kiusaamista

LUKEKAA TÄMÄ

Laitan luettelun,mikä on kiusaamista.
Verbaalinen kiusaaminen:
-sarkastinen huomautus
--haaste
-loukkaus
Elellinen kiusaamine:
-syrjintä
-keskarin näyttäminen
-oven paiskaaminen kiinni
-sylkeminen huomion herättämiseksi
-tahallinen tuijotus
Fyysinen kiusaaminen:
-lyömistä,potkimista
-tönimistä,tukistamista
-tavaroiden heittelyä
-sylkeminen kohti

Kiusaajan tarkoitus on NUJERTAA toisen kasvot,hänen sosiaalinen ja fyysinen olotilansa.
Status on arvostusta, kunnioitusta ja arvovaltaa, mitä kiusaaja himoitsee.
Kiusaaja hankii tietoja, kokemuksia ja yhteyksiä.Näin hän menestyy paremmin.

Jos kiusatulla on arvokasta pääomaa, sen yhteisö haluaa ottaa pois.
Kiusaajat luottavat toisiinsa ja varmistavat oman menestymisensä.

Kiusaaja on
-tunnekylmä
-ylemmyydentunteinen
-itsekkäitä
-vallanhaluisia
Pönkittää heikkoa itsetuntoaan kyttäämällä,kyyläämällä,arvostelemalla ja KIUSAAMALLA.
Kiusaaja on käytännöllinen,suoraviivainen ihminen, joka ei paljon pohdiskele.
On ahkera,tehokas,pikkutarkka perfektionisti.
Pitää itseään mukavana,vahvana,älykkäänä ja hauskana ts erinomaisena ihmisenä ja työntekijänä.
Loukkaantuu katkerasti, jos hänen tekemisiään arvostellaan ja kostaa sen.Eri mieltä ei saa olla.
On mukava niille, joista on hänelle hyötyä.
Haluaa ihailua,pelkoa ja vihaa.

Oikeus muka ojentaa ja neuvoa ja hallita muita.

Kiusattu yleensä jakaa kannustusta ja positiivista huomiota sekä hyvää oloa.

Ei mikään ihme, että tulee yhteenottoja, kun kaksi täysin erilaisilla motiiveille olevat ihmiset tekevät keskenään töitä.
Toinen haluaa, että kaikilla on kivaa ja toinen haluaa, että minulla ja minun kavereilla on kivaa.
Siinä on silmätikuksi otetulla kovat oltavat.

VOIMIA KIUSATUT!

2

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi
      Toi on kaikki totta, ainaskin mun työpaikallani.
      Siellä pitäisi olla noilla huutajilla ja hulluilla oma vahti, että ne vahtisivat niitä kunnolla. Nolottaa, kun yks hullu otti paitansa pois kesken työpäivän, (likka) mut onneks sillä EI ole rinnoista tietoakaan......vaavi se kun on.....mut pari vieressä is
      -tunutta miestä syttyi selvästi......mutta muuten siihen EI puututtu millään tavalla...
      Sitten yksi hullu räkättirastas kyttää mua usein.Vaikka se on joku 42-v hullu, niin se käyttäytyy, kuin vauva ! Kaikki käy sille, oli sitten naimisissa, varattu tai ei......
      mut se on iskenyt vahtaamisensa muhun. 100 % yksipuolista rakkautta se on. En oo siitä skitsosta kiinnostunut yhtään. Sit yks toinen hullu uhkailee ja huutaa
      turhasta. Toinen taas huutaa, kun sitä käsketään tehdä töitä, tai muuten vaan ei ymmärrä, jos pitää laittaa omat astiansa pesukoneeseen OIKEIN ja pestä kunnol
      -la sitä ENNEN. Siitäkin tulee kauhee huuto. Kas, kun ei se hullu paisko niitä as-
      tioita toisen viattoman ihmisen päälle....sit SE hullu saa maksaa joka sentin, joka sairaalareissu ja lääkärin luo tulee. Ja se erotetaan heti sieltä, menkööt huuta-
      maan muualle !
      Mä oon melkein kuuro niiden sekoilijokden jäljiltä, kun kuulo palaa, heti aletaan uudestaan huutamaan turhasta. Ja palkkaa ei makseta silloin, kun on sen aika.
      Ja sitä tulee liian vähän, verrattuna siihen, mitä kukin siellä tekee. Tän kuun palk
      -ka tulee vasta ens kuussa..........tyhmää, sen kuun palkka pitää maksaa joko sen
      kuun vikana päivänä tai viimeistään seuraavan kuun ekana päivänä.
      Kaikki tuo, mitä mainitsit, on tyopaikkakiusaamista. Siitä ei pääse missään eroon lopullisesti. Yhtä toista kiusataan siellä lähes koko ajan, ne akat jotka "ohjaa" sie
      -llä meitä muita, käskevät sen olla hiljaa, tai sanoo, et puheestaansa ei saa mitä-
      än selvää, vaikka mä saan. Ne on muutenkin juuri häntä kohtaan kamalan tyly-
      jä akkoja, kaikki. Yhtään miestä siellä ei oo päiväsin noita hulluja vahtimassa, ei
      -kö paljon muitakaan akkoja...samat vanhat akat siellä aina vaan on.......
      Tsemppiä kaikille, joita kiusataan työpaikoilla, ette ole ainoita !

    • kusipäitä riittää

      Sairaita paskoja kaikki kiusaajat jotka kuuluvat suljetulle osastolle toisiaan kiusaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe