Sak. 6:8 Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa

Vastavoima

sak 6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

Onko kielten taitajaa täällä ?

Tätä ihmeellistä ilmoitusta tutkin ja outoja tuli esille.

Miten tulkitse koko luvun ja varsinkin nämä pohjolan jutut-

joku sanoo että on käännös virhe, eli ei lepää vaan saa "Jumalan vihan tyydytettyä"

62

2161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MN-89

Suomeen on tullut joskus juutalaisia.Suomalaisista on osa juutalaisia.
      Heidän jälkeläistensä läsnäolo Suomessa saa Jumalan Hengen lepäämään Suomessa. Näin tämän itse tulkitsen ja se voi olla väärin mutta se voi olla oikein.

• Knuutti exm

ei tuo Hengen lepääminen Suomessa erityisemmin näy.

• NM-89
        Knuutti exm kirjoitti:

Kyllä näkyy. Viime sodassa Jumala antoi Suomelle itsenäisyyden vaikka vastassa oli Neuvostoliiton suurvalta. Mikä muu maa on taistellut suura sotilaallista ylivoimaa vastaan ja saanut pitää itsenäisyden? Entä missä toisessa maassa kansalla on asita niin hyvin kuin suomalaisilla. Ei ole maailmassa monta maata joka voi kilpailla Suomen kanssa elintasossa. Tavitsee vain ajella maaseudulla niin näkee uusia hienoja omakotitaloja tuhka tiheään. Se on elintasoa se.

Sitten Suomen koululaitos on maailman paras.
        Todisteita on saatu tutkimalla säännöllisesti oppilaiden oppi ja tietotasoa.

Kiitos ja kunnia näistä asioista ennen kaikkea Taivaan Jumalalle sekä suomalaisille sotilaille ja politikoille ja tietysti opettajakaartille. Teette hyvää työtä.

Sitten voitaisiin ottaa Suomen luonto. Kauniinpaa ja viihyisämpää luontoa voi etsiä mutta ei löydä. Muualla maailmassa on vedestä pulaa. Suomessa on puhdasta vetä niin että riittää. Suomi on tuhansinen järvineen Jumalan siunama.

• Suomikin menettelee
        NM-89 kirjoitti:

Kyllä näkyy. Viime sodassa Jumala antoi Suomelle itsenäisyyden vaikka vastassa oli Neuvostoliiton suurvalta. Mikä muu maa on taistellut suura sotilaallista ylivoimaa vastaan ja saanut pitää itsenäisyden? Entä missä toisessa maassa kansalla on asita niin hyvin kuin suomalaisilla. Ei ole maailmassa monta maata joka voi kilpailla Suomen kanssa elintasossa. Tavitsee vain ajella maaseudulla niin näkee uusia hienoja omakotitaloja tuhka tiheään. Se on elintasoa se.

Sitten Suomen koululaitos on maailman paras.
        Todisteita on saatu tutkimalla säännöllisesti oppilaiden oppi ja tietotasoa.

Kiitos ja kunnia näistä asioista ennen kaikkea Taivaan Jumalalle sekä suomalaisille sotilaille ja politikoille ja tietysti opettajakaartille. Teette hyvää työtä.

Sitten voitaisiin ottaa Suomen luonto. Kauniinpaa ja viihyisämpää luontoa voi etsiä mutta ei löydä. Muualla maailmassa on vedestä pulaa. Suomessa on puhdasta vetä niin että riittää. Suomi on tuhansinen järvineen Jumalan siunama.

Elintaso on pelkkää feikkiä Suomessa. Täällä varastetaan valtiolta, kunnilta ja työnantajilta sen minkä ehditään, kunhan se kupla puhkeaa, niin Kreikka 2. on valmiina maailman ihmeteltäväksi.

Suomen koululaitos jotenkin ihmeellisesti saa aikaan tällä hetkellä luvattoman paljon nuoria alle 25-vuotiaita mielenterveysongelmaisia, jotka eivät yksinkertaisesti pärjää, vaikka todistukset voisivat muuta kertoa.

Kaunista ja viihtyisää, on sitäkin, mutta eipä tarvitse mennä kuin Ruotsiin, Norjaan, Skotlantiin, Irlantiin, Kanadaan, Etelä-Ranskaan, Italiaan muutamia mainitakseni, niin kyllä löytyy viihtyvyyttä ja todella silmiähivelevän kauniita maisemia.

Niin että kyllä näitä asioita kannattaa puida aika realistiselta pohjalta silmät avoimina ja korvat puhtaina.

• Tulkintaa

Minä tulkitsen sen niin, että Jumala lähettää enkelinsä (hevoset) maanosiin ja nämä lähtevät halusta kulkemaan ja tuomaan viimeistä kertaa puhdasta evankeliumia maanpiiriin. Pohjoiseen maahan lähtee kahdet eri lähttiläät ja nämä saavat Jumalan Hengen lepäämään pohjoisessa maassa. Tänäänhän me jo tiedämme, että Suomessa on heitä, jotka kommunikoivat Jumalan kanssa. He kuulevat sisäisillä korvillaan Jumalan äänen ja puhuvat hengessään Jumalalle. Täällä on lähettiläitä, jotka ovat Jumalalle mieluisia ja siksi Jumala on joka hetki heidän kanssaan.

• KalevalanKullevo
        Knuutti exm kirjoitti:

Kohtuullisen rauhallinen kansahan me olemme.

• Anonyymi
        Suomikin menettelee kirjoitti:

Elintaso on pelkkää feikkiä Suomessa. Täällä varastetaan valtiolta, kunnilta ja työnantajilta sen minkä ehditään, kunhan se kupla puhkeaa, niin Kreikka 2. on valmiina maailman ihmeteltäväksi.

Suomen koululaitos jotenkin ihmeellisesti saa aikaan tällä hetkellä luvattoman paljon nuoria alle 25-vuotiaita mielenterveysongelmaisia, jotka eivät yksinkertaisesti pärjää, vaikka todistukset voisivat muuta kertoa.

Kaunista ja viihtyisää, on sitäkin, mutta eipä tarvitse mennä kuin Ruotsiin, Norjaan, Skotlantiin, Irlantiin, Kanadaan, Etelä-Ranskaan, Italiaan muutamia mainitakseni, niin kyllä löytyy viihtyvyyttä ja todella silmiähivelevän kauniita maisemia.

Niin että kyllä näitä asioita kannattaa puida aika realistiselta pohjalta silmät avoimina ja korvat puhtaina.

älä aliarvioi Suomea. Meidän elintasomme ei ole feikki. Olen asunut muissakin maissa ja Suomi on paras. Ulkomaalaiset ystäväni ihastuivat Suomeen ikihyväksi kun vieraivat täällä. Niin, että pui nyt näitä asioita rehellisesti myös.

• Juutalaisissa on monenlaista sukankuluttajaa.🧦✡️🕎🕍

• Anonyymi
        Tulkintaa kirjoitti:

Minä tulkitsen sen niin, että Jumala lähettää enkelinsä (hevoset) maanosiin ja nämä lähtevät halusta kulkemaan ja tuomaan viimeistä kertaa puhdasta evankeliumia maanpiiriin. Pohjoiseen maahan lähtee kahdet eri lähttiläät ja nämä saavat Jumalan Hengen lepäämään pohjoisessa maassa. Tänäänhän me jo tiedämme, että Suomessa on heitä, jotka kommunikoivat Jumalan kanssa. He kuulevat sisäisillä korvillaan Jumalan äänen ja puhuvat hengessään Jumalalle. Täällä on lähettiläitä, jotka ovat Jumalalle mieluisia ja siksi Jumala on joka hetki heidän kanssaan.

Jumala joka on Henki puhuu Sanassaan. Jumalan Sana on Hengen ilmoitus.
        Kaikenlaiset "äänet" voivat nousta vaikka skitsofreenikon sairaista kuvitelmista , tms.
        Kirjoitukset ovat selvä Jumalan äänen kanava
        -----
        ”Voi, voi! Paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra. Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona!”
        ‭‭Sakarja‬ ‭2‬:‭10‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

He olivat pakkosiirtolaisuudessa pohjoisessa maassa Babyloniassa.
        -------
        Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭24‬ ‭FB38‬‬

Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.

Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.

‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
        ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
        ‭‭
        Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
        ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”

”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta,

jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬

• onko kyse lepäämisestä vai vihan täyttymisestä ?
      toki voi olla molemmat yhtä aikaa-

tätä tutkiessa sitten tuli kadonneet heimot esille.
      Kuinka luotettavia mahtavat olla.
      jos joku sitten väkisin haluaa olla osa kadoneesta heimosta, toki sitten jättää osan todistus aineistosta pois, mahdollisesti.

mutta siellä on paljon kuitenkin "sattumia".

Esim. http://jarmo10.org/kartat.htm

helsingin yliopisto vaakuna jossa on sak 6:8

leijonia ei suomessa paljoa ole. tosin Suomen vaakunoissa on myös ollut karhuja,

• 777***

Hmmm... Oliko Suomen vaakunoissa karhu silloin, kun olimme vielä Venäjän vallan alla, vai milloin?

Useinhan on puhuttu ainakin Venäjän karhusta ja molemmissa valtioissahan on karhuja olemassa, meillä ja Venäjällä.

Leijonia ei Suomessa ole sensijaan koskaan ollut, paitsi vielä nykyäänkin sen kuva on vaakunassamme.

Muistaakseni kuitenkin myös muillakin Pohjoismailla on ollut leijona vaakunassaan ja oliko jopa Englannillakin? Kuka muistaa?

• päivänkasvo
        777*** kirjoitti:

Hmmm... Oliko Suomen vaakunoissa karhu silloin, kun olimme vielä Venäjän vallan alla, vai milloin?

Useinhan on puhuttu ainakin Venäjän karhusta ja molemmissa valtioissahan on karhuja olemassa, meillä ja Venäjällä.

Leijonia ei Suomessa ole sensijaan koskaan ollut, paitsi vielä nykyäänkin sen kuva on vaakunassamme.

Muistaakseni kuitenkin myös muillakin Pohjoismailla on ollut leijona vaakunassaan ja oliko jopa Englannillakin? Kuka muistaa?

Vaakunoissamme on JUDAN LEIJONA, kuvaavat Jeesusta Kristusta.

• 777***

No onko nämäkin profetiat sitten Suomesta, kun puhutaan maan perimmäisiltä ääriltä (Finnland = lopunmaa) ja pohjoisesta maasta.

Jer 31:

8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.

9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

10 Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.

11 Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.

12 Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.

13 Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen.

Entäs tämä sitten:

Jes 43 :

1. Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut Israel:

6. Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä-

Maan ääri = Lopun maa Finland?

Naisen muotoinen maa on Suomi - neito, onko sama kuin tytär Siion?

• kolmas enkeli

Voimakkaasti kolmas enkeli kehoittaa Suomalaisia oikealle tielle !

• Finnland ei esiinny alkutekstissä.📖

• miesnimeltäVesa

Kuka ja mitä ja missä, on tämä palvelija ?

Sak 3:8 Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka edessäsi istuvat. Sillä ennusmerkin miehiä he ovat; sillä katso, minä annan tulla palvelijani, Vesan.

Sak 6:12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.

• Jer. 16:14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.

Jer. 23:7 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      8 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'. Ja niin he saavat asua omassa maassansa."

5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
      6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.

9 Profeettoja vastaan. Minun sydämeni on murtunut rinnassani, kaikki luuni raukeavat. Minä olen kuin juopunut mies, kuin sankari, jonka viini on voittanut, Herran edessä ja hänen pyhien sanojensa edessä.
      10 "Sillä maa on täynnä avionrikkojia, maa murehtii kirouksen tähden, erämaan laitumet kuivuvat; he rientävät pahuuteen, ja heidän väkevyytensä on väärä meno.
      11 Sillä he ovat jumalattomia, niin profeetta kuin pappikin; omasta huoneestanikin minä olen tavannut heidän pahuutensa, sanoo Herra.
      12 Sentähden heidän tiensä on oleva heille kuin liukas polku pimeässä, he suistuvat sillä ja kaatuvat; sillä minä tuotan heille onnettomuuden heidän rangaistusvuotenansa, sanoo Herra.

Tässä on taas tämä mies nimeltä Vesa*

jos kyseessä on Jeesus, mistä synneistä tahi saastaisista vaateista tulee pestä-

mitä tämä on ??

en tiedä, mitä juutalaiset nyt puhuvat pääsiäisenä, Egyptistä vapautusta vai mitä.

• herätys!!

Kyllä vaikuttaa pahasti siltä, että Jumalan Henki LEPÄÄ Pohjoismaiden yllä.

Eikö olisi jo aika saada se liikkeelle herättelemään näitä kansoja?

• enkeleistä

Jumala lähettää tiedolliset ja taidolliset, eli enkelit pohjoiseen maahan. He ovat jo täällä. Heidän opetuksensa poikkaa huomattavasti muisen opetuksista. Heitä matkitaan ja pyritään opettamaan heidän tavallaan, mutta se on turhaa. Enkelit ovat opettamassa.

• jopa Jumalan Pojasta, käytetään nimitystä enkeli.
        Kaikkivaltiaasta taas ei.

Kaikki enkelit ovat palelukseen lähetettyjä henkiä. tosin joillakin on maanpäällä näkyvä ruumis. muoto.

• sak 6:12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
      13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.

Kuka tahi mikä on tämä Vesa ??
      Jos tämä on Herra Jeesus, maailman lopulla, on saanut virka nimityksessä alennuksen ylipapista tavalliseksi papiksi ?

Lontoon kielellä tämä Vesa on, oksa tahi pistokas ??
      Hebreankielellä on mielenkiitoista katsoa miten se on kirjoitettu sinne.

Kuka osaa sanoa, mikä on Vesa ?

ja heitä Kirjoituksista paikkoja.
      toki muut lähteet jotka selittävät mitä nimi tahi muut meinaa.

eli Vesan päähine on Hopeata ja Kultaa.
      jos oikein muistan Aaronin eli ylipapin hattu oli kokonansa puhdasta kultaa.
      ei hopeaa. mikä saattaa olla esikuva pelastuksesta.

• jarmo10

ג וְהוּא יִבְנֶה אֶת-הֵיכַל יְהוָה, וְהוּא-יִשָּׂא הוֹד, וְיָשַׁב וּמָשַׁל, עַל-כִּסְאוֹ; וְהָיָה כֹהֵן, עַל-כִּסְאוֹ, וַעֲצַת שָׁלוֹם, תִּהְיֶה בֵּין שְׁנֵיהֶם. Vesa on Herra

• jarmo10 kirjoitti:

ג וְהוּא יִבְנֶה אֶת-הֵיכַל יְהוָה, וְהוּא-יִשָּׂא הוֹד, וְיָשַׁב וּמָשַׁל, עַל-כִּסְאוֹ; וְהָיָה כֹהֵן, עַל-כִּסְאוֹ, וַעֲצַת שָׁלוֹם, תִּהְיֶה בֵּין שְׁנֵיהֶם. Vesa on Herra

ja miksi sitten on saastaiset vaatteet ?
        ja mahdollisesti neljän ihmisen suositus ? ja kruunu ?
        eikö voittajat saa kruunun ?
        ja kruunussa olevat jalokivet ovat pelastettuja sieluja ?

• to..

Serubbabel oli tämä vesa, hänestä yritettiin hallitsijaa, hän oli Daavidin suvun jälkeläinen :Hagai 2:23 Näin sanoo Herra Sebaot: -- Serubbabel, Sealtielin poika, minun palvelijani, sinulle sanoo Herra: Tuona päivänä sinusta tulee minun uskottuni, minä teen sinusta sinettisormukseni. Sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

Temppelin Serubbabel todella rakensi "Serubbabelin kädet ovat laskeneet tämän temppelin perustukset, hänen kätensä saattavat myös päätökseen temppelin rakentamisen. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne"

• jarmo10 kirjoitti:

Ueduddeudfiif3if3viivorccwxwcvi3oceiecicrvircrcieic2iwcic2iecceovervrvtiivrvelvröcrvrlvievlcecl2o2x3633uxxeg3å 4ufuz3d62d62d1662i3g3gi6å3gå3g6g3 xu3x36u2å. G2ux 2 ru3 zZueyxexeo 3xx2xezelEz÷$3○$33○○£3¤◇| |3cc örrnvörnröv✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️✡️🐽🐖🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷g3

• jarmo10

sak 6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".
      Onko kielten taitajaa täällä ?
      Tätä ihmeellistä ilmoitusta tutkin ja outoja tuli esille.

Miten tulkitse koko luvun ja varsinkin nämä pohjolan jutut-
      joku sanoo että on käännös virhe, eli ei lepää vaan saa "Jumalan vihan tyydytettyä"

ח וַיַּזְעֵק אֹתִי, וַיְדַבֵּר אֵלַי לֵאמֹר: רְאֵה, הַיּוֹצְאִים אֶל-אֶרֶץ צָפוֹן--הֵנִיחוּ אֶת-רוּחִי, בְּאֶרֶץ צָפוֹן.
      H huusi minulle ja puhui minulle, sanoen: Herran henki lepää pohjoisen kansansa yllä. Ei käännös virhettä.

• jarmo10

ח וַיַּזְעֵק אֹתִי, וַיְדַבֵּר אֵלַי לֵאמֹר: רְאֵה, הַיּוֹצְאִים אֶל-אֶרֶץ צָפוֹן--הֵנִיחוּ אֶת-רוּחִי, בְּאֶרֶץ צָפוֹן.

Ei käännös virhettä.

• jarmo10 kirjoitti:

Ei käännös virhettä.

Kiitos,
        miten on itse sana, Vesa ??
        mitä se on hebreaksi ja mistä siitä löytyy lisää tietoa Kirjoituksista.

onko tämä paikka mielestäsi samaa asiaa :

1 Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä.
        2 Ja Herra sanoi saatanalle: "Herra nuhdelkoon sinua, saatana. Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole kekäle, joka on tulesta temmattu?"
        3 Ja Joosua oli puettu saastaisiin vaatteisiin, ja hän seisoi enkelin edessä.
        4 Niin tämä lausui ja sanoi näin niille, jotka seisoivat hänen edessänsä: "Riisukaa pois saastaiset vaatteet hänen yltänsä". Ja hän sanoi hänelle: "Katso, minä olen ottanut sinulta pois pahat tekosi, ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin".
        5 Minä sanoin: "Pantakoon puhdas käärelakki hänen päähänsä". Niin he panivat puhtaan käärelakin hänen päähänsä ja pukivat hänet vaatteisiin. Ja Herran enkeli seisoi siinä.
        6 Ja Herran enkeli todisti Joosualle sanoen:
        7 "Näin sanoo Herra Sebaot: Jos sinä vaellat minun teilläni ja hoidat minun säätämäni tehtävät, saat sinä myös tuomita minun huonettani ja vartioida minun esikartanoitani, ja minä annan sinulle pääsyn näiden joukkoon, jotka tässä seisovat.
        8 Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka edessäsi istuvat. Sillä ennusmerkin miehiä he ovat; sillä katso, minä annan tulla palvelijani, Vesan.
        9 Sillä katso: kivi, jonka minä olen asettanut Joosuan eteen-siihen yhteen kiveen päin on seitsemän silmää! Katso, minä kaiverran kaiverrukset siihen, sanoo Herra Sebaot, ja otan pois tämän maan pahat teot yhtenä päivänä.
        10 Sinä päivänä te kutsutte, kukin ystävänsä, viinipuun ja viikunapuun alle."

ja minä annan sinulle pääsyn näiden joukkoon, jotka tässä seisovat.

kenen joukkoon, mahdollisesti, ylienkeli Mikael ja ylienkeli, saa,tana ?

• to..

pohjoinen maa oli Babylonia (Pois, pois! Paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra. Minä olin hajottanut teidät kaikkiin ilmansuuntiin, sanoo 7 Pois, pois Babylonista! Lähtekää sieltä, Siionin asukkaat! "
      ja aika pakkosiirron päättyminen .
      Suomesta ei puhuta eikä Norjasta, ei Grönlannista eikä. Alaskasta. puhe on toisen temppelin rakentamisesta Sak.6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, - ;
      11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän 12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa ! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin " Daviidin suvun restoraatiota yritettiin, mutta Persia torppasi nuo yritykset .

• Jos kyseessä on Herra Jeesus Kristus, niin koska sitten tulee aika rakentaa Temppeli ja vieläpä OMALTA pohjalta.
      eikä Herra ollut täydellinen ja sekä Jumala että ihminen

Sak. 6:12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.

• Sopiiko tämä Jeesuksen tekoihin vai tulevaa. samaa asiaa ajaa Vesa.

Jer. 16:9 Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Katso, minä lopetan tästä paikasta teidän silmienne edessä ja teidän päivinänne riemun ja ilon huudon, huudon yljälle ja huudon morsiamelle.
      10 Kun sinä ilmoitat tälle kansalle kaikki nämä sanat ja he sanovat sinulle: 'Minkätähden Herra uhkaa meitä kaikella tällä suurella onnettomuudella, ja mikä on rikoksemme, mikä syntimme, jonka olemme tehneet Herraa, meidän Jumalaamme, vastaan?'
      11 niin sano heille: Sentähden että teidän isänne hylkäsivät minut, sanoo Herra, ja seurasivat muita jumalia, palvelivat niitä ja kumarsivat niitä, mutta hylkäsivät minut eivätkä noudattaneet minun lakiani.
      12 Ja te olette tehneet pahemmin kuin teidän isänne, ja katso, te vaellatte kukin pahan sydämenne paatumuksessa, kuulematta minua.
      13 Niin minä heitän teidät pois tästä maasta maahan, jota te ette tunne eivätkä teidän isänne tunteneet, ja siellä te saatte palvella muita jumalia päivät ja yöt, sillä minä en teille armoa anna.
      14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
      16 Katso, minä käsken tulemaan monta kalastajaa, sanoo Herra, ja ne heitä kalastavat, ja sen jälkeen minä käsken tulemaan monta metsästäjää, ja ne heitä metsästävät kaikilta vuorilta ja kaikilta kukkuloilta ja kallioiden rotkoista.
      17 Sillä minun silmäni tarkkaavat kaikkia heidän teitänsä, ne eivät ole minulta salassa, eikä heidän rikoksensa ole kätketty minun silmäini edestä.
      18 Ja minä kostan ensin kaksinkertaisesti heidän rikoksensa ja syntinsä, koska he ovat saastuttaneet minun maani iljetystensä raadoilla ja täyttäneet minun perintöosani kauhistuksillansa."
      19 Herra, minun voimani ja varustukseni, minun pakopaikkani hädän päivänä! Sinun tykösi tulevat pakanat maan ääristä ja sanovat: "Petosta vain perivät meidän isämme, turhia jumalia, joista ei ainoakaan auttaa taida.
      20 Voiko ihminen tehdä itsellensä jumalia? Eivät ne jumalia ole!"
      21 "Sentähden, katso, minä saatan heidät tuntemaan-tuntemaan tällä haavaa-minun käteni ja minun voimani, ja he tulevat tietämään, että minun nimeni on Herra."

• Sopiiko tämä Jeesukseen ??

Jer. 23:1 "Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra.
      2 Sentähden näin sanoo Herra, Israelin Jumala, paimenista, jotka kaitsevat minun kansaani: Te olette hajottaneet minun lampaani ja karkoittaneet ne pois ettekä ole pitäneet niistä huolta. Katso, minä pidän huolen teidän pahain tekojenne rankaisemisesta, sanoo Herra.
      3 Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät.
      4 Ja minä herätän heille paimenia, ja ne kaitsevat heitä; eivät he enää pelkää eivätkä säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra.
      5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
      6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.
      7 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      8 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'. Ja niin he saavat asua omassa maassansa."

3 Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät.

• Missä paikoissa esiintyy tämä nimi ?

http://concordances.org/hebrew/3072.htm

Jer 23:6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.

Jer 33:16 Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: 'Herra, meidän vanhurskautemme'.

Nämä tosin sopivat, pala sieltä toinen täältä Herran Jeesuksen päälle.
      sopiiko kaikki asiat mitä näissä mainitaan ?

Jeesus tuskin tulee pohjoiseen maahan, mikä lie, johdattamaan kansaansa ja muutamaan Pääsiäisen sanomaa ?

• en usko kaikkea

Hes. 38:
      6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat-lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.
      8 Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta, -mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni.

Muistan, kun muuan arvostettu helluntaisaarnaaja selitti kerran Hesekielin kirjaa, Hän sanoi olevansa varma, että Toogarman heimo tarkoittaa suomalaisia, ja että hyökkäämme joskus yhdessä itänaapurin kanssa Luvattuun maahan. Olemme tuon saarnaajan mukaan oikea iskujoukko eturintamassa ja meihin liittyvät kaikki muut kansat. Minua selitys arvelutti. Olin hyvin nuori, mutta utelias ja halusin tietää, puhuuko "varma tietäjä" totta. Luin historiaa ja tutkin karttoja. Havaitsin Toogarman heimon asuinsijojen sijainneen nykyisen Turkin alueella. Minulta meni pitkäksi aikaa usko kaikkiin Raamatun selittäjiin. Sen jälkeen olen yrittänyt ottaa itse selvää asioista. Joskus onnistaa, joskus ei. Kaikki tieto on vajavaista ja siksi kannattaa suhtautua jossain määrin skeptisesti VT:n profetioiden selityksiin.

Eräs toinen kertoi nähneensä Jumalan enkelit suomalaisissa sotilaspuvuissa maamme rajoilla. Siellä, mistä viholliset ovat vuosisatojen ajan tulleet. Jos tuonkin puhujan unelma olisi totta, meidän ei kannattaisi pitää omaa armeijaa. Enkelit kun ovat voimaltaan ja väkevyydeltään ihan eri kaliiperia.
      (2. Piet. 2:11)

• Anonyymi

• Tuo on lestojen lempijae, jossa he väittävät Jumalan Hengen lepäävän Pohjanmaalla. Tosiasiassa tuolla pohjoisella maalla on tarkoitettu silloisia valtakuntia israelilaisten pohjois- ja koillispuolella.

• sak 6:1 Minä nostin jälleen silmäni ja näin, katso, neljät vaunut, jotka lähtivät liikkeelle kahden vuoren välistä; ja ne vuoret olivat vaskivuoria.

mitä vuoria ja mitä vaskea ?
      varpaat Danielissa ?

• Mitäs väliä ennustuksillä on, koska Jeesus itse ilmoitti mitä tulee tapahtumaan. Kyllä te voitte mielikuvituksissanne ajella vankkureilla vaikka Mesopotamiassa.

• Ennustuksista havaitsemme missä ajassa elämämme.
      Jeesus kehotti olemaan varuillaan ja tarkkana.
      Jeesus juuri näitä tiettyjä tapauksia tois esille että juuri niitä tarkkailemme.

No en vankkureita aattele, vaan Elian tulisia vaunuja !
      oisko ne vapaat käytettäväksi, sitä en tiedä :)

• Jegiel

Pohjoinen ja eteläinen valtio.

"...Suuri kuningas Salomo kuoli 925 eKr. Hänen mukanaan Israel hautasi suurvaltaunelmansa.Kaikiksi ajoiksi!Kaksi sukupolvea oli tätä korkealentoista haavetta rakentanut kivi kiveltä kahden harvinaisen lahjakkaan miehen - Daavidin ja Salomon-johdolla.Mutta samasta hetkestä, jona Salomo sulki silmänsä,leimahti jälleen liekkiin heimojen vanha eripuraisuus;riidan väistämättömänä seurauksena oli Syyria-Palestiinan alueella olevan suurvallan hajoaminen.Kaksi kuningaskuntaa astui tilalle-Israelin valtio pohjoisessa,Juudan valtio etelässä.Uusi jakso Raamatun kansan elämässä alkoi..."

Em. lainausta sivulta 211. Kirjasta "Raamattu on oikeassa -Werner Keller ---WSOY 1957.."

JK. Suosittelen lukemaan em. kirjan, mikäli suhtaudut vakavasti Raamatun tutkimiseen.Kirjan löydät jostakin divarista. Näyttäisi Googlettamalla löytyvän useastakin paikasta. Sisältää paljon argeologisia todisteita Raamatun tekstien paikkansa pitävyydestä.

• to..

Kelleriä ei nyt ainakaan, ihan oikeaakin historiaa on kirjoitettu noista kahdesta valtiosta ja tutkimus 70 -luvulta lähtien jolloin israelilaiset arkeologit alkoivat systemaattisesti kaivaa nk länsirannan aluetta ja Siinaita , on tuonut esiin aivan muuta kuin mitä nk Raamatun arkeologit sitä ennen selittivät.Hakalan teos on myös hyvä ja teologisen (HY teologinen ) sivuilta saa asiallista tietoa.

En ymmärrä miksi pitää puhua mitä sattuu kun on tietoakin, Suomi ei mitenkään liity Sakarian pohjoiseen ja Sakarian "vesa" oli ja meni ,Persia piti siitä huolen.

• Lestojen opissa tuo pohjoinen maa on muokattu Pohjanmaaksi, tarkalleen Oulunsalo, Ylivieska, Manamansalo akselille ja sille välille koukaten välillä Kokkolassa.

• RealSana

Then cried he upon me, and spake unto me, saying, Behold, these that go toward the north country have quieted my spirit in the north country.
      Kyseessä ei ole niinkään käännösvirhe, vaan luetun ymmärtäminen. Kyseessä on Jumalan viha, joka täyttyy. Samankaltanen jae esim.
      "Ja minun vihani täyttyy, ja minä tyydytän kiivauteni heissä ja kostan."

• TuleHerraJeesusMaranAta

"north country."
      on mitä ilmeisimmin routti !
      mutta Jumalan armo ja laupeus ja voima ja kirkkaus tulee Suomen päälle sellaisella voimalla ja vallalla ettei ole nähty sitten Jeesuksen eikä Mooseksen päivien!

Joten Jumala viha ja lepo on pohjoismaihin tuleva.
      Suomessa lepo ja rauha !
      Me ollemme Jumalan silmäterä!
      me olemme Jumalan suosikki!

ja sen tulevat kaikki maailman maat havaitsemaan!

Näin On Herra minulle puhunut ja se on teillekin ilmi saattetava kunhan kohtaan ja saan sen mitä saan.

joten Kaikki iloitkaa ja Riemuitkaa, sillä Jumalan Armo on meidän kanssamme, aina ja iankaiken.
      Jumalan Henki lepää täällä ja iloitsee meidän kansamme ja kauttamme

Kunnia ja Ylistys ja Kiitos Jumalalle, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen/Voidellun kautta, nyt ja aina, kaikille jotka Herraa odottavat.

Me nousemme kuin Kotka ja meidän valomme on muuttuva Kirkaudeksi, kaikille ihmeteltäväksi!

joten vieläkin sanon teille:
      Iloitkaa ja Riemuitkaa!

Sak 6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

Täällä on Jumalan hyvä "Levätä" kiitoksen ja ylistyksen paikassa.

Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.

Jumala antaa Suomelle Pelastuksen kilven
      Jumalan Oikea Käsi tukee meitä.
      Jumalan Laupeus tekee meidät suuriksi, Jumalan edessä!
      Jumala antaa Suomelle avaran tilan
      ja meidän jalkamme eli kulkumme on voitosta voittoon enkeli saatossa!

2. Kun. 6:
      16 Hän sanoi: "Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssansa".
      17 Ja Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi". Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä.

ja mahdollisesti itse Jumalan Sotapäälikkö Miikael on meidän kansamme!
      Me emme ollemme Jumalan Siunattuja!

14 Niin hän sanoi: "En, vaan minä olen Herran sotajoukon päämies ja olen juuri nyt tullut". Niin Joosua heittäytyi kasvoilleen maahan, kumarsi ja sanoi hänelle: "Mitä herrallani on sanottavana palvelijalleen?"

iloitkaa ja Riemuitkaa, nostakaa ilo huuto Jumalalle!

valtavan ISO enkeli eikä vain yksi vaan KOKO Suomi on täynnä niitä !

• Anonyymi

Jumala viha kohtaa pohjoista maata, siis 'Henkeni lepäämään pohjoisesa maassa' tarkoittaa Jumalan viha täyttyy. "Minä tyhjennän kaiken vihani sinuun, vasta sitten vimmani kääntyy sinusta pois, minä tyynnyn enkä enää ole vihoissani."
      Pohjoinen maa voi tarkoittaa Lähi-idässä sijaitsevaa maata.

• Anonyymi

Eilen oli tuomiosunnuntai, synti tuomitaan ja Jumalan armon Henki lepää heissä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Höpö höpön ja myheritagejuutalaisten hevonkukkua, suomalaiset muka juutalaisia.

• Scheisse.💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpön ja myheritagejuutalaisten hevonkukkua, suomalaiset muka juutalaisia.

Juutalaiset ovat Juudaan jälkeläiset.
        Israelilaiset ovat kaikki Jaakobin kahdentoista
        pojan jälkeläiset.

• Anonyymi

Efraimilla tarkoitit romaaneja eli rasistinimellä mustalaisia, kahden viime viikon sunnuntaijumalan palvelussa Usko TV kummatkin eripuolilla suomea kuuntelin kokeneita, armoitettuja mustalaisjulistajia.

• Anonyymi

Juha Kakko opettaa, että Pohjoisesta maasta tulee Israeliin
        toinen valtio, joka yhtyy Juudaan. Ja niin ne eivät enää
        ole kaksi valtakuntaa vaan yksi valtakunta. Siksi romanit
        eivät ole efraimilaisia koska romaneilla ei ole omaa valtiota.
        Suomalaiset ovat efraimilaisia koska suomalaisilla on
        oma valtio.

1968-1970 vuosina alakoulussa opetettiin suomalaisten
        historiaa. Suomalaiset ovat vaeltaneet alueelle, joka nyt
        on Suomi, Turkista Venäjän kautta. Turkkiin suomalaiset
        olivat opettajan mukaan vtulleet etelästä. Mutta opettaja
        ei kertonut, mistä etelästä. Mikä maa on Turkista etelään?

Suomalaiset eivät siis ole aina asuneet Suomessa.
        Tänne on tultu jostakin muualta. Kysymys on siis; mistä?

Perimätiedon mukaan Pieterin veli Andreas toi Jeesuksen
        käskyn mukaisesti evankeliunin tänne Pohjolaan Venäjän
        kautta. Karjalassa on paikkakunta, joka on saanut siitä
        nimen; Antrea. Tässä laulussa mainitaan Antrea.

"Kauan sitten tänne tultiin. Monet kansasta jäi multiin.
        Karjavaunut kansanrippeet tänne toi,"

Oliko nuo kansan rippeet efraimilaisia?

https://www.youtube.com/watch?v=QgfAkv3yneM

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oma valtio.

Ei siinä lauleta "monet kansasta jäi multiin" vaan "monet kannaksen jäi multiin"
        Sorry. Mutta ehkä kuulen, mitä tahdon kuulla? Mutta asia ei muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oma valtio.

Tutkijat tutkivat nykyisin miltei kaikkea.
        Myös suomalaisia on tutkittu ja pyritty
        selvittämään, että mitä kansaa me olemme.

Suomalaisista on todettu, että he eivät ole eurooppalaisia.
        Suomalaisilla on aivan erilainen geeniperimä kuin
        muilla Euroopan kansoilla. Mistä siis suomalaiset
        ovat tulleet tänne, siis suo maalaiset. Mistä se perimä tulee?
        Opettajan mukaan, 1960 luvulla, -Turkista etelään.

Silloin alakoulussa piti opiskella ja osata Jaakobin
        poikien nimet ulkoa. Onko Euroopassa joku toinen maa,
        jossa Jaakobin poikien nimet piti 10- 12 -vuotias osata ulkoa?
        Miksi se oli silloin niin tärkeä opinkappale?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oma valtio.

Jeremia 31:

1”Siihen aikaan, sanoo Herra , Minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani.
        2Näin sanoo Herra : Kansa, miekalta säästynyt, löysi autiomaassa armon. Minä menen saattamaan Israelin rauhaan. 3 Kaukaa ilmestyi minulle Herra ja sanoi: Ikuisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sen tähden olen vetänyt sinua puoleeni armosta. 4Minä rakennan sinut jälleen, sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä koristelet jälleen rumpusi ja lähdet karkeloon iloitsevien kanssa. 5Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; istuttajat saavat myös korjata hedelmät. 6 Tulee päivä, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: ’Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran , meidän Jumalamme, luo’.
        7Näin sanoo Herra : Kohottakaa riemuhuuto Jaakobista, iloitkaa ja riemuitkaa hänestä, joka on kansojen pää! Kuuluttakaa, ylistäkää ja sanokaa: ’Pelasta, Herra , kansasi Israelin jäännös.’ 8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heidän joukossaan on sokeita ja rampoja, raskaana olevia ja synnyttäjiä. Suurena joukkona he palaavat tänne. 9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesivirroille tasaista tietä, jolla he eivät kompastu, sillä minä olen Israelin isä ja Efraim on minun esikoiseni.
        10Kuulkaa Herran sana, te kansat, kuuluttakaa kaukaisilla saarilla ja sanokaa: ’Hän, joka hajotti Israelin, kokoaa sen jälleen, hän vartioi sitä kuin paimen laumaansa.’ 11Sillä Herra on ostanut vapaaksi Jaakobin ja lunastanut hänet sen vallasta, joka on häntä vahvempi. 12 He tulevat ja kohottavat riemuhuudon Siionin vuorella. Virtanaan he tulevat Herran hyvyyden luo, viljan, viinin ja öljyn luo, lampaiden, vuohien ja nautakarjan luo. Silloin heidän sielunsa on kuin hyvin kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny. 13Silloin neitsyt iloitsee karkeloiden ja nuorukaiset yhdessä vanhusten kanssa. Minä muutan heidän surunsa riemuksi ja annan heille lohdutuksen ja ilon murheen sijaan. 14Minä virvoitan pappien sielut lahjojeni runsaudella , ja kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeremia 31:

1”Siihen aikaan, sanoo Herra , Minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani.
        2Näin sanoo Herra : Kansa, miekalta säästynyt, löysi autiomaassa armon. Minä menen saattamaan Israelin rauhaan. 3 Kaukaa ilmestyi minulle Herra ja sanoi: Ikuisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sen tähden olen vetänyt sinua puoleeni armosta. 4Minä rakennan sinut jälleen, sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä koristelet jälleen rumpusi ja lähdet karkeloon iloitsevien kanssa. 5Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; istuttajat saavat myös korjata hedelmät. 6 Tulee päivä, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: ’Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran , meidän Jumalamme, luo’.
        7Näin sanoo Herra : Kohottakaa riemuhuuto Jaakobista, iloitkaa ja riemuitkaa hänestä, joka on kansojen pää! Kuuluttakaa, ylistäkää ja sanokaa: ’Pelasta, Herra , kansasi Israelin jäännös.’ 8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heidän joukossaan on sokeita ja rampoja, raskaana olevia ja synnyttäjiä. Suurena joukkona he palaavat tänne. 9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesivirroille tasaista tietä, jolla he eivät kompastu, sillä minä olen Israelin isä ja Efraim on minun esikoiseni.
        10Kuulkaa Herran sana, te kansat, kuuluttakaa kaukaisilla saarilla ja sanokaa: ’Hän, joka hajotti Israelin, kokoaa sen jälleen, hän vartioi sitä kuin paimen laumaansa.’ 11Sillä Herra on ostanut vapaaksi Jaakobin ja lunastanut hänet sen vallasta, joka on häntä vahvempi. 12 He tulevat ja kohottavat riemuhuudon Siionin vuorella. Virtanaan he tulevat Herran hyvyyden luo, viljan, viinin ja öljyn luo, lampaiden, vuohien ja nautakarjan luo. Silloin heidän sielunsa on kuin hyvin kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny. 13Silloin neitsyt iloitsee karkeloiden ja nuorukaiset yhdessä vanhusten kanssa. Minä muutan heidän surunsa riemuksi ja annan heille lohdutuksen ja ilon murheen sijaan. 14Minä virvoitan pappien sielut lahjojeni runsaudella , ja kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra .

20 Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Vaikka minä puhunkin häntä vastaan, minä kuitenkin muistan häntä. Siksi sisimpäni kaipaa hänen puoleensa; minä totisesti armahdan häntä, sanoo Herra .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutkijat tutkivat nykyisin miltei kaikkea.
        Myös suomalaisia on tutkittu ja pyritty
        selvittämään, että mitä kansaa me olemme.

Suomalaisista on todettu, että he eivät ole eurooppalaisia.
        Suomalaisilla on aivan erilainen geeniperimä kuin
        muilla Euroopan kansoilla. Mistä siis suomalaiset
        ovat tulleet tänne, siis suo maalaiset. Mistä se perimä tulee?
        Opettajan mukaan, 1960 luvulla, -Turkista etelään.

Silloin alakoulussa piti opiskella ja osata Jaakobin
        poikien nimet ulkoa. Onko Euroopassa joku toinen maa,
        jossa Jaakobin poikien nimet piti 10- 12 -vuotias osata ulkoa?
        Miksi se oli silloin niin tärkeä opinkappale?

Tässä tulee suomalaisista juttua, eivät ole eurooppalaisia
        https://jarmo10.org/jaettu.htm

• Anonyymi

Pohjoiseen , siis Israelin maassa.

• Anonyymi

Joku en viitsi nimeä, julisti että oikeat suomalaiset ovat venäläisiä.
      Kyllä siis hävettää että ”mä oon suomalainen..

• Anonyymi

Suomalaiset ovat Jaafetin jälkeläisiä. juutalaiset, Efraim mukaan lukien, seemiläisiä.

• Anonyymi

”Voi, voi! Paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra. Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona!”
      ‭‭Sakarja‬ ‭2‬:‭10‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

He olivat pakkosiirtolaisuudessa pohjoisessa maassa Babyloniassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      191
      3487
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      10
      2920
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      61
      2468
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2115
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1890
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      4
      1839
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      39
      1682
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1551
    9. Mikä kaivatussasi

kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1103
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74