Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

SOLARIUM???

Sunny

Hei,

Tiedän kyllä ettei tämä kysymys varsinaisesti kuulu tänne, mutta koska laihduttajalle pieni rusketus antaa uutta intoa ja uskon että täältä löytyy ihmisiä jotka tietää, siksi kysyn täältä :)

Eli kuka on käynyt joskus solariumissa? Minä ajattelin ensimmäistä kertaa mennä ja kun en ole ikinä ollut niin joudun kyselemään tyhmiä. Mitä otetaan mukaan kun mennään solariumiin?

Laitetaanko aurinkorasvaa, ja voiko solariumissa palaa? Entä vaikuttaako jos laittaa sellaista voidetta joka tehostaa auringon tarttumista ihoon, niin toimiiko se silleen solariumissakin, vai onko jopa haitallista? Entä solariumin jälkeen, rasvataanko iho ,vai mitä tehään?

Pliis auttakaa hölmöä!! Tavallinen aurinko ei tunnu tarttuvan ja haluaisin hoikentuneelle vartalolleni katseenkestävän värin...

6

1961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaana

      Minä käyn solariumissa ihan nakuna ja mahdollisimman puhtaana, vähintään pesen naamani ennen solariumia. En laita mitään aurinkorasvoja, kostausvoidetta kasvoille vain. Solariumin aikana yritän hieman muutella asentoani, jotta ruskettuisin tasaisesti.

      Lämpimiä solariumhetkiä! :)

    • Mona

      Käyn solariumissa keväisin ja syksyisin 5-10 kerran satsin. Tavallista aurinkorasvaa ei pidä kayttää vaan solariumiin on olemassa ihan sinne kuuluvia voiteita ja suosittelen niiden käyttöä. Niitä on erilaisia ja jotkut ovat aika kalliitakin, mutta eihän sitä paljoa mene ja säilyy vuosia. Itse olen solariumissa pelkät alushousut jalassa, en viitsisi olla nakuna ihan hygieniasyistäkään. Kyllähän se joka käyttäjän jälkeen puhdistetaan, mutta minua ällöttäisi olla toisen käyttäjän jälkeen ilman alkkareita ja kyllä se riittää et rusketus tarttuu muualle kehoon. Asentoakaan ei tarvitse vaihtaa kun ottaa hyvän asennon heti alkuun ja pitää jalat harallaan että vaikutus tulee myös sisäreisiin. Joskus olen kaksi aikaa peräkkäin ja silloin saatan välillä kääntyä selältä vatsalleni. Ilman meikkiä on hyvä mennä ja itse jätän aina korutkin pois. No napakorua en kylläkään irrota...
      Solariumin jälkeen käyn suihkussa ja en yleensä rasvaa ihoa, mutta voihan niinkin tehdä jos sinulla on herkkä iho ja et muutenkaan rusketu kovin helposti.

      • ...

        Älä laita hajuvettä ym. kosmetiikkaa ennen solariumia, sillä niistä saattaa jäädä "läikkiä" ihoon.

        Äläkä ole liian kauaa ekalla kerralla!! En kyllä suosittele kenellekään kahta kertaa peräkkäin, itseasiassa olisi aina tarpeen pitää vähintään päivä tai kaksi taukoa käyntien välillä.

        Solariumissa ei myöskään kannata käydä enempää kuin 10 kertaa vuodessa, sillä syöpä ei ole kiva sairaus...ja sanon tämän kokemuksella.


      • Sunny
        ... kirjoitti:

        Älä laita hajuvettä ym. kosmetiikkaa ennen solariumia, sillä niistä saattaa jäädä "läikkiä" ihoon.

        Äläkä ole liian kauaa ekalla kerralla!! En kyllä suosittele kenellekään kahta kertaa peräkkäin, itseasiassa olisi aina tarpeen pitää vähintään päivä tai kaksi taukoa käyntien välillä.

        Solariumissa ei myöskään kannata käydä enempää kuin 10 kertaa vuodessa, sillä syöpä ei ole kiva sairaus...ja sanon tämän kokemuksella.

        Montako kertaa pitäis käydä jotta vaikutus näkyy edes vähän, ja kauanko pitäis pitää väliä kertojen välillä?

        Voinko käydä esim. 2 kertaa viikossa, ja jos käyn vaikka ens viikolla 2 kertaa ja sitä seuraavalla 2 niin onko vaikutusta tullut ollenkaan vielä?

        Kiitos muuten hyvistä vinkeistä :)


      • Maria
        Sunny kirjoitti:

        Montako kertaa pitäis käydä jotta vaikutus näkyy edes vähän, ja kauanko pitäis pitää väliä kertojen välillä?

        Voinko käydä esim. 2 kertaa viikossa, ja jos käyn vaikka ens viikolla 2 kertaa ja sitä seuraavalla 2 niin onko vaikutusta tullut ollenkaan vielä?

        Kiitos muuten hyvistä vinkeistä :)

        Itselläni tulokset näkyvät jo kerrasta, kahden käyntikerran jälkeen rusketuksen huomaavat jo muutkin. Olen tumma ja rusketun muutenkin helposti, se vaikuttanee varmasti asiaan. Myös solariumlaitteissa on eroja, toisissa on voimakkaammat lamput.


    • Rusketuss

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe