Pidätkö itseäsi kauniina?

-olet kaunis-

Olen kuullut monen naisen suusta "olen ruma" tai "hyi näytän kamalalta"
Haluaisin tietää, kuinka moni nainen oikeasti pitää itseään kauniina?
Monet kaniit naiset haukkuvat itseään rumaksi. Onko heillä huono itestunto vai kerjäävätkö he huomiota?
Minä pidän itseäni ihan nättinä, koska olen oppinut hyväksymään itseni tääläisenä kun olen. Ennen vihasin isoa arpea naamassani, mutta nyt olen oppinut hyväksymään sen. Se on osa minua.
Olette kaikki kauniita!

107

3202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu!

      Minä pidän itseäni kauniina. Joskus tietysti on etsittävä jokin sopiva kuvakulma peilistä, mutta aina sieltä lopulta kaunis ihminen katsoo vastaan. Ääneen tätä ei tietenkään sovi sanoa, mutta näin palstalla kyllä.

      • läskilehmäkalkkuna

        Saattaisinkin ehkä itseni joskus kauniiksi tuntea, mutta ikävä kyllä kun on 20 vuotta kuunnellu lähes päivittäin kuinka olen "Ruma läski lehmä" , "Hevosenperseinen kalkkuna" etc etc niin kummasti sitä ei vaan osaa itseään kauniina pitää enää.

        Nyt olenkin aloittanu uuden elämän, joka toivottavasti näyttää myöskin sen, että saattaisin joskus jopa olla kauniskin. En vaan tiedä miten käy.


      • ÄLLITÄLLI
        läskilehmäkalkkuna kirjoitti:

        Saattaisinkin ehkä itseni joskus kauniiksi tuntea, mutta ikävä kyllä kun on 20 vuotta kuunnellu lähes päivittäin kuinka olen "Ruma läski lehmä" , "Hevosenperseinen kalkkuna" etc etc niin kummasti sitä ei vaan osaa itseään kauniina pitää enää.

        Nyt olenkin aloittanu uuden elämän, joka toivottavasti näyttää myöskin sen, että saattaisin joskus jopa olla kauniskin. En vaan tiedä miten käy.

        "läskilehmäkalkkuna". Kuin omaa elämääni olisi lukenut. Kerroppa mitä "uusi elämä" kohdallasi tarkoittaa? Laihduttamistako? Jos tuota laihduttamista, niin annan neuvon; Aloita lemppaamalla se sika ensin mäkeen, sitten sinulla vasta alkaa uusi elämä ja takaan, että kelpaat muillekkin.


      • Kaikkea saa sanoa
        ÄLLITÄLLI kirjoitti:

        "läskilehmäkalkkuna". Kuin omaa elämääni olisi lukenut. Kerroppa mitä "uusi elämä" kohdallasi tarkoittaa? Laihduttamistako? Jos tuota laihduttamista, niin annan neuvon; Aloita lemppaamalla se sika ensin mäkeen, sitten sinulla vasta alkaa uusi elämä ja takaan, että kelpaat muillekkin.

        Ei nainen (yleistettynä) edes huomaa sitäkään nauratko suoraan hänelle vai nauratko hänen kanssaan jotain muuta asiaa, ja normaalilla miehellä on kyky sanoa naiselle ihan mitä vain, he uskovat mitä vain jos et tietoisesti näytä valehelevasi.

        Moni mies tekee koko touhun aivan käsittämättömän vaikeaksi, koska haluaa antaa itsestään aidon kuvan naiselle, siksi että tuo nainen tuntisi sen miehen aidosti, se on tavallaan turhaa että tunteeko vai eikö tunne.

        Uskokaa se vanha nyrkkisääntö, että telepatiaa ei ole eikä ikinä tule olemaan, on vain henkilö ja toinen henkilö ja se mitä he kertovat toisilleen.

        Aloittajalle tiedoksi se, että tässäkin asiassa on olemassa faktat, mielipiteet ja mielistelypiteet eli valheet.


      • depe
        Kaikkea saa sanoa kirjoitti:

        Ei nainen (yleistettynä) edes huomaa sitäkään nauratko suoraan hänelle vai nauratko hänen kanssaan jotain muuta asiaa, ja normaalilla miehellä on kyky sanoa naiselle ihan mitä vain, he uskovat mitä vain jos et tietoisesti näytä valehelevasi.

        Moni mies tekee koko touhun aivan käsittämättömän vaikeaksi, koska haluaa antaa itsestään aidon kuvan naiselle, siksi että tuo nainen tuntisi sen miehen aidosti, se on tavallaan turhaa että tunteeko vai eikö tunne.

        Uskokaa se vanha nyrkkisääntö, että telepatiaa ei ole eikä ikinä tule olemaan, on vain henkilö ja toinen henkilö ja se mitä he kertovat toisilleen.

        Aloittajalle tiedoksi se, että tässäkin asiassa on olemassa faktat, mielipiteet ja mielistelypiteet eli valheet.

        No onko asiaa sitten pakko suoraan sanoa? Läpällä tai ei? Jos kyse on jostain helvetin "aitoudesta", niin mieluummin jättää vaimon/naisystävän haukkumatta, kun on hänet kerran valinnut!
        Niin naiset kuin miehetkin pysyvät tyytyväisinä ja säteilevinä KEHUISTA! :))
        (sinä senkin ääliö)


      • Peili apuun!

        Ainakin suomi24:n treffipalstoilla on vanhempia naisia, jotka väittävät, vastoin kuvaansa, olevansa 10 vuotta nuorempia. Miksei peiliin katsomallakaan näe totuutta?


    • no mitähän tuohon...

      ...sanois. joskus on päiviä, jolloin en tunne niin ja sitten taas niitä päiviä, jolloin tunnen.

    • olen viisikymppinen!

      No, minä olen hitusen yli 50, enkä välttämättä pidä itseäni enää niin kauniina kuin nuorempana, mutta siitä huolimatta pidän itsestäni ja uskon itseeni, ja luulen, että se tekee minusta kauniin kun olen itseeni suht'koht tyytyväinen!
      Eihän ulkonäkö ole tärkeintä vaan se, mitä löytyy ihmisestä sisältä. Ja kauneuden mennessä menojaan viisaus lisääntyy, se on tärkeämpää kuin nuoruuden kauneus!

      • <3

        Hyvä pointti. Kauneus on katoavaista eikä sitä pitäisi liiaksi arvostaa. Sisäistä kauneutta kylläkin.


    • "vinksin vonksin"

      Näin miehen näkökulmasta katsoen pidän kauniina ihmisiä, jotka ovat sinut itsensä kanssa.
      Olen sinkkuna elellyt jo varsin kauaa ja viimeisin seurustelusuhde naiseen, jolle ulkopuolinen "koreus" itsen kanssa oli ongelma, oli se ongelma myös kaikessa mitä myös minulla oli elämässä.
      Ja syynä oli hänen huono itsetuntemus ja sitä myöten läheisriippuvuus, josta kehittyi hyvin vaarallinen kuvio.
      Opin kyllä sen, että kierrän kaukaa naiset, jotka käyvät esim. kauneusleikkauksissa tai kaiken ulkopuolisen täytyy "kiiltää".
      Ei sellainen nainen vain kykene rinnakkaisuuteen, vaan ripustautuu, pyrkii ottamaan haltuun toisen elämän oman puuttuessa.

      Kyllä se sisäinen kauneus on se, mitä arvostan. Ja se näkyy ihmisessä boheemisuutena.
      Ulkokuoren kauneus on niin kovin hajoavakin. Onnettomuus voi rikkoa sen ja samalla ihminen, jolle ulkokuori täytyy olla ensin, romahtaa.
      Myös rakkaus heillä on sitoutunut ulkokuoreen, rahaan ym. pinnallisuuksiin ja niiden mentyä rakkaus katoaa kyllä ihmiseen, jonka elämään ovat ripustautuneet.

      • Elämä on alamäki

        Pyrit elämässäsi siis miettimään asioita enemmän ja enemmän.

        En kuitenkaan usko että se on sinun oma valitsemasi tai haluamasi tapa elää.


    • .

      Mua ei kiinnosta et miltä näytän. Helpottaa elämää huomattavasti.

    • 385yrv qhefhf

      No, mutta mitä sitten, kun mies sanoo, että et sinä mikään missi ole. Mutta ihan ok kuitenkin. Kyllä siinä tulee sellainen olo, että anteeksi vaan.

    • kj

      Niinkö?

    • dsfwdad

      En oikeastaan. Nenäni on liian iso ja suu liian pieni. Näytän myös suht oudolta kasvonpiirteiltäni verrattuna keskivertorakenteeseen.

      • Beauty ^^

        Sanonpahan vaan että pieni suu naisella on kauniimpi ja naisellisempi piirre kuin iso suu, toki riippuu muutenkin millaiset kasvonpirteet ovat, kaikille kun ei samat piirteet sovi. Iso nenäinenkin nainen voi olla kaunis, kauneus ei ole yksittäisistä tekijöistä kiinni vaan kokonaisuus ratkaisee.


    • Rumilus

      Rumahan minä oon. Minkäs sille voi kun Luoja loi mut tämmöseksi.

      • ihan tavis

        En usko, että olet ruma. Ehkä sinulla on vain huono itsetunto tai olet liian vaatimaton... Ja eikös se "Luoja" luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Mutta parempi vaatimaton kuin liian ylpeä. "Se, joka itsensä ylentää, hänet alennetaan". Ja kauneuskin kuten myös "rumuus" on aina katsojan silmässä ja mielipiteitä on monia. Älä dissaa itseäsi.


      • ---
        ihan tavis kirjoitti:

        En usko, että olet ruma. Ehkä sinulla on vain huono itsetunto tai olet liian vaatimaton... Ja eikös se "Luoja" luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Mutta parempi vaatimaton kuin liian ylpeä. "Se, joka itsensä ylentää, hänet alennetaan". Ja kauneuskin kuten myös "rumuus" on aina katsojan silmässä ja mielipiteitä on monia. Älä dissaa itseäsi.

        ihan tavis kirjoitti: "En usko, että olet ruma. Ehkä sinulla on vain huono itsetunto tai olet liian vaatimaton... Ja eikös se "Luoja" luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Mutta parempi vaatimaton kuin liian ylpeä. "Se, joka itsensä ylentää, hänet alennetaan". Ja kauneuskin kuten myös "rumuus" on aina katsojan silmässä ja mielipiteitä on monia. Älä dissaa itseäsi."

        Samainen henkilö, joka tässä kehuu rumaa ihmistä kauniiksi, mollasi tuolla edellä kaunista naista rumaksi. Siis, sinä nimimerkki Rumilus, vertaapa omaa pelikuvaasi nimimerkin Mutsi kuvaan...


      • ---
        --- kirjoitti:

        ihan tavis kirjoitti: "En usko, että olet ruma. Ehkä sinulla on vain huono itsetunto tai olet liian vaatimaton... Ja eikös se "Luoja" luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Mutta parempi vaatimaton kuin liian ylpeä. "Se, joka itsensä ylentää, hänet alennetaan". Ja kauneuskin kuten myös "rumuus" on aina katsojan silmässä ja mielipiteitä on monia. Älä dissaa itseäsi."

        Samainen henkilö, joka tässä kehuu rumaa ihmistä kauniiksi, mollasi tuolla edellä kaunista naista rumaksi. Siis, sinä nimimerkki Rumilus, vertaapa omaa pelikuvaasi nimimerkin Mutsi kuvaan...

        pelikuvaasi... piti olla peilikuvaasi


      • ihan tavis
        --- kirjoitti:

        pelikuvaasi... piti olla peilikuvaasi

        MIELELLÄNI :D


      • ihan tavis
        ihan tavis kirjoitti:

        MIELELLÄNI :D

        Ai sori, luulin, että tarkoitit minua. Miksi haukut nimim. Rumilusta??? Onkohan sinulla joku ongelma? Eihän "Rumilus" ketään haukkunut. Paitsi itseään valitettavasti. Oletko käsittänyt kenties jotain väärin ja oletko ehkä hieman liian tosissasi? :)


      • työtoveri

        Hai kauneushan on katoavaista mutta rumuus sen kun säilyy.


      • ropotna tavarits
        työtoveri kirjoitti:

        Hai kauneushan on katoavaista mutta rumuus sen kun säilyy.

        ja ulkonen kauneus on sisäisen ruumuuden peittelyä


    • --------------------

      Onko kaikki maalaukset kauniita? Laulut? Eläimet? Autot? Miehet? Ei. Eikä ole naisetkaan. Elä sen kanssa tai tapa itsesi.

      • höpsistä

        kauneus on katsojan silmissä. jokainen on jonkun milestä kaunis. missikisoihin ja tositelkkuihin ei ole pakko tunkea kuulemaan "totuuksia" omasta ulkonäöstä.


      • Näin se vaan on

        Mutta se mikä on kaunista, on katsojan silmissä. Ihmisillä on todella erilaiset käsitykset ja mieltymykset ulkonäön suhteen, se mikä on jonkun toisen mielestä kaunista, on toisen mielestä jopa rumaa. Absoluuttisesti kaunista ihmistä ei ole olemassakaan, sellaista joka miellyttäisi kaikkien silmää. Suurin osa ihmisistä on aika tavallisen tai nätin näköisiä, ns. täydellisen kauniita, kauneusihanteiden mukaiset piirteet omaavia ihmisiä harvassa.


    • aklenglgs

      Minulle on sattunut onni, että olen lapsesta asti saanut kuulla olevani missityyppiä. On ollut raskaita elämänvaiheita, jolloin tuollaisilla asioilla ei ole ollut mitään painoarvoa elämässä. Ja nuorempana pukeuduin mahdollisimman neutraalisti jopa säkkimäisiin vaatteisiin saadakseni olla miehiltä rauhassa. En halunnut eroottista huomiota.

      Nyt yli nelikymppisenä olen huomannut, että iso osa tämänikäisistä ihmisistä on päästänyt itsensä lihomaan ja se jos joku vanhentaa ihmisen ulkonäön ennen aikojaan. Minä kuntoilen ja pidän itseni hoikkana. Vasta tässä iässä on alkanut tuntua turvalliselta ja kivalta pukeutua seksikkäästikin, ja miesten huomiokin tuntuu nyt vain kivalta. Nautin siitä nyt täysillä, kun muutamien vuosien päästä sitä tuskin enää saa :)

      Mutta olen nähnyt kokemuksella myös sen mitä sanonta sanoo: "Nainen on juuri niin kaunis kuin itsensä tuntee." Se on totta! Se tyytyväisyys loistaa ulospäin, ja tulee pukeuduttuakin kauniimmin. Niin että kaikennäköiset naiset, pitäkää huolta terveydestänne ja kropastanne, sen voi kuka tahansa tehdä, ja antakaa itsenne hehkua!

      • päinvastoin

        Lihavuus päinvastoin nuorentaa. Lihavuus silottaa rypyt. Laihtuminen rypistää ja vanhentaa ihmisen keski-iästä alkaen.

        Missitytöt ovat massaan hukkuvia ulkonäöltään, mutta ammattilaisten laittamana he eivät paljon itseään muistuta. Misseydestä alkaen on laittauduttava jokaiselle roskapussin viennille.


      • dfghdfghdfg

        Mulle ei onneksi oo kukaan sanonut että oon missityyppiä. Se tuntuu mielestäni jopa vaaralliselta jos pienelle lapselle sanoo noin. No joo ite nimittelen tyttöjäni prinsessoiksi.. Teini-iässä tuli tunne että tekis mieli kans pukeutua säkkiin. Vanhojen miesten katseet oli niin vastenmielisiä. Näin vanhempana sitä osaa olla jo tyytyväisempi itteensä ja uskaltaa laittaa itteänsä kauniimmaksikin.
        Ulkonäköäni en oo koskaan kellekkään haukkunut. Sehän ois tosi tympeetä kun ottaa huomioon että oon saanut sen omilta vanhemmiltani. Mieheltäni saan vaan kehuja varsinkin raskausaikana, että oon hänessäkin saanut oikean ihmisen rinnalleni. Oikeasti oon kolmekymppiseksi aika roikkuvassa kunnossa ja vauvojen takia mustat silmän aluset. Mutta kun hiukset ottaa pampulalta ja joskus säärikarvansa muistaa ajaa niin kyllä siltä jotain lohkee. Vitsi vitsi ei se välitä vaikkei ois kuukauteen sheivannut. omituiset miehet.


      • mäoonmikäoon
        päinvastoin kirjoitti:

        Lihavuus päinvastoin nuorentaa. Lihavuus silottaa rypyt. Laihtuminen rypistää ja vanhentaa ihmisen keski-iästä alkaen.

        Missitytöt ovat massaan hukkuvia ulkonäöltään, mutta ammattilaisten laittamana he eivät paljon itseään muistuta. Misseydestä alkaen on laittauduttava jokaiselle roskapussin viennille.

        Joo ei lihavuus vanhenna, vaan laihassa näkyy juonteet ja rypyt helpommin.
        Tosin terveydenkannalta ois parenpi pysyä normaalinrajoissa painonsuhteen.

        Itse en ole kauneimmasta päästä, mutta enpä kadehdi kauniita siinämielessä,
        että tiedän ainakin, milloin joku pitää minusta ihmisenä, eikä kauniina kuorena.


      • kosmetologi
        mäoonmikäoon kirjoitti:

        Joo ei lihavuus vanhenna, vaan laihassa näkyy juonteet ja rypyt helpommin.
        Tosin terveydenkannalta ois parenpi pysyä normaalinrajoissa painonsuhteen.

        Itse en ole kauneimmasta päästä, mutta enpä kadehdi kauniita siinämielessä,
        että tiedän ainakin, milloin joku pitää minusta ihmisenä, eikä kauniina kuorena.

        Kaksi edellistä kommenttia allekirjoitan täysin. Näen sitä nimittäin koko ajan työssäni.


      • Läski-ikä
        päinvastoin kirjoitti:

        Lihavuus päinvastoin nuorentaa. Lihavuus silottaa rypyt. Laihtuminen rypistää ja vanhentaa ihmisen keski-iästä alkaen.

        Missitytöt ovat massaan hukkuvia ulkonäöltään, mutta ammattilaisten laittamana he eivät paljon itseään muistuta. Misseydestä alkaen on laittauduttava jokaiselle roskapussin viennille.

        "Lihavuus päinvastoin nuorentaa. Lihavuus silottaa rypyt. Laihtuminen rypistää ja vanhentaa ihmisen keski-iästä alkaen."

        Nyt kaikki keski-ikäiset joukolla lihomaan itsenne nuorekkaiksi! :D


    • marine

      valokuva on yleensä hyvin realistinen "peili" !

      • Lintu vai kala

        Mutta ihmisen on itse mahdotonta sanoa onko kaunis vai ei, ellei ole todella itserakas. Kukaan ei pysty objektiivisesti ja realistisesti arvioimaan omaa ulkonäköään, sen takia käsitykset omasta ulkonäöstä muodostetaan muiden ihmisten mielipiteiden kautta. Kyllä on itselläkin päiviä jolloin tunnen itseni rumaksi ja toisina päivinä taas kauniiksi, joskus tavikseksi. Yritäpä siinä sitten päättää mikä on...


      • EMÄVALE,!!!!!!

        joo ja varsinkin muokattu kuva, pitäisköhän tuokin uskoa, että oikein "realistinen"


    • Tavallinen

      Kauneus on KATSOJAN silmissä! Kauneus on Herran lahja mutta ei ihmiselle mikään välttämättömyys.

      Tavallisen näköisenä on ihan hyvä ole ,ei tule turhia "vihellyksiä".

    • opiskelijatytsyhki

      En pidä itseäni hyvännäköisenä, en edes siedettävänä. Muut kyllä ovat kehuneet ulkonäköäni, mutta en pysty käsittämään, miksi. Olen lyhyt enkä tarpeeksi hoikka (omasta mielestäni), nenäni on iso ja minulla on luonnostaan todella mustat silmänaluset joten tarvitsen aina meikkiä. Kadehdin avoimesti kaikkia minua kauniimpia naisia vaikka se ei mitään hyödytäkään. Odotan kauhulla vanhenemista koska se tarkoittaa erittäin todennäköisesti sitä että ulkonäköni muuttuu vielä pahemmaksi.
      On hienoa, jos joku pystyy pitämään itseään kauniina ja sivuuttamaan omat virheensä. Minä en pysty, enkä toisaalta haluakaan.

      • ihan tavis

        Älä turhaan odota kauhulla vanhenemista. Ehkä vanhemmiten olet enemmän sinut itsesi kanssa ja osaat arvostaa ja pitää kauniinakin.


      • Aivan

        Minulla on sama juttu. Tuntuu jotenkin pinnalliselta toivoa olevansa kaunis ja ihastella kauniita naisia ja toivoa olevansa itse samanlainen. Minäkään en mielelläni lähde ulos ilman meikkiä, koska olen mielestäni 10 kertaa paremman näköinen hiukan laitettuna. Haluan ainakin peittää kauheat mustat silmänaluseni! Ärsyttää sellainen tekopyhä paasaus, että onpas turhamaista kun et minnekään voi lähteä ilma meikkiä, sori jos en halua näyttää zombilta. Enkä meikkaa edes rajusti. Olkaa onnellisia ne jotka oikeasti ovat sieviä ilman meikkiä!

        Tiedän, että en ole kaunis ja tiedän vikani, mutta pystyn silti elämään itseni kanssa, välillä jopa pidän ulkonäöstäni virheistä huolimatta.


    • Ihan ok

      Olen samaa mieltä,että "kauneus on katsojan silmässä" .
      Monet,tosit kauniit on sitten,luonteelta tosi "rumia". he tietävät olevansa kauniita ja käyttäytyvät sen mukaisesti,arvostelevat muita ym.
      Itse olen välillä tyytyväinen,välillä en.

    • PurjoPirjo

      Kavoiltani olen ihan ok, mutta läski olen. Tekosyitä ei ole - olen laiskapaskasaamaton(synnäriltä saakka) ja that's it. Peiliin en ole vuosiin kyennyt katsomaan oksentamatta - valokuvia karttanut kuin ruttoa pienestä asti. Pukeudun vain mustaan ja asenteestani olen muokannut vihaisen ja luotaantyöntävän. En kaipaa ketään minua arvostelemaan sillä itse sen osaan parhaiten.

      • ihan tavis

        No älähän nyt. Anteeksi, mutta aloin ääneen nauramaan kun sanoit, että oksennat joka kerta kun katsot peiliin. Ei sulta ainakaan huumorintajua puutu :) Ja huumorintaju on kauneutta.


    • naiset ovat kauniita

      Ex-vaimoni, jota oli koulussa kiusattu ja haukuttu läskiksi, pitää yhä itseään rumana. Mielestäni (ja tiedän että monen muunkin mielestä) hän on erittäin kaunis nainen... Kiusaaminen koulussa vaikuttaa hyvin pitkään!

      Jotain osaa varmaan on tällä nykyisellä kauneus-bisnekselläkin joka tuputtaa joka paikkaan vain langanlaihoja malleja kauneuden kuvina... Niin kuin että pitäisi olla tosi laiha että voi edes olla kaunis. Pöh ja pah!

      • ihan tavis

        Puhut kauniisti ex-vaimostasi. Tuo on totta, että jos on ollut koulukiusattu niin siinä usein itsetunto murenee ja minäkuva vääristyy.


    • emili-a

      Aivan oikein. Se on sisäistä dialogia. Mikä tahansa ajatus saattaa jäädä päälle ja jopa kasvaa ihan tarpeettomiin mittasuhteisiin. Olen ystävällinen itsellesi.
      Usko itseesi. Tämä on nuorille ja vanhoille. Ja lopettakaa vähättely. Itsenne ja toisten. Jokainen on arvokas jo sellaisenaan.

      Ulkonäköseikat pitäisi olla sivuseikka kokonaisuudessa. Ajatuksen kanssa pitää olla sinut. Hyväksyä olemassa oleva, mutta positiivisellla näkökulmalla. Sille ei pidä antaa liikaa aikaa tai valtaa. Varma sinä, asenne, empaattisuus, inhimillisyys ja sopiva etäisyys asioihin on tärkeämpää.

      Etsikää harrastus ja sellainen vapaa-ajan puuha, jossa viihdytte ja kehitytte muillakin aloilla.

      Mitä tulee kauneuteen, niin terveellinen elämäntapa näkyy.

    • rakkauden psykologia

      Mies tai nainen on oman näköisensä, ei kaunis tai ruma. Itsevarmat ja mukavat ihmiset ovat kauneimpia katsella. Lisäksi lyhin tie toisen luo on hampaat paljastava aito hymy, joka yltää suupielistä silmien yli otsaan asti. Tekohymynkin voi treenata aidon näköiseksi, joka auttaa pääsemään ihmisten lähelle. Päälle vielä pieni, lähes huomaamaton kosketus esim. käteen, ja tie toisen sydämeen on aukaistu.

      • Moni kakku päältä...

        Mutta ei liian itsevarmat... He ovat vastenmielisiä luonteeltaankin kun kuvittelevat liikoja itsestään.


      • Moni kakku päältä...
        Moni kakku päältä... kirjoitti:

        Mutta ei liian itsevarmat... He ovat vastenmielisiä luonteeltaankin kun kuvittelevat liikoja itsestään.

        Ja tekohymy on aina TEKOhymy. Se ei todellakaan ole kaunista.


    • 14+1

      Mulla oli huono itsetunto vielä puoli vuotta sitten. Ystävät ja muut läheiset kyllä jaksoivat kehua kauniiksi/nätiksi, mutta mä pidin itseäni maailman kuvottavimpana naisena. Se johtui täysin siitä, että olin todella huonossa parisuhteessa jossa mies jatkuvasti mollasi, haukkui ja nimenomaan ulkonäköä. Eron jälkeen oon oppinut jälleen arvostamaan itseäni, pitämään itsestäni ja hyväksymään itseni just tällaisena kuin mä olenkin ja huomannut myös, että moni mies kadulla katsoo perään. Ulkonäöstäni oon alkanut myöskin pitämään paljon paremmin huolta ja tunnen oloni hyväksi. :)

    • juu , tietty kuvakulma pitää etsiä, mutta lopulta se löytyy itsellekin :)

    • mirrormirror

      En ole koskaan pitänyt itseäni kauniina enkä ollut tyytyväinen peilikuvaani. Aina on ollut taipumusta kauheaan kriittisyyteen itsensä kohdalla. Olen kuitenkin usein saanut kuulla olevani joidenkin muiden mielestä kaunis. Nyt olen yli 50 ja ilmeisesti aika hyvin säilynyt. Jokin ilo sekin, vaikka aina on olemassa nuorempia ja kauniimpia. Olen vihdoin oppinut hyväksymään itseni ja ajattelemaan, että jos en kelpaa, niin sitten en, ja katsokaa äijät itse peiliin.

      • mirri,turri,tuu pois

        joo tänä aamuna viimeksi katsoin ja kas kummaa ,sama äijä taas mua siinä katselee, vaikka eilen sanoin sille,että häivy sieltä, että näen itseni


    • ghj

      Noku naiset sanoo vaan "hyi olen ruma", et ne sais huomioo. Ihme huomionkerjäystä koko paska. Koska onhan se kiva, kun joku kehuu maasta taivaisiin jne. Se on ku ihme sairaus, joka seuraa kaikkia, mut saavuttaa vaan heikoimmat.

    • nainenikää26veee

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Oikeastaan kauneus on asennekysymys. Mikään ei tee naista kauniimmaksi, kuin se miten itsensä kantaa, se kuinka hyväksyy oman kehonsa, omat virheensä.

      KUKAAN ei ole täydellinen. Eikä tarvitse olla. Pienet kauneusvirheet korostavat kauneutta ja tekevät sinusta juuri sinut. Minä pidin itseäni pitkään "lihavana ja rumana", mutta huomasin, että ulkonäkösurkuttelulla ei pääse puusta pitkään. Haluan elää elämääni arvostaen itseäni ja kaikkea mitä mulla on. Olen aika tavallisen näköinen, pyöreät kasvot, pieni leveä nenä, hymyilevät silmät, harteikkaat olkapäät, kapea vyötärö, leveä lantio, vahvat reidet ja pohkeet, pienet kädet ja jalkaterät. Kroppani ei ole missivartaloa, rinnat ovat C-kuppia ja ylipainoa on muutamaa kilo... mutta olen täysin sinut kroppani kanssa.

      En koreile ulkonäölläni, en paina ystäviäni alas. Kehun läheisiäni ja pyrin siihen, että kaikilla olisi hyvä olla itsensä kanssa. Itse meikkaan ja vahdin pukeutumista, toki välillä vahdin myös painoani, mutta missään nimessä en itse mollaisi itseäni. Olen juuri sellainen kuin minut on tarkoitettu olla ja mitä esimerkiksi painoon tulee, niin hyvä ystävä vaan kainaloon ja elämäntapoja korjailemaan.

      Hyväksykää itsenne, älkää moittiko tai haukkuko itseänne! Olette kauniita noin... :) Eräänä maaliskuisena aamuna herättyäni huomasin kasvoissani puna-valkoisia läiskiä (kuin finnejä, mutta paljon kivuliaampia), näky oli niin hirveä, että en ollut uskoa silmiäni. Kävin sitten lääkärissä huivi kasvojen eteen solmittuna. Sain antibiootit, mutta paha ihotulehdus oli kasvoillani vielä seuraavat kolme viikkoa... Silloin huomasin kuinka ihmiset ruokakaupassa tuijottivat, kuinka pahalta tuntui kun tiesi kasvojen näyttävän rumilta. Opin kuitenkin arvostamaan terveitä kasvoja. Olin niin onnellinen sinä aamuna, kun tulehdus oli laskenut ja sain sen meikellä peitettyä... Ja se miten tämä liittyy tähän keskusteluun on, että opin arvostamaan omaa ulkonäköäni tuon kokemuksen kautta. Opin, että pienistä asioista pitää olla iloinen. Iloinen siitä, ettei tänään kasvoissani ole finnejä! Sen sijaan että murehtisin jotain silmäpusseja...

      • ihan tavis

        Mielestäni ei ole olemassakaan "kauneusvirheitä" vaan persoonallisuutta ja se on kaunista. Sinusta huomaa, että olet sisäisesti ainakin kaunis. :)


    • toivottavastihh

      teitä naisia lohduttaa tieto, että olette kaikki enemmän tai vähemmän
      rumia. Vai voiko joku kirkkain silmin väittää, että suomalainen
      nainen on hyvännäköinen????

      • 765tyu

        Kaikissa kansoissa löytyy molenpia, sekä kauniita, että vähenmän kauniita.
        Myöskin henkisellä tasolla erot ovat suuria ja sinulla on ongelma.


      • rf

        Kyllä lihavat ovat mielestäni ikäistään vanhemman näköisiä vaikka sanotaan että silottaa rypyt. Itse en huolisi laiskaa itsestään huolehtimatonta lihavaa naista.


      • ÄLLITÄLLI
        rf kirjoitti:

        Kyllä lihavat ovat mielestäni ikäistään vanhemman näköisiä vaikka sanotaan että silottaa rypyt. Itse en huolisi laiskaa itsestään huolehtimatonta lihavaa naista.

        "rf". Mietin tuota kirjoittamaasi ja tätä kaikkien hyvin tietämään etelänaapurin rouvaa, joka viikosta toiseen jaksaa haukkua suomalaiset naiset. No nyt tiedän miksi. Varmaan ensimmäisen kerran näin rouvasta manipuloimattoman kuvan, ja mitä näinkään. Vanhenevan, rypistyneen, silmät eriparia, ruma suu ja hampaat, ohut tukka -naisen. Kaula rypistynyt ja voin vain kuvitella minkälainen hänen hoikka (hieno asia vanhalla akalla myönnetään) onkaan, koska aika se tekee temppunsa tuollekkin muijalle. Yksinkertaistettuna, hän yrittää pönkittää itseään haukkumalla muut rumaksi, on ilmeisesti unohtanut katsoa itse peiliin silläsilmällä tai sitten on oikeasti huomannut oman ulkomuotonsa jo menneen aikoja sitten, ja tuo jos mikä on hyvä tapa yrittää pitää itseään tyrkyllä. No sillä kyllä yläkerrassa ujeltaa tuuli läpi.


      • tiedetään jo
        rf kirjoitti:

        Kyllä lihavat ovat mielestäni ikäistään vanhemman näköisiä vaikka sanotaan että silottaa rypyt. Itse en huolisi laiskaa itsestään huolehtimatonta lihavaa naista.

        Laiskuu ja lihavuus eivät liity toisiinsa mitenkään....Lihavuus on henkinen sairaus.


    • aikas hyvin

      sanottu, että ei huolisi laiskaa itsestään huolehtimatonta lihavaa naista.
      Siinä tapauksessa nainen tulisi etsiä ulkomailta.
      Ulkolaiset naiset harvemmin muistuttavat siiderivalasta, kuten täällä
      rakkaassa koto-Suomessa.

    • Sanon vain...

      Olen pahoillani, en vain voi kokea itseäni kauniiksi kun on lähes 15 vuotta kuullut vaan "sä oot vitun ruma", "olet oksettavan näköinen", "onneks en näytä sulta kun oot niin ruma", "näytät ihan kuolleelta ihmiseltä, oksettavalta", "sä oot niin ruma, tapa ittes" jne. kommentteja, niin on aika hankala uskoa että olisin muka "kaunis".

      • näin on

        Oletkos kuullut joltain alkoholistilta niitä?


      • ,,

        No onhan se vaikea päättää, varsinkin jos samana päivänä joku sanoo: olet kaunis, ja toinen: olet ruma.
        Minua kehuttiin kauniiksi joskus, omasta mielestäni en ole.
        Jos tosiaan haukutaan pitkäkestoisesti rumaksi, syy on muissa antipatioissa, harva nainen on todella ruma.


    • Ann-Mi

      Itselläni on valtavan huono itsetunto. Suoraan sanoen, minä vihaan itseäni. Ja siihen olen oppinut jo lapsuudenkodista. Syytän siitä aivan täysin omia vanhempiani.

      Nykyään olen onneksi päässyt eroon heistä ja olen löytänyt rinnalleni ihanan miehen. En tosin juurikaan hänen kanssaan puhu itsetunnostani, koska se on kipeä asia, eikä parane sillä, jos mies sanoo minun olevan kaunis, fiksu tai osaava. Minua sellaiset kommentit ahdistavat ja joskus jopa suutun niistä.

      Itse odotan oikein innolla vanhenemista. Kaikki ovat 70-80-vuotiaina enemmän tai vähemmän repsahtaneita ja ryppyisiä (siis ainakin, jos ei millään plastiikkakirurgilla käy). Siinä iässä ei tarvisi välittää pätkääkään siitä, miltä näyttää. Harmi vain, että minullakin sinne on vielä monen monta vuosikymmentä, kun 20 on vasta plakkarissa. Vaikka toivoisin kyllä, että oppisin ajan kanssa suhtautumaan yhdentekevästi siihen, miltä näytän tai kuinka paska ja tyhmä olen missäkin asiassa.

      Olen kuitenkin ajatellut, että en minä tarvitse hyvää itsetuntoa. En minä elämääni aio elää muutenkaan itseäni varten. Tahdon omistautua toisia ihmisiä varten, miestä ja lapsia varten. Tahdon mennä ammattiin, jossa voin upottautua toisten ongelmiin ja auttaa heitä. Ehkä minä silloin unohtaisin itseni.

      • nyhvö

        Itte olen huomannut että koko itsetuntoni rakentuu pelkän ulkonäön varaan.. Pienestä asti minulle on hoettu sitä kuinka pitäisi hakea missikisoihin, tai että kyllä tuo teidän tyttö on niin kaunis. Tuntuu että aina on ollut paineet näyttää hyvältä, että täytän muiden odotukset tai saan jotain kehuja? Kuitenkin täysin meikittömänä ja tukka roikkuen ja silmälasit päässä luonnollisessa olomuodossani kukaan ei edes vilkaisekkaan. En osaa pitää itseäni kauniina kuin pynttäytyneenä pakkeleihin ja piilarit päässä ja push upit rinnoissa.. Ja kaiken tämän kun ottaa pois niin tekee vain mieli lukita ovet ja olla katsomatta peiliin.


      • Kivaa \o/

        Syitä on monia miksi on ihan oikein olla tykkäämättä rumista, ja tässä on yksi:

        "Itse odotan oikein innolla vanhenemista."


    • pitkänokkainen"mies"

      Joskus tunnen, mutta usemmiten en tunne. Tiedän, että kauneus on katsojan silmässä, mutta kyllä se sattuu kun ulkopuoliset miehet/pojanklopit arvostelevat meikäläisen ulkonäköä ohimennen.Kaiken kruunuksi en edes tunne heitä, mutta silti pitää sanoa ääneen kaverille " kato ko on iso nokka, tuo näyttää ihan mieheltä jne". En ole kertaakaan saanut positiivista kommenntia ulkonäöstä, mutta en myöskään halua alkaa peittelemään kasvojani sentakia mitä olen.

      • noukkalintu

        älä välitä, vain linnuilla on nokka, se ei liity mitenkään siihen, minkä kokoinen nenä sulla on


    • Haydi92

      Itse pidin ennen itseäni todella rumana ja läskinä johon kukaan ei ikinä rakastuisi (tämä oli siis teini iässä,olin 14 ja olin kuullut rumuudestani monwelta,mm. pukeutumisesta,painosta ym tuli sanontaa) Kaveri oli todella kaunis ja hän aina vertasi itseään muhun ja totesi että kuinka kaunis hän onkaan ja samalla arvosteli mun ulkonäköä.

      Päätin laihduttaa ja niin teinkin,20 kiloa putosi painosta pois alle vuodessa.Ihan vain lisäsin liikuntaa,aloin syömään kunnolla ja terveellisesti.Ja söin herkkuja maltilla kerran viikossa.

      Vasta siinä vaiheessa kun ysiluokka oli menossa (syksyä,) tajusin että mun pukeutuminen on aina ollut aika kamalaa suoraansanottuna ja panostin vähän vaatteisiin ja itseeni (en tosin meikannut kuin vähän) ja meidän koululla tuli käymään sen aikanen Miss Suomi Noora Hautakangas ja hän tuli mun ja kavereiden luokse ja kehui mua ja sanoi että olen todella kaunis ja mulla voisi olla ainesta missiksi tai malliksi kun olen näin pitkäkin.Ja kehui sitä että meikkaan juuri sopivasti enkä tunge sitä meikkiä niin kauheasti naamaani niin kuin jotkut tekee.

      Kaveria hän ei kehunut mikä suututti kaveria:D
      Mutta siis vasta silloin tajusin että olen kaunis vaikka en täydellinen olisikaan.Painan 56 kiloa ja siinä pitäydyn.

      Mutta siis...uskokaa itteenne ja jos joku teitä lannistaa niin sanokaa takaisin tai antakaa olla.Olette paljon parempia kuin ne nimittelijät

      Valmistuin lukiosta viime vuonna ja opiskelen nyt lääkiksessä.Ja myös mallinhommia pari kertaa tehny,mut ei ollu mun juttu.

      • törkyturpa

        onneksi tulit järkiisi, itsestään pitävät pinnalliset missit on ällöttävintä katsottavaa


    • oifiqari

      Monet tekee itse itsensä rumaksi. Väärällä ehostuksella ja muutamat ylensyönnilläkin.

      • Näin tiedän

        Ylensyöminen on henkinen sairaus, siinä missä pelihimo, alkoholismi tai huumeet. Siitä kirjoitellaan vaan vielä toistaiseksi liian vähän, mutta lähiaikoina tulet kuulemaan lisää.


    • Jumalan lapsi

      Olen kaunis sellaisena kuin Jumala on minut luonut, muunlailla ajatellessani tekisin Jumalaani vastaan.

      • some11111

        Vain sisäisellä kauneudella on merkitystä.
        Se mitä olemme tässä elämässä, määrittelee paikkamme myös tuonpuoleisessa. Sillä ei ole edes niin paljon väliä uskotko Jumalaan, vaikka se toki on tärkeää monen asian vuoksi. Mutta tärkeintä on että olet "hyvä" ihminen.
        Jos olet julma ja ilkeä, kohtelet ihmisiä ja eläimiä huonosti, jos olet itsekäs, ahne ja välinpitämätön, tulee elämäsi "kuoleman" jälkeen olemaan vaikeaa. Kaikki saavat ansionsa mukaan, on turha kuvitella että yksikään paha teko jää huomaamatta. Ellemme kadu ja hyvitä tekojamme tässä elämässä, tulemme sen tekemään seuraavassa. Huom: papille ripittäytyminen tms. teot eivät auta, ellei katumus lähde sielusta.

        Hyvät uutiset: niin kauan kuin ihminen on valmis muuttumaan, katumaan ja kasvamaan hengellisesti, niin kauan on toivoa. :) Kukaan ei ole pimeydessä ikuisesti! Sieltä pääsee ylös, ja "pahinkin" ihminen voi joku päivä päästä paikkaan jota kutsumme taivaaksi. Se riippuu täysin ihmisestä itsestään.

        Luoja ei meitä tuomitse, tuomitsemme itse itsemme.

        Meni vähän aiheen vierestä, mutta menköön. :) Tämä on tärkeä viesti! Nämä ei ole uskon asioita, vaan faktoja. Sen tulette vielä näkemään, lupaan! :)

        Tehkää hyvin, rakkaat ihmiset!


      • some11111
        some11111 kirjoitti:

        Vain sisäisellä kauneudella on merkitystä.
        Se mitä olemme tässä elämässä, määrittelee paikkamme myös tuonpuoleisessa. Sillä ei ole edes niin paljon väliä uskotko Jumalaan, vaikka se toki on tärkeää monen asian vuoksi. Mutta tärkeintä on että olet "hyvä" ihminen.
        Jos olet julma ja ilkeä, kohtelet ihmisiä ja eläimiä huonosti, jos olet itsekäs, ahne ja välinpitämätön, tulee elämäsi "kuoleman" jälkeen olemaan vaikeaa. Kaikki saavat ansionsa mukaan, on turha kuvitella että yksikään paha teko jää huomaamatta. Ellemme kadu ja hyvitä tekojamme tässä elämässä, tulemme sen tekemään seuraavassa. Huom: papille ripittäytyminen tms. teot eivät auta, ellei katumus lähde sielusta.

        Hyvät uutiset: niin kauan kuin ihminen on valmis muuttumaan, katumaan ja kasvamaan hengellisesti, niin kauan on toivoa. :) Kukaan ei ole pimeydessä ikuisesti! Sieltä pääsee ylös, ja "pahinkin" ihminen voi joku päivä päästä paikkaan jota kutsumme taivaaksi. Se riippuu täysin ihmisestä itsestään.

        Luoja ei meitä tuomitse, tuomitsemme itse itsemme.

        Meni vähän aiheen vierestä, mutta menköön. :) Tämä on tärkeä viesti! Nämä ei ole uskon asioita, vaan faktoja. Sen tulette vielä näkemään, lupaan! :)

        Tehkää hyvin, rakkaat ihmiset!

        HUOM: Suurin osa tavallisista ihmisistä menee hyvään paikkaan, joten älkää huolestuko. :) Jokainen varmasti tietää sydämessään mikä hänen paikkansa tulee olemaan.


    • 78900

      Tärkeintä on ymmärtää, että ulkoisella kauneudella ei ole merkitystä. Se ei tee ketään onnelliseksi että on "kaunis".

      Kaikista tärkeintä on se kuka/mikä olet ihmisenä. Millään muulla ei ole väliä.

    • vgyjghfgh

      Kun lukee naisnäyttelijöiden kohdalta keskusteluja imdb.com:sta, siellä on melkein aina joku, jonka mielestä näytteljä on ruma. Eli vaikka olisit kuinka kaikkein kauniimpien ja seksikkäimpien listalla, nekin ovat vain mielipiteitä.

      Yhtä hyvin voisikin siis pitää itseään kauniina kuin rumana, mutta siihen ei oikein kannusteta ainakaan Suomessa.

    • Oikeasti ruma nainen

      Millainenhan on sellaisen naisen elämä ja itsetunto jota ei ole koskaan kukaan varsinkaan mies haukkunut vaan aina saanut kehuja ja ihailuja osakseen? Itse en osaa kuvitella moista tilannetta kun mulle on aina naurettu, pilkattu ja haukuttu sekä syrjitty kaikkialla. Ja olen oikeasti ruma eli tää ei ole mitään omaa huonoa itsetuntoa ja kuvitelmaa.

      Kasvoni varsinki ovat todella poikkeavan oudot ja epänaiselliset vartalosta puhumattakaan. Liikaa mieshormonia tai sitten vain peritty todella maskuliiniselta isältä liikaa ominaisuuksia. Äitinikään ei ollut mikään kovin naisellisen kuniskasvoinen.

      • Syyllistäjät

        Ne on oikeasti tosi ihania ja positiivisia ja avoimia ja mukavia ja kavereina helppoja jne...

        Ainoa ongelma mikä heillä on, on sinunlaisten ja muiden rumien ihmisten aiheuttama syyllisyyden tunne.


      • Oikeasti ruma

        En tiedä muista, mutta itse en ole koskaan syyllistänyt ketään vaan ollut mukava kaikille ihmisille jotka nyt vain suostuvat olemaan kanssani edes tekemisissä, mutta kukaan ei tahdo, ei edes ne mukavat ja kauniitkaan yleensä olla kanssani tekemisissä ennakkoluulojensa takia. Jos joku tuntee syyllisyyttä rumuudestani se on hänen ongelma, mutta varmasti ongelmista pienin verrattaessa ruman naisen todellisiin ongelmiin. Rumalla ihmisellä voi olla pilalla koko elämä ja yleensä tämä johtuu muiden ihmisten käytöksestä ja ennakkoluuloista.


      • Syyllistäjät
        Oikeasti ruma kirjoitti:

        En tiedä muista, mutta itse en ole koskaan syyllistänyt ketään vaan ollut mukava kaikille ihmisille jotka nyt vain suostuvat olemaan kanssani edes tekemisissä, mutta kukaan ei tahdo, ei edes ne mukavat ja kauniitkaan yleensä olla kanssani tekemisissä ennakkoluulojensa takia. Jos joku tuntee syyllisyyttä rumuudestani se on hänen ongelma, mutta varmasti ongelmista pienin verrattaessa ruman naisen todellisiin ongelmiin. Rumalla ihmisellä voi olla pilalla koko elämä ja yleensä tämä johtuu muiden ihmisten käytöksestä ja ennakkoluuloista.

        Rumalla naisella on erilainen elämä kuin kauniilla, onko järkevää kaikkien ottaa sama tavoite?

        Yksi elämä kaikille ideologia saa jotkin näyttämään naurettavilta, kuten läskin tiukassa mekossa.

        Ole mikä olet ja usko itse se että paremmuusjärjestykset ovat jokaiselle yksilöllisiä asioita.


    • totuuden torvi

      Ha! Rumilla naisilla ei ole mitään arvoa yhteiskunnassa. Saat olla vaikka presidentti mutta jos et näytä seksikkäältä niin saat paskaa niskaan siitä jatkuvasti. Naisen arvo mitataan ulkonäössä, piste. Itse olen objektiivisesti ruma nainen ja hyväksynyt sen että olen arvoton enkä koskaan saa arvostusta keneltäkään, rakkaudesta nyt puhumattakaan. Olisinpa edes syntynyt mieheksi, olisin voinut paikata ulkonäköpuutteita muilla ominaisuuksilla. Naisen persoona ja huumorintaju ja jopa raha ei merkkaa miehille mitään.

      • taidemaalari

        On siis kaksi mahdollisuutta:
        a) kaunis, jonka on aina mentävä sängyn kautta uuteen työpaikkaan yms:een
        b) ruma, joka ei saa työpaikkaa ehkä ulkonäkönsä vuoksi.

        Onko näin vai onko muita vaihtoehtoja?

        Itse en saanut kirppari tavaroita myytyä kun olen nainen. Paha itse sanoa minkänäköinen. Ehkä tavis. Piti olla mies puhumassa kaupasta. Että sillai.

        Kun ihminen on onnellinen ja tasapainossa itsensä kanssa, hän on kaunis.
        Valokuvat himmentävät elävän ihmisen. Myös moni valokuvamalli, näyttelijä ilman meikkiä on ihan taviksen näköinen. Pakkelilla saa ihmeitä aikaan, kun korostaa oikeita kohtia.


      • 67809

        Kyllä sinäkin joku päivä näet mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Tuhlaat elämääsi, suret asiaa mihin et voi mitenkään vaikuttaa. Annat muiden mielipiteiden vaikuttaa itseesi. Kuvittelet että muiden mielipide voi vaikuttaa sinun arvoosi. Pidät itse itseäsi roskana, ja samaan aikaan itket kun ihmiset eivät arvosta sinua.
        Minä tiedän että jokainen ihminen on arvokas, ymmärsivät he sen tai eivät.
        Todella surullista ettet näe pintaa syvemmälle.


      • Taas syyllistystä
        taidemaalari kirjoitti:

        On siis kaksi mahdollisuutta:
        a) kaunis, jonka on aina mentävä sängyn kautta uuteen työpaikkaan yms:een
        b) ruma, joka ei saa työpaikkaa ehkä ulkonäkönsä vuoksi.

        Onko näin vai onko muita vaihtoehtoja?

        Itse en saanut kirppari tavaroita myytyä kun olen nainen. Paha itse sanoa minkänäköinen. Ehkä tavis. Piti olla mies puhumassa kaupasta. Että sillai.

        Kun ihminen on onnellinen ja tasapainossa itsensä kanssa, hän on kaunis.
        Valokuvat himmentävät elävän ihmisen. Myös moni valokuvamalli, näyttelijä ilman meikkiä on ihan taviksen näköinen. Pakkelilla saa ihmeitä aikaan, kun korostaa oikeita kohtia.

        "kaunis, jonka on aina mentävä sängyn kautta uuteen työpaikkaan yms:een"

        Ei sen kauniin elämä ala tuosta kohdasta kun hänen on mentävä töihin, se on alkanut jo ihan nuorena ja sitä kautta toivottavasti hän tietää jo miten saada se työ harrastamatta seksiä jota ei haluaisi.

        Sitäpaitsi moni nainen tykkää olla hieman horo, syyllistäjät ovat siitäkin tehneet huonon asian, eikä kukaan halua tahallaan pahoittaa syyllistäjän mieltä, sitähän syyllistäminen juuri onkin.


    • ja

      7:ntenä päivänä jumala loi siiderivalaan, joka on tuleva
      rienaamaan suomalaista miespoloa elämänsä loppuun
      asti.

      • voi juku

        ja 8:santena loi sinut niistä rippeistä, jotka ei mahtuneet siihen siiderivalaaseen


    • olen kaunis

      "Olette kaikki kauniita!"

      Jos on kauneutta, on myös rumuutta. Kaikki eivät voi olla kauniita koska tällöin katoaa merkitys sanalta kaunis. Tulee olla jokin vertailukohde minkä mukaan voidaan määritellä kauneus.

      Arpesi on siis rumuutta etkä voi väittää etteikö se edusta rumuutta. Jos uskottelet itsellesi ettei se edusta rumuutta, valehtelet itsellesi. Jos ihmisessä on jokin osa ruumiista ruma tai jokin piirre koetaan rumaksi, ei se kuitenkaan tarkoita sitä etteikö ihmisessä koettaisi jokin muu osa tai piirre kauniiksi. Ihmiset voivat keskittyä tiettyihin yksityiskohtiin, mutta kokonaisuudella on yleensä suurempi merkitys. Voit kokea itsesi kokonaisuutena kauniiksi siitä huolimatta että arpesi on ruma.

      "Monet kaniit naiset haukkuvat itseään rumaksi. Onko heillä huono itestunto vai kerjäävätkö he huomiota?"

      Kenties heillä on huono itsetunto ja kaipaavat huomiota. Sitä tulisi kysyä heiltä itseltään, ei meiltä. Ihmisillä on aina jokin ongelma joka liittyy joko heihin itseensä tai muuhun yhteiskuntaan. Nämä naiset saattavat kokea että muu yhteiskunta ei välitä heistä ja heidän ongelmista ja hakevat tällä tavoin huomiota ja kannustusta. Jos vaikkapa tulostat jonkin nälkiintyneet afrikkalaisen lapsen kuvan ja näytät tämän kuvan heille seuraavan kerran kun he valittavat omaa ulkonäköä niin kenties he tulevat iloisiksi tästä. Jos toisella ihmisellä menee itseä huonommin, tulee ihminen iloiseksi tästä. Vahingonilo on paras ilo! Kenties nämä naiset saavat tästä kannustusta niin paljon että he ryhtyvät lähettämään postikortteja nälkiintyneille afrikkalaisille lapsille jossa he kertovat näille afrikkalaisille lapsille omasta kauneudestaan. Postikorttiin voi myös laittaa oman osoitteen ja pyytää vaikkapa laittamaan rastin ruutuun: "Panisitko?" [ ] kyllä [ ] en.
      Saman voi tehdä myös syöpäsairaille jotka ovat tuskissaan ihan Suomenkin sairaaloissa. Heille voi myös mennä sanomaan: "Sinä olet kaunis siitä huolimatta että olet tuskissasi ja kuolemassa pian pois!"

      Itsekeskeisyys on tämän elämän parasta viihdykettä!

    • kas kummaa

      Rumana pidän itseäni joka kyllä olenkin kaikkien mittapuiden mukaan, Sinun pitäisi kysyä mieheläni mitä se näki mussa.

      • nx

        Luonteeseen rakastutaan sanoi eräs keittiöpsykologi.
        En usko teidän olevan rumia.
        Ihminen vain tarvitsee jotain mihin takertua.
        En allekirjoita tarvitaan vahingoniloa, koska rehellinen tunnustus palkitsee, jos tiedät sen olevan totta puhutaan sitten ulkonäöstä tai todellisista ansioista, joka sekin voi liittyä ulkonäköön, jos on vaikka sellaisessa työssä.
        Ei sen tarvitse olla toiselta pois, vain oma käsitys, selvisin miltei mahdottomasta.


    • Nääääh

      ... Riippuu päivästä ja siitä millainen mieliala on että pidänkö itseäni minään sillä hetkellä... kauniiksi en itseäni kuitenkaan missään tilanteessa menisi sanomaan, mutta perus... öööh, tavis olen kyllä :D

    • tsrhsthsehjs

      Minua on sanottu rumaksi ja lihavaksi, miksi uskottelisin itselleni että olen kaunis. Olen ruma. Tiedän sen ja niin tietävät muutkin. Kaiken kukkuraksi olen ollut aina sinkku, ja olen jo aikuinen. En kelpaa kenellekään, koska naisilta vaaditaan ulkonäköä.

    • Eukko82

      En ole koskaan tuntenut itseäni kauniiksi, koska en ole sitä.
      Musta ei saa kaunista vaikka kirveellä vuolisi.

    • asennettakehiinnyt

      Mua ärsyttää se, että aina puhutaan "huonosta itsetunnosta"... prkl... tehdään asialle jotain! Oli kaunis taikka ruma... sillä ei ole tekemistä itsetunnon kanssa. Kauneus on subjektiivista ja perustuu täysin mielipiteeseen. Eli miten jonkun mielipide on niin merkittävä, että siitä pitäsi kärsiä?! Ei, ei se olekaan. Ei tarvitse omata missivartaloa ollakseen kaunis. Kauneutta on monenlaista.

      Älä hauku itseäsi rumaksi vaan kehu hyviä piirteitäsi. Älä rakenna itsetuntoa ulkonäkösi pohjalle, koska ulkokuori rapistuu ja muuttuu ajan kanssa. Rakenna itsetuntosi positiivisuuden ja asenteen pohjalle. Nainen, olet muutakin kuin ulkokuori! Hymyilevä ja rohkeasti itsensä kantava nainen on kaunis. Jos elämme vain kerran, ei elämää kannata hukata murehtimalla sellaista, mitä ei ole vaan nauttimalla ja hyväksymällä omat vahvuudet ja virheet. Tästä on itsetunto tehty.

      Älä siis jää maahan makaamaan, nouse kasvot mutaisina, naura ja tanssi sadetanssi! Yritä uudestaan, koska hyvä itsetunto näkyy kauneutena ja vahvuutena. Sen avulla voitat haasteita, rakastat lähimmäistä ja autat apuatarvitsevia.

    • lukion 1.luokalla

      Ajattelen kyllä että olen kaunis! Yleensä saan kuulla päivittäin että kuinka kaunis olen ja miten joku haluaisi olla kuin minä ja yms. Toki on niitäkin päiviä jolloin kaikki tuntuu menevän vikaan ja tunnen itseni rumaksi. Useat ihmiset ovat sanoneet että näytän joltain mallilta! Huom! Olen siis lyhyt 161cm ja normaalipainoinen, eli en todellakaan omaasitä mallin vartaloa. En ikinä voisi olla yhtä laiha kuin ne missit ja mallit.

    • Anonyymi

      Olen 12-vuotias tyttö

      Pidän itsäni rumaan ja kakkia muita kauniina. Kakki luokan pojat huutaa minulle että olen kaunis mutta sitten metin että ne yritää vaan kiusata minua olen läski kauhea olen ihastunut yhteen poikaan mutta tuntuu että hän ei tykää minusta joten yritän laihtua painan 455 kg. Olen niin läski ja ällö itken aina kun olen niin ruma 😭

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe