Kun mies sanoo söpöksi..

Aina vain SÖPÖ..

Hei, olen ehkä vähän tyhmä, mutta haluaisin oikeasti tietää tämän asian: jos te miehet sanotte naista söpöksi, ni mitä se oikeastaan tarkoittaa? Mitä mieltä olette silloin hänestä? Millainen on söpö nainen?
Monia naisia sanotaan kauniiksi, upeiksi jne, mutta millainen on söpö nainen? Sanotteko te söpöksi hyvällä vai pahalla? Tuolla tarkoitan lähinnä sitä, että onko söpö jotakin mielistelyä, että nainen ei oikeasti ole hyvännäköinen? Auttakaa tyhmää :(

42

9754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Söpöys on niitä korkeimpia kohteliaisuuksia naisen ulkonäön suhteen joita minualla on.

      • Söpö herättää minussa todennäköisesti reaktiota... kauniiksi voin sanoa kylmän objektiivisesti kuin kamera...


    • Mie sanon hyvällä jos kehtaan sanoa

    • Se taitaa tarkoittaa sitä, että tyttö herättää suojelunhalua, suloisia tunteita ja tytöstä tykkää. Se ei taida olla seksisymboli vaan enemmän. Ei herkku kinkku jota katsellaan kuolaten ja himoiten vaan paljon suloisempaa, sellaista mitä voisi kätkeä syliinsä ja pitää hellästi kuin ruusunterälehteä. Ei käsitellä rajusti. Käsittääkseni söpö sanaan liittyy enemmän herkkyyttä ja romanttisuutta, kun kaunis tai upea nimityksiin. Hellyttelynimi enemmän, kuin kehu. :)

      Korjatkaa jos olen käsittänyt väärin. Tää on naisen näkökulma miehen maailmasta. Usein miehet söpöttelee, puputtelee ja keksii suloisia nimityksiä naiselle joka herättää heissä enemmän kuin seksinnälkää. I mean tunnetasolla.

      • Oho typoja. :)


      • Miinustelijalle tiedoksi, jos sä et osaa kirjoittaa ja korjata kirjottamalla asiaa, niin suksi suolle miinuksinesi. Se ei oikaise mitään. :)


      • Kyöstix
        voopotin kirjoitti:

        Oho typoja. :)

        Kyllä toi aikalailla noin on miten kirjoitit :)
        Ja nyt voi joku kirjoittaa että taas mielistelin :(((


      • Kyöstix kirjoitti:

        Kyllä toi aikalailla noin on miten kirjoitit :)
        Ja nyt voi joku kirjoittaa että taas mielistelin :(((

        Ok. Niin olen joskus ollut kuulevinaan puhuttavan miesten suista. Tai vetänyt sellaisia johtopäätöksiä kuulemani perusteella. :)


      • deft

        Komppaan Kyöstixiä sillä varauksella että ilman seksinnälkää (ihmeellinen sana muuten) mies voi ja saa kehua, imarrella sekä esittää kohteliaisuuksia naisen ulkonäöstä ja olemuksesta. Falski söpöyteen pyrkiminen kuitenkin aiheuttaa ainakin mussa spontaania epäilystä. Moni nainen on miesten seurassa jossain vaiheessa elämäänsä söpö...se kai johtuu testosteronien ja estrogeenien yhteentörmäyksestä. Tai en kyllä tiedä, mutta isot pojat on niin kertoneet :P


    • Söpö on niinkuin kissa, kaunis on leopardi (tai puuma, hehheh). Näin kissamaisesti sanottuna, leffoista taas vois sanoa että... no, Juno-leffan Elllen Page on söpö, kun taas Megan Fox on kaunis (tai Demi Moore jos mennään puuma-asteikolle).

      Söpö on kuitenkin tositosi hyvä juttu joten iloitse söpöydestäsi :)

    • Mua sanotaan aika usein söpöksi :3 Pelottavaa.

      Mutta siis, söpö mun mielestä ainakin herättää enemmän tuntemuksia kuin kaunis tms.. Söpö on sellanen, joka tekee perhosii?? Ainaki siis itellä, emmä miehistä tiiä. Oli pakko vastaa silti. :3

      • deft

        Oisko mitään tekemistä sen kanssa että "kaunis" on niin vahva sana ja vaikea uskoa ellei sitä mieltä itse ole aina kun peiliin katsoo?
        Hienosti vastattu muuten.


      • Stoneage Gentleman

        Kaunis ja halutatvan näköinen sinä olet.


      • deft kirjoitti:

        Oisko mitään tekemistä sen kanssa että "kaunis" on niin vahva sana ja vaikea uskoa ellei sitä mieltä itse ole aina kun peiliin katsoo?
        Hienosti vastattu muuten.

        No truu, ehkä jos miettii, niin jos sanoo itteensä kauniiksi, on liian cocky ;D UUJEA.

        Emmä tiiä. Siis, saan jotku hirveet raget saleen aikaan tällä taas, mutta oon mielestäni kaunis, vaikken mikään peruskaunis olekaan. :D Olipa ristiriitainen vastaus. Mut siis, mun mielestä kauniiksi ei tee meikki eikä tukka. Muoviseksi tekee se. Harmi vaan, että monet ei oo mun kanssa samaa mieltä, niin oon aika yksin, enkä ole kaunis kuitenkaan. :) :D

        Mä en tiedä, mutta voisin ihmetellä yhtä asiaa tässä, kun tuli vaan mieleen. Miksi nätteyden/söpöyden/kauneuden tunteminen tai sen totuudellisuus on kiinni muiden mielipiteestä/yleisestä mielipiteestä?

        Jos vähintään 10-20 tyyppiä ei pidä sua kauniina, et ole. Öö, logiikka?


      • deft
        kanasutra kirjoitti:

        No truu, ehkä jos miettii, niin jos sanoo itteensä kauniiksi, on liian cocky ;D UUJEA.

        Emmä tiiä. Siis, saan jotku hirveet raget saleen aikaan tällä taas, mutta oon mielestäni kaunis, vaikken mikään peruskaunis olekaan. :D Olipa ristiriitainen vastaus. Mut siis, mun mielestä kauniiksi ei tee meikki eikä tukka. Muoviseksi tekee se. Harmi vaan, että monet ei oo mun kanssa samaa mieltä, niin oon aika yksin, enkä ole kaunis kuitenkaan. :) :D

        Mä en tiedä, mutta voisin ihmetellä yhtä asiaa tässä, kun tuli vaan mieleen. Miksi nätteyden/söpöyden/kauneuden tunteminen tai sen totuudellisuus on kiinni muiden mielipiteestä/yleisestä mielipiteestä?

        Jos vähintään 10-20 tyyppiä ei pidä sua kauniina, et ole. Öö, logiikka?

        True indeed, toi cockyness pointti. Ei ole hyväksi olla turhaan nöyrä :)

        Mikäli mä tajuan sun ristiriitaisen vastauksen, niin sä tarkoitat sitä että pidät itseäsi kauniina osittain sen takia kun et nimenomaan ole "peruskaunis"...vai olenko mä kovastikin hakoteillä? :D
        Ainakin siinä tapauksessa mä voisin olla sun kanssa samaa mieltä. Paitsi jos sä haluat olla yksin itsesi kanssa sitä mieltä :P

        "Miksi nätteyden/söpöyden/kauneuden tunteminen tai sen totuudellisuus on kiinni muiden mielipiteestä/yleisestä mielipiteestä?"
        Koska esteettinen kauneus on ainakin mitattavissa. Siis tottakai se on yleistettyä vaikka jokaista miellyttää tietyt asiat, mutta silti prosentuaalisesti voidaan mitata minkälainen ulkonäkö miellyttää erityisesti tai herättää eniten (positiivista) huomiota. Ne kaikki tietty vääristyy kun pitää ottaa huomioon vaatetukset ja niiden istumiset kantajansa ylle. Ja naisilla meikit/meikittömyys mutta joo....silti.
        Mä en välitä kauneusihanteista naisissa enkä ota mitään painetta olla tietynlainen jotta voisin olla komea mies. On niin monta eri tekijää siinä yhtälössä.

        " Jos vähintään 10-20 tyyppiä ei pidä sua kauniina, et ole. Öö, logiikka?"
        Jos ne 10-20 tyyppiä on sellaisia, joille sä haluat osoittaa olevasi kaunis/söpö/nätti niin siinä on se logiikka. Muutenhan siinä ei ole logiikka...totta :)


      • deft kirjoitti:

        True indeed, toi cockyness pointti. Ei ole hyväksi olla turhaan nöyrä :)

        Mikäli mä tajuan sun ristiriitaisen vastauksen, niin sä tarkoitat sitä että pidät itseäsi kauniina osittain sen takia kun et nimenomaan ole "peruskaunis"...vai olenko mä kovastikin hakoteillä? :D
        Ainakin siinä tapauksessa mä voisin olla sun kanssa samaa mieltä. Paitsi jos sä haluat olla yksin itsesi kanssa sitä mieltä :P

        "Miksi nätteyden/söpöyden/kauneuden tunteminen tai sen totuudellisuus on kiinni muiden mielipiteestä/yleisestä mielipiteestä?"
        Koska esteettinen kauneus on ainakin mitattavissa. Siis tottakai se on yleistettyä vaikka jokaista miellyttää tietyt asiat, mutta silti prosentuaalisesti voidaan mitata minkälainen ulkonäkö miellyttää erityisesti tai herättää eniten (positiivista) huomiota. Ne kaikki tietty vääristyy kun pitää ottaa huomioon vaatetukset ja niiden istumiset kantajansa ylle. Ja naisilla meikit/meikittömyys mutta joo....silti.
        Mä en välitä kauneusihanteista naisissa enkä ota mitään painetta olla tietynlainen jotta voisin olla komea mies. On niin monta eri tekijää siinä yhtälössä.

        " Jos vähintään 10-20 tyyppiä ei pidä sua kauniina, et ole. Öö, logiikka?"
        Jos ne 10-20 tyyppiä on sellaisia, joille sä haluat osoittaa olevasi kaunis/söpö/nätti niin siinä on se logiikka. Muutenhan siinä ei ole logiikka...totta :)

        Truu, mut jos nainen on, ja tahtoo yhen miehen, niin miks silti pitää olla monen mielestä söpö ja kaunis? :)))


      • deft
        kanasutra kirjoitti:

        Truu, mut jos nainen on, ja tahtoo yhen miehen, niin miks silti pitää olla monen mielestä söpö ja kaunis? :)))

        No kato siks et...ööh...no jos vaiks....hmm...en tiiä, hyvä kysymys :)
        Jos siis nainen tahtoo vain yhtä miestä ja tietää tai tuntee vahvasti niin, ettei kukaan toinen tai useampi mies ole semmoinen kenet tahtoo.
        Tarpeeksi monimutkaisesti selitetty, jesh.


      • deft kirjoitti:

        No kato siks et...ööh...no jos vaiks....hmm...en tiiä, hyvä kysymys :)
        Jos siis nainen tahtoo vain yhtä miestä ja tietää tai tuntee vahvasti niin, ettei kukaan toinen tai useampi mies ole semmoinen kenet tahtoo.
        Tarpeeksi monimutkaisesti selitetty, jesh.

        Et vastannu! :D ÄWÄ YWITÄ HUIIJJATA MIUTA! :3 Huiputtelija sie. Perhanaaa.


      • deft
        kanasutra kirjoitti:

        Et vastannu! :D ÄWÄ YWITÄ HUIIJJATA MIUTA! :3 Huiputtelija sie. Perhanaaa.

        Ykkönen on kakkonen ja yks plus yks on kolme *koettaa huijata niin maan perkeleesti*

        Pöksyissäs on perhana *näyttää kieltä*

        Jos sä tahdot sitä yhtä miestä niin sun ei pidä olla monen muun mielestä söpö ja kaunis, ellet sä tarvitse niin muiden apua sen yhden saamiseen taijotainsemmosta *mutinaa*

        Nonih! Nyt vastasin :)


    • 68679

      mitäs tarkoittaa kun sanotaan perus nätiksi?

      • mm

        Perusnätti on yhdyssana. Eli tarkoittaa että olet oppimaton tollakko.


    • Stoneage Gentleman

      Se tarkoittaa tätä : "Mulla on niin paska itsetunto etten halua myöntää että olet kaunis nainen, koska se voimaannuttaisi sinut asemaan jossa mielestäni tiedostat omaavasi jotain haluttavaa. Kuitenkaan en tahdo olla töykeä joten "söpö" on sopiva kompromissi kohteliaisuuden ja halun huomioida ja pyrkimyksen olla voimaannuttamatta naista välillä".

      Jos siis olet hemaisevan näköinen miehen mielestä. Jos taas olet paperisäkkiruma niin sitten "söpö" tarkoittaa että sinutkin hyväksytään sosiaalisesti naamastasi huolimatta.

    • Mr Groove

      Minulle söpö on paljon enemmän kuin kaunis. Kauniita tyhjäpäitä on baarit pullollaan, mutta söpöys vaatii myös jotain muuta, mitä kaikilla kauniilla naisilla ei ole. Se jokin on ennan kaikkea herkkyyttä, aitoutta ja luonnollisuutta yhdistettyä kauneuteen.

      • Stoneage Gentleman

        Ei ole koskaan tullut mieleesi laukoa jotain tälläistä: "No sen lisäksi että olet kaunis olet myös herkän, aidon ja luonnollisen oloinen"?


      • Stoneage Gentleman kirjoitti:

        Ei ole koskaan tullut mieleesi laukoa jotain tälläistä: "No sen lisäksi että olet kaunis olet myös herkän, aidon ja luonnollisen oloinen"?

        Kuulostaa muuten helvetin tekopyhältä toi. :D Sry.


      • Stoneage Gentleman
        kanasutra kirjoitti:

        Kuulostaa muuten helvetin tekopyhältä toi. :D Sry.

        Kertooko se enemmän sanoista ja niiden merkityksestä vai siitä millä tavalla tulkitset niitä - vai kenties paskanpuhumisen kulttuurista?


      • Stoneage Gentleman kirjoitti:

        Kertooko se enemmän sanoista ja niiden merkityksestä vai siitä millä tavalla tulkitset niitä - vai kenties paskanpuhumisen kulttuurista?

        No, mun mielestä tossa on liikaa kehuja ja nuoleskelua. Toki, noita kaikkia voi olla, mut ei niitä tarvii sujauttaa kaikkia samaan lauseeseen. Menee merkitys edellisiltä.


      • Mr Groove
        kanasutra kirjoitti:

        Kuulostaa muuten helvetin tekopyhältä toi. :D Sry.

        Niin kuulostaa ja siksi söpö on hyvä adjektiivi, vastuu on kuulijalla :D


      • Stoneage Gentleman
        kanasutra kirjoitti:

        No, mun mielestä tossa on liikaa kehuja ja nuoleskelua. Toki, noita kaikkia voi olla, mut ei niitä tarvii sujauttaa kaikkia samaan lauseeseen. Menee merkitys edellisiltä.

        No sitten kohde ei ole tuon lauseen arvoinen, jolloin se onkin paskapuhetta pillun toivossa.

        Käytän omasta kihlatustani joskus huomattavasti enemmänkin kuvaavia sanoja ja kaikki ne tarkoittavat täsmälleen sitä mitä sanon. Jos vittuilen sanon söpöksi.

        Jos niinku sinusta puhutaan niin jättäisin ainakin luonnollisen pois suosilla, sen verran tuunausta ollaan harrastettu...


      • Stoneage Gentleman
        Mr Groove kirjoitti:

        Niin kuulostaa ja siksi söpö on hyvä adjektiivi, vastuu on kuulijalla :D

        Söpösti vältelty.


      • Stoneage Gentleman kirjoitti:

        No sitten kohde ei ole tuon lauseen arvoinen, jolloin se onkin paskapuhetta pillun toivossa.

        Käytän omasta kihlatustani joskus huomattavasti enemmänkin kuvaavia sanoja ja kaikki ne tarkoittavat täsmälleen sitä mitä sanon. Jos vittuilen sanon söpöksi.

        Jos niinku sinusta puhutaan niin jättäisin ainakin luonnollisen pois suosilla, sen verran tuunausta ollaan harrastettu...

        Dii, no ei kaikki sovi kaikille :) se on tosi kans juu.


    • Jonkun klassisen naiskauneuskäsityksen mukainen nainen voi olla kylmä kuin pakasteturska ja muovinen kuin Bratzien Sasha mutta söpö nainen ei ole kumpaakaan. Söpöys on myös luonnetta.

    • riuttala76

      Mun eräs suuri rakkaus oli hyvin kaunis nainen. Kerran sanoin sitä söpöksi ja se suuttui ja sanoi et koiria sanotaan söpöiksi. Harvoin olen sen jälkeen ketään söpöksi sanonut, vaikka niin olisin ajatellutkin.

    • Mua on enemmän "söpötelty" kuin "kaunisteltu", mutta ihan myönteisenä ilmauksena mä sen olen aina ottanut. En ole ikinä sitä mitenkään pahaksi pistänyt, enkä ymmärrä miks pitäisi.

      Tosin ihanimmat ilmaisut tai luonnehdinnat on jotain muuta kuin ulkonäköön tai ulkoiseen olemukseen liittyviä.

    • dgk5

      Kauniiksi voisin sanoa jotain ihan satunnaisia naisia, lähinnä fyysinen termi. Söpö on kaunis fyysisesti ja henkisesti, sellainen kenet haluaisin vain ottaa syliin ja halata kunnes taju lähtee. Ja kun taju on palannut niin pistän hänet taskuun ja vien mukanani. Vaatii kai jonkunlaisia tunteita, että sanoisin niin.

    • "Oih, onpas suloisen näköinen mies :) Nättiä :)"

      Sain juuri kehun... objektiivisesti maailman kauneimmalta naiselta... Tekisi mieli melkein näyttää teille hänen kuvansa, jotta voisitte olla samaa mieltä... Mutta siis, jotekin jäi sellainen pieni olo... Vähän niin kuin joku ois korkeuksista koiralle sanonut ... hyvä poika, hyyvä poika.

    • Anonyymi

      mun mielestä se oli hyvä asia kun yks mun poikkis sano mua söpöks mul tuli jotenki hassu ja söpö olo ja myös se oli tosi ihanaa!!!❤️❤️❤️

    • Anonyymi

      No siis en ymmärrä miesten logiiggaa, mut jos joku jätkä sanoo mua söpöks nii se on paras tunne ikinä otan ainaki sen enemmän kehuna ku sen et joku sanois mua esim kauniiks 🥰🥰 (ps joo aik vanha keskustelu 😅)

      • Anonyymi

        Mies, jos et uskalla sanoa mitään niin sano vaikka edes, että "miellyttää silmää". Sano pls edes jotakin kaunista, jotta me naiset edes joskus tuntisimme olomme rakastetuksi tai sillä hetkellä mukavaksi.


    • Anonyymi

      Söpö nainen kunniotuksella

    • Anonyymi

      Söpö nainen on sellainen ihana nainen, joka tekisi mieli ottaa syliin ja kantaa sänkyyn.

      • Anonyymi

        Olen osittain samaa mieltä. Nainen voi olla samaan aikaan söpö ja kaunis, suloinen. Söpöä naista tekisi mieli halata aina kun näkee. Sänkyyn en alkaisi kantamaan, kun ei tunneta niin hyvin. -sivusta m


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe