Tumma puku ja kauheat kriteerit

Lyyli Seinäkukkanen

Tuli yllättäen kutsu hyvin viralliseen tumma puku -tilaisuuteen (ilman avecia, joten olen ihan omillani) eikä kaapissa ole mitään päälle pantavaa. Oikeasti ei yhtään mitään, koska en ole käynyt ulkona ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen ja kaappi on täynnä ihan fiksuja mutta liian arkisia kirjatoukan työvaatteita. Nyt kaivataan neuvoa siihen, mikä näyttäisi asialliselta, hyvältä mutta tarpeeksi matalaprofiiliselta, kun edustan tilaisuudessa itseni lisäksi myös firmaani. Käytöksen kultainen kirja ja nettifoorumit antavat ihan liian ympäripyöreitä neuvoja kuten "elegantti housupuku" ja "juhlava kangas".

Olen melkein 180 senttiä pitkä ja käytän mielelläni 5-7 sentin korkoja. Kokoni on 50-52 tienoilla, mutta valmisvaatteet eivät minulle sovi, koska vyötäröni on suhteellisen kapea (ei niin kapea, että sitä kannattaisi esitellä), kaikki muu hiuksia myöten uhkeaa, raajat ovat hirveän pitkät ja kasvonpiirteet voimakkaat. Minut näkee aina kaukaa, mutta tässä tilaisuudessa haluaisin olla taka-alalla jäämättä kuitenkaan kotiin. Jotakin valmista pitäisi löytää, koska aikaa ei ole kovin paljon.

Paljaasta pinnasta en pidä eikä rintamustani pidä missään nimessä korostaa; se on näkyvillä ihan korostamattakin (vyöt ovat ihan mahdoton ajatus) ja kaulaan ripustettavat korut ja huivit roikkuvat aina parikymmentä senttiä edempänä kuin loput minusta. En käytä koskaan hametta, mutta tarpeeksi pitkää voisin kyllä harkita. En haluaisi näyttää telttamaiselta, mutta kammoksun tyköistuvaa. Rakastan kaikenlaisia värejä, mutten haluaisi olla valtava väriläiskä, joka jää huonolla tavalla mieleen.

Olen kolunnut verkkokaupat ja katalogit enkä enää tiedä, mitä ajatella. En osannut pukeutua ihmisten ilmoille hoikkanakaan, saati sitten nyt. Osaisiko joku auttaa? Pienetkin ideat otan kiitollisesti vastaan!

5

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyjä neuvoo

      Ehkäpä oikean vaateliikkeen myyjä voisi auttaa..., toki on kalliimpi, mutta ei kait kerta 20 v liikaa ole ;))

      • Lyyli Seinäkukkanen

        Suunnitelmissa olikin heti maanantaina hypätä ratikkaan ja lähteä toivioretkelle. Myyjiä on kuitenkin niin monenlaisia, että on lottoamista, saako juuri semmoisen, jota kiinnostaa asiakas enemmän kuin lähenevä lounastauko. Rahastakaan ei olisi niin kiinni, mutta kun on näitä raameja niin paljon, ettei rahakaan auta.

        Olen etsiskellyt ideoita netistä koko aamun. Olenkohan tullut vanhaksi, kun ainoat silmääni vähääkään miellyttävät kokonaisuudet löytyvät otsikon "morsiamen äiti" alta..? Hyvä tavaton...


      • Eräs vaihtoehto
        Lyyli Seinäkukkanen kirjoitti:

        Suunnitelmissa olikin heti maanantaina hypätä ratikkaan ja lähteä toivioretkelle. Myyjiä on kuitenkin niin monenlaisia, että on lottoamista, saako juuri semmoisen, jota kiinnostaa asiakas enemmän kuin lähenevä lounastauko. Rahastakaan ei olisi niin kiinni, mutta kun on näitä raameja niin paljon, ettei rahakaan auta.

        Olen etsiskellyt ideoita netistä koko aamun. Olenkohan tullut vanhaksi, kun ainoat silmääni vähääkään miellyttävät kokonaisuudet löytyvät otsikon "morsiamen äiti" alta..? Hyvä tavaton...

        Olen melko tarkkaan samaa kokoa kuin sinäkin. Joku vuosi sitten tuli tuollainen "tummapukutilaisuus" eteen iltatilaisuutena joten edessä oli juhlavamman pitkän asun hankinta. Lorellan "teltat" katsastettua tuli mentyä vähän vahingossa Haloselle. Hyvän myyjän ansiosta tuli ostettua vähän kalliimpi kolmiosainen asu (pitkä hame, hihaton toppi ja boleromallinen takki). Halosellakin koot tahtoo loppua kesken mutta löytyi sentään sopiva, nyt kun kiloja on kertynyt lisää tuon puvun hameeen vyötärö on "kutistunut" pahasti. Myöhemmin tuli uusi "tummapukutilaisuus" ja nyt se olikin iltapäivällä joten pitkä puku ei enää sopinut. Taaskin avuksi tuli Halosen myyjä (eri myyjä) ja polvipituinen kotelomekko ja bolerotakki löytyi juhliin. Myöhemminkin olen tukeutunut Halosen valikoimiin, mutta todellakin siellä liikutaan jo varaston kokojen ylärajoilla joten on aivan sattumankauppaa löytääkö itselleni mahtuvaa ja miellyttävää asua.


      • jspvjssd+
        Eräs vaihtoehto kirjoitti:

        Olen melko tarkkaan samaa kokoa kuin sinäkin. Joku vuosi sitten tuli tuollainen "tummapukutilaisuus" eteen iltatilaisuutena joten edessä oli juhlavamman pitkän asun hankinta. Lorellan "teltat" katsastettua tuli mentyä vähän vahingossa Haloselle. Hyvän myyjän ansiosta tuli ostettua vähän kalliimpi kolmiosainen asu (pitkä hame, hihaton toppi ja boleromallinen takki). Halosellakin koot tahtoo loppua kesken mutta löytyi sentään sopiva, nyt kun kiloja on kertynyt lisää tuon puvun hameeen vyötärö on "kutistunut" pahasti. Myöhemmin tuli uusi "tummapukutilaisuus" ja nyt se olikin iltapäivällä joten pitkä puku ei enää sopinut. Taaskin avuksi tuli Halosen myyjä (eri myyjä) ja polvipituinen kotelomekko ja bolerotakki löytyi juhliin. Myöhemminkin olen tukeutunut Halosen valikoimiin, mutta todellakin siellä liikutaan jo varaston kokojen ylärajoilla joten on aivan sattumankauppaa löytääkö itselleni mahtuvaa ja miellyttävää asua.

        Halosella valikoima tosiaan liikkuu "navettatakki"- kuningataräiti-akselilla sisältäen niiden välissä aivan tyylikkäitäkin asuja.


    • Curvy89

      Moi! Olen melkein samaa kokoa, hieman lyhyempi vain (175). Mä ostin juhliin Klingelistä kokoa 52 olevia housuja, itse ostin valkoiset mutta siellä on myös muita värejä: http://www.klingel.fi/tuote/housut-213320.html?dmc_mb3_search_pi1[num]=60&_group=7510237
      http://www.klingel.fi/tuote/housut-310086.html?dmc_mb3_search_pi1[num]=15&_group=7510237
      http://www.klingel.fi/tuote/housut-adelina-703296.html?dmc_mb3_search_pi1[num]=15&_group=7510237

      Noi on siitä hyviä malleja, että suuremmissa koossa alkaa joustovyötärö, joten ei hätää jos ei käytä vyötä. Yläosana noiden kanssa menee sitten vaikka lyhyt jakku ja kauluspaita tai bleiseri.
      http://www.klingel.fi/tuote/paita-779587.html?_group=7509905

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe