Tää on jo ollu haaveena monta monta vuotta ja nyt mä sen päätin
vaikka kuinka masentuisin en anna minkää estää toteuttamasta tätä,
ja se masennus pisti lihomaan ylä-aste / amis vuosina (kiusattiin liikaa,ei vaan jaksanu enää välittää edes itestäni)
Aina välillä laihduin 3 kg en tosin muista kuinka kauan siinä meni.
ja nyt siis painan 90kg ja haluisin olla sellainen normaali 50kg tyyppi..
Yleensä pyöräilen 3 kertaa päivässä eka on sellainen pitkä matka ja
loppupäivä sellasii lyhyit matkoi.
Mitähän sitä muuta keksisi kotona liikuntaa/jumppaa
En oikein juoksusta tykkää,mutta reipas kävely kyllä.
ehdotuksia?
Tykkään kyllä olla aina oma itteni,mutta sitten kun löydät jonkun kivan
paidan..no Damn ei se mee päälle.. :(
Laihdutus
13
309
Vastaukset
- tyttöne
Oletko kokeillut koskaan jumppia? Ne auttavat ainakin minua tekemään kaikki liikkeet ryhmäpaineen takia. Hanki jonnekkin liikuntakeskukseen muutama kaveri ja alottakaa hieno harrastus. Kaverit tsemppaavat toinen toisiaan ja näin tulee kanssa lähdettyä jumpalle. :)
Ruokavalio vaan uusiksi. Herkut minimiin ja paljon kasviksia, vihanneksia ja sellaisia raaka-aineita, mitkä tiedät terveelliseksi. Esimerkiksi valmisruokia kannattaa välttää, koska niissä on niin paljon säilöntäaineita ja ties mitä. Kun syö tuoreita raaka-aineita kehokin tykkää enemmän. Kana, riisi, kala, täysjyväleipä, kasvikset, vihannekset, pun. liha kohtuudella, peruna on ihan hyviä vaihtoehtoja.
Liikunta on myös tärkeä osa laihtumista ja kiinteytymistä. Liikunta luo lihaksia ja polttaa rasvaa, kun urheilee oikein. Ainakin 3 kertaa viikkoon pitää urheilla.
Kyllä se laihdutus siitä lähtee käyntiin, ekat pari viikkoa voi olla rankempaa, mutta vaiva tuo tulosta. Niskasta kiinni vaan. Tuo vaatii vain hirveesti sisua ja ruokavalio ja liikunta uusiks. That's it!!! Todella paljon tsemppiä ja onnea sinulle. - juuuuuuuuh1981
Googlaa esim. Jillian Michaels 30 day shred -ohjelma, se on kotiohjelma. Muita on esim. P90X tms, ja tietty voit ettiä netistä kotilihaskunto-ohjelman ja noudattaa sellaista.
Kiloklubi on ilmainen painonhallintasivusto, jossa on paljon hyviä vinkkejä ja ruokapäiväkirja. - minäkin haluan laihd
Hei kiitti pienistäkin ideoista :)
ne auttavat varmasti jatkamaan tätä innostusta :D
ja itsekurikin pitää olla kunnossa!;) - neuvon...
Montako km on tämä ilmoittamasi 'pitkä pyöräilymatka', entä lyhyt? Minkä pituinen olet? Mietin onko niin vähän kuin 50kg sulle realistinen ja hyvä, siksi kysyn. Reipas kävely on erittäin hyvää liikuntaa myös ylipainoisille. Kannattaa hankkia askelmittari, mistä näkee liikunnassa kulutetut kalorit. Hyvä juttu on myös, jos askelmittarista näkee kävelynopeuden ja mahdollisesti sykkeen. Hyvä myös, jos askelmittariin saa laitettua asetuksiin oman painon. Rupea laskemaan myös ruokien kaloreita ja käy lenkillä. Jumppakin lisäksi hyvä.
- minäkin haluan laihd
No ei se silleen kovin pitkä ole,mutta kunhan aluksi nostan kuntoa ja se lenkin pituus vaihtelee aika usein (johtuen että olen koulussa,ja tulen väsyneenä takaisin)
Olen harkinnut pyörään mittaria koska sillähän mä nyt enimmäkseen lenkkeilen,
ja enkä kyllä ole ollut Mikään HIMO liikkumaan..
Kyllä tiedän mikä mulle on hyvä ja oikea paino,koska mun kaveri on saman pituinen ja sillä on normaali paino joten sitä teille nyt ei tarvitse niin pilkun tarkkaan kertoakkaan ja oma kaveri on hoitaja ja se sanoo samaa.
Jumppaa olen harkinnut,ja koiran kanssa nyt en pitkälle voi mennä enää koska on jo niin vanha mutta se liikunta mitä tulee on vain plussaa mulle ja koiralle.
- minäkin haluan laihd
hmm..eikös perjatteessa koulustakin saa jotakin höytyä ''lihaksille''
itse olen ainakin sellaisella alalla että välillä joudun nostelemaan jotain painavaakin,mutta no ei usein..(autopuolella)
syön ainakin 4 kertaa päivässä ja se on hyvin riittänytkin.
Joskus saatan veljen kanssa pelata jalkapalloa :D
raejuustosta en niin piittaa :D:D mutta kyllä se nälkään käy.Tokikin tuollainen päivittäisissä askareissa tehtävät nostelut ja muut vastaavat ovat hyödyksi. Aina kuluu kaloreita, kun teet jotain. Ja mitä raskaampia asioita teet sitä enemmän kuluu kaloreita. Tokikaan tuo ei nyt puhtaasti käy lihasharjoittelusta.
Suosittelen hankkimaan käsipainot tai kahvakuulan. Toki pienellä mielikuvituksella keksit painoja ihan tyhjästäkin..esimerkiksi kirjoilla täytetty reppu. Onko sinulla mahdollisuutta käydä kuntosalilla?
Raejuuston voi kyllä korvata jollain muullakin :) Mutta muista, että olet mitä syöt. Aina parhaan makuinen ruoka ei tee parasta kehollesi eikä vie sinua tavoitettasi kohti :)
- minäkin haluan laihd
No onhan minulla toki mahdollisuus mennä kuntosalille,varmasti koulunkin omaan,mutta myös pääsisin 10km päähän olevaan,veljellä olisi käsipainot :D
mutta ne on liian raskaat mulle :D mutta silleen olen liian ujo lähtemään yksin kuntosalille,ja enkä juurikaan yksin viihdy niin kauaa :D
ja sitten kotona tulee tehtyä pienetkin askareet juuri tuossa äsken haravoitsin niin siinä saattaa kulua tunti jos ei enemmänkin. :)
Pitääpä jostakin kehittää ne painot :D - älä anna periksi
Pelkällä liikunnalla painon pudotus on todella hidasta, eli oletko muuttanut ruokailutottumuksiasi? Et saa syödä liikaa etkä liian vähän.
Minä on laihduttanut päälle 20 kg pelkästään syömällä oikein. Vuoden aikana jona tiputin tuon 20 kg, en harrastanut liikuntaa yhtään. Vasta nyt olen ottanut liikunnan osaksi arkea. Vuosi sitten aloitin kuntosalin 2/vko ja nyt aloitin salin 3/vko ja kerran pumpissa. Tärkeintä on että et luovuta, vaikka välillä sorrut syömään väärin tai liikunta jää vähälle. Vältä myös äärimmäisyyksiä, pidä 1/vko karkkipäivä jolloin saat herkutella kunnolla... kun tietää että on se yksi päivä jona saa herkutella jaksaa niitä kiusauksia vastustaa muina päivinä.
Minulla paino on pysynyt saman jo vuoden päivät koska olen syönyt huonosti mutta nyt olen taas aloittanut aktiivisen painon pudotuksen ja uskon että saavutan tavoitepainoni ja pysyn siinä.
Sinulle sopivan liikuntalajin löydät vain kokeilemalla, kokeile rohkeasti, kysy neuvoja ystäviltä ja tuttavilta. Jo pienet edistymiset antavat lisämotivaatiota. - minäkin haluan laihd
Tykkään kyllä hirveästi näistä kamppailulajeista,mutta ne maksaa niin paljon kk :D
että kyllä sitä kotona mieluiten harrastaa näitä tavallisia :D
ja onneksi asuu maalla niin siellä kyllä riittää töitä. - normaali bmi
Miksi et tavoittele ensin normaalipainon ylärajoille? Miksi asettaa epärealistisen alhainen tavoite jo heti? Normaalipainon rajathan ovat pituudesta riippuen 15-20kg. Vaikka et pituutta ole kertonut, sun pitäis olla joku 140cm pitkä, jotta sun normaalipainon yläraja ois vain 50kg. Kannattaa asettaa painotavoitteet osissa. Ensin normaalin ylärajalle(24), vaikka 5 kilon välietapeissa ja sitten sinne ns. ihannepainoon vasta, joka monella yleensä bmi:n keskivaiheilla( 22) tai pikkuisen alle(18,5-20).
- minäkin haluan laihd
silleen oon ajatellu että jos saisin sen ekana nyt vaikka siihen normaaliin painoon missä oon ollut melkein aina eli 80kg ja sit siit pikku hiljaa alaspäin,ei mulla ole mitään kiirettä tiputtaa,niin ihan silleen näkymättömästi ja salaisesti tiputan :D:D:D
tai jotenkin noin. - minäkin haluan laihd
Olen tässä 10km-15km menny päivässä pyöräillä mietin että tehoaako se kans :)
siis sillee 5 5 takas ja meno.. ja olen tänäänkin pidentänyt kilometri määrää..
että en ota mitään stressiä kunnon kohottamisesta ja laihduttamisesta.. koska varmaan menis sitten koulukin ihan hukkaan kun on stressi päällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511853
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121741Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351507Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961198- 941195
- 841114
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta354992- 62869
- 49831
- 50816