Miksi naiset katsovat ohi?

kjhkhjkjhjkh

Mistä johtuu että vastaan tulevat naiset katsovat ohitse, jonnekin kaukaisuuteen naama mutrulla? Todella harvat edes vilkaisevat tai katsovat kohti saati hymyilisivät.

Itse olen alkanut tekemään samaa. Kun nainen tulee vastaan katselen ihan muualle enkä ole näkevinäni.

Että näin täällä suomessa ;)

44

2805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhkhkjhkhk

siis 30v normaalipainoinen 190cm mies...

• älä stressaa

He eivät ole onnellisia koska muut ihmiset ovat enimmäkseen ilkeitä, tai sitten ovat hyvin mietteissään. Itse en näe kaupungilla ikinä vihaisia kurttukulmia vaan sellaisia perusilmeitä.

• ei kiinnosta

Jos esim. mamua katsoo päin se tarkoittaa että haluan naida kanssasi. Siksi on parasta olla katsomatta suomalaisiakaan. Nehän on voineet jo oppia mamujen tavoille. Jos äijällä on mielenterveys kohdillaan ei se edes odota ihmisten tuijotteluja. Haetko jotain hyväksyntää vai? Käytkö arvioittamassa itseäsi akkojen edessä päivittäin että mikä on markkina-arvo tänään vai?

• en katso

Suora katsekontakti voidaan tulkita kiinnostuksen osoitukseksi.

• ap

Oisko se niin kauheaa jos ilmaisisi katseella että vastaantuleva on jotenkin kiinnostava?

Minusta on ihan normaalia vilkaista vastaantulevaa, ei tietenkään tuijottaen.

• en katso
        ap kirjoitti:

Oisko se niin kauheaa jos ilmaisisi katseella että vastaantuleva on jotenkin kiinnostava?

Pitäisikö teeskennellä kiinnostunutta vaikka ei sitä ole?

• ap
        en katso kirjoitti:

Pitäisikö teeskennellä kiinnostunutta vaikka ei sitä ole?

• ai jaa
        ap kirjoitti:

jos vastaan tulee ihmisvirta, katseletko jokaista silmiin? Ai niin, tietty vaan pyntättyjä tyttösiä. Vanhuksia tuskin huomaat.
        Joo, ei kiinnosta ja just nuoria miehiä kannattaa välttää, luulevat aivan jotain muuta.

• ap
        ai jaa kirjoitti:

jos vastaan tulee ihmisvirta, katseletko jokaista silmiin? Ai niin, tietty vaan pyntättyjä tyttösiä. Vanhuksia tuskin huomaat.
        Joo, ei kiinnosta ja just nuoria miehiä kannattaa välttää, luulevat aivan jotain muuta.

Eli katsot tarkoituksella miehestä ohi, kuin et olisi näkevinäsi, tai että toinen olisi kuin ilmaa sinulle?

Miksi? Ai siksi ettet vahingossakaan anna vastaantulevalle miehelle mitään signaalia? Kuulostaa miesten aliarvioimiselta. Minä katson myös mummoja ja pappoja jotka tulevat esim tyhjällä kadulla vastaan. En todellakaan vaan tuijota kylmästi ohitse.

• katse eteen - päin!
        ap kirjoitti:

Katse ei tarkoita, että vastaantulija olisi kiinnostava. Vastaantulijalla voi olla jokin erikoinen piirre, joka on vain mielenkiintoinen katsoa, mutta ei muuta.

Esimerkiksi punkkarifleda, tatuointeja kasvoissa, värikäs tai erikoinen vaatetus jne. Ei välttämättä siis kiinnosta mitenkään muuten kuin hetkellisenä visuaalisena kuriositeettina.

Itse katson ohi miehiä, jotka eivät kiinnosta ulkonäöllisesti, mutta joiden olen huomannut tuijottavan kiinnostuneesti minua. En halua antaa turhia toiveita.

• ap
        katse eteen - päin! kirjoitti:

Katse ei tarkoita, että vastaantulija olisi kiinnostava. Vastaantulijalla voi olla jokin erikoinen piirre, joka on vain mielenkiintoinen katsoa, mutta ei muuta.

Esimerkiksi punkkarifleda, tatuointeja kasvoissa, värikäs tai erikoinen vaatetus jne. Ei välttämättä siis kiinnosta mitenkään muuten kuin hetkellisenä visuaalisena kuriositeettina.

Itse katson ohi miehiä, jotka eivät kiinnosta ulkonäöllisesti, mutta joiden olen huomannut tuijottavan kiinnostuneesti minua. En halua antaa turhia toiveita.

En mäkään katso naisia siks että olisin välttämättä kiinnostunut. Moni nainen vaan olettaa olevansa niin kuuma pakkaus että tarkoituksella välttelee katsekontaktia ja sen muuten huomaa.

Ihan eri asia flirttailla kuin katsoa vastaantulevaa henkilöä.

• vhshjvss
        ap kirjoitti:

En mäkään katso naisia siks että olisin välttämättä kiinnostunut. Moni nainen vaan olettaa olevansa niin kuuma pakkaus että tarkoituksella välttelee katsekontaktia ja sen muuten huomaa.

Ihan eri asia flirttailla kuin katsoa vastaantulevaa henkilöä.

En kyllä ymmärrä mikä ero tuossa on? En minä pidä itseäni mitenkään "kuumana pakkauksena" mutta kyllä miesten katse, vaikka ihan noin ohimennen luo sen signaalin minulle, että hän oisi jotenkin kiinnostunut. Minä harvoin katson vastaantulevaa miestä, jollei hän ole minun makuuni.siis pari kertaa on tullut vähän "tuijotettua" hyvännäköstä miestä. Ja se on ollut juuri sellainen joista olisin kiinnostunut ulkonäön perusteella.

• haluatko tietää?

Jos olet komea 3-kymppinen mies, on häkellyttävää katsoa suoraan silmiin. " Apua, punastunko? Sekoanko askelissa ? Toivottavasti en horjahda..." Miljoona kiusallista ajatusta. Ja vielä viimeisenä, " Toivottavasti pikkuhousun suoja on hyvin paikallaan, ettei yllätyskostutus näy kevyistä kesähousuista läpi " Ei meillä naisillakaan ole helppoa...

• pissiskö?

Ei mulla ainakaan ole tapana lirauttaa housuun, kun näen komean miehen. :o

• Ohikävelijä

Minä kävelen ajatuksissani. Huomioin ihmiset vain siltä kannalta, että varon kävelemästä päälle. Minulla ei ole tarvetta ottaa muihin yhteyttä eikä heidän tarvitse yrittää kontaktia minuun. Näin se on vain ollut aina. Naamani ei kyllä käsittääkseni ole mutrulla, jos se auttaa asiaa yhtään.

• Promotion.

Kaupungissa ei katsota kohti vaan ohi. Viidakossa ei voi katsoa kohti....se on uhkaavaa..Kaupungissa on miljoona muutakin ärsykettä ympäristössä, ihminen jättää luonnostaan jotain pois. Saattaa kuulla mutta ei aiheuta reagointia. Tää on ihan tutkittu juttu.

Ja mitäs jos nää naiset on nii omissa ajatuksissaan, eivät ehdi huomioida?
      Kaikki on niin kiireisiä....täynnä omia murheita ja omaa ajateltavaa. Ymmärrän jos tahdot huomiota, mutta pukeudutko niin, että sinut huomaa vai oletko maaston värinen? Ja miksi otat itseesi jos toisella on kiire ja katselee ohi?

Katsomattomuus-ongelma on sinulla. Ohi kulkevilla naisilla on muut murheet.

Juu, ymmärrän, eräs nimeltä mainitsematon heimo kohtelee minua kuin ilmaa, hyvä etteivät kävele päälle ja vie matskuja käsistä sanomatta mitään. Mutta en usko että tilanteesi on ihan näin...

Myönnän, että kun olen liikenteessä, niin kiirehdin paikasta toiseen ja matkalla ajattelen ihan muita. Saa olla jotenkin erikoisen kiinteäperäinen mies tai muuten poikkeuksellisesti siististi pukeutunut mies, koska tavallisesti suomalainen mies pyrkii maastoutumaan mahdollisuuksiensa mukaan.

Älä ny hyvä mies lähde kosto linjalle tai et löydä sitäkään vähää. Seuraus satuttaa vain sinua.

• keskiiännainen

No normaalimittainen nainen joutuu pitkää miestä katsoessaan kohottamaan katsettaan niin paljon, että se ei käy kovin huomaamatta. Itselle kävi just täällä maalaiskylän pikkukaupassa, jossa useimmiten vilkaisee ihmisiä, ettei jää joku tuttu morjenstamatta, että sellainen pitkä mies hyökkäsi hyllyn takaa. Katseeni onnistui nousemaan johonkin rinnan kohdalle, korkeammalle jos olisin tihdannut niin olisi jo ehkä ollut liian kyyläjunttimainen fiilis itellä. Komea se oli, kun syrjäkarein myöhemmin noteerasin.

Mutta kyllähän se meillä naisilla vähän niinkin on, että saa pelätä miesten luulevan että on joku munahaukka, jos kovin tuijottelee. Vaikka niin mukava olisi ollakin sellainen ystävällinen, saa välillä niin miehiltä kuin naisilta happamia nenänvarttapitkin -katseita vastaukseksi.

• ohikulkija91

"Itse olen alkanut tekemään samaa. Kun nainen tulee vastaan katselen ihan muualle enkä ole näkevinäni."

Heh, perinteinen tapa ratkoa ongelmia. Vetää herne nenään ja vastata tuleen tulella. Olisit mieluummiin oma itsesi etkä välitä siitä vaikka kaikki eivät olekaan auringonpaistetta kanssasi.

• Klonks
      • ap

Näin juuri. Roman on hauska tyyppi.

• Klonks

P.S. Mielenkiintoinen kysymys on myös se, että katsovatko vastaantulevat miehet sinua silmiin? Ja hymyilevät? Jos kummatkaan eivät katso, mutta ongelma on että nimenomaan naiset eivät katso, niin eikö silloin ole kyse on pelkästään sukupuolisesta/seksuaalisesta katsomisesta, mikä on hieman epäilyttävä odotus...

Tietenkin myös esimerkiksi eri kulttuurien edustajien (naisilla) ja feissarien (kaikilla) kanssa tämä katsekontaktin välttäminen on jo käynyt läpi lyhyen darwinistisen luonnonvalinnan, jossa kylmäverisin ohittaja jää eloon. :D

• ap

Kyllä monet miehet vilkaisevat ja minä vilkaisen myös eihän tuttuja muuten huomaisi jos kävelevät vastaan.

Naiset eivät katso koska tietävät että minä katson. Tähän perustuu koko tämä keskusteluketju vaikka kuinka yritätte venkoilla ja selitellä.

Miksi?

• Usko jo
        ap kirjoitti:

Kyllä monet miehet vilkaisevat ja minä vilkaisen myös eihän tuttuja muuten huomaisi jos kävelevät vastaan.

Naiset eivät katso koska tietävät että minä katson. Tähän perustuu koko tämä keskusteluketju vaikka kuinka yritätte venkoilla ja selitellä.

Miksi?

No kun niitä ei kiinnosta.

• ap
        Usko jo kirjoitti:

No kun niitä ei kiinnosta.

Ai vastaantulevia miehiä tai mummoja? Onko naiset jotenkin poikkeus??

• Väärinkäsitysten maa

On tullut NIIIIIIN helposti väärinkäsityksiä vuosien varrella, että olen lopettanut katsekontaktien luomisen kokonaan.

Viimeksi viime viikolla paikallisjunassa yksi mies luuli kai tehneensä valloituksen, kun minä (puhemimeen puhuessani!) satuin katsomaan häntä silmiin ja hymyilin (puhekumppanini jutuille!). Kun nousin ylös jäädäkseni junasta, lähti mies perään ja alkoi kysellä kuka mä olen ja mitä mä opiskelen jne. jne. jne kunnes pysähdyin ja sanoin, että hei, mä olen onnellisessa parisuhteessa elävä ihminen enkä etsi seuraa.
      Hän siihen leveästi hymyillen, että "ei toi sun hymysi siitä viestinyt"...

!!!!!!

Että ihan rauhassa voit ihmetellä miksen mä katsoa sua silmiin ja hymyile sulle!

• ap

Eli on helpompaa kulkea naama nurinpäin ja vältellä katseita ettei kukaan vahingossakaan tulisi iskemään, kuin että miehet flirttailisi ja antaisit pakkeja.

Täytyy kyllä myöntää että teen juuri näin esim myyntiesittelijöille. Katson tuimana muualle ja kävelen kiireisenä ohi ettei he tule tyrkyttämään lappusiaan.

• ap
        ap kirjoitti:

Eli on helpompaa kulkea naama nurinpäin ja vältellä katseita ettei kukaan vahingossakaan tulisi iskemään, kuin että miehet flirttailisi ja antaisit pakkeja.

Täytyy kyllä myöntää että teen juuri näin esim myyntiesittelijöille. Katson tuimana muualle ja kävelen kiireisenä ohi ettei he tule tyrkyttämään lappusiaan.

Toisaalta jos ei myyntineuvottelija tyrkytä tuotteitaan ei saa mitään myytyä. Jos mies ei tyrkytä itseään ja hae katsekontaktia naisilta, ei mies saa naista. Ymmärtäkää myös miehiä :).

• hhhhheha
        ap kirjoitti:

Kyllä mä olen ihan hyvin selvinnyt kaikenlaisista esittelijöistä vaikka saatankin katsoa kohti, voi niillekin hymyillä, sanoa ei kiitos tai ravistaa päätä ja jatkaa kävelyä pysähtymättä. Ei ole kukaan hyökännyt väkisin perään.

• katseesta

Harva mieskään katsoo silmiin kohti (kaupungissa). Jos katsoo niin katsoo.
      Jos olen jo valmiiksi ärsyyntynyt niin sivusta tollotus suututtaa.
      Jos en ole varautunut, niin punastun ja se suututtaa vielä enemmän.
      Yritän itse vilkaista miestä niin etteivät he huomaa. Vaikka ei se aina onnistu.

Jos näen selvästi, että mies ilahtuu ulkonäöstäni (lapset mukana kintereillä) niin se suututtaa vielä enemmän. Käännän katseeni pois. Näissä miehissä on se vaara, että he heittäytyvät röyhkeiksi ja järjestävät kohtauksen. Sellainen rintakehä pullistuu, niska venyy, ne tulevat liian lähelle ja heittävät jotain todella typerää ja nolaavaa "olen uros" karjuntaa.

Jos se olis jotain samalta tasolta lähestyvää...vaikka olisikin diiba daabaa..jutustelua. Vähän vinkkausta ja jos jopa kysyisi kahville niin lähtisin.
      Katsominen ei häiritse ja vastaan siihen jos se ei ole hyökkäävää ja röyhkeää.

Olen itsekkin ottanut kontaktia, siten että ensin katse, sitten tehdään tikusta asiaa- jutustelua ja jos näyttää ja kuulostaa, niin kysyn onko aikaa kahvitella?

• 5+16

Mulle kävi pari päivää sitten niin, että kättelin yhtä tuttavanaista niin hän käänsi päänsä kokonaan vasemmalle kätellessä siis ei katsonut lainkaan päin. Ensimmäinen kerta kun joku tekee noin. Muistelen, että meillä oli aikaisemmallakin tapaamisella jotenkin vaivaannuttava meininki.
      Itse tulkitsisin tuon jotenkin siten, että hän ei arvosta minua yhtään, tyyliin häpeää.

• toimit typerästi

Ei tuttavia kätellä toistuvasti, vain sillon mahdollisesti, kun tutustutaan. Teet sillä itsestäsi totaalisen idiootin, enkä siten ihmettele naisen reaktiota ja mitä tunget toisen seuraan, jos aikaisemminkin oli vaivaantunut tunnelma.

• mmhh
        toimit typerästi kirjoitti:

Ei tuttavia kätellä toistuvasti, vain sillon mahdollisesti, kun tutustutaan. Teet sillä itsestäsi totaalisen idiootin, enkä siten ihmettele naisen reaktiota ja mitä tunget toisen seuraan, jos aikaisemminkin oli vaivaantunut tunnelma.

missasit nyt koko pointin, kaikki kyllä kätteli kaikkia siinä porukassa ja nainen myös teki aloitteen kättelyyn. En itse änkenyt kenenkään seuraan vaan mut suorastaan pakotettiin tulemaan :P

• emili-a

Ihmeellisiä reaktioita. Miten olis käytöskoulutus kaikille?
      Vanha kunnon etiketti käyttöön.

Vaikka tunnistan tuon kiireen myös itsessäni. Aina on niin kiire.
      Ehkä pitäiski vähentää vauhtia ja katsella enemmän maisemia.

• ei pahennusta

Jos sinkkunainen katselee vastaantulijoita silmiin ja vaikuttaa hivenenkin avoimelta, tulkkaa ympäristö tämän helposti epätoivoiseksi yritykseksi iskeä vastaantulevia miehiä. Monet miehetkin suhtautuvat naisiin nurinkurisesti, joten naisen on turvallisempaa sulkeutua omiin ajatuksiinsa ja kulkea omissa maailmoissaan. Niin ei häiritse ketään, eikä tule häirityksi.

• 12+ 9

Jaa-a, eipä vaan täällä naiset/tytöt jätä katsomatta silmiin ohittaessa kävelytiellä.

Espoo on varmaan jonkinlainen seesteinen linnunkoti kun täällä naiset oikein etsivät silmäkontaktia, vaikka itse vaan haluasi marssia töihin ja takaisin ajatukset muissa maailmoissa.

• 23v

Kaupungissa on vähän tapana, ettei katsota kaikkia vastaantulevia silmiin. Näen kyllä kauempaakin tai sivusilmällä, onko tuttuja tulossa vastaan.

En halua, että minua tuijotetaan. En siis katso muita, koska he voivat luulla, että tuijotan. Tai että olen kiinnostunut, mitä en ole. Ehkä katsoisin useammin silmiin, jos ei olisi poikaystävää :)
      Ei ole ollut tapana hymyillä vieraille ihmisille, paitsi jos he puhuvat minulle ensin.

• hki nainen

Olisiko tässä tosiaan ero kaupungin ja pinemmän paikkakunnan välillä?

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja on itsestäänselvää, etten katso vastaantulevaa miestä, jollen ole kiinnostunut.

Se on vaan niin, ettei kaikkin maailman ihmisten kanssa olla kontaktissa, eikä katsekontaktissa.

• yksvaabbbb

Onpa muuten tosiaan eroa alueissa,itse olen pohjoisesta mutta asunut pari v helsingissä, täällä tosiaan ei tuijoteta ihmisiä mutta jos katsotaan ni se on hyvin vihaisen olonen katse, jota taas en ymmärrä,miksi pitää niin vihaisesti katsoa? Siksi itse olen alkanut "pelätä" edes vilkaista muita,joten kulen "nokka pystyssä katse eteenpäin suunnattuna" :p

• gfhsdagvcfsgnh

NO KOSKA SITÄ EI KIINNOSTA KATSOA SUA. ps. itte teen noin lähinnä ulkomaalaisten miesten vastaa kävellessä koska he yleensä TUIJOTTAA minua.

• arka

Kun on opetettu olemaan tyrkyttämättä itseään jo pikkulikasta. Monesti kyllä kävelen niin ajatuksissani etten mitään näekkään, ja sitten kun en pidä itseäni kovin kauniina niin kokisin sen nöyryyttäväksi.

• un-be-lievable

Viimeksi eilen teatterissa katsoin miehen ohi ja yritin näyttää mahdollisimman paljon siltä, ettei mies ole millään tavoin kiinnostava.

Miksi?

Tyyppi oli niin röyhkeä, että naisystävästään huolimatta kuolasi minua aivan avoimesti. Toistuvasti. Käytti jokaisen tilaisuuden hyväkseen vilkuillakseen minua. Näytöksen loputtua nainen tarttui miestään kädestä kiinni. Mies vilkaisia minua nopeasti ja ravisteli naisen käden irti. Halusi ilmeisesti antaa itsestään vapaan mielikuvan. No, turha toivo.

Olenhan mä tottunut miesten tuijotukseen, mutta tuo meni jo liian pitkälle.

Törkeä tyyppi.

• nainen23v_

Minusta ylipäänsä typerää tuijottaa ihmisiä. Luulen että tämä riittää vastaukseksi. Jos joku minua tuijottaa silmiin tullessaan vastaan, niin lähinnä pidän hulluna sukupuolesta riippumatta. Kyllähän sitä vilkaista voi, mutten ymmärrä sellaista että jää tuijottamaan.

• juurikinnoi

Minulla samoja pohdintoja kuin aloituspostaajalla. Naiset voisivat hieman miettiä, olisiko olemassa toisenlaisiakin tapoja toimia, jotka ottaisivat paremmin huomioon myös lähimmäiset, eikä ainoastaan itseä. Emme me miehet mitään tunteetonta karjalaumaa kuitenkaan ole.

Kirjoitin omasta vastaavasta ongelmastani ketjun "En enää ymmärrä" vai mikähän se nyt oli.

Häiritsevää kylläkin tuo ja itse en enää oikein viitsi ketään katsoakaan, vaan kuljen naama maahan painettuna, jos näen naisia tulevan vastaan. Miesten kohdalla katseen voi nostaa ja katsoa reilusti silmiin ja nähdä ihmisen. Naisten kohdalla näkee vain ohi viilettävän kylmyyden tai inhottavan ällö katseen, joka kääntyy salaman nopeasti pois aiheuttaen inhottavan olon.

• näin juuri

"Miesten kohdalla katseen voi nostaa ja katsoa reilusti silmiin ja nähdä ihmisen. Naisten kohdalla näkee vain ohi viilettävän kylmyyden tai inhottavan ällö katseen, joka kääntyy salaman nopeasti pois aiheuttaen inhottavan olon."

Juuri näin. Ja se jos mikä on outoa, kun sinkkunainen kävelee sopivan ikäisen ja näköisen miehen ohi, vaikka siinä olisi elämän mies. Katse siirretään ylpeästi poispäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1308
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      159
      1255
    3. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      56
      1143
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1125
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1091
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      887
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      863
    8. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      76
      802
    9. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      51
      797
    10. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    Aihe