Mustat farkut mustina?

h93l

Mustat farkut usein haalistuvat käytössä nopeasti. Niitä pitää pestä useasti polvipussien takia. Kuinka farkut saa parhaiten pidettyä mustina? Missä lämpötilassa ja kuinka usein niitä kannattaa pestä? Kaapissa jo useat haalistuneet, onko tuotteita joilla niitä saisi vielä pelastettua? :)

8

1674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiijei

Farkkuja tulee pestä äärimmäisen harvoin, ei useita kertoja vuodessa. Pesu hyvin viileässä, ei rumpukuivausta.

Itsellä pesuväli n. 3 - 5 kuukautta, mikä on turhan tiheä kestävyyden kannalta.

Lue ohjeita mm. tästä:

http://www.jc.fi/Farkkuopas/

• hyihyi

Hyi, olkoon! Peset housusi 3-5 kuukauden välein! Järki käteen. Mahtaa housut haista. Mulla oli yks opiskelukaveri, joka teki tätä samaa ja sen haistoi, vaikka hän suihkussa päivittäin kävikin.

• näin on

Tämä kommentti on liittyy edelliseen farkkuopaslinkkiin.
        Kaikki vaatteet tulee ehdottomasti pestä uutena ennen käyttöönottoa, koska nykypäivä monet niistä kuljetetaan toiselta puolelta maapalloa, jolloin kuljetuskontit joudutaan täyttämään hometta ja sieniä tappavilla kemikaaleilla, jotka aiheuttavat ihmisille pitkän tai toistuvan altistuksen jälkeen vakavaa ja peruuttamatonta vahinkoa. Tästä asiasta tuli dokumentti, jossa kerrottiin kuinka kontteja avaavat kuljettajat olivat saaneet vakavia ja peruuttamattomia neurologisia ongelmia. Nämä kemikaalit tarttuvat siis myös myytäviin vaatteisiin ja kulkeutuvat koteihimme.

Olen ollut töissä kenkäkaupassa, missä törmäsimme tähän ongelman avatessamme kenkäkuormia. Työntekijät saivat ärsytys- ja allergiaoireita. Vanhimmat työntekijät eivät edes suostuneet avaamaan näit kuormia vaan delegoivat tehtävän nuoremmille.

Myös kangasvärit uusissa ja pesemättömissä vaatteissa voivat aiheuttaa ärsytystä ja allergiaa.

Jos tykkäätte peskää farkut harvemmin, mutta ehdottomasti peskää ne ennen käyttöönottoa! Mielummin vaika parikin kertaa.

• haloo31
        hyihyi kirjoitti:

Hyi, olkoon! Peset housusi 3-5 kuukauden välein! Järki käteen. Mahtaa housut haista. Mulla oli yks opiskelukaveri, joka teki tätä samaa ja sen haistoi, vaikka hän suihkussa päivittäin kävikin.

No ei ne kyllä ala haista, jos peseytyy niin kuin normaali ihminen. Ja luultavasti kukaan ei käytä samoja housuja JOKA PÄIVÄ 5 kuukauden ajan, vaan pitää välillä jotain muitakin housuja.

• ------

Auttaako mustien vaatteiden pesuaine?

• fhgyjhkjkkj

Ei mulla kyllä ole tollasta ongelmaa ollut mustien farkkujen kanssa... Polvipusseja tietty tulee kaikkiin tiukkoihin ja vähänkin joustaviin housuihin mutta mulla ei kyllä ole yhtäkään haalistunutta mustaa farkkuparia. Osa niistä aika vanhojakin.
      Mut jos niihin jotain vaalentuneita alueita on tullut niin voithan koittaa värjätä ne mustalla.

• Asiakas3

Mustat farkut haalistuvat erityisesti saumojen kohdalta. Kaikki farkut haalistuvat ajan myötä.

Nurinpäin peseminen mustien vaatteiden pesuaineella voi auttaa, mutta vaatteet kuluvat, eikä sille kai juuri voi mitään.

Polvipusseja tulee sekä tiukkoihin että löysiin housuihin. Monet pesevät housujaan ihan vain polvipussien takia, vaikka housut eivät olisi muuten likaiset. Ehkä monesti pelkkä polvien kohdan kastelu ja kuivaus auttaisi poistamaan polvipussit ilman että koko housuja pitäisi pestä.

• fhgyjhkjkkj
        Asiakas3 kirjoitti:

Mustat farkut haalistuvat erityisesti saumojen kohdalta. Kaikki farkut haalistuvat ajan myötä.

Nurinpäin peseminen mustien vaatteiden pesuaineella voi auttaa, mutta vaatteet kuluvat, eikä sille kai juuri voi mitään.

Polvipusseja tulee sekä tiukkoihin että löysiin housuihin. Monet pesevät housujaan ihan vain polvipussien takia, vaikka housut eivät olisi muuten likaiset. Ehkä monesti pelkkä polvien kohdan kastelu ja kuivaus auttaisi poistamaan polvipussit ilman että koko housuja pitäisi pestä.

Eipä mulla ole kyllä yhteenkään ainoaan löysään farkkupariin tullut polvipusseja, boyfriend farkut minulla on muutamat kaapissa. Myöskään minun mustat farkkuni, tai muutkaan farkut eivät ole silminnähtävästi haalistuneet, joten tuskin sinä tiedät sen paremmin kun et ole niitä ikinä edes nähnyt. Ehkä minä sitten pidän farkuistani parempaa huolta kuin sinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe