Sairaanhoitajat Itävallassa

lindy2244

Hei! Onko täällä ketään tai tunnetteko ketään joka olisi työskennellyt sairaanhoitajana itävallassa? Itse asun Salzburgissa ja haluaisin aloittaa täälä sh työt. Ongelma on se että en osaa hyvin saksaa, mutta salzburgissa aion kuitenkin asua sillä mieheni on täällä töissä vakituisesti.
Onko kokemuksia siis kenelläkään? Onko aivan turhaa lähteä koittamaan ilman kielitaitoa? Jos kenelläkään on tietoa mitä kautta työnhaku kannattaisi aloittaa niin kirjoitelkaa tänne tai laittakaa suoraan sähköpostia [email protected]. Kaikki info tervetullutta, myös esim palkkaukseen ja työnkuvaan liittyen. :)

4

1520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiuu1

      moi. itse etsimässä samaa informaatiota... tosin en ole hoitaja, mulle kelpaisi mikä tahansa työ. oon miettinyt onkohan itävallassa mitään suomalaisia yrityksiä joissa vois tarvita suomen kielen osaavaa henkilökuntaa.. tai minkä tyyppisissä ammateissa siellä pärjäilee englannilla?

      • aut <3

        Seawas!

        Vaikea saada työtä jos ei ole ollenkaan saksankielen taitoa, sitä vaaditaan joka paikassa... Matkailuala on jättibisnes Itävallassa, jostain Gasthausista tai hiihtokeskuksesta varmasti joku työ löytyy, mutta yleensä tosi rankkaa orjatyötä..
        .
        Älä ainakaan erehdy menemään Stubaier Gletscherbahn - hiihtokeskukseen Tiroliin, josta myös mol.fi - sivulla aina ilmoitus.

        Joo, kokemuksella voin sanoo että kannattaa opiskella saksankieltä ja olla koulutusta, että saisit kunnon työpaikan sieltä, jossa kohtuulliset työajat ja -ehdot ja oikeudet. Muut kun tahtoo olla huonoja, kellon ympäri raadantaa, liian suuret työmäärät yms. .. Ellei sinulla sitten käy tuuri ja löydätkin jotenkin jonkun työn, jossa englanti riittää ja työ ok.

        Hae talvikaudeksi esim. ruotsalaisomisteiseen Krazy Kangaroo - nimiseen After Ski Party Bar - paikkaan St. Antonissa, Tirolissa.

        Kannattaa kans hakea, oho, taas toinen ruotsalainen paikka ;) Ikea, Sinne ravintolan puolelle, kun et ole oikeastaan asiakkaiden kanssa tekemisissä, niin englannilla voisi pärjätäkin. Itse olin myös esim Ikealla. Osasin tuolloin vähän saksaa. Olin ainut pohjoismaalainen Ikean palkkalistoilla, suosivat ottamaan skandinaaveja sinne töihin.

        Joo, itse rakastan Itävaltaa yli kaiken, asuin siellä monta vuotta, tein töitä mitä löysin, kaikenlaista laidasta laitaan, mutta valitettavasti kun ei ole kunnon saksankielen taitoa vaadittavaa koulutusta, että saisi parempi tasoisen työn, oli töiden teko niissä paikoissa, joita sai tosi tosi rankkaa, olet kuin orja, sinua pompotetaan, työmäärällä ei ole rajaa, työtunnit jotain käsittämätöntä, ei oikeuksia, jos sanot jostain niin sinut ollaan heti erottamassa, usein suositaan omia ja syrjitään kun olet toisesta maasta, vaikkakin Suomesta...

        Mutta ei se välttämättä ole näin joka paikassa, voihan jostain löytyä poikkeus...
        Joten en halua kuitenkaan yleistää että kaikkialla olisi välttämättä näin, mutta kannattaa varautua sellaiseen... Mutta totta kai kannattaa silti etsiä töitä ja kokeilla minkälaista on, voi aina lähteä pois...

        Onko sulla ammattia, koulutusta, työkokemusta jostain?

        Entä lastenhoitajan työ?
        Sitten ei tule mieleen kuin siivooja, jokapaikan höylä, tiskari, aamupalan valmistaja Gasthausissa, johon kuuluu yleensä sitten muutakin hommaa.

        Ilman saksankielen taitoa on todella vaikea löytää työtä, mutta koeta vaan jaksaa etsiä, älä anna periksi! Tsemppiä!

        Jos haluat, voin jotenkin yrittää auttaa enemmän.
        Kannattaa kans kirjotella henkilöille tällä sivulla ja kysellä:
        http://www.ulkosuomalainen.com/itavalta/


    • aut <3

      .... Ja lisäys lindy2244:lle :

      Kannattaa ottaa yhteys suoraan sairaalaan, Salzburger Universitätsklinikum, Landeskrankenhaus ja kysyä minne työhakemuksen voi lähettää. Samoin kuin kysyä palkkauksesta ja työnkuvasta. :)
      Totta kai kannattaa yrittää saada sh työtä, vaikka yleensä erinomainen saksankielentaito kirjallisesti ja suullisesti vaaditaankin, mutta ei sulla ole mitään hävittävää ja sittenpähän tiedät mikä on tilanne ja tarvittaessa etsit muita töitä ja parannat samalla saksankielentaitoasi, kunnes se on riittävän hyvä sh työhön, jos ei vielä. Onnea sullekin!

      T. Ex- sbg:lainen.

    • jassoo159756

      mistä löytää itävallassa toimivat suomalaiset yritykset?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe