Meinasin jotain TV-ohjelmista, en suinkaan moittiakseni, vaan siitä, miten montakin kiintoisaa asiaa on joissain aiheissa pulpahtanut esille. Onhan televisiolla ihan kieltämättä meillä yksinasuvilla oma asemansa nykyaikana. Dokumenttien seuraaja olen enimmäkseen, mutta jokin sarjakin mahtuu toki, Francon ajan jatkumista ootan, no onhan sekin tavallaan dokumentti, sitten on tää Kevään 17 hetkeä, kaunis venäjänkielikin....." Uudelleen rupesin, Tex, katsomaan Opettaja ohjaimissa, vaikka muistan kyllä, miten murskakritiikkiä aluksi siitä annoin.
En ota enää sitä niin "tosissani", että mahdotonta on yhdessä lukukaudessa niin ihmetekoja saada aikaan !!! Hyviä aiheita siinä tulee esille.
Oli esimerkiksi Aspergerin syndrooma. Sehän on yksi autismin muoto eikä sinänsä parannettavissa olekaan, helpottaa voi kyllä aspergenilaista sopeutumaan muuhun maailmaan
Minulla kun oli vuosia sitten Asperger-tuttava. Hyvin mielenkiintoinen ihminen, vasta vanhempana pääsi ymmärtämään, mistä syystä hänen "omituisuutensa johtuivat ja se oli suuri helpotus. Monen monet oman älykkyyteni ylittivät keskustelut käytiin, kvanttifysiikka oli hänen erikoisalansa. Samoin hän kertoi mm. miten vaikea on päästä sisälle, miten toinen ihminen tuntee.
Sanotaanhan Einsteinillakin olleen Asperger.
Samoin olen Femmalta löytänyt hyvää katsottavaa, viimeksi erittäin hauska, kevyellä mielellä ruotsalaisuudesta tehty ohjelma. Vähän samantyyppinen kuin aikoinaan Neil Hardwickin suomalaisuudesta tekemä.
Ruotsalaiset eivät olekaan niin itsetietoisen kammoja kuin tietämättömyydessään moni luulee. Niinpä niin...se luulo monessa asiassa voi saada aikaan jopa käsittämättömiä juttuja.
Todettiin, että ruotsalaiset ovat pohjimmiltaan hyvinkin paljon samanlaisia kuin suomalaiset. Ujouskin monella käyttäytymisensä takana. Oli paljon hyviä esimerkkejä, en kuitenkaan muista muuta nyt kuin esimerkinkin bussipysäkillä odottelijoista....kaikki seisoskelevat hiljaisina mahdollisimman kaukana toisistaan, välttäen henkilöihin katsomista. Ja se meille tuttu yksin istuminen busseissa, jos on pakko, niin sitten vasta toisen viereen.
Ai niin, se ohjelma oli Ruotsi, maailman modernein maa.
Nopeesti taitaa tulla syksy, ihan sopivaa minulle ainakin. Hiukan kerroin jossain aikaisemmin itselläni uuden elämänjakson alkamisesta, yllättäen paukahti päälle vielä asunnonvaihtokin...no siitä joskus myöhemmin sitten, kenties.
Kyllä tässä jo oli aikakin ymmärtää....." Joka hetkellä on tarkoituksensa. Joskus saa odottaa puoli elämäänsä oikeaa hetkeään..." Miten sen sitten ymmärtääkään.
Siksakkia näin elokuun viimeisenä
31
129
Vastaukset
Paljon oli asiaa , ja yksi oli ylitse muiden . Nyt ruotsin TV.2 näyttää Ruotsin -suomalaisten sopeutumista uuteen kotomaahan .
Olen sen katsonut jo aikaisemmin Teemasta Joka oli Yle areenan vanhoissa .
En pitänyt sitä mitenkään itselleni tärkeenä katsoa ,mutta yksi vanha pariskunta tästä talosta halusi sen katsoa ,noo kun heillä ei ole tietokonetta olen monasti näyttänyt heille jonkun suomalaisen ohjelman
Onnea Sus uuteen kotiin . Minäki vaihdoin n. 6vuotta sitten ja kaikki meni hyvin , kunhan ensin pääsee uuden alkuun ,ja löytää pakkauksista kaikki tarvekalut :=).
Suomalaista tv ,tä katson joka päivä ja Haluan pysyä ajan hermolla ,vaikka ikää kartuukin ,on mielenkiintoni pysynyt nykyaikaan ja mikäli mahdollista myös tulevastakin.samana kun nuorempanakin .
Kai se on niin , kun on aina ollut asioiata kiinnostunut ,ei se katoo iänmyötäkään.
Sus -laittoi taas hyvän "täkyn" käydään kiinni.- joutavoinen
Helpommin sanottu kuin tehty tämä kirjoittaminen, varsinkin senjälkeen kun olen facessa' keskittynyt itseni mainostamiseen. Nyt pitäisi kirjoittaa jotakin yleispätevämpää. Telkassa katselen aloittajan mainitsemia, jos kohta typerämpiäkin ohjelmia joista ei nyt enempää.
Tartuin tuohon, kun Sus mainitsi asunnon vaihtamisestaan. Tarttui tilaisuuteen - käsitin. Ei pelännyt muuton/muutosta elämäänsä. Luin kirjaa Pertti Pakarinen, "Pelko pois" Siinä kirjassa hän kirjoitti erilaisista peloista, kuten muutosten pelko. Miten valtava määrä hyviä muutoksia onkaan jäänyt tekemättä, tämän pelon vuoksi. - *Kukkahame*
Onnea Susmorsian Uuteen Kotiisi!
Tässä tyttäreni kanssa hiljattain keskusteltiin että pitäisi muuttaa 10 v välein vähintään, turhaa krääsää tulee tareettomasti kerättyä.
Viimeinen muuttoni on vajaan 10v sitten, siis ei vielä tarvetta.
Voimat vähenee ja olen alkanut kantamaan kirpputorille silloin tällöin kassillisen itselle tarpeettomaksi käyneitä.
Illat alkaa muutua syksyn suuntaan, elokuvat alkaneet tuntumaan ihan miellyttäviltä ajanvietteeltä. tietysti ajankohtaisohjelmat ja dokumentit kiinnostaa.
V aikka siitä paikoillaan olosta on alkanut tulemaan talvisia tuotteita puikoilla, sukkia syntyy, onhan sitten kiva taas muistaa naapureita myöten lämpöisillä villasukilla.
Lähisuku jo osaakin odottaa, olen opettanut pahoille tavoille mutta vain sukkien suhteen, vastineeksi kyllä tulee taas talvi-iltoihin lääkettä sisäisen lämmityksen ylläpitoon. Meidän taloyhtiössä on ollut pikkukauppoja jotka aika-ajoin muuttaa pois , nyt siinä on lankakauppa yhdessä jonkun kirjanpitäjän kanssa ,molemmat ovat naisyrittäjiä
Olen aikonut käydä katsomassa kaupan lankavarastoa , ottaisinkin oikeaa villasukkalankaa , sellaista ei kai olekkaan kun Suomessa saatavilla.
Siinä oli aikaisemmin elintarvikekauppa jonkunaikaa ,mikä olikin meille vanhuksille kiva lähikauppa,nyt on haettava kauempaa ruuat
Ainakin 3 yrittäjää on minun tietääksen ollut kaikki vaan muutaman vuoden , nämä olivat sellaisia Tummia , kai saivat starttirahaa ja , vaihtoivat paikkaa uudella startilla.
Mutta onhan minulla se vetokassi , mitä on miehetkin ruvenneet käyttään ostoskassina , sellaista se on oikea tasaarvo , että misväkikin osaa ostaa nykyään ruokaa , mutta on on vielä emäntä tokkopa kuitenkaan ilman lunttilappua. :=) mikä minultakin jää joskus keittiönpöydälle.- hevat
Minun mielessäni käsityöt jo silmää iskevät.Netitä kanavatöitä tilasin,kesän aikana ,vierata kävi ,niin pyyntöjä sateli sanoin maksusta en tee mitään,mutta jos jaksan jotain voin ilokseni ja iloksi teille. katsotaan. Onkohan nainen sairas,kun aina on jotain käsillä tehtävä. Nytkin on kaalikääreet uunissa,varmaan 3päivää
niitä syödään,.Laitamme osa pakastamme,syömme taas sitten joskus.
Tkouhutaan kun jaksetaan... Ilo oli minullakin nähdä nuori isännöitsijämme tyhjentämässä pesukonetta, pistäytyessäni illalla viemään pojalleen syntymäpäiväkissan, täytti 5 vuotta, ja koko käsi pystyssä:D Sanoinkin kun mies asetteli paitojaan henkarille, että:
sillä lailla!
Tasa-arvoa hyvinkin niinkuin kuuluu, työssä kun molemmat yritteliäät ahkerat ihmiset!
Tässä katselin Suomi filmin, voi herrttinen jee, olihan siinä pakko nauraa, kun koko komediantti kaarti esiintyi hulvattomasti, Elsa Turakainen etunenässä: daika daika duu daika duuduu:llaan :D pakko oli nauraa, ja Siiri Angerkoski ja kurttua soittava *lökäpöksy* naama niin hersyvän hauska:D
Harvoin tulee katsottua Suomi komedioita, mutta oli tuo repäisevää maalaishuumoria!
No Elsa Turakaiseen olen kiinnittänyt aiemminkin huomiota, aikansa tarttuvan hauska ja vauhdikas komedienne oli kyllä:D
Tuosta Opettaja Ohjaimissa käsitellään minusta melko laajastikin Ranskan maahanmuuttajienkin ongelmia, samoin lasten hankaluuksia milloin omakohtaisia poikkeavuuksia, tai kotiolojen aiheuttamia.
Varmaan tänä aikana yleismaailmallisiakin, tekemättä sarjaa kuitenkaan liian raskaaksi katsojille.
Utupilvinen päivä, ajoittain ihan aurinkoinenkin, antaa vielä lämpöään, ulos menen kahvihetkelle katsomaan, kun parvi pikkulintuja hääri tänään vilkkasti kasvustossa, mitä ötököitä ne oikein syövät ja putsaavat!
Mukavaa iltapäivänviettoa!- kaikella aikansa.
Loistavaa! Mikä onkaan viisvuotiselle sopivampi
lahja kuin kissa.
Lopettavat pikkulinnutkin häärimisen. kaikella aikansa. kirjoitti:
Loistavaa! Mikä onkaan viisvuotiselle sopivampi
lahja kuin kissa.
Lopettavat pikkulinnutkin häärimisen.Eipä taida ymmärtää *kaikella aikansa* lasten leikkikissoista mitään!
- *Kukkahame*
Pitäähän tulla kehumaan tekemisiään, olen hellekauden jälkeen joka päivä odottanut että joku saisi minut pesemään olohuoneen ikkunan.
Kauan siinä on mennyt ja moni varmaan arvaa mikä se siinä on estänyt, no se että ikkunalauta on jos mitä purkkia, lasiesineitä ja ym..ym.. täynnä.
Jo pelkkä niiden kantaminen ja peseminen on hyvin vastenmielistä ja siitä sainkin idean, sängynaluslaatikkoon ja poikani kellariin, siellä on lasilinnut ja veneet, kissat ja suuret maljakot, kuiskasin laatikkoa sulkiessa "hyvästit", ja huomenna niistä pääsen eroon, sanon vaan että haen sitten kun tarvitsen:-DDD, enkä kyllä hae!
Ikkuna on pesty ja niin kaunis näkymä avautuu puhtaasta ruudusta, punakaneli kypsyy 7-8m päässä ja joku keltainen lajike vieressä.
Pikkulinnut touhuavat puissa ja puhdistavat kaikki loiset sieltä pesimästä, ensi kesänä sitten vielä suuremmat sadot.
Hienoa seurata nyt tuota voimakkaan tuulen tuiverrusta ikikuusessa orqavien kisaillessa oksalta oksalle.
Ikkuna tuoksuu raikkaalle, kyllä etikka on loistava keksintö moneen voi käyttää, laitoin sitä huuhdeveteen raikastustarkoituksessa.
Nyt taisi tulla siksakkia ja salsaakin! On sitten mukava kun voi kirjoitella näitä arkisiakin asioita .
Olin hammaslääkärillä ja se minua jännää kun on mennyt hampaat huonoksi vaikka en syö sellaisia lääkkeitä edes jotka voisi niihin vaikuttaa . .Se on vaan tämä korkea ikä , tulee pikkuhiljaa kaikenlaisia remppoja . Täytyy vaan sopeutua tähän omaan ikäänsä
Tekis mieli ostaa jotain uutta ,kun on tyttären häätkin ensikuussa .
Mutta katselin vaatekaappiani , ja harkitsin että sieltä vaan . Kun on ostanut hyvää ei kaupasta saa sen kummempia ,
Mutta pitkän tukkani laitatutan kampaajalla , siittä saakin näyttävän --kukaan ei muista minun leninkiäni kun olen muuten juhlatuulella,
He menevät Las Vegasiin ensin ja kai sitten vielä kirkossakin täälä vihkiminen . Ei muuten tule sellasia "Satuhäitä" kun Suomen TV.ssä olen katsellut . Haluavat pitää omaisille Hääjuhlat perinteiseen tapaan.Tuttu porukka juttelemassa tavallisia, se on ihan kivaa. Onnea Susille uuteen kotiin. Muuttohommat ovat rankkoja, mutta kun tavarat on saanut siirrettyä, onhan sinulla nyt aikaa järjestellä ne rauhassa paikoilleen.
Tässä yhtenä päivänä päivittelimme pihakeinussa naapureiden kanssa ajan nopeaa kulkua.
Totesin että tässä kodissani olen asustellut pisimpään kuin missään aikaisemmassa eli 20 vuotta. Synnyinkodista tuli lähtö nopsaan vain alle kolme vuotta siinä ehdin elää. Millainen minunkin elämästäni olisi mahtanut tulla, jos sinne paikalleen olisin jäänyt saarelaisen elämää elämään.
Laskin että tämä kotini on kahdeksastoista. Onko se niin että siellä missä on sänky siellä on kotikin.
Se hyvä puoli muutoissa on että tulee heitettyä turhat tavarat pois siinä yhteydessä. Olen kai muutoista oppinut etten keräile nytkään turhia kamoja.
Elämysten keräily lienee parasta, toivottavasti ne eivät häivy muistamattomuuden korpeen koskaan.
Onnea ullamirjamillekin, kun vävyn saat, kuka Jerryn hoitaa, vai pääseekö sekin häihin?Pari menee kaliforniaan kaksistaa --ei meitä sinne huolita - He ovat olleet kihloissakin jo kauan ja ovat vähän yli kolmekymppisikin jo eikä lapsia eikä aikaisempia avioliittoja ,ovat "ensin ammatti sitten muu tyyppiä "
Häät pidetään tässä lähistöllä kyllä jerry saa hoitajan.ullamirjami kirjoitti:
Pari menee kaliforniaan kaksistaa --ei meitä sinne huolita - He ovat olleet kihloissakin jo kauan ja ovat vähän yli kolmekymppisikin jo eikä lapsia eikä aikaisempia avioliittoja ,ovat "ensin ammatti sitten muu tyyppiä "
Häät pidetään tässä lähistöllä kyllä jerry saa hoitajan.Korjaus ,joka olikin iso moka (taas) eihän minulla voi olla niin nuoria lapsia , hän on Tyttäreni tytär se morsian . Huomasin kun luin Prohfiilistani ,mitä olen tänne kirjoitellut . Se on hyvä paikka ,pysyy kaikki tallella ,ei mene Alas kenenkään Pollön toimesta.
Ei silti ,Minuakin sanotaa " Mummu on pöllö " lasten suusta kuulee totuuden , eikos se niin olekkin.- joutavoinen
ullamirjami kirjoitti:
Korjaus ,joka olikin iso moka (taas) eihän minulla voi olla niin nuoria lapsia , hän on Tyttäreni tytär se morsian . Huomasin kun luin Prohfiilistani ,mitä olen tänne kirjoitellut . Se on hyvä paikka ,pysyy kaikki tallella ,ei mene Alas kenenkään Pollön toimesta.
Ei silti ,Minuakin sanotaa " Mummu on pöllö " lasten suusta kuulee totuuden , eikos se niin olekkin.Ei pöllömpää', luin kirjoituksesi ja korjasin mielessäni jo virheesi, vaikka en sanonutkaan mitään. Kyllä lukijallakin on jotakin vastuuta sentään;).
joutavoinen kirjoitti:
Ei pöllömpää', luin kirjoituksesi ja korjasin mielessäni jo virheesi, vaikka en sanonutkaan mitään. Kyllä lukijallakin on jotakin vastuuta sentään;).
Noin minäkin arvasin ullamirjamilla käyneen, johan lapsilla ikää on, minullakin kaksi yli viisikymppistä ja kuopus täyttäää ensi vuonna.
Olisin kysynyt Sus'ilta moneskohan kämppä lie järjestyksessä hänellä asuttavana. Kuitenkin suolaa ja leipää uuteen asuntoon!
Tunsin vielä vähän aikaa sitten ikämiehiä, jotka asuivat synnyinkodissaan. Maallahan tämä on yleistä, mutta nämä herrat asuivat kaupungissa.
Ittelläni voisi olla 12 luukku tämä nykyinen ja ehottomast pitkään asutuin. Ukk vielä eli ja oli voimissaan, kun tähän muutimma.
Hamppariajoiltani muista kaverien sisääntulojuhlia, että niistä tuli myös lähtöjuhlat kun meni hiukan liikaa viihteen puolelle.- susmorsian ek.
Oliskin ollut kiva kirjoittaa ihan fiktiivinen juttu, että ....boa tarde de Portugal....täällä ollaan oliivipuiden alla!
Mutta totuus on toinen, vain Hervantaan muutan kuukauden sisällä, kiitos vaan onnitteluista! Siinä minulle ihan kylliksi Portugalia. Enhän kuitenkaan sinne Portugaliin muutama vuosi sitten lähtenyt, vaikka asuntokin olisi ollut tarjolla. Ainahan muistutan näistä "tarkoituksista", joten jokin tarkoitushan silläkin oli. Olisivat nämäkin viime vuosien kokemukset ja rankatkin tapahtumat jääneet elämättä, ja ehkäpä joku minuakin täällä tarvitsi. Uskon myös jonkinlaiseen fadoon....fado= kohtalo.
Muutto vilkkaampaan paikkaan tekee varmasti hyvää tässä vaiheessa elämääni.
En olekaan missään aikaisemmin näin kauan asunut yhtäpäätä, melkein yhdeksän vuotta. Kävimme juuri tänään poikani kanssa tekemässä kaupat, irtisanominen on tehty, asuntokin tuntui heti minulta, paljon erilaisia puita on pihassa ja rakastamaani kalliota. Hervantahan on muutenkin kallioinen paikka.
Omanlaisensa "kansojen sulatusuuni" on Hervanta myös, ihmisten kirjo, erilaisuus laidasta laitaan, sekin antaa väriä elämään.- susm.
Huomasin cc....kerran yritettiin laskea, reilusti yli neljäskymmenes kämppä....lapsuudesta lähtien.
- susm.
susm. kirjoitti:
Huomasin cc....kerran yritettiin laskea, reilusti yli neljäskymmenes kämppä....lapsuudesta lähtien.
Kone oli jo kiinni, mutta itekin rupesin ihmettelemään ja laskeskelin pikaisesti....no, yli 30 ainakin, kämpistä siis kyse. Isällläni oli liikkuva ammatti tai hän teki siitä sellaisen itse. Samoin sitten miehelläin, paikkaa oli vaihdettava määräajoin, siihen aikaan.
No nyt ette ihmettele, että minusta on tullut tällainen juurtumaton hupakko !!!
Aamulla heräsin neljän kieppeillä, joten petiin nyt rauhoittamaan ajatukset kryptoristikolla. Sitten Herran siunaus, siinä on niin rahoittavat sanat:
Herra siunatkoon ja varjelkoon meitä,
Herra valistakoon kasvonsa meille
ja olkoon meille armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa
meidän puoleemme
ja antakoon meille rauhan
nimeen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. susm. kirjoitti:
Kone oli jo kiinni, mutta itekin rupesin ihmettelemään ja laskeskelin pikaisesti....no, yli 30 ainakin, kämpistä siis kyse. Isällläni oli liikkuva ammatti tai hän teki siitä sellaisen itse. Samoin sitten miehelläin, paikkaa oli vaihdettava määräajoin, siihen aikaan.
No nyt ette ihmettele, että minusta on tullut tällainen juurtumaton hupakko !!!
Aamulla heräsin neljän kieppeillä, joten petiin nyt rauhoittamaan ajatukset kryptoristikolla. Sitten Herran siunaus, siinä on niin rahoittavat sanat:
Herra siunatkoon ja varjelkoon meitä,
Herra valistakoon kasvonsa meille
ja olkoon meille armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa
meidän puoleemme
ja antakoon meille rauhan
nimeen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen.Miten tarpeen se onkaan meille , armo, valistus ja rauha, keskeneräisyydessämme.
Kiitos sus !- Makriina ek
susm. kirjoitti:
Minä olen muuttanut elämässäni ehkä 7-8 kertaa, ja se on ihan tarpeeksi!
Viimeisin muutto tapahtui 40 v. sitten. Arvata sopii, että vuosikymmenien aikana on kerääntynyt niin hirveästi tavaraa, että omin voimin tästä ei mihinkään enää muuteta.
Jälkikasvu saa sitten perata, hahhaa. Sitä paitsi iso osa onkin heidän jälkeensä jättämiä tavaroita, koska ovat sitä mieltä, että ne pitää säilyttää, vaikka eihän ne heille itselleen mahdu.
Olen tyhjentänyt kaappeja roskikseen ja kierrätykseen ihan sen takia, että loppujen lopuksi kaikki paikat alkoivat pursuta turhaa kamaa. En sano kenellekään mitä olen hävittänyt.
Onneksi ei tuo muisti niin tarkka enää ole, joten osaan unohtaa tarvittaessa.
- hevat
Aika lähelle minäkin laskuissa pääsin,32 ASUNTOA Hesingissä alkuun vuokralla 4paikassa,sitten alkoi kaupankäynti. Suotuisasti voiton puelelle aina
tuurast ja niin meni, että tämmöinen määrä tähän asti... - *Kukkahame*
Onpa susmorsiammelta hieno lopetus päivään.
Siinä on meille kaikille rauhaisan yöunen tarvitsijoille mielen tasausta.
Jenni Vartiainen...Herra kädelläsi
http://www.youtube.com/watch?v=fvVfPyserJM&feature=relatedMinä kun luulin muuttaneeni usein, höpsis, nämähän täällä ohi menevät reippaasti.
Onkos teillä muilla käynyt niin, että ainavieläkin tulee katseltua lehdistä myytäviä asuntoja ja kuviteltava että tuopa olisi kiva.
Olen silti opettanut itseni rauhoittumaan muuttoajatuksista, pysy nyt tässä parempaa ei löydy.
(joku kuiskaa, pienempi riittäisi, jotta olisi vähemmän ikkunoita psttt...)
Sama täällä, muutettu on niin usein, etten millään enää halua sopeutua uuteen ympäristöön, vaikka katselinkin eri mahdollisuuksia leskeydyttyäni.
Nyt on vakiintunut ajatus pysyä täällä kotonani, kunnes on aika siirtyä, pieneen palvelutalo osakkeeseen, tilannettahan ei voi tietää etukäteen.
Poikani on houkutellut muuttamaan lähemmäs itseään, mutta sanoi kyllä muutossa tulemme kaikki aikanaan apuun. Hyvältä se tuntui, kun en vielä ole tarvinnut heiltä juurikaan apua, varsinkin luopuessani mökistäni jonka syystyöt jo rasittivat.
Koti ja ympäristö kun miellyttää tuttuine ihmisineen, miksi siitä pois pyrkisi? Terveyspalvelutkin kunnassa on kiitettävät, eiköhän elämä tässäkin asiassa kanna, niinkuin parhaaksi on.Mutta minäpä olen muuttanut kauemmaks. Jotain minäkin olen kerinnyt .
Vaikka muutinkin syntymäkodostani omaan rakentamaamme tönöön . Niin senjälkeen kun mies kuoli jaoin mieheni osan lapsille kun myin sen talon
Olin omillani --ajatus oli ., kun olin vielä nuori 38v ,ja lapset täysiikäisiä että , ei sitten ole mitään sanomista . Rupesin muuttamaan Tampereella ja kerkisinkin katsoa monta paikkaa ennenkun sitten tulin tänne Tukholmaan ja täälläkin on ollut 3 asuntoa , ennentätä
Näin on pysynyt sopukin hyvänä , ja perintökin on vaan kasvanut :=)Nuorilla musiikintekijöillä on hienoja sanoituksia, uutta runoutta.
Tänä aamuna kirjoitan Riku Torkkelin Ei kauniimpaa - ajattelevat sanat luettavaksenne.
Löytyy youtubesta, kuunelkaapa!
" Ootko koskaan aamuyöllä kesken unta herännyt
jonkun levyn, pari paitaa jostain kassiin kerännyt ja mennyt eteiseen.
Ootko koskaan oven hiljaa takanasi sulkenut
ja kuin sielunkellot yössä askeleet on jälkees kaikuneet.
Ei kauniimpaa oo kuin viiltävä yö, nyt kun elämä alkaa
ja ei parempaa kuin tää tuulinen tie, jolta paluuta ei oo.
Ei kauniimpaa kun elämä alkaa.
Ootko koskaan ikkunoihin olkas yli vilkaissut
ohimennen, vielä kerran sitten maahan laskenut
kaiken eilisen.
Ootko koskaan kadun pintaa jalallasi koskenut
kuin lasinsirpaleille astuisit. Silti tahdot jatkaa matkaa.
Ei kauniimpaa oo kuin tää tuulinen yö nyt kun elämä alkaa.
Ja ei parempaa kuin tää tuulien tie, jolta paluuta ei oo.
Ei kauniimpaa, kun elämä alkaa.
Aurinkoon, verenpunaiseen mun murheet värjäytyy
ja se polttaa ne pois.
Jos näät mun nyt sä voit tulla mukaan,
sä voit tulla mukaan.
Ei kauniimpaa oo kuin viiltävä yö, nyt kun elämä alkaa.
Ja ei parempaa kuin tää tuulinen tie, jolta paluuta ei oo.
Ei kauniimpaa kun elämä alkaa."Sitten ihan proosaan. Tämä alue, missä nyt olen asunut, on ihan omakotialuetta, nämä pari kerrostaloa vain, niin tietysti omakotiasujilla on pihojen puut omenoita pullollaan. Itselläni kun ei tietenkään vuosiin enää, niin joka syksy olen tietyn talon pihasta kerännyt, kuten eilen. Alunperin katsoin vaan netistä, siellä ihmiset ilmoittelee....tulkaa hakemaan puistamme omenia, niinpä minäkin muutaman sadan metrin matkan.
Liekö kukaan muu tullut niin laiskaksi kuin minä, kaikki asiat viivästyy, aikoo ja aikoo ja no, sitten kuitenkin tempasee ittensä ja tekee vihdoin. Olipa sitten hyvä mieli, pari muovipussillista keräsin eri lajeja, olikin ihana aurinkoinen, tuulinen sää. Happea sain ja reippautta, helppo tuon rollaattorin kanssa vähän pitemmät matkat liikkua, ei tarvitse kantaa ja voi istuskella välillä.
Omenasosetta minä omenistani teen ja voinhan käydä lisää, ei kaukana ole.
Ja säilyväthän omenat jääkaapin kylmäosassa useammankin viikon...on sitten omena päivässä pitää sairaudet loitolla.
Täällähän muuten Kalle Päätalonkin talo tuossa Kirvestiellä, samoin pieni urheilukenttä, talvella luistinrata, on nimetty Päätalon mukaan.- *Kukkahame*
Riku Torkkeli......Ei Kauniimpaa, luin sanat ja nyt kuuntelen.
http://www.youtube.com/watch?v=YM66Rq24Iso
kannattaa kuunnella, tässä on jotain, "kun elämä alkaa" - Ramoona*
Siinä on jotain, meille isovanhemmiksi ehtineillekin, meille juuri.
Nämä nuoret rocklyyrikot antavat hyvän tilaisuuden katsoa nykynuorten sielunmaisemaan ja ympäröivään maailmaan, joka on monella tapaa paljon rikkonaisempi ja haastavampi kuin meidän nuoruudessamme.
Olen seurannut Janne Raappanan levytyksiä, hänellä on valtavan paljon sanottavaa.
Tässä on siloisimmasta päästä, häävalssi. Siinäkin ollaan aloittamassa elämää, kaksin, "Kaksi onnellista ".
http://www.youtube.com/watch?v=mF4TkQyCBf4&feature=related
**************'
Onnea Susmorsiamelle uuteen kotiin !- ullamirjamu****
ihana häävalssi nuorille jotka ei oo valssannu kovinpaljoa . Voisin ehdottaa meidänkin Morsiammelle ja Sulhaselle ---mutta kun täytyy olla ruotsiksi . Sulhanen kyllä opettelee kovasti suomea . Mutta häävieraatkin enimmäkseen on Ruotsalaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1182387
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau311494Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.201458- 1291438
- 681253
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3401104- 891005
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56964- 122831
- 82806