LDN ja fibromyalgia

Saara_K

Onko kukaan kokeillut LDN:ää fibromyalgian hoitoon? Millaisia tuloksia olette saaneet, onko lääke auttanut? Muita kokemuksia?

42

9976

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätoivoinen

      mikä on LDN ? Minulla on fibro pahinta laatua, kauheat kivut, Oxycontonia syön niihin 15 mg päivässä, ei tunnu auttavan sekään mutta kun kaikki muut on jo kokeiltu. Tuo Oxyconton on opioidi, pelottaa sitä käyttää vaan on pakko

    • Saara_K

      Low dose naltrexone eli pieniannoksinen naltreksooni, jolla on saatu hyviä tuloksia maailmalla (myös) fibromyalgian hoidossa. Katso

      http://ldn.gehennom.org/ldn.html

    • LDN toimii
      • miemied

        Hain juuri ensimmäiset LDN:t fibromyalgiaan Yliopiston apteekista. 300 kpl 1,5 mg kapseleita 58,50 €.

        Erittäin edullista verrattuina varsin näihin uusiin kipulääkkeisiin (Lyrica, Cymbalta yms.)


      • fibro60
        miemied kirjoitti:

        Hain juuri ensimmäiset LDN:t fibromyalgiaan Yliopiston apteekista. 300 kpl 1,5 mg kapseleita 58,50 €.

        Erittäin edullista verrattuina varsin näihin uusiin kipulääkkeisiin (Lyrica, Cymbalta yms.)

        Keneltä sait reseptin?


    • Kariina

      Itse "syön" tällä hetkellä Lyricaa annoksella 75 mg aamuisin ja 150 mg iltaisin. Auttaa kyllä mut humalainen olo vaivaa. Tää sykay ja vesisateet saa oireet jälleen pahenemaan, ei kiva. Lisäksi kipuihin myös Panadol fortea kolme kertaa päivässä. Tulispa jo talvi ja kuivemmat kelit. Voimia kaikille.

    • fibromies

      Olen 40 v mies ja minulla pari vuotta tuo vaiva. Rintaranka on kulunut ja siitä kai tää show alkoi. Kuvissa ei näy mitään hoidettavaa. Kivut vaan seuraa. Aamut on pahimpia ja tietyt säätilat? Nyt hoitona Lyrica,Tramadol, Ardinex, Panacod ja Sepram. Noilla kipulääkkeillä pelaan ristiin rastiin, jotta oireet pysyis kurissa. Junnataan jotenkin hoidossa paikoillaan ja jotain uuutta pitäs keksiä. Vertaistukea olisi myös kiva saada

      • miemied

        Fibromies,

        Oletko saanut lääkäreiltä muuta kuin lääkkeitä? Tarkoitan elintapaohjeita ja tietoa Kelan kuntoutuskursseista yms?

        Olen kokeillut itse vaikka mitä lääkkeitä, ja omalla kohdalla Panacod ja Noritren (nortriptylin) toimivat parhaiten. Nyt olen ottanut LDN:ää puolitoista viikkoa ja oireet ovat jo tässä ajassa helpottaneet niin, että olen voinut vähentää Noritrenin puoleen ja Panacod jäänyt muutamaan kertaan. LDN on vaikuttanut myös mielialaan positiivisesti. Toivon todella, että tämä jatkuu näin, sillä niin iso ero on tullut entiseen näin lyhyessä ajassa. Elämä tuntuu kirkkaammalta ja kivemmalta:)

        En saanut LDN -reseptiä omalta lääkäriltäni siksi ettei hän tuntenut lääkettä :( Löysin kuitenkin lääkärin, joka kirjoitti reseptin. Kaikkia tuokaan lääke ei auta, mutta kannattaa harkita sen kokeilua.

        Tsemppiä ja voimia päivääsi!


      • fibromies
        miemied kirjoitti:

        Fibromies,

        Oletko saanut lääkäreiltä muuta kuin lääkkeitä? Tarkoitan elintapaohjeita ja tietoa Kelan kuntoutuskursseista yms?

        Olen kokeillut itse vaikka mitä lääkkeitä, ja omalla kohdalla Panacod ja Noritren (nortriptylin) toimivat parhaiten. Nyt olen ottanut LDN:ää puolitoista viikkoa ja oireet ovat jo tässä ajassa helpottaneet niin, että olen voinut vähentää Noritrenin puoleen ja Panacod jäänyt muutamaan kertaan. LDN on vaikuttanut myös mielialaan positiivisesti. Toivon todella, että tämä jatkuu näin, sillä niin iso ero on tullut entiseen näin lyhyessä ajassa. Elämä tuntuu kirkkaammalta ja kivemmalta:)

        En saanut LDN -reseptiä omalta lääkäriltäni siksi ettei hän tuntenut lääkettä :( Löysin kuitenkin lääkärin, joka kirjoitti reseptin. Kaikkia tuokaan lääke ei auta, mutta kannattaa harkita sen kokeilua.

        Tsemppiä ja voimia päivääsi!

        En ole, nyt ollaan taas ehdottamassa jotain Symbian tai vast. nimistä lääketä,mut en halua mitään lisää. Eilen kävin kuntosalilla ekaa kertaa varmaan vuoteen!
        Josko siitä olisi jotain apuja?
        Kiinnostaisi joo tietää mitä kuntoutus tai vast. minulla olisi oikeus


      • kipukainalo
        miemied kirjoitti:

        Fibromies,

        Oletko saanut lääkäreiltä muuta kuin lääkkeitä? Tarkoitan elintapaohjeita ja tietoa Kelan kuntoutuskursseista yms?

        Olen kokeillut itse vaikka mitä lääkkeitä, ja omalla kohdalla Panacod ja Noritren (nortriptylin) toimivat parhaiten. Nyt olen ottanut LDN:ää puolitoista viikkoa ja oireet ovat jo tässä ajassa helpottaneet niin, että olen voinut vähentää Noritrenin puoleen ja Panacod jäänyt muutamaan kertaan. LDN on vaikuttanut myös mielialaan positiivisesti. Toivon todella, että tämä jatkuu näin, sillä niin iso ero on tullut entiseen näin lyhyessä ajassa. Elämä tuntuu kirkkaammalta ja kivemmalta:)

        En saanut LDN -reseptiä omalta lääkäriltäni siksi ettei hän tuntenut lääkettä :( Löysin kuitenkin lääkärin, joka kirjoitti reseptin. Kaikkia tuokaan lääke ei auta, mutta kannattaa harkita sen kokeilua.

        Tsemppiä ja voimia päivääsi!

        Hei!
        Kuka oli tuo lääkäri jokakirjoitti LDN:ia?


      • LDN toimii
        kipukainalo kirjoitti:

        Hei!
        Kuka oli tuo lääkäri jokakirjoitti LDN:ia?

        Yleislääkäri kirjoittaa sen reseptin.


      • Anonyymi
        kipukainalo kirjoitti:

        Hei!
        Kuka oli tuo lääkäri jokakirjoitti LDN:ia?

        Älä kysele nimiä


    • miemied

      Katso kuntoutusmahdollisuuksista Kela sivuilta http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/kuntoutus

      Tarvitset lääkäriltä B-lausunnon kuntousta varten.

      Liikunta auttaa fibroon, mutta liian rankkaa liikuntaa pitäisi välttää, sillä se voi pahentaa oireita (eli kevyemmät painot siellä salilla ainakin aluksi).

      Tulehduskipulääkkeet eivät yleensä auta, vaan ne usein pahentavat oireita.

      Omalla kohdalla oikea kivun hoito ja stressin vähentäminen oli alku tilanteen parantumiselle. Fibroa pahensi myös yksityiselämän vastoinkäymiset.

      Hanki tietoa sairaudesta ja mieti, mitä voisit kokeilla omalla kohdallasi.

      Tässä muutama asiallinen linkki fibrosta:

      Kelan kuntouskurssi fibromyalgiapotilaille
      http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/310812132751HL/$File/Fibromyalgia kurssit.pdf?OpenElement

      http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo94058.pdf

      http://files.kotisivukone.com/selkaliittory.kotisivukone.com/jpkouri_fibromyalgia.pdf


      Lisäravinteista voi olla hyötyä, itse popsin vitamiinien lisäksi ubikinonia, omega-3:a ja 5htp:ta. D-vitamiinin mainitsisin vielä erikseen.

      • Pruits

        Liikunta auttaa hyvin hyvin harvoilla. Turha selittää jos et itse sairasta fibroa.


      • Haivamummo
        Pruits kirjoitti:

        Liikunta auttaa hyvin hyvin harvoilla. Turha selittää jos et itse sairasta fibroa.

        Liikunta todellakin auttaa fibromyalgian oireiluihin. Pitää vaan löytää se itselle sopiva liikuntamuoto ja sen määrä.


      • Anonyymi
        Pruits kirjoitti:

        Liikunta auttaa hyvin hyvin harvoilla. Turha selittää jos et itse sairasta fibroa.

        Liikunta todella auttaa fibroon. Sain diagnoosin vuona 2002. Popsin pitkään kaikkea mutta vuosi myöhemmin löysin crossfitin. Rankkaa se on mutta kun siihen tottu ( alku oli tosi raskas) niin paras lääke tähän asti on ollut.


    • fib-rontti

      Tulehduskipulääkkeet auttavat toisia. Itse en ainakaan saa mitään apua parasetamolista, vaikka ottaisin 1000 mg kerralla.
      Kannattaa myös miettiä syökö maksansa pilalle hurjalla lääke arsenaalilla, jota joutuu vain vuosi vuodelta lisäämään.

      Kannattaa etsiä muutama lääke joka auttaa, kuin syödä kaikkea mitä lääkärit määrää. Monet saavat kipuja valittaessaan hurjia yhdistelmiä, joilla kuvittelisi taintuvan norsunkin. Kun noihin vielä lisätään luontaistuotekaupan rohdot, ei lopulta edes tiedä mikä auttaa, mikä ei.

      Ainut minkä tiedän tepsivän ja olevan terveellistä, on avantouinti ja jalkasärkyihin ja suonenvetoon magnesium.

      • näin on

        Tulehduskipulääkkeet ai auta fibroon, eikö niitä edes määrätä siihen.


      • Huru
        näin on kirjoitti:

        Tulehduskipulääkkeet ai auta fibroon, eikö niitä edes määrätä siihen.

        Minä olen sairastanut fibromyalgiaa ainakin 48v. Eneimmäisen lapseni syntymä laukaisi kaikkine stresseineen sen inhottavan kiputilan. Siihen aikaan ei ollut äitiyslomaa ja olen ollut koko elämäni ajan ylihuolehtiva ja liian tunnollinen kaikessa. Siksi sairastuin. Nyt pärjään kun otan illalla melatoniinia 3mg tab. kaksi ja Klotriptyl Miten 1tbl ja puolikkaan imovanea. Näillä nuku todella hyvin yöni. Aamulla otan kipuun Panadol Coff 1g . Lapaluiden välissä pidän kylmäpakkausta aamulla ennen ylönousua ja näin olen pärjännyt tosi hyvin. Mikään muu kipulääke ei minulle ole auttanut. Siinä Panadolissa on yhdistetty se cofeiini, niin se tehoaa ainakin minulle. Kannattaa kokeilla. Kaikkihan me olemme erilaisia ja lääkkeiden vaikutus on myös erilainen.


    • Ansku511

      Tutkin just netistä , mihin kaikkeen LDN:stä voisi olla apua. Aikamoinen lista!!!! Tämä pitää ehdottomasti nostaa tapetille, että saadaan hyvä lääke käyttöön kaikille tarvitseville. Se edullisuushan tässä on sen saannin esteenä. Lääketehtaat ja tohtorit haluaa haalia isoja rahoja sairaiden kustannuksella.

      • Ulriika58

        Olen kokeilemassa Naltroxenia fibroon. Aloitin 1,5 mg ja nyt nostanut sen 3 mg. Neljäs viikko on menossa. Säryt eivät ole vielä helpottaneet, mutta uupumus on vähäisempää kuin aikaisemmin. Lihakset kuitenkin tuntuvat hieman rennommilta. Samalla tuntuu, että on helpompi erottaa fibro kivut muista kivuista. Minulla on myös paha nivelrikko niskassa ja selkärangassa. Nostan annoksen kohta 4,5 mg, joka on suositeltu annos fibrossa. Pientä pahoinvointia ja päänsärkyä oli alkupäivinä, sekä vatsa vähän sekaisin, mutta muita sivuvaikutuksia en ole huomannut. Odotan lääkkeeltä paljon ja jos tämä ei nyt tehoa, niin sitten en enää tiedä mitä kokeilla, sillä kaikki mahdollinen on tullut kokeiltua tämän 20 vuoden aikana, jonka olen fibroa sairastanut.


    • LDN toimii

      Mulla annos 6mg toimii parhaiten.

      Olen silti sairas, mutta paremmassa kunnossa kuin ennen lääkettä.

      Sivuvaikutuksia ei ole lainkaan.

      Alussa oli jotain.

      • Ulriika58

        Nimim. LDN toimii. Kuinka kauan olet käyttänyt? Miten olet huomannut sen toimivan? Onko ilmennyt lihasnykäyksiä tai jotain muita tuntemuksia?


      • LDN toimii
        Ulriika58 kirjoitti:

        Nimim. LDN toimii. Kuinka kauan olet käyttänyt? Miten olet huomannut sen toimivan? Onko ilmennyt lihasnykäyksiä tai jotain muita tuntemuksia?

        Mikään muu lääke ei tuottanut mitään positiivista, päinvastoin.

        Olen syönyt jo 3-4 vuotta.

        Kivut, uupumus ja lihasjäykkyys helpottivat.

        Mikään terve en ole.


      • En USKO

        Ei tästä tule muka mitään sivuvaikutuksia??


      • LDN toimii
        En USKO kirjoitti:

        Ei tästä tule muka mitään sivuvaikutuksia??

        Ei.

        Lue tämä.

        http://ldn.gehennom.org/index.html

        Ja kokeile ja hämmästy.

        Lääke on lisäksi todella halpa. 10€ kuussa.

        Tilaa se yliopiston apteekista.


      • sussuliina
        LDN toimii kirjoitti:

        Ei.

        Lue tämä.

        http://ldn.gehennom.org/index.html

        Ja kokeile ja hämmästy.

        Lääke on lisäksi todella halpa. 10€ kuussa.

        Tilaa se yliopiston apteekista.

        moi, saako tätä lääkettä reseptivapaasti. CFS/ME sairas sisareni joka asuu ruotsissa pyysi mua hankkimaan tätä suomesta hänelle. En vaan nyt tiedä saako tätä täältä-


      • ei saa
        sussuliina kirjoitti:

        moi, saako tätä lääkettä reseptivapaasti. CFS/ME sairas sisareni joka asuu ruotsissa pyysi mua hankkimaan tätä suomesta hänelle. En vaan nyt tiedä saako tätä täältä-

        EI


    • LDN toimii

      Tässä tietoa, joka kannattaa lukea

      http://ldn.gehennom.org/index.html

      Englanniksi kun laittaa LDN ja fibro, niin tulee

      121 000 vastausta

      Eli tietoa on tarjolla.

      Lääke on erittäin halpa ja täysin sivuvaukutukseton, joten sitä kannattaa ehdotamasti kokeilla.

    • 9.25

      To 24.10 Fibromyalgia, Jukka-Pekka Kouri

      Studio55

      • krisse72

      • 9.25
        krisse72 kirjoitti:

        Tässä uusi, lääkkeetön hoitomuoto, josta moni maailmalla on saanut apua:
        ,http://www.dnrsystem.com/

        Kerrohan lisää


      • kipukainalo

        Hei!
        Onko Jukka-Pekka Kouri lääkäri joka tietää LDN-lääkkeestä? Missä hän ottaa vastaan.
        t.Kipukainalo


      • J-P HYVÄ LÄÄKÄRI
        kipukainalo kirjoitti:

        Hei!
        Onko Jukka-Pekka Kouri lääkäri joka tietää LDN-lääkkeestä? Missä hän ottaa vastaan.
        t.Kipukainalo

        Jukka _pekka on erikoistunut kipulääkäri,tietää kaikista lääkkeistä....ortonissa ainakin ottaa vastaan,mutta on varmaan pitkät jonot,saattaa ottaa jossakin muuallallakin,en muista varmaksi missä...oisko ollit DEXTRA


      • Anonyymi
        J-P HYVÄ LÄÄKÄRI kirjoitti:

        Jukka _pekka on erikoistunut kipulääkäri,tietää kaikista lääkkeistä....ortonissa ainakin ottaa vastaan,mutta on varmaan pitkät jonot,saattaa ottaa jossakin muuallallakin,en muista varmaksi missä...oisko ollit DEXTRA

        JP Kouri ei tiedä mitään uusista lääkkeistä.


      • Anonyymi
        kipukainalo kirjoitti:

        Hei!
        Onko Jukka-Pekka Kouri lääkäri joka tietää LDN-lääkkeestä? Missä hän ottaa vastaan.
        t.Kipukainalo

        Oletko saanut tältä henkilöltä luvan mainita hänen nimensä kaiken kansan luettavaksi .
        Uskomatonta sinänsä aikuiselta ihmiseltä


    • 1975

      kannattaa kokeilla naltreksonia. Kun on halpa, eikä taida olla haittapuolia.
      Mulla 100 kpl 5mg maksaa vajaan 40 euroa.

      Oon syönyt pari vuotta 5mg krooniseen väsymysoireyhtymään. Olin tosi innoissani kun alotin sen. Merkittävää muutosta se ei kuitenkaan tehnyt mun oloon. Luulen sen kuitenkin vähän auttavan joten en toistaseks ole
      poiskaan jättänyt..

    • phr

      Heips,

      Olen syönyt LDN:ia puolitoista vuotta 4,5 mg/vrk ja ainakin omalla kohdallani tämä on tuonut suurta helpotusta. Välillä unohdan saairastavani fibromyalgiaa ja unohdan ottaa lääkkeen ja parin viikon sisällä oireet alkavat taas. Täysin kokonaan en ole kivuista päässyt eroon, esim. suuri stressi ja vähäinen liikunta aiheuttavat pitkään jatkuessaan kipuja eri puolilla kehoa. Merkillepantavaa on se, etten ole kertaakaan sairastunut tartuntatauteihin sen jälkeen kun aloitin LDN lääkityksen.

      Hoito maksaa vajaat parikymppiä kuussa ja sopii lähes kaikkien lääkkeiden kanssa. Suosittelen kokeilemaan. Haasteena voi olla reseptin kirjoittavan lääkärin löytäminen. Itse sain tehdä aika lailla työtä ennen kuin löysin lääkkeen tuntevan lääkärin. Jos oma lääkärisi ei tunne LDN:ia niin arvostetut asiantuntijalääkärit, Risto Isomeri pääkaupunkinseudulla ja Olli Polo Tampereen seudulla tuntevat lääkkeen.

    • Jyskänpoika

      Neljäs aamu LDN:n kanssa alkoi pahoinvoinnilla ja vatsa on sekaisin. Näyttää kuuluvan sivuvaikutuksiin alussa, joista kaikki kertovat kuitenkin päässeensä ajan kanssa eroon. Toivottavasti minäkin. Oli ensimmäinen hyvin nukuttu yö lääkkeen kanssa. Tottunut amitriptyliinin kanssa hyviin uniin niin ei osaa nukkua ilman heti ainakaan.. Jospa tämä tästä.

    • LDNtoimii

      6mg olen syönyt jo 7 vuotta ainakin.

      Auttaa uneen ja kipuihin tosi hyvin sekä uupumukseen.

      Yliopiston apteekissa on jo valmiina 1,5mg tabuja, koska lääkettä on alkanut menemään kaupaksi, kun ihmisten tietoisuus tästä lääkkeestä on lisääntynyt.

      Aluksi tulee unettomuutta ja epämäärästä oloa, mutta se kestää vain 2 viikkoa.

      Kannattaa todellakin kokeilla.

      Toinen kokeilemisen arvoinen on melatoniini unettomuuteen.

      Lisäksi pitää levätä todella paljon.

      Pääsin työttömäksi ja todellakin oireista lähti 60%.

      Ilmeisesti kuitenkin stressasin siellä töissä, vaikka mulla oli unelmatyö ja unelmatyökaverit.

      Myös ruokavalio ja lisäravinteet auttaa.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm

    • happosieni

      Kokeile lds happoo tai sienii

    • Anonyymi

      Ketju aloitettu 10 v sitten, ja vieläkään eivät lääkärit muka tunne tätä lääkettä. Olen käyttänyt 3,5 v Triptyliä fibroon, ja olen kurkkuani myöten täynnä muistamattomuutta, väsähtäneisyyttä, tympeää fiilistä, ummetusta ja siitä juontuvia koplikaatioita... En edes osaa sanoa vaikuttaako Triptyl enää fibroon, pääasiassa polvikipujen (rikko) takia sitä olen napsinut tänä vuonna kohtalaisella annoksella.

      Olen LDN:stä ollut tietoinen jo pitkään. Vuosi sitten viimein uskalsin kysyä TK-lääkäriltä sitä, ja hän sanoi ettei uskalla(?!) kirjoittaa sitä, koska ei tunne lääkettä. Seuraavaksi pyysin yliopistollisen sairaalan lääkäriltä, kun sinne päädyin vaivojeni kanssa, ja siellä lääkäri sanoi että "en minäkään sitä sinulle kirjoita, pitäisi keskustella asiantuntijan kanssa". En sitten hoksannut kysyä kuka tai mikä sellainen olisi.

      Aion ensi kuussa mennä yksityiselle lääkärille jonka tiedetään ko. lääkettä kirjoittaneet. Saisinpa sen ja olisipa siitä apua, ennen kuin dementoidun tykkänään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      336
      3173
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1662
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1456
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1323
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1083
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      164
      998
    Aihe