Vaimoni pettää minua??

Jari1978

Nyt näyttää aika vahvasti siltä, että vaimoni pettää minua. Aivan varma en voi olla, mutta uskon että niin on.

Noin kolme kuukautta sitten aloin ihmetellä vaimoni käytöksen muutosta tai oikeammin suhtautumista minuun. Ei oikein halunnut minkäänlaista läheisyyttä ja erityisesti sängyssä, mutta kyllä muutenkin tuntui erittäin poissaolevalta. Kysyin tuolloin onko jokin vialla kun tuo käyttäytyminen oli minusta niin silmiinpistävää, mutta hän vakuutti, että kaikki on enemmän kuin hyvin ja itse asiassa tuo käyttäytyminenkin muuttui melkein entiselleen tuon keskustelun jälkeen. Lähinnä sanoi olevansa väsynyt työasioista. Seksin suhteen oli aika hiljaista vaikka yritin tehdä aloitteita.

Sittemmin ihmettelin kun jumpat ynnä muut harrastukset lisääntyivät selkeästi. Alkuun ajattelin, että ihan hyvä, mutta sitten tuntui siltä, että jumpasta ja töistä kesti aina aivan ihmeellisen kauan päästä kotiin. Siis siihen nähden, että suunnilleen kyllä tiesin, koska piti olla lähtenyt.

Yritin taas puhua mistä on kyse ja hän valitteli sitten, että hänellä on ehkä vähän jonkinlainen kriisi siitä, että ei ole tarpeeksi omaa aikaa, minä olen paljon poissa ja arkisin vaan tullaan töistä kotiin ja sitten takaisin töihin. En oikein ymmärtänyt miten tuo liittyy siihen, että työmatkat kestävät, mutta hän hermostui, että hänestä tuntuu ettei hän saisi käydä yhtään missään jos tuolla lailla vahdin eikä halunnut jatkaa keskustelua. Minusta tuo ei hänen kohdallaan oikein edes pitänyt paikkansa, koska kyllä hänellä oli aika paljonkin omia menoja ainakin enemmän kuin minulla. Lupasin kuitenkin yrittää tehdä lyhyempää päivää töissä. Alkoi kuitenkin epäilyttää, että jokin tässä mättää ja vähän vakavamminkin.

Vaimoni oli viime viikonloppuna mennyt kahden ystävänsä kanssa kaupungille ulos ja syömään, mutta sitten iltamyöhään toinen näistä kavereista soitti minun kännykkääni kun vaimoni puhelin kuulemma oli poissa päältä tai ei ainakaan yhdistänyt ja hän pyysi vaimoani puhelimeen. Nielaisin ja kysyin eikö hän ollut syömässä vaimoni kanssa ja kuulin, että luurin päässä tuli hämmennys. Hän sanoi vain, että varmasti tässä on jokin väärinkäsitys ja että hän oli ollut illan kotona.

Yritin soittaa vaimolleni, mutta puhelimeen ei saatu yhteyttä. Kun vaimoni sitten tuli kotiin, kysyin miten oli mennyt ja mitä hänen kavereilleen kuuluu ja hän ei kauheasti kertonut kuulumisia, mutta antoi ilman mitään epäilystä ymmärtää, että tuo hänen minulle soittanut kaverinsa olisi ollut mukana.

Kerroin kuka minulle oli soittanut ja vaimoni selvästi säikähti, ei sanonut mitään ja meni keittiöön. Menin hetken päästä perässä ja hän istui keittiön pöydän ääressä silmät kosteina ja sanoi, että oli valehdellut minulle, koska tunsi, että välttämättä tarvitsi ihan omaa aikaa. Pyysi anteeksi. Oli kävellyt yksin kaupungilla ja istunut kahvilassa yms. Oli kuulemma ajatellut mennä leffaan, mutta ei sitten ollut mennyt. Sanoin ettei hänen puhelimeensa saatu yhteyttä ja hän ei osannut sanoa mistä se voi johtua. Akussa oli virtaa.

Yritin taas kerran puhua tilanteesta ja kysyin sitten ihan suoraan onko hänellä menossa jokin suhde, mutta hän kielsi jyrkästi ja vakuutti, että hän rakastaa minua ja haluaa elää minun kanssani aina. Nyt vaan oli henkisesti raskasta ja vaikeaa. Ei kuulemma johdu ollenkaan minusta. Ei kuulemma edes voisi minua pettää kun olisi niin huono omatunto. Kaiken tämän oudon kuvion takia ei vaan oikein vakuuttanut vaikka todella kovasti vakuutteli asiaa minulle.

Eilen maanantaina menin katsomaan vaimon auton matkamittaria aamulla ja illalla totesin, että mittarissa oli varmaankin 80 km liikaa. Ja tietysti taas kesti tulla töistä kotiin niin hemmetin kauan.

Selityksiä en oikein keksi kuin kaksi. Vaimollani on suhde tai sitten hän potee jotain voimakasta henkistä kriisiä, johon ei halua päästää minua mukaan. Veikkaan kuitenkin suhdetta. Pahalta tuntuu se, jos hän kokee tarpeelliseksi niin äärettömän voimakkaasti korostaa rakkauttaan minuun jos hänelle sitten onkin toinen. Tuo matkamittarin vilkaisu oli ihan päähänpisto, en todellakaan haluaisi ryhtyä häntä vahtaamaan, mutta toisaalta haluan pitää hänet. En ole ensimmäisenä potkimassa pois vaikka hän olisikin pettänyt minua. Jotenkin siis kai minun pitäisi asia selvittää, jotta voin edes yrittää pitää puoliani. Yksi mahdollisuus kai periaatteessa on, että vaimollani on jotain henkisiä ongelmia, mutta en jaksa uskoa siihen.

Olisiko jollakin kommentteja tai neuvoja mitä tehdä? Joku varmaan sanoo, että olen hullu kun vahtaan vaimoani, mutta vakuutan, että en ole epäluuloinen ylipäätään. Moni muu varmaan olisi nostanut kissan pöydälle jo paljon aikaisemmin. Valitan pitkää viestiä, mutta asia on minulle niin tärkeä ja ahdistavakin.

Mitä olette mieltä pettääkö hän minua vai onko kyse jostain muusta? Pitääkö minun ryhtyä seuraamaan ja vahtimaan kaikkea mitä vaimoni tekee?

88

7893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+2

      Vahvasti näyttää siltä että vaimosi olisi "luvattomilla teillä" MUTTA saattaa olla että näin ei ole ja lähtökohtaisesti ihmisen ja puolison sanaan pitää pystyä luottamaan. Sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa häneen niin kauan kuin jotain kongreettista ei nenäsi eteen tule.

      Tehtäväsi on tukea vaimoaa hänen kriisissään ja uskoa että asia on näin. Voisit ehdottaa hänelle terapiaa? Voisitte mennä sinne vaikka yhdessä?

      • ei petä?

        Minä melkein veikkaisin jotain kriisin tapaista. Useimmilla on jossain vaiheessa elämän aikana jonkinlainen kriisi mikä yleensä menee ohi. Se, että valehtelee tai ahdistuneena kotiin tuleminen kestää ei tarkoita välttämättä pettämistä.

        Seuraisin kuitenkin sinuna menoja tarkemmin. Oma vaimoni vakuutteli pettäessään voimakkaammin kuin koskaan rakkauttaan minuun. Sitä on vieläkin mahdotonta käsittää, koska se vain minusta lisäsi sitä petollisuuden tunnetta kun jäi sitten kiinni. En voinut käsittää, että oli pettänyt, koska en ollut edes mitään epäillyt ja todella luulin, että asiat on erityisen hyvin noista rakkauden tunnustuksista johtuen... Mitä lie johtunut.


      • ihmettyttää

        "niin kauan kuin jotain kongreettista ei nenäsi eteen tule."

        Ylättäen lisääntyneet menot, 80 km ylimääräistä matkaa mittariin kotimatkalla, jäi kiinni valehdeltuaan että on kaverin kanssa elokuviissa vaikka kaveri on kotona ja samaan aikaan kännykkä kiinni?

        Kerro nyt ihmeessä, mikä on sinun mielestäsi "jotain konkereettista"?


      • Olen edes mies.
        ei petä? kirjoitti:

        Minä melkein veikkaisin jotain kriisin tapaista. Useimmilla on jossain vaiheessa elämän aikana jonkinlainen kriisi mikä yleensä menee ohi. Se, että valehtelee tai ahdistuneena kotiin tuleminen kestää ei tarkoita välttämättä pettämistä.

        Seuraisin kuitenkin sinuna menoja tarkemmin. Oma vaimoni vakuutteli pettäessään voimakkaammin kuin koskaan rakkauttaan minuun. Sitä on vieläkin mahdotonta käsittää, koska se vain minusta lisäsi sitä petollisuuden tunnetta kun jäi sitten kiinni. En voinut käsittää, että oli pettänyt, koska en ollut edes mitään epäillyt ja todella luulin, että asiat on erityisen hyvin noista rakkauden tunnustuksista johtuen... Mitä lie johtunut.

        Älä jauha paskaa!!! Mikään ei ole sairaampaa kuin kytätä omaa puolisoaan skitsona!!! Jos muija pettää, niin se pettää ja mitä sitten? Ei se lopu sun kyyläämisellä jos olet niin munaton ettei susta ole pitämään naista tyytyväisenä. Katso peiliin, äläkä syyttele muita ja ole ihan akkamainen.


      • munkki5

        minulla oli samanlainen tilanne kuin sinulla ja samat merkit ilmassa. No aattelin että kyllä se siitä kun annan tilaa ja annan vaimoni mennä menonsa, mutta ei se niin vaan korjaantunut. vaimoni petti minua ja sain sen tietää kun kaivelin aikani ja kyselin kavereiltani. sinun pitäisi nyt sanoa vaimollesi että nyt loppuu menot ja ruetaan keskustelemaan että mikä saa sen olon tuntumaan ahdistuneelta sinun lähelläsi, jos olisin itse tehnyt lopuin menoille ja puhunut vaimolleni, tai mennyt terapiaan niin ehkä se syy olisi löytynyt ja pettämistä ei olisi tapahtunut.mutta toivottavasti löydät ratkaisun vaimosikanssa.


    • pettää se

      >Pane jäljitin auton peräkonttiin ja seuraa missä osoitteissa hän käy.
      Ex- vaimoni käräytin siten. Merkit viittaa siihen , että pettää aika varmasti.
      anteeksi vain.

      • Sinisilmäistä

        on helppo vedättää ja naiset sen taidon osaavat.


      • kyllä pettää
        Sinisilmäistä kirjoitti:

        on helppo vedättää ja naiset sen taidon osaavat.

        Kyllä pettää. Usko pois.

        Vähän samoja kokemuksia ja ei päättynyt hyvin. Melkein loppuun saakka vakuutti rakkauttaan. uskomatonta käytöstä!


      • Saman kokenut
        kyllä pettää kirjoitti:

        Kyllä pettää. Usko pois.

        Vähän samoja kokemuksia ja ei päättynyt hyvin. Melkein loppuun saakka vakuutti rakkauttaan. uskomatonta käytöstä!

        Sama juttu, ikävä kyllä. Loppuun asti minä olin vainoharhainen, kunnes oli lyödä todisteet pöytään. Inhottavaa, kun vuosikymmenet saman katon alla asunut pystyy kirkkain silmin päin naamaa valehtelemaan ja vielä syyttämään "turhista epäilyistä". Joudut ottamaan "kovat" käyttöön itse, ettet tuhlaa elämääsi petturin rinnalla. Jäljitin on varmaan se helpoin tapa.


      • pettää
        Saman kokenut kirjoitti:

        Sama juttu, ikävä kyllä. Loppuun asti minä olin vainoharhainen, kunnes oli lyödä todisteet pöytään. Inhottavaa, kun vuosikymmenet saman katon alla asunut pystyy kirkkain silmin päin naamaa valehtelemaan ja vielä syyttämään "turhista epäilyistä". Joudut ottamaan "kovat" käyttöön itse, ettet tuhlaa elämääsi petturin rinnalla. Jäljitin on varmaan se helpoin tapa.

        Vaimosi vedättää,

        pettäjä elää usein oudossa epätodellisuuden tilassa ainakin jos on ihastunut/rakastunut. Tämä kai sitten mahdollistaa sen, että omalle rakkaalle vannotaan ikuista rakkautta vaikka eniten kiinnostaakin panot jonkun muun kanssa. Tätä on vaikea ymmärtää jos kohdalle osuu.

        Itse jostain syystä uskoin, että olemme pari joka ei ikinä voi erota, että olemme siinä mielessä erityinen pari. Vaimoni vielä viikkoa ennen kiinnijäämistään moralisoi ihan täysin omasta aloitteestaan, ettei voi mitenkään ymmärtää pettäjiä. Että hän ei voisi ikinä kuvitellakaan tekevänsä mitään sellaista minulle. Eikä haluaisi edes kenenkään muun miehen kanssa seksiä kuin minun. Hah, suhde oli tuolloin kestänyt ainakin puoli vuotta. Voitte kuvitella miten sekaisin olin kun totuus paljastui.

        Vieläkään en voi ymmärtää miksi hän koki tarpeelliseksi itse päättää sanoa minulle jotain tuollaista kun tilanne oli mikä oli. Olisi ollut vaan hiljaa, minä en pyytänyt mitään tuollaista sanomaan.


      • just joo...

        Niin??? Mitä sitten jos pettää??? Sä vaan olet niin surkea ressukka, että ansaitset tulla petetyksi. Ja sähän se pettäjä olet, kun suhteen alkuaikoina olet antanut ymmärtää että susta on johonkin.


      • Anonyymi

        se on laitonta !


    • Pojupoju

      Ei kellään naisella olis kommenttia asiaan? Tunteeko kukaan nainen sympatiaa mahdollisesti petettyä miestä kohtaan?

      • tyttötyttökin

        Tottakai tuntee. Samanlaisia tunteita petetty kokee, oli minkä ikäinen, mies tai nainen jne. Sympatiat petetyn puolella. Nuo valehtelukertomukset kuulostaa todella kaameilta. Munkin mies saattaa sanoa, että häneltä menisi itsekunnioitus jos pettäisi ja kun lukee näitä niin...huh huh. Kyllä ihmiset on raakoja toisilleen.

        Toivottavasti syy AP:n vaimon käytökseen selviää!


    • kokenut nainen

      Ei välttämättä petä. Kallistun vakaasti henkilökohtaisen kriisin suuntaan. Onko vaimosi about nelikymppinen? Silloin moni nainen alkaa miettiä, onko elämä jo ohi. Onko elämä sellaista, missä on hyvä olla ja mitä loppu elämältä haluaa. Haluaa omaa aikaa, miettiä asioita itsekseen.

      Älä vaan ala vahtia häntä. Se syö teidän liittonne alta aikayksikön huonoon jamaan.

      • Ilman muuta

        vaimo hienovaraisen tarkkailun alle,mikään ei ole niin mukavaa kun kusauttaa pettäjä "housut kintuissa".


      • Oikeassa oot

        Usko naista. Anna vaimollesi tukea ja ymmärrystä. Älä tosiaankaan ala pienimmälläkään muotoa vahtia vaimoasi. Pikemminkin kannusta häntä menemään rientoihin. Jos hän joskus saapuu kotiin mielestäsi liian myöhään, älä painosta äläkä kysele, se ahdistaa vaimoasi ja tekee hallaa suhteellenne. Älä mieti itseksesi mitä on saattanut tapahtua, vaan usko että hän rakastaa sinua ja luota häneen. Kaikki tyhmät epäilyt pois nyt! Ja sitten KUN hän käryää, tai ilmoittaa sinulle itse pettäneensä, muista että vika oli sinussa. Et ollut huomioinut tarpeeksi, osallistunut riittävästi kotitöihin, vienyt joskus syömään, pikku lahjoja tai kukkasia, ym. Ja jos oletkin, niin tajuat varmaan että olet ollut jotenkin tylsä, liian kiltti ja kipinä on kadonnut. Niin tai näin, vika on sinun koska olet mies.


      • Ap (Jari1978)
        Oikeassa oot kirjoitti:

        Usko naista. Anna vaimollesi tukea ja ymmärrystä. Älä tosiaankaan ala pienimmälläkään muotoa vahtia vaimoasi. Pikemminkin kannusta häntä menemään rientoihin. Jos hän joskus saapuu kotiin mielestäsi liian myöhään, älä painosta äläkä kysele, se ahdistaa vaimoasi ja tekee hallaa suhteellenne. Älä mieti itseksesi mitä on saattanut tapahtua, vaan usko että hän rakastaa sinua ja luota häneen. Kaikki tyhmät epäilyt pois nyt! Ja sitten KUN hän käryää, tai ilmoittaa sinulle itse pettäneensä, muista että vika oli sinussa. Et ollut huomioinut tarpeeksi, osallistunut riittävästi kotitöihin, vienyt joskus syömään, pikku lahjoja tai kukkasia, ym. Ja jos oletkin, niin tajuat varmaan että olet ollut jotenkin tylsä, liian kiltti ja kipinä on kadonnut. Niin tai näin, vika on sinun koska olet mies.

        Kiitos noista asiallisista kommenteista. Yritän ainakin toistaiseksi uskoa, että vaimoni ei petä minua. Hän on nimenomaan tuon neljäkymmentä vähän aikaa sitten täyttänyt ja monenlaista muutosta, töissä ja niin edelleen on ollut viimeaikoina. Stressin aihetta siis voi olla ja olemmehan jo olleet kauan yhdessäkin. Ehkä on aika minun vaan yrittää tukea häntä. Kyllä sitä minäkin olen välillä miettinyt onko tämä' suhde nyt se jossa haluaan koko elämän olla, mutta se kai nyt on ihan tervettä.

        Tuskin kuitenkaan pystyn unohtamaan mahdollisuutta, että hän pettää. En kuitenkaan ala vahtimaan. Tulee sitten esille jos on tullakseen.Tältä ainakin nyt tuntuu.


      • Anonyymi
        Oikeassa oot kirjoitti:

        Usko naista. Anna vaimollesi tukea ja ymmärrystä. Älä tosiaankaan ala pienimmälläkään muotoa vahtia vaimoasi. Pikemminkin kannusta häntä menemään rientoihin. Jos hän joskus saapuu kotiin mielestäsi liian myöhään, älä painosta äläkä kysele, se ahdistaa vaimoasi ja tekee hallaa suhteellenne. Älä mieti itseksesi mitä on saattanut tapahtua, vaan usko että hän rakastaa sinua ja luota häneen. Kaikki tyhmät epäilyt pois nyt! Ja sitten KUN hän käryää, tai ilmoittaa sinulle itse pettäneensä, muista että vika oli sinussa. Et ollut huomioinut tarpeeksi, osallistunut riittävästi kotitöihin, vienyt joskus syömään, pikku lahjoja tai kukkasia, ym. Ja jos oletkin, niin tajuat varmaan että olet ollut jotenkin tylsä, liian kiltti ja kipinä on kadonnut. Niin tai näin, vika on sinun koska olet mies.

        Kommentin antoi pahainen huora


      • Anonyymi

        Vedä itsesi kiikkuun


      • Anonyymi
        Oikeassa oot kirjoitti:

        Usko naista. Anna vaimollesi tukea ja ymmärrystä. Älä tosiaankaan ala pienimmälläkään muotoa vahtia vaimoasi. Pikemminkin kannusta häntä menemään rientoihin. Jos hän joskus saapuu kotiin mielestäsi liian myöhään, älä painosta äläkä kysele, se ahdistaa vaimoasi ja tekee hallaa suhteellenne. Älä mieti itseksesi mitä on saattanut tapahtua, vaan usko että hän rakastaa sinua ja luota häneen. Kaikki tyhmät epäilyt pois nyt! Ja sitten KUN hän käryää, tai ilmoittaa sinulle itse pettäneensä, muista että vika oli sinussa. Et ollut huomioinut tarpeeksi, osallistunut riittävästi kotitöihin, vienyt joskus syömään, pikku lahjoja tai kukkasia, ym. Ja jos oletkin, niin tajuat varmaan että olet ollut jotenkin tylsä, liian kiltti ja kipinä on kadonnut. Niin tai näin, vika on sinun koska olet mies.

        Kiikkuun vaan


      • Anonyymi
        Ap (Jari1978) kirjoitti:

        Kiitos noista asiallisista kommenteista. Yritän ainakin toistaiseksi uskoa, että vaimoni ei petä minua. Hän on nimenomaan tuon neljäkymmentä vähän aikaa sitten täyttänyt ja monenlaista muutosta, töissä ja niin edelleen on ollut viimeaikoina. Stressin aihetta siis voi olla ja olemmehan jo olleet kauan yhdessäkin. Ehkä on aika minun vaan yrittää tukea häntä. Kyllä sitä minäkin olen välillä miettinyt onko tämä' suhde nyt se jossa haluaan koko elämän olla, mutta se kai nyt on ihan tervettä.

        Tuskin kuitenkaan pystyn unohtamaan mahdollisuutta, että hän pettää. En kuitenkaan ala vahtimaan. Tulee sitten esille jos on tullakseen.Tältä ainakin nyt tuntuu.

        Olet hyväuskoinen hihuli vaimo vaihtoon


      • Anonyymi

        Huora puolustaa pettäjää


    • mieki olin sokea

      mut sitten kaikki räjähti kasvoille.

    • Iiris-20

      Itse kyllä epäilisin pettämistä ja pitäisin tarkkaan silmällä. En rupeaisi painostamaan tai nalkuttamaan turhaan asiasta, koska silloin toinen muuttuu vain entistä varovaisemmaksi.

      Ja on kyse kriisistä tai ei, niin vaimosi tulisi silloinkin tajuta, että valehtelu siitä, missä on ja kenen kanssa, ei ole hyväksyttävää.

      • herlokki solmunen

        Samaa mieltä, faktat ovat aika raskauttavia. Narauta vaimo, luulisi olevan helppoa. Sano, että lähdet matkalle, älä lähde mihinkään. Vaimo muuttuu vielä varomattomaksi kuin nyt.
        Epätietoisuudessa eläminen on ikävää kun kumminkin mietit sitä älä viitsi huijata itseäsi.

        1) seksi loppunut. Rakastunut nainen ei kykene harrastamaan
        seksiä kahden miehen kanssa
        2) valehtelu, menemisistä

        3) salailu ja mystiset menot


    • Miranda

      Käyttäydyin juuri samoin kuin vaimosi, kun minulla oli rinnakkaissuhde. Olen liikunnallinen ja kävin paljon jumpissa, ennenkö rinnakkaissuhde alkoi. Sitten jumpat muuttuivat tapaamisiin tämän miehen kanssa. Ostoksilla kaupungilla kävin paljon, mutta en koskaan löytänyt mitään. Todellisuudessa en ollut ostoksilla. Silloin tällöin pystyin viettämään viikonlopunkin tämän miehen kanssa. Kotona valehtelin miehelleni, että olin jollakin harrastusleirillä.

      Vahvasti epäilen, että vaimollasi on jotain meneillään. Tarkkaile esim hänen kännykkä käyttäytymistään. En tarkoita, että luet hänen viestejään tai tutkit kenelle hän on soittanut. Vaan missä hän pitää kännykkää, onko aina piilossa? Viettääkö pitkiä aikoja vessassa kännyn kanssa? Minulla känny oli aina piilossa, teksareita lähetin kymmeniä päivässä.

      Itse ajauduin rinnakkaissuhteeseen ihastumisen ja rakastumisen kautta. Siinä ei ollut järjellä mitään tekemistä. Intohimo oli suurta. Tarkoitus ei ollut pettää eikä loukata ketään. Oli kuin jokin mielipuolinen hulluus kuljetti minua ja tätä miestä.

      Mieheni ei saanut koskaan tietää. En kertonut hänelle, sillä en halunnut erota. Halusin säilyttää perheeni ehjänä. Tavallaan rakastin aviomiestäni noina hulluina vuosina. Kaikkinainen läheisyy kuitenkin väheni ja loppui lopulta kokonaan.

      Minun kohdalla tarina päättyi onnellisesti. Olen edelleen yhdessä aviomieheni kanssa. Läheisyys on palannut, rakkautta ei puutu. Rinnakkaissuhde on päättynyt. Olen onnellinen. Jos mieheni olisi saanut tietää, en usko, että tilanne olisi nyt tämä.

      Sinulta kysyisin, että haluatko tietää? Jos vaimosi pettää Sinua, haluatko erota?
      Jos et halua erota, ole varovainen. Tosiasioiden kanssa on vaikeampi elää kuin vain epäilysten.

      Ehkä itse olisin säästynyt rinnakkaissuhteelta, jos olisin ymmärtänyt lähestyä silloin aviomiestäni. Kaipasin hellyyttä, intohimoa, yhdessä tekemistä, asioiden jakamista, arvostamista. Sitten tuli tämä mies, jonka silmissä olin kaikkea sitä, mitä olin kaivannut aviomieheltäni, mutta en ollut saanut.

      Ehkä neuvoisin Sinua olemaan kyttäämättä vaimoasi. Yritä järjestää aikaa hänelle, osoita, että rakastat häntä. Tehkää juttuja yhdessä. Kaikki terapeutit aina neuvoo, että pitää olla rehellinen ja keskustella avoimesti. Minä olen eri mieltä. Ei kaikesta pidä keskustella. Keskustella pitää siitä, mitä kumppani toivoo ja haluaa molemmin puolin, mitä puuttuu. Miten onnistuisimme tässä haasteellisessa tilanteessa, parisuhteessamme ja haluammeko siinä onnistua.

      Miranda

      • kohtalotoveri##

        Miranda, olen samanlaisessa suhteessa nyt toista vuotta, miten suhteesi loppui ja kauanko se kesti. Hyvä ettet rikkonut perhettäsi.


      • raparperimies

        Pidän silti tällaista törkeänä, kun miehesi ei ole koskaan saanut tietää. Olet siis tehnyt viattoman miehesi puolesta päätöksen siitä että hän elää häntä pettäneen naisen kanssa.

        Selkärankaa ihmisille, ***kele.


      • Nainen-014
        raparperimies kirjoitti:

        Pidän silti tällaista törkeänä, kun miehesi ei ole koskaan saanut tietää. Olet siis tehnyt viattoman miehesi puolesta päätöksen siitä että hän elää häntä pettäneen naisen kanssa.

        Selkärankaa ihmisille, ***kele.

        En tiedä onko Miranda koskaan sopinut mitään "käytäntöä" miehensä kanssa, miten menetellä, jos jompi kumpi pettää. Jos oletuksena tai sopimuksena on, että kumpikin kertoo rehellisesti pettämisestä ja sen jälkeen mietitään jatkuuko suhde, niin mielestäni silloin hän tekee väärin.

        Voin kuitenkin itse sanoa omasta parisuhteestani, että minä olen pyytänyt miestä olemaan kertomatta, jos jokin lyhytkestoinen syrjähyppy tulee. Olen sanonut, etten hyväksyisi sellaista tai voisi enää olla hänen kanssaan. Mutta jos syrjähyppy on hänelle ollut yhdentekevä, eikä kestä pitkään (jää yhteen tai muutamaan kertaan), niin olen mielummin tietämättä. Se ei ole toki luvan antamista sellaiseen toimintaan, mutta mieluummin pidän hyvän suhteen kuin kuulen yhdestä merkityksettömästä panosta ja sen jälkeen menetän uskoni miehiin ja masennun suhteen loppuessa.


      • Miranda
        raparperimies kirjoitti:

        Pidän silti tällaista törkeänä, kun miehesi ei ole koskaan saanut tietää. Olet siis tehnyt viattoman miehesi puolesta päätöksen siitä että hän elää häntä pettäneen naisen kanssa.

        Selkärankaa ihmisille, ***kele.

        Raparperimiehelle. Ei miehenikään ollut viaton. Minä ajoin hänet sivuraiteelle omalla käytökselläni. Hän on tunnustanut. Elämässä voi tapahtua kaikenlaista. Uskon kuitenkin, että ensirakkaus on vahvinta ja sitä pitää vaalia.


      • Miranda
        kohtalotoveri## kirjoitti:

        Miranda, olen samanlaisessa suhteessa nyt toista vuotta, miten suhteesi loppui ja kauanko se kesti. Hyvä ettet rikkonut perhettäsi.

        Kohtalotoverille. Suhteeni kesti useita vuosia. Olimme kumpikin naimisissa. Miehestä tuli yllättäen leski. En edelleenkään halunnut rikkoa perhettäni. Tavallaan en kadu suhdettani, oli se sellaista tunnevuoristorataa. Kadun kuiteninkin niitä vuosia, jotka siinä hulinassa menetin mieheni kanssa.


      • jännepoikki
        Nainen-014 kirjoitti:

        En tiedä onko Miranda koskaan sopinut mitään "käytäntöä" miehensä kanssa, miten menetellä, jos jompi kumpi pettää. Jos oletuksena tai sopimuksena on, että kumpikin kertoo rehellisesti pettämisestä ja sen jälkeen mietitään jatkuuko suhde, niin mielestäni silloin hän tekee väärin.

        Voin kuitenkin itse sanoa omasta parisuhteestani, että minä olen pyytänyt miestä olemaan kertomatta, jos jokin lyhytkestoinen syrjähyppy tulee. Olen sanonut, etten hyväksyisi sellaista tai voisi enää olla hänen kanssaan. Mutta jos syrjähyppy on hänelle ollut yhdentekevä, eikä kestä pitkään (jää yhteen tai muutamaan kertaan), niin olen mielummin tietämättä. Se ei ole toki luvan antamista sellaiseen toimintaan, mutta mieluummin pidän hyvän suhteen kuin kuulen yhdestä merkityksettömästä panosta ja sen jälkeen menetän uskoni miehiin ja masennun suhteen loppuessa.

        Syrjähyppy onkin vähän eri asia kuin Mirandalla. Hän rakastui täydestä sydämestään ja pitkäksi aikaa, vuosiksi. Tuona aikan läheisyys ja omaan mieheen loppui kokonaan. Mitä mies tuolloin mietti? Mitkä olivat hänen tunteensa ja ahdistuksensa, kun vaimo oli hänet henkisesti ja (fyysisestikin?) hylännyt arjessa. Siitä huolimatta hän jaksoi ja pysyi vaimonsa rinnalla. Ei ajautunut vieraisiin tai lähtenyt. Nyt heillä on kaikki hyvin, mutta mistä tietää ettei mies vielä mieti noita vuosia ja pelkää niiden palaavan. Mutta tietysti naisten mielestä on kaikki hyvin kun tarinan naisella on kaikki hyvin. Hän sai "sekä syödä kakun, että säästää sen". Tosiasiassa kuitenkin mies rakastaa valekuvaa, vaimoa joka ei ole se nainen jota hän luulee rakastavansa. Miranda on tehnyt päätöksen että antaa miehensä elää jatkuvassa valheessa. Tavallaan tulee petetyksi vieläkin, joka päivä joka sekuntti. Ja kun Miranda noin lämpimästi muistelee hurmaavia vuosia rakastajansa kanssa, eikä siitä koitunut hänelle mitään pahaa, vaan elämä hymyilee, on suuri vaara että sama kuvio toistuu. Se on jopa todennäköistä. Niin ja vielä: Täälä on ueitakin miehen kirjoituksia pettämisestään niin kyllähän palstan naisten mukaan miehen pitäisi kertoa. Vaimolla kun on oikeus tietää, haluaako jatkaa petturin kanssa. Vastaukset ovat usein hyvinkin hyökkääviä tyyliin "petturi pa*ska kerro heti, että vaimosi tietää jättää sinut,kerran petturi, aina petturi".


      • Miranda
        jännepoikki kirjoitti:

        Syrjähyppy onkin vähän eri asia kuin Mirandalla. Hän rakastui täydestä sydämestään ja pitkäksi aikaa, vuosiksi. Tuona aikan läheisyys ja omaan mieheen loppui kokonaan. Mitä mies tuolloin mietti? Mitkä olivat hänen tunteensa ja ahdistuksensa, kun vaimo oli hänet henkisesti ja (fyysisestikin?) hylännyt arjessa. Siitä huolimatta hän jaksoi ja pysyi vaimonsa rinnalla. Ei ajautunut vieraisiin tai lähtenyt. Nyt heillä on kaikki hyvin, mutta mistä tietää ettei mies vielä mieti noita vuosia ja pelkää niiden palaavan. Mutta tietysti naisten mielestä on kaikki hyvin kun tarinan naisella on kaikki hyvin. Hän sai "sekä syödä kakun, että säästää sen". Tosiasiassa kuitenkin mies rakastaa valekuvaa, vaimoa joka ei ole se nainen jota hän luulee rakastavansa. Miranda on tehnyt päätöksen että antaa miehensä elää jatkuvassa valheessa. Tavallaan tulee petetyksi vieläkin, joka päivä joka sekuntti. Ja kun Miranda noin lämpimästi muistelee hurmaavia vuosia rakastajansa kanssa, eikä siitä koitunut hänelle mitään pahaa, vaan elämä hymyilee, on suuri vaara että sama kuvio toistuu. Se on jopa todennäköistä. Niin ja vielä: Täälä on ueitakin miehen kirjoituksia pettämisestään niin kyllähän palstan naisten mukaan miehen pitäisi kertoa. Vaimolla kun on oikeus tietää, haluaako jatkaa petturin kanssa. Vastaukset ovat usein hyvinkin hyökkääviä tyyliin "petturi pa*ska kerro heti, että vaimosi tietää jättää sinut,kerran petturi, aina petturi".

        Jännepoikki-tyypille. Ei sitä suin päin rakastu tai tee syrjähyppyä, jos kaikki suhteessa on hyvin. Sitä kadun, etten sitä ymmärtänyt omassa elämässäni ja yrittänyt aukoa solmuja ennenkö mitään olisi ehtinyt tapahtua. Mieheni ajautui myös suhteeseen ja koin, että olin sen itse aiheuttanut. Tietenkin minä nyt olen kuin pyhimys, kun en omastani ole kertonut, mutta mieheni on sanonut, ettei hän halua tietää, jos minulla on ollut jotain. Nykyisin liittomme tuntuu hyvältä ja ainoalta oikealta. Aivan kuin alkuaikoina. Missään tapauksessa minulle ei enää tapahdu vastaavaa rakastumista vieraaseen ihmiseen. Elämä on opettanut, mikä tärkeää.


      • jännepoikki
        Miranda kirjoitti:

        Jännepoikki-tyypille. Ei sitä suin päin rakastu tai tee syrjähyppyä, jos kaikki suhteessa on hyvin. Sitä kadun, etten sitä ymmärtänyt omassa elämässäni ja yrittänyt aukoa solmuja ennenkö mitään olisi ehtinyt tapahtua. Mieheni ajautui myös suhteeseen ja koin, että olin sen itse aiheuttanut. Tietenkin minä nyt olen kuin pyhimys, kun en omastani ole kertonut, mutta mieheni on sanonut, ettei hän halua tietää, jos minulla on ollut jotain. Nykyisin liittomme tuntuu hyvältä ja ainoalta oikealta. Aivan kuin alkuaikoina. Missään tapauksessa minulle ei enää tapahdu vastaavaa rakastumista vieraaseen ihmiseen. Elämä on opettanut, mikä tärkeää.

        Mikään ei muuta sitä toiseksi, että olet petturi. Tottakai miehesi ajautui toisen naisen syliin ja lämpöön, kun ei sitä sinulta saanut. Olithan antanut tuolloin sydämesi ja vartalosi toiselle. Nyt annat hänen potea syyllisyyttä hairahduksestaan, jonka aiheutit sinä, petturi, ja jota hän yrittää korvata sinulle olemalla mitä ihanin aviomies. Tohtiikohan edes omaa mielipidettään sanoa, kun alitajunnassan pelkää kaiken toistuvan. Tekstisi lopuksi oikeutat pettämisesi, niillä tämän palstan tyypillisillä oikeutuksilla. Etpä ole saanut samanlaisia kommentteja kuin joskus alkukesällä mies joka vasta ajatteli rakastajattaren hankkimista. Hänen perustelunaan olivat juuri nuo sinun esittämäsi: "Kaipasin hellyyttä, intohimoa, yhdessä tekemistä, asioiden jakamista, arvostamista. Sitten tuli tämä mies, jonka silmissä olin kaikkea sitä, mitä olin kaivannut aviomieheltäni, mutta en ollut saanut." Hänet lähes lynkattiin palstalla. Pahimmat jo neuvoivat eroamaan vaimostaan, tämä kun olisi ansainnut paljon paremman miehen kuin tuollaisen pettämistä pohtivan. Mies ei mitenkään ole oikeutettu pettämään, eipä kai saisi luettelemisiasi asioita kaivatakkaan elämäänsä. Naisille se on näköjään eri juttu, saamistasi hyväksyvistä kommenteista päätellen.


      • Miranda
        jännepoikki kirjoitti:

        Mikään ei muuta sitä toiseksi, että olet petturi. Tottakai miehesi ajautui toisen naisen syliin ja lämpöön, kun ei sitä sinulta saanut. Olithan antanut tuolloin sydämesi ja vartalosi toiselle. Nyt annat hänen potea syyllisyyttä hairahduksestaan, jonka aiheutit sinä, petturi, ja jota hän yrittää korvata sinulle olemalla mitä ihanin aviomies. Tohtiikohan edes omaa mielipidettään sanoa, kun alitajunnassan pelkää kaiken toistuvan. Tekstisi lopuksi oikeutat pettämisesi, niillä tämän palstan tyypillisillä oikeutuksilla. Etpä ole saanut samanlaisia kommentteja kuin joskus alkukesällä mies joka vasta ajatteli rakastajattaren hankkimista. Hänen perustelunaan olivat juuri nuo sinun esittämäsi: "Kaipasin hellyyttä, intohimoa, yhdessä tekemistä, asioiden jakamista, arvostamista. Sitten tuli tämä mies, jonka silmissä olin kaikkea sitä, mitä olin kaivannut aviomieheltäni, mutta en ollut saanut." Hänet lähes lynkattiin palstalla. Pahimmat jo neuvoivat eroamaan vaimostaan, tämä kun olisi ansainnut paljon paremman miehen kuin tuollaisen pettämistä pohtivan. Mies ei mitenkään ole oikeutettu pettämään, eipä kai saisi luettelemisiasi asioita kaivatakkaan elämäänsä. Naisille se on näköjään eri juttu, saamistasi hyväksyvistä kommenteista päätellen.

        Sitä en kiistä, pettäjä olen. Tapahtunutta en kuitenkaan saa tekemättömäksi. Puhuminen jälkikäteen ei ketään pelasta. Etukäteen pitäisi puhua, ennekö mitään tapahtuu. Sitä taitoa ei minulla silloin ollut. Tuntuuhan minusta lapselliselta nyt tuo, että tämän miehen silmissä tunsin olevani kaikkea sitä, mitä olin kaivannut. Sen lisäksi, että olin pettäjä olin myös idiootti. Ihmissuhde on taitolaji, harva meistä on täydellinen. En minä ketään kuitenkaan menisi lynkkaamaan. E n miestä enkä naista.


      • Anonyymi
        Miranda kirjoitti:

        Jännepoikki-tyypille. Ei sitä suin päin rakastu tai tee syrjähyppyä, jos kaikki suhteessa on hyvin. Sitä kadun, etten sitä ymmärtänyt omassa elämässäni ja yrittänyt aukoa solmuja ennenkö mitään olisi ehtinyt tapahtua. Mieheni ajautui myös suhteeseen ja koin, että olin sen itse aiheuttanut. Tietenkin minä nyt olen kuin pyhimys, kun en omastani ole kertonut, mutta mieheni on sanonut, ettei hän halua tietää, jos minulla on ollut jotain. Nykyisin liittomme tuntuu hyvältä ja ainoalta oikealta. Aivan kuin alkuaikoina. Missään tapauksessa minulle ei enää tapahdu vastaavaa rakastumista vieraaseen ihmiseen. Elämä on opettanut, mikä tärkeää.

        Ihmettelen mirandan miehen hölmöyttä naisen huaratessa


    • Kokemusta samasta

      Olen kokenut saman. Valheet, joita korjataan toisilla valheilla ja syytökset siitä, että itse olen sairaalloisen mustasukkainen etc. Tarinat muuttuivat aina sen mukaan kun huomasin että kertomus ei voinut vastata todellisuutta. Sitten väitettiin että minä muistin väärin. Lopulta vaimoni tunnusti, kun olin todella sekoamassa hänen valheidensa takia enkä tiennyt enää olenko oikeasti tulossa hulluksi vai valehteleeko vaimoni. Touhua oli kestänyt oman pomon kanssa kolmisen vuotta. Kokemuksesta neuvon, jätä valehteleva vaimosi ja jatka elämässäsi eteenpäin. Jos teillä ei ole lapsia, aina parempi. Itse yritimme vielä jatkaa, mutta nyt ero on joka tapauksessa edessä. Luottamus on helppo rikkoa, mutta hyvin vaikea saada takaisin. Hukkaan meni sekin aika jonka aikana vielä yritimme yhdessä pysyä.

    • Mirandalle

      Valheet ovat kuin viemäri jonne kaikki hyvä lopulta katoaa. Tämän sanoi telkkarissa eräs pettäjä, josta oli tullut terapeutti. Hän oli tukkinut oman viemärinsä ja tehnyt täydellisen elämänmuutoksen. Vanha totuus pitää edelleen paikkaansa; mädän ja lahon päälle ei pyty rakentamaan mitään tervettä ja kestävää.

      Joskus totuus sattuu ihan kamalasti ja sekoittaa pakan. Pakka voidaan kuitenkin kasata uudelleen, laittaa palikat kokonaan uuteen järjestykseen. Niin käy osalle uskottomuuskriisin läpikäyneistä. Suhde muuttuu jopa entistä paremmaksi, ja vielä rehellisesti ja puhtaalta pöydältä.Jos palikat jättää ennalleen, ei pinon uudelleen nimeäminen muuta mitään. Me emme elä ajatuksiemme tasolla, itse asiassa jokaisella ihmisellä on paljon hyviä ja kauniita ajatuksia, joilla ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. Me olemme muille ihmisille olemassa vain ja ainoastaan tekojemme kautta. Muut eivät ole meedioita, jotka osaisivat nähdä sielujemme syvyydessä olevan hyvän tahdon ja ajatuksen. He näkevät ja saavat vain sen, mitä tuo hyvä tahto saa meidät tekemään. Kuka tahansa muu kuin Miranda näkee Mirandan hyvän tahdon johtavan valehteluun. Siksi minulle ne kaikki hyvät ja kauniit ajatukset kasvusta, ymmärtämisestä ja elämän opetuksista joita Mirandan sielussa on, eivät vastaa todellisuutta. Hän on valehtelija, pettäjä, joka ei jaa itseään rehellisesti parisuhteessaan. Minä en näe missään niistä asioista hyvää, vaikka niitä vääntämällä yrittäisi taivuttaa toiseksi ja paremmiksi. Toisen etu ei koskaan ole se, että läheisin ihminen ei kunnioita riittävästi ollakseen rehellinen.

      Totuus joskus sattuu. Siitä kuitenkin selviää. Valhe on kumppani, jonka kanssa elämästä vähitellen katoaa kaikki värit. Se on likaviemäri.

    • en halua tota elämää

      Uskon,että pettää.Osaa jopa valehdella ja menee täydestä. Mutta miksi valehtelee?
      Ehkä salarakas ei ole liian vakuuttava, että suhde jatkuisi.Naisesi pelaa varman
      päälle.ettei vaan jää rannalle ruikuttamaan.Tai ehkä koti ja turvallisuus (raha asiat kunnossa) saa empimään ja kuka rahan takia vaihtaisi huonompaan suhteeseen?
      Rahalla on aika valta. Ehkä salarakas antaa sitä rakkautta ?
      Antaa rakkautta , mutta ei lupaa turvallisuutta. Luulen, että salarakas voi olla
      varattu?
      Älä menetä hermojasi tämän takia. Ota akka ojennukseen. Kyllä se tieto pursuaa
      häneltä, jos huom ? jos on aito rehellinen ?

      • JackyDan

        Nimenomaan, ota akka ojennukseen ja kun saat tiedon ulos niin jätä kuin nalli kalliolle. Ei koston takia, vaan siksi, että säilytät näin omat kasvosi eikä vaimosi voi lähteä kostamaan sinulle tai kehittää jotain juoruja joilla mustata sinut ystävien ja sukulaisten silmissä. Jos vaimosi jo nyt valehtelee tuolla tavalla, niin en luottaisi siihen että osaa käyttäytyä hyvin eron jälkeen.


    • ella-etsivä..

      Jotain outoa vaimollasi on menossa. Onko se pettämistä vai jotain muuta, sinuna selvittäisin sen, mutta hyvin hienovaraisesti. Asia vaivaa sinua muuten. Sinun ei tarvitse seurata ja vahtia mitä vaimo tekee, mutta voit tehdä muutaman täsmäiskun.

      Varmaan saat kohtuullisen helposti selville onko vaimo mennyt oikeasti jumppaan esim tsekkaamalla auton matkamittarin kilometrit ennen/jälkeen jumpan tai tarkistamalla löytyykö auto jumppapaikan parkkialueelta.

    • Xxxxxxx66666

      Olen pahoillani mutta kaikki merkit viittaavat että jotain muuta on menossa mikä ei kestä päivänvaloa.

      T, kohtalotoveri

    • Vanha mutta kokenut

      Hei aloittaja,

      Vaikeaa sinun on luottaa vaimoosi kun selitykset vaikuttavat kovin haetuilta.
      Jos haluat selvän vastauksen voit tietenkin ottaa selvää missä hän aikansa viettää silloin kun ei ole kotona. Konstit ovat monet, jollei muuta niin lainaa puhelin jossa on gps ja laita vaimon matkaan. Tai palkkaa kaveri/yksityisetsivä.
      Reilumpaa olisi ehkä kuitenkin selvästi ilmoittaa ettet usko hänen juttuihinsa ja aiot selvittää totuuden tarvittaessa vaikka yksityisetsivän avulla ellei hän sitä itse halua kertoa. Jos vaimosi tästä huolimatta vannoo syyttömyttään pyydä häntä selittämään ne auton ylimääräíset kilometrit, pidentyneet kotiintulomatkat ja valehtelemisen syömäreissusta. Onhan se mahdollisuus tietenkin olemassa että vaimosi ainakin osittain puhuu totta mutta vanha totuus on "it looks like a duck, it quacks like a duck, it walks like a duck = it's a duck". Eli se ilmeisin vaihtoehto on yleensä oikea.

      Kaikkea hyvää!

    • Ap

      Ap tässä.

      Kiitokset taas vastauksista. Tuntuu vaan aika masentavalle jos suurin osa teistä uskoo vaimoni pettämiseen. Minulla itsellä saattaa nyt olla jonkinlainen halu kieltää itseltä tuo asia. En haluaisi lähteä vahtimaan ja selvittämään.

      Totuus vaan on se, että vaimoni käyttäytyminen on hyvin outoa ja kyllä, kun nyt mietin, hän vahtii kännykkäänsä ja räplää sitä vähän väliä. Kyllähän minäkin omia tekstareita lähetän, mutta vaimoni kännykkä on koko ajan jossain ei näkyvillä. Minun taas tosiaan lojuu missä vaan pöydillä.

      Minulla on kyllä iphone, jossa paikannusominaisuus on. Käytännössä sellainen olisi hyvin helppo laittaa auton takakonttiin ja ilmeisesti liikettä voi seurata netin kautta ihan reaaliaikaisesti. Tuntuu vaan naurettavalta jos ei mitään sitten olekaan.

      • Ottaisin selvää

        Haluat itsellesi varmasti mielenrauhan tässä asiassa, epäilyn siemenet on jo kylvetty. Ole niinkuin mitään kriisiä ei olisikaan ja seuraa vaimosi toimia sanomatta hänelle että seuraat häntä. Sinulla lienee mahdollisuus mennä vaimosi perässä sopivina aikoina katsomaan hänen kulkureittejään, lainaa vaikka vieraan autoa, jos et halua käyttää iphonettasi. Ei tässä muuta neuvoa voi antaa. Mielestäni nuo tapahtuneet asiat ovat merkki jostakin sellaisesta jota vaimosi yrittää nyt kovasti salata. Sittenkin, vaikka haluat kieltää itseltäsi vieraan suhteen olemassaolon, se voi olla ikävä totuus. Jos et haluakaan tietää vaikka suhde toiseen olisi olemassa, siinä tapauksessa voit olla välittämättä. Nyt näyttää vain siltä että asia vaivaa sinua. On aina mahdollisuus myöhemminkin pettää jos asia ei tule ilmi, haluatko sitä?


      • Vanha mutta kokenut

        Jos vaimosi outo käyttäytyminen ei sinua vaivaisi voisit varmasti jättää asian silleen. Epäilen vain onnistuuko se tässä tilanteessa.
        Uskon että on parempi jos saat selville totuuden, jos mitään ei ole tapahtunut oletniloinen ja se varmasti osaltaan parantaa välejänne.

        Pienenä vihjeenä: Auton takakontti estää aika tehokkaasti GPS signaalien etenemisen. Eli sijoita se puhelin niin että paikannin toimii, helppo kokeilla kun olet itse liikkeellä.

        Kaikiea hyvää!


      • Anonyymi

        seurantalaitteen laittaminen toisen autoon hänen tietämättään ON LAITONTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        seurantalaitteen laittaminen toisen autoon hänen tietämättään ON LAITONTA!

        Taas joku aivoivoton komentoi


    • olga*

      No eipä nyt todellakaan pitäisi lisätä ainakaan seurantaa ja vahtimista. Silloin liittonne hajoaa varmasti.

      Veikkaisin, että vaimosi on matkalla kohti jonkinmoista muutosta. Neljänkympin hujakoilla ihmiset tekevät suurta inventaariota elämästään. Silloin monet huomaavat ensimmäistä kertaa olevansa yhtälailla kuolevaisia kuin kaikki muutkin. Elämää on takana aikalailla. Mietitään mitä on tehty, saavutettu. Ja ennenkaikkea fundeerataan mitä vielä haluaisi elämältään. Uusi työpaikka? Uudet opinnot kenties? Eikä se mikään salaisuus ole, että inventoidaan myös parisuhde. Pohditaan suhteen tilaa, mitä siinä on hyvää, mitä huonoa. Haluaako tosiaan viettää elämänsä ehtoonkin nykyisen kumppanin kanssa. Monesti tuossa vaiheessa huomataan, ettei enää olekaan kovin paljon yhteistä. Riittääkö yhteinen osoite, parisänky, mahdollisesti lapset? Miten suhdetta voisi kehittää, vai voisiko sitä ja haluaisiko molemmat? Miten suhteen käy, ellei minkäänlaista muutosta saada aikaiseksi? Monille tulee suunnaton tarve tehdä jotain sellaista mitä ei ole ennen tehnyt, mutta haluaisi kokeilla.

      Anna vaimollesi omaa aikaa niin paljon kuin on tarvetta. Siinä rinnalla voisit itse miettiä omat vastauksesi noihin edellisiin kysymyksiin. Kehottaisin sinua myös keksimään teille kahdelle jotain hauskaa tekemistä, sellaista, josta myös vaimosi pitää. Kun henkiset asiat, yhteenkuuluvuus, läheisyys, kumppanuus ja ilo on suhteessanne kunnossa, seksikin luistaa.

      • JackyDan

        Sama kohtelu myös miehelle, joka käyttäytyy kuin pettäisi? Hahaha :D


      • Anonyymi

        Olga huoraan kommentti, Olga kertoo kokemuksesta siis pettämisestä


      • Anonyymi

        Kaheli


    • Ehkä petetty

      Tiedän, miltä susta tuntuu.

      Mun mies käyttäytyi aika samanlailla ja hakkasi vielä lisäksi.

      Luotto meni täysin mieheen, enkä tänä päivänä tiedä pettikö vai ei.Ainakin löi ja kovaa.

      Toivon, että asianne selviävät hyvään suuntaan.

    • Kohtalotoveri

      Valitettavasti vaimosi pettää ja valehtelee. Suosittelen, että tarkkailet tilannetta hetken, älä kerro epäilyistäsi, koska tulee vaan varovaisemmaksi. Anna omaa aikaa, sano lähteväsi itse harrastamaan, kylään tai reissuun ja jää seuraamaan tilannetta. Jos sinulla on joku hyvä ystävä, jolle voit uskoutua, pyydä häntä seuraamaan ja tarkkailemaan. Jos on jotain menossa, niin jää nopeammin kiinni ja saat selville asioiden oikean laidan. Jos niin haluat.

      Ikävää se on noinkin on, mutta muuten kärsimykset vaan pitkittyvät.

    • keppi pystyyn vaan.

      Suosittelen että anna eukkosi vain mennä,meitä miehiä on täälä satoja odottamassa sun eukkoa.

    • kyllä naiset osaa

      Moi aloittaja ! Itsellä oli samansuuntainen juttu kuin sinullakin. Ilmoitin heinäkuussa , että lähden viikonlopuksi kalaan veljeni kanssa. Sovin parhaan kaverin kanssa joka asuu aika lähellä , että tarkkailee vaimoani ja ilmoittaa epäilyksen minulle ja niin sovittiin. Onneksi en kertonut Markulle , että olen laittanut piilokameran kotiin.

      No saavuttiin kalasta ja soitin Markulle ja hän totesi , ettei ole ketään käynyt eikä vaimosi ole minnekään mennyt yksin. Mietin , että olenko epäillyt turhaan vaimoa. Illalla sitten autotallissa yksin katselin kameraa ja kuva oli kauhis-tuttava. Jokainen päivä paras kaveri Markku kävi naimassa vaimoani.

      Illalla vaimo kyseli kalareissusta oliko hyvä ,kerroin olevan hyvä. Vaimoni Eija sanoi huomaamatta , että turhaan panit Markun häntä valvomaan minä en petä sinua. Sanoin mistä tuollaista päättelet en ole ketään pyytänyt valvomaan.

      Siinä vaiheessa Eija huomasi ettei olisi pitänyt paljastaa kaikkea. Soitin
      Markulle , että tulehan kahville ,hän tuli. Sanoin , että Eija luulee minun palkanneen sinut valvomaan Eijaa. Markku meni hiljaiseksi ja Eija sanoi
      Perjantaina kello 22:00 sanoit täällä Markku niin ,kun katseltiin sitä hänen
      CD:tä. hänen CD:llä o n rakastelu kuvia.

      Eija lähti kuntosalille ja markun kanssa jäätiin keskustelemaan , kysyin häneltä ,että kävitkö naimassa vaimoani. Markku sanoi , että ollaan oltu 35v. kavereita ja tiedät varmaan , etten sinun vaimooosi sekaannu. Sanoin Markulle , että katsotaan yksi kuva. panin CD:n päälle ja sieltähän se Markku ja Eija löytyivät.

      Kerroin Markulle , etten olisi sinusta uskonut moista asiaa. Markun vaimo kyseli viikolla miksi et ole käynyt , etkä soittanut ja Markkukin on niin allapäin mikä teitä miehiä vaivaa. Vaimoni Eija muutti sitten 1.9 luotani pois minun pyynnöstä.

      Markun vaimo Sirpa kysyi tullaanko 8.9 sinun synttäreille ,toivotin tervetulleeksi , niin kuin aina ennenkin. Eilen Sirpa soitti ja sanoi , ettei Markku pääse mutta hän tulee varmasti kuten ennenkin.

      • Anonyymi

        Oletko taydellinen pölvästi mikset kerro vastapuolen naiselle miehen pettämisestä


      • Anonyymi

        Tuo tarina on satua.


      • Anonyymi

        Olet persereika, ilmoita Markun vaimolle totuus


    • ..tuttaa

      Aloittaja ei ole ainut jonka vaimolle vieras maittaa. Siinä tuo Miranda on väärässä että täytyy olla pitempi juttu, ei, ei se niin ole, jos vain on alkoholia tarpeeksi joku paikallaolijoista kelpaa varmasti.

    • eräs tarina

      Aivan varmasti pettää. Älä mieti sitä. Mieti haluatko pitää hänet ja sitten aloita keskustelu (jos haluat). Itsellä oli 5 vuotta sitten samanlaisia epäilyjä (19 vuoden yhdessäolon jälkeen), seksi ei enää maistunut vaimolle, tuli paljon menoja vaimolle, häntä ei saanut puhelimella kiinni yms. yms. Kun yritin puhua epäilyistäni hänelle, piti hän minua skitsona ("sinä tarvitse apua"). Hyväksyin tilanteen ja uskottelin väkisin itselleni että nämä on minun harhoja.

      Sitten yhtenä päivänä vaimo halusi syödä kanssani kahdestaan, oli tehnyt hyvää ruokaa ja järjestänyt lapset jonnekin. Halusi jutella. Kertoi olevansa raskaana. Vähän pysähtyi elämä siihen lauseeseen.

      Mutta - siitä lauseesta alkoi nimittäin sellainen kipuilu ja sen jälkeen kasvu, että olen ikuisesssa kiitollisuuden velassa ex-vaimolle. Aivan mahtavaa että sain kokea sen, muuten kulkisin edelleen laput silmillä ja katkerana. Täytyy hajota että voi tulla ehjäksi. Töitä se vähän kyllä teettää mutta sitä vartenhan täällä ollaan.

      Tsemppiä aloittajalle! Kaikesta selviää jos haluaa =)

    • ååååå

      Ei välttämättä petä, ehkä yrittää vain herättää huomiosi, koska olet tehnyt niin pitkiä työpäiviä. Jos aiot kuitenkin antaa anteeksi niin mitä sillä tiedolla teet pettääkö hän vai ei? Rauhotu, pyyhi asia mielestäsi ja odota, että hän kertoo itse jos on pettänyt. Ihanaa, että maailmassa on kaltaisiasi miehiä, vaimosi on onnekas, toivottavasti hänen kriisinsä menee pian ohi, osoita hänelle paljon hellyyttä ja huomiota.

    • ella*

      No ainakin vaikuttaa siltä, että vaimosi haluaa jäädä kiinni, jos pettää :D. Niin ilmeisiä nuo kaikkia kertomasi asiat. Kerrassaan tajutonta, ettei vaimosi ollut pyytänyt ystävältään alibia petosmatkalleen... Tämä tukee mielestäni vaimosi sanomaa, että halusi vain olla rauhassa. Tästä puolestaan voi kysyä eikö teidän suhteessa voi ihan rauhassa mennä mihin haluaa, selittelemättä? Täytyy keksiä selityksiä ja potea huonoa omaatuntoa siitä, että haluaa omaa aikaa, liikuskella kaupungilla.

      Itse menen silloin tällöin yksin baariin viinilasilliselle - tai joskus jopa kahdelle. Luen päivän lehdet ja aikausilehtiäkin tarvittaessa :). Kesäterassilla kirjaa. Useasti menen myös kaupungille ihmettelemään alennuksia tai vain katselelmaan ikkunoita. Hyvin harvoin hiiskahdan asiasta etukäteen - ja en myöskään jälkikäteen kenellekään. Ellen sitten satu törmäämään johonkuhun tuttuun tai tuntemattomaan, joka kertoo tai tekee jotain erikoista. Niistä voi raportoida.

    • Jari1978 (ap)

      Ap tässä.

      En ymmärrä mitä oikein on menossa. Eilen oli töistä tullessa 4 tuntia jossain ja ei suostunut kertomaan missä. Suuttui vaan kun kysyin. Ei hyvin mene. Illalla tosin halusi seksiä, mutta ei sitten minua taas kauheasti huvittanut tuollaisen jälkeen, jotain sitten vähän tehtiin.

      • rs

        Niinpä. Koitti olla vaan sun kaa olla sillei ja kuitata kaikki ettei käry kävisi.
        Peilaa sun selän takana. Teki sen seksin ihan pakosta suhun, ettet ala epä-
        röimään ja liikaa kyselemään. Varmasti pettää.


      • tyttötyttökin

        Aika vaikeaa on keksiä mitään muuta juttua kuin toinen mies tuolle käytökselle. Mikä muu asia voisi olla sellainen, ettei voi puolisolle kertoa ja kysyminen suututtaisi. Silti seksi kelpaisi. Ei stemmaa muuhun oikein... Jos kävisi, sanotaan nyt vaikka terapiassa tai pokeria pelaamassa niin ei kai siitä suuttua tarvitse, jos toinen kysyy...noh, ehkä jos on kauheissa peliveloissa...hmm... Suuttumus kuitenkin viittaa siihen, että sulla olis jotain hänen puuhiaan vastaan, mikäli kertoisi niistä. Jos et halua kuulla, älä enää kysy. Jos haluat, ota selko.


    • xxzzaprinsezza

      Miten tämä on juttu on kehittynyt ? On aikamoinen luottamuspula, jos vaimo on 4 tuntia jossain ja ei suostu kertomaan.

    • VahtoMusto

      Minutkin petettiin vähän aikaa sitten, avopuolisoni joka on raskaana, hyppäsi toisen miehen mukaan. Pahinta ettei hän pysty keskustelemaan asiasta ollenkaan tai antamaan mitään selitystä. Joulun aikaan alkoi sekoilu "haluan olla yksin". Luulin että kumppanilla on huono olo ja annoin hänen mennä yhteiseen kotiimme "yksin", itse jäin sukulaisteni luokse. Selvisi että ei hän mihinkään kotiin menny vaan toisen miehen luokse. Jälkeen päin tajuan viime ajat jolloin hän käytti puhelintaan jatkuvasti äänettömällä ja nurin päin käännettynä sängyn päällä. Mitään keskusteluja ei aiemmin käyty että hänellä olisi paha olla tai vastaavaa. Ainut asia mistä mainitsin hänelle oli raskauden aikana alkanut tupakointi. Vastaus oli huutamalla "lapsi on vahinko"! Itse haluaisin selvittää asiat puhumalla vaan toinen ei ota mitään kantaa.
      Yhtenä iltana hän lähti muka "isänsä" luona käymään, ajattelin jo silloin että laittaapa hän itsensä nätiksi ja kävi suihkussa ensin. Normaalisti hän kävi isänsä luona verkkareissa, nyt oli farkut ja tällingit asennettuna ja hajuvettä puolipullollista päälle. Seuraavana aamuna sama homma, sitten kun soitin sanoi olevansa "työkaverin" luona kyläilemässä. Yhtäkkiä lisäänty nekin kyläilyt, jälkeen päin harmittaa että olisi pitänyt epäillä enemmän ja ottaa asioista selvää, mutta minkäs teet kun ei ole mustasukkaisuutta verissä. Ärsyttää kun auttanut toista ihmistä parhaansa mukaan niin tosta noin vaan hyppää eri sänkyyn. On kyllä tunteet erilaiset jollain, tai ei ollenkaan niitä.

    • Näitä tarinoita on

      Suomi pullollaan, meiltäkin jäi asiat selvittämättä kun emäntä otti ja lähti ex-kaverini matkaan.

    • lina08826

      Kolme viikkoa sitten mieheni jätti minut. Kaikki alkoi, kun käyn UK ​​viettää lomaa setäni kanssa, yritin ottaa yhteyttä häneen, mutta se ei tule läpi. Joten kun tulin takaisin UK huomasin hänet lady suudella hänen makuuhuoneessa, olin turhautunut ja se antaa minulle uneton yö. Kutsuin ystäväni kertoi hänelle mitä tapahtui ja hän ottaa minut loitsu ruokaa, joka auttoi häntä kauan sitten. Ja minä häneen yhteyttä ja en koskaan uskonut, että loitsu toimii niin helposti, koska en usko loitsua tai jotain nimeltään maaginen koska olen yhteyttä moniin oikeinkirjoituksen pyörät saada hänet takaisin kaikki ne on otettava rahani ilman tulosta. Olen iloinen voidessani kertoa, että mieheni on palannut ja sitoutunut minut rauhaan ja hän tekee mitä pyydän häntä tekemään rakkautta ja huolenpitoa. Kaikki kiitos [email protected] suuri taikuri, joka auttoi minua palauttamaan mieheni minulle. Olen Lina Peter.

    • Anonyymi

      Kyllä pettää ulkoruokintaan heti

    • Anonyymi

      Pettää heitä pihalle

      • Anonyymi

        Sinun kanssasiko pettää? XD Heitä molemmat pihalle....toinen etupihalle ja toinen parvekkeelle ;)


      • Anonyymi

        Tajuatko miten vanha ketju jo on.


    • Anonyymi

      Ironista että naiset aina syyttelee miehiä mutta ovat itse yhtä pahoja pettää jollei pahempia, kokemusta löytyy. Varsinkin kun tulee pikkujoulut ja saunaillat, silloin on pikkarit kevyttä vaatetta ja sukkahousut rikki kotiin tulessa.

    • Anonyymi

      Kuulostaa todella tutulta. Jossain kohti iski ahdistus vähän kaikkeen ja tarvitsin omaa aikaa. Mieheni kyttääminen ja epäilyt vain lisäsivät ahdistusta, jonka vuoksi saatoin työpäivän päätteeksi istua työpöytäni vieressä lukemassa lehtiä netistä, koska ahdisti mennä kotiin ja kuunnella "miksi näin kauan meni"-uteluita. Eli oravanpyörä oli varmis. Mulla meni entistä kauemmin kotiutua ja miehen mustasukkaisuus lisääntyi vaikka alun perin kyse oli vain joku ikääntymiseen liittyvä "tätäkö minä elämältäni haluan"- kriisi. Miehen kaikki lähentely-yritykset alkoivat ahdistamaan, koska minä olisin kaivannut vain läheisyyttä, mutta läheisyys johti lähes aina seksinvonkasmiseen. Ja kaiken kruunasi "miksi"-kysymykset kun sanoin etten halua. Lopulta loppui kaikki läheisyys ihan vain siksi, että ahdisti ne utelut miksi en halua seksiä. Ja siis olen nainen ja minulla ei ollut minkään laista ulkopuolista suhdetta. Muutaman kavereiden kanssa vietetyn viikonloppureissun jälkeen kun olin kuunnellut vihjailuja ja syyttelyä vieraissakäynnistä, päätin, että seuraavalla reissulla varmasti petän jos tilaisuus tulee. On edes joku syy ottaa vastaan ne syytökset.
      Eli se mitä haluan sanoa on se, että vaimollasi voi olla "vaan" burn out, masennus tms. Mutta epäilemällä, kyttäämällä ja syyttelemällä saatat ajaa vaimosi toisen syliin.

    • Anonyymi

      Kuule hyvä ystävä
      Minun suhteessani on pettäminen ja iso ikäero, siis puolisoni pettäminen ja pari pientä lasta pelissä. Minä olen se mies ja isä.
      Luulisin että kaikki kuulemani ja kokemani kertoo että sinulla on suhteessasi isoja vaikeuksia. Luulisin kokeneeni kaikki tästä eteenpäin. Kärähtämisen , peittelyn , vähättelyn ja aika pitkälle menneen syyttelyn ja perustelun.
      Mikäli puoliso ei sinulle avaudu asioista, ei toivoa paljolti ole.
      Katumus ja anteeksi pyytäminen ei ole nöyryytys vaan mahdollisuus ehkä tulevaisuuteen. Ilman sitä homma jatkunee....
      Mikäli sitä katumusta ei tule ja sinun virheiden luettelointi jatkuu, on peli lähes menetetty.
      Ehkä talousnäkökulma on se viimeinen, mikäli raha ei puhu ei paljon jää.

    • Anonyymi

      Siihen riittää hetki.

    • Anonyymi

      Eroa heti

      • Anonyymi

        Vedä käteen.


    • Anonyymi

      Tämä oli hyvä ketju siinä mielessä et aukaisi silmät. Tämmöisiä salapoliiseja ja kyttääjiä miehet siis on jos epäilee naista.
      Tuoreemmat ketjut kun tuomitsee naisen epäilyt täysin kun mies kännyänsä näpertää.
      Mies tai nainen pettäjä niin kuvio on sama.
      Pettäminen on aina kriisi parisuhteessa, eläkää siis kiltisti.

    • Anonyymi

      Samantapaista tapahtui minulle, vaimo teki samaa, että minä olin kotona lasten kanssa ja hänen piti saada omaa aikaa...

      • Anonyymi

        Ei ne vaimot ole sen parempia kuin miehetkään. Sanotaanko suoraan että vieras kulli koukuttaa, ainakin pidemässä suhteessa ja kun arki vähän painaa vieras helpottaa oloa ehkä hetkellisesti. Vaimo oli kahdesti suhteessa, on yritetty unohtaa...ja kerran on myöntänyt seksin vieraan kanssa, kostea ilta ja kosteus jatkui vieraan sängyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne vaimot ole sen parempia kuin miehetkään. Sanotaanko suoraan että vieras kulli koukuttaa, ainakin pidemässä suhteessa ja kun arki vähän painaa vieras helpottaa oloa ehkä hetkellisesti. Vaimo oli kahdesti suhteessa, on yritetty unohtaa...ja kerran on myöntänyt seksin vieraan kanssa, kostea ilta ja kosteus jatkui vieraan sängyssä.

        Kannattaa varmaan miettiä onko itse perillä naisen seksuaalisuudesta ja onko päästänyt itsensä rupsahtamaan. Joskus voi katsoa vähän peiliin ja tehdä asioille jotain.

        On naisiakin jotka päästää yhtä lailla itsensä rupsahtamaan tai ei välitä ylipäätään seksistä, laiminlyö suhdetta jne..

        Tässä vaan pientä vinkkiä. Jokaiselle tasapuolisesti.


    • Anonyymi

      Oletko aivoton vaimo pihalle

      • Anonyymi

        Hyvä se on huudella 2012 alotuksiin. Kukahan mahtaa olla aivoton?


    • Anonyymi

      Palasitteko yhteen tässä kahdeksan vuoden aikana? Vai erositteko edes?
      Mitä kävi?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe