Nytkin vaan savu nousee korvista kun se ämmä taas tuli ja pilasi kaiken.. Tälläkertaa pitää mennä miehen jonnekkin sukujuhliin yhtäkkiä anopin seuralaiseksi. Minua luonnollisesti ei ole kutsuttu, enkö kyllä menisi vaikka olisikin... ja loppukuu..rahat vähissä molemmilla..
Alkaa olla mitta täynnä myös miestäni, ellei minua arvosta sitä vähää ettei pidä mun puolia saa mennä sitten kiertoon sekin.. Harmittaa todella rankasti koko mieskin, sukuineen kaikkineen.. Etenkin anoppi, se keinotekoinen..omahyväinen..selän takana kaiken haukkuva ..kiero..ilkeä.. lehmä..
Vihaan anoppiani
60
3193
Vastaukset
- ojentaa kukkasen
Mikä siinä niin kovin harmittaa, että miehellä on suku? Monet ihmiset ovat sukunsa kanssa tekemisisssä paljonkin ja ainakin mun ja mieheni sukujuhlissa käydään aina, kun kutsu saadaan. Yleensä kutsutaan puolisot yhdessä. Miksi sinua ei? Oletko känttyrä-asenteellasi saanut ihmiset karttamaan itseäsi?
- 1+1+1 voi olla 1
Jos anoppisi olisi kohtelias, hän kutsuisi teidät molemmat sinne sukujuhliin.
Joko hän on epäkohtelias tai sitten on päässyt tavoitteeseensa, eli rikkomaan sinun ja miehesi välit,joka johtaa mahdollisesti teidän eroon.
Itse miniänä kysyisin mieheltäni,kumpaa arvostaa enempi.Jos hän edelleen kulkisi äitinsä käsipuolessa ilman sinua,sanoisin "tervemenoa"
Pitemmän päälle tilanne ei näytä hyvältä.Ei tommosen pohjalle suhdetta voi rakentaa.
Anopit osaa olla tosi ovelia,jos haluavat miniän pois kuvioista.Siinä mitataan se, miten paljon poika on valmis sitoutumaan vaimoonsa.- pettynyt miniä
Kiitos tästä.. huomattu on että koittaa savustaa minut ulos kuvioista keinolla millä tahansa.. Mies saa kyllä pitää anopin ja sukunsa jos näin on näreet oikeasti.. Että äiti käskyttää, mies hyppii ja minä vikisen..
- ojentaa kukkasen
No joo. Ei taida olla ihan viisasta esittää miehelle kysymyksiä muodossa: Kumpaa arvostat enemmän:) Ei mies semmoiseen ikinä osaa vastata ja hämmentyy vaan entisestään. Anopit ei ole sen ovelampia kuin miniätkään, joten miniänä olo on vain opettelua anopiksi.
Koska aloittaja on jo känttyröitynyt, niin tiedossa ( Jos onnistuu lapsiprojektissa) on aikanaan kaamea anoppi. Niin se menee, jos ei älli riitä parempaan suoritukseen. - pettynyt miniä
ojentaa kukkasen kirjoitti:
No joo. Ei taida olla ihan viisasta esittää miehelle kysymyksiä muodossa: Kumpaa arvostat enemmän:) Ei mies semmoiseen ikinä osaa vastata ja hämmentyy vaan entisestään. Anopit ei ole sen ovelampia kuin miniätkään, joten miniänä olo on vain opettelua anopiksi.
Koska aloittaja on jo känttyröitynyt, niin tiedossa ( Jos onnistuu lapsiprojektissa) on aikanaan kaamea anoppi. Niin se menee, jos ei älli riitä parempaan suoritukseen.ojentele kukkiasi
jossakin muualla, kiitos kommenteistasi mutta turha jatkaa provosoimistani ellet käsitä mitä ajoin takaa. Anna sinä minun olla känttyröitynyt ja katkera ihan rauhassa, kiitti! - rtjrjttej
pettynyt miniä kirjoitti:
Kiitos tästä.. huomattu on että koittaa savustaa minut ulos kuvioista keinolla millä tahansa.. Mies saa kyllä pitää anopin ja sukunsa jos näin on näreet oikeasti.. Että äiti käskyttää, mies hyppii ja minä vikisen..
No kyllä sä aika HEIKKO oot jos annat tollasen elämääs vaikuttaa.
Olen itse ollut naimisissa 11 vuotta, ei lapsia. Ei minuakaan koskaan kutsuta, joten musta se on aika vapauttavaa kun saan ite päättää lähdenkö vai en, silti vaikka suoranaista kutsua ei tule, niin oletan sen automaattisesti olevan avec, ei ne mua poiskaan aja jos paikalle ilmiinnyn.
Yleensä en noihin kinkereihin edes lähde, ja mikä parasta... silloin minä pidän aina itselleni aivan ihanan hemmottelu illan.. ostan pullon viiniä, teen kasvohoidot yms makaan sohvalla ja piereskelen jos siltä tuntuu =) Monasti olen pitänyt aivan ihanan tyttöjen illan hyvän ruoan, saunomisen ja juoruilun merkeissä.
En ole muutenkaan sukurakas, edes oman suvun kanssa, vähemmän minä niissäkään kinkereissä olen käynyt. Ja jos sieltä omalta suvulta harvoin kutsu minulle kilahtaa, niin sekin on minun nimelläni, ja oletan senkin olevan avec, samoin kun miehenikin.
Samoin meille postiin tippuvat joulukortitkin omilla nimillä, ei koskaan "matti ja maija meikäläinen".
Hitto, ei sillä ole loppupeleissä mitään väliä!!!
Jos joku ei hyväksy tai tykkää, niin mitä sitten? Turha siitä on itselleen stressitasoa nostaa, parempi se on vaan naureskella ja miettiä kuinka se sattuu kyseistä ihmistä harmittamaan.
Edes anopin alkuaikojen erittäin piikikäs huomauttelu ei hetkauttanut yhtään. Piruilin pilke silmäkulmassa takasin. Miehen pikkusisko vihaa mua kun ruttoa (27v), ja joka kerran kun nähdään, se yrittää joka kerta selvemmin ja selvemmin osoittaa halveksuntansa, nykyään ei suostu enää tervehtimään, puhunut se ei ole enää mulle pariin vuoteen, syytä en tiedä, mutta jos ei pysty suutaan avaamaan, niin aivan sama, ikävä kyllä hänelle.... hehe, hänen käytöksensä naurattaa aina vaan entistä enemmän, ja sekös sitä möhkälettä potuttaa, kun ei pääse ihon alle.
Ainoastaan ihmiset joita rakastan tai välitän pystyvät minua loukkaamaan.
Tiedän että miehelleni lapsuudenperhe on kaikki kaikessa, mutta ei se minulta silti pois ole. Tiedän että mies tarvitsee heitä, ja hän tarvitsee myös minua... vaikka en ole koskaan kuulunut siihen piiriin, enkä tule koskaan kuulumaan, en ole niin julma että pistäsin miehen valitsemaan.
Ja usko huvikses... jos sinä et ole tällä hetkellä haluttua seuraa niihin sukukinkereihin, ja jos menisit sinne, niin olosi olisi varmasti paljon kurjempi kun nyt!!! Joten huokaise vaan helpotuksesta ja keksi itsellesi jotain hauskaa tekemistä ja hemmottele itseäsi!!! =)
- pettynyt miniä
Se että mies tekee aivan kaikkensa miellyttääkseen tätä narsistiäitiään ja tämä vain arvostelee/pilkkaa ja nöyryyttää häntä ja perhettään näitten sukulaisten kuullen.. Minua luontoisesti ei kutsuttu ole ennenkuin anoppi itseäni tunsikaan niin sama peli on kyllä jatkunut.. Alkaa kuule tympiä pidemmän päälle tämä kynnysmattona oleminen.. alusta saakka ollut sama juttu ja ei kutsuttu ole toistakaan miniää..
Anteeksi, mutten todellakaan käsitä anopin jatkuvaa poikansa pompottelua ja tämän itsetunnon murentamista sillä että mies ei kohta uskalla käydä edes pskalla ilman äiteen lupaa.. Se akka nimittäin vaatii ja huutaa ja itsellä on mennyt kokonaan hermot tällaiseen niin luonteeni vastaisesti olen poissa tolaltani nyt. Suutun aika harvoin.. suotta en.. Enkä mistään pikkujutuista. Tämä ämmä vaatii minulta myös rahaa.. Älä kysy miksi.. annettu on vaikka mitä..ehkä siksi..- mk
On se kumma kun aikuiset lapset antavat itseään pompottqa ja jos aikuinen lapsi ei osaa tai pysty sanomaan äidilleen että nyt ei sovi eikä tekmään rajoja niin silloin saa olla ihan itsekseen. Sanoppa miehellesi että kumman kanssa mies on naimisissa että silleen. Vaihtoehdot ovat että miehen pitää osata itse päättää mitä elämältään haluaa ja tehtävä myös se eikä vain tehdä niinkuin joku vahus käskee. Sanoppa miehellesi että täytit 18v jo aikaa sitten ja sen jälkeen ei tarvitse määräyksiä otta venhemmiltaan ja tehdään niinkuin itse haluataan ja toimitaan sen mukaan. Ensin tulee miehen nainen ja sitteen muut. Jso perheellä on yhteistä tekemistä ja äiti pyytää jotain kyytiä niin silloin ei lhdetä ja ilmoitetaan ettei sovi sanokoon anoppi ihan mitä lystää. Kysyppä mieheltasi mitä hän elämältään haluaa eli ollakko hyvä mies naiselleen vain äitinsä kaskyläinen ja tekee niinkuin äiti sanoo tai haluaa. Tuo on jo miehelta saamatomuutta kun ei äitiään kuriin saa.
- ajajajh
Mitä hittoa sä oikein nillität?
Jos sua ei ole kutsuttu ikäviin juhliin, niin ole tyytyväinen!! Keksi itelles mukavaa tekemistä ja piä hauskaa!!!
Kyllä se sun ukkos äitinsä tietää, ja käsittelee asian omalla tavallaan. Anna olla! Sillä anopilla on yhtä vähän asiaa puuttua teidän väleihin kun sinulla näiden kahden väleihin. Parempi se näin on myös on että sua ei väkipakolla raahata ikäviin juhliin.
Toi asia on ollut noin ennen sun tuloa, ja jos alat vetelemään ydinsotaa, niin se on samalla tavalla senkin jälkeen kun poistut näyttämöltä ovet paukkuen.
Miehen täytyy itse osata määrätä omat rajansa, ei sun enää toista äitimuoria tartte leikkiä, eikä ylipäätään leikkiin mukaan lähteä.
Toisekseen sinä voit olla antamatta sitä rahaa. Jos menet ja annat niin älä tule marttyyria leikkimään. Jos miehes antaa, niin se on miehen omaa rahaa.
Jos et anopista välitä, niin ei sun pitäs sillon myöskään välittää kyseisen ihmisen sanomisista. Päästä ittes helpolla ja ANNA OLLA!!!! MITÄ VÄLIÄ??? Mies hoitakoon omat äitisuhteensa miten ikinä pystyy ja lystää.
- 1+1+1 voi olla 1
Kyllä nyt kannattaa ottaa välimatkaa nykyiseen tilanteeseen.
Anna miehesi mennä sukujuhliin äitinsä kanssa.Koeta rauhoittua ja etsi itsellesi paikka,johon voit mennä asumaan niin pitkäksi aikaa,kun tuntuu olevan tarve.Lepää = älä vastaa miehesi yhteydenottoihin.Voi tuntua aluksi raskaalta,mutta nyt on lepo ja välimatka tilanteeseen paikallaan.
Toivon totisesti,että pääset eroon tukalasta tilanteesta.- tkylföfuö
"Koeta rauhoittua ja etsi itsellesi paikka,johon voit mennä asumaan niin pitkäksi aikaa,kun tuntuu olevan tarve.Lepää = älä vastaa miehesi yhteydenottoihin"
no voi herranjumala sentään!!!!
Kyllä mun joskus käy niin sääliksi noita miehiä mihin valtataisteluun ne toisinaan joutuu... Tässä ap:n kirjotuksessa on kaksi mesoavaa ja temppuilevaa ämmää, kuka voi väittää että tollanen on aikuisen ihmisen käytöstä??? ... Kyllä noi miehet joutuu välillä käsittelemään vaikka mitä meiltä naisilta. Me naiset kyllä vaadimme kaikenlaista miehiltä, mutta emme voi sietää muitten naisten temppuiluja. Jos mies alkaisi temppuilemaan samalla tavalla niin ne olis sika narsisteja, jotka yrittää eristää lapsuuduuden perheestä.
Hei oikeesti, miettikää nyt vähän!!!!
Asiat on just niin monimutkasia kun niistä vaan haluaa tehdä. Ei ap:n tartte lähteä tohon leikkiin... jos anoppi ei ole kiva ihminen, niin ei tartte mukana leikkiä. Elä vaan omaa elämää ja on tyytyväinen, antaa miehen hoitaa suhteensa äitiin, ja sillä sipuli. Jokainen pääsee helpommalla ja mitään turhaa ydinsotaa ei tarvitse käydä. Kuten olen jo aiemmin ehdottanut... aivan oiva tilaisuus ap:n pitää itselleen ihana hemmottelu ilta, varmasti huolet haihtuu!!! Murehtikoon mies itse natsi äidistään, jos se oikeasti sellainen on. - Hulluja neuvojia
Ihan tyhmiä neuvoja, joita on mahdoton noudattaa.
Kuka nyt voisi mennä muualle asumaan ja rauhoittumaan, jokaisella on kotinsa ja velvollisuutensa perhettään kohtaan.
Täytyy todella olla varakas, jos voi lähteä jonnekin tuntemattomuuteen ja jättää taakseen työpaikka ja ystävät, sillä mies tietenki ensi töikseen hakisi vaimoaan niistä.
Jos äiti haluaa pojan seurakseen sukujuhliin, niin se on elämästä yksi päivä. Ei pidä nyt olla niin tarkka miehen seurasta.
Millä taistelutantereella te siellä asutte, kun miehenkin pitää valita puolensa.
Ihmettelen, miten tämän palstan miehet oikein selviävät kun vaimo ja äiti ovat kuin tuli ja leimaus.
Miniän oma äiti jätetään usein sivuun näissä kamalissa tilanteissa. Tekisi mieli kuulla miehen näkemyksiä.
- kestämistä
Jos se noin pahalta näyttää ja ukko on vain kuin seipään niellyt anoppinsa suhteen,niin ei muuta kuin hyppää junasta ja kävelee seuraavalle asemalle.
Ei tuostakaan mitään tule,että sinä yrität kärvistellä suhteessasi vain toisten miellyttämiseksi.
Ensin tietysti kannattaa puhua miehen kanssa tehdä selväksi,että et kestä nykyistä tilannetta ja jos tilanne ei ajankaan kanssa muutu,ei siinä paljon vaihtoehtoja silloin jää ja kuka muu sinua eniten ajattelisi ja pitäisi puoliasi kuin sinä itse. - pettynyt miniä
On se kuin seipään niellyt äitinsä suhteen ollut.. Vähän kaikki ovat, se nainen on pelottava. Sellainen paketti on anoppi että hänen sanansa on "laki", ihan sama kuka puhuu anoppi tietää kaiken paremmin politiikkoja ja viranomaisia myöden..
Mies kyllä koettaa nyt minua lepyytellä, pyyteli mukaan sinne juhliinkin jos haluan. Mutten enää halua.. Sanoin että haluan anopin pysyvän etäällä itsestäni ja että näitä käskytyksiä/haukkumisia sitten ei enää kuulu meidän perheeseen. Mieheni sanoi puhuvansa mammalleen asioista, ja tekevänsä selväksi että se sortaminen loppuu.Yllättävä käänne. Onkohan mies arvannut että alan saada tarpeekseni..- Käytöstavat hukassa
Sukujuhlat järjestetään harkinnalla. Ei sinne noin vain kutsua tule huomiseksi.
Jos miehesi kutsutaan seuralaiseksi viime tipassa, niin se osoittaa, ettei häntä oltu aluksi lainkaan merkitty vieraslistaan.
Tulee kutsu peruutuksen tilalle. Kenen kanssa anopin aluksi piti lähteä?
Aika nöyryyttävää. Minulla olisi välttämätön meno esteenä. Miehesi on liian hyväluontoinen.
Sukujuhliin kutsutaan suku. Kun kuulut miehesi perheeseen, olet osa sukua.
Näin ollen on aika tuhmasti tehty, että anoppi pyytää seuralaisekseen vain poikansa.
Suvun piirissä ihmetellään ja kysytään, eikö rouva päässytkään, ja miehesi joutuu keksimään tekosyitä, koska ei kehtaa sanoa, ettei kumpaakaan itse asiassa oltu kutsuttu koko miittinkiin.
Kutsuja sen sijaan joutuu noloon tilanteeseen, kun anoppi tuo kutsumattoman vieraan.
- pettynyt miniä
Näimpä taitaa käydä.. kutsuja kutsui vain anopin..
Tämähän ei mene yksinään vaan vaatii poikansa mukaansa. Noloa, toden totta. Senverran noloa että saavat nyt selittää tämänkin tilanteensa itse.Eiköhän siellä ole kaikille ollut selvä jo pitkän aikaa anopin suhtautuminen.. Minun puolesta se sa¤¤¤nan ämmä saa nyt lopullisesti jäädä ulos meidän perheestämme..- Käytöstavat hukassa
Olisiko sinun sitten kuitenkin tehnyt mieli mennä mukaan
Muu suku voi olla vaikka kuinka mukava.
Kun nimimerkkisikin on "pettynyt miniä", niin tarkoitatko, että olet pettynyt kun suku ei kutsunut sinua? Eihän se kutsunut miestäsikään!
Anoppi vie kuokkimaan.
Onko kyseessä auto ja kuskaaminen? Anoppi ei olisi päässyt ilman autoanne tilaisuuteen? Seuraavalla kerralla sano, että auto on huollossa.
- mikä korpeaa????
." Minun puolesta se sa¤¤¤nan ämmä saa nyt lopullisesti jäädä ulos meidän perheestämme.. "
Ja sinäkö sen määrittelet saako miehesi kutsua äitiään kylään?
Avioero sinulle koittaa tuolla menolla.
Mikä ihme sinua tuossa tilanteessa korpeaa? Sinun ei ainakaan tarvinnut mennä kuokkimaan kenenkään juhliin. Olisit onnellinen ja huojentunut marmattamisen sijaan.- Minianopin mietteitä
Anna ajan kulua ja mieti omaa liittoasi tarkkaan. Onko merkitystä sillä kuinka anoppi sinua kohtelee?
Eikö se ole tärkeää, kuinka anopin poika sinua kohtelee?
Kehen haluat lämpimät suhteet? - Vahvistamalla omaa liittoasi saat anoppisi vaikutusvallan siirtymään taka-alalle, kun miehesi tuntee, että teidän elämänne on tasapainoinen ja hyvä.
Viisastuneena menneistä ja varmasti sinua vanhempana sanon, että anoppia ei ikinä saa miehelle haukkua. Hän on tärkeä ihminen pojalleen, vaikka heidän keskinäisissä väleissään olisikin kitkaa.
Äiti on aina äiti, ja jokainen yrittää puolustaa äitiään viimeiseen asti.
Osoita, että sinulla on empatiaa ja ymmärtämystä. Mutta anna ymmärtää, että anoppi kuului entiseen poikamiehen elämään, ja nyt eletään tässä liitossa ja rakennetaan tulevaisuus teidän kahden varaan. - petynyt miniä
noh... taas provosointikommentti.. en määrittele mitään, sinulle.
- Minianoppi
petynyt miniä kirjoitti:
noh... taas provosointikommentti.. en määrittele mitään, sinulle.
Minuako tarkoitat?
Onko siis provosointia toivoa, että elämänne olisi tasapainoinen ja hyvä? - asdasdasdas d
"Ja sinäkö sen määrittelet saako miehesi kutsua äitiään kylään?"
Kyllä yhteiseen kotiin on kummallakin sananvaltaa. Jos joku henkilö on persona non grata niin sitten semoisella henkilöllä ei ole asiaa yhteiseen asuntoon.
- lellu..
Anoppi määrää pojan mukaansa sukujuhliin, jonne poikaa ei ole edes kutsuttu.
Jos anopilla ei ole mitään liikuntarajoitteita eli hän pääsee juhliin omin avuin, ei poikaa tarvita periaatteessa missään. Hän on kuokkavieras juhlissa. Miksi poika ei rajaa itseään ulos sillä perusteella että ei ole saanut kutsua.
Olen toiminut iäkkään sukulaiseni autokuskina hautajaisissa, vaikka en tiennyt vainajaa kuin nimeltä.- aviomies23409890ff
en minä ainakaan kehtaisi mennä äitini aveccina juhliin joihin minua ei ole kutsuttu!!!!!
Häpeäisin silmät päästäni jos noin kävisi.
- pettynyt anoppiin
tuo edellinen kommenttini oli tarkoitettu nimimerkille "mikä korpeaa" ei toki sinulle hyvä " miniäanoppi"
- jk
niijnkö
- Nainen1961
Hei pettynyt miniä
Sulje se anoppi kaikintavoin pois omasta elämästäsi. niin minäkin olen tehnyt ja vihannut omaa anoppiani 30 vuotta. En ole hänelle puhunutkaan ainakaan 15 vuoteen. Täysin pois miehesi elämästä häntä et voi sulkea. Onhan hän miehesi äiti. Sinun ei kylläkään tarvi olla tekemisissä. Oma anoppini on jo hoitokodissa enkä ikinä mene sinne häntä katsomaan. On meillä mieheni kanssa täysi-ikäinen lapsikin mutta en ole häntä mummona pois sulkenut lapseni elämästä. Omastani kylläkin. Kyllä sekin onnistuu, kun kaikki osapuolet tietävät tilanteen:) Tsemppii ja jos siltä tuntuu, niin hanki itsellesi uusi mies ja uusi anoppu. Jos mies on pitämisen arvoinen, niin sitten vain anoppi pois elämästäsi.- Liina Anniina
Hei "Nainen 1961 ja Pettynyt miniä!
Vihatkaa te vaan, ja katkeroitukaa... kun vihaa kantaa 30 vuotta, niin kyllä se jo pitäisi naamassakin näkyä.
Missään nimessä ei pidä mitään antaa anteeksi, vaan maksaa tuplaten takaisin.
Kun itse on virheetön, niin kannattaa vaatia sitä muiltakin. - yks anoppi
Onko teillä jäätä sydämen paikalla?! Ettekö tiedä, että avioliitossa on velvollisuuksiakin? Miten kukin on suhtautunut anopin ehdotuksiin? Kaikkea ei kannata tyrmätä, vaan aloittaa tutustuminen. Vanhemmilla on enemmän elämänkokemusta ja näkevät pidemmälle seurauksia, kuin nuoret.
Ei se aina helppoa ole irrottaa lapsestaan. Kunnioitusta kaikkia kohtaan jokainen tarvitsee. Varmasti miehennekin mieltä lämmittäisi äitinsä oikeudenmukainen kohtelu.
Hyvä miniä ottaisi kaikki lahisukuun kuuluvat huomioon. Sydänystävä ei tarvi olla, mutta suhtautua aikuismaisesti, sitä kyllä.
Onkohan käynyt niin, että suurten ikäluokkien lapset ovat oppineet saamaan kaiken haluamansa. Toisten auttaminen ja arvostaminen on jäänyt oppimatta. Aina voi tapansa parantaa, vaikka tietyt piirteet säilyvätkin. - Nainen1961
Liina Anniina kirjoitti:
Vihatkaa te vaan, ja katkeroitukaa... kun vihaa kantaa 30 vuotta, niin kyllä se jo pitäisi naamassakin näkyä.
Kun itse on virheetön, niin kannattaa vaatia sitä muiltakin.Heh Liina Anniina
Ei minun naamasta näy katkeroituminen, kun en ole katkera. Vihaaminen olikin ehkä väärä termi. Anoppini vain on ollut ihan täysin mahdoton ihminen. On käyttänyt muun muassa sanaa "maho" omasta tyttärestään joka jäi lapsettomaksi. Sekä mieheni, että hänen siskonsa muuttivat pois kotoaan heti kun vain kykenivät. Olisikohan sekin jokin osoitus.
Kun olimme seurustellleet mieheni kanssa jo useamman vuoden anoppini kertoi kuinka ihana ihminen mieheni edellinen tyttöystävä oli ollut:) Ja sitten, kun kerran vuosikaudet sitten yritin jotain jutunjuurta vääntää yhdestä taulusta, niin hän luuli, että haluaisin sitä taulua ja kertoi, että hänellä ja miehellään on keskinäinen testamentti. No ainoata lapsenlastaan en ole hänestä mitenkään erottanut. Omasta elämästäni vain karsin hänet pois. Ja se on ollut erittäin viisas teko. Muuten olisinkin voinut katkeroitua. - wanhan kansan wiisas
Liina Anniina kirjoitti:
Kun itse on virheetön, niin kannattaa vaatia sitä muiltakin."Missään nimessä ei pidä mitään antaa anteeksi, vaan maksaa tuplaten takaisin.
"
Aivan oikein!
Tähän on vanhalla kansalla muutama osuva sanontakin:
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Sitää niittää, mitä kylvää.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
"
Kun itse on virheetön, niin kannattaa vaatia sitä muiltakin."
Mielestäni asiallisen käytöksen vaatiminen on aika kaukana virheettömyydestä, mutta tapansa kullakin. - yli päässyt
Tässä niin asiaa! Oma anoppini tuli työpaikalleni toivomaan molempien poikiensa avioeroja! Moemmat parit olimme jo siinä vaiheessa olleet yhdessä/ naimisissa jo yli 20 vuotta. Anoppini on aina ollut erittäin mustasukkainen ja oikeasti jopa häiriökäyttäytynyt meitä miniöitä kohtaan. Kun hän tuli työpaikalleni toivomaan avioeroamme, päätin että hän ei jalallaan astu meidän kotiimme. Hän oli jo aiemmin solvannut silloin 8 vuotiasta lastamme todella rumasti... Siis omaa lapsen lapsea!!! Näiden episodien jälkeen hänellä on mennyt välit poikki myös omaan siskoonsa, ystäviinsä yms... Hänellä varmasti pahoja ongelmia itsensä kanssa mutta suurin ongelma on se että mieheni ja hänen sisaruksensa eivät sitä uskalla tunnustaa että hoitoon pitäisi hänet toimittaa.
En voi sulkea mieheni ja lapseni elämästä tätä ihmistä pois mutta oma elämäni sujuu paremmin kun en häntä näe :) - Tunteitten kirjoa
Ihanaa kun voi kohdista kaikki vihan tunteensa yhteen ihmiseen. Ihmisissä on plus ja miinustunteet. Hyvät tunteet kohdistuvat tietenkin puolisoon, lapsiin, omiin vanhempiin, sisaruksiin, naapureihin, työtovereihin, sillä mitään negatiivista ei heidän puoleltaan ole kohdattu eikä ole pelättävissä, että kukaan heistä mieltä pahoittaisi tulevaisuudessakaan.
Jäljelle jää miinustunne, eli viha ja siinä sivussa muitakin negatiivisia tunnekuohuja.'Ihanaa, kun voi kohdistaa ne puolison äitiin. Miten tulisimmekaan toimeen, jos puolisoilla ei olisi äitiä! Minne kohdistaisimme inhon ja vihan tunteet!
Politiikkaan? Työnantajaan? Parempiosaisiin?
Joku voisi luulla meitä katkeriksi, jos niin tekisimme. Mutta kun voimme sydämen kylyydestä haukkua puolison äiyiä, vihata häntä 30 v putkeen, kertoa hänestä inhoja asioita 30 vuoden takaa, niin saamme ystäviltämme ja rakkailtamme myötätuntoa ja sympatiaa.
Saman kokemuksen kestäneitä ystäviä riittää. Yhdessä pystytään halveksimaan niitä harvoja, jotka tulevat toimeen anoppinsa kanssa ja jotka todella ihan pitävät siitä ämmästä.
Tulevaisuudessa on sitten se aika, jolloin omat lapset valitsevat puolisokseen aivan vääränlaisen ihmisen. Onneksi vihan tunnetta on ylläpidetty oman anopin koko eliniän ajan, ja nyt se on tuoreena ja vapaana kohdistettavaksi lapsen puolisoon ja inhottavaan käytökseen. - sylkykuppi
Tunteitten kirjoa kirjoitti:
Ihanaa kun voi kohdista kaikki vihan tunteensa yhteen ihmiseen. Ihmisissä on plus ja miinustunteet. Hyvät tunteet kohdistuvat tietenkin puolisoon, lapsiin, omiin vanhempiin, sisaruksiin, naapureihin, työtovereihin, sillä mitään negatiivista ei heidän puoleltaan ole kohdattu eikä ole pelättävissä, että kukaan heistä mieltä pahoittaisi tulevaisuudessakaan.
Jäljelle jää miinustunne, eli viha ja siinä sivussa muitakin negatiivisia tunnekuohuja.'Ihanaa, kun voi kohdistaa ne puolison äitiin. Miten tulisimmekaan toimeen, jos puolisoilla ei olisi äitiä! Minne kohdistaisimme inhon ja vihan tunteet!
Joku voisi luulla meitä katkeriksi, jos niin tekisimme. Mutta kun voimme sydämen kylyydestä haukkua puolison äiyiä, vihata häntä 30 v putkeen, kertoa hänestä inhoja asioita 30 vuoden takaa, niin saamme ystäviltämme ja rakkailtamme myötätuntoa ja sympatiaa.
Saman kokemuksen kestäneitä ystäviä riittää. Yhdessä pystytään halveksimaan niitä harvoja, jotka tulevat toimeen anoppinsa kanssa ja jotka todella ihan pitävät siitä ämmästä.
Tulevaisuudessa on sitten se aika, jolloin omat lapset valitsevat puolisokseen aivan vääränlaisen ihmisen. Onneksi vihan tunnetta on ylläpidetty oman anopin koko eliniän ajan, ja nyt se on tuoreena ja vapaana kohdistettavaksi lapsen puolisoon ja inhottavaan käytökseen.Vastaus nimim:lle Tunteitten kirjoa.
Sama pätee anoppiinkin: antaa hyvät tunteet omalle perheelle ja tekee miniästä syntipukin. - louhen siippa
wanhan kansan wiisas kirjoitti:
"Missään nimessä ei pidä mitään antaa anteeksi, vaan maksaa tuplaten takaisin.
"
Aivan oikein!
Tähän on vanhalla kansalla muutama osuva sanontakin:
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Sitää niittää, mitä kylvää.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
"
Kun itse on virheetön, niin kannattaa vaatia sitä muiltakin."
Mielestäni asiallisen käytöksen vaatiminen on aika kaukana virheettömyydestä, mutta tapansa kullakin."Mielestäni asiallisen käytöksen vaatiminen on aika kaukana virheettömyydestä, mutta tapansa kullakin."
Älä muuta sano! Ei anoppikaan ole mikään pyhimys joka saa sanoa mitä sylki suuhun tuo tai aiheuttaa ongelmia muille. - louhen siippa
yks anoppi kirjoitti:
Onko teillä jäätä sydämen paikalla?! Ettekö tiedä, että avioliitossa on velvollisuuksiakin? Miten kukin on suhtautunut anopin ehdotuksiin? Kaikkea ei kannata tyrmätä, vaan aloittaa tutustuminen. Vanhemmilla on enemmän elämänkokemusta ja näkevät pidemmälle seurauksia, kuin nuoret.
Ei se aina helppoa ole irrottaa lapsestaan. Kunnioitusta kaikkia kohtaan jokainen tarvitsee. Varmasti miehennekin mieltä lämmittäisi äitinsä oikeudenmukainen kohtelu.
Hyvä miniä ottaisi kaikki lahisukuun kuuluvat huomioon. Sydänystävä ei tarvi olla, mutta suhtautua aikuismaisesti, sitä kyllä.
Onkohan käynyt niin, että suurten ikäluokkien lapset ovat oppineet saamaan kaiken haluamansa. Toisten auttaminen ja arvostaminen on jäänyt oppimatta. Aina voi tapansa parantaa, vaikka tietyt piirteet säilyvätkin.Kyllä sinulta nyt on tainnut mennä koko ketjun aihe vallan ohi, "yks anoppi".
- louhen siippa
Tunteitten kirjoa kirjoitti:
Tulevaisuudessa on sitten se aika, jolloin omat lapset valitsevat puolisokseen aivan vääränlaisen ihmisen. Onneksi vihan tunnetta on ylläpidetty oman anopin koko eliniän ajan, ja nyt se on tuoreena ja vapaana kohdistettavaksi lapsen puolisoon ja inhottavaan käytökseen.Höpö höpö! Tuliko sinulle nimimerkki "Tunteitten kirjoa" nyt hyvä olo, kun sait oksentaa esille tuollaisen pilkkatekstin?
Varmaan kaikki täälläkin tietävät hyvin, että ihmisiä on erilaisia, joillakin on ollut sekä hyvää että huonoa anoppia ja miniää, kun on ollut useita liittoja. Eli ei se aina siitä kirjoittajastakaan ole kiinni, monet ovat yrittäneet otsansa hiessä rakentaa jonkinlaista suhdetta siihen kaupan päälle tulleeseen, kuitenkin onnistumatta.
Oma anoppini näki minut pari kertaa ja langetti sitten tuomionsa: en ole tarpeeksi hyvä. No mikäs siinä sitten auttoi muu kuin olla tapaamatta! Omapa on ollut menetyksensä.
- yks anoppi
Osaatko hävetä? Tutki ensin oma tilasi.
- Teinityttökö olet
Missähän vaiheessa teidän suhteenne mahtaa olla, sillä uskoisin että anoppi pyytää miniänsä juhliin mukaan poikansa kanssa jos suhde on vakaalla pohjalla.
Mutta jos olet vasta vähän aikaa ollut pojan kanssa ja on seurusteluaika, ei ole ollut tapana aikaisemminkaan viedä tässä vaiheessa erinäisiä ihmisiä mukaan juhliin.
Vasta sitten kun ollaan kihloissa on aika tutustua sukuun laajemmin, jotkain kunnioitusta. Nyt kuulostat äksyilevältä teinitytöltä. - pettynyt miniä
Missä vaiheessa on kymmenettä vuotta aviossa..
Liina-anniinalle yms: olen joo katkera, tiedän. Se näkyy kyllä naamasta aina kun ajattelen anoppia.. No viha on vihaa, turhautuminen on se muoto mitä itse koen ja koen myös etten pysty antamaan anteeksi anopilleni. Valitan, näin on. Ei hän ole koskaan pyytänyt anteeksi. Ei ikinä pahoja sanojaan edes. Jäätä sydämeni paikalla on anoppia kohtaan, kyllä.
Anopin "lapsi" on pian neljäkymmentä..milloinhan irtipäästä tapahtuukaan? Lapsikaan ei käy luonaan kylässä, ei halua olla missään tekemisissä. Samoin esim oma veljensä on irtisanoutunut ja ex mies jätti.. Tällä ihmisellä on paljon lopullisesti pilattuja läheisiä ihmis-suhteita. Veikkaisin siis jäätä olevan sydämessään kosolti enemmän kuin omassani.- onnistui viimein
Meillä samantapainen tilanne, vuosien haukkuminen takana, kunnes viimein otin järjen käteen ja panin hommalle stopin. Viha kuluttaa sinut, katkaise välit kokonaan, niin helpottaa. Olet 10 vuotta yrittänyt, kyllä se riittää! Itse kestin vieläkin kauemmin ennen kuin katkaisin välit kokonaan, haukkuminen jatkuu, mutta mitä siitä. Meilläkin aikuistuneet lapset ovat jättäneet anopin kokonaan ja mieskin pitää yhteyttä vain pitkin hampain.
Älä turhaan tunne syyllisyyttä, anopin menestyminen perustuu juuri siihen että hän koettaa saada muut tuntemaan syyllisyyttä, vaikka hänen itsensä pitäisi pohtia omaa käytöstään. Siihen nämä henkilöt eivät kykene.
Hyvä tavoite on tervehtiä ja puhua niitänäitä jos sattumalta tapavataan sukujuhlissa, aina asiallisesi :) Sehän se anoppia harmittaakin, jos pysyt itse asiallisena :) - aviomies...
onnistui viimein kirjoitti:
Meillä samantapainen tilanne, vuosien haukkuminen takana, kunnes viimein otin järjen käteen ja panin hommalle stopin. Viha kuluttaa sinut, katkaise välit kokonaan, niin helpottaa. Olet 10 vuotta yrittänyt, kyllä se riittää! Itse kestin vieläkin kauemmin ennen kuin katkaisin välit kokonaan, haukkuminen jatkuu, mutta mitä siitä. Meilläkin aikuistuneet lapset ovat jättäneet anopin kokonaan ja mieskin pitää yhteyttä vain pitkin hampain.
Älä turhaan tunne syyllisyyttä, anopin menestyminen perustuu juuri siihen että hän koettaa saada muut tuntemaan syyllisyyttä, vaikka hänen itsensä pitäisi pohtia omaa käytöstään. Siihen nämä henkilöt eivät kykene.
Hyvä tavoite on tervehtiä ja puhua niitänäitä jos sattumalta tapavataan sukujuhlissa, aina asiallisesi :) Sehän se anoppia harmittaakin, jos pysyt itse asiallisena :)"Hyvä tavoite on tervehtiä ja puhua niitänäitä jos sattumalta tapavataan sukujuhlissa, aina asiallisesi :) "
Ihan turhaa hienostelua.
PArempi vaan kun ei puhu mitään eikä korvaansa lotkauta hankalan ihmisen jutuille.
Mitä sitä kiertymään korkkiruuville ärsyttävien ihmisten takia. Ei niiden kanssa tarvitse olla missään tekemisissä, ei edes silloin kun on samassa huoneessa. - anopin kiusaama
Anopin käytös on tasan samaa kuin työpaikkakiusaaminen.
Onko joku työpaikkakiusattu muka päässyt yli kiusaamisesta? Haluaako pitää yhteyttä ja tavata kiusaajiansa?
10 vuotta on jo tosi rankka juttu!
Miniöillä ei ole minkäänlaista turvaa, heitä saa muka kohdella niin huonosti kun huvittaa. Miksi?
- onnistui viimein
MIehelläsi on myös kasvun varaa suhteessa äitiinsä, sinun selkeä ratkaisusi tukee häntäkin. Hän on kasvanut siihen, että tuollainen käytös äidiltä on normaalia, vaikka se kaikkien ulkopuolisten mielestä on outoa ja vahingollista.
Meillä meni vuosia ihmetellessä, kun sitä jotenkin koettaa ymmärtää vähän "erilaisempiakin" ihmisiä ja antaa anteeksi, mutta viimeinen pisara sitten vain tuli ja se oli hyväksi - vasta sen jälkeen olemme alkaneet nähdä objektiivisesti anopin käyttäytymistä, sen erikoisuutta, joka ei ole varsinaisesti sairaus, vaan käyttäytymistapa, josta hän on aina saanut itselleen hyötyä. Ja se jatkuu niin kauan kun hän pystyy ohjailemaan muiden tunnetiloja (inhoa, vihaa, syyllisyyttä jne.). Anoppi on vankina omassa ajatusmaailmassaan, hän ei pysty näkemään toisten näkökulmaa lainkaan tai mitään vikaa omassa käytöksessään. - määmy
Sukujuhlat on siit kivoi, et voi tustutuu puolison sukulaisiin.
Pääjuttu kuiteski on se, halusko miehes mennä niihi juhliin vai urputtiko.
Miehes on kuiteskin päätettävä haluuk hän ottaa sut aveciks vai ei. Must on omal taval noloo, et puoliso menee äitinsä aveciks sukujuhliin.
Mikäli miehes ei haluu niihin juhliin ja äitinsä tahdon mukaan menee. Miehes on peräkammarin poika, vaikka on naimisis. - noi se menee
tsemiä! mullakin ex anoppi ihan paska.tollai teki kans.
- sul.keu.tunu.t
todellakin anopit osaa olla hirveitä. Anoppi vetäs herneet nenään kun muutettiin hänen poikasa kanssa saman katon alle ja ristus sitä anopin iloo kun rupesin odottamaan meidän lasta. Yritti kaikkesa että poikasa ei olisi päässyt synnytykseen ja minua kohtaan vieläkin julma kun ei ole muita silmiä eikä korvia ja se viha on ruvennu lapseenkin kohdistumaan kun lapsi on minun. Ja meidän elämää hämmentää sen minkä kerkee mieheni exien kanssa kun rupes niiden kanssa kaveeraamaan meidän kiusaksi. joka päivä uhakailua ja lupauksia että tekee elämästäni helvetin. En ole sanaakaan sanonu hänelle pitkään pitkään aikaan ja meno vaan yltyy kun ei saa minuun enää kontaktia. Ei tämä helppoa ole kun anoppi on niskassa ku räkyttävä rakki. Ymmärrän varsin hyvin teitä joilla on anopin kanssa sukset ristissä eikä se helppoa ole mutta anoppi kannattaa jollakin lailla sulkea omasta elämästä jos käy mahdottomaks. Voimia kaikille anoppien uhreille!!!
- kysymys....
Miksi teidän perhe on anopin kanssa missään tekemisissä?
- sul.keu.tunu.t
koska mieheni ei halua uskoa miten julma äitisä osaa olla. tai itseasiassa välillä huomaa ja välillä ei halua uskoa sitä kun on äidistään kyse. jos kaikki olisi minusta kiinni niin ei oltaisi missään tekemisissä.
- Malka silmässä
"Ämmä" tuli ja pilasi....
"ei minua arvosta"..."keinotekoinen...omahyväinen...selän takana haukkuva...kiero...ilkeä..lehmä..."
Ei nainen ymmärrä, että hänellä on ihana ja sympaattinen miniä, jolle tällaiset piirteet ovat täysin tuntemattomat.
Jotkut vain eivät käsitä - älypääxx
Vähän eri asia haukkua tuntemattomana netissä kuin yhteisille tutuille selän takana.. ja päin naamaa..
jotkut vaan eivät tätäkään suurta eroa bonjaa..- KIITOS!
On upeaa, että on olemassa tällainen vertaistukipalsta meille anoppin kiusaamille!
Helpottaa tietää, ettei ole yksin!
- Aika hyvin
teiltä näyttää molemmilta onnistuvan tuo toisen parjaaminen seläntakana Pitäisi ensin kyetä parantamaan omat tapansa, ja keskittyä vasta sitten opettamaan muita )
- huomioitu on
jepjep.. Tässäkin näitä anopin puolustelijoita riittää vaikka homman pitäisi olla selvä ettei kukaan anoppi ole oikeutettu miniäänsä kiusaamaan pojan/miehen selän takana. Huomattu on monesti mihin ikävyyksiin miniää kohtaan se johtaa. Olen usein havainnut erään ikäiseni anopin olevan todella ilkeä miniälle ja samaan hengenvetoon ylistelee sitten tytärtään ja vävyään..
Ei ole vaikea huomata että koska kyseinen miniä on kaunis ja koulutettu on ko anoppi kateellinen molemmista.. Kyseinen anoppi on oma sisareni.. Että tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa ko miniän puolesta. Mutta hankala noihin on sanoa, siitä vasta huuto nouseekin. - narsistisen anopinva
Itse omistan tosi narrsistisen anopin aluksi oli todella mukava mutta myös meillä kun suhde muuttui vakavammaksi anopista tuli v----mäisempi... Lopulta toisen lapsen synnyttyä ja tämän toisen lapsen yksi vuotis syntymäpäivillä anoppi sitten täräytti kaikkien vieraiden kuulleen että me olemme mieheni kanssa huonoja vanhempia kun emme kohtele lapsiamme tasa-arvoisesti. Mutta kun minun mielestäni yksivuotiasta ja viisivuotiasta ei voi kovin samalla tavalla kohdella. Vähän näiden syntymäpäivän jälkeen mieheni sai haukkumis puhelun anopiltani. Ja sitten katkesivat välit lähes tyystin hankalan asiasta tekee se että anoppi ja appi asuvat samalla kadulla ja heitä näkee väkisin lähes joka pvä.... silti anoppi haukkuu ja arvostelee vastaan kävellessään meitä meitä molempia ja haukkuu minua ja miestäni myös meidän lapsillemmme joten totesimme että lapset eivät sitten enää mene sinne kylään anoppini on myös huutanut minun miehelleni että: SINÄ ET SITTEN ENÄÄ OLE MINUN POIKANI!
Tätä juttua riittäisi vaikka kuinka paljon koska asia on jatkunut jo 8 vuotta.... argggh hermo menee - anoppi on
Miksi ihmeessä suostutte asumaan siinä lähellä.. Minun anoppiini on matkaa kyllä muutaman kymmenen kilometria ja mitä pidemmällä sen parempi...
Meitä ei ole anopin toimesta sukujuhliin kutsuttu yhdessä kertaakaan, anoppi on vain "lainannut" miestäni kysymättä kummankaan mielipidettä.. Mieheni on vasta nyt käsittänyt miten sairasta ja loukkaavaa tallainen on, samoin tuo että on koettanut saada meidät eroamaan.. - Lämmöllä muistaen
Irtautukaa tuollaisista anopeista ja eläkää omaa elämäänne!
Paras neuvo, minkä omalta ihanalta anopiltani aikanan sain:) - panoppi
Minä en vihaa anoppiani, vaan säälin häntä.
- tämäntiedän
Vihan tunteen seuralainen on monesti myös sääli, etenkin kun kyseessä on turhautuminen.. Että kyllä minäkin säälin anoppiani, millaisen elämän itse valitsikaan ja minkä katkeruuden määrän..
Minähän en isoa nenääni tunge meidän nuorenparin asioihin. Saavat päättää asenteensa, elämänsä ja tyylinsä sekä tapansa ihan itse. En myöskään ikinä koita olla "kuin äiti" vävylleni, hänellä on omakin äiti joka on hänelle tärkeä ja korvaamaton..
Koskaan en osta lahjaa kysymättä, onko se mieluinen.. ikinä en tunkeudu heidän välejään selvittämään enkä lapsiaan kasvattamaan.. En aio mennä "tietämään paremmin" sillä se on suurin anoppien tekemä virhe. - Anonyymi
Miniällä on ulkopuolinen suhde ja tämä kun paljastu niin anoppi on kuin ilmaa eikä pidä yhteyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1127330- 495330
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa572999Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72483Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101498Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1921369Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931089Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3111020Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?226963Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896