Mielipiteitä/kokemuksia vara-avusta?

Eli siis http://www.vara-apu.com/.

En löytäny tästä firmasta hirveesti keskusteluja niin aattelin kysyä. Olisin ehkä saamassa näiltä töitä ja oon vähän kahen vaiheilla. Ikinä en oo vuokratyöfirmoista edes kuullut, mutta nytkun törmäsin tähän ja hainkin sitten kun kuulostaa niin ihanalta/liian hyvältä ollakseen totta.

Muista firmoista oon niin paljon pahaa täälläki lukenu mutta Vara-avusta on sanottu tuskin mitään. Heillä iskulauseina mm:

"Tarjolla joustavaa keikkaa tai vakituinen työ!"
"Me huolehdimme työntekijöistämme!"
"Olemme auktorisoitu henkilöstöpalvelualan yritys! "
"Tarjoamme monipuoliset työtehtävät!"

Ammattikorkeeopiskelija siis oon ja työkokemustakin on ja aika nuorena oon alottanu, että en mitään ekoja kokemuksia onneksi oo saamassa. Että varuillani osaan olla jä näin.

Eniten mietityttää se, että sivuillaan sanovat että mahdolliset työpaikat kertovat vasta haastattelussa. Miksei voi kertoo saman tien onko ne niin kamalia siitten vai? Elintarvikekaupoista on kyse ja eihän niitä suomessakaan hirveen monta erilaista oo.

Mutta niin, antakaa ihmees kaikkee mahollista kommenttia te joilla sitä kokousta vara-avusta on.

46

11005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *kokemusta siis eikä kokousta lol

    • nicor

      Kaksi vuotta takana ja on ollut ongelmaton työnantaja. Asiakasliikkeinä elintarvikekaupat ja työntekijä varaa haluamansa vuorot listasta.Vapaita voi pitää milloin haluaa jne.

      • Jee! Voikko vähä selventää tota elintarvikekauppakäsitettä? eli onko k-market, s-market vai Lidl? ja onko yksittäisiä kauppoja vai voiko olla esim. ostoskeskuksen tai anttilan sisällä?

        ootko kans myyjänä ollu? mikä sulla on palkka ja onko aina tullu ajallaan jne?


    • nicor

      K-Ketjua enemmän, S-ketjua jonkun verran. Palkka on omalla kohdalla 11.59€/h (5. kokemusvuoden palkka, vaikka tuon pitäisi tulla 2 vuoden päästä).

      Palkka on tullut ajallaan joka kerta. Kaupan alan kertaerä (tämän kevään erikoisuus) maksettiin "ennen aikojaan". Kuvaavaa on se, että palkkaerittelyn viivästymisestä parilla tunnilla tiedotettiin. En ole varmaan vuoteen puhunut kenellekään työnantajaporukasta..mikä on merkki siitä, että homma toimii kuin rasvattu.

      Kannattaa varautua siihen, että iltavuorot alkavat lähes järjestäen jo klo15 (tiedä sitten monelta koulupäivät loppuvat amiskorkeassa).

    • extraaja1

      Vanha ketju, mutta vastaanpa silti, jos joku vielä tietoa etsii. Täytyy sanoa, etten voi millään suositella Vara-apua. Kun pomot vaihtuivat, koko homma on kussut. Palkat tulevat miten sattuu, veroa viedään 60% ja lomarahat jätetään maksamatta... Extraajat on huomattavasti parempi vaihtoehto! Siellä työskentelee Vara-avun entiset toimihenkilöt siltä ajalta, kun kaikki vielä toimi. :)

      • ahmed377

        RAHATONTA TYÖTÄ JOBBARILLE VARALTA // EIKÄ PALKKAA KUN KOULUTUSVUOROILLA KAIKKI ON ILMASTA PAIKKAA!!!!!

        ILMASTA PAIKKAA KUN EI TARVII PALKKAA MAKSAA JA UUTTA PORUKKAA ON KAUPPIALLE HALPAA ANTAA!!!!!!

        KOULUTUSVUOROT ON NIIN HYVÄ TAPA RIISTÄÄ!!!!!


    • Petteri

      Vanha ketju todellakin,,,otti silmään MOL:n sivuilla lauseet: "Huomioimme vain hakemukset, jotka on täytetty sähköiselle hakukaavakkeellemme osoitteessa http://www.extraajat.com/hakemus
      Valitettavasti emme ehdi vastaamaan puhelintiedusteluihin", kuten heidän käyntiosoitteensa joka sama kuin Vara-Avun,,,sama homma jatkuu kun tekijät samat...kaikki vähemmän työelämässä olleet, varokaa ettei tule pettymyksiä työnantajien suhteen,,tyylinä jos tekijä ei miellytä niin pidätetään sisässä olevaa palkkaa (yleensä se 2 viikkoa),,,,sama ylimielisyys pätee myös Joblinkin ja Opteamin kohdalla,,,varokaa,,,pelkkiä välistävetäjiä ja heitä ei oikeasti kiinnosta tekijän tyytyväisyys vaikka kaikenlaiset mittarit väittävät toista...

      • heida1

        Itse lähdin muutama kuukausi sitten etsimään joustavaa keikkatyötä, koska oma elämä tarvitsee joustoa työelämässä ja sitten päädyinkin extraajille haastatteluun. Hyvin on hommat sujuneet tähän asti. Sain perehdytystä siitä mistä on kyse ja koulutusten jälkeen hommiin. Töitä saan silloin melkeimpä aina, kun on tarve ja halu tehdä. Ei ole mitään pahaa sanottavaa tästä firmasta :))


    • PuuhaPetteri
    • Menin Vara-avulle töihin nyt tammikuussa 2013. Toimihenkilöillä oli todella hyvä meininki ja kaikki kävivät esittäytymässä ja toivottamassa minut tervetulleeksi töihin. Pääsin kassakoulutukseen heti samalla viikolla ja olen tehnyt nyt töitä siitä lähtien melkein joka päivä. Enemmänkin olisi töitä tarjolla kuin pystyn tekemään, mutta haluan yleensä pitää viikonloput vapaana niin siksi en tee niin paljoa töitä.

      Teen itse S-ryhmälle töitä ja olen viihtynyt. Järjestelmän kautta pystyn varaamaan vuorot ja nopeista vuoroista tulee tekstari johon vastaamalla saa töitä. Palkka on tllut ajallaan. Kaupoissa meitä kohdellaan hyvin koska yleensä pelastetaan heidän päivänsä paikkaamalla kaupan sairaslomat. Suosittelen!

      • ansa4

        Hei
        minulla ei ole hyvää sanottavaa vuokra yrityksistä,Vara avulla meni alkuun hyvin muuta pian yrityksessä tuli riita johtajien kesken ja tampereella kun alueen johtaja
        siirtyi toisen omistamaan uuteen yritykseen nimeltä extraajat niin loppu työt
        minulta vara avussa kerran heillä ei ollut uutta alue johtajaa.Tei muutaman vuoron
        extraajalla muuta kun pyysin lisä palkaa niin tuntui että työt loppuivat siihen,
        Vuokra yritykset ottavat paljon väkeä kirjoille vaikka kaikille ei ole tarjota töitä
        kerran ei ole mitään tunti pakkoa,toivon vaan että laki muutuisin että saisi vähän turvaa


      • Ei hyvä
        ansa4 kirjoitti:

        Hei
        minulla ei ole hyvää sanottavaa vuokra yrityksistä,Vara avulla meni alkuun hyvin muuta pian yrityksessä tuli riita johtajien kesken ja tampereella kun alueen johtaja
        siirtyi toisen omistamaan uuteen yritykseen nimeltä extraajat niin loppu työt
        minulta vara avussa kerran heillä ei ollut uutta alue johtajaa.Tei muutaman vuoron
        extraajalla muuta kun pyysin lisä palkaa niin tuntui että työt loppuivat siihen,
        Vuokra yritykset ottavat paljon väkeä kirjoille vaikka kaikille ei ole tarjota töitä
        kerran ei ole mitään tunti pakkoa,toivon vaan että laki muutuisin että saisi vähän turvaa

        Samantapaisia kokemuksia, ovat kieroja kuin korkkiruuvit.
        Itse tein yli puolivuotta ihan täyttä häkää töitä, kaikkien saikut, lomat ym ja sitten tarvittiinkin ihan töihin kun ei ollut työntekijöitä.
        N. 6kk yli 140h kuukaudessa töitä ja yhtäkkiä palkattiin ohi ihmisiä ja jäin ilman vuoroja.
        En todellakaan voi kenellekkään suositella kyseistä paikkaa työntekoon.


    • Rendewous

      Morjens
      Tällä hetkellä Extraajat hakevat aika aktiivisesti työntekijöitä.... Mutta kuulemma vähän tarjolla paitsi Helsingin seudulla, maakunnissa hiljast töitten osalta...... ovat pyytäneet joitain jotaka tekevät erittäin vähän vuoroja niin lopettamaan olemasta heidän listoillaan....... Tiedä sitten syytä moiseen toimintaa...... Yrittävätkö vaan kiusata muita firmoja ja saada itselleen sitä kautta jalansijaa......

    • "sun näköises"

      Itselle jäi hieman epämiellyttävä kuva ko.firmasta. Kävin haastattelussa ja sain paikan mutta haastattelun aikana haastattelija koko ajan mollasi jotain entistä työntekijää "joka oli ihan samanlainen kuin sä..." ja oli jotenkin uhkaava sävy, että ethän vaan tee ties mitä sääntörikkomuksia ja jätä menemättä sovittuun vuoroon jne. Todella outoa.

      Koskaan en lopulta tehnyt ainoatakaan vuoroa, koska tuo käytös todella jäi mietityttämään ja onnekseni sain töitä muualta. Mutta tuon perusteella; ei missään nimessä jatkoon, on nimittäin ihan sairasta epäillä ketään syyttä. Lisäksi, en tiedä onko edes laillista mutta jos käy niin, että sairastut, et saa palkkaa vuorosta vaan se poistetaan sinulta. Kuulemma ihan normi käytäntö heillä, kusetukselta kuulostaa, jos multa kysytään. Tietty voihan se olla, että vuokratyöehdoissa voi olla ties mitä porsaanreikiä, mitä ketkuimmat sitten käyttää mutta reilua se ei ainakaan ole...

      • "sun näköises"

        Niin, ja tuokokemus oli pk-seudulta.


    • r.s.

      Onko kokemuksia Oulun seudun vara-apusta?

    • kjjhdj

      Mulla on vähän huonoja kokemuksia. Sanotaan et ollaan auktrorisoitu, mut kuitenkaan homma ei palkkojen kohdalla pelitä silleen miten pitäisi peruttujen vuorojen osalta.

      • yks1

        Aivan oikein! Jättävät maksamatta Vara-avussa tiettyjä lisiä ajoittain mm. iltalisät on maksettu yölisien sijaan. Olen työskennellyt firmassa jo pidempään.

        Ammattitaitoiset ja reilut omistajat perustivat Eksraajat -henkilöstövuokrausfirman. Vara-apu palkkaa uusia ihmisiä vanhojen ohi laillisesi "töihin kutsuttaessa -periaatteella, työsopimuspohja" // et saa mitään perusturvaa mistään, jos et tee toista työtä tms.

        Olette aivan oikeassa useimmat!!! Ensin töitä on paljon ja sitten tulee STOPPI ja mitään ei ole. Jos kuulutte sisäpiiriin, eli suojakkeihin niin saatte jatkaa töitä. Uusia ihmisiä on helppo ja halpa hyväksikäyttää kun koulutusvuoroista ei tarvitse maksaa mitään. Työt voi aina teetättää käytännössä ilmaiseksi uusilla työntekijöillä ja sitten pitää isoa määrää ihmisiä kirjoilla, joille ei tarjota töitä(vanhat työntekijät)

        Mätää toimintaa!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Paskaplan Oyj

      Tampereen vara-avulle laitoin hakemuksen jokunen vuosi sitten, heti soittivat ja kutsuivat haastatteluun. minä onneissani että jes pääsee töihin. Haastattelussa haastattelija ei kysynyt juuri mitään, kertoi vain työtoiveita ja että auto pitäisi olla... nHeillä kun olisi keikkatyötä pääasiassa. Noh päästi sitten pois ja sanoi ettäö on yhteydessä kun työ löytyy.

      Sitä yhteydenottoa odotan jo yli kaksi vuotta.

      t. kolme vuotta työtön.

      En suosittele vara-apua, kutsuvat haastikseen työhön, mutta eivät sitten työtä tarjoa.

      • pers62

        Työtä ei kannata tehdä jos sopimuspohoja on "töihin kutsuttaessa". Menetätte vain oman terveytenne kun alatte tutkailemaan jotakin tekaistua verkkojärjestelmää. Vuoroja pitäisi pystyä varaamaan heidänn kotisivuiltaan, mutta tilanne onkin se, että manager -sovelluksessa johto siirtää vuoroja keille haluaa => uudet työntekijät(saavat vuoroja) ja vanhat jäävät ilman töitä kun uusille ei tarvitse maksaa koulutuspäivistä rahaa.

        Sellainen vielä, että 4kk koeajan jälkeen ette tule saamaan ko. firmalta mitään koulutusrahoja, vaikka ette ole koeajalla. Uskokaa pois!

        Teoriassa tällainne firma voisi teetättää äärettömän paljon töitä uusilla työntekijöillä(ilmaista työvoimaa aina, koulutusvuorot) ja mustamaalata ihmisiä vaikka tekaistuilla väitteillä.


    • Hyvin perusteltuja nuo negatiiviset kommentit Voro-Apu Oy:stä. Sama meno jatkuu Extraajat Oy:ssä johon Vara-avun entinen johto/päällystö siirtyi, samoin Jussi Siiriäinen Oy,,,erittäin arveluttavaa toimintaa, ei se auktorisointi mitään kerro käytännössä miten kohtelevat pienpalkkaisia tekijöitään,,,älkää missään nimessä sotkeko nuoret näihin paskaläjiin sormianne, samoin työnantajat älkää valitko näitä yhteistyökumppaneiksi vaikka kuinka dumppaisivat kustannuskerrointa päästäkseen hyödyntämään nuorta työvoimaa! Nim.merkillä kokemusta on!

      • kolkol2

        Liitto epäilee, ettei Vara-apu välttämättä ole auktorisoitu! Sinne on oltu yhteydessä!


    • tyontekija

      Olen ollut Vara-Avulla nyt noin neljä vuotta töissä. Minulla ei ole mitään isompaa valittamisen aihetta. Opiskelijalle ja nuorelle vuokratyö sopii todella hyvin, kun voi itse päättää omista vuoroistaan, eikä ole selittämisvelvollinen kenellekään omista menoistaan tai lomistaan. Netin kautta vain varataan ne vuorot, jotka tahtoo tehdä, menee töihin ja palkka tulee ajallaan! Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.

      Huonot asiat vuokratyöfirmoissa liittyvät juurikin noihin oikeuksiin. Sairaslomaa ei ole, eli sairastuttuasi saat palkan vain saman päivän vuorosta - mikäli olet sille samaiselle päivälle siis etukäteen varannut vuoron. Usein ottavat sitten myös parin seuraavan päivän vuorot veke sinulta, jolloin et saa niistä palkkaa. Vuorojakaan ei ole aina tarjolla. Varsinkin kesällä ja muina loma-aikoina voi olla, että saa juuri ja juuri yhden vuoron viikkoon. Tietenkään niillä tuloilla ei sitten elä, jos on vuokra maksettavana.

      Suosittelen siis niille, jotka eivät halua olla riippuvaisia työnantajan määräämistä työ- ja loma-ajoista, vaan haluavat päättää työaikansa itse.

    • EN SUOSITTELE

      Suosittelen jättämään haastatteluun menemättä. Ainakin Helsingissä ylimielinen tyyppi kertoi että ekat työpäivät parit hoidetaan ilman palkkaa uuden kassajärjestelmän koulutuksen kanssa.

    • EI VARA-AVULLE!!!

      En suosittele kenellekkään!

      Menin kysymään lomakorvauksista tossa kesän kynnyksellä, ylimielinen ihminen vastas sähköpostiin erittäin epäkohteliaaseen sävyyn, "et sul on sen ja sen verran laitanko ne seuraavaan palkkaan vai?" Sain sitten lomakorvaukseni, mutta kun yritän kirjautua järjestelmään sen jälkeen tulee vaan

      "Virhe!Sinulla ei ole vaadittavia oikeuksia sivun näyttämiseen

      Takaisin kirjautumissivulle "

      Että fudut tuli samalla, ilman että asiasta edes ilmoitettiin.

      Kiertäkää vara-apu kaukaa! Lomakorvauksiakaan ei makseta palkan mukana vasta ,kun pyydät sitä. Jos eksytte kyseiseen puljuun niin pitäkää huoli, että tunnette oikeutenne, kusettaavat jos pystyvät.

    • miuku mauku

      Mistä löydätte nuo avoimet vuorot? Niitä ei löydy listoiltani etukäteen varattaviksi, vaan vain tekstareita tulee nopealla lähdöllä, siksi huono juttu. Ennakointi olisi hyvä juttu.

    • Kaupan-alalla-töissä

      Vara-avun palkkasihteeri on ilmeisesti toimitusjohtajan kanssa naimisissa ja saa näin ollen kohdella työntekijöitä miten haluaa. Minut irtisanottiin juuri koeajan loppumista ennen koeaikaan vedoten, joten eivät kommentoineet irtisanomisen syytä mitenkään. Juuri ennen irtisanomista olin käynyt sananvaihtoa palkkasihteerin kanssa, koska hän ei suostunut toimittamaan verokorttia mulle pyynnöstäni vaikka lupasin lähettää uuden postissa pian. Sain myös vihjauksia, että yritin muka vaikeuttaa palkkasihteerin vakuutusilmoituksen täyttöä koskien työtapaturmaa, vaikkei hän ollut missään yhteydessä, että mitä tietoja tarvitsee. Naurettava firma, en suosittele. Koulutus palkatonta ja jos saa ennen koeajan päättymistä kenkää, ei koulutuskorvauksia makseta ikinä.

    • Välttäkää

      Extraajat kohtelee työntekijöitään erittäin huonosti. Esimerkiksi nyt on tullut vuorojen varaamiseen sovellus jota ei kaikkiin puhelimiin ole saatavilla. Eli jos ei ole mahdollisuutta sovellukseen ei ole vuorojakaan. :-)Jos ei pystynyt tekemään töitä uuden vuoden aattona sai kolmen viikon karenssin vuorojen varaamiseen. Siis wtf?!?!
      Itsellä ei ole oikeutta perua vuoroa mutta itse varaamasi vuoro voidaan ottaa pois tai sen kellonaikaa muuttaa milloin vain työntekijää informoimatta.
      Työterveydenhuoltoa ei ole.
      Plus kaikki muu, esim kaupoista saatavat päälle puettavat hikiset ja likaiset paidat..:'-(

    • Simmottis

      Extraajat ruokkii vain johtoporrastaan. Heitä ei kiinnosta työntekijöiden hyvinvointi tai tasa-arvoisuus millään lailla. Ainoastaan se , että vuorot tulevat täytetyiksi. Extraajilla työntekijä on oikeasti arvoton orja.

    • ekstra-extra

      Extraajat tähän mennessä paras vuokrafirma, jossa olen ollut. Se ei kuitenkaan tarkoita, että voisin suositella sitä kenellekään.
      Työvuoroja on todella vähän tarjolla (ainakin pks), ja nyt vuoroja tarjotaan omalla sovelluksella, jota ei tosiaan voi kaikkiin puhelimiin ladata. Tämä tarkoittaa sitä, että varattavia työvuoroja ei ole käytännössä tarjolla ollenkaan. Jos haluaa vuoron, on herättävä aamuisin kuudelta vahtimaan intraa, jonne tunnin varoitusajalla saattaa aueta vuoroja. Olisivat voineet jo työhaastattelussa kertoa, että on oltava tietyn merkkinen puhelin varataksesi vuoroja.
      Jos onnistut vuoron saamaan, palkka siitä kyllä maksetaan.

      Työterveyshuoltoa, työvaatteita eikä mitään etuja tietenkään ole, mutta tilanne lienee yhtä huono jokaisessa vuokrafirmassa. En myöskään voi käsittää kauppojen suunnittelukykyä, kun tähän asti on ollut tiettyjä kauppoja, jotka toistuvasti tarvivat viiden tunnin apua muutaman tunnin varoitusajalla. Voiko näissä tietyissä kaupoissa olla niin paljon yllättäviä sairaslomia? Eli kaikesta vuokratyöläisen surkeudesta ei voi syyttää ainoastaan vuokrafirmaa.

      Extraajilta on turha odottaa kiitoksen sanaa, ainoastaan uhkailuja vuorojenvaraamisoikeuden menettämisestä ja moitteita ikärajavalvonnan puutteesta tulee jatkuvasti. Onneksi asiakkaat ja kaupan henkilökunta kiittää usein, työnantajan ylenkatse ja jatkuva moite on silti rasittavaa.

      • rosemad

        Vara-Avulla on työterveyshuolto terveystalossa. Työterveyshuolto on lakisääteinen joten Extraajat rikkoo lakia jos eivät tarjoa sitä työntekijöillensä.


      • Justiinsa111

        Minkä merkkinen puhelin sielä sitten pitäisi olla?


    • Ei-enää

      Joo aika surkeeta kun pitää olla tietynmallinen kännykkä että voi ees koittaa varata vuoroja (sillonkin tsänssit saada vuoro on tosi pieni) En mä nyt sen takii uutta kännykkää lähe ostaan,että voin varaa extraajilta vuoroja :D Menny nii kusiseksi tyyli tossa firmassa,että taidan lähtee sieltä pois. Eipä sen puoleen niitä vuorojakaa tullut sieltä pitkään aikaan.

    • Tarkkasentyty

      Oulussa myös Extraajilla töissä, erehdyin sairastuun ja sen jälkeen alko ongelmat. Uhkailua työvuorojen menetyksestä tai jopa työsopimuksen purkamisesta. Ja itse kun kysyt mikset saa enää työvuoro ehdotuksia niin käyttäydyt uhkaavasti. Ihan törkeää toimintaa vaikka itse olen lähtenyt lyhyelläkin varotusajalla töihin kauemmaskin ja tehnyt varmasti työni hyvin. No nyt on uus soppari taskussa ja Extraajien toiminnasta tehty kysely sekä liittoon että auktorisointiyhtiöön. Puhelut viestit ja kaikki työvuorot kuvattuna tallennettuna ja nauhoitettuna.

      • Muhha

        No miten kävi?


    • EnOoOrja

      Ihan roska-firma.Työntekijöillä ei ole mitään oikeuksia.Itse varattu vuoro saattaa yhtäkkiä olla kadonnut listalta. Olikin kuulema tarkoitettu jollekin toiselle. Aha.
      Vaikka juoksee niska limassa paikasta toiseen mitään kiitosta mistään ei tule.

    • Huonoo

      Paha. Toimitusjohtaja lähettelee tiedotteita, joissa kaikkia kehotetaan olemaan " reippaita" ja " ahkeria" . Eli juosta paikasta toiseen ilman työterveydenhuoltoa tai mitään varmuutta mistään. Extraajissa työntekijä jonka selkänahasta kaikki revitään on pelkkä pompoteltava sätkynukke. Pääasia on, että johtoportaalla palkka juoksee. Heillä on liikaa työntekijöitä varattaviin vuoroihin nähden. En voi suositella kellekään edes väliaikaisesti.

    • Hyistn

      Ihan surkea lafka. Työntekijät ovat pelkkiä kasvottomia orjia. Kiitoksia et saa mistään, haukkuja tulee esim jos kauppias valittaa jostakin, ei työntekijän sana paina missään
      Täydellisen törkeä firma

    • Buuuuu

      Huono paikka. Joskus ei viikkoihin vuoroja, kun kaupppiaat haluavat kuulema "tuttuja" työntekijöitä

      • Kaari60

        Kirjoitatko pääkaupunkiseudulta? Oon menossa haastatteluun sinne ku tarttis pari vuoro tehdä viikossa, mut ei oo kiva jos ei saa mitään vuoroja. Ja tuleeko kuinka nopealla varoitusajalla noita vuoroja?


      • Buuuuu
        Kaari60 kirjoitti:

        Kirjoitatko pääkaupunkiseudulta? Oon menossa haastatteluun sinne ku tarttis pari vuoro tehdä viikossa, mut ei oo kiva jos ei saa mitään vuoroja. Ja tuleeko kuinka nopealla varoitusajalla noita vuoroja?

        Turusta. Joskus pommitetaan vuoroehdotuksilla yötä päivää, joskus ei ole pitkään aikaan mitään.
        Extraajien tj on muuten useamman rikossyytteenalla parhaillaankin.
        Onneksi löytyi ihmisarvoistakin hommaa


    • Extratkaaihmeessä

      Täyttä peetä. Pomo-osatolle olet vain nappula jota vingutaan töihin jos ei ketään ole tarjolla. Muuten ei sitten vuoroja ole. Kiitosta ei tule. Jos kaupan kanssa tulee mitä tahansa sanottavaa, Extraajat ovat aina kaupan puolella tarkistamatta edes tietojen oikeellisuutta. Että tervemenoa nöyräksi orjaksi

    • HahaaKurjaa

      Kaupoissa oletetaan, ettet kykyene mihinkään koska olet Extraaja. Kassa ja hyllyjen täyttö onkin kovin haastavaa.. Ovat myös kateellisia koska pelkäävät menettävänsä vähätkin tuntinsa tuuraajille. Extraajien muu henkilökunta kohtelee näitä palkkansa lähteitä eli kauppoihin töitä tekeviä todella kurjasti ja epäkohteliaasti.
      Työntekijöitä ei kuunnella missään asiassa, vaan he vain todellakin ovat se hätäapu jolle heitetään joku homeinen paita ja maksetaan mitä jaksetaan.

    • Hyhhyh

      Ei mitään hyvää sanottavaa Extraajista. Odota vaan kun flunssakaudella sairastut äkillisesti niin ei hirveästi pomoilta hymyä heru. Työterveyshuollon saat vasta kun olet tehnyt 960h töitä talolle. Jos sairastut vklp niin istut 5h päivystyksessä saikkulapun takia tai pulitat yksityisellä itse. Jos olet kipeä, varatut vuorot perutaan ettei lafkan tarvitse maksaa saikkurahoja. Vuorot vahvistetaan päivää ennen, siihen asti epävarmuus onko töitä vai ei. Työnantaja odottaa myös sinun olevan puhelin kädessä 24/7 vastailemassa viesteihin ja jos ei heti aamu 6.00 ole tullut vastausta niin uutta viestiä perään.

    • Zoo321

      Vara-Avusta Extraaja Oy:n siirtyneet koijarit,,ovat ottaneet kaikista muista alan kilpailijoista opit mm. luomalla sääntöjä oikeudestä työterveydenhuoltoon (tietty tuntimäärä jne..) samaa roskasakkia kaikki. Ei heitä yksittäinen työntekijä hetkauta,,ainoastaan kassaan tuleva raha. Pysykää erossa moisista paskafirmoista,,mieluimmin työttömänä kuin alituisessa epävarmuudessa.

    • nussimuatakaa

      vara avulle ei pääse töihin jos ei käytä vaippoja....kassavuorossa pitää paskantaa housuun joka toinen tunti

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe