Studio55 oli tosi hauska täti Aira Samulin haastattelussa. Mistäs muusta aihe oli kun pitkäikäisyydestä ja ikääntyneiden asumisolosuhteista, tietty liikunnallisesta tanssista. Nyt vain keinutuolit framille ja keinuttelemaan ajan kuluksi musiikin tahdissa. Tämä Irwinin laulu soimaan, kyllä keinutellessa pienet murheet häviävät:
http://www.youtube.com/watch?v=C0LT82-bJk8
Malli vanhainkoti
33
167
Vastaukset
Minäkin ihan nautin siitä elävyydestä mikä on niin ominaista Aira Samuliinille :D Värikäs ja ihana luonnonlapsi vielä 85 vuotiaana !
Itsessäänhän Aira on ollut klassinen kaunotar jo syntyessään,..ja yhä vieläkin kauneus näkyy - sisäisenäkin.- Vaikka A.S. on aina
niin kauan kuin muistan näyttänyt vanhalta, niin oikein hämmästyin sitä sielunsa ja mielensä nuorekkuutta, mikä tänään hänen haastattelussaan tuli esiin.
Ei vihaisuutta eikä ärtyisyyttä, mieli vapaa ja rauhallinen. - .
en pidä Aira Samulista, nuorempana ulkomaan matkoilla hän oli ukkomiesten kimpussa, vaimoparat loukkaantui usein hänen käytöksestään,
ei Samuli aina ole osaanu käyttäytyä korrektisti ja fiksusti,
Aira oli jotain siinä 30-40v siihen aikaan,,
en koskaan ole pitäny hänestä, hän on teeskentelijä, röyhkeä nuorena, omaa minää tuo esille aivan liikaa omahyväisesti, tyttärensä mollaamista aikoinaan kauhistelin,,- hyvässä kunnossa
Mitstä tyttären mollaaminen? En ole ikinä kuullut sellaista. Aira on kertonut avoimesti tyttärensä sairastumisesta ja siihen liittyvistä vaikeuksista ja sairaudelle ei voi mitään. Väärinkäsitystä.
Hyviä reseptejä hän antoi miten pysyä kondiksessa. Pitkät unet on perusta, liikuntaa ja oikeaa terveellistä ruokaa sopivasti. Siinä se on. Itsekin nuo hyviksi havainnut ja pyrin muistamaan joka päivä.
- saman huomasin
Sitten vei nuoren opiskelöijan Ekku Peltomäen, ei saanut Ekku parka edes lapsia kun niin vanhan akan nai.Jäi opinnotkin kun piti frouvvaa palvella.
- .
Eiköhän Ekku ollut ja on ihan pätevä tekemään omat päätöksensä.
Turha meidän on täällä taivastella.
- niin, siinä on
kyllä pahansisuinen nainen joka puhuu millon mitäki, , milloin lapsuutesa onnelisuudesta kuten nyt teki ja aikasemmi sitten juuri päinvastoin on puhunut. Itseään tuo esiin aivan mahottomasti aina. Mannerheimia on sanonut yli kaiken ihanteenaan pitäväsä.
- *Kukkahame*
Aira Samulin on rautaa, sellaista jolla on määränpää eikä risteile sinne tänne, on hyvien asioiden eteen päin viejä monessa.
Minusta Aira on henkilönä tosi monipuolinen, tietää asioista ja muuntumiskykyinen, ilossa ja surussa osaa olla mukana, pitää asiat koossa eikä sekoile sanoissaan.
Pitkiä ovat Airan viikot ja matkustelee rajojemme ulkopuolelle.
Eihän kaikki voi tykätä kaikista, mutta minä kyllä fanitan Airaa, aidosti.
Kauan eläköön Aira! - susmorsian ek.
Voi hyvänen aika, aina olen tykännyt Aira Samulinista, rohkea ja omaitse-nainen.
Miten kauniit kädetkin hänellä. Minusta on suurempi arvostuksen osoitus kuin kauniit kasvot,esimerkiksi tuo, jos mies sanoo naiselle...sinulla on kauniit, elämännäköiset kädet.
Miksi pitää aina morkata ihmisiä, joita ei edes tunne, kuten tuolla edellä. Lapsuutensa onnellisuudesta puhui, koska ristiriidat ajan myötä unohtuvat yhä enemmän...eikös niin pidä mennäkin.
Jäi jostain ohjelmasta mieleeni, ei siis omaa keksintöäni, että ainoa mahtava hautapaikka on omaistemme muistoissa. Ei siis tarvita hienoja hautapaasia, hautaa yleensäkään...vapaana tuhka luontoon, mihin kuulummekin. - Katso peiliin sus
ja kysy: " Miksi pitää aina morkata ihmisiä, joita ei edes tunne, kuten tuolla" ... toisessa ketjussa ? DDDDDDD
Ja miksi sinun pitää aina kehua itseäsi???- karaktäärin
Minäkin katson aina ihmisten käden muotoa, se kertoo paljon!
- ...
Kukapa ei kissanhäntää itse nosta täällä? Yhteisön pitäisi jättää rauhaan itse henkilö mielipiteen takana, se on palstan
s ä ä n t ö j e n v a s t a i s t a . - Susmorsiamelle:
Nautit varmaan tästä, ehkä itse oletkin tuo:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10866619#comment-56876814-view - Häijylle
Susmorsiamelle: kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10866619#comment-56876814-viewKarmeaa kertakaikkiaan, hyi hitto! miten ilkeää susmorsiamelle kohdistettua omaa häijyyttä!
Sus'in kommentti on sekä järkevä, että sydämellinen, noinhan ihminen toimii,..unohtaa vaikeat asiat, joita Aira Samulinillä on ollut tarpeeksi elämässä, ilman mollaustakin.
Tosi pirullista syyttää äitiä lapsen tulevasta skitsofreniasta, huh, ei ole kaikki kotona sillä henkilöllä totisesti! Häijy kun piru itte! - sammaa mieltä
Häijylle kirjoitti:
Karmeaa kertakaikkiaan, hyi hitto! miten ilkeää susmorsiamelle kohdistettua omaa häijyyttä!
Sus'in kommentti on sekä järkevä, että sydämellinen, noinhan ihminen toimii,..unohtaa vaikeat asiat, joita Aira Samulinillä on ollut tarpeeksi elämässä, ilman mollaustakin.
Tosi pirullista syyttää äitiä lapsen tulevasta skitsofreniasta, huh, ei ole kaikki kotona sillä henkilöllä totisesti! Häijy kun piru itte!Tuon linkin ja osoitus susmorsiamelle paljastaa tuon niljakkaan palstahäirikön sairasmielisen sisuksen. Tätä on ollut täällä tänään paljon, tosi kieroa ja sairasta touhua.
Susista ei linkissä sanaakaan, mutta tuollaisessa kai tämä tunnettu niljakkeemme itse pyörii. taitaa kohta seota. - susmorsian ek.
Susmorsiamelle: kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10866619#comment-56876814-viewEi ole tapanani vanhoihin juttuihin puuttua, mutta nyt vasta kun luin tuon vinkin, osoittaa se, että pahasti olet vinksahtanut. Surua, mutta myös pelkoakin tuottaa ajatustesi sisältö.. Ja kun tässä syksyn mittaan on selvinnyt, kuka olet, vielä enemmän surettaa, huonosti ovat asiasi.
Toivottavasti ymmärrät hakea apua. En minä iloitse ihmisen huonosti voimisesta, kun itsekin niin paljon olen kokenut, mutta selvinnyt. Muuta en osaa sanoa. - susm.
susmorsian ek. kirjoitti:
Ei ole tapanani vanhoihin juttuihin puuttua, mutta nyt vasta kun luin tuon vinkin, osoittaa se, että pahasti olet vinksahtanut. Surua, mutta myös pelkoakin tuottaa ajatustesi sisältö.. Ja kun tässä syksyn mittaan on selvinnyt, kuka olet, vielä enemmän surettaa, huonosti ovat asiasi.
Toivottavasti ymmärrät hakea apua. En minä iloitse ihmisen huonosti voimisesta, kun itsekin niin paljon olen kokenut, mutta selvinnyt. Muuta en osaa sanoa." Nikkiensä" vaihtelijalle tässä ketjussa osoitettu viestini, vaikka kyllähän kai ilmenee muutenkin.
- Lorena*
Kuluvathan päivät nopsemmin hoitokodeissa kun on hauskaa ohjelmaa. Ihmettelen usein kun ihminen vanhenee luullaan ettei hän tarvitse kun kuunnella Sanaa. Sanat ovat muotoiltu toiveiden puistomaisuuden kaipailun yläkerran kotiin. Harvoin on joku kansanlaulu tuokio kitaran rämpytyksellä.
Aira Samulin ja Pirkko Laakso ovat oikealla asialla kun käyvät viihdyttämässä hoitokotien asukkaita. Kun on pirteä esiintyjä, pirteyttä tulee kuulijoiden elämään, päivä ei tunnu ikuisuudelta. Enempi näitä esiintyjiä - positiivisuuden lähettiläitä. - tursus
Katsoiko kukaan eilen telkasta elämää torontolaisessa vanhainkodista?
Mielestäni hyvä juttu - Lorenalle kyssäri
Mitä tarkoittaa lauseesi:
"Sanat ovat muotoiltu toiveiden puistomaisuuden kaipailun yläkerran kotiin."
???- Lorena*
kyssäri @
Sanat ovat muotoiltu kaipuun toiveesta yläkerran puistomaiseen kotiin.
Olen pahoillani virheellisestä lauserakenteesta. Aina roiskuu kun rapataan, minulle tulee virheitä niinkuin huomaat.
- en idä Airasta,
Aira Samuli on ikuisesti ollu teenäinen teeskentelijä, itseään korostava kaikissa tytätään koskevissa jutuissa vastenmielisesti " piilo kehunu " itteään kaikessa,
rehellinen mielipide on, Aira itse on sairaampi kuin hänen tyttärensä, hän on huonolla elämän tavallaan vahingoittanu tytärtään nuorena,
aiivan turha puolustella ei onnistu,,
henkiset sairaudet on aina ympäristön aiheuttamia, jo kohdussa lapsi voi vahingoittua pahan äidin aiheuttamista, tupaklla , viinalla , lääkkeillä, ym myrkyillä,,,- lukija parat
Eihän tuossa ole mitään järkeä! Niin freessi kun 85 vuotias Aira Samulin on, mites ne nyt niin huonot elämäntavat olis olleet???
Mieti vähän, ettet paljasta kaikkea omaa mädännäisyyttäsi!
Tämän kuluvan elokuun uutisissa kerrottiin, että Suomessa on yli miljoona 65v täyttänyttä henkilöä. Onhan tätä ikääntymisasiaa puitu paljonkin viimeaikoina.
- Lorena*
Kuulin saman tiedotteen TV:stä, mikä huikea määrä! Nyt ne suuret ikäluokat rynnivät ansaitulle eläkkeelle. En ole seurannut joko eläkeiän kynnystä olisi nostettu muutamia vuosia ylemmäksi.
Maksatuksessa on huomioitava jokainen joka eurosta on maksanut pikkuhiljaa tulevaa eläkettä sotu-maksussa. Eläkkeellä ollessa jokainen maksaa edelleen veroja entiseen malliin tuloistaan.
Aira Samulin on edelleen hyvin elinvoimainen monella tavalla, paitsi liikunnallinen myös pää toimii mallikkaasti, ei pidä kynttiläänsä vakan alla. Toivon olevani tämän loppuneljänneksen kunnossa, suurin toiveeni on, että pää pelaisi hyvin hamaan loppuun saakka ja olisin jotenkuten siedettävä henkilö lähipiirissä.
Kaikille palstalaisille hyviä eläkepäiviä, kukin viettäköön omalla tavallaan, mutta ilo pintaan vaikka syvän märkänis, kuten täällä Karjalassa sanotaan.
Aira Samulin on ihana.
Ajatelkaa, ikää85 vuotta. Ei Hän ole varmastikaan kovin huonoa elämää nuorena viettänyt.
Katson mielelläni telkusta kaikki ohjelmat joissa Aira esiintyy.- Atolfia
Eiköhän tuo Airan tyttären skitsofrenia ole peräisin geeneistä. Airan ensimmäinen mies oli henkisesti sairas, joten turha Airaa on syyttää. Hyvin hän on tyttärensä hoitanut. Käy usein hoitokodissa ja minusta hän puhuu miellyttävästi tyttärestään.
Kuka meistä on virheetön? Paras katsoa ensin malkaa omasta silmästä ja alkaa sitten kaivella toisten vikoja.
Suuri suru oli Airalle tuoi tyttären sairastuminen. Onneksi hän on saanut terveitä lapsenlapsia ja taisi mainita olevan jo yksi lapsenlapsenlapsi, joten Airaa on siunattu isolla perheellä.
Toivotan hänelle jaksamista ja elonpäiviä, jotta voi olla tyttärensä tukena hoiva- kodissa mahdollisimman kauan, kuten Aira ohjelmassa toivoi. - .
Kaikki ei ole sitä miltä näyttää, Airassa on jotain hyvin vastenmielistä, teennäistä, oliko mies sairas vain Airan mielestä, hymm,,
skitzifrenia ei ole periytyvä sen aiheuttaa ympäristö, myrkyt ym tekijät. - et vetoa kehenkään!
Onko itselläsi kokemusta? Lähipiirissä, taidatpa vain olla kateellinen elämässään upeasti selviytyneelle Airalle, kaikista haasteista huolimatta on sälyttänyt uskonsa ihmisyyteen!
Sinä olet siitä kaukana kaunaisuutesi ansiosta, vanhaan yritteliääseen ihmiseen, joka on totta tosiaan ollut muuntautumiskykyinen!!!
Onhan se kova pala niellä DDDD kaltaisellesi ! - av
100% oikeassa, sillä me olemme kuolevaisia me kaikki ja se hetki on oma kohtainen kaikille.
Toivon eläväni kotona tai jossain kuollen..... - täysillä elän
Niinhän me kaikki, mitäpä se hetki on muuta kuin eroa elämästä tästä,...emmekä edes tiedä mitä sen jälkeen:)
Vaikka ei mitään olisikaan, sanoisin lähtiessäni: Olipa upeaa saada kerran elämä !- av
Lähtiessä ei ole puhetta vai tyhjennys elämästä ja tätä tiede tutkii.
Olen nähnyt.
- Tuoksuvat rintsikat
Kuva Airasta,jossa hänellä minihame ja musta läpinäkyvä pusero jonka alla ohuet mustat pitsirintaliivit hänen ihanilla rinnoillaan,saa tällaisen viisikymppisen ukkomiehen yhä uudestaan masturboimaan. Seksikäs pakkaus tosiaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262668
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562137Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241721- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891055
- 90979
- 128931