Yökön simputtaminen

Väsy yökkö

En tiedä mitä tekisin. Olen aivan loppu. Työtoverit arvostelevat jatkuvasti työtäni. Vaikka tekisin mitä niin silti kuulen nurinaa siitä mitä taas olen tehnyt väärin. Olen töissä vanhainkodissa ja tällä hetkellä tuntuu, että olen osaston syntipukki. Teen pelkkää yövuoroa ja olen tästäkin syystä eristynyt työyhteisöstä. Kun tulen töihin minulle on jätetty iltavuoron töitä vaikka kuinka paljon ja sitten aamulla pitäisi vielä nostaa puoli osastoa ylös...
Minulle on suoraan sanottu aamulla kun vähän tapahtumarikkaamman yön jälkeen olen kirjoittanut raporttia että pistä se herätyskello aiemmin soittamaan... ja vihjailtu muutenkin että en hoida työtäni. Mikään tekemäni työmäärä ei riitä, vaikka kuinka yrittäisin tehdä päivävuoroa avustavia toimia, täytellä kaappeja, pestä kaikki pyykit ja tiskit. On todella raskasta tulla töihin, kun porukka istuu suut väärinpäin ja heti alkaa tulla tehtäviä, siis ihan samassa asemassa olevilta lähihoitajilta. Ei esimieheltä. Meiningissä on ihan simputuksen makua.
Oletteko muut yököt kokeneet vastaavaa?

2

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulenpuhuri

      Teidän työpaikallahan on jääty jälkeen 30 v hyvistä hoitokäytännöistä. Tuntuu ihmeeltä, että tällaista on vielä olemassa. Mitä pahaa vanhukset ovat tehneet, kun umpiväsyneen yökön pitää repiä heille vaatteet päälle, vaikka levännyttä porukkaa lappaa aamulla paikalle?

      Yökkö on sitä varten, että valvoo hoidettaviensa hyvinvointia. Lukaiseppa tuo toinen ketju yökköjen töistä. Vaihda ihmeessä työpaikkaa. Muualla on jo luovuttu noin sairaista meiningeistä!!!

    • Voivoivoivovivoivi

      Ihan hirveää tekstiä :( Tuli ihan paha mieli itsellenikin kun luin kirjoituksesi. Tiedän itse kokemuksesta 8vuotta vakiyökkönä olleena, että kun kamelin selkä katkeaa, se kanssa katkeaa. Joillain hoitajilla on kyllä ihan älyttömät asenteet yökköjä kohtaan. Se on kai jotain katkeruutta ja kateellisuutta, että yökkö saa parempaa palkkaa ja luulevat, että siellä vaan sohvalla maataan ja otetaan rennosti.

      Pelkkä väkisin valvominen käy työstä ja jos yöllä joutuu pää kolmantena jalkana juoksemaan, niin eiköhän siinä sydänkin ala olemaan kovilla ja itselläni ainakin tuli rytmhäiriöitä.

      Itse lopetin lopulta vakiyökön hommat, kun en jaksanut enää. Yökköä ei arvostettu, ei päässyt mukaan muiden työntekijöiden "piireihin" ja kaikista kuvottavinta oli juuri tuo, että tasavertaiset työkaverit olivat jättäneet A4 papeillisen tehtäviä mitä täytyy tehdä. Oli keksimällä keksittyä, siivoa se ja se kaappi, pese ne ja ne kaapit, järjestä sitä ja tätä, pese sauna tehopesulla, leivo sitä ja tätä, kuori 20litraa perunoita ja päälle porkkanoita....

      Minäkin olen siisti ja tunnollinen ihminen, aina olen tehnyt kaiken loppuun ja korjannut typeränä toisten jääneitä asioita. Olen purrut hammasta ja kulkenut sen A4 listan kanssa väsyneenä yöt tekemässä hiki hatussa töitä, jotka eivät edes minulle kuuluisi.

      Sitten lopulta en jaksanut enää. Väsyin niin kamalasti, että kotona itkin,en saanut nukuttua enää. Kokoajan oli stressiä ja paha olo. En olisi ikinä uskonut, että minulle olisi niin käynyt. Pidin sitä silloin heikkoutena. Nyt jälkeenpäin ihmettelen miten ihmeessä jaksoin niin kauan sellaista! Olisi pitänyt jo aikoja sitten puolustaa itseään ja laittaa luut kurkkuun näille komentajille.

      Irtisanouduin ja olin vähän aikaa kotona säästöilläni. Nyt olen taas palannut töihin,mutta olen oppinut paljon tuosta kokemuksesta. Ei kannata antaa kohdella itseään miten sattuu. Sinäkin olet varmasti tunnollinen ja HYVÄ TYÖNTEKIJÄ. Et ansaitse tuollaista. Lähde kävelemään jos tuntuu liian vaikealta avautua siellä noista jutuista ja aloita puhtaalta pöydältä jossain muualla. Ei sinun tarvitse kestää tollaista. Inhottavia akkoja töissä teilläkin :(

      Kun menee uuteen työhön, niin kannattaa heti sanoa näillä komentajille takaisin, etteivät saa nujerrettua. Hoitoalalla on paljon tällaisia jyriä jotka alkavat simputtamaan tunnollisia ja kilttejä ihmisiä. Sitä ei tarvitse kuunnella. Aseta rajat ja kunnioita itseäsi, olet hyvä ja riittävä työntekijä, enemmäinkin.

      Toivon sulle tosi paljon voimia ja tsemppiä! Pärjäile!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe