Moikka!
Tiedän, että tästä aiheesta on varmaankin satoja keskusteluja tällä sivustolla, mutta tuntuu että yhdelläkään niistä ei enää keskustella aktiivisesti, joten siksi aloitin uuden :)
Eli siis, pitkän harkinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että otan huomenna 5 vuoden käytön jälkeen elämäni viimeisen Yasmin e-pillerin. Huolimatta siitä, että viikon päästä olisi tiedossa rantalomaa ym. muuta mukavaa... Olen lukenut paljon hurjista sivuvaikutuksista, joita pillereiden lopettaminen on saanut aikaan. Erityisesti ihon huononeminen pelottaa. Onko teillä omakohtaisia, niin hyviä kuin huonojakin, kokemuksia pillereiden lopettamisesta? Miten selvisitte ikävistä sivuvaikutuksista?
Tiedän, että tästä aiheesta on varmaankin satoja keskusteluja tällä sivustolla, mutta tuntuu että yhdelläkään niistä ei enää keskustella aktiivisesti, joten siksi aloitin uuden :)
Eli siis, pitkän harkinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että otan huomenna 5 vuoden käytön jälkeen elämäni viimeisen Yasmin e-pillerin. Huolimatta siitä, että viikon päästä olisi tiedossa rantalomaa ym. muuta mukavaa... Olen lukenut paljon hurjista sivuvaikutuksista, joita pillereiden lopettaminen on saanut aikaan. Erityisesti ihon huononeminen pelottaa. Onko teillä omakohtaisia, niin hyviä kuin huonojakin, kokemuksia pillereiden lopettamisesta? Miten selvisitte ikävistä sivuvaikutuksista?
Vastaukset 5
Vanhimmat
Kun minä lopetin pillerit, niin mitään sivuvaikutuksia ei tullut. Päinvastoin laihduin ja kaikki pillereistä johtuvat sivuvaikutukset, lähinnä mielialavaihtelut poistuivat kokonaan.
Pari kk meni, jotta kuukausikierto normalisoitui.
Jos ennen pillereitä oli aknea taikka muuta vaivaa, niin se johtuu väärästä ruokavaliosta.
viljaton
maidoton
taikka molemmat, niin kroppa kiittää
ja muista D-vitamiinia 50µg/vrk.
Ehkäisypalstalta saanet enemmän vertaistukea.
Jos otat viimeisen pillerin huomenna niin kaiketi olet käyttänyt lisäehkäisyä sitten jo nyt? Ellet ole ja olet ollut yhdynnässä niin raskauden mahdollisuushan on jos et jatka pillereitä.
Niin, itse en ennen lomailua lopettaisi......saattaa käydä niin että vuodat muutamia viikkoja lopetuksen jälkeen. Kaikki lopetus/käyttö/aloitus-oireet ovat aina yksilöllisiä.
että näin; kiitos toivoa antavasta vastauksesta! Toivotaan, että minäkin pääsisin yhtä helpolla! :)
Mirena34: Nyt kun olen syönyt pillereitä en ole käyttänyt mitään lisäehkäisyä, mutta toki olen tietoinen että pillerit lopetettuani on käytettävä jotain toista ehkäisymuotoa (eli tässä tapauksessa kondomia) sillä lapsi ei kuulu suunnitelmiin nyt. Jos kondomista huolimatta tulen raskaaksi, olen tyytyväinen että minulla on siihen mahdollisuus vielä senkin jälkeen kun olen 5 vuotta kaltoinkohdellut kehoani syömällä keinotekoisia hormoneja! Siitäkin olen tietoinen, että saatan vuotaa pidempiäkin aikoja, mutta onneksi tamponit on keksitty! Kiitos vastauksesta! :)
Ulkomaan matkasta selvitty ilman mitään ylimääräisiä vuotoja tai muitakaan sivuvaikutuksia! Nyt reilu kaksi viikkoa pilleritöntä elämää, vielä en ole huomannut positiivisia tai negatiivisia sivuvaikutuksia. :)
...