Tapailusta parisuhteeseen?

Parisuhde?? -neuvoja

Itselläni päättyi reilu kuusi kuukautta sitten pitkä parisuhde. Olin pitkään sitä mieltä, että tuskin koskaan voin tavata ketään yhtä mahtavaa ja hyväsydämistä miestä. Juhannuksena kuitenkin yllätyin positiivisesti, sillä huomasin, että olin ihastunut erääseen mieheen. Fiilis oli aika mahtava ja muistutti sitä samaa fiilistä minkä koin silloin kun tapasin eksän. En tiedä, että onko muilla samantyylisiä kokemuksia siitä, että usein sitä vaan miellyttää miehet, jotka muistuttaa jollain tapaa edellistä miesystävää..?

Nyt ollaan tapailtu tämän "uuden" miehen kanssa pari kuukautta ja haluaisin ottaa sen seuraavan askeleen, mutta jotenkin olen pikkasen epävarma ja en oikeen tiedä miten ottaisin asian puheeksi. Lähinnä se pelottaa, jos mies sanookin, että ei halua parisuhdetta. En kuitenkaan haluis kokonaan tätä miestä menettää. Olis mukava kuulla erityisesti miehiltä mielipiteitä, et miten te haluisitte, että seurustelun aloittaminen otettaisin puheeksi? Musta ainakin tuntuu, et jotkut miehet ahdistuu aika kovasti siitä kun aletaan puhumaan suhteen tulevaisuudesta. Sen kuitenkin tiedän, että tämä mies kyllä välittää aidosti, sillä hän haluaa kuitenkin tavata lähes päivittäin ja soitellaan joka päivä. Kuitenkin olen vähän epävarma...

12

2166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhteen aloittaminen on kuin seksi - sitä ei oikeastaan oteta puheeksi. Se vain tapahtuu.

Tapaamisenne pitenevät ja treffien sijasta miehesi tulee luoksesi koko viikonlopuksi. Vietätte yhdessä aikaa arjessa ja harrastuksissa. Piipahdatte toistenne luona arkisinkin. Pidätte yhteisen loman.

Jätätte tavaroita toistenne koteihin ja jossain välissä kotiavainten antaminen toiselle nousee keskusteluun.

Sukupuolielämänne muuttuu säännölliseksi ja nautinnolliseksi molemmille. Sovitte uskollisuudesta ja siirrytte kumeista pillereihin.

Tästä tämä jatkuu kohti yhteistä kotia.

• Parisuhde??

Hyviä pointteja, mutta kun noi kaikki nyt ei taida oikeen pätee tähän tapaukseen. Me kyllä vietetään viikonloput saman katon alla ja käydään kyllä yhessä joissain harrastuksissakin. Ja pillereitä syön jo nyt ja ei käytetä kortsua kun molemmat on käynnyt testeissä. Ollaan sovittu myös, että ei tapailla muita, mutta ei me olla parisuhteesta puhutta. Ehkä pitäis tai sit vaan tosiaan en mieti ja annan asioiden tapahtua. :)

• 3ergf
        Parisuhde?? kirjoitti:

Hyviä pointteja, mutta kun noi kaikki nyt ei taida oikeen pätee tähän tapaukseen. Me kyllä vietetään viikonloput saman katon alla ja käydään kyllä yhessä joissain harrastuksissakin. Ja pillereitä syön jo nyt ja ei käytetä kortsua kun molemmat on käynnyt testeissä. Ollaan sovittu myös, että ei tapailla muita, mutta ei me olla parisuhteesta puhutta. Ehkä pitäis tai sit vaan tosiaan en mieti ja annan asioiden tapahtua. :)

Ota puheeksi tai saatat havahtua siihen että mies katoaakin yhtäkkiä.

• Parisuhde?? kirjoitti:

Tuon perusteella teidän seurustelunne ja parisuhteenne on tosiasiallisesti alkanut. Veikkaisin, että se myönnetään hissukseen myös puheen tasolla. Sinä olet uuden miesystäväsi nykyinen naisystävä, etkö olekin?

Seuraava isompi askel on yhteen muuttaminen, johon aletaan valmistautua lisäämällä yhdessäoloaikaa myös viikolla ja esittäytymällä toistenne ystäville ja vanhemmille.

Jos teillä ei vielä ole parisänkyä, kannattaa se hankkia yhdessä.

• Parisuhde?? kirjoitti:

No eikös tuo ole jo parisuhde?

Jos jostain haluat puhua niin kerro omista tunteistasi, odotuksistasi tulevaisuudelta, toiveistasi jne. Olen samaa mieltä kuin pelimiehen kaveri siitä, että ei suhteen aloittamisesta sovita vaan se tapahtuu. Teillä se ilmeisesti on jo kovaa vauhtia tapahtumassa.

Mieti, muuten, haluatko ihan oikeasti myrkyttää kroppaasi kovin pitkään hormoniehkäisyllä. Ne ovat myrkkyä.

• Parisuhde?
        simasuuneiti kirjoitti:

No eikös tuo ole jo parisuhde?

Jos jostain haluat puhua niin kerro omista tunteistasi, odotuksistasi tulevaisuudelta, toiveistasi jne. Olen samaa mieltä kuin pelimiehen kaveri siitä, että ei suhteen aloittamisesta sovita vaan se tapahtuu. Teillä se ilmeisesti on jo kovaa vauhtia tapahtumassa.

Mieti, muuten, haluatko ihan oikeasti myrkyttää kroppaasi kovin pitkään hormoniehkäisyllä. Ne ovat myrkkyä.

No ainakin toivon, että tämä olisi parisuhde ja vielä kestävä sellainen!

Tota ehkäisyasiaa olen aiemminkin miettinyt, mutta en nyt ole oikeen löytänyt mitään muuta sopivaa vaihtoehtoa kuin tuon hormonaalisenehkäisyn..? Ja olen noita e-pillereitä syönnyt vuosia ja ei mulle ole vielä niistä tullut pahemmin mitään haittavaikutuksia.

• Parisuhde?
        pelimiehen_kaveri kirjoitti:

Tuon perusteella teidän seurustelunne ja parisuhteenne on tosiasiallisesti alkanut. Veikkaisin, että se myönnetään hissukseen myös puheen tasolla. Sinä olet uuden miesystäväsi nykyinen naisystävä, etkö olekin?

Seuraava isompi askel on yhteen muuttaminen, johon aletaan valmistautua lisäämällä yhdessäoloaikaa myös viikolla ja esittäytymällä toistenne ystäville ja vanhemmille.

Jos teillä ei vielä ole parisänkyä, kannattaa se hankkia yhdessä.

Pelimiehen kaveri, vaikutat oikeesti aika fiksulta ihmiseltä. Kiitos vastauksesta ja vinkeistä. Ei enään tämä asia stressaa niin paljoa kuin aiemmin stressasi. Tuntuu, että useimmat keskustelut täällä suomi24 on oikeesti melko epäasiallisia, mutta tämä keskustelu nyt on ainakin vielä pysynyt tosi asiallisena ja koen oikeesti, et tästä on ollut hyötyä.

• olin ihastunut

Samantapainen kokemus itselläni. Annan hyvän neuvon, anna miehen tehdä seuraava askel. Sitten voit olla varma, että mies todella haluaa sinut ja arvostaa. Tässä vaiheessa onkin tärkeä aika tutustua mieheen. Alkuhuuman jälkeen voi nähdä jotain negatiivistakin miehessä. Itse pöljä menin tämän vaiheen jälkeen hosumaan ja siitä ei tullut sitten mitään. En tee varmasti enää toista samanlaista virhettä tai jos enää tulee samanlaista kohdalleni, yhtä hienoa!

• Parisuhde?

"olin ihastunut" millä tavalla menit hosumaan? Tapailitteko kauan vai olitteko jo parisuhteessa? Edellisessä suhteessa edettiin kyllä aika paljon nopeemmin, 3 kk tunnettu muutettiin yhteen ja kihloihinkin mentiin vuoden kuluttua. Suhde kesti 4 vuotta. Nyt en vaan haluis toistaa tässä uudessa jutussa samoja virheitä! Että kai mä sitten odotan siltä miheltä jotain aloitetta, toivotaan et hän sen tekee!:)

• vapaa mies

Ota "parisuhde" puheeksi ja mies hyvällä tuurilla pysyy vielä maisemissa jos et kovin paljon ala painostamaan. Itse kyllä luultavasti alkaisin ottamaan etäisyyttä ihan kaiken varalta kun tuo naisten harrastama "parisuhteesta" puhuminen yleensä tarkoittaa sitä että pitäisi pikkuhiljaa kaikenlaisen mukavan yhdessäoleskelun sijaan alkaa ottamaan asioita vakavasti mm.
      - ottaa nainen asumaan jatkuvasti saman katon alle
      - hankkia omakotitaloa tai ainakin isompaa asuntoa
      - matkustella kohteisiin mitkä nainen valitsee
      - kenties perustaa perhettä
      - yleensäkin kadottaa elämästä viihtyminen ja korvata se velvollisuuksilla
      - jne.

Kun nainen sanoo "Parisuhde" toimii se minusta ainakin hyvänä varoitusmerkkinä jolloin on hyvä alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään missä mennään koska tilanne on vielä pelastettavissa eikä ajaudu sitten tilanteisiin joissa naisen suusta alkaa tulla vielä pelottavampia sanoja ja lauseita. Muuten inhoaisin koko "parisuhde" sanaa mutta koska se toimii ikäänkuin liikennevalojen keltainen on se silti siedettävissä, välttämätön paha vielä isomman pahan välttämiseksi.

• Tai sitten

Tietenkin voisi ottaa puheeksi, mitä parisuhde tarkoittaa naisen mielestä eikä ryhtyä paranoidiksi. Mutta olisihan se kai sitten liian helppoa ja normaalia.

• vapaa mies
        Tai sitten kirjoitti:

Tietenkin voisi ottaa puheeksi, mitä parisuhde tarkoittaa naisen mielestä eikä ryhtyä paranoidiksi. Mutta olisihan se kai sitten liian helppoa ja normaalia.

Se mitä se naisen mielestä tarkoittaa ei välttämättä ole sama asia kuin mitä se sitten on käytännössä koska naisen nälkä kasvaa syödessä, mies siinä yleensä häviää, siksi kannatttaa olla hieman jopa paranoidinen ja ottaa varoitussignaalit todesta jo alkuvaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe