Prednisolon-haittavaikutukset

mistu

Löytyykö täältä lääkkeen (tai muidenkin kortisonien) käyttäjiä?

Nämä ihme haittavaikutukset ihmetyttävät..uskoisin näiden liittyvän lääkkeeseen kun jotkseenkin samaanaikaan ovat ilmenneet.

ja annoksena siis 40 mgx1.....

*sydämentykytykset ja lisälyönnit
* vapisuttaa ja ahdistaa
* suun limakalvot jotenkin ihan raastetut..lähinnä kieli tuntuu kipeältä ja koko suu muutenkin aralta??

Millaisia sivuvaikutuksia muilla?

6

1256

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

20 mg/vrk, reumaan, ei mitään sivuvaikutuksia. Onhan siellä pak.ohj.mainittu ne mahd.sivuv.

• nestettä tuppaa

Jumalaton nesteen kertyminen kasvoihin ja muuhun vartaloon, kestää kuukauden kun alkaa kunnolla paisua, ja kuurin jälkeen menee puoli vuotta että tilanne stabilisoituu.Paskamainen "sivuvaikutus" mutta eipä tuolle,aivan hyvälle lääkkeelle juuri vaihtoehtoja ole.

• kiinalainen lääketiede

Katsokaa Google haku:kiinalainen lääketiede mitä täällä kerrotaan.

• äiti..

Lapsellani (murrosikäinen) meni puoli vuotta Prednisolonia pikkuhiljaa vähentäen. Alussa 80 mg/vrk kuukauden ajan. Mielialan vaihtelut, karmea ruokahalu, lihominen/turpoaminen varsinkin naamasta (kuukasvot), ihme näppylöitä joka puolella vartaloa. Pahin sivuvaikutus kuitenkin oli lonkkien luukuolio. Tekonivelet tulossa molempiin lonkkiin. En halua pelotella, lienee harvinaisempaa mutta mahdollista. Jos alkuperäiseen äkilliseen sairauteen ei olisi alkujaan annettu kortisonia ja isolla annoksella, lapsi ei olisi enää elossa. Parempi näin.

• Anonyymi

Woops, minulla kans kuolio lonkissa 75% ja 55% tuhoutuneet. Peijas perui leikkauksen, Siltis perui kun ei hoitajia,, Jorvifobia En mene kuin tajuttomana. Myeloma, hieman haasteellista kävellä enää, 28 murtumaa..

• suolisto-ongelmaan

Minulla meni Entocort 3*3mg aamuisin, joka vastaa noin 40mg Prednisolonia. Tuo annostus ensin kuukauden ja sitten seuraavan 2*3mg ja lopulsi reilun kuukauden 1*3mg.

Ei tullut mitään sivuvaikutuksia, ei sitten mitään. Lääkäri minulle sanoikin, että tuolla tuotteella on paljon vähemmän niitä systeemisiä vaikutuksia kuin esim. just tuolla Prednisolonilla.

En ole koskaan käyttänyt tuota Prednisolonia, joten en tiedä olisiko siitä minulle jotain haittavaikutuksia tullut, siis siitäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3630
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2876
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      164
      2813
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2361
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      359
      2113
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1840
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1515
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1368
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1332
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      26
      1299
    Aihe