Millainen asema

oletko miettinyt

sinulla on suvussasi?

Itse en juurikaan arvosta jääräpäisiä, mahtailevia, ahneita ja määräileviä sukulaisiani. Vuosikymmeniin edes nähnyt, mutta muistelen näin. Jotkut yrittävät anastaa omaisuutta, joka siellä maisemissa edelleen on.

30

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä ei suku ole ollut minun elinaikanani mitenkään tiiviisti yhteyttä pitävää... Ei meillä ole suvussa siis jotenkin ollut mitään... Ongelmaa sen enempää kuin muutakaan. lähemmässä perheessä... No ei onneksi kovin tiivistä ole yhteydenpito ollut siinäkään. En ennusta mitään perintötappeluita olevan näköpiirissä myöskään, siitä vähästä mitä voi jonain päivänä tulla.

• ap.

Minun sukuani asui paljon samalla paikkakunnalla. Jotkut ahneimmat veljekset kävivät toisiinsa käsiksi rahanhimoissaan. Kuolinpesät on tyhjennetty huonekaluista aikapäiviä sitten. Varkaita ja rosvoja, ahneita paskiaisia.
        Olen odottanut, että kuolisivat pois. Sitten muuttaisin sinne ehkä osa-aikaisesti.

• ap. kirjoitti:

Minun sukuani asui paljon samalla paikkakunnalla. Jotkut ahneimmat veljekset kävivät toisiinsa käsiksi rahanhimoissaan. Kuolinpesät on tyhjennetty huonekaluista aikapäiviä sitten. Varkaita ja rosvoja, ahneita paskiaisia.
        Olen odottanut, että kuolisivat pois. Sitten muuttaisin sinne ehkä osa-aikaisesti.

Joo onhan noita joistain perheistä kuullu, että millaista meno on esim jonkun suvun kesämökin kanssa, jonka arvo on noussut pilviin, sitten 70-luvun ja osaa himottaisi pistää rahoiksi ja muut haluaisivat pitää mökin.

• ap.
        hahmotelma kirjoitti:

Joo onhan noita joistain perheistä kuullu, että millaista meno on esim jonkun suvun kesämökin kanssa, jonka arvo on noussut pilviin, sitten 70-luvun ja osaa himottaisi pistää rahoiksi ja muut haluaisivat pitää mökin.

Jotkut tunkivat töihinkin väkisin, vaikka ta oli ilmoittanut, ettei ole töitä sille päivälle.

• Ei ole tulossa rahaa

Riitaisat perikunnat ovat omalukunsa. Joskus käy niin että kaikki maallinen halutaan muuttaa jonkun taikka joidenkin puolesta rahaksi, mutta yksi sanoo että mitään ei myydä.
        Suomessa on paljon tyhjiä mökkejä juuri siitä syystä että riitaisa perikunta ei pääse ymmärrykseen jakotavasta ja sitten joku sanoo että kiinteistö tulee pysymään perikunnan omistuksessa eikä kenelläkään ole asiaa sinne, ei minulla eikä teillä ja ilmeisesti laki suomessa on sellainen että sinne ei tosiaankaan ole asiaa, metsiä ei voi myydä jos joku sanoo ei, mökillä ei saa olla jos joku perillinen sanoo ei jne.

• Kyöstix

Mr Nobody eli olematon

• ap.

Minä inhoan sukuani. Kai siellä pari normaaliakin on. Ehkä. Maaseudulla on ollut tilaa mielisairauksien rehottaa ilman, että kukaan on tehnyt mitään.

• Kyöstix
        ap. kirjoitti:

Minä inhoan sukuani. Kai siellä pari normaaliakin on. Ehkä. Maaseudulla on ollut tilaa mielisairauksien rehottaa ilman, että kukaan on tehnyt mitään.

Meikäläisen "rooli" suvussa on niin olematon ettei edes huomata olenko paikalla.
        Ihan hyvä jopa niin. Voi jopa johtua siitä ettei kauhean paljon tuota maallista mammonaa edes itsellä ole.

• ap.
        Kyöstix kirjoitti:

Meikäläisen "rooli" suvussa on niin olematon ettei edes huomata olenko paikalla.
        Ihan hyvä jopa niin. Voi jopa johtua siitä ettei kauhean paljon tuota maallista mammonaa edes itsellä ole.

Niin, mutta sukulaiset vievät ryysytkin yltäsi, jos ovat omaan sukuuni tulleet. Sen täytyy olla jokin sairaus.
        Heillä ei ole mitään asiaa tontilleni ja varsinkaan, kun olen sieltä poissa. Siitä huolimatta käyvät nuuskimassa paikkoja ja himoisevat ruosteista lapiotakin, jota ovat käyneet omin luvin katsomassa ulkorakennuksen sisällä.

• Kyöstix
        ap. kirjoitti:

Niin, mutta sukulaiset vievät ryysytkin yltäsi, jos ovat omaan sukuuni tulleet. Sen täytyy olla jokin sairaus.
        Heillä ei ole mitään asiaa tontilleni ja varsinkaan, kun olen sieltä poissa. Siitä huolimatta käyvät nuuskimassa paikkoja ja himoisevat ruosteista lapiotakin, jota ovat käyneet omin luvin katsomassa ulkorakennuksen sisällä.

Täytyy sanoa, että yliampuvaa touhua tuollainen. Kait siinä jotain vikaa täytyy olla.
        Ainakin hillitön ahneus. Pistä jotkut valvontakamerat.
        Minun vaatteita tuskin kukaaan päältäni vie /himoitsee.

• ap.
        Kyöstix kirjoitti:

Täytyy sanoa, että yliampuvaa touhua tuollainen. Kait siinä jotain vikaa täytyy olla.
        Ainakin hillitön ahneus. Pistä jotkut valvontakamerat.
        Minun vaatteita tuskin kukaaan päältäni vie /himoitsee.

Omin luvin ovat tehneet kulkureitinkin tonttini ylittäväksi. Selvä merkki, että haluavat osoittaa olevansa... olevansa mitä?

• Kyöstix
        ap. kirjoitti:

Omin luvin ovat tehneet kulkureitinkin tonttini ylittäväksi. Selvä merkki, että haluavat osoittaa olevansa... olevansa mitä?

Olevansa täysiä nollia.

• ap.
        Kyöstix kirjoitti:

Olevansa täysiä nollia.

Muistelen joskus heittäneeni heidän siltaviritelmänsä jorpakkoon.

• Kyöstix
        ap. kirjoitti:

Muistelen joskus heittäneeni heidän siltaviritelmänsä jorpakkoon.

Aika rohkeeta toimintaa. Eikö teillä ole mitään kommunikaatio yhteyttä?

• ap.
        Kyöstix kirjoitti:

Aika rohkeeta toimintaa. Eikö teillä ole mitään kommunikaatio yhteyttä?

Miten hyväksikäyttäjien kanssa kommunikoidaan?

Jos heille on mukava ja ystäväälinen, niin he pitävät sitä heikkoutena ja alkavat miettimään, kuinka käyttää hyväksi typerystä.

• Kyöstix
        ap. kirjoitti:

Miten hyväksikäyttäjien kanssa kommunikoidaan?

Jos heille on mukava ja ystäväälinen, niin he pitävät sitä heikkoutena ja alkavat miettimään, kuinka käyttää hyväksi typerystä.

Vaikeeta. Ainako he ovat olleet tuollaisia.
        Yksinkö sä heitä vastaan "puolustaudut"?

• ap.
        Kyöstix kirjoitti:

Vaikeeta. Ainako he ovat olleet tuollaisia.
        Yksinkö sä heitä vastaan "puolustaudut"?

Aloin puolustautumaan siinä vaiheessa, kun tiedostin rajani.

Enkä tykkää siitä, että vanhoja ja muistihäiriöisiä aletaan käyttämään hyväksi.

• Kyöstix
        ap. kirjoitti:

Aloin puolustautumaan siinä vaiheessa, kun tiedostin rajani.

Enkä tykkää siitä, että vanhoja ja muistihäiriöisiä aletaan käyttämään hyväksi.

Ihan sitten asialinjalla olet. Pidä toi linja ja puolusta tota linjaa. Jokin raja se ihmisten ahneudellakin pitää olla.
        Mulla ei ole kuin tää "oma pääoma" ja sillä täytyy yrittää pärjäillä....ei aiheuta ahneutta sukulaisissa :D

• Kyöstix
        Kyöstix kirjoitti:

Ihan sitten asialinjalla olet. Pidä toi linja ja puolusta tota linjaa. Jokin raja se ihmisten ahneudellakin pitää olla.
        Mulla ei ole kuin tää "oma pääoma" ja sillä täytyy yrittää pärjäillä....ei aiheuta ahneutta sukulaisissa :D

Kirjoituksessasi mainitsema hyväksikäyttö on todella ala-arvoista toimintaa.

• määmy

Samanarvoisii ollaan. Alle 20 v. muksuil on etuoikeus, ku ovat kärsimättömii, etenki he, jotka ovat alle 17 v.

Sit tietty kipeitä tai muute rajoittuneit autetaan paljo.

• ap.

Minun kokemusteni mukaan alle 20-vuotiailla ei ollut mitään oikeuksia. Ainoastaan velvollisuuksia.

• .....

Minun asema on se pahnan pohjimmainen.

• Minulle on vähän epäselvää, mihin sukuun minä tunnen kuuluvani. Äidin vanhemmat ovat kuolleet, tätini on aivan mahdoton, mutta parin serkkuni ja heidän isänsä kanssa tulen todella hyvin toimeen.

Isän puolelta on puolitusinaa setää ja tätiä ja tusinan verran serkkuja. Kaikkien kanssa tulen harvoin tavatassamme hyvin juttuun. Valitettavasti kaikki eivät vain tule keskenään juttuun ja kun mummo on jo niin huonossa hapessa, ei kukaan edes yritä mitään sukujuhlia järjestää.

Ai niin se asema suvussa. Olen sukuni jäsen, muttei siihen mitään arvoa tai muutakaan tunnelatausta sisälly. Sukulaisten kanssa tullaan toimeen sukulaisuudestakin huolimatta, ei sen vuoksi. Minä en ainakaan edes yrittäisi viettää aikaani ihmisten kanssa, joiden seurassa en viihtyisi. Aivan sama, mitä muut asiasta ajattelisivat.

• Mitä vähemmän olen suvun kanssa tekemisissä, sitä parempi. Viimeksi tiiviimmät oli perunkirjojen kirjoittamiset, nekin helppoja, koska ei ollut kiinteetä omaisuutta.

• Isovanhemmat on aina rakastaneet, serkkuihin yms on vähän viileämmät välit. Mua on aina pidetty fiksumpana mitä kuulema annan itselleni arvoa ja mitä aivojani käytän.. :D Kaikki odotti musta lääkäriä. Ja silleensä. Aika perus porvariperhettä.

Itte oon todennut, että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin se raha. Että kai sen osalta musta lammas. Yhet tappeli just kauheella vauhdilla perinnöstä, että ihan pahaa teki. :S Kyllähän raha aina kelpaa, mut ei se oo tappelemisen arvosta. Raha kun ei tee onnelliseks kuitenkaan ;D

• ...

Opiskeletko missään? Kaiketi et ainakaan ole töissä?

• ... kirjoitti:

Oon mä töissä :)

• kanasutra left build
        ... kirjoitti:

S-marketin kassalla:)

• kanasutra left build kirjoitti:

S-marketin kassalla:)

Oliski :D Kohtahan noi kouluhaut taas on ;)

• Varmaan olen suvussa se kiltti, melko vähäpuheinen mutta hassu tyyppi jolta voi kysyä niitä näitä ja joka auttaa tietokoneongelmien kanssa ja jonka kanssa voi jutella muutenkin kaikenlaista. Ja kysyä "no onkos jotain säpinää..." eikun viime aikoina ei kukaan ole sitä kysynytkään, mikä lienee merkki siitä että ovat luovuttaneet sen suhteen.

Yksi rasite vähemmän, vai olisiko huolenaihe lisää sittenkin... joka tapauksessa, ihan hyvät välit kuitenkin ja voi siihen vaikuttaa sekin ettei suvun sisällä haluta että joku joskus myisi suivaantuneena suutuspäissään jollekin tuntemattomalle osuutensa suvun maista (aika pienistä paloista kysymys kuitenkin) niin että naapuriksi tulisi ei-sukulaisia, eli tällaista taitaa olla taustalla myös. Kauheasti ne vanhemmat yrittää että serkukset pysyisi väleissä, siis.

Tämä siis äidin puolella, isän puolelta niin monta kusipäätä ettei yhteyksiä tule pidettyä lainkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe