Onko kellään tietoa siitä onko työnantajalle velvoite maksaa irtsanomisajan palkka. Olen pitkäaikaissairaslomalla ja kelan päivärahat loppuneet 31.7 ja kuntoutustukipäätös hylätty ja irtisanottu tuotannollisista ja taloudellisista syistä( tiedon saanut 15.8) ja työsuhde päättyy 14.9 ilman työssäolovelvoitetta. Työnantaja on sitä mieltä ettei maksuvelvoitetta ole ja tilille tuli 49 euroa talvilomarahaa. Oli kuulemma vähentänyt liikaa maksettuja päiviä palkastani. Maksanut kuulemma liikaa sairasajan palkkaa. Mitään palkkatodistusta en ole vielä saanut ainoastaan tekstiviestin että irtisanomisajan palkan maksuvelvoitetta ole. Esim jos lomautettuna irtisanotaan niin maksetaanhan tuolloin irtsanomisajan palkka, eikö siis sitä sovelleta myös tällaisiin tapauksiin? Voisiko kukaan neuvoa minua eteenpäin asiassa?
Irtsanomisajan palkka pitkäaikaissairaalle?
4
88
Vastaukset
- palkatpn
Jos olet tippunut jo palkattomalle työstäsi niin et saa irtisanomisajalta palkaa.
- cpimm
Jos kerran olet jo KELA:n päivärahoilla, ei työnantaja maksa irtisanomisajalta.
Sinuna menisin liittoon ja pyytäisin selvittämään asiat. - palkanlaskijana
Kun työsuhde päättyy tuotannollisista ja taloudellisista syistä niin irtisanomisajan palkka maksetaan työsuhteen ehtojen mukaisesti.
Jos olet tuon irtisanomisajan edelleen sairaslomalla, riippumatta siitä miten Kela yms. korvaukset menevät niin palkanmaksuvelvollisuutta irtisanomisajalta ei ole koska sinulla ei enää ole oikeutta työnantajan maksamaan sairasajan palkkaan.
Työnantajalla on oikeus vähentää liikaa maksetut palkat. Tuon lopputilin oikeellisuutta lomarahojen osalta on mahdoton näillä tiedoilla tarkistaa.
Mutta peruskysymys irtisanomiajan palkasta on selvä, sitä työntanajan ei tarvitse maksaa. - kyyykkkäääjä
ota yhteys loimaan kassaan sen asiakas kuitenkin olet.
ja ota opiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423068- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271880- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871555Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401445- 391350