En suosittele ulkomaalaista puolisoksi

....................

En ymmärrä, miksi kukaan itseään kunnioittava nainen alistuu näihin ulkomaalaisliittoihin (hyviäkin on, mutta erittäin harvassa ja en puhu niistä). Ihan turha leimata suomalaisia miehiä alkkiksiksi ja huonotapaisiksi, mielestäni aika monet ovat satakertaa varmempi valinta naisen turvaksi ja lasten elättäjäksi. Olen itse seurstellut aiemmin monta kertaa, mm. kosovolaisen ja arabin kanssa ja tuntenut lukuisia ulkomaalaisia miehiä. Komeitahan he ovat, mutta heihin ei voi oikeasti luottaa millään.. Minusta tuntuu, että monet eivät edes arvosta suomalaista naista. Olen itse kivannäköinen ja "nuori", joten suhteissa ei ollut sellaista ns. rahallista hyväksikäyttöä- eivät hyötyneet minusta. Toinen paljastui, että oli naisimisissa suomalaisen 32-vuotiaan kanssa, petti häntä minun kanssani (en siis tiennyt tästä naisesta ollenkaan ja uskokaa, en koskaan olisi varatun miehen kanssa) ja rukoili minua kanssaan naimisiin, olisi halunnut olla kanssani- oli siis jo naimisissa tämän toisen kanssa. Mies eli tämän naisen rahoilla ja iski koko ajan muita naisia, nainen oli hyvin koulutettu suomalainen nainen. En tavannut häntä enää, kun sain kuulla tästä naisesta.

Toisen tapasin myöhemmin ja oli erittäin hyvin koulutettu arabi ja Suomessa suuressa it-alan yrityksessä töissä. Tämä mies maksoi kaiken ja käytti aika paljon rahaa minuun.. Olisi myös halunnut naimisiin ja perustaa perheen (hänellä siis pysyvä oleskelulupa työn puolesta) ja en usko, että minusta ns. hyötyä olisi saanut. Vilpittömästi halusi varmaan perheen. Mutta oli ihan sekopää! Mies oli mustasukkainen ja ei ollenkaan integroitunut suomalaiseen kulttuuriin, ei tuntenut suomalaisia eikä puhunut kieltä ollenkaan (pelkkää englantia). Kuvitteli itsestään ihan hirveästi, piti suomalaisia miehiä pelkkinä seksin perässä juoksijoina ja hänellä oli kova vastakkainasettelu suomalaisissa naisissa; oli ns. huonoja naisia ja hyviä naisia. Alkoa ei käyttänyt. Kaikki liittyi häneen, saattoi suuttua yhtäkkiä ja syyttää minua huonosta illasta vaikka kaikki olisi mennyt täydellisesti. Olisi halunnut, että lapsistamme tulee muslimeja ja kokkaisin joka päivä hänen lempiruokaa.. No. lähdin nopeasti kävelemään ymmärrettävästi.

Olen seurustellut parin ulkomaalaisen miehen kanssa heidän lisäkseen, uskon että syynä on kun olen itse suomalaiseksi aika tumma ja kivannäköinen, niin tietysti olen heihin törmännyt. Minut on myös otettu aina ns. tosissaan, koska en harrasta irtosuhteita. Mielestäni kaikki ulkomaalaiset miehet, jotka olen tavannut ovat olleen enemmän tai vähemmän tunnevammaisia. Kun ihminen tulee köyhistä tai köyhemmistä oloista kuin me, on hänellä erinäköinen visio elämästä. Rakkaus on aika monissa kulttuureissa ylellisyyttä ja elämä on keskiluokankin keskuudessa kädestä suuhun elämistä. Pitäisi ymmärtää, että ei tällaisen ihmisen kanssa voi lähteä suomalainen ns. tasavertaiseen suhteeseen, kun asetelma valmiiksi on niin eriarvoinen.

Tapasin kaksi vuotta sitten suomalaisen miehen, samanikäisen kuin minä ja hän opiskelee ja on työssä. Mies kokkaa ja tiskaa, haluaa lapsia ja on perhekeskeinen. Käy silti poikien kanssa ulkona eikä ole mikään tuppisuu. Hän tuo elannon kotiin ja antaa minulle rahaa välillä, ostelee lahjoja. On erittäin uskollinen ja tutustutti minut heti perheeseensä ja sukuunsa sekä ystäviin, ei piilotellut mitään. Kaikki on NIIN helppoa kun olemme samasta kulttuurista, ymmärrämme toisiamme niin hyvin. Mies arvostaa ja kunnioittaa minua ja naisia yleensäkin ja on selväjärkinen, ihan erilainen kuin ulkomaalaiset. Kaiken lisäksi mies on tosi pitkä, komea ja ihana.. Suomalaisissa miehissä on ihan todellisia helmiä ja tavallisia ns. kunnon miehiä.. Nyt odotamme lasta ja mies on jo nyt todistanut olevansa täydellinen isä, niin henkisesti tukemalla minua ja avustamalla minua, olemalla läsnä.. Myös taloudellisesti; ostanut kaikki lapselle valmiiksi mitä ulkomaalaiset harvoin tekee... Mies ei koskaan suutu tai lähde ovet paukkuen, keskustelee rauhallisesti ja saattaa mököttää tunnin, se siitä. Kannattaa harkita tarkkaan jos sortuu ulkomaalaiseen.

77

4479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No joh!

      Sen verran tasa-arvoa tähäkin väkisin väännettyyn aloitukseen yhden yksilön seikkailuista ulkomaalaisten miesten kanssa, että pakko kysyä, miten sitten suomalaisten miesten liitot ulkomaalaisten naisten kanssa?

      Ja mitä se ulkomaalaisuus ylipäätään vaikuttaa suhteen toimimiseen tai toimimattomuuteen? Kyllä siinä ihmisten persoonalliset ominaisuudet ratkaisevat. Sinä nyt vaan satuit löytämään itsellesi passelin kumppanin suomalaisesta miehestä, joku toinen löytää oman puolikkaansa jostain muualta.

      • ¨¨¨¨'''''''''

        No eikös se ollut yhden keksitty väkerrys, missä ylistettiin suomalaista naista parhaaksi taannoin, eikä valehtelullakaan ollut mitään rajaa. Siinä loisteliaassa spityksessä suomalaista tehtiin siveyden sipuleita, raittiuden edelläkävijöitä ja moraalin soihdunkantajia. Vaatii lukijalta aikamoista postiivisuutta et sen sepityksen saattoi parhaalla tahdollakaan uskoa, joten tämä aloitus mikä tehtiin nyt kelpanee palstan genreen oikein hyvin, eli protesti äänet hiljaisiksi.


      • Ja sitäpaitsi

        ton on pakko olla provo. En tunne yhtään suomalaista miestä joka olisi niin ihana, että haluaisin asua sen kanssa. Suomalaisen naisen kanssa asunut ja ollut naimisissa, vois kyllä sanoa samoin. Suomalainen mies ei koskaan voi olla niin ihana kun sanoit. Käy töissä, tekee kotitöitä ja hoitaa lapsia. Provo mikä provo. Ainoastaan afrikkalaistaustaiset miehet voivat käydä töissä, tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Onneksi suomi-24 palsta näyttää tien ja totuuden. Selvittää suomalaisten sielunmaiseman tyhjentävästi. Aika runoilijoita olemme näin tuppisuu kansaksi.


    • voi rähmä

      Se että aloittaja tai joku muu on kykenemätön löytämään itselleen oikean puolison kertoo hänen omasta vajavaisuudesta eli siitä ettei osaa arvioida ihmisiä tai mahdollista tulevaa puolisoaan. Siihen kuuluu myös kulttuuritaustan selvittäminen, kuten se että joissakin arabikulttuureissa nainen joka antaa maata itsensä enne avioliitoa on hu-ra, puhumattakaan pukeutumisesta. Toisinaan vääräuskoista voi naruttaakkin koska se katsotaan oikeudeksi.

      Kultturieroista pitää tietää jos suhteen aloittaa. Toisekseen on hankala määritellä mikä on oikein koska heidän kulttuurissaan oikein on täällä väärin. Moraalisesti ajatus esiaviollisesta seksitä on jopa tiukemassa kunniamielessä joissakin arabimaissa selvästi parempi. Itse ymmärrän esiaviollisen seksin mutta jos jollakin on seksisuhteita enemmän kuin viisi alkaa heräämään kysymys kuinka helposti kapsataa. Mutta tuokin on joidenkin mielestä tiukkapipoista mutta kysymys onkin minun arvoista ja elämästä.

      Jokaisen pitäisi tetää suomalainen tasa-arvo mikä on jo viety äärimmilleen. Arabimaissa usein mies on se joka kaapinpaikan näyttää ja roolitus siitä mitä kukin tekee selkeä. Aasiassa myös samoin mutta tuolla jaolla ei ole negatiivista sävyä kuten täällä vaan määrätyt asiat kuuluvat usein naisillle ja miehille. En myöskään kannata suomalaista tapaa jossa on kunniakysymys ettei toinen vaan joudu tekemään toisen puolesta sellaisia asioita mitkä perinteisesti kuuluvat toisellle sukupuolelle. Tuo on hyvä pohja tappelulle ja avioerolle.

      Niin että petti sinun kanssasi puolisoaan? -Menitkö nopeastikkin sänkyyn? Kas kun minä menin ulkomaalaisen puolisoni kanssa sänkyyn vasta kun olimme naineet toisemme. Sitä ennen on aikaa oppia tietämään kenen kanssa on tekemisissä.

      Kannattaa myös muistaa miten moni suomalaisavioliitto hajoaa.

    • joskus näin

      jaa. minun israelilainen kihlattunikin käy töissä, tiskaa ja kokkaa parempaa ruokaa kuin minä mutta aina kehuu ruokiani, vaikkei ne olisikaan niin ihmeellisiä.

      hän haluaa lapsia joskus tulevaisuudessa niinkuin minäkin, hän on uskollinen, olen ystäviä hänen perheensä kanssa facebookissa vaikka tapaan heidät virallisesti vasta kuukauden päästä, kun matkustetaan israeliin.

      mies ei yritä muuttaa minua tai kontrolloida minua ollenkaan. pukeudun miten haluan, käyn baarissa kavereiden kanssa, syön kaikkia ruokia (mieskin syö sianlihaa, koska hän on ateisti) ja kaikki on valehtelematta NIIN helppoa ja ymmärrämme toisiamme, vaikka kasvoimme hyvin erilaisissa kulttuureissa.

      minunkin mies on pitkä, komea ja ihana.

      • Shalomm

        Israelilainen mies ei tule köyhistä oloista. Ei ole kehitysmaan asukki. Painii ihan eri kategoriassa muiden ulkomaalaisten miesten sarjassa. Samaa mieltä joskus näin kirjoittajan kanssa. Ovat hyviä, tasa-arvoisia miehiä.


      • mies32
        Shalomm kirjoitti:

        Israelilainen mies ei tule köyhistä oloista. Ei ole kehitysmaan asukki. Painii ihan eri kategoriassa muiden ulkomaalaisten miesten sarjassa. Samaa mieltä joskus näin kirjoittajan kanssa. Ovat hyviä, tasa-arvoisia miehiä.

        "muiden ulkomaisten".

        Tiedätkö, että on niitä muitakin ulkomaita kuin Israel, joissa elintaso kunnossa? Ja kehitysmaistakin löytyy miljoonia keskivertosuomalaista rikkaampia.


      • ja sinä sitten

        Mikäs tuomari sinä olet sanomaan kenestäkään mitään ?


      • uusivuosi!

        mistä näitä löytää?;))


    • Ulkkiksen vaimo

      "Mielestäni kaikki ulkomaalaiset miehet, jotka olen tavannut ovat olleen enemmän tai vähemmän tunnevammaisia. Kun ihminen tulee köyhistä tai köyhemmistä oloista kuin me, on hänellä erinäköinen visio elämästä."

      "Komeitahan he ovat, mutta heihin ei voi oikeasti luottaa millään." "Olen itse kivannäköinen" "olen itse suomalaiseksi aika tumma ja kivannäköinen" "Kaiken lisäksi mies on tosi pitkä, komea ja ihana.. "

      Yleensäkin ihmiset jotka pitää köyhiä alempiarvoisina ihmisinä, tuijottelee itserakkaasti peiliin ja juoksee komeiden miesten perässä, voi pinnallisilla arvoillaan löytää aika paljon miehiä jotka ovat pelkkää kuraa.

      Tämä taas ei liity ulkomaalaisuuteen mitenkään, vaan on tilastollinen fakta. AP:lle pärstä on ilmeisen tärkeä parinvalinnassa, ei pidä ruikuttaa jos ei ole arvioinut alussa kumppanin sopivuutta itselle muutoin kuin komeuden perusteella.

    • Chom chom

      No, minut voi varmaan sitten kuitata harvana poikkeuksena. En ole "alistunut ulkomaalaisliittoon" tai "sortunut ulkomaalaiseen" vaan olen valinnut puolisoni ihan itse. Ja puolisoni valitsi minut omasta tahdostaan.

      Miksi edes haluaisin suhteeseen miehen kanssa, joka ei arvostaisi mua? Olen tavannut ihmisiä, niin ulkomaalaistaustaisia kuin suomalaisia, jotka pelaavat ihmissuhteilla ja toisten tunteilla, mutta myös aivan ihania ihmisiä. En koe tarvetta mollata suomalaisia miehiä, mutta nykyinen aviomieheni täyttää täysin kriteerini rehellisyydestä ja luotettavuudesta. Mieheni on kotoisin köyhemmistä oloista, mutta sitäkin vahvempana hänellä on näkemystä koulutuksen ja työnteon merkityksestä. On silti väärin kuvitella, että rakkaus olisi siksi mahdotonta.

      Mieheni kokkaa ja tiskaa, on saanut lapsia kanssani, vaihtoi vaippoja ja nukutti, on perhekeskeinen eikä mikään tuppisuu. Isänä hän on mahtava. Täydellisiä vanhempia en usko olevan olemassakaan, aina on kasvun paikkoja.

      Miehelläni on vahva tunne siitä, että hän on vastuussa musta ja lapsista, niin taloudellisesti kuin henkisesti. Että meillä on kaikkea, mitä tarvitsemme ja että olemme onnellisia. Onnea ei voi vain rahalla ostaa. Elämä on turvallista, kun jaamme samat käsitykset parisuhteesta, vanhemmuudesta ja sitoutumisesta. Tiedämme, että haluamme molemmat tehdä töitä tämän perheen eteen.

      Mieheni ei tosin ole pitkä, ei todellakaan, mutta komea ja ihana muuten!

      • hthrr

        Ei miesten hyvyyttä voi katsoa aina samalla mittapuulla eikä sitä, miten huolehtii perheestä. Esim mun isä ei yleensä kokannut tai tiskannut tms, vaan hän huolehti muuten perheen taloudesta, toi ruokaa ja rahaa kotiin. Eikä hänen työpäivänsä olleet se tavallinen 8 h päivässä, vaan se oli huomattavasti enemmän. Hän oli maanviljelijä ja karjanhoitaja, johtui siis työstä. Hirveän paljon oli siis poissa sisältä, ulko- ja navettatöissä. Nyky-yhteiskunnassa on hieman eri asia, kun työpäivät 8 tuntia tai jopa vähemmän ja työttömäthän joutaa oma-aloitteisesti kodista huolehtimaan.


    • Hiljaa hyvä tulee

      Ei kannata yleistää. Aloittajalla on ollut huonoja kokemuksia ulkomaalaisten miesten kanssa, mutta jos itsekin olisin kipittänyt karkuun heti kun kulttuurierot törmäsivät ja mies mielestäni odotti minulta ihan käsittämättömiä asioita (siis juurikin vastusti tasa-arvo-ajattelua, oli vahvasti "miesten töiden ja naisten töiden" kannattaja, oletti etten väittäisi vastaan ja omaisi vahvoja mielipiteitä, koska naiset kotimaassa eivät niin tee jne) niin tuskin minulla tänä päivänä olisi hienoa ja tasa-arvoista suhdetta irakilaisen miehen kanssa.

      "Maassa maan tavalla" ei onnistu keneltäkään ensimmäisten parin kolmen vuoden aikana. Kun elää ja asuu ulkomaalaisessa yhteiskunnassa, niin uudet tavat ja ajattelu tulevat pikkuhiljaa ajan kanssa. Tuskin mieheni osaa sanoa (en minäkään) missä vaiheessa hänen ajattelutapansa alkoi muuttua, kaikki kun on asia kerrallaan ja tapauskohtaisesti muuttunut hissun kissun. Samoin on parilla tuttavapariskunnalla, joista siis mies on ulkomaalainen. Eka puoli vuotta-vuosi ei kerro vielä oikeastaan ollenkaan että tuleeko suhde onnistumaan, tai millainen mies oikeasti on. Sehän on vasta sitä alkuhuumaa! Tottakai miehellä, joka tulee eri kulttuurista, on aluksi tietynlaiset odotukset ja mielikuvat siitä millainen tyttöystävän tai vaimon tulisi olla. Siksipä moni niitä sääntöjään aluksi lateleekin. Jos tunteet kuitenkin ovat aitoja, niin mies hyväksyy kyllä naisensa sellaisena kuin hän on, ja muutosyritykset lakkaavat pikkuhiljaa.

      • Chom chom

        Meillä kaikilla on omasta lapsuudenkodista ja ympäröivästä kulttuurista syntyneitä käsityksiä ja odotuksia parisuhteesta ja perhe-elämästä. Saman kulttuurin sisälläkin näitä käsityksiä ja tottumuksia on hurjasti erilaisia.

        Se, että on kotoisin jostakin kultuurista, ei tarkoita, että kritiikittä hyväksyisi kaikki siihen kulttuuriin (muka) kuuluvat tavat. Ehkä joskus käy niinkin, että päinvastoin hakee tietoisesti jotakin erilaista ja on valmis heiluttamaan myös omia käsityksiään? Oma mieheni on tietyssä mielessä kokenut saavansa enemmän vapauksia suomalaisen vaimon kanssa, kun kaikki ei menekään totutun kaavan mukaisesti.

        Meillä pitkän suhteen "salaisuus" on kai ollut se, että mitään ei voi pitää itsestäänselvänä. Ollaan puhuttu paljon, vaikka yleisellä tasolla voisi sanoa, että molempien kulttuurissa ongelmista vaikeneminen on se tutumpi malli. En millään voisi hyväksyä puolisokseni miestä, joka lähtökohtaisesti ajattelisi naisen olevan alempana tai tyhmempi tms., mutta voin keskustella siitä, mitkä ovat miehen tai vaimon roolit.

        On helppoa ajautua peliin ja luulla, että suhteessa on kysymys asemien valtaamisesta ja säilyttämisestä. Vaikeampaa mutta pidemmällä tähtäimellä kannattavampaa on nähdä erimielisyyksien yli. Puolisoiden ei pitäisi nähdä toisiaan vihollisina, jotka rajoittavat toistensa elämää, vaan kumppaneina, jotka ovat menossa samaan suuntaan. Jos on rakkautta, kiintymystä ja tahtoa, silloin yleensä löydetään keinotkin.


      • Hiljaa hyvä tulee
        Chom chom kirjoitti:

        Meillä kaikilla on omasta lapsuudenkodista ja ympäröivästä kulttuurista syntyneitä käsityksiä ja odotuksia parisuhteesta ja perhe-elämästä. Saman kulttuurin sisälläkin näitä käsityksiä ja tottumuksia on hurjasti erilaisia.

        Se, että on kotoisin jostakin kultuurista, ei tarkoita, että kritiikittä hyväksyisi kaikki siihen kulttuuriin (muka) kuuluvat tavat. Ehkä joskus käy niinkin, että päinvastoin hakee tietoisesti jotakin erilaista ja on valmis heiluttamaan myös omia käsityksiään? Oma mieheni on tietyssä mielessä kokenut saavansa enemmän vapauksia suomalaisen vaimon kanssa, kun kaikki ei menekään totutun kaavan mukaisesti.

        Meillä pitkän suhteen "salaisuus" on kai ollut se, että mitään ei voi pitää itsestäänselvänä. Ollaan puhuttu paljon, vaikka yleisellä tasolla voisi sanoa, että molempien kulttuurissa ongelmista vaikeneminen on se tutumpi malli. En millään voisi hyväksyä puolisokseni miestä, joka lähtökohtaisesti ajattelisi naisen olevan alempana tai tyhmempi tms., mutta voin keskustella siitä, mitkä ovat miehen tai vaimon roolit.

        On helppoa ajautua peliin ja luulla, että suhteessa on kysymys asemien valtaamisesta ja säilyttämisestä. Vaikeampaa mutta pidemmällä tähtäimellä kannattavampaa on nähdä erimielisyyksien yli. Puolisoiden ei pitäisi nähdä toisiaan vihollisina, jotka rajoittavat toistensa elämää, vaan kumppaneina, jotka ovat menossa samaan suuntaan. Jos on rakkautta, kiintymystä ja tahtoa, silloin yleensä löydetään keinotkin.

        Viisaita sanoja. Minun mieheni on myöntänyt, ettei edes tiedä miten jotkut asiat menisivät omanmaalaisen vaimon kanssa. Hän ei oikeasti tiedä, että voisiko harrastaa suuseksiä, tai saavatko (odottavatko naiset edes) orgasmeja, tai onko puolisoiden välillä kumppanuutta, vai onko nainen enimmäkseen kodinkone. Nuokin asiat ovat niin yksityisiä, ettei hän kehtaa kysyä edes sisaruksiltaan, jotka asuvat ja elävät avioliitossa siellä kotimaassa. Uskoisin siis että monella tapaa miehelleni on luontevampaa olla suomalaisen naisen kanssa, koska on täällä jo niin kauan asunut ja meidän tapoihimme tottunut.


      • puhukaa,puhukaa
        Hiljaa hyvä tulee kirjoitti:

        Viisaita sanoja. Minun mieheni on myöntänyt, ettei edes tiedä miten jotkut asiat menisivät omanmaalaisen vaimon kanssa. Hän ei oikeasti tiedä, että voisiko harrastaa suuseksiä, tai saavatko (odottavatko naiset edes) orgasmeja, tai onko puolisoiden välillä kumppanuutta, vai onko nainen enimmäkseen kodinkone. Nuokin asiat ovat niin yksityisiä, ettei hän kehtaa kysyä edes sisaruksiltaan, jotka asuvat ja elävät avioliitossa siellä kotimaassa. Uskoisin siis että monella tapaa miehelleni on luontevampaa olla suomalaisen naisen kanssa, koska on täällä jo niin kauan asunut ja meidän tapoihimme tottunut.

        Eihän kukaan afrikkalainen ukko koskaan muutu, jos ei asioista puhuta ääneen, ei ole mitään "tabuja" silloin, kun toinen tai joku osapuoli alistetaan mielivallalle. Kuten niiden kulttuurissa tytöt ja naiset.


    • sevmek_

      "Mies kokkaa ja tiskaa, haluaa lapsia ja on perhekeskeinen. Käy silti poikien kanssa ulkona eikä ole mikään tuppisuu. Hän tuo elannon kotiin ja antaa minulle rahaa välillä, ostelee lahjoja. On erittäin uskollinen ja tutustutti minut heti perheeseensä ja sukuunsa sekä ystäviin, ei piilotellut mitään."

      Kyllä tuo kuvaus käy minunkin ulkomaalaiseen mieheen :) perheen tosin olen tavannut vain internetin kautta, muuta sukua ja ystäviä muutenkin.

      Minulla on huonoja ja hyviä kokemuksia sekä ulkomaalaisista että suomalaisista miehistä. Suomalaiset miehet on pettäny mennen tullen ja palatessa.. tai sitten haluaa vain seksiä eikä sitoutua. Ulkomaalainenkin mies on minua pettänyt.. tai petti oikeastaan VAIMOAAN minun kanssa.. en tiennyt tästä vaimosta etukäteen.. samoin useampi Suomalainen naimisissa/kihloissa/pitkässä suhteessa oleva mies on tehnyt tuon saman.

    • En jaksa edes lähteä syvemmin analysoimaan, koska viestissäsi on noin 100 eri asiaa, joihin voisin lähteä kommentoimaan. Kommentoin tässä vain muutamaan asiaan nyt:

      "Toisen tapasin myöhemmin ja oli erittäin hyvin koulutettu arabi ja Suomessa suuressa it-alan yrityksessä töissä. Tämä mies maksoi kaiken ja käytti aika paljon rahaa minuun.."

      Jos olet olevinasi niin itsenäinen suomalainen nainen, joka ei miestänsä passaa jne., niin minkä sinusta tekee miehen rahojen vastaanottaminen mielestäsi? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen. Jos kyse olisi ulkomaalaisesta naisesta, itsenäiset suomalaiset naiset olisivat huutamassa huoraa kurkku suorana.

      "Mies oli mustasukkainen ja ei ollenkaan integroitunut suomalaiseen kulttuuriin, ei tuntenut suomalaisia eikä puhunut kieltä ollenkaan (pelkkää englantia)."

      Mitä suomalaiseen kulttuuriin integroituminen mielestäsi tarkoittaa? Miksi miehen ylipäätänsä pitäisi integroitua? Itse asun tällä hetkellä Suomen ulkopuolella, ja kyllä ihmettelisin, jos joku minulle tulisi valittamaan siitä, etten puhu maan kieltä tai ole muuten heidän mielestänsä tarpeeksi integroitunut. Suomalaiseen kulttuurin integroimattomuus ei tee ihmisestä sekopäätä, eikä edes vastenmielistä. Se, että mies ei tuntenut suomalaisia voi hyvinkin johtua siitä, että suomalaisiin on aika helvetin vaikea saada kunnon kontaktia, elleivät he ole humalassa. Mikä teki miehestäsi mustasukkaisen? Suurimmassa osassa maailmaa esim. naisten baareissa juokseminen ei ole hyväksyttävää. Se ei tee miehestäsi sairaalloisen mustasukkaista.

      "Alkoa ei käyttänyt."

      Siinäpä syy, miksi ei tuntenut suomalaisia. Voin sanoa, että kyseinen mies ei ole ainut, jolla on Suomessa ollut ongelmia suhteiden luomisessa. Itse kun muutin mieheni kanssa pois Suomesta, olemme kokeneet sosiaalisen elämän huomattavasti helpommaksi. Jopa minulle!

      "Olisi halunnut, että lapsistamme tulee muslimeja ja kokkaisin joka päivä hänen lempiruokaa.. No. lähdin nopeasti kävelemään ymmärrettävästi."

      Ymmärrät kai, että kyseinen arabi saattaa juuri nyt kirjoitella viestejä arabiankielisille keskustelupalstoille sekopää-suomalaisnaisista, jotka järkyttyvät siitä, että miehelle pitäisi laittaa tämän lempiruokaa? "Tapailin sellaista suomalaista naista, joka silminnähden järkyttyi siitä, kun mainitsin, että hänen tulisi laittaa minulle ruokaa... No, lähdin tietty aika nopeasti kävelemään!" :) Tällaista se on se monikulttuurisuus, plus sitten ihan yksilölliset erot...

      "Tapasin kaksi vuotta sitten suomalaisen miehen, samanikäisen kuin minä ja hän opiskelee ja on työssä. Mies kokkaa ja tiskaa, haluaa lapsia ja on perhekeskeinen. Käy silti poikien kanssa ulkona eikä ole mikään tuppisuu. Hän tuo elannon kotiin ja antaa minulle rahaa välillä, ostelee lahjoja."

      Tapasin kuusi vuotta sitten ulkomaalaisen puolisoni. Hän on viisi vuotta vanhempi kuin minä. Hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa, ja on töissä öljyalalla. Hän pitää kotia siistinä ja hoitaa kaikki miesten työt, on erittäin perhekeskeinen ja haluaa lapsia. Ei todellakaan käy poikien kanssa ryyppyreissuilla, ja käyttää muutenkin alkoholia vain juhlina ja aina sivistyneesti. Mieheni ei ole tuppisuu, hänelle ei kommunikointi ole mikään ongelma. Hän tienaa mukavasti rahaa, jotka meillä on ihan yhteisellä tilillä, eli hän ei niitä mitenkään yritä omia itselleen.

      "Kaikki on NIIN helppoa kun olemme samasta kulttuurista, ymmärrämme toisiamme niin hyvin."

      Toisesta kulttuurista tulevaa ihmistä voi ymmärtää aivan samanlailla, ellei paremminkin, jos vain tuntee kulttuurin. Minun on nykyään vaikea ymmärtää monia suomalaisia, vaikka samasta kulttuurista olemmekin.

      "Kannattaa harkita tarkkaan jos sortuu ulkomaalaiseen."

      Kyllähän sitä silloin aikanaan vähän harkitsikin, kun niin monet pelottelivat kauhukertomuksillaan. Kuitenkin ulkomaalaiseen sortuminen oli elämäni paras päätös. :)

      • Ruususen unta/ko?

        bedelia taisi jokin kirpaista aloittajan viestissä.Hellan lettas sentään,kun on ruusuista kuviointia viestissäsi.Jaa ihan sitten mahdottomuus mielestäsi se,että jotkin tietystä kulttuurista yms.vois pitää esim: vaik länsimaista naista "huonona naisena" tai et peräti noita aloittajan viestis olevia piirteitä joita kuvaili ei voisi olla ulkkismiehissä?! No voihan hyvä tavaton,kun sinulla sattuu olemaan "kelpo mies" niin silloin automaattisesti muutkin ulkkismiehet ovat sitä?

        Myönnetään et aika paljon hassuja kommelluksia oli kyseisen aloittajan viestissä,mutta myös piirteitä/seikkoja jotka on monillle tuttuja.Katsos kultaseni,kun aina se "sivistynyt kotikasvatus" tai kouluttautuneisuuskaan ei takaa sitä,että mies olisi kelpo mies kunnon käytös tapoineen saati ihanne puoliso olipa minkämaalainen hyvänsä tai olipa kulttuuri mikä tahansa kyseessä.Huvitti vain tuo tyylisi mikä kirjoituksestasi välittyi,että ulkomaalainen mies olisi vaan niin upeeta AINA kerrassaan hei daa. ei tietenkään näissä kouluttautuneissakaan juipeissa voisi olla niitä mätiä omenia.Toki sama pätee naisiin meissä naisissakin on niitä mätiä omenia ei väliä onko ammatti mikä tai kasvatus kotoa millainen ollut. Hyvää syksyä teille palstalaisille toivotan heips!


      • Pilkki11
        Ruususen unta/ko? kirjoitti:

        bedelia taisi jokin kirpaista aloittajan viestissä.Hellan lettas sentään,kun on ruusuista kuviointia viestissäsi.Jaa ihan sitten mahdottomuus mielestäsi se,että jotkin tietystä kulttuurista yms.vois pitää esim: vaik länsimaista naista "huonona naisena" tai et peräti noita aloittajan viestis olevia piirteitä joita kuvaili ei voisi olla ulkkismiehissä?! No voihan hyvä tavaton,kun sinulla sattuu olemaan "kelpo mies" niin silloin automaattisesti muutkin ulkkismiehet ovat sitä?

        Myönnetään et aika paljon hassuja kommelluksia oli kyseisen aloittajan viestissä,mutta myös piirteitä/seikkoja jotka on monillle tuttuja.Katsos kultaseni,kun aina se "sivistynyt kotikasvatus" tai kouluttautuneisuuskaan ei takaa sitä,että mies olisi kelpo mies kunnon käytös tapoineen saati ihanne puoliso olipa minkämaalainen hyvänsä tai olipa kulttuuri mikä tahansa kyseessä.Huvitti vain tuo tyylisi mikä kirjoituksestasi välittyi,että ulkomaalainen mies olisi vaan niin upeeta AINA kerrassaan hei daa. ei tietenkään näissä kouluttautuneissakaan juipeissa voisi olla niitä mätiä omenia.Toki sama pätee naisiin meissä naisissakin on niitä mätiä omenia ei väliä onko ammatti mikä tai kasvatus kotoa millainen ollut. Hyvää syksyä teille palstalaisille toivotan heips!

        Bedelia on pyörinyt tällä palstalla n. kymmenen vuotta hehkuttamassa onnea itä-äijänsä kanssa.

        Skeptinen voisi epäillä, että onnellisessa liitossa oleva ei jaksa kymmentä vuotta huutaa asiasta internetin keskustelupalstoilla.


      • Pilkki11 kirjoitti:

        Bedelia on pyörinyt tällä palstalla n. kymmenen vuotta hehkuttamassa onnea itä-äijänsä kanssa.

        Skeptinen voisi epäillä, että onnellisessa liitossa oleva ei jaksa kymmentä vuotta huutaa asiasta internetin keskustelupalstoilla.

        Heh. Tuo edellinen viesti taisi olla jopa toinen tai kolmas viestini tällä palstalla kahteen vuoteen.

        Vai että ihan kymmenen vuotta? Kymmenen vuotta sitten minulla oli kyllä ihan muut intressit kuin mieheni tai parisuhteet ylipäätänsä... Taisi mennä silloin melko paljon aikaa gerbiilien hoitoon ja harrypotterien lukemiseen. ;)

        Voisi myös ajatella, että jos "kymmenen vuoden" liitto ei miellytä, niin tuskin siinä eläisi.

        Mikähän sinun elämässäsi on pielessä, kun luulet aikaa kuluneen kymmenen vuotta? Yleensä ihmiset, joiden elämässä tapahtuu paljon, ihmettelevät, että kuinkas se aika meni noin nopeasti, eli luulevat aikaa kuluneen vähemmän kuin todellisuudessa. Sinun aikasi vaan tuntuu matelevan.


      • weeddoo
        bedelia kirjoitti:

        Heh. Tuo edellinen viesti taisi olla jopa toinen tai kolmas viestini tällä palstalla kahteen vuoteen.

        Vai että ihan kymmenen vuotta? Kymmenen vuotta sitten minulla oli kyllä ihan muut intressit kuin mieheni tai parisuhteet ylipäätänsä... Taisi mennä silloin melko paljon aikaa gerbiilien hoitoon ja harrypotterien lukemiseen. ;)

        Voisi myös ajatella, että jos "kymmenen vuoden" liitto ei miellytä, niin tuskin siinä eläisi.

        Mikähän sinun elämässäsi on pielessä, kun luulet aikaa kuluneen kymmenen vuotta? Yleensä ihmiset, joiden elämässä tapahtuu paljon, ihmettelevät, että kuinkas se aika meni noin nopeasti, eli luulevat aikaa kuluneen vähemmän kuin todellisuudessa. Sinun aikasi vaan tuntuu matelevan.

        Sinänsä huvitttavaa että Pilkki11 on itse täällä pyörinyt kirjoituksensa mukaan kymmenen vuotta silmä kovana seuraten nimimerkkejä;)DD


      • jaabas

        ihan loistava! :D ei muuta lisättävää :D


      • jade102
        Ruususen unta/ko? kirjoitti:

        bedelia taisi jokin kirpaista aloittajan viestissä.Hellan lettas sentään,kun on ruusuista kuviointia viestissäsi.Jaa ihan sitten mahdottomuus mielestäsi se,että jotkin tietystä kulttuurista yms.vois pitää esim: vaik länsimaista naista "huonona naisena" tai et peräti noita aloittajan viestis olevia piirteitä joita kuvaili ei voisi olla ulkkismiehissä?! No voihan hyvä tavaton,kun sinulla sattuu olemaan "kelpo mies" niin silloin automaattisesti muutkin ulkkismiehet ovat sitä?

        Myönnetään et aika paljon hassuja kommelluksia oli kyseisen aloittajan viestissä,mutta myös piirteitä/seikkoja jotka on monillle tuttuja.Katsos kultaseni,kun aina se "sivistynyt kotikasvatus" tai kouluttautuneisuuskaan ei takaa sitä,että mies olisi kelpo mies kunnon käytös tapoineen saati ihanne puoliso olipa minkämaalainen hyvänsä tai olipa kulttuuri mikä tahansa kyseessä.Huvitti vain tuo tyylisi mikä kirjoituksestasi välittyi,että ulkomaalainen mies olisi vaan niin upeeta AINA kerrassaan hei daa. ei tietenkään näissä kouluttautuneissakaan juipeissa voisi olla niitä mätiä omenia.Toki sama pätee naisiin meissä naisissakin on niitä mätiä omenia ei väliä onko ammatti mikä tai kasvatus kotoa millainen ollut. Hyvää syksyä teille palstalaisille toivotan heips!

        Sori nyt vaan, mutta bedelia on oikeassa. Kysyn vaan, ottaaks teitä päähän, että maailmassa on muitakin kulttuureja ja maita ja että suomalainenkin osaa elää mixaamalla omaa ja muitten omaa!?

        Yhtälailla kuin aloittaja kertoo piirteitä omasta liitostaan, bedelia kertoo samoin. Aloittajalla ON jonkin sortin asennevamma.

        Tottakai hulluja, tyhmiä, kieroja paskiaisia on noissa muunmaalaisissa miehissä kun niitä on niin hemmetisti meikäläisissäkin! Itse olen kumminkin "erilaiset miestyypit" testannut suomalasia, ennekuin löytyi se oikea. Joka siis sattui olemaan muualta kotoisin kuin Helsingistä tai Lapualta :D


      • kale12
        Pilkki11 kirjoitti:

        Bedelia on pyörinyt tällä palstalla n. kymmenen vuotta hehkuttamassa onnea itä-äijänsä kanssa.

        Skeptinen voisi epäillä, että onnellisessa liitossa oleva ei jaksa kymmentä vuotta huutaa asiasta internetin keskustelupalstoilla.

        Tämä palsta osoittaa selvästi, ettei tällä palstalla luuhaavien naisten kanssa kannata edes yrittää saada aikaan järkevää keskustelua, sillä senverran sekopäitä tuntuvat kaikki olevan.


      • Chom chom
        kale12 kirjoitti:

        Tämä palsta osoittaa selvästi, ettei tällä palstalla luuhaavien naisten kanssa kannata edes yrittää saada aikaan järkevää keskustelua, sillä senverran sekopäitä tuntuvat kaikki olevan.

        Ihmeen kauan silti jaksat yrittää...


    • Kulttuurien eroista

      Kaikki me ollaan erilaisia mutta tietenkin kulttuurien välillä on eroja jotka voivat vaikuttaa yksilöiden käytökseen ja tapoihin. Pohjois-Eurooppalaisten ominaisuuksia ovat vaatimattomuus, pidättyväisyys ja itsehillintä. Välimeren, Lähi-Idän ja Afrikan alueelta tulevat ovat edellämainituissa ominaisuuksissa pohjoisen asukkien vastakohtia. Pohjoismaiset miehet eivät yleensä flirttaile ventovieraille koska sitä voidaan pitää tungettelevana kun taas joihinkin pohjoismaisiin naisiin vetoaa etelän miesten estoton ja aktiivinen seuranhaku ja sosiaalisuus. Yksiavioisuudessa pohjoisen miesten heikkoudet seuranhaussa ovat kuitenkin vahvuuksia parisuhteessa.

    • Sinisilmäinen89

      Tapasin marokkolaisen mieheni juna-asemalla Helsingissä. Hän tuli juttelemaan minulle englanniksi, esittäytyi ja kertoi minun kiinnittäneen huomionsa jo kaukaa. Hän pyysi minua kahville ja suostuin. Pidimme tiiviisti yhteyttä sen jälkeen ja hän kohteli minua paremmin kuin kukaan koskaan ennen. Menimme kihloihin nopeasti ja niihin aikoihin meille tuli ensimmäinen riita: hän halusi minun kääntyvän muslimiksi, koska se olisi ollut kunnioittavaa hänen uskontoaan kohtaan. Olin surullinen, kun minnun omaa uskontoani ei tarvinnut kunnioittaa, mutta lopulta suostuin.
      Menimme naimisiin puolen vuoden jälkeen kihlautumisestamme. Olin todella onnellinen, olimme suunnitelleet jo lapsiakin.
      Pikkuhiljaa asiat alkoivat muuttua. Hän alkoi syyttelemään minua pettämisestä, ja jopa naispuolisten sukulaisteni vierailu kotonamme sai välillemme riitaa. Hän ei voinut sietää suomalaisia koska olimme hänen mielestään heikkoja ja ehkä se hänen vahvuutensa viehätti minua niin paljon.
      Jossain vaiheessa mies ilmoitti minulle kotiintuloajat ja soitteli taukoamatta tarkistaakseen missä olen. Hän suuttui aina kun tulin ruuhkan takia myöhässä kotiin ja jossain vaiheessa riitamme muuttuivat salakavalasti fyysisiksi, ensin hän pahoinpiteli kissaani ja lopuksi minua. Lyömisensä hän selitti uskonnollaan, hänella oli minuun täysi oikeus, koska hän oli muslimimies ja minä hänen vaimonsa. Toisinaan mies matkusti omaan maahansa joskus viikoksi, joskus kahdeksi. Niillä reissuilla hän ei paljoa perääni soitellut, mutta kun tuli takaisin, hän jo ensimmäisenä iltana syytteli minua pettämisestä ja huoritteli minua myös naapureiden kuullen.
      Kaikki mitä tein oli väärin. En uskaltanut tuoda esille mielipiteitäni ja seksiä minun oli annettava rakkauden todistukseksi. Itkin niihin aikoihin paljon. Aloin olla väsynyt ja tahdoin eroa. Mies ilmoitti yksioikoisesti teurastavansa minut "kuin likaisen porsaan", eikä ruumistani koskaan löydettäisi jos jättäisin hänet. Pelkäsin ja häpesin enkä voinut siksi kertoa kellekään tilaneestani. En koko avioliittomme aikana poistunut kotoa ilman että hän tiesi kenen kanssa olin, missä olinm mitä teimme ja lopulta hän aina lyöttäytyi seuraamme.


      Hänen ilmoituksestaan erosimme kahden vuoden avioliiton jälkeen ja hiljattain sain kuulla että hän oli pettänyt minua useaan otteeseen eri naisten kanssa.

      • @o@

        Voi nimimerkki "Sinisilmäinen89", minun tarinani on aivan samanlainen kuin sinunkin. Kuinka salakavalasti mies pikkuhiljaa lisää väkivaltaansa loputtomaan julmuuteen asti.

        Onneksi meidän molempien liitot kuitenkin päättyivät onnellisesti ja vain henkisiin haavoihin. Ihokarvani nousevat vieläkin pystyyn kun luen jonkun tarinaa ja se on kuin omani. Ne tunteet ja se ahdistuksen muistaminen ei haihdu koskaan.

        Oman 12 vuotta kestäeen avioliittoni ratkaisu tuli, kun hän pahoinpiteli minut tajuttomaan tilaan, ja sisareni sattui juuri samoihin aikoihin tavoittelemaan minua. Kun hän ei saanut minuun yhteyttä, hän arvasi missä jälleen kerran mennään ja saapui paikalle apujoukoin.
        Kun lopulta selvisin fyysisistä vammoista hengissä, olin senverran vahvan koneiston turvissa, että avioero onnistui.

        Meidän tarinoissamme on vain se ero, että minun pahoinpitelevä mieheni oli suomalainen mies. Erittäin pidetty ja arvostettu yrittäjä ja kunnallisvaikuttaja.

        Perheväkivallasta ei pitäisi koskaan vaieta, on pahoinpitelyn uhri sitten nainen tai mies.

        Niin. Oman kauhukertomukseni päättymisestä on kulunut jo vähän yli kymmenen vuotta ja vasta muutama vuosi sitten olen uskaltautunut uuteen suhteeseen. En uskalla enää koskaan seurustella suomalaisen miehen kanssa ja siksipä
        nykyinen mieheni on mitä ihanin ja herttaisin ulkomaalainen mies.


      • 321321321
        @o@ kirjoitti:

        Voi nimimerkki "Sinisilmäinen89", minun tarinani on aivan samanlainen kuin sinunkin. Kuinka salakavalasti mies pikkuhiljaa lisää väkivaltaansa loputtomaan julmuuteen asti.

        Onneksi meidän molempien liitot kuitenkin päättyivät onnellisesti ja vain henkisiin haavoihin. Ihokarvani nousevat vieläkin pystyyn kun luen jonkun tarinaa ja se on kuin omani. Ne tunteet ja se ahdistuksen muistaminen ei haihdu koskaan.

        Oman 12 vuotta kestäeen avioliittoni ratkaisu tuli, kun hän pahoinpiteli minut tajuttomaan tilaan, ja sisareni sattui juuri samoihin aikoihin tavoittelemaan minua. Kun hän ei saanut minuun yhteyttä, hän arvasi missä jälleen kerran mennään ja saapui paikalle apujoukoin.
        Kun lopulta selvisin fyysisistä vammoista hengissä, olin senverran vahvan koneiston turvissa, että avioero onnistui.

        Meidän tarinoissamme on vain se ero, että minun pahoinpitelevä mieheni oli suomalainen mies. Erittäin pidetty ja arvostettu yrittäjä ja kunnallisvaikuttaja.

        Perheväkivallasta ei pitäisi koskaan vaieta, on pahoinpitelyn uhri sitten nainen tai mies.

        Niin. Oman kauhukertomukseni päättymisestä on kulunut jo vähän yli kymmenen vuotta ja vasta muutama vuosi sitten olen uskaltautunut uuteen suhteeseen. En uskalla enää koskaan seurustella suomalaisen miehen kanssa ja siksipä
        nykyinen mieheni on mitä ihanin ja herttaisin ulkomaalainen mies.

        "En uskalla enää koskaan seurustella suomalaisen miehen kanssa ja siksipä
        nykyinen mieheni on mitä ihanin ja herttaisin ulkomaalainen mies. "

        Oletko tosissasi vai lipsahtiko muuten niin asiallinen viestisi lopussa halpahintaisen provoilun puolelle? Kai nyt sentään järjellä ajatellen ymmärrät, ettei minkään kansallisuuden välttely pelasta sinua perheväkivallan mahdollisuudelta?


      • jade9

        Surullinen tarina.
        Itse olen ollut marokkolaisen kanssa aviossa tällä hetkellä 20 vuotta, eikä tarinoissamme muuta yhtymäkohtaa olekkaan.
        Siksi toivon, että pystyt katsomaan eteenpäin ja ymmärtämään, että elämä on kolhinut sinua heittämällä tuollaisen ihmisen tiellesi, etkä pyöri ajatuksessa, että kaikki miehet, joilla on kansallisia/kulttuurisia/uskonnollisia yhteneväisyyksiä x-miehesi kanssa, olisivat luokiteltavissa samaan kategoriaan, etkä siis syyllisty aiheettomaan mustamaalaamiseen. Kokemuksesi oli niin ikävä, ettei se varmasti koskaan unohdu, ja masentavia liittotarinoita riittää maailmassa jos jonkinlaisia!


      • Sinttu7
        jade9 kirjoitti:

        Surullinen tarina.
        Itse olen ollut marokkolaisen kanssa aviossa tällä hetkellä 20 vuotta, eikä tarinoissamme muuta yhtymäkohtaa olekkaan.
        Siksi toivon, että pystyt katsomaan eteenpäin ja ymmärtämään, että elämä on kolhinut sinua heittämällä tuollaisen ihmisen tiellesi, etkä pyöri ajatuksessa, että kaikki miehet, joilla on kansallisia/kulttuurisia/uskonnollisia yhteneväisyyksiä x-miehesi kanssa, olisivat luokiteltavissa samaan kategoriaan, etkä siis syyllisty aiheettomaan mustamaalaamiseen. Kokemuksesi oli niin ikävä, ettei se varmasti koskaan unohdu, ja masentavia liittotarinoita riittää maailmassa jos jonkinlaisia!

        Kerran eronnut suomalaismiehestä ja ed. avioliitosta lapsia. Marokkolaismies minullakin, eikä ole mitään valittamista ollut. Kun tapasimme keskustelimme kaikki mahdolliset asiat selviksi jo silloin, toiveet, odotukset sekä toisen kulttuurista syntyneet mielikuvat ja luulot, sillä kulttuuriset eroavaisuudet tuovat omat kuviot suhteeseen.Meillä mottona, että kaikista asioista on keskusteltava heti jos alkaa toista epäillyttämään tai ahdistamaan jokin seikka yhteiselossa ja se ratkaistaan heti, ei mitään jätetä hampaankoloon, kuten on helposti suomalaisilla tapana tehdä. Keskustelkaa, keskustelkaa ennen kuin asiat alkavat kasaantua ja molemminpuolinen kunnioitus on tärkeä asia, tämä ei tarkoita toisen tahtoon alistumista vaan molemminpuolisia myönnytyksiä arkielämässä. Lisäksi etua on jos on tutustunut toisen uskontoon ja kulttuuriin, silloin ei tule törmäyksiä yhtä paljoa, en tarkoita että tarvitsee kääntyä eri uskontoon vaan on tietoinen mitä toisen pyhäkirja pitää sisällään, sillä siittä on paljon hyötyä ja elämänohjeita ongelmatilanteissa.


    • Pilkki11

      Jos ulkomainen mies tulee Suomeen, niin pissa nousee aika nopeasti päähän, kun ympärillä pyörii koko ajan ihastuneita bimboja. Vähemmästäkin sitä menee mies koppavaksi.

      Israelilaiset miehet on muuten niitä pahimpia, reppumatkaajien kesken "israelilainen kusipää" on oikein käsite. Suomalainen nainen on vaan niin nöyrä ulkkiksen edessä, ettei se tajua minkälaisia ne oikeasti on.

      • näin on

        Israelilaisia miehiä on helsingin/vantaan ja espoon alueella yht . noin 25. ja monet syyrialaiset ja libanonilaiset sanovat olleensa israelilaisia, vaikka eivät ole. puolet tuosta 25 on naimisissa suomalaisten tai venäläisten naisten kanssa.


      • =)

        jaa. ei ainakaan minun israelilaisella miehellä ole pissa noussut päähän eikä hänen ympärillään koko ajan juokse ihastuneita bimboja, vaikka hän hieman poikkeaa valtaväestöstä. ja kyllä minä väittäisin aika hyvin tajuavan millainen aviomieheni todella on.


      • weeddoo

        Aika hyvin jos Pilkki11 tuntee israelilaiset miehet noin hyvin sekä heidän käyttäytymisensä.

        Ettei nyt vaan olisi lipsahtanut satuja sekaan;)DD


    • persut sucks

      rasisti. Jotkut ulkolaiset tekee ihan rehellistä työtäkin. Ja mistä sinäkin kebabisi ostaisit jos ulkomaalaiset ei niitä tekisi. Itse en ole rasisti. Monikulttuurisuus on rikkaus. Ehkä saattaisit heiltä oppia jotain elämästä jos vaivautuisit tutustumaan. Mutta ei, kaikki on mielestäsi loisia ja huonoja ihmisiä...

    • Mitä miehet tekevät

      Miksi ette käy miehenne kotimaassa lomalla tutustumassa kulttuuriin, ruokaan, tapoihin, juhlapyhiin, hänen sukulaisiinsa ja hänen historiaansa.
      Sen jälkeen teette päätöksen mikä ukko on kyseessä.

      Kaikki istuu vaan kotona ja mitään ei tehdä ?
      Miksi teidän miehet ei koskaan kustanna teitä kotimaahansa lomalle ja sukulaisiin?

      Monikulttuurisuus on rikkaus.
      Mitä monikulttuurisuutta se on että vaimot ja lapset ei näe miehen kulttuuria ?

      • Chom chom

        Olemme yhdessä mieheni kanssa maksaneet matkojamme miehen kotimaahan, ja nyt matkailu onkin suht vaivatonta. Mutta silloin aikanaan kun tapasin mieheni, hän ei todellakaan uskaltanut lähteä käymään kotimaassaan, kun oli sieltä pakolaiseksi lähtenyt eikä hän enää ollut minkään maan kansalainen. Sinänsä kannatettava ajatus tutustua puoison kotimaahan ja perheeseen ennen isoja päätöksiä, mutta aina se vain ei ole mahdollista.


    • xxxzzzwww

      Mutta olihan noilla sinun edellisillä ulk.miehillä hirveä parru, vai mitä? Miten siihen suhtautuu nykyinen tossun alla oleva suomalainen "miehesi"?

    • Kumusta

      Mitäs sitten kun tavallinen suomalainen mies ottaa vaimon vaikka Aasiasta köyhästä perheestä?
      Onko jo kättelyssä tuhoon tuomittu tämä suhde?

      • kumusta vaan

        Ei ole, kumusta vaan takaisin. Katolilaisten aasian naisten kanssa liitot kestää, on vain kaksi syytä mihin se voi kariutua, nimittäin suomalainen kumppani joko ryyppää tai pettää, noi on ainoot syyt mihin olen kuullut joidenkin erojen päättyneen.


      • fufotyu
        kumusta vaan kirjoitti:

        Ei ole, kumusta vaan takaisin. Katolilaisten aasian naisten kanssa liitot kestää, on vain kaksi syytä mihin se voi kariutua, nimittäin suomalainen kumppani joko ryyppää tai pettää, noi on ainoot syyt mihin olen kuullut joidenkin erojen päättyneen.

        varmaan kestääkin koska köyhälle aasian naiselle ainoa pakotie köyhyydestä pois on vaikka nyt esim. suomalainen miehen töllikkä tänne päästyään ei ole omaa ammattia, kielitaitoa eikä päätä itsenäistyä joten miehen ikeen alla vaikka hamaan loppuun asti vaikka m ies olisi minkälainen turjake tahansa


      • kumusta vaan
        fufotyu kirjoitti:

        varmaan kestääkin koska köyhälle aasian naiselle ainoa pakotie köyhyydestä pois on vaikka nyt esim. suomalainen miehen töllikkä tänne päästyään ei ole omaa ammattia, kielitaitoa eikä päätä itsenäistyä joten miehen ikeen alla vaikka hamaan loppuun asti vaikka m ies olisi minkälainen turjake tahansa

        Näinhän sinä sen tietysti haluat ajatella, et ihan miehen ikeen alla ja kaikkea. Jos nyt puhutaan Filippiiniläisistä, niin ensinnäkin heillä on varsin hyvä koulutustaso, on sitä kielipäätäkin heillä, kun on kaksi virallista kieltä Englanti ja Tagalog. Mitä tulee integroitumiseen, niin tilastojen valossa se sujuu hyvin, työllisyys % päälle 60 (suomalaiset 65 % ), työttömyys % 10,5 % (suomalaiset 8,5 %), eivät korista rikostilastoja, avioerojakin vähemmän, suurimmassa osassa ulkomaalaisia (katolilaisuus, avioliiton arvostus), jotain se kertoo et siinä missä espanjan hoitsu lähtee ekojen pakkasten jälkeen kotimaahan, ovat filipinat tulleet jäädäkseen. Turjakkeista puheen ollen, mahdat olla tasokaskin nainen, kun katkerana tänne jatkuvasti purkaudut?


    • kale12

      Maahanmuuttoa on syytä lisätä.

      • China Dragon

        Miksi?


    • Jokainen ihminen on oma yksilö.Olen ollut kaksi kertaa naimisissa suomalaisen miehen kanssa ja niistä olen saanut vain pahan mielen.Ensimmäisessä nyt ei ollut muuta vikaa,kuin ettei hän halunnut töitä tehdä ja halusi asua vanhempiensa kanssa,mutta en tullut anopin kanssa toimeen,niin ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin erota.Toinen miehistäni oli narsisti.Olimme 14 vuotta naimisissa vaikka elämäni oli kokoajan hirvittävää.Saimme vielä kaikenlisäksi vammaisen lapsen.Olin varma,etten enää koskaan miestä ota mutta toisin päätti kohtalo johon ainakin uskon tässä tapauksessa.Tapasin Espanjassa miehen joka on arabi.Vain kolme kuukautta tapaamisen jälkeen menimme naimisiin.Suku oli kauhuissaan,mutta on nyt hyväksynyt.Mieheni on hyvin rauhallinen ja hän tekee meillä kaikki kotityöt eikä koskaan joudu pyytämään tekemään.Meillä ei osata koskaan riidellä.Miehelläni on mahtava huumorintaju.Olemme nyt ollut reilun vuoden naimisissa enkä ole katunut hetkeäkään.Hän on hyväksynyt vammaisen tyttäreni,jota ei moni mies hyväksyisi.Mieheni on sopeutunut hyvin suomalaiseen kulttuuriin.Hän asui 14 vuotta espanjassa,niin sillä on varmasti suuri vaikutus.Hän on nyt espanjan kansalainen.

      • China Dragon

        soueidi,

        Kun olet ollut tuon saman 10 tai 14-vuotta naimisissa arabin kanssa voit verrata häntä noihin kahteen ensimmäiseen suomalaiseen mieheesi. Ennen sitä vertailun perusteet eivät täytä verrannon kriteerejä.

        Me jo hiukan iäkkäämmät ja viisaammat kun ymmärrämme että ensimmäinen kolmevuotta on kuherrusvuosia, parisuhde alkaa vasta kun on oltu yhdessä 6-vuotta. Seitsämäs vuosi on se joka näyttää todellisen suunnan?

        Onnea valitsemalle tielle. Ei ole helppoa olla lapsen yksinhuoltaja ja normaalin älyn omaava mies helpottaa arkielämän lisäksi niitä tarpeita joita teillä naisena myös on.


    • Wilma79

      Kiitos! Tästä rohkaisevasta viestistä! Koen asiat täysin samalla lailla, kuin sinä. Viimeiset 10 vuotta ollut nyt näitä ulkomaalaisia ja nyt haluan ihanan suomalaisen miehen:) Heikko itsetuntoni on ollut ehkä syynä siihen, että olen sekaantunut näihin ulkomaalaisiin miehiin. En kylläkään arabeihin:) se on ollut aina vahva EI.

    • hyväitsetunto

      Ihminen joka niputtaa kaikki ulkomaalaiset ja suomalaiset samaan nippuun ei tunnu miltään järjen jättiläiseltä. Eiköhän niitä ihania ja kamalia löydy ihan kaikista kansallisuuksista. Sen sijaan heikko itsetunto on voi olla juuri se syy miksi parisuhde ei onnistu.
      Kuulostaa muuten melko keksityltä. Miten voi olla 10 vuotta ulkomaalaisen kanssa ja silti kuvitella että kaikki ulkomaalaiset ovat samanlaisia :D
      Itsellä ollut pari todella huonoa suhdetta suomalaisten kanssa ja nyt hyvä suhde ulkomaalaisen kanssa. En silti pidä kaikkia suomalaisia samanlaisina, hölmöähän se olisi.

    • paimentyttö

      Jokaisessa katraassa on mustalampaita.

    • miksi aina

      Yhtä asiaa mä en ihan ymmärrä, miksi aina puhutaan vaan muslimeista? Onhan meillä suomalaisislla naisilla puolisoja länsimaistakin ihan yhtälailla. Kulttuurierot silti voi olla aika isot esim suomalaisen ja yhdysvaltalaisen välilläkin. Tai suomi-ranska jne.

    • Anonyymi

      Haluaisin myös kertoa.....
      Seurustelin joskus syyrialaisen kanssa kelle oli selän takana mua vanhempi suomelainen nainen ja käytti mua aina hyväksi sille että kun kävin vielä koulussa ja hän tietää että sain kelalta tukea eli raha niin aina tämä mies pyysi nämä rahat johunki ja olin niin tyhmä että antoin ja auttasin. lopuksi säästöt mitä olin autokoulun varten säästänyt myös nämäkin tämä mies varasti . Löysin tämän vanhan naisen kelle oli jo 3 lastakin mut tä mies olisi hännele voinut olla poika. Ja soitin sille naiselle kertoin kaiken . Sitten tämä mies Sipan nimeltä alkoi uhka mua tappa ja kiroili huonoita sanoja. Kun pyysin rahoja takaisin niin katosi . Ei ole kuullut mitään ja olin aivan pettynyt ja surullinen ehkä ennemän rahasta huoli että käytti sitä sille naiselle ....

    • Anonyymi

      Mulla on arabimies ja tämä on paras suhde minkä tiedän. Kyllästyin suomalaiseen juoppoon ja mammanpoikaan. Hän pitää mua prinsessana, avaa oven, kantaa kauppakassit enkä saa edes laukkuani kantaa, ojentaa käden kun nousen autosta. Suosittelen naiset

    • Anonyymi

      meilläkin tiskataan siivotaan ja passataan, seksi saa kun pyytää, pidetään hyvänä
      oikeastaan ei voisi toivoa kuin että siskonsa tulisi kylään niin saisi panna kumpaakin kun vanha sanalaskukin sanoo vietnamissa että viet nam ja pari on oikein nam nam
      missä ne oppii imemään munan niinkin tyhjiin

    • Anonyymi

      Ei todellakaan köyhyys kerro ihmisen suhtautumisesta vastakkaiseen sukupuoleen yhtään mitään. Se ns. köyhistä oloista tuleva mies voi olla taustoiltaan maanviljelijä joka on tottunut erittäin raskaaseen työhön mikä näyttäytyy arjessa ahkeruuten ja kovana työnteko halukkuutena. Ihmiset eivät ymmärrä, että jos ulkomaalaisella ei ole työnteko oikeutta ei hän voi myöskään maksaa veroja eikä elättää itseään suomessa vaikka haluaisikin. Meidän suomalaisten on helppo sanoa ja tuomita kun suomalainen pääsee paljon helpommin ulkomaille töihin halutessaan. Kyllä niitä ahkeria ihmisiä on ihan kaikissa maissa ja kaikissa kulttuureissa ja niin on myös laiskoja ihmisiä. Jokainen on oikeasti yksilö.

      Myöskään se köyhä mies köyhistä oloista ei välttämättä ole sivistymätön. Meidän systeemit ja byrokratia voi olla hankalaa ja vaikeaa, mutta se on eri asia kuin sydämensivistys. Tällaisella miehellä voi olla paljonkin kunnioitusta naisia ja lapsia kohtaan. Enemmänkin kysessä on tuuri ja se, että minkälaisiin miehiin törmää. Aivan yhtä vaikeaa on löytää sopivaa kumppania samasta kulttuurista, sillä samaan kulttuurin kuuluminen eivät takaa onnellista ja onnistunutta parisuhdetta. Monet päätyvät eroon muutenkin vaikka kuinka olisi samasta kulttuurista ja uskonnosta valinnut kumppanin. Jos käy huono tuuri niin se kumppani ei kunnioita vaikka olisi mistä ja minkä värinen tahansa. Hyvällä tuurilla taas saa hyvän kumppanin myös köyhistä oloista ja köyhästä miehestä. Itselleni ei ole tullut vielä vastaan yhtään ainoaa miestä, jonka kanssa ei olisi joutunut tekemään töitä parisuhteen eteen. Miehillä tuntuu olevan rotuun ja kulttuuriin katsomatta samankaltaisia haasteita elämässään. Enemmän se on siitä kiinni, että haluaako se mies tulla paremmaksi mieheksi ja haluaako itse tulla myös paremmaksi naiseksi siinä suhteessa. Yhdessä jos elämää rakentaa siltä pohjalta niin mä uskon, että silloin se onnistuu joko saman kulttuurin sisällä ja myös eri kulttuurien kohdatessa. Silloin kun kummatkin toisiaan kunnioittaa ja auttaa kasvamaan niin suhde toimii. Suhde ei toimi jos toinen (rikkaampi) katsoo köyhempää alaspäin ja kuvittelee, että ainoa sivistys tulee korkeasta koulutuksesta ja lompakon paksuudesta.

      Köyhyys toki voi ajaa ihmisen tekemään epätoivoisia tekoja mitä rikas ei välttämättä tekisi. Mutta toisaalta rikkaampikin voi hairahtua elämässän kun ja jos mikään ei riitä ja ahneus iskee. Voisin sanoa, että en oikein yleensäkkään luota miehiin täysin. En kotimaisiin enkä ulkomaisiin. Elän omaa elämääni kumppanin rinnalla enkä ole hänestä vastuussa. En ota yhdestäkään miehestä vastuuta vaan odotan, että mies kasvaa suhteessa ja se todellakin toimii. Silloin kun ei vaadi mieheltä mitään, mutta on tiukka ja itsevarma alkaa mies itse miettiä mitä tekee väärin ja potea syyllisyyttä. En tuhlaa enää aikaa miesten kanssa riitelyyn, elämä on liian lyhyt sellaiseen.

      Ja oikeasti niin moni asia mitä tälla palstalla puhutaan ei oikeastaan edes ole varsinainen kulttuuri ero. Esim. pettäminen on sellainen asia. Kyllähän suomalaisetkin pettävät, joten miksi sitä tarjoillaan tällä palstalla niin paljon kulttuurisidonnaisena asiana? Ihminen, joka ei halua pettää ei myöskään sitä tee missään kulttuurissa. Suomessa myös suomalaiset miehet ja nykyään myös naiset harrastavat toisiaan kohtaan perheväkivaltaa, joten miksi täällä niin paljon vaahdotaan alistamisesta kun täälläkin osataan kyllä perheissä riehua. Se on silkkaa tekopyhyyttä, koska edelleen on paljonkin naisia ihan kantasuomalaisia jotka elää alistettuna tai väkivaltaisessa suhteessa ihan suomalaisenkin miehen kanssa. Nämä asiat ja yleensäkin perheväkivalta ovat universaaleja asioita ja se mikä meidät erottaa muusta maailmasta on se, että meillä lainsaäädäntö edes jotenkin suojelee naisia. Naisilla on mahdollisuus pitää puolensa ja siten sitä on varmasti vähemmän kuin joissain kehitysmaissa. Mutta siitäkin huolimatta sitä esiintyy yhä. Perheväkivalta on kaikkien ongelma universaalisti koko maailmassa ja tasa-arvon kannattajana siis mun mielestäni myös miehille kuuluu ihmisoikeudet siinä missä naisillekin. Ei ole oikein, että pelkästään sen takia kun on mies pitäisi olla jotenkin kovempaa tai kestää enemmän. Joissain maissa ei miehilläkään ole kovin häävit ihmisoikeudet jos vankilaan voi joutua pelkän väärän mielipiteen sanomisen vuoksi. Miksi siis vain naiset saisivat esim. lähteä pakolaisisksi? Eivätkö ihmisoikeudet kosketa kuitenkin kumpaakin sukupuolta?

    • Anonyymi

      Kreetalla 30-vuotta sitten baarimikko ihmetteli, että millaisia te suomalaiset miehet oikein ootte, kun teidän naiset on täällä täkälaisten miesten kanssa ja te ootte Suomessa?
      Vähän sitä ihmetteli, että häh?

    • Anonyymi

      Naisena tulee suosittua arabimiehiä koska he eivät ryyppää ja rellestä. Olen kuin prinsessa jota hemmotellaan. Ei ihme kun suomalaiset ovat katkeria. Ei tule ikävä mammanpoikia ja juoppoja joita tapasin suomalaisissa miehissä.

    • Anonyymi

      Heh,tää taitaa olla se kellokoskenrinsessa , ei taida suomimiehelle kelvata , senverran kliseellistä txt heittää.

    • Anonyymi

      Kotimaan MIEHILLE suosittelen huntupää eukkoja on hyviä ruuan laittajia ja kovia kotona huushollaamaan rajat auki myös näille kauniille hunnutetuille naisille tasa arvon nimissä geeli tukat riittää jo pakolais NAISIA lisää saadaan peräkammarin pojillekin viihdykettä eikä vaan vanhoille akoille.

      • Anonyymi

        No musliminaiset tuskin viehättyy juopoista ja mamman pojista. Kannattaa se muistaa että koti on musliminaisen valtakuntaa jossa miehellä ei ole sananvaltaa. Arabimiehelle nainen on todellakin prinsessa. Suosin naiset vaihtamaan sen paska n suomalaisen miehen arabin jos suomalaisen miehen juopottelu tai vätystely alkaa kyllästyttää.


      • Anonyymi

        Tuossa olet kyllä väärässä, että hunnutettu nainen olisi välttämättä luonteeltaan alistuva. Kyllä sieltäkin löytyy äkäisiä tapauksia. Hyvinkin paljon voi olla valtaa kodin seinien sisäpuolella ja äiti etenkin korkeasti arvostettu. Yksilöistä se on kiinni kuten meillä täällä suomessakin. Mutta toki se naisen asema on heikko verrattuna suomeen. Mutta siis joo mun mielestä on kuitenkin väärin puhua pakolaisista viihdykkeenä. Eivät he kuitenkaan ole meidän palvelijoita eivätkä viihdykkeitä vaan kyllä heilläkin on ihmisarvo.


    • Anonyymi

      Myönnän rehellisesti, että en jaksanut lukea koko ketjua.

      mutta näin ... ulkomaalainen on laaja käsite. Ruotsalainenkin on suomalaiselle ulkomaalainen ja suomalainen on ulkomaalainen kaikille muille paitsi suomalaisille.

      Sitä tosin on turha kiistää, että kulttuurierot ovat todellisia ja ne kannattaa tiedostaa myös rakastuneena.

      • Anonyymi

        Tuo on totta, että kulttuurieroja on, mutta ne erot voivat olla myös positiivisia jos pariskunta päättää toteuttaa molempien kulttuurista niitä hyviä puolia ja ei ole esimerkiksi kummankaan puolelta tiukkaa uskonnollisuutta. Oikeastaan kummankin perheeseen ja sukuun kannattaa myös pitää etäisyyttä ja suojella parisuhdetta muiden asettamilta odotuksilta ja ennakkoluuloilta sekä määräyksiltä. Tällaista voi olla esimerkiksi pelottelu ja manipulointi, ettei pariskunta uskaltaisi vastustaa sukujen valtaa. Ja kyllähän suomalainenkin suku voi käyttää henkistä painostusta vaikkei voikkaan käytää yhtä paljon laillista painostamista. Se voi näyttäytyä esim. ulkomaalaisen kumppanin syrjintänä tai pahan puhumisena. Tyttöjen kohdalla voi Suomalainenkin isä ja veli suhtautua omistushaluisesti ja mustasukkaisesti toivoen vain Suomalaista kumppania tyttärelleen. Eli mun mielestä universaali ilmiö kaikkialla maailmassa, että vieras tuntuu vieraalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, että kulttuurieroja on, mutta ne erot voivat olla myös positiivisia jos pariskunta päättää toteuttaa molempien kulttuurista niitä hyviä puolia ja ei ole esimerkiksi kummankaan puolelta tiukkaa uskonnollisuutta. Oikeastaan kummankin perheeseen ja sukuun kannattaa myös pitää etäisyyttä ja suojella parisuhdetta muiden asettamilta odotuksilta ja ennakkoluuloilta sekä määräyksiltä. Tällaista voi olla esimerkiksi pelottelu ja manipulointi, ettei pariskunta uskaltaisi vastustaa sukujen valtaa. Ja kyllähän suomalainenkin suku voi käyttää henkistä painostusta vaikkei voikkaan käytää yhtä paljon laillista painostamista. Se voi näyttäytyä esim. ulkomaalaisen kumppanin syrjintänä tai pahan puhumisena. Tyttöjen kohdalla voi Suomalainenkin isä ja veli suhtautua omistushaluisesti ja mustasukkaisesti toivoen vain Suomalaista kumppania tyttärelleen. Eli mun mielestä universaali ilmiö kaikkialla maailmassa, että vieras tuntuu vieraalta.

        Suomalaisukot onkin niin omistavinaan suomalaisen naisen. Täällä kiukutellaan kuinka mamut vei häneltä naisen :Då


    • Anonyymi

      Näin suvakki aikana voi seurustella vaikka kamelin kanssa, jos olet eri mieltä niin sitten olet rasisti. Suomalisten miesten pitäisi olla tyytyväisiä jos tuontitavara vie suomalaiset naiset, jättävät sitten teidät rauhaan ja voitte rauhassa keskittyä johonkin muuhun tekemiseen.
      Suvakki aika on parasta!!!!

      • Anonyymi

        Monet Suomalaiset miehet myös itse valitsevat olla poikamiehiä ja sinkkuja. Eivät he halua lapsia eivätkä perhettä. Miksei nainen sitten saisi haluta perhettä vaikka sitten jonkun ulkomaalaisen kanssa jos ei Suomalaisten joukosta löydy sopivaa? Naisen aika perustaa perhe on rajallinen. Miesten on helppo sanoa kun he voivat odottaa vaikka 60 vuotiaaksi. Ei voi elää niin, että omistaa toisen sukupuolen ja hallitsee sitä sillätavalla, että jos ei itse halua perhettä, on valikoiva tai haluaa viettää sinkkuelämää niin sitten ei kukaan muukaan saisi perustaa perhettä.


    • Anonyymi

      Ma kerro teile et kosk suaminainen olla hellpo huorra.
      Me tulla ja panna teiä kaikki nainen.
      Teiä naine tykkä exotinen kuli.
      Me pane ja lissäty.
      Kohta teiä maa olla meiä maa.
      T. Yussuf

    • Anonyymi

      Yussuf pane, ma otta video.
      Sitte ma pane ja Yussuf otta video.
      Sit me nautta muu kaveri ja kaikki kaveri panna suamihuora.
      T, Mohammad

    • Anonyymi

      Lieneeköhän Suomessa montakaan naista, joka muslimin kanssa lisäännyttyään, maksaa itse jälkikasvunsa elämisen ja kasvattamisen. Se siittäjä ei sitä tee. Roskaväki maassa vaan lisääntyy.

      • Anonyymi

        Miksi nimittelet muita ihmisiä roskaväeksi? Mikä oikeuttaa ketään asettamaan itseään muiden yläpuolelle ja polkemaan heidän ihmisarvoaan kutsumalla heitä roskaksi. Miksi miehillä on etuoikeus valita ulkomaalainen kumppani ja miestä vain kehutaan ja pidetään sankarina. Mikä oikeuttaa naisen sukupuoleen kohdistuvan nimittelyn ja demonisoinnin jos hän käyttää samaa valinnan vapautta kumppanin valintaan kuin mies? Miestä ei haukuta jos hänellä on ulkomaalainen kumppani eikä hän joudu vastaavan vihan kohteeksi kuin nainen, jolla ulkomaalainen kumppani. Missä naisten oikeudet tasa-arvoiseen kohteluun miesten kanssa. Millä oikeudella naisista käytetään halventavaa kieltä ja nimittelyä? Miehistä ei edes ole olemassa yhtä halveeraavia nimityksiä. Kuka aikoo tehdä tälle naisten julkiselle mollaamiselle jotain?


    • Anonyymi

      Hullusta kurdista juuri erosin. Voisi sanoa että ei ole ihminen vaan eläin. Tai no eläimet eivät ole pahoja. Mutta aivan hirveää oli. Esim seksiä kun halusi ei auttanut sanoa,että en nyt halua. . .

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe