Näin sanotaan Raamatussa - kuka sanoo, kenelle ja miksi?
Kysymykset ovat suhteellisen helppoja Raamatun tuntijoille.
Mutta mikä on tuo "yksi ainoa" tarpeellinen asia, siihen löytynee useampia näkemyksiä. Ainakin aiheesta voi syntyä keskustelua.
Tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa.
51
203
Vastaukset
Pyhä Henki sanoo sinulle:
"Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin. He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."
Kun Jumala paljasti paratiisin asukkaille heidän rikkomuksensa Jumalan käskyjä vastaan, he huomasivat olevansa alasti:
"He sitoivat yhteen viikunan lehtiä ja kietoivat ne ympärilleen."
Tuossa samassa tilanteessa sinä teit todella häpeämättöämän teon, kun kiedoit itsesi Jumalan paaduttaman kansan lippuun, tuntematta edes pientä häpeän tunnetta, kuten kaltaisistasi kirjoitettu on.
Samassa tilanteessa Saa-tana teki Saulista Paavalin, ja sinusta hänen uskollisen ystävän: Semper. Fideliksen.Mitäpä Teuvo olet mieltä siitä, että näyttäisimme tässä ketjussa esimerkkiä rehdistä ja asiallisesta keskustelutyylistä?
Tuo ensimmäinen kommenttisi ei ihan osunut avauksen ytimeen, mutta ei anneta sen häiritä keskustelun jatkoa.
Kertoisitko, minkä asian sinä olet elämäntaipaleellasi kokenut kaikkein tarpeellisimmaksi; eli mikä on sinulle se "yksi ainoa", jonka oma Herrasi on osoittanut kaikkea muuta tarpeellisemmaksi?Se on totuus, eikä sen rinnalla ole mitään muuta:
""Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Totuudessa elävän ei tarvitse pelätä Saatanaa, ja kääriytyä jopa Israelin lippuun ja ja esiintyä valheen nimerkillä. Koska:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa. Hän ei tule valoon etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."TeuvoSuni kirjoitti:
Se on totuus, eikä sen rinnalla ole mitään muuta:
""Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Totuudessa elävän ei tarvitse pelätä Saatanaa, ja kääriytyä jopa Israelin lippuun ja ja esiintyä valheen nimerkillä. Koska:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa. Hän ei tule valoon etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."Apt. 17:27 "että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla Hänet löytää - Hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;"
Ihminen voi hapuilemallakin löytää Jumalan, Hänet, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, Hänet, joka on taivaan ja maan Herra ja joka ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä.
Jos olet saanut yhteyden elävään Jumalaan, taivaan ja maan Herraan, niin Hän vie sinut Poikansa kautta tielle, joka johtaa kuuliaisen vaelluksen kautta elämään ja kaikkeen totuuteen.
Mikään ei ole sen tarpeellisempaa kuin saada synnit anteeksi Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen sovintoveren kautta.
Se antaa rauhan ja levon, joka kestää kaikissa koetuksissa.Semper.Fidelis kirjoitti:
Apt. 17:27 "että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla Hänet löytää - Hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;"
Ihminen voi hapuilemallakin löytää Jumalan, Hänet, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, Hänet, joka on taivaan ja maan Herra ja joka ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä.
Jos olet saanut yhteyden elävään Jumalaan, taivaan ja maan Herraan, niin Hän vie sinut Poikansa kautta tielle, joka johtaa kuuliaisen vaelluksen kautta elämään ja kaikkeen totuuteen.
Mikään ei ole sen tarpeellisempaa kuin saada synnit anteeksi Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen sovintoveren kautta.
Se antaa rauhan ja levon, joka kestää kaikissa koetuksissa.Pelastuksen teorian kyllä tiedät, vaikka se ei enää kohdallasi käy toteen.
Sinulla on kuitenkin tärkeä tehtävä pitää yllä tätä lopun ajan rajua eksytystä Paavalin seuraajana, kuten olet jossakin aloituksessasi julistanut:
"Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta."
Sitä et Jumalan paaduttamana kuitenkaan ymmärrä ja usko, ettei Paavali seurannut Kristusta totuudessa, vaan valheessa:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"
Ei yksikään Jumalan paaduttama, Saatanan vahvan ohjauksen suojassa, pysty seuraamaan Kristusta muuten kuin valheessa, jonka kuitenkin kaikki totuudesta luopuneet kokevat olevan totta, vaikka koko heidän elämänsä on Jumalan silmissä iljetystä:
"Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."- Hölinät pois!
TeuvoSuni kirjoitti:
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."Nytpä sinulla olisi taas oiva tilaisuus paljastaa katkeruutesi ja anteeksiantamattomuutesi ja laittaa se semperlista tähänkin keskusteluun. Toinen vaihtoehto on, että annat anteeksi Semperille ja luovut pitkävihaisuudestasi, kuten Jeesus opetti. Silloin osoitat konkreettisesti olevasi Jeesuksen opetusten toteuttaja. Ilman Jeesuksen mielen mukaisia tekoja uskosi on vain kuin helisevä vaski ja kumiseva tynnyri.
- 18:
TeuvoSuni kirjoitti:
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."Psalmit 50
16 Jumalattomalle Jumala sanoo: "Miten sinä voit kertoa käskyistäni, kuinka uskallat puhua minun liitostani,
17 sinä, joka et ota vastaan ojennusta vaan heität käskyni selkäsi taakse?
18 Jos näet varkaan, otat hänet ystäväksi, pidät yhtä avionrikkojien kanssa.
19 Sinä annat suusi puhua pahaa, kielesi punoa petosta.
20 Sinä istut ja puhut pahaa veljestäsi, panettelet oman äitisi poikaa. - anteeksiantavainen
TeuvoSuni kirjoitti:
Pelastuksen teorian kyllä tiedät, vaikka se ei enää kohdallasi käy toteen.
Sinulla on kuitenkin tärkeä tehtävä pitää yllä tätä lopun ajan rajua eksytystä Paavalin seuraajana, kuten olet jossakin aloituksessasi julistanut:
"Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta."
Sitä et Jumalan paaduttamana kuitenkaan ymmärrä ja usko, ettei Paavali seurannut Kristusta totuudessa, vaan valheessa:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"
Ei yksikään Jumalan paaduttama, Saatanan vahvan ohjauksen suojassa, pysty seuraamaan Kristusta muuten kuin valheessa, jonka kuitenkin kaikki totuudesta luopuneet kokevat olevan totta, vaikka koko heidän elämänsä on Jumalan silmissä iljetystä:
"Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."Niin, että missä se listasi on? Se kertoo sinun anteeksiantamattomasta mielestäsi hyvin paljon. Katkera ihminen näkee vaivaa katkeruutensa osoittamisessa, kuten sinä. Ainoa tie vapauteen on, että annat anteeksi 100%.
- Opettele lukemaan
anteeksiantavainen kirjoitti:
Niin, että missä se listasi on? Se kertoo sinun anteeksiantamattomasta mielestäsi hyvin paljon. Katkera ihminen näkee vaivaa katkeruutensa osoittamisessa, kuten sinä. Ainoa tie vapauteen on, että annat anteeksi 100%.
Jos tarkoitat sitä 300 adjektiivin listaa, niin sehän on ollut luettavissa noin 100 kertaa. Etkö osaa luke vai mistä se "kivestää"
Paavalin päättäväisyys "yhden ainoan" puolesta on vakuuttavaa!
"YHDEN minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." Fil.3:13,14
Eikö palstalta löydy useampia "yhden asian" todistajia? Paavali teki kaikkensa todistaakseen arvokkaimmaksi sen YHDEN, Kristuksen Jeesuksen tuntemisen, jonka rinnalla kaikki muu on roskaa.
Teuvo ei tunnu arvostavan rakasta Paavali-veljeä Jeesuksen seuraajana. Teuvon tiellä ovat loukkauskiveksi tulleet ne kohdat, joissa Paavalin sanat eivät ole vielä hänelle avautuneet.
Pietari ei turhaan sano: "niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen." 2.Piet.3:16.
Onko kenellään muulla rohkeutta todistaa siitä yhdestä ainoasta, joka on tullut hänelle tärkeimmäksi asiaksi omassa elämässään?Tärkein on avautunut: TOTUUS, ja sen myötä myöskin se, miksi Paavali jäi synnin siteisiin, ja vieläpä jatkuvaan Saatanan enkelin kuritukseen:
Montako kertaa tämä on toistettava?
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na
on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."
Mitä tapahtuikaan Martan kotona.
Hänellä oli sisar, Maria,
joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen
ja kuunteli hänen puhettansa.
Sanonta "istua jonkun jalkojen juuressa"
tarkoittaa tuossa kulttuurissa rabbin opetuslapsena olemista.
Martta siis räjähti. Mutta ei pelkästään sen tähden,
että Maria vaan istui Jeesuksen jalkojen juuressa, kun puuro paloi pohjaan.
Martta ei voinut käsittää kuinka Herra salli Marian, joka oli nainen,
ottaa itselleen osan, jonka ei alkuunkaan katsottu kuuluvan naiselle.
Mutta Jeesus sanoi, että tätä hyvää osaa ei häneltä oteta pois.
Tuo yksi tarpeellinen asia on siis olla Jeesuksen opetuslapsi.
"Menkää kaikkeen maailmaan
ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni."Ei kukaan ihminen pysty enää tässä maailmassa ihmisiä Kristuksen opetuslapsiksi tekemään.
Ei edes Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut. Saatikka sitten kaltaisesi pahantekijät, jotka Saatanan pelossa eivät uskalla esiintyä omalla nimellään:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa. Hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."Opetuslapsen asema ei riitä. Lapseudessa on tapahduttava myös kasvua. Vaikka et kaiketi tarkoitakaan vauvaksi jämähtämistä, niin on aiheellista korostaa vaelluksen, kuuliaisuuden ja kestävän kasvun ratkaisevaa merkitystä.
Hengen karismaattiset kuohut ja sielullinen into ihmeisiin ovat esteenä hengelliselle kasvulle. Jeesus suhtautui fariseusten tunnekuohu- ja ihmepainotuksiin hyvin penseästi, tiedäthän?
J.Kastaja: "HÄNEN tulee kasvaa, mutta minun vähetä." Joh.3:30
"kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa." 2.Pt.3:18
"kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään," Ef.4:13
Jotta Jeesus saisi kasvaa meissä, meidän on suostuttava siihen, että oma vanha ihminen koko ajan vähenee ja kuolee meissä.
Sitä merkitsee ristin kantamisen tie, josta Jeesus puhuu.
Kannatko ristiäsi, kuoletatko vanhaa aatuasi, oletko opetuslapsi? Uskotko Jeesuksen sanoihin: "joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Lk.14:27Semper.Fidelis kirjoitti:
Opetuslapsen asema ei riitä. Lapseudessa on tapahduttava myös kasvua. Vaikka et kaiketi tarkoitakaan vauvaksi jämähtämistä, niin on aiheellista korostaa vaelluksen, kuuliaisuuden ja kestävän kasvun ratkaisevaa merkitystä.
Hengen karismaattiset kuohut ja sielullinen into ihmeisiin ovat esteenä hengelliselle kasvulle. Jeesus suhtautui fariseusten tunnekuohu- ja ihmepainotuksiin hyvin penseästi, tiedäthän?
J.Kastaja: "HÄNEN tulee kasvaa, mutta minun vähetä." Joh.3:30
"kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa." 2.Pt.3:18
"kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään," Ef.4:13
Jotta Jeesus saisi kasvaa meissä, meidän on suostuttava siihen, että oma vanha ihminen koko ajan vähenee ja kuolee meissä.
Sitä merkitsee ristin kantamisen tie, josta Jeesus puhuu.
Kannatko ristiäsi, kuoletatko vanhaa aatuasi, oletko opetuslapsi? Uskotko Jeesuksen sanoihin: "joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Lk.14:27Eli ...
olimmeko yhtä mieltä siitä,
mitä tapahtui Martan kotona
ja
mikä oli hyvä osa, josta Jeesus puhui?kalamos kirjoitti:
Eli ...
olimmeko yhtä mieltä siitä,
mitä tapahtui Martan kotona
ja
mikä oli hyvä osa, josta Jeesus puhui?Vastauksesi kiertyi paljolti juutalaisen kulttuurin ja ulkokultaisen rabbiinisuuden ympärille. Siksi haastoin sinut syventämään 'kultturellia' pintanäkemystäsi. Turha yritys, todennäköisesti.
Jos haluat tavoitella sitä "yksin ainoaa", sen ainoan tarpeellisen ydinsisältöä, niin lue, mitä sinulle vastasin 18.8.2012 klo 14:23.
Jos saat luettua vastaukseni, niin ole hyvä ja tee seuraava kommenttisi ilman omia kysymyksiäsi. Kiitos.Semper.Fidelis kirjoitti:
Vastauksesi kiertyi paljolti juutalaisen kulttuurin ja ulkokultaisen rabbiinisuuden ympärille. Siksi haastoin sinut syventämään 'kultturellia' pintanäkemystäsi. Turha yritys, todennäköisesti.
Jos haluat tavoitella sitä "yksin ainoaa", sen ainoan tarpeellisen ydinsisältöä, niin lue, mitä sinulle vastasin 18.8.2012 klo 14:23.
Jos saat luettua vastaukseni, niin ole hyvä ja tee seuraava kommenttisi ilman omia kysymyksiäsi. Kiitos.Minä vastasin hyvin asiallisesti avaukseesi
"Tarpeellisia on vähän tahi yksi ainoa".
Vastasin juuri kysymyksiisi:
- kuka sanoi
- kenelle
- miksi
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10856542/#comment-56771381
Jos sinä et vastaa asiallisesti minun asialliseen vastaukseeni,
niin en minä enempää keskustele kanssasi.- lyyti. KK.
kalamos kirjoitti:
Minä vastasin hyvin asiallisesti avaukseesi
- kuka sanoi
- kenelle
- miksi
niin en minä enempää keskustele kanssasi.>niin en minä enempää keskustele kanssasi. <
Koittakaa ymmärtää ja kunnioittaa toisianne.
Ei kukaan ole samanlainen kuin minä. Sinä
Jumalan luomia kaikki tyynni, mutta ylpeys ja tyhmyys, synti kietoo verkkojaan. - LyytiK::
Semper.Fidelis kirjoitti:
Vastauksesi kiertyi paljolti juutalaisen kulttuurin ja ulkokultaisen rabbiinisuuden ympärille. Siksi haastoin sinut syventämään 'kultturellia' pintanäkemystäsi. Turha yritys, todennäköisesti.
Jos saat luettua vastaukseni, niin ole hyvä ja tee seuraava kommenttisi ilman omia kysymyksiäsi. Kiitos.Tässä SF;
37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. [5. Moos. 6:5]
38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. kalamos kirjoitti:
Minä vastasin hyvin asiallisesti avaukseesi
- kuka sanoi
- kenelle
- miksi
niin en minä enempää keskustele kanssasi.Voit vapaasti keskustella tai olla keskustelematta.
Mutta minun kohdallani olet jo varmaan huomannut, että sinun harhautuskikkasi eivät kertakaikkiaan toimi.
Uskonnolliset 'ilmaveivisi', joita olet kovasti harjoitellut, ovat minulle aivan liian kömpelöitä, usko nyt jo, kuomaseni ;)
Asiallista illanjatkoa, kalamos, ollaan kavereita..LyytiK:: kirjoitti:
Tässä SF;
37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. [5. Moos. 6:5]
38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.Kiitos. Sitä käskyä ja myös sitä seuraavaa, edellisen käskyn vertaista (Matt.22:39), haluan uskon kuuliaisuudessa noudattaa.
- Sunille Susi76
TeuvoSuni kirjoitti:
Ei kukaan ihminen pysty enää tässä maailmassa ihmisiä Kristuksen opetuslapsiksi tekemään.
Ei edes Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut. Saatikka sitten kaltaisesi pahantekijät, jotka Saatanan pelossa eivät uskalla esiintyä omalla nimellään:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa. Hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."Onko Sunilla esimerkkiä väitteensä tueksi. Onko olemassa joku jolla on Kristuksen henki joka ei olisi pystynyt tekemään opetuslapsia Jeesuksen seuraajien joukkoon. ...Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon! Joka uskoo minuun hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat, niinkuin kirjoituksissa sanotaan. Tällä Jeesus tarkoitti Henkeä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan...[Joh 7:38-39]
- Johannes
Itselleni on hyvin tärkeä asia tämä Jeesuksen rukous:
"Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. "
Että me kaikki olisimme yhtä Jeesuksessa. Minä, kalamos, Semper.Fidelis, Teuvo ja kaikki muutkin.
Se olisi yksi tärkeä asia, jotta maailma uskoisi.
"Että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. "Kristus ei taatusti lähetä ketään nimimerkin suojassa piileskelevää tekopyhitettyä omaa totuuttaan julistamaan.
Rukouksesi on Saatanan yhteiskristillisyyden puolesta puhumista, joka on kaltaisillesi pahantekijöille tosi tärkeää:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."- Johannes
TeuvoSuni kirjoitti:
Kristus ei taatusti lähetä ketään nimimerkin suojassa piileskelevää tekopyhitettyä omaa totuuttaan julistamaan.
Rukouksesi on Saatanan yhteiskristillisyyden puolesta puhumista, joka on kaltaisillesi pahantekijöille tosi tärkeää:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."Minulla ei ole minkään tasoista halua tehdä pahaa kenellekään. Päin vastoin mietin että mitä hyvää minä voisin sinulle tehdä Teuvo.
Tässä näin netin kautta en voi muuta kuin siunata sinua ja toivoa kaikkea hyvää sinun elämääsi. Jumala sinua ja sinun perhettäsi siunatkoon runsaasti kaikella hyvällä Jeesuksen Kristuksen kautta. - lyyli..K.
Johannes kirjoitti:
Minulla ei ole minkään tasoista halua tehdä pahaa kenellekään. Päin vastoin mietin että mitä hyvää minä voisin sinulle tehdä Teuvo.
Tässä näin netin kautta en voi muuta kuin siunata sinua ja toivoa kaikkea hyvää sinun elämääsi. Jumala sinua ja sinun perhettäsi siunatkoon runsaasti kaikella hyvällä Jeesuksen Kristuksen kautta.Johannes kiitos sanoistasi, se paljastaa sydämen tilan.
Johannes kirjoitti:
Minulla ei ole minkään tasoista halua tehdä pahaa kenellekään. Päin vastoin mietin että mitä hyvää minä voisin sinulle tehdä Teuvo.
Tässä näin netin kautta en voi muuta kuin siunata sinua ja toivoa kaikkea hyvää sinun elämääsi. Jumala sinua ja sinun perhettäsi siunatkoon runsaasti kaikella hyvällä Jeesuksen Kristuksen kautta.Pahantekijät piiloutuvat nimimerkkien suojaan, koska eivät pysty enää tulemaan valoon.
Jeesus sanoo tämän saman näin:
"Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville."lyyli..K. kirjoitti:
Johannes kiitos sanoistasi, se paljastaa sydämen tilan.
Niin Johanneksen kuin sinunkin sydämesi tilan paljastaa tämä Jeesuksen ilmoitus:
"Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumalan tuntee teidän sydämenne.
Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."- Johannes
lyyli..K. kirjoitti:
Johannes kiitos sanoistasi, se paljastaa sydämen tilan.
Kiitos kiitoksesta.
- Johannes
TeuvoSuni kirjoitti:
Pahantekijät piiloutuvat nimimerkkien suojaan, koska eivät pysty enää tulemaan valoon.
Jeesus sanoo tämän saman näin:
"Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville."Johannes on muuten ihan oikea oma nimeni, jonka tahdon sinulle sanoa.
Tarkemmin sanottuna Marko Johannes Toivonen.
Lähetit minulle joitakin vuosia sitten kirjasikin. Ja luin sen ja paljossa olin silloin kanssasi samaa mieltä. - Lups..
TeuvoSuni kirjoitti:
Niin Johanneksen kuin sinunkin sydämesi tilan paljastaa tämä Jeesuksen ilmoitus:
"Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumalan tuntee teidän sydämenne.
Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."Näin se menee TS, kaikki on sinustakin näkyvissä.
Koulukiusaaja paranee kun saa oikeaa opetusta ja ohjausta,
mutta vanhana ei pää käänny. Johannes kirjoitti:
Johannes on muuten ihan oikea oma nimeni, jonka tahdon sinulle sanoa.
Lähetit minulle joitakin vuosia sitten kirjasikin. Ja luin sen ja paljossa olin silloin kanssasi samaa mieltä.Kiitos, että rohkenit antaa todistuksen itsestäsi.
Jos sillloin kirjan saadessasi olit paljossa samaa mieltä, miksi et ole sitä enää. Vai onko Paavalin valheiden paljastaminen sinullekin liian suuri pala nieltäväksi?Lups.. kirjoitti:
Näin se menee TS, kaikki on sinustakin näkyvissä.
Koulukiusaaja paranee kun saa oikeaa opetusta ja ohjausta,
mutta vanhana ei pää käänny.Valossa kaikki näkyy, jopa oikeaa nimeä myöten.
Tämän koulutuksen jälkeen ei vanhankaan ihmisen pään tarvitse enää mihinkään muualle kääntyä:
"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa, ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."- n Herra.
TeuvoSuni kirjoitti:
Kristus ei taatusti lähetä ketään nimimerkin suojassa piileskelevää tekopyhitettyä omaa totuuttaan julistamaan.
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."TS:lle;
3. Mooseksen kirja 19
18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra. [5. Moos. 32:35; Room. 12:19 | Mark. 12:31] - Lups.
TeuvoSuni kirjoitti:
Valossa kaikki näkyy, jopa oikeaa nimeä myöten.
Tämän koulutuksen jälkeen ei vanhankaan ihmisen pään tarvitse enää mihinkään muualle kääntyä:
"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa, ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."Sinun syämmesi tila on ylpeys.
Ja ylpeys on synti.
Jankutat itsestäsi katsokaa minä olen alasti ja kaikki näkyy,
ja Herra Jumala käski peittää alastomuuden. n Herra. kirjoitti:
TS:lle;
3. Mooseksen kirja 19
18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra. [5. Moos. 32:35; Room. 12:19 | Mark. 12:31]Miksi turvauduit Moosekseen, kun Jeesus johtaa tätä Uutta liittoa?
Minä rakastan jokaista totuudessa, enkä suinkaan ala Paavalin tavoin ketään mielistellä.
Jopa omalla nimellä esiintyminen kuuluu totuuteen. Toisin on pimeydessä vaeltavien vallehtelijoiden laita, jotka kirjoittelevat milloin milläkin nimimerkillä.TeuvoSuni kirjoitti:
Miksi turvauduit Moosekseen, kun Jeesus johtaa tätä Uutta liittoa?
Minä rakastan jokaista totuudessa, enkä suinkaan ala Paavalin tavoin ketään mielistellä.
Jopa omalla nimellä esiintyminen kuuluu totuuteen. Toisin on pimeydessä vaeltavien vallehtelijoiden laita, jotka kirjoittelevat milloin milläkin nimimerkillä.***Miksi turvauduit Moosekseen, kun Jeesus johtaa tätä Uutta liittoa?***
Miksi vetoat uuteen liittoon Teuvo, kun et hyväksy uuden liiton sinettiäkään, joka on Krstuksen sovitusveri?- Johannes
TeuvoSuni kirjoitti:
Kiitos, että rohkenit antaa todistuksen itsestäsi.
Jos sillloin kirjan saadessasi olit paljossa samaa mieltä, miksi et ole sitä enää. Vai onko Paavalin valheiden paljastaminen sinullekin liian suuri pala nieltäväksi?Se ero meissä nyt taitaa olla, että minä uskon edelleen koko Raamatun olevan totta.
Lups. kirjoitti:
Sinun syämmesi tila on ylpeys.
Ja ylpeys on synti.
Jankutat itsestäsi katsokaa minä olen alasti ja kaikki näkyy,
ja Herra Jumala käski peittää alastomuuden.Jumalata saaty ylpeys on synti vain Saatanalle, ja hänen tekopyhittämille, kaltaisille Lupsuttajille. Eikä suinkaan Jumalalle:
"Minä, Herra, olen antanut käskyn sotureille, jotka ovat minulle pyhitetyt, vihani aseiksi olen kutsunut omat sankarini. Minun mahtini on heidän ylpeytenään."Johannes kirjoitti:
Se ero meissä nyt taitaa olla, että minä uskon edelleen koko Raamatun olevan totta.
Saat vapaasti elää uskosi mukaan.
Minä tiedän ja uskon sen todeksi, että tämä lopun ajan raju eksytys on alusta loppuun Jumalan suunnittelema, johdattaakseen eksytykseen kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet valheen.
Ja kun tämä on Jumalan lähettämä, on sen kaikki valheetkin pitänyt kirjoittaa Raamattuun, ja siihen sopi Paavali erinomaisesti.
Joka sai Saatanan enkelin itseään kurittamaan, kun alkoi markkinoida Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan antamina.Johannes kirjoitti:
Se ero meissä nyt taitaa olla, että minä uskon edelleen koko Raamatun olevan totta.
Johannes, kyllä teissä tulee selvästi esille tuo ero, minkä mainitsit.
Sen eron seurauksena sinulla on viesteissäsi Jumalan rauhan ja rakkauden ja sovituksen Hengen vaikutusta.
Kiitos kirjoituksistasi, joilla olet kirkastanut Kristuksen evankeliumia.- lups.J
TeuvoSuni kirjoitti:
Jumalata saaty ylpeys on synti vain Saatanalle, ja hänen tekopyhittämille, kaltaisille Lupsuttajille. Eikä suinkaan Jumalalle:
"Minä, Herra, olen antanut käskyn sotureille, jotka ovat minulle pyhitetyt, vihani aseiksi olen kutsunut omat sankarini. Minun mahtini on heidän ylpeytenään.">Minun mahtini on heidän ylpeytenään." <
Ylvästelet ja räkytät kuin rakkikoira.
Sekö on Jumalamme komeus/mahti? - hupsista,.
TeuvoSuni kirjoitti:
Jumalata saaty ylpeys on synti vain Saatanalle, ja hänen tekopyhittämille, kaltaisille Lupsuttajille. Eikä suinkaan Jumalalle:
"Minä, Herra, olen antanut käskyn sotureille, jotka ovat minulle pyhitetyt, vihani aseiksi olen kutsunut omat sankarini. Minun mahtini on heidän ylpeytenään."TS; Sana sanoo;
Sananl. 11:2
Missä on ylpeys, sinne tulee häpeä, nöyrien kumppani on viisaus. [Sananl. 16:18, Sananl. 18:12]
Sananl. 16:18
Pöyhkeys vie perikatoon, ylpeys käy lankeemuksen edellä. [Sananl. 11:2, Sananl. 18:12]
Sananl. 18:12
Ylpeys vie ihmisen perikatoon, kunnian tie käy nöyryyden kautta.
Mikä saastuttaa ihmisen
20 Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen.
21 Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, [1. Moos. 6:5, 1. Moos. 8:21; Jer. 17:9]
22 aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli.
23 Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet." - n.Herra.
TeuvoSuni kirjoitti:
Jopa omalla nimellä esiintyminen kuuluu totuuteen. Toisin on pimeydessä vaeltavien vallehtelijoiden laita, jotka kirjoittelevat milloin milläkin nimimerkillä.TS;lle
Talon tärkein osa on kivijalka.
Ja Jeesuskin sen tiesi ja minä myös.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31] TeuvoSuni kirjoitti:
"Minä, Herra, olen antanut käskyn sotureille, jotka ovat minulle pyhitetyt, vihani aseiksi olen kutsunut omat sankarini. Minun mahtini on heidän ylpeytenään."Muistapa Teuvo että sinunkin piti nöyrtyä pyytämään armoa Jeesukselta.
Johannes kirjoitti:
Johannes on muuten ihan oikea oma nimeni, jonka tahdon sinulle sanoa.
Lähetit minulle joitakin vuosia sitten kirjasikin. Ja luin sen ja paljossa olin silloin kanssasi samaa mieltä.Johannes, toivottavasti olet vapautunut kaikella tavalla niistä vahingollisista vaikutuksista, joille vuosia sitten altistit itsesi lukemalla TS-kirjan, niinkuin kerroit tehneesi.
Olen sataprosenttisen varma siitä, että TS-kirja sisältää demonislähtöisiä antikristillisiä aineksia. Sanon tämän, vaikka se saattaa sinulle kuulostaa 'menneitten talvien lumilta'.
Tätä tarkoitan: karista kaikki vähäisetkin mahdolliset rippeet TS-kirjan sisältämästä antikristuksen 'evankeliumista'!- 49*9449*9
TeuvoSuni kirjoitti:
Jopa omalla nimellä esiintyminen kuuluu totuuteen. Toisin on pimeydessä vaeltavien vallehtelijoiden laita, jotka kirjoittelevat milloin milläkin nimimerkillä.>>milloin milläkin nimimerkillä.
Semper.Fidelis kirjoitti:
Johannes, toivottavasti olet vapautunut kaikella tavalla niistä vahingollisista vaikutuksista, joille vuosia sitten altistit itsesi lukemalla TS-kirjan, niinkuin kerroit tehneesi.
Olen sataprosenttisen varma siitä, että TS-kirja sisältää demonislähtöisiä antikristillisiä aineksia. Sanon tämän, vaikka se saattaa sinulle kuulostaa 'menneitten talvien lumilta'.
Tätä tarkoitan: karista kaikki vähäisetkin mahdolliset rippeet TS-kirjan sisältämästä antikristuksen 'evankeliumista'!*****Johannes, toivottavasti olet vapautunut kaikella tavalla niistä vahingollisista vaikutuksista, joille vuosia sitten altistit itsesi lukemalla TS-kirjan, niinkuin kerroit tehneesi.
Tätä tarkoitan: karista kaikki vähäisetkin mahdolliset rippeet TS-kirjan sisältämästä antikristuksen 'evankeliumista'! ****
Voin lohduttaa sinua Semper että en tiedä yhtään jotka olisivat sunilaisiksi kääntyneet pelkästään Teuvon kirjan lukemalla. Mielestäni se on kohtalaisen vaaraton teos, joka on vain kirjeenvaihtoa. Kirjeenvaihtoa tietenkin niin, että Teuvo on voimakkaasti manipuloinut sen näyttämään siltä, että hän on ollut niskanpäällä. Sitä Ramun kanssa käymäänsä kirjeenvaihtoa hän ei halunnut näkyviin. Ramu skannasikin kerran sen kirjeenvaihtonsa aloitukseeni, jonka seurauksena Teuvo hätääntyneenä soitti minulle, käskien poistaa aloitukseni.
Suurempi vaara on niillä, jotka suostuvat puhumaan Teuvon kanssa. Täällä palstalla jos käykin Teuvon kanssa vuoropuhelua, niin siitä ei niin suuri vaara ole, kuin jos käy vuoropuhelunsa kahden kesken Teuvon kanssa.Semper.Fidelis kirjoitti:
Johannes, kyllä teissä tulee selvästi esille tuo ero, minkä mainitsit.
Sen eron seurauksena sinulla on viesteissäsi Jumalan rauhan ja rakkauden ja sovituksen Hengen vaikutusta.
Kiitos kirjoituksistasi, joilla olet kirkastanut Kristuksen evankeliumia.Hyvin Kristuksen Hengestä osattomat toisiaan tukevat, kun eivät totuudesta mitään tiedä, vaikka teidän Paavalinnekin tämän tiesi, mutta Saatanan erinomaiset ilmestykset saatuaan tämäkin unohtui:
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?"Devoit kirjoitti:
*****Johannes, toivottavasti olet vapautunut kaikella tavalla niistä vahingollisista vaikutuksista, joille vuosia sitten altistit itsesi lukemalla TS-kirjan, niinkuin kerroit tehneesi.
Tätä tarkoitan: karista kaikki vähäisetkin mahdolliset rippeet TS-kirjan sisältämästä antikristuksen 'evankeliumista'! ****
Voin lohduttaa sinua Semper että en tiedä yhtään jotka olisivat sunilaisiksi kääntyneet pelkästään Teuvon kirjan lukemalla. Mielestäni se on kohtalaisen vaaraton teos, joka on vain kirjeenvaihtoa. Kirjeenvaihtoa tietenkin niin, että Teuvo on voimakkaasti manipuloinut sen näyttämään siltä, että hän on ollut niskanpäällä. Sitä Ramun kanssa käymäänsä kirjeenvaihtoa hän ei halunnut näkyviin. Ramu skannasikin kerran sen kirjeenvaihtonsa aloitukseeni, jonka seurauksena Teuvo hätääntyneenä soitti minulle, käskien poistaa aloitukseni.
Suurempi vaara on niillä, jotka suostuvat puhumaan Teuvon kanssa. Täällä palstalla jos käykin Teuvon kanssa vuoropuhelua, niin siitä ei niin suuri vaara ole, kuin jos käy vuoropuhelunsa kahden kesken Teuvon kanssa.Devoit, sinä jos kuka, olet asiantuntija tässä aiheessa.
Jumalalle olkoon kiitos siitä, että saat vapaana miehenä täällä varoittaa lähimmäisiäsi niin, ettei kenenkään tarvitsisi enää ainakaan Teuvon aatoksiin eksyä.
Toivokaamme Teuvolle kaikkea hyvää. Jospa Jumala on vielä varannut hänelle armokutsun niin, että hän voisi kääntyä.
Hyvää loppukesää!
SF
- Nimi yhdessä
kirjassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei132546Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221267- 891195
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2451014Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63924Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253816- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46719