Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Naimisiin USAn kansalaisen kanssa.

Jenkkeihin

Heips kaikki asiasta jotain tietävät.

Olen menossa naimisiin USA:n kansalaisen kanssa. Mies on tulossa Suomeen turistiviisumilla ja meillä on tarkoitus mennä naimisiin täällä Suomessa ja alkaa hakemaan minulle oleskelulupaa Jenkeistä. Tarkoitus on, että muutan sinne pysyvästi.

Millaisia mutkia on odotettavissa? Kai sitä ihminen saa mennä naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa? Onko Jenkkeihin pääseminen lähes mahdotonta?

Kiitos asiallisista vastauksista!

21

3380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25

      Toi naimakauppa painaa kai jonkun verran siinä luvan saamisessa. Varmaan valmis työpaikka yms. on plussaa myös.

    • green card

      No hei. Siellä on miljoonia ihmisiä rajalla tulossa. Yksi east european white trash ei siinä pahemmin etuile.

      Tilannette pahentaa jos tämä "USA kansalainen" on joku kolmannen divarin koripalloilija. Know what I mean ?

      Pahasti pelkään että päätyy tänne meidän maksettavaksi tämänkin rakkaustarinan miespääosan esittäjä.

      Jos teette lapsen joka syntyy USA:ssa, niin se saa kansalaisuuden. Se helpottaa vähän. Ja sitten jos joku kunniallinen yritys kutsuu sinut, voit saada green cardin.

    • farawaylove

      Kyllähän sitä rakastamansa ihmisen kanssa saa mennä naimisiin. Googlaamalla löytyy paljon tietoa, esim täältä :
      http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1315.html

      Viismuin saantiin vaikuttaa moni asia: missä olette tutustuneet, kauanko olette seurustelleet, montako kertaa olette tavanneet seurustelun aikana jne. Eli jos liittonne vaikuttaa "pikaiselta" ja on syytä olettaa, että se ei perutu todelliseen suhteeseen, viisumi voidaan evätä.

      Me päädyttiin hakemaan tuota K-1-viisumia eli "kihlatun viisumia", jolloin naimisiin mennään sitten vasta Amerikassa jos ja kun sen viisumin saa. Viisumin myöntöpäivästä on 6kk aikaa mennä Jenkkeihin ja sitten maahan saapumispäivästä on mentävä naimisiin 90 päivän kuluessa.

    • p.

      USAn kulttuuri poikkeaa paljon suomalaisesta. Lupien saaminen on mitattomin ongelma, suurempi ongelma on etta USAssa tuloerot ovat rajuja ja sosiaaliturvaa ei kaytannossa ole. Avioerot ja sosiaaliset ongelmat ovat erittain yleisia ja yksinhuoltajat ilman sosiaalietuja ovat enemmankin saanto kuin poikkeus. Parasta ja jarkevinta on varmistua siita etta tunnet tulevan puolison hyvin. Huvittavinta on etta valkoisten miesten ja mustien naisten avioliitot on taalla lujimpia. Eniten avioeroja on mustien miesten ja valkoisten naisten valilla.

    • Jenkkeihin

      Olen tämän ketjun aloittaja. Ja en ole menossa naimisiin "mustan miehen " kanssa, se tässä nyt todettakoon.

      Olen Suomessa koulutukseni saanut ja minulla on ammtissani 20 vuoden työkokemus. Alallani on pulaa osaavista työntekijöistä sillä alueella, missä tuleva mieheni asuu. Joten uskon työllistyväni tuota pikaa.

      Olemme molemmat jo yli 40v ja lapset on jo molemmilla tehty, joten tuo YH asia ai ole meille ajankohtainen.

      Kiitos asiallisista vastauksista ja hyvää syksyä kaikille! Toivon, että kaikki asiat vielä menisivät parhain päin!

      • americanbride

        Täällä toinen samassa tilanteessa oleva ja jopa samaa ikäluokkaa :)

        Toivottavasti saatte kaikki asiat järjestymään, meillä sama on myös edessä. Minne päin olet muuttamassa?


    • farawaylove

      Onnea matkaan, toivottavasti teillä järjestyy kaikki hyvin! :) Ja meillä myös!

      • Brush-uncle

      • åbl,b¨d

      • 18+10

    • Jenkkeihin

      Kyllä tuleva mieheni on syntynyt ja kasvanut USAssa. :)

      • farawaylove

        Oi kun olisi kiva päästä vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia teidän kanssa americanbride ja aloittaja!! Myöskin melko samaa ikäluokkaa ja samassa tilanteessa! Me ollaan pistetty lupahakemus mulle vetämään noin 2kk sitten ja alkuahan tämä vasta.. saa nähdä kauanko menee koko prosessissa..


      • farawaylove kirjoitti:

        Oi kun olisi kiva päästä vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia teidän kanssa americanbride ja aloittaja!! Myöskin melko samaa ikäluokkaa ja samassa tilanteessa! Me ollaan pistetty lupahakemus mulle vetämään noin 2kk sitten ja alkuahan tämä vasta.. saa nähdä kauanko menee koko prosessissa..

        Minulle voi laittaa tämän nimimerkin kautta viestiä, vertaistukea olisi kiva saada.

        Meillä tätä "yhteiseloa" on kestänyt kohta kolme vuotta ja viisumiakaan ei ole vielä haettu. Katsotaan jos oltaisiin valmiina aloittamaan se rumba ja papereiden metsästys joulun tienoilla, silloin meillä on yhteistä aikaa. Luvassa on siis yhteinen joulu hänen luonaan. :)


    • lukemista

      Tuolta tietoa noista oleskelulupien anomisesta (kyseessa ei siis ole turistivisumi, silla suomalainen voi matkustaa Yhdysvaltoihin ilman etukateen hankittavaa viisumia, jos matka kestaa alle 3kk, pitaa vain tayttaa erillinen ESTA lomake netissa ja maksaa maksu luottokortilla):

      http://finland.usembassy.gov/ivspouse.html

      • viisumeista

        Niin, eli silloin maahan saa mennä nimenomaan turistina, ei puolisona tai naimatarkoituksessa. Tuolloin maassa saa olla vain sen 3kk ja vaikka tuona aikana menisikin naimisiin, ei sitä oleskelulupaa välttämättä pätkähdä. Se voidaan tulkita huijaukseksi jos menee turistiviisumilla maahan ja naimisiin.


    • KoKoKonut

      Me itse huomattiin että jenkkilään oli liian paljon paperisotaa ja maksuja, ettei loppujen lopuksi tehnyt edes mieli hakeutua asumaan sinne. Jos te menette naimisiin SUOMESSA tulee eteen haastattelut suurlähetystöissä ,lääkärintodistukset tietyillä valtuutetuilla lääkäreillä, rokotetietojen metsästys, lukuisia eri lomakkeita ja monia satoja euroja palaa niihin. Mutta jos halua on ja ajattelitte muuttaa sinne niin kaikki on vaivan arvoista.

      • getting ready

        Viisumihakemuksen paperisota ei loppujen lopuksi ole mikään hirveä ja käsittelykin oli nopeaa, 4kk. Nyt on sit heinäkuun loppuun asti aikaa järkkäillä muutto sinne.


      • Emmi26-
        getting ready kirjoitti:

        Viisumihakemuksen paperisota ei loppujen lopuksi ole mikään hirveä ja käsittelykin oli nopeaa, 4kk. Nyt on sit heinäkuun loppuun asti aikaa järkkäillä muutto sinne.

        Moikka!

        Vastailen vähän myöhässä tänne mutta olen itse hakenut k1-viisumia viime vuoden marraskuussa. Soitettiin USCIS:lle maaliskuun alussa ja sanoivat että noin neljä kuukautta menee vielä. Kysyisin nyt jos joku tietää että antaako lääkäri sinulle infoa mitkä rokotukset pitää hankkia? Luin kyllä netistä niistä mutta asia on hiukan epäselvä vielä minulle. Toinen kysymys on että kun NOA2 vihdoin saapuu niin tuleeko minun soittaa amerikan suurlähetystöön aika haastattelua varten itse vai onko se järjestetty ? Kiitos ajastanne.
        T. Tuleva morsian :-)


      • far_away_love
        Emmi26- kirjoitti:

        Moikka!

        Vastailen vähän myöhässä tänne mutta olen itse hakenut k1-viisumia viime vuoden marraskuussa. Soitettiin USCIS:lle maaliskuun alussa ja sanoivat että noin neljä kuukautta menee vielä. Kysyisin nyt jos joku tietää että antaako lääkäri sinulle infoa mitkä rokotukset pitää hankkia? Luin kyllä netistä niistä mutta asia on hiukan epäselvä vielä minulle. Toinen kysymys on että kun NOA2 vihdoin saapuu niin tuleeko minun soittaa amerikan suurlähetystöön aika haastattelua varten itse vai onko se järjestetty ? Kiitos ajastanne.
        T. Tuleva morsian :-)

        Moi! Sinun pitää hankkia omat rokotustietosi eli mitä rokotuksia sinulle on annettu ja ottaa ne mukaan sinne lääkärintarkastukseen. Mulla oli voimassa kaikki Suomessakin tarvittavat, niin ei tarvinnut muita ottaa. Postissa saat lähetystöstä nipun papereita: ohjeet lääkärintarkastukseen, mitä papereita pitää olla haalittuna (ei lähetetä vaan otetaan mukaan haastatteluun) ja sit kaavake mikå pitää täyttää ja palauttaa, kun kaikki tarvittava on kasassa sekä tiedot viisumimaksua varten. Kun palautin pyydetyn lomakkeen sain haastatteluajan seuraavalle viikolle ja siitä parin päivän päästä sain viisumin :)


      • far_away_love
        far_away_love kirjoitti:

        Moi! Sinun pitää hankkia omat rokotustietosi eli mitä rokotuksia sinulle on annettu ja ottaa ne mukaan sinne lääkärintarkastukseen. Mulla oli voimassa kaikki Suomessakin tarvittavat, niin ei tarvinnut muita ottaa. Postissa saat lähetystöstä nipun papereita: ohjeet lääkärintarkastukseen, mitä papereita pitää olla haalittuna (ei lähetetä vaan otetaan mukaan haastatteluun) ja sit kaavake mikå pitää täyttää ja palauttaa, kun kaikki tarvittava on kasassa sekä tiedot viisumimaksua varten. Kun palautin pyydetyn lomakkeen sain haastatteluajan seuraavalle viikolle ja siitä parin päivän päästä sain viisumin :)

        Ja siis en itse varannut aikoja suurlähetystöön, vaan he antoivat ajan. [email protected] osoitteesta vastaavat todella nopsaan jos kysyttävää!


    • Anonyymi

      Suomalaiset menevät naimisiin Amerikassa amerikkalaisten kanssa. Millainen viisumi minun tulee ottaa Yhdysvaltoihin muuttaessa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe