takapuolessa,käsivarret hieman taikinamaiset. Muistan myös arastelleeni ensimäisillä rantalomilla. Nyt ei asialla ole merkitystä.
        Nuo elloksen uimapukumekot ovat tosi mukavia. Olen tilannut kaksi ja aion tilata vielä talveksi kolmannen, ehkä neljännenkin. Kylpylöissä uimapuku vesihieronnassa tahtoo kulua. :))


      • kans isokokoinen
        Kanarialle myös kirjoitti:

        Totta kirjoitat. Tietysti , jos itse tuntee olonsa epämukavaksi, ei nauti lomasta. Itsellä on koko iän ollut selluiittiä jaloissa, takapuolessa,käsivarret hieman taikinamaiset. Muistan myös arastelleeni ensimäisillä rantalomilla. Nyt ei asialla ole merkitystä.
        Nuo elloksen uimapukumekot ovat tosi mukavia. Olen tilannut kaksi ja aion tilata vielä talveksi kolmannen, ehkä neljännenkin. Kylpylöissä uimapuku vesihieronnassa tahtoo kulua. :))

        ostin itselleni ison pareon aikanaan Kreetalta, oli ainakin silloin paljon halvempi kuin Suomessa ja nätti - turkoosi ja valkoista kuviota. Sitä olen käyttänyt monta vuotta, ihme ettei ole vielä puhki mennyt. Kotona käytän usein kesällä kun vien pyykkiä narulle kuivumaan, jos olen vaikka sitä ennen lojunut aurinkotuolissa bikineissä (omalla pihalla otan joskus aurinkoa etten näytä ihan kalkkilaivan kapteenilta). Sidon pareon kiinni rintojen yläpuolelta solmulla ja helmasta solmin muutaman hapsun, ettei tuuli sieppaa ja jalat pysyy piilossa. Pareolla suojaa hartiat palamiselta etelänlomalla ja sitä voi käyttää kesäöinä peittona, on ohuempi kuin lakana, eikä tule niin kuuma kuin lakanan kanssa nukkuessa.


    • vinkkiävink

      Ja sit viel lisäksi voit jo täällä kotosuomessa käyttää itseruskettavaa (esim Dovea) muhkaraisille reisille niin ei oo niin valkoiset vaikkei aurinko tartu =))

    • mmmm75

      Älä huoli jaloistasi! Olet sellainen kuin olet. Itse olen kokoa 56 ja hyllyreidet ja takapuoli minullakin ja mahaa löytyy vaikka muille jakaisi... Mutta etelässä olen aina uikkareissa, jos on jollekin ongelma niin voi, voi! Ihan tavallinen uikkari ja sitten kun kävelen rannalla tai kahlailen vedessä niin päälle pareo sitastuna solmuun rintojen päälle. Liehuu nätisti tuulessa ja peittää kropan. Kun ostat vaan tarpeeksi ison. Niin tai sitten kangasta kaupasta ja saumaat itse. Viimeksi Thaimaan reissulla käytin uimatoppia ja bikinihousuja. Toppi ylsi siis nivusiin saakka. Sitten ku tultii esim veneestä rannalle niin vedin päälle shortsit ja kuljin topissa ja housuissa sitten kyliltä hotellille. Eikä kukaan kai tuijottanut.. Paitsi oma ukko kun tykkää katella uikkarissa yläkroppaani... hih...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe