Meillä luottamusmies ei tee töissä mitään. Puhuu vain niin että räkä lentää. Tulee töihin aamulla 5 aikaan ja klo 9 on liuennut kotiin. Epäkohtiin ei puutu eikä kuuntele työntekijää. Ei tee ilta- tai yövuoroja, eikä kyllä samoja töitäkään kuin me muut -mitä nyt joskus kun äkillisesti joku sairastuu ja ei saada tuuraajaa, niin joutuu tämäkin töihin.
Onkohan kyseessä kätyri? Tuntuu että työnantaja on ottanut sen muka luottamusmieheksi ja se kavaltaa nyt työntekijää ,jotta saa itse korvaukseksi palkan tekemättä mitään. Ilmiö sama kuin rakennusvalvonnassa, että maksamalla saa nimet paperiin ja lainmääräämän pykälän kuntoon, mutta varsinaista valvontaa ei tehdä fyysuaesti.
Tulee varmaan muuten halvemmaksi maksaa luottamusmiehelle palkkaa turhasta kuin se, että luottamusmies tekisi velvollisuutensa.
Onko kyseessä työnantajan kätyri? Petos?
Kuka maksaa luottamusmiehen palkan?
6
1692
Vastaukset
- ?????????????
Taidat nyt kirjoittaa puppua, sillä eikös liittoon kuuluvat työntekijät ihan itse valitse luottamusmiehensä?!
- eiiiiiiii
Periaatteessa kyllä, käytännössä aina EI.
- äänestäjä äänestää
siis,mitä? kyllä työntekijät itse valitsee luottamusmiehensä. työnantaja maksaa palkan . riippuen yrityksen työntekijöiden määrästä luottamusmies saa tehdä tietyn tuntimäärän luottamustehtäväänsä työajalla.
jos valittuna on henkilö joka väärinkäyttää asemaansa,niin työnantaja ei voi tehdä asialle juurimitään. siis maksaa vaan palkan. työntekijöillä on vapaus valita oma luottamusmiehensä. seuraavalla kerralla kannattaa miettiä kuka valitaan ;) - entiiätiiäen
asia on niin, että työnantaja eniten kärsii siitä, että työpaikalla ylipäätään on luottamusmies. luottamusmiehen tulee aina olla työntekijöiden etua ajamassa kaikessa, tuntea lakipykälät ja ammattiliiton asiat sekä työsopimukset. Siten, että luottamusmies on tavallaan ammattiliiton edustajana sekä pääpäsmärinä firmassa. Sen tulee tuntea teoriasa myös muiden työntekijöiden keskipalkkaus.
Nyt jos tälläinen räkänokka, joka ei tee muutakuin pyyhkii räkää on luottamusmiehenä kannattaa olla liittoon yhteydessä tai keskustella luottamusmiehen kanssa asiasta yhdessä tuumin koko työntekijöiden voimin.- Monenlaista on
Eräässä paikassa luottamusmies, työsuojeluvaltuutettu (vaimikälieolikaan), yms oli määritelty aika jännästi: esimies, 2.esimies jne... noh, siinä paikassa nyt oli muutenki kaikki persiillään, lähinnä hajota ja hallitse -taktiikkaa käytettiin esimiestaitoja korvaamaan.
- kvnjkdfvnjfknjvndf
Meidän duunipaikalla luottamusmies on valinnut itse itsensä. Liiton jäseniä ei kutsuttu vaaleihin. Liekö vaaleja edes pidetty.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan493202Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282919- 1212336
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111346
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802