Laitan luettelun,mikä on kiusaamista.
Verbaalinen kiusaaminen:
-sarkastinen huomautus
--haaste
-loukkaus
Elellinen kiusaamine:
-syrjintä
-keskarin näyttäminen
-oven paiskaaminen kiinni
-sylkeminen huomion herättämiseksi
-tahallinen tuijotus
Fyysinen kiusaaminen:
-lyömistä,potkimista
-tönimistä,tukistamista
-tavaroiden heittelyä
-sylkeminen kohti
Kiusaajan tarkoitus on NUJERTAA toisen kasvot,hänen sosiaalinen ja fyysinen olotilansa.
Status on arvostusta, kunnioitusta ja arvovaltaa, mitä kiusaaja himoitsee.
Kiusaaja hankii tietoja, kokemuksia ja yhteyksiä.Näin hän menestyy paremmin.
Jos kiusatulla on arvokasta pääomaa, sen yhteisö haluaa ottaa pois.
Kiusaajat luottavat toisiinsa ja varmistavat oman menestymisensä.
Kiusaaja on
-tunnekylmä
-ylemmyydentunteinen
-itsekkäitä
-vallanhaluisia
Pönkittää heikkoa itsetuntoaan kyttäämällä,kyyläämällä,arvostelemalla ja KIUSAAMALLA.
Kiusaaja on käytännöllinen,suoraviivainen ihminen, joka ei paljon pohdiskele.
On ahkera,tehokas,pikkutarkka perfektionisti.
Pitää itseään mukavana,vahvana,älykkäänä ja hauskana ts erinomaisena ihmisenä ja työntekijänä.
Loukkaantuu katkerasti, jos hänen tekemisiään arvostellaan ja kostaa sen.Eri mieltä ei saa olla.
On mukava niille, joista on hänelle hyötyä.
Haluaa ihailua,pelkoa ja vihaa.
Oikeus muka ojentaa ja neuvoa ja hallita muita.
Kiusattu yleensä jakaa kannustusta ja positiivista huomiota sekä hyvää oloa.
Ei mikään ihme, että tulee yhteenottoja, kun kaksi täysin erilaisilla motiiveille olevat ihmiset tekevät keskenään töitä.
Toinen haluaa, että kaikilla on kivaa ja toinen haluaa, että minulla ja minun kavereilla on kivaa.
Siinä on silmätikuksi otetulla kovat oltavat.
VOIMIA KIUSATUT!
kiusaamista
2
202
Vastaukset
Moi
Toi on kaikki totta, ainaskin mun työpaikallani.
Siellä pitäisi olla noilla huutajilla ja hulluilla oma vahti, että ne vahtisivat niitä kunnolla. Nolottaa, kun yks hullu otti paitansa pois kesken työpäivän, (likka) mut onneks sillä EI ole rinnoista tietoakaan......vaavi se kun on.....mut pari vieressä is
-tunutta miestä syttyi selvästi......mutta muuten siihen EI puututtu millään tavalla...
Sitten yksi hullu räkättirastas kyttää mua usein.Vaikka se on joku 42-v hullu, niin se käyttäytyy, kuin vauva ! Kaikki käy sille, oli sitten naimisissa, varattu tai ei......
mut se on iskenyt vahtaamisensa muhun. 100 % yksipuolista rakkautta se on. En oo siitä skitsosta kiinnostunut yhtään. Sit yks toinen hullu uhkailee ja huutaa
turhasta. Toinen taas huutaa, kun sitä käsketään tehdä töitä, tai muuten vaan ei ymmärrä, jos pitää laittaa omat astiansa pesukoneeseen OIKEIN ja pestä kunnol
-la sitä ENNEN. Siitäkin tulee kauhee huuto. Kas, kun ei se hullu paisko niitä as-
tioita toisen viattoman ihmisen päälle....sit SE hullu saa maksaa joka sentin, joka sairaalareissu ja lääkärin luo tulee. Ja se erotetaan heti sieltä, menkööt huuta-
maan muualle !
Mä oon melkein kuuro niiden sekoilijokden jäljiltä, kun kuulo palaa, heti aletaan uudestaan huutamaan turhasta. Ja palkkaa ei makseta silloin, kun on sen aika.
Ja sitä tulee liian vähän, verrattuna siihen, mitä kukin siellä tekee. Tän kuun palk
-ka tulee vasta ens kuussa..........tyhmää, sen kuun palkka pitää maksaa joko sen
kuun vikana päivänä tai viimeistään seuraavan kuun ekana päivänä.
Kaikki tuo, mitä mainitsit, on tyopaikkakiusaamista. Siitä ei pääse missään eroon lopullisesti. Yhtä toista kiusataan siellä lähes koko ajan, ne akat jotka "ohjaa" sie
-llä meitä muita, käskevät sen olla hiljaa, tai sanoo, et puheestaansa ei saa mitä-
än selvää, vaikka mä saan. Ne on muutenkin juuri häntä kohtaan kamalan tyly-
jä akkoja, kaikki. Yhtään miestä siellä ei oo päiväsin noita hulluja vahtimassa, ei
-kö paljon muitakaan akkoja...samat vanhat akat siellä aina vaan on.......
Tsemppiä kaikille, joita kiusataan työpaikoilla, ette ole ainoita !- kusipäitä riittää
Sairaita paskoja kaikki kiusaajat jotka kuuluvat suljetulle osastolle toisiaan kiusaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683