Proteiinit, uni-valve ja syöminen

hemmo86

Tiedossa on, että sokeri sekä rasvat väsyttävät. Toisaalta proteiinit pitävät hereillä, sillä esim. oreksiini on peptidi, joka osallistuu uni-valvetilan säätelyyn. Kuinka paljon proteiineja siis saa syödä päivässä?

6

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m

0.8-2 grammaa per painokilo

• daika

Syöt proteiinien kanssa riittävän annoksen hiilareita, niin varmasti alkaa väsyttämään. (syntyy seratoniini, joka konvertoituu melatoniiniksi, pimeä hormoniksi)

Suositusrajahan on kai tuo, mitä tuossa ilmoitettiin. Vähintään siis tuo 0.8 g / kg. Kehonrakentajat syövät varmasti 2g tai vieläkin enemmän päivässä, eikä heilläkään tietääkseni ole uniongelmia, mitä olen selaillut kehonrakennus foorumeita ohimennen. Vaikka yli 2g annoksissa ilmeisesti alkaa tulemaan mm. kohonnutta riskiä munuaisongelmiin.

• daika3

hups: seratoniini -> serotoniini

• jozzucca

Periaatteessa on aivan sama mitä proteiineja syöt, sillä ne kaikki hajoavat ruoansulatuskanavassa aminohapoiksi eikä yksikään proteiini pääse "vaikuttamaan" virkeystasoon, sillä ne kaikki hajoavat suolessa ennen imeytymistän verenkiertoon. Tämän takia esim. insuliini on pistettävä nahan alle, sillä suun kautta se ei toimi ollenkaan vaan hajoaa vatsassa. Eli elimistö itse muodostaa oreksiinia, jos on tarvis, suun kautta nautittuna elimistösi käyttää sen ravinnoksi, ei uni-valvetilan säätelyyn.

• hiilari lihottaa

sokeri väsyttää EI rasva

• Annan Ostari

Käy tuolla kysymässä neuvoja: "Annan Ostarilla torstaina 13.9. klo 20-. Tarjolla hyvinvointihetki, jossa saat kehoanalyysin, ravitsevan ja herkullisen proteeiinipirtelön sekä ravintotuote-ehdotuksen oman hyvinvointisi tueksi"
      http://annanostari.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16