tällä saa hyvän väittelyn aikaseks

terveet-seropit

rokotuksista olisin kyselly, että kui moni niitä antaa koirilleen? itelläni on koirat eläny 15v ja 16v täysin terveesti ilman rokotuksia, ainoastaan matokuurin annan 2 kertaa vuodessa, mutta en rokota koiria, silti ne pysty puistoilemaan ym kaikkea.

seropeja oli ku ei ollu rotukoiraa jota olis näyttelyihin vieny ni ei rokota sit. eihän nykyää lapsiakaa rokoteta, tai siis kaikki vanhemmat ei halua. mulla on nyt kolmas seropi menossa , pentu rokotteen on saanu, mutta en itse mene antaa rokotteita tällekkä koiralle, matokuurit kyl taas saa 2 kert vuodes. eläinlääkäri tuttavaltaki olen kyselly asiaa ja hän sanoi, että nykyää monet koira omistajat ei rokota koiriaan ja silti pysyy terveinä.

itse ajattelen kumminki että koira lähteny sudesta ja tuolta metsistä ni eihän niillkä ole rokotuksia ketää antamassa. kyllä luonto hoitaa. sanon minä!

HALUAN että jokainen sanoo oman mielipiteensä ja nyt mä saan varmaa hirveet haukut päälleni kui en rokota ym ym. mut tää on nykypäivää. ja koiristani pidän huolen et siin ei mitää , rakkautta saa paljon ja jos sairas tottakai tulen viemää lääkärii. ottakaas kantaa, sehän kyllä onnistuu tällä sivulla, se o nähty :)

8

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väit väit.

Tässähän on ihan sama juttu kuin niillä, jotka eivät rokotuta lapsiaan.
      Rokottamattoman koiran/lapsen pitää terveenä ne rokotetut yksilöt. Laumaimmuniteetti siis, hienosti sanottuna. Jos kukaan ei rokottaisi, taudit riehuisivat.
      Kyllä luonto hoitaa, se on totta. Nimittäin sen harventamisen. Eloon jäävät vain vahvimmat yksilöt - rokotuksilla ja muulla hoidolla estetään heikkojen karsiutuminen.

Meillä pidettiin pitkään rokottamatonta koiraa, kun se sai penturokotuksistaan niin kamalat sivuoireet, ettei uskallettu ottaa uusintarokotuksia.

• tuire42

meillä ei rokoteta koiria, terveinä on saanu elää. ne on niitä ikuisuus kysymyksiä... jokaisen oma valinta.. luonto ei pistele neuloilla eläimiä niin miksi sit pitäis...

• miksi puhua

Kiva että teineillä on puhumisen aihetta, vailla minkäänlaista ymmärrystä, mistä edes puhuu.

• 1+1+1

Jos kukaan ei rokottaisi meillä olisi vielä niinkin hieno tauti kun rabies joka ei ole vaarallinen pelkästään eläimille vaan myös ihmisille . Todellakin rokottomattomat koirat porskuttavat terveinä sen takia että vastuulliset koiranomistajat ajattelevat kokonaisuutta ja rokottavat koiransa . Parvoon kuolee edelleen pentuja ja myös niitä serobeja ja tämäkin olisi vältettävissä .

Jos luontohoitaa niin turhaan niitä matolääkkeitäkään syöttää tai viedä eläinlääkäriin jos jalka on irtopoikki . Luontohoitaa .

• jeppppppp

ei se rokottaminen mikään autuaaksitekevä asia ole. päinvastoin voisi olla syytä miettiä miten viisasta on sorkkia herkkää immuunijärjestelmää. oli se sitten rokotteella tai antibioteilla

koirien rokotuksiin en ole suoraan sanottuna vielä kerennyt niin tarkkaan paneutumaan. mutta missään rokotteessa ei ole 100 % suojaa. harmillista on, että rokotteista on erittäin vähän puolueetonta tietoa saatavana. tutkimuket kun tuppaavat olemaan rokotteenvalmistajien sponssaamia. monia asioita pitäisi pohtia. mm. missä määrin rokotukset heikentävät immuunijärjestelmää, ja tuovatko rokotukset siten muita tauteja muassaan, miten rokotuskomplikaatiot ilmenevät eläimellä, onko vaarana ärhäkämpiä tauteja rokotettujen tilalle - luonnon tasapaino jne.

siinäpä sitä alkuun miettimisen aihetta.

• vmakkkssö

Lopetetaan siis kaikki rokottaminen ja katotaan kellä on vuoden päästä koira kun näitä salakuljetettuja viron koiria tulee kokoajan! Täälläpäin riehui parvo ja olin onnellinen että koirani ei saanut sitä.

• Minpin4Ever

Itse rokotan kaikki elukat, kolme kissaa ja kaksi koiraa. Madotan myös :) Yksi kissoistani olisi menehtynyt kissainfluenssaan ellei olisi ollut rokotettu, kiitos rokotteen sairastui vain lievästi. Jokaisen oma valintahan tuo rokotus on, itse en pysty ottamaan riskiä eläinteni hyvinvoinnilla..

• Tämä kuuluu sarjaan kaksipiipuiset jutut...
      Ja itse sanoisin,että jos/kun pakko valita kahdesta pahasta,niin pienempi paha eli rokotukset.
      Se,että joku ja todennäköisesti monetkin,varsinkin ennenkuin epidemiat pääsisi yleistymään,ovat terveitä,ei ole se uurin pointti.
      Pointti on se,että ellei rokotettaisi,niin parvo,kuin penikkaa todennäköisesti oli paljon reippaammin kuin nyt,ja pahasti.Ja niitä koiria niistä myös kuoppaan pistettäisiin.
      Se,ettei omaa rokota,niin ottaa vaan sen kohdalta oman riskinsä,mutta myös riskeeraa muut.E se sairaus tuosta vaan tule,ja miksi se ei tule,johtuu nimenomaan siitä,että rokotuksilla on ylenen suoja saatu aikaiseksi.
      Rabies on kyllä minusta ihan turhaa rahastamista,paitsi tietyissä jutuissa,kuten ulkomaalaiset näytelmissä,rabiesmaista tuonnit ym.rokotus olisi hyvä olla pakollinen.
      Kennelyskä rokotteella en näe mitään järkeä,ja siitä rokotteesta on myös koiria,joille se on siitä tullut.

Onhan rokotukset myrkkyjä.Niistä on suoranaisia pahojakin juttuja tullut,harvemmin vaan mainitaan.Lievempiä on tullut.Se sitten kuinka paljon vaikuttaa epäsuorasti ylipäätään immuniteettiin,niin siinäpä miettimistä...

Ja sudella ja koirallahan on vielä vähemmän tekemistä keskenään ,kuin kivikautisella ihmisellä ja nykypäivän ihmisellä.

Omat koirani rokotetaan,kolmosella ja rabieksella.Jälkimmäinen vain siksi,että on pakollinen näytelmiin ja kokeisiin.Mitään muita ei anneta.
      Myöskään vanhoja koiria ei rokoteta enää.Kertymät rokotuksista riittää myöhempään suojaan.
      Onneksi nyt vihdoin edes pidennettiin virallisesti rokotusten kestoa(perus) ja vähemmän joudutaan antamaan.Ja lyhyempään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2551
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      349
      2180
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2012
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      14
      1850
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1608
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1142
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1119
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      990
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      965
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      938
    Aihe